Heb ik ook gedaan. Gehuurd van mijn pa totdat ik zelf kon gaan kopen.quote:Op maandag 7 november 2011 19:02 schreef eriksd het volgende:
Waarschijnlijk ga ik een hypotheek bij mijn pa afsluiten voor mijn eerste hutje
(Iets met tussen de haakjes).quote:Op maandag 7 november 2011 19:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Patenten zijn niet levenslang.
Natuurlijk is dat terecht.quote:Op maandag 7 november 2011 19:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat gedoe met Apple en Samsung bijvoorbeeld.
Jullie gaan me niet vertellen dat zulke dingen terecht zijn, dat je daar de vruchten van moet plukken
Egostrelend, zulke opmerkingen!quote:Op maandag 7 november 2011 18:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik wil VP als dictator.![]()
Of de rechtse kliek van FOK!
Ah, van idee tot aan wereldverspreiding is inderdaad maximaal 1 jaar.quote:Op maandag 7 november 2011 19:07 schreef betyar het volgende:
[..]
(Iets met tussen de haakjes).
Inkorten tot max. 1 jaar misschien 2.
Dat maak jij ervan. Ik niet.quote:Op maandag 7 november 2011 19:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah, van idee tot aan wereldverspreiding is inderdaad maximaal 1 jaar.
Je hebt geen idee van R&D en logistiek he?
Mja, ik koop het dan zodat ik de rente af kan trekken, bij hem valt de vordering in box 3 dus over de ontvangen rente geen belasting. Hoge afsluitprovisie die meteen terug wordt geschonken, maar ook aftrekbaar door mij, en hoge rente die ook gedeeltelijk wordt teruggeschonken, maar ook volledig aftrekbaar door mijquote:Op maandag 7 november 2011 19:07 schreef Tem het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan. Gehuurd van mijn pa totdat ik zelf kon gaan kopen.
Welke bedoel je, is er vandaag iets naar beneden gekomen?quote:Op maandag 7 november 2011 18:55 schreef eriksd het volgende:
Ik vind die vliegtuigcrash in Knowing best heftig.
Je stelt het toch zelf of niet, je kan geen boute stelling maken zonder de implicaties er bij te halen.quote:
Daar zit ik dus ook mee. Medicijnen kosten bijvoorbeeld een godsvermogen aan R&D.quote:Op maandag 7 november 2011 19:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah, van idee tot aan wereldverspreiding is inderdaad maximaal 1 jaar.
Je hebt geen idee van R&D en logistiek he?
Ja, daarom is het handig een patent op je bedrijfsnaam te hebben, anders gaat Lu Wang de professor er met jouw bedrijfsidee vandoor naar een concurrent voor 10 miljoen en ben jij failliet.quote:Op maandag 7 november 2011 19:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daar zit ik dus ook mee. Medicijnen kosten bijvoorbeeld een godsvermogen aan R&D.
Zet als patent-troll een 'i' voor de naam van al je producten, en de goegemeente zal je aanbidden.quote:Op maandag 7 november 2011 19:05 schreef Cerbie het volgende:
En dan heb je natuurlijk nog patent trolls.
Een idee uitwerken en op de markt brengen en vanuit daar vervolgens een jaar of twee patent op hebben is lang genoeg.quote:Op maandag 7 november 2011 19:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je stelt het toch zelf of niet, je kan geen boute stelling maken zonder de implicaties er bij te halen.
Denk na man, je mag dan geen academicus zijn maar dat moet je toch ook wel kunnen inzien?
Nee, het enige dat het verkorten van patenten als gevolg zou hebben is dat langdurige onderzoeksprojecten en gewaagde wetenschap gewoon allemaal zal worden geschrapt uit risico oogpunt. Daar schiet niemand wat mee op, dat zou een achteruitgang van de mensheid zijn.quote:Op maandag 7 november 2011 19:10 schreef Cerbie het volgende:
Ik denk niet dat een kortere patentduur op medische ontwikkelingen een positief effect gaat opleveren.
Ik denk dat het al heel veel schaalt als bijvoorbeeld medicijnfabrikanten de samenstelling niet openbaar hoeven te maken, dan ben je niet meer zo afhankelijk van patenten.quote:Op maandag 7 november 2011 19:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, daarom is het handig een patent op je bedrijfsnaam te hebben, anders gaat Lu Wang de professor er met jouw bedrijfsidee vandoor naar een concurrent voor 10 miljoen en ben jij failliet.
