Autocoureur natuurlijk.quote:Op maandag 7 november 2011 17:16 schreef robin007bond het volgende:
Iemand uit m'n klas wil dat de overheid voor iedereen een baan garandeert.
Ben benieuwd wat voor rare ambtenarenbaantjes ze dan weer verzinnen
Voor mezelf zou ik het ook niet erg vinden (ik reken nog steeds om), maar in het algemeen lijkt me de euro toch echt te prefereren.quote:Op maandag 7 november 2011 17:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wennen is lastig.
Maar ik zou het niet erg vinden.
Omrekenen is simpel: Waar je vroeger een gulden voor betaalde, betaal je nu een euro. De horeca wisten daar direct al goed raad mee.quote:Op maandag 7 november 2011 17:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Voor mezelf zou ik het ook niet erg vinden (ik reken nog steeds om), maar in het algemeen lijkt me de euro toch echt te prefereren.
Terug? Hadden we die hier ooit volledig dan? Dacht dat het altijd ook deels zilver was. Maar goed het is hoe dan ook een doldwaas idee en vooral goed als je de welvaart lekker wilt beperken.quote:Op maandag 7 november 2011 17:20 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Terug naar een standaard gebaseerd op goud
Ja, beter dan gebakken lucht zoals in dit hyper-kapitalisme.quote:Op maandag 7 november 2011 17:20 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Terug naar een standaard gebaseerd op goud
Gelukkig bent u in de gelegenheid de horeca hierop te beconcurreren.quote:Op maandag 7 november 2011 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Omrekenen is simpel: Waar je vroeger een gulden voor betaalde, betaal je nu een euro. De horeca wisten daar direct al goed raad mee.
Wat een verzuurde nonsensquote:Op maandag 7 november 2011 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Omrekenen is simpel: Waar je vroeger een gulden voor betaalde, betaal je nu een euro. De horeca wisten daar direct al goed raad mee.
Die gelegenheid geldt voor een ieder. Ik vond het alleen erg merkwaardig dat de prijzen "ineens" wel heel hard waren gestegen.quote:Op maandag 7 november 2011 17:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Gelukkig bent u in de gelegenheid de horeca hierop te beconcurreren.
Geen gezeik, iedereen reik.quote:Op maandag 7 november 2011 17:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat een verzuurde nonsens.
overigens zou mijn salaris nu in guldens wel een stuk meer lijken
Heeft hij al gerapporteerd?quote:Op maandag 7 november 2011 15:52 schreef eriksd het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)opulair__.html?p=5,1
Koos heeft het druk
Dat gaat volgens mij maar voor een paar dingen op, zoals pils en koffie. In het algemeen kun je nog wel omrekenen, alleen klopt 2,20 gulden per euro natuurlijk niet meer.quote:Op maandag 7 november 2011 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Halfje bruin volkoren is 0,55 eu bij de bakker hier.quote:Op maandag 7 november 2011 17:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat gaat volgens mij maar voor een paar dingen op, zoals pils en koffie. In het algemeen kun je nog wel omrekenen, alleen klopt 2,20 gulden per euro natuurlijk niet meer.
Weet jij hoeveel de gulden nu zou doen in euro's?quote:Op maandag 7 november 2011 17:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Halfje bruin volkoren is 0,55 eu bij de bakker hier.
Ik zou niet weten hoe je dat vast kan stellen. Wel is er sprake van een gemiddelde inflatie van 2,3% over 11 jaar, dus 25%. Omrekenfactor zou dan 75% van 2,20 moeten zijn.quote:Op maandag 7 november 2011 17:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Weet jij hoeveel de gulden nu zou doen in euro's?
In guldens ga ik ruim over de Balkenende-norm. En dat in publieke dienst!!!!quote:Op maandag 7 november 2011 17:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat een verzuurde nonsens.
overigens zou mijn salaris nu in guldens wel een stuk meer lijken
Ik reken tegenwoordig amper tot niet meer.quote:Op maandag 7 november 2011 17:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat gaat volgens mij maar voor een paar dingen op, zoals pils en koffie. In het algemeen kun je nog wel omrekenen, alleen klopt 2,20 gulden per euro natuurlijk niet meer.
Oh nou ja, dan blijf ik maar bij mijn '2 gulden plus flink wat extra'.quote:Op maandag 7 november 2011 17:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe je dat vast kan stellen. Wel is er sprake van een gemiddelde inflatie van 2,3% over 11 jaar, dus 25%. Omrekenfactor zou dan 75% van 2,20 moeten zijn.
Dat valt best wel mee. Als we de gulden nog hadden gehad betaalde je nu ook Hfl. 5,- voor een glaasje bier.quote:Op maandag 7 november 2011 17:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Al met al zijn we goed genaaid met die Euro. Dat begon al met een wisselverlies van zo'n 10%
Halfje grof volkoren hier 1,10 en een hele 2,20quote:Op maandag 7 november 2011 17:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Halfje bruin volkoren is 0,55 eu bij de bakker hier.
Dat is nog best duur.quote:Op maandag 7 november 2011 17:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Halfje grof volkoren hier 1,10 en een hele 2,20
De andere echte bakkers zijn zo goed als weg geconcurreerdquote:Op maandag 7 november 2011 17:52 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dat is nog best duur.
Was laatst in een dorpje waar ik doordeweeks een stokbrood wilde kopen:
Maar meneer, dat kan niet. Stokbrood is een luxeproduct dat we alleen in het weekend verkopen.
![]()
![]()
![]()
Fabrieksbrood ~1¤, van de bakker ~1,50¤quote:Op maandag 7 november 2011 17:55 schreef remlof het volgende:
Ik heb geen idee wat een brood kost
En toch koop ik het regelmatig
1,50 betaal je bij de AH al ruim voor brood met een beetje smaak toch?quote:Op maandag 7 november 2011 17:56 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Fabrieksbrood ~1¤, van de bakker ~1,50¤
Je bitterballen?quote:Op maandag 7 november 2011 17:55 schreef eriksd het volgende:
Er brandt iets lelijk aan maar ik heb geen zin om te kijken.
Ik heb geen frituur uit zelfbescherming.quote:
Ik zou echt de meest walgelijke zooi eten als ik een frituur zou hebben. Bijvoorbeeld zou ik in de VS twinkies gaan bestellen tegen hoge tarieven om ze te kunnen frituren.quote:Op maandag 7 november 2011 17:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb geen frituur uit zelfbescherming.
Heel goed. Dat is ook de reden waarom ik geen frituur heb.quote:Op maandag 7 november 2011 17:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb geen frituur uit zelfbescherming.
Ik ga liever naar de C1000.quote:Op maandag 7 november 2011 17:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
1,50 betaal je bij de AH al ruim voor brood met een beetje smaak toch?
Ik heb een quichequote:
Jij komt ook naar de meet hé?quote:
Brood van de supermarkt ontwijk als het even kanquote:Op maandag 7 november 2011 18:00 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik ga liever naar de C1000.AH brood is veel te snel droog.
zuurdesem van de bio-winkel proberen. geen troep geeft energie en reinigt.quote:Op maandag 7 november 2011 18:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Brood van de supermarkt ontwijk als het even kan
Verwend jong dat je ook bent.quote:Op maandag 7 november 2011 18:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Brood van de supermarkt ontwijk als het even kan
Ik heb geen schilderijen, dus ik weet het ook niet.quote:Op maandag 7 november 2011 17:55 schreef remlof het volgende:
Ik heb geen idee wat een brood kost
En toch koop ik het regelmatig
Dat brood bijt terugquote:Op maandag 7 november 2011 18:09 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
zuurdesem van de bio-winkel proberen. geen troep geeft energie en reinigt.
Prijs-kwaliteit wint het makkelijk op. Ook een stuk voedzamer dan die rommel uit de supermarkt. En de lokale economie dient gestimuleerd te worden.quote:
1,49 ofzo.quote:Op maandag 7 november 2011 18:13 schreef Disana het volgende:
Ik moet noodgedwongen een tijd naar de AH i.p.v. mijn Jumbo, maar ik vind dat Les Pains van hun huisbakkerij prima te eten: smeuïg, smakelijk en lang vers. Niets mis mee dus, maar je moet me niet vragen hoeveel het kost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |