The Perfect StormThe Perfect Storm is een corny drama gecombineerd met heldhaftige scenes op zee en dat natuurlijk op zijn Hollywoods. De scenes op zee waren meeslepend en zagen dr uitstekend uit. Ondanks dat het niet meer dan doorsnee is, vind ik deze rampenfilm lichtelijk ondergewaardeerd. Cijfer: 6,5
8 Mile![eminem_8_mile_battle.jpg]()
Beter dan vooraf verwacht! Met Eminem in de hoofdrol was ik wat huiverig, maar hij doet het prima met zijn homies! 8 Mile heeft een redelijk verhaal, maar waar de film echt in excelleert zijn de treurigmakende sfeer van Detroit (één grote vervallen zooi) en natuurlijk de epische rapbattles. Cijfer: 7,5
Hunting & Zn.Wat een beklemmend en realistisch drama is dit! Een jong stel is een paar jaar getrouwd en verwacht hun eerste kind, alles lijkt ogenschijnlijk goed te zijn, maar ondertussen blijkt het allmeaal maar schijn te zijn. De burgerlijke saaiheid van het stel (Bakema en Kraakman) wordt door Burger erg goed neergezet. Regelmatig zijn de getoonde kleine irritaties en andere futiele clichés herkenbaar, gelukkig (voor mij dan) nooit confronterend

. Het zou me niet verbazen dat Burger goed gekeken heeft naar de Deense drama's van Susanne Bier, want daar past deze film prima tussen.
De droge Bakema vond ik vooral sterk en je leeft ook vooral met hem mee, ook omdat hij meer in beeld genomen wordt. Op een gegeven moment verloor hij desalniettemin de sympathie, omdat richting het eind de spanningen tussen de twee steeds extremer en bruter worden. Ondanks dat blijft de film gelukkig boeien tot en met het goed gekozen einde! Cijfer: 8
Kung Fu Panda 2Uitermate matig vervolg op het al niet zo briljante eerste Kung Fu Panda-film. Onze grote pandavriend Po doorkruist China met zijn dierenmaatjes om de slechterik van het stuk, een pauw (

), een lesje te leren. Ondertussen komt ie ook achter hoe een stukje verleden van hem in elkaar steekt. Ik vond het maar een slap filmpje met een kwaal die tot nu toe bij de niet-animatiefilms opgemerkt had: onnavolgbare actiescenes die veel te snel door het beeld sjezen. Cijfer: 5
The Lost BoysJammer van het hobbelige, rommelige script en die uber-gaylorderige punks

, anders was het gewoonweg een okeeje en typische jaren '80-film met dit keer vampieren geweest. Wel erg cliché allemaal, maar nog net het gluren waard. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>