Al die schenking trucjes doet die ouwe van mij ookquote:Op maandag 7 november 2011 19:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mja, ik koop het dan zodat ik de rente af kan trekken, bij hem valt de vordering in box 3 dus over de ontvangen rente geen belasting. Hoge afsluitprovisie die meteen terug wordt geschonken, maar ook aftrekbaar door mij, en hoge rente die ook gedeeltelijk wordt teruggeschonken, maar ook volledig aftrekbaar door mij
Schijnt een extreem kostbare aangelegenheid te zijn. Ik weet er te weinig van, maar dit lijkt mij bij uitstek een patentenzaak.quote:Op maandag 7 november 2011 19:10 schreef Cerbie het volgende:
Ik denk niet dat een kortere patentduur op medische ontwikkelingen een positief effect gaat opleveren.
Je pa klinkt oke.quote:Op maandag 7 november 2011 19:12 schreef Tem het volgende:
[..]
Al die schenking trucjes doet die ouwe van mij ookheeft die lol in geloof ik..zonde om alles naar de belasting te brengen jongen, hoor ik dan.
Natuurlijk wel, werknemers zijn geen gevangenen, wat houdt Lu Wang tegen na het idee gehoord te hebben wat foto's te maken van de plannen en daarmee naar de concurrent te stappen?quote:Op maandag 7 november 2011 19:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik denk dat het al heel veel schaalt als bijvoorbeeld medicijnfabrikanten de samenstelling niet openbaar hoeven te maken, dan ben je niet meer zo afhankelijk van patenten.
Lijkt me niet zo slim met de wisselwerking die medicijnen op elkaar kunnen hebbenquote:Op maandag 7 november 2011 19:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik denk dat het al heel veel schaalt als bijvoorbeeld medicijnfabrikanten de samenstelling niet openbaar hoeven te maken, dan ben je niet meer zo afhankelijk van patenten.
De kosten zitten er vooral in dat 90% van de geteste stoffen uiteindelijk niets worden, en de 10% die wel wat wordt door een lange, extreem kostbare testprocedure met beestjes en mensen moeten.quote:Op maandag 7 november 2011 19:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Schijnt een extreem kostbare aangelegenheid te zijn. Ik weet er te weinig van, maar dit lijkt mij bij uitstek een patentenzaak.
Nadeel is wel dat medicijnen er duur door worden.
Onderbouw eens cijfermatig dat 2 jaar lang genoeg is om de investering terug te verdienen?quote:Op maandag 7 november 2011 19:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Een idee uitwerken en op de markt brengen en vanuit daar vervolgens een jaar of twee patent op hebben is lang genoeg.
Jij legt mij woorden in mijn mond die ik niet bedoel.
Uiteraard.quote:Op maandag 7 november 2011 19:14 schreef eriksd het volgende:
Wat ik mij afvraag he VS, is Battle of the Bulge jouw favoriete oorlogsfilm?
Geef het maar op, Betyar weet net zoveel van economische vraagstukken als een steen.quote:Op maandag 7 november 2011 19:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Onderbouw eens cijfermatig dat 2 jaar lang genoeg is om de investering terug te verdienen?
Verwerk in je antwoord o.a. het woord "marktcyclus".
Of een gemiddelde docent.quote:Op maandag 7 november 2011 19:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Geef het maar op, Betyar weet net zoveel van economische vraagstukken als een steen.
Hmm, daar zit wat in. Ik heb nog geen definitief oordeel over dit standpunt, maar als ik kijk naar die recente patentzaken, dan slaan het merendeel daarvan echt nergens op.quote:Op maandag 7 november 2011 19:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, werknemers zijn geen gevangenen, wat houdt Lu Wang tegen na het idee gehoord te hebben wat foto's te maken van de plannen en daarmee naar de concurrent te stappen?
Als je kan bewijzen dat het idee gewoon van het bedrijf was, dat beschermd is, kan je de concurrent kapot procederen en haar producten van de markt houden. Zoals het hoort.
Het maakt niet uit of sommige gevallen nergens op slaan of niet, je gaat ook geen huis slopen om een kakkerlak uit je keukenkast te krijgen.quote:Op maandag 7 november 2011 19:17 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm, daar zit wat in. Ik heb nog geen definitief oordeel over dit standpunt, maar als ik kijk naar die recente patentzaken, dan slaan het merendeel daarvan echt nergens op.
Als je een centrale bank hebt moet je ook niet te veel knoeien aan het rentepercentage inderdaad. Daar geef je heel de economie verkeerde seinen mee af.quote:Op maandag 7 november 2011 19:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Of een gemiddelde docent.
Nadat ik vandaag n.a.v. de kredietcrisis een opmerking plaatste over het feit dat de oorzaak van de instorting de verhoging van de lage rente door de FED was, zei hij (terecht) "I think you lost the class here".
