Volgens mij niet en ook niet.quote:Op maandag 14 november 2011 15:21 schreef flipsen het volgende:
Volgens mij heeft Fogel een punt (en jij straks een ban)
Waarom reageer je dan met 'Denk jij dat ik jou ga vertellen waar dat ligt? Hint: er zijn meerdere Utopias.' Lijkt mij een beetje vreemd dat je antwoord geeft uit eigen naam, terwijl je weet dat hij het tegen Complexo heeft. Ben jij zijn Nederlandse buurman (die 5 kilometer verder woont) in Utopolis, hoofdstad van Utopia?quote:
Utopolis is toch een bioscoop?quote:Op maandag 14 november 2011 21:50 schreef Redefine het volgende:
[..]
Waarom reageer je dan met 'Denk jij dat ik jou ga vertellen waar dat ligt? Hint: er zijn meerdere Utopias.' Lijkt mij een beetje vreemd dat je antwoord geeft uit eigen naam, terwijl je weet dat hij het tegen Complexo heeft. Ben jij zijn Nederlandse buurman