Tuinbouw vriend.... tuinbouw. Twintig jaar terug ...dus niet nu alles geautomatiseerd is.quote:Op woensdag 9 november 2011 18:22 schreef b0ysd0ntcry het volgende:
[..]
Ronnie_Blaaskaak.... De man die sneller typt dan zijn gedachten
TS, wat is het zwaarste werk wat jij ooit hebt gedaan eigenlijk?
Zozo.. Zo'n bos wortelen daar kun je je lelijk aan vertillen jaquote:Op woensdag 9 november 2011 18:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Tuinbouw vriend.... tuinbouw. Twintig jaar terug ...dus niet nu alles geautomatiseerd is.
En toch maak je op mij meer de indruk van het type net-niet dat poogt te compenseren met een verhaal als hierboven. Maaaarrrrrrrrrrr ook ik ben maar een mens en zie het misschien verkeerd. Valt me alleen op dat je vaak een aparte toon aanslaat, een beetje alsof jij het echt helemaal gemaakt hebt. Kan.quote:Nu ben ik kantoorpik. Goede studie gevolgd, mooi salaris en dikke auto. Wel een huurwoning overigens want ik hoef geen koopwoning. Ben vrijgezel, geen kinderen. Koopwoning is derhalve overbodig. Ik heb een lage huur dus aan het einde van elke maand is het KATSJING!.
Nogal watquote:En jij?? Wat deed jij en doe je nu??
Niks mis met je CV (mensen die tegen verzekeringsadviseurs zijn vinden wellicht wat andersquote:Op woensdag 9 november 2011 18:50 schreef b0ysd0ntcry het volgende:
Mijn CV is niet echt mijn beste visitekaartje vrees ik.
Ze gaan een dagje kijken.quote:Op woensdag 9 november 2011 18:57 schreef Bastard het volgende:
Ik geloof dat ik het schokkender vind dat ze die jongeren met een bus er heen brengen, dan dat ze bang zijn voor vieze handen.
Als ik ergens een job heb moet ik toch ook zelf uitzoeken hoe ik er ga komen?
Nee was geen adviseurquote:Op woensdag 9 november 2011 18:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Niks mis met je CV (mensen die tegen verzekeringsadviseurs zijn vinden wellicht wat anders).
20 kilo is niet zo heel zwaarquote:Voorts heb ik inderdaad een "grote bek" en ben ik vrij direct en ongenuanceerd, altijd geweest en zal ook altijd zo blijven.
Overigens....het waren geen wortels maar volle bakken tomaten van twintig kilo de bak
20 kilo is niet zo heel zwaarquote:Op woensdag 9 november 2011 18:59 schreef b0ysd0ntcry het volgende:
[..]
Nee was geen adviseurwas mijn eerste baan, was administratief op detacheringsbasis.
Het probleem met mijn CV is dat er iets van 10 dingen opstaan... De langste twee jaar. De op een na langste een jaar... En de rest 8-6 maanden
Voorts heb ik inderdaad een "grote bek" en ben ik vrij direct en ongenuanceerd, altijd geweest en zal ook altijd zo blijven.
Overigens....het waren geen wortels maar volle bakken tomaten van twintig kilo de bak
Misschien.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:01 schreef Mutant01 het volgende:
Met een grote bek is heel veel mis. Dat is een compensatiemiddel.
Vooruitquote:Op woensdag 9 november 2011 19:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Als je 14 bent is dat toch wel pittig hoor. Wellicht niet de eerste bak....maar wel de tiende
@ ts: zou je willen antwoorden op mijn tekst?quote:Op woensdag 9 november 2011 18:30 schreef hydroven het volgende:
[..]
Ben ik het niet met je eens, je scheert hier de allochtone bevolkingsgroep onder één kam. Alsof alle allochtonen geen vies/vuil/smerig werk willen aannemen.
Kijk naar de schoonmaaksector, hoeveel allochtonen zitten daar wel niet?
Op de bouwplaats of in de tuinbouw misschien.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:02 schreef b0ysd0ntcry het volgende:
[..]
Misschien.
Maar een grote bek kan, indien goed aangewend, enorm veel bereiken. Alleen maar door het hebben van een grote bek.