Je moet natuurlijk ook het PR gedeelte en het kapotprocederen van de ander uit het oog verliezen. Dat is marktwerking op optima forma.quote:Op maandag 7 november 2011 19:17 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm, daar zit wat in. Ik heb nog geen definitief oordeel over dit standpunt, maar als ik kijk naar die recente patentzaken, dan slaan het merendeel daarvan echt nergens op.
Hmm, maar het zou op z'n minst hervormd kunnen worden. Vooral bij software zie je dat het de ontwikkeling tegenhoudt.quote:Op maandag 7 november 2011 19:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het maakt niet uit of sommige gevallen nergens op slaan of niet, je gaat ook geen huis slopen om een kakkerlak uit je keukenkast te krijgen.
Ah correct de lessen zijn weer begonnen, volgens mij heb ik dit kwartiel 0 lessen, van de week maar een keer navraag doen want op internet is zoals gewoonlijk weer niks te vinden.quote:Op maandag 7 november 2011 19:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Of een gemiddelde docent.
Nadat ik vandaag n.a.v. de kredietcrisis een opmerking plaatste over het feit dat de oorzaak van de instorting de verhoging van de lage rente door de FED was, zei hij (terecht) "I think you lost the class here".
Ik zie er geen reden toe, patenten zijn w.m.b. gewoon een recht, en geen ter discussie staand middel. Als iemand een beter programma heeft of een ander idee dan houdt niets hem tegen, behalve een R&D kostenplaatje.quote:Op maandag 7 november 2011 19:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm, maar het zou op z'n minst hervormd kunnen worden. Vooral bij software zie je dat het de ontwikkeling tegenhoudt.
Je kan het rentepercentage als middel bij uitstek gebruiken om de fouten van de markt te corrigeren, helaas kan het ook de andere kant, namelijk de fouten van de markt uitvergroten.quote:Op maandag 7 november 2011 19:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als je een centrale bank hebt moet je ook niet te veel knoeien aan het rentepercentage inderdaad. Daar geef je heel de economie verkeerde seinen mee af.
Af en toe het juridisch kader bekijken kan nooit kwaad natuurlijk. Misbruik van eigendom is zo'n leerstuk bijvoorbeeld.quote:Op maandag 7 november 2011 19:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zie er geen reden toe, patenten zijn w.m.b. gewoon een recht, en geen ter discussie staand middel. Als iemand een beter programma heeft of een ander idee dan houdt niets hem tegen, behalve een R&D kostenplaatje.
Daar moeten patenten echter niet onder lijden.
EL afgelopen, MC had jij toch het 2e deel een vrijstelling voor en de nieuwe roosters zijn inmiddels ingeladen.quote:Op maandag 7 november 2011 19:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah correct de lessen zijn weer begonnen, volgens mij heb ik dit kwartiel 0 lessen, van de week maar een keer navraag doen want op internet is zoals gewoonlijk weer niks te vinden.
Hmm, een centrale bank zie ik soms als noodzaak om te zorgen dat de overheid niet direct met het geld kan bemoeien. Aan de andere kant heb ik natuurlijk liever een overheid die zich niet met de economie bemoeit en geen centrale bank.quote:Op maandag 7 november 2011 19:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je kan het rentepercentage als middel bij uitstek gebruiken om de fouten van de markt te corrigeren, helaas kan het ook de andere kant, namelijk de fouten van de markt uitvergroten.
De markt zelf is te versnipperd om dat te sturen, daarom is een centrale bank van levensbelang.
Ja ik moet Supply Chain Management en Spaans 5 en International Law nog.quote:Op maandag 7 november 2011 19:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
EL afgelopen, MC had jij toch het 2e deel een vrijstelling voor en de nieuwe roosters zijn inmiddels ingeladen.
Dat is wel heel naïef en daarnaast is het ook de vraag tegen welke (maatschappelijke) kosten?quote:Op maandag 7 november 2011 19:22 schreef robin007bond het volgende:
Fouten corrigeert de markt zelf wel.
Die zijn binnen juridisch kader best individueel te bekijken zonder het hele patentenstelsel overhoop te halen.quote:Op maandag 7 november 2011 19:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Af en toe het juridisch kader bekijken kan nooit kwaad natuurlijk. Misbruik van eigendom is zo'n leerstuk bijvoorbeeld.
Precies, met als gevolg dat het hele systeem instort.quote:Op maandag 7 november 2011 19:22 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Fouten corrigeert de markt zelf wel.
Een leek als mij kan dat niet onderbouwen.quote:Op maandag 7 november 2011 19:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Onderbouw eens cijfermatig dat 2 jaar lang genoeg is om de investering terug te verdienen?
Verwerk in je antwoord o.a. het woord "marktcyclus".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |