abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2011 @ 15:17:17 #101
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_104437448
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:52 schreef JDx het volgende:

Harold & Kumar 3 -> Komt met kerst! :D
Niet hier
O)))
pi_104437577
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:17 schreef arucard het volgende:

[..]

Niet hier
de eerste 2 delen zijn hier ook niet uitgebracht. Deel 3 is al uit in de VS dus zal wel ergens in januari op dvd verschijnen
pi_104440473
11:14: zag hem hier ergens in een lijstje, nog niet eerder gezien. Memento achtige film over uiteenlopende personages die allemaal om 11:14 iets verschrikkelijks overkomt wat merkwaardige onderlinge verbanden vertoond. Erg goede film ^O^

Drive: film die je of schitterend vindt, of helemaal niks. Ik hoor tot de laatste met die mening. Pretentieuze rommel wat een beetje stuurloos rondzwalkt met een acteur die onder het mom van 'ik ben cool' een beetje wazig in de rondte kijkt. Er wordt trouwens opvallend weinig gereden in een film met die titel _O-

slumdog millionaire: ik ben waarschijnlijk de laatste persoon op het westelijk halfrond die deze film voor het eerst zag. Ga niet eens de inhoud vertelllen. Briljant, geweldig, indrukwekkend..superlatieven tekort.

In Bruges: beetje merkwaardige tragikomedie/misdaad film. Stel gangsters in Brugge (Belgie) zijn daar niet helemaal op hun plek. Ondanks de wat onevenwichtige inhoud goede film met Colin 'Maybe that's what hell is, the entire rest of eternity spent in fucking Bruges.' Farell. Vol met memorable quotes.

Vicky Cristina Barcelona: leuke woody allen film over een boeiende 3 hoeks verhouding tussen een kunstenaar (Javier Bardem), zijn ex (Penelope Cruz) en een amerikaanse toeriste (de altijd adembenemende Scarlett Johanson). Leuke dialogen, onderhoudend verhaal, veel beter dat het nieuwere 'midnight in Paris'.
pi_104444189
In Bruges :D. Ik lachte me dood bij de scene in het restaurant. _O- _O- _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 37% gewijzigd door kevin_ op 16-11-2011 18:43:06 ]
  Moderator woensdag 16 november 2011 @ 18:13:21 #105
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_104444238
In bruges is een geweldige film! Vanavond naar kuifje O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_104450682
In Bruges is echt geniaal, ik heb het gevoel dat ik alle vergelijkbare films wel heb gekeken. Iemand nog suggesties?
pi_104456159
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:35 schreef foreverman het volgende:
Drive: film die je of schitterend vindt, of helemaal niks. Ik hoor tot de laatste met die mening. Pretentieuze rommel wat een beetje stuurloos rondzwalkt met een acteur die onder het mom van 'ik ben cool' een beetje wazig in de rondte kijkt. Er wordt trouwens opvallend weinig gereden in een film met die titel _O-
Aan je laatste opmerking te zien begrijp je helemaal niets van de film, jammer.
pi_104459857
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:33 schreef Longslar het volgende:
In Bruges is echt geniaal, ik heb het gevoel dat ik alle vergelijkbare films wel heb gekeken. Iemand nog suggesties?
Vergelijkingen met dit pareltje (een soort bizarre mis van een filmhuisfilm met prachtige decors, actie en humor) zijn er volgens mij niet echt, maar als je Layer Cake nog niet heb gezien, moet je die beslist zien. Geweldige film.

Deze maand waarschijnlijk maar 1 film op mijn lijstje. Gewoon veel te veel te doen. ^O^
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_104464103
Kokuhaku (7,8 / 5792 IMDb)

A psychological thriller of a grieving mother turned cold-blooded avenger with a twisty master plan to pay back those who were responsible for her daughter's death.

Een plaatje om te zien, lekker tempo en verknipte Japanners. Ik vond er niet zoveel aan, maar ik denk toch dat het een goede tip is voor de meeste mensen hier.

Deze man op moviemeter zei precies wat ik erover dacht:
"De consequente visuele stijl en continue muziek zijn bewonderenswaardig, maar het erg geconstrueerde onderliggende scenario begon me al snel te vervelen (bovendien is de redelijk unieke premisse opvallend traditioneel uitgewerkt in datzelfde scenario)."

[ Bericht 24% gewijzigd door Mainport op 17-11-2011 04:53:07 ]
Graag op anoniem
pi_104464358
Green Lantern

quote:
A test pilot is granted a mystical green ring that bestows him with otherworldly powers, as well as membership into an intergalactic squadron tasked with keeping peace within the universe.

Heel weinig had ik er van verwacht. In dat opzicht viel de film me me nogal mee.
We beginnen met een totaal overbodig stuk waarin we de aankomend superheld een persoonlijk drama op jonge leeftijd zien mee maken. De film heeft het niet nodig en het voegt weinig toe.

Voor de rest is het een vrij standaard superhelden verhaal. De nieuwe held moet om zien te gaan met zijn krachten en aan het einde van de film is er een eindbaas.

Toch ziet het er allemaal aardig uit en heb ik me niet zitten vervelen of wilde ik hem uitzetten.
En ik heb zelfs de extended versie gezien kwam ik aan het einde achter.

Een deel 2 hoeft er niet te komen van me maar 1 deeltje was best aardig. Een 6.5
  donderdag 17 november 2011 @ 09:27:44 #111
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_104465767
Grey Gardens

De nogal bizarre levensstijl van Big & Little Edie Beale (aan lager wal geraakte familie van Jackie O.) in hun huis Grey Gardens in East Hampton, leverde in de jaren zeventig al een zeer boeiende documentaire op ( Grey Gardens docu ) en in 2009 kwam daar deze (tv-)film bij.
Met de basis in de docu uit '75 wordt in deze film teruggekeken op de ontwikkelingen die leidden tot de ongezonde moeder-dochter kluizenaarsverhouding van Big (Jessica Lange) & Little (Drew Barrymore) Edie Beale.

De docu heb ik jaren terug gezien en het mag gezegd: Lange en Barrymore komen soms griezelig dichtbij de werkelijkheid, met name Barrymore verraste me positiever dan ik had verwacht.
Een onderhoudende film, aanrader voor wie geïnteresseerd is in de rise en fall van high society, eigengereide paradijsvogels en anders dan anders levensverhalen.

Van mij krijgt ie een dikke 8.

De filmhelden:

(Tijdens de uitvaart van JFK, in het zwart, op bed)

De echte helden:

De docu krijgt trouwens een dikke negen van mij, want niets verslaat realiteit.

And don't forget: wear a sweater on your head!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 17 november 2011 @ 09:40:59 #112
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_104466085
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:20 schreef planethugo het volgende:

[..]

de eerste 2 delen zijn hier ook niet uitgebracht. Deel 3 is al uit in de VS dus zal wel ergens in januari op dvd verschijnen
Ik heb deel 1 toch in de bioscoop gezien
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_104466217
Ladyhawke (1985)

Gisteren heb ik met m'n dochter (10 jaar) deze film gezien. Ik moet zeggen, dat het een verademing was in deze tijd van explosieve, vol met special effects zittende films. Deze film is een mix van avontuur, komedie en romantiek.

Rutger Hauer en Michelle Pfeiffer in hun jonge jaren dragen de film, waar Matthew Broderick ook zijn steentje bijdraagt als onhandige, onzekere maar vriendelijke dief.
Het verhaal gaat over een man en een vrouw die verliefd zijn (Hauer en Pfeiffer), maar er rust een vloek op ze. Overdag is Pfeiffer een valk en 's nachts is Hauer een zwarte wolf. Met de hulp van Broderick moeten ze proberen de vloek, die uitgesproken is door een boze priester, op te heffen.

De mooie beelden en de simpele opzet (in vergelijking met de huidige films) maken deze film tot een heerlijke relaxte zit van 2 uur. De muziek klinkt oud en de enkele 'special effect' doet heel gedateerd aan, maar het maakt niet uit - je geniet van het verhaal.

Aanrader voor de liefhebbers.

IMDb: 6.8
Ik: 7.5

[ Bericht 0% gewijzigd door Sejt op 17-11-2011 09:52:20 ]
I love my mispoken words.
  donderdag 17 november 2011 @ 09:50:01 #114
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_104466340
whehehe beademing
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_104466430
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:50 schreef Waaghals het volgende:
whehehe beademing
Gecorrigeerd.
Krijg je he, als je de hele dag Deens praat - dan ga je dit soort vauten maken :{
I love my mispoken words.
pi_104468785
quote:
13s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:21 schreef Robby87 het volgende:
[..]

Aan jouw opmerking te zien begrijp jij de ironie van die laatste zin niet, ook beetje jammer.
pi_104468980
Ik heb net gekeken naar "Black swan" weet eigenlijk nog niet echt wat ik ervan moet vinden.
pi_104469678
quote:
5s.gif Op donderdag 17 november 2011 11:31 schreef RedAlert het volgende:
Ik heb net gekeken naar "Black swan" weet eigenlijk nog niet echt wat ik ervan moet vinden.
Ik denk dat je 'm goed moet vinden.
pi_104469817
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2011 11:56 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ik denk dat je 'm goed moet vinden.
Het is idd wel een bijzondere film, lekker duister vooral bepaalde stukken uit de film icm de filmmuziek.
  Moderator donderdag 17 november 2011 @ 16:47:35 #120
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_104479766
Kuifje (Tintin and the secret of the unicorn)

Wat een geweldige film is dit zeg! Alles wat je van een kuifje film verwacht, ze hebben de karakters goed neergezet ( _O_ kapitein Haddock _O_ ), het verhaal zit vol spanning en humor, die sfeer van de jaren 50 (?) europa, de voertuigen _O_ _O_ _O_. Het 3d gebeuren ziet er goed uit en stoort geen moment. Enige minpuntje dat ik zou kunnen bedenken is een iets te onwaarschijnlijke en lange achtervolgings scene

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De animaties zien er ook voortreffelijk uit. Voor de rest een heel erg goede avonturen film, ik ging naar de bios met het idee hmm eens kijken of ze er een kuifje gevoel in hebben kunnen krijgen (en dat het geen verkapte indiana jones is), en ik moet zeggen dat is ze zeker gelukt!

8.9 / 10
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_104483397
Colombiana

Weinig van verwacht maar juist een van de betere actiefilms van het jaar. Fijn om eens een keer een ontploffing te zien zonder dat Jason Stathem daarvoor verantwoordelijk is. Zoë Saldana doet het uitstekend als de actieheldin. Lekker tempo, echt goeie actie en nog een aardig verhaaltje ook.

Prima no nonsense actie die geen moment verveelt.

7.8
  donderdag 17 november 2011 @ 21:17:43 #122
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_104491561
The Perfect Storm
The Perfect Storm is een corny drama gecombineerd met heldhaftige scenes op zee en dat natuurlijk op zijn Hollywoods. De scenes op zee waren meeslepend en zagen dr uitstekend uit. Ondanks dat het niet meer dan doorsnee is, vind ik deze rampenfilm lichtelijk ondergewaardeerd. Cijfer: 6,5

8 Mile

Beter dan vooraf verwacht! Met Eminem in de hoofdrol was ik wat huiverig, maar hij doet het prima met zijn homies! 8 Mile heeft een redelijk verhaal, maar waar de film echt in excelleert zijn de treurigmakende sfeer van Detroit (één grote vervallen zooi) en natuurlijk de epische rapbattles. Cijfer: 7,5

Hunting & Zn.
Wat een beklemmend en realistisch drama is dit! Een jong stel is een paar jaar getrouwd en verwacht hun eerste kind, alles lijkt ogenschijnlijk goed te zijn, maar ondertussen blijkt het allmeaal maar schijn te zijn. De burgerlijke saaiheid van het stel (Bakema en Kraakman) wordt door Burger erg goed neergezet. Regelmatig zijn de getoonde kleine irritaties en andere futiele clichés herkenbaar, gelukkig (voor mij dan) nooit confronterend :D :X. Het zou me niet verbazen dat Burger goed gekeken heeft naar de Deense drama's van Susanne Bier, want daar past deze film prima tussen.

De droge Bakema vond ik vooral sterk en je leeft ook vooral met hem mee, ook omdat hij meer in beeld genomen wordt. Op een gegeven moment verloor hij desalniettemin de sympathie, omdat richting het eind de spanningen tussen de twee steeds extremer en bruter worden. Ondanks dat blijft de film gelukkig boeien tot en met het goed gekozen einde! Cijfer: 8

Kung Fu Panda 2
Uitermate matig vervolg op het al niet zo briljante eerste Kung Fu Panda-film. Onze grote pandavriend Po doorkruist China met zijn dierenmaatjes om de slechterik van het stuk, een pauw ( :') ), een lesje te leren. Ondertussen komt ie ook achter hoe een stukje verleden van hem in elkaar steekt. Ik vond het maar een slap filmpje met een kwaal die tot nu toe bij de niet-animatiefilms opgemerkt had: onnavolgbare actiescenes die veel te snel door het beeld sjezen. Cijfer: 5

The Lost Boys
Jammer van het hobbelige, rommelige script en die uber-gaylorderige punks :'), anders was het gewoonweg een okeeje en typische jaren '80-film met dit keer vampieren geweest. Wel erg cliché allemaal, maar nog net het gluren waard. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 17 november 2011 @ 22:57:34 #123
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_104496893
Vanavond afgekeken:

John Adams
Voor hij furore maakte met het Oscar winnende The King`s Speech maakte de Engelse regisseur Tom Hooper deze HBO-miniserie over één van de Founding Fathers, de grondleggers, van de Verenigde Staten van Amerika: John Adams.

De 7 afleveringen die deze reeks telt beslaan een tijdspanne van 55 jaar (en eindigt op zijn en Thomas Jefferson`s sterfdag: 4 juli 1826, de 50e verjaardag van de VS) waarin we Adams (Paul Giamatti) zien uitgroeien van advocaat tot revolutionair en uiteindelijk tweede president van de VS. Ondanks alle tegenslagen, zowel in zijn werk als in z`n privé leven, blijft hij stevig vasthouden aan z`n idealen en principes. De idealen en principes waarop Amerika gebouwd is en vandaag de dag nog steeds rust.

Doordat er zoveel jaren in slechts 7 afleveringen worden behandeld voelt het soms wel erg gehaast aan. Soms vraag je je af waar en in welk jaar je je nu weer bevindt. Het had geen kwaad gekund dit wat meer te spreiden en er bijvoorbeeld 9 of 10 afleveringen van te maken.
Ook lijken de makers er van uit te gaan, ondanks dat er wel het nodige wordt uitgelegd, dat de kijker over de nodige voorkennis van de Amerikaanse geschiedenis beschikt. Persoonlijk denk ik dan ook dat het absoluut een voordeel is wanneer je dit bezit.

Het is een sterke serie die tot in detail is verzorgd maar waarin het tempo soms best wat lager had gemogen.
Ondanks dat heb ik genoten in dit inkijkje in de ontstaansgeschiedenis van Het Land van de Onbegrensde Mogelijkheden.

IMDB Cijfer: 8,7/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_104500168
The Adventures of Tintin

Verenigde Staten / Nieuw-Zeeland
Animatie / Avontuur
107 minuten

geregisseerd door Steven Spielberg
met Jamie Bell, Andy Serkis en Daniel Craig

De nieuwsgierige reporter Kuifje en zijn trouwe hondje Bobbie ontdekken dat een model van het prachtige oude zeilschip 'De Eenhoorn' een geheim met zich meedraagt. Meegevoerd in een eeuwenoud mysterie, krijgt hij het aan de stok met de boosaardige Sacharin, die weet dat Kuifje een belangrijke aanwijzing bezit naar de grote schat van de snode piraat Scharlaken Rackham. Geholpen door de moedige Bobbie, de onstuimige kapitein Haddock en de stuntelige detectives Jansen en Janssen, reist Kuifje de halve wereld af, constant op de hielen gezeten door de vijand. Hij moet slimmer en sneller zijn dan de rest om het Geheim van de Eenhoorn te ontrafelen...

hoewel de film me niet helemaal het kuifje gevoel gaf vond ik het een hele coole avontuurlijke animatiefilm. echt prachtig gemaakt en tof verhaal!
zeker een aanrader om te zien 7.5
  vrijdag 18 november 2011 @ 07:59:40 #125
286575 Roces18
Chef de party
pi_104502779
quote:
13s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:21 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Waarom komt iedereen altijd met deze gare reactie als iemand een van zijn/haar favoriete films afkraakt. Hij vind hem niks, klaar. Respecteer zijn mening
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:03:18 #126
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_104508063
Le notti di Cabiria (Nights of Cabiria) (1957, It, Federico Fellini)
Er zit genoeg in waardoor ik dit een hele goed film had kunnen vinden, ware het niet dat de hoofdrolspeelster een ontzettend irritant eigenwijs dom wicht is. Dat Giulietta Masina ook nog eens overacteert alsof ze in komische stomme film speelt, helpt hier ook niet veel aan. Dat deed ze in La Strada ook, maar daar paste het bij het karakter.
cijfer: 6

The Last House on the Left (1972, VS, Wes Craven)
Deze vroege horrorfilm van Wes Craven is er eentje in het (beetje vergeten) subgenre "rape and revenge". Dit genre was een voorloper van op de slasherhorrors, die zouden volgen in de decennia erna. Het heeft al kenmerken daarvan zoals de twee onschuldige meisjes, die duidelijk het slachtoffer gaan worden en grof geweld. Een groot verschil zit in de moordenaars. In deze film zijn het nog "normale" criminelen en geen moordmachines, zoals Leatherface, Jason of Michael Myers. Natuurlijk zijn de slechterikken redelijk gestoord, zo gestoord dat de leider zijn eigen zoon onder controle houdt door hem een heroïnejunkie te hebben gemaakt, maar het zijn nog geen gezichtsloze psychopaten.
Maar eerlijk gezegd was doordat de film de moordenaars zo'n menselijk gezicht geeft niet zo spannend.
De film werd eigenlijk pas echt goed het laatste halfuur,
SPOILER
cijfer: 6
  vrijdag 18 november 2011 @ 14:46:41 #127
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104513319

Twilight - Breaking Dawn part1

Verhaal: Bella Swan is nog niet bekeerd en trouwt alvast met Edward Cullen. Jacob is boos maar legt zich er bij neer. Edward en Bella's trouwerij plus huwelijksreis verlopen als een sprookje. Totdat Bella Zwanger raakt. Als Jacob hierachter komt en de rest van de Wolven ook. Raakt de sfeer plots gespannen. Omdat het ongeboren kind Bella in levensgevaar brengt, komt ook het verdrag van vrede tussen de Cullens en de Wolven in het geding.

Oordeel: Ik was gisteren toevallig in A'dam zag de poster hangen, bekeek de tijden en kocht een kaartje. Hij schijnt pas woensdag jl te zijn uitgekomen dus vers. Apart van het super overdreven melancholische interactie tussen de spelers. En vaak annavolgbare verstandhoudingen tussen de 3 hoofdrolspelers en vermoeiende clichematigheden. Was het wel een OK film. Het meest verassende was het vrouwelijke publiek in de zaal. Die VRETEN deze hele Twilight zooi. Volgens mij wist links en rechts naast mij méér dan de film liet zien omdat zij ws de boeken hebben gelezen. En nu ben ik ook helemaal up to date geloof ik. Bij elk klein grapje, zuchtje, kusje hoorde je de vrouwen al lachen en kreunen. De dame naast mij ging zelfs comfortabel met dr blote stinkvoeten opgevouwen in dr stoel zitten. Gelukkig had ik mijn "MWAAAH RUIK DIT DAN" verkade paprika-ui biscuits mee om er terugte stangen. (wat denk ik redelijk is gelukt weet niet zeker).

SPOILER
Mijn cijfer: 8
imdb: 3.8

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 18-11-2011 21:15:24 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 18 november 2011 @ 20:32:02 #128
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_104526733
Aaaaaaah, Breaking Dawn, Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
pi_104526883
Schenk zat in zijn eentje als kerel in de zaal bij Twilight? :D

Die foto erbij trouwens _O-
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_104527900
En hij is ook alleen gegaan? :')
pi_104528159
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 20:55 schreef Longslar het volgende:
Moet hij toch zelf weten. :')
  vrijdag 18 november 2011 @ 21:14:29 #133
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104529076
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 20:55 schreef Longslar het volgende:
Ik ga altijd alleen. Nouja meestal dan. En ik doe ook altijd last minute dus impulsief. geen tijd om afspraken te maken.

quote:
10s.gif Op vrijdag 18 november 2011 20:59 schreef jimjim1983 het volgende:
en geeft m een 8
Ik ben gek op films met als genre vampies/weerwolvies/zombies/mummies... behalve de drama heb ik wel kunnen genieten. Special effects were ok.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 18 november 2011 @ 21:18:07 #134
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104529276
OK die 8 ga ik toch maar veranderen in een 7 mischien 7.5. Van de week heb ik de vroge 3 delen ook achter mekaar gezien dus mijn mening is iets positief bijgesteld vanwege de toch neit zo heel slechte uitvoering ofzo. Behalve over de drama dan :{
pi_104534583
The Hangover Part II

De 1e Hangover heb ik met veel plezier gekeken, vooral het einde (de foto's) maakte de film helemaal goed voor mij.

Valt me op dat dit 2e deel een bijna exacte kopie is van het 1e deel, natuurlijk niks mis mee omdat het 1e deel een prima film was. Zelfs de muziek en het gebruik hiervan komt vrijwel compleet overeen met het 1e deel.

Maar is het een grappige film? Zeker, genoeg onverwachte momenten waarbij je je gaat afvragen wat er nu weer gaat gebeuren. Dat maakt een film over het algemeen een stuk aangenamer.

Gewoon kijken als je het 1e deel kan waarderen, het 2e deel doet vrijwel hetzelfde en mag dan wederom succesvol genoemd worden.

Tevens zijn de foto's op het einde echt geniaal.

vrijdag 18 november 2011 @ 23:02:19 #136
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_104534992
Play It Again, Sam (1972, VS, Herbert Ross)
Geregisseerd door Herbert Ross, maar geschreven door en met Woody Allen in de hoofdrol dus eigenlijk gewoon een Woody Allen-film. En zoals in elke Allen-film speelt hij een typisch neurotisch Allen karakter; een filmrecensent, die net gedumpt door z'n vrouw, met behulp van zijn vrienden en een denkbeeldige Humbrey Bogart opnieuw in de datingwereld treedt.
De film is erg grappig. Zowel met leuke fysieke komedie als Allen onhandig doet als die vrouwen probeert te imponeren, als met grappige gevatte dialogen over relaties en daten en natuurlijke verwijzingen naar films.
Deze film is bovendien de eerste keer dat Woody Allen en Diane Keaton samenwerkten.
cijfer: 8
pi_104566843
Ik zou vragen of 'A Serbian Film' ergens draait. Gegarandeerd ballen.
pi_104567968
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:53 schreef kevin_ het volgende:
Ik zou vragen of 'A Serbian Film' ergens draait. Gegarandeerd ballen.
zoeken ff op het net ....is al te downen
  zaterdag 19 november 2011 @ 22:40:04 #139
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104568980

Equilibrium (2202)

Verhaal: Na een derde wereld-oorlog besseft het overlevende volk dat de mensheid niet meer vertrouwen is met haar emoties. Alles van emotionele waarde (boeken, schilderijen, sieraden) wordt daarom vernietigd. Dit beleid wordt strak in stand gehouden door een super-priesterschap cq politie. In deze nieuwe wereld zit iedereen aan de medicijnen om emoties te onderdrukken. Om maar in vrede te kunnen leven. Als een voorman van dit super-politie-priesterschap achtervolgd wordt door zijn verleden. En als hij zijn medicatie stopt. Begint hij weer helder te denken. Door opeenvolgende gebeurtenissen raakt hij weer bekeerd.

Oordeel: Het verhaal heeft wel iets. De actie-scenes waren goed. Over het algemeen was de film niet zuper bijzonder. Maar het zat over het algemeen wel erg goed in mekaar. Van beeld tot camera-werk tot actie-scenes tot geluid. En er komen heel wat bekende gezichten voorbij. Hetzij even of hetzij iets meer dan een paar zinnen. En de hoofdrol is voor Christian Bale.

Mijn cijfer: 7
iMDB: 7.7

[ Bericht 1% gewijzigd door Schenkstroop op 19-11-2011 23:08:32 ]
  Moderator zaterdag 19 november 2011 @ 23:01:48 #140
9859 crew  Karina
Woman
pi_104569871
Rise of the Planet of the Apes
Thriller/SciFi?

Ik had nog helemaal niets gelezen over de inhoud van de film, ik ging alleen af op de titel omdat ik alle Planet of the Apes films heb gezien.

Ik verwachtte ook weer een film gesitueerd op een andere planeet, dat bleek niet zo te zijn.

Dit keer speelt het zich gewoon af in de USA, een wetenschapper is bezig met een geneesmiddel tegen Alzheimer dat hij test op op apen, primaten eigenlijk, die, als bijverschijnsel, behoorlijk slim worden van het middel.

Ik vond het een hele goede film, het kwam misschien een beetje langzaam op gang voor mijn smaak, maar op een gegeven moment kwam de spanning er in. De apen zagen er echt goed uit! En er komt een vervolg, dat blijkt wel aan het eind (dat ik bijna miste, omdat het in de aftiteling viel en ik de film al bijna af wilde zetten).

Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 19 november 2011 @ 23:05:19 #141
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_104570003
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 november 2011 23:01 schreef Karina het volgende:
Thriller/SciFi?

Ik had nog helemaal niets gelezen over de inhoud van de film, ik ging alleen af op de titel omdat ik alle Planet of the Apes films heb gezien.

Ik verwachtte ook weer een film gesitueerd op een andere planeet, dat bleek niet zo te zijn.

Dit keer speelt het zich gewoon af in de USA, een wetenschapper is bezig met een geneesmiddel tegen Alzheimer dat hij test op op apen, primaten eigenlijk, die, als bijverschijnsel, behoorlijk slim worden van het middel.

Ik vond het een hele goede film, het kwam misschien een beetje langzaam op gang voor mijn smaak, maar op een gegeven moment kwam de spanning er in. De apen zagen er echt goed uit! En er komt een vervolg, dat blijkt wel aan het eind (dat ik bijna miste, omdat het in de aftiteling viel en ik de film al bijna af wilde zetten).

[ afbeelding ]
Heb ik het einde gemist over dat vervolg-gedeelte. Nog maar eens kijken dan.
pi_104570053
One Day

vond`m echt heel mooi! krijgt een 8 :)
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  zaterdag 19 november 2011 @ 23:10:39 #143
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104570191
quote:
Thriller/SciFi?

[ afbeelding ]
Ik vind het ook een hele goede film. Heel goed uitgewerkt.
  zaterdag 19 november 2011 @ 23:22:44 #144
8369 speknek
Another day another slay
pi_104570648
quote:
Thriller/SciFi?

[ afbeelding ]
Grappig, ik heb deze film ook vandaag gezien. Ik heb, afgezien van dat ik het ook een hele goede film vond, eigenlijk het tegenovergestelde als jij. Het begin van de film vond ik heel sterk, maar op het moment dat 'de spanning' erin kwam, ontspoorde hij wat mij betreft enigszins. Ik had het gevoel dat als ze het klein hadden gehouden, met alleen de hoofdrolspelers, het echt een goede en ontroerende film hadden kunnen laten worden. Wat dat betreft zonde dat het naar een bepaald eindpunt toe moest bewegen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 20 november 2011 @ 00:12:46 #145
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_104572405
quote:
Thriller/SciFi?

De originele film (waar dit min of meer een prequel van moet zijn) speelt zich ook niet af op een andere planeet, maar op de onze. Dat is ongeveer heel het punt van de film.
  zondag 20 november 2011 @ 00:22:58 #146
154952 spoor4
Spoort niet
pi_104572724
quote:
10s.gif Op zondag 20 november 2011 00:12 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

De originele film (waar dit min of meer een prequel van moet zijn) speelt zich ook niet af op een andere planeet, maar op de onze. Dat is ongeveer heel het punt van de film.
SPOILER!
pi_104575179
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 23:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Grappig, ik heb deze film ook vandaag gezien. Ik heb, afgezien van dat ik het ook een hele goede film vond, eigenlijk het tegenovergestelde als jij. Het begin van de film vond ik heel sterk, maar op het moment dat 'de spanning' erin kwam, ontspoorde hij wat mij betreft enigszins. Ik had het gevoel dat als ze het klein hadden gehouden, met alleen de hoofdrolspelers, het echt een goede en ontroerende film hadden kunnen laten worden. Wat dat betreft zonde dat het naar een bepaald eindpunt toe moest bewegen.
eensch
  zondag 20 november 2011 @ 09:22:19 #148
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_104577175
quote:

Je weet op welke planeet de originele films zich afspelen?
  zondag 20 november 2011 @ 09:23:03 #149
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_104577182
Spuit elf!
  Moderator zondag 20 november 2011 @ 09:54:44 #150
9859 crew  Karina
Woman
pi_104577503
quote:
10s.gif Op zondag 20 november 2011 00:12 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ja, ik weet het, ik was even in de war vanwege het feit dat ze in die film met een ruimtevaartuig neerstortten en dachten dat het een andere planeet was :@ M.a.w. ik verwachtte meer een SciFi film.

[ Bericht 2% gewijzigd door Karina op 20-11-2011 10:02:46 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')