Nee snap ik. Maar een grote bek krijgt dingen wel voor elkaar.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Mwa het is natuurlijk niet alleen de grote bek he, in combinatie met kwaliteiten kan het geen kwaad.
In de schoonmaak zitten heel veel allochtonen. Veel Turken en vaak oudere Marokkaanse mannen en vrouwen. Jeugdige mensen niet zo veel....quote:Op woensdag 9 november 2011 19:03 schreef hydroven het volgende:
[..]
@ ts: zou je willen antwoorden op mijn tekst?
Vaak wel. Soms kan het tegen je werken. Echter zal dit alleen zo zijn als de ander kan aantonen dat jij iets niet goed doet. Dus als je dit uitsluit,...ben je dichtbijquote:Op woensdag 9 november 2011 19:04 schreef b0ysd0ntcry het volgende:
[..]
Nee snap ik. Maar een grote bek krijgt dingen wel voor elkaar.
Nee hoor. Geloof mij nou maar.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Op de bouwplaats of in de tuinbouw misschien.
Zie hem al staan in die bus, met de mic... Onze freestylende stadsmarine.quote:
Man toen was ik al met pensioenquote:Op woensdag 9 november 2011 19:56 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb op m'n 11de in de mijnen in Wales gewerkt, dat was pas zwaar...
En in welke sectors denk je dat allochtonen dan werken?quote:Op woensdag 9 november 2011 19:04 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
In de schoonmaak zitten heel veel allochtonen. Veel Turken en vaak oudere Marokkaanse mannen en vrouwen. Jeugdige mensen niet zo veel....
En dus moeten we ook bij problematiek die niet specifiek aan allochtonen gerelateerd is maar doen alsof het alleen onder allochtonen voorkomt?quote:Op woensdag 9 november 2011 10:36 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Fijn voor je. Toch is er met de allochtone jongeren wat meer aan de hand dan jouw taktiek alles op 1 hoop te gooien.
Je zou ook kunnen zeggen dan beloon dit soort werk dan ook. Er is immers een tekort dus dan zouden de lonen omhoog moeten. Maar de meeste zijn zelf schuld aan die hele misère. Als je werknemers in al die sectoren te kijk zet als zijnde dom dan is het slimmer om maar thuis te blijven. Dan blijk je slim te zijn want je hebt meer als je een uitkering krijgt dan werken in die sectoren onder vreselijke omstandigheden waar je niet eens mag pissen zonder te vragen.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:19 schreef Nielsch het volgende:
Volgens de wethouder is er een imagoprobleem. Volgens mij is er een motivatieprobleem. Een probleem dat we zelf hebben ontworpen door van Nederland een soort van luilekkerland te maken voor mensen die niet willen werken. Zelfde geldt ook voor al die mensen in de landbouwstreken met een uitkering, terwijl tuinders met name in sommige seizoenen staan te springen om werknemers (nu de Bulgaren het niet meer mogen doen van de minister).
Als ik naar hun paspoort kijk is dat Nederland.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:02 schreef Juicyhil het volgende:
Gaan ze maar in hun eigen land werken.
En daarom moeten we er ook voor zorgen het niet meer slimmer (of voordeliger is) om een uitkering te trekken, simpelweg door uitkeringen af te schaffen.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:12 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dan beloon dit soort werk dan ook. Er is immers een tekort dus dan zouden de lonen omhoog moeten. Maar de meeste zijn zelf schuld aan die hele misère. Als je werknemers in al die sectoren te kijk zet als zijnde dom dan is het slimmer om maar thuis te blijven. Dan blijk je slim te zijn want je hebt meer als je een uitkering krijgt dan werken in die sectoren onder vreselijke omstandigheden waar je niet eens mag pissen zonder te vragen.
De chauffeur uit de video is jouw held?quote:
Lijkt me niet want dan zou ik ook de dupe worden als ik met 62 jaar op straat kom te staan. Nee waardeer dat werk dan ook eens een keer en beloon dat werk. Maar ik snap het wel. Dit soort werk is op basis van uitzendkracht voor een paar weken. En daarna wordt je weer afgedankt als een hoop stront. Uitgekotst omdat je te dom bent voor beter.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En daarom moeten we er ook voor zorgen het niet meer slimmer (of voordeliger is) om een uitkering te trekken, simpelweg door uitkeringen af te schaffen.
?quote:Op woensdag 9 november 2011 21:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En daarom moeten we er ook voor zorgen het niet meer slimmer (of voordeliger is) om een uitkering te trekken, simpelweg door uitkeringen af te schaffen.
Wat mij betreft krijg je een zeer kortlopende uitkering om even wat zaken op orde te brengen. Daarna ga je maar weer aan het werk in de schoonmaak of de haven van Rotterdam.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:18 schreef hydroven het volgende:
[..]
?
Dus als je een minimumloon verdient en je wordt ontslagen, heb je dus geen recht om uitkeringen te trekken?
Je verdraait je mening 180 graden naar de andere kant in amper 4 minuten.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:15 schreef Nielsch het volgende:
quote:Op woensdag 9 november 2011 21:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat mij betreft krijg je een zeer kortlopende uitkering om even wat zaken op orde te brengen. Daarna ga je maar weer aan het werk in de schoonmaak of de haven van Rotterdam.
Wat heeft een of andere extreme religieuze idioot precies met dit bericht te maken, zuurvoud?quote:
De mama's (oma's/tantes etc) kwamen pas toen de gezinshereniging werd ingevoerd.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:31 schreef Windkracht13 het volgende:
Waarom werden al hun mama's en papa;'s ook alweer hierheen gehaald? Oooooooohjaaaaaaaaaa.....vanwege de nederlanders die het werk te vies en te zwaar vonden
Inderdaad, die wetgeving omtrent gezinshereniging hebben we aan de VVD te danken.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:53 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De mama's (oma's/tantes etc) kwamen pas toen de gezinshereniging werd ingevoerd.
Ik heb het over het afschaffen van de bijstand en alle aanverwante subsidies zoals huurtoeslag, kinderopvangtoeslag en zorgtoeslag (wel in ruil voor een belastingverlaging). Een tijdelijke WW-uitkering voor de eerste 2 maanden werkloosheid moet kunnen. Dat is niet 180 graden draaien.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:26 schreef hydroven het volgende:
[..]
Je verdraait je mening 180 graden naar de andere kant in amper 4 minuten.
[..]
quote:Op woensdag 9 november 2011 21:53 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De mama's (oma's/tantes etc) kwamen pas toen de gezinshereniging werd ingevoerd.
quote:Op woensdag 9 november 2011 19:04 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
In de schoonmaak zitten heel veel allochtonen. Veel Turken en vaak oudere Marokkaanse mannen en vrouwen. Jeugdige mensen niet zo veel....
Dus? Dat zegt niets over dat de dames hierheen gehaald zijn. Dat is namelijk nooit gebeurd, alleen de heren mochten hier komen om het vuile werk op te knappen.quote:
Geef ze eens ongelijk.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:03 schreef Wokkel het volgende:
De dames zijn later vrijwillig gekomen.
Tja schijnbaar is het dan al voor Polen niet interessant genoeg. Maar goed nu zijn de Roemenen aan de beurt om die uit te buiten. De Polen zijn inmiddels moe van de NL onderdrukking en wijken uit naar Duitsland waar vakwerk en zwaar werk word gewaardeerd.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:07 schreef pinine het volgende:
als je in Polen een advertentie in de krant zou zetten dat er werk is in de rotterdamse haven staan ze in mum van tijd rijen dik om in te schrijven, vies/zwaar werk maakt niet uit en Polen ligt toch heel wat verder van de rotterdamse haven dan Rotterdam dus wat lullen ze nou?
Dus na die 2 maanden moet ik op mijn kin kloppen als ik heel mijn carriere gewerkt heb aan een minimumloon?quote:Op woensdag 9 november 2011 21:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb het over het afschaffen van de bijstand en alle aanverwante subsidies zoals huurtoeslag, kinderopvangtoeslag en zorgtoeslag (wel in ruil voor een belastingverlaging). Een tijdelijke WW-uitkering voor de eerste 2 maanden werkloosheid moet kunnen. Dat is niet 180 graden draaien.
Schijnbaar. Ik sta er ook van versteld hoe makkelijk sommige over dit soort zaken heen walsen.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:12 schreef hydroven het volgende:
[..]
Dus na die 2 maanden moet ik op mijn kin kloppen als ik heel mijn carriere gewerkt heb aan een minimumloon?
Nee, dan zou ik gaan werken.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
Schijnbaar. Ik sta er ook van versteld hoe makkelijk sommige over dit soort zaken heen walsen.
Totdat ze zelf in deze situatie terecht komen. Dan staan ze te janken.
Als je in een financieel onstabiele situatie leeft waarin je jezelf en je gezin niet financieel kan ondersteunen en blijkt dat dan het laatste restje hoop weg gaat i.v.m. je financiële toestand, dan verkeer je in een staat van wanhoop.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vraag me af wat iemand met een uitkering te willen heeft.²
Nee dat is waar. Maar wat ik duidelijk probeer te maken is dat je voor een paar duizend jongeren dus maar een heel systeem overhoop moet gooien waar mensen die dus al meer dan 30-40 jaar werken de dupe van worden. Het is wel een erg hard gelag als iemand die zelf nog nooit gewerkt heeft en studeert jou dan ff vertelt dat je een nietsnut bent. Want daar draait het op uit. Want in de visie van de tegenstanders van een uitkering speelt leeftijd of werkverleden geen enkele rol.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vraag me af wat iemand met een uitkering te willen heeft.²
Waarom zouden ouderen geen werk in de haven kunnen doen, als jongeren het wel kunnen?quote:Op woensdag 9 november 2011 22:19 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nee dat is waar. Maar wat ik duidelijk probeer te maken is dat je voor een paar duizend jongeren dus maar een heel systeem overhoop moet gooien waar mensen die dus al meer dan 30-40 jaar werken de dupe van worden. Het is wel een erg hard gelag als iemand die zelf nog nooit gewerkt heeft en studeert jou dan ff vertelt dat je een nietsnut bent. Want daar draait het op uit. Want in de visie van de tegenstanders van een uitkering speelt leeftijd of werkverleden geen enkele rol.
Tja ik kan dat niet beoordelen in jou situatie. Maar er maken meer mensen een einde aan hun leven die alles hadden en terug vallen dan degene die altijd de stront konden opruimen. Ik kan daar wel over meepraten. Maar daar laat ik het dan ook bij.quote:
Niet iedereen heeft het geluk om te gaan werken. Denk aan personen die geestelijke gezondheidsproblemen hebben, lichamelijke functies tijdelijk/permanent ontbreken, enz....quote:
Mensen die niet kunnen werken is een ander verhaal, maar iedereen die kan werken moet gaan werken. Er staan genoeg vacatures open, probleem is alleen dat mensen niet gemotiveerd zijn om te werken omdat ze liever met een uitkering thuiszitten. Deze perverse prikkel moet verdwijnen.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:24 schreef hydroven het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft het geluk om te gaan werken. Denk aan personen die geestelijke gezondheidsproblemen hebben, lichamelijke functies tijdelijk/permanent ontbreken, enz....
En zoals mijn voorganger hier ook al zij, ik kan niet beoordelen in jouw situatie.
Daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mensen die niet kunnen werken is een ander verhaal, maar iedereen die kan werken moet gaan werken. Er staan genoeg vacatures open, probleem is alleen dat mensen niet gemotiveerd zijn om te werken omdat ze liever met een uitkering thuiszitten. Deze perverse prikkel moet verdwijnen.
Daarom vind je ook bijna geen Nederlanders die in de tuinbouw aan de slag willen.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:09 schreef shafiero het volgende:
achja en de opa's hebben nog op het platteland gewerkt. zonder machines, gewoon met de schop in hun handen.
Deels is het natuurlijk wel fysiek zwaarder werk. En het personeel in de haven is aan het vergrijzen. Ik snap wel dat ze vers jong bloed willen..quote:Op woensdag 9 november 2011 22:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom zouden ouderen geen werk in de haven kunnen doen, als jongeren het wel kunnen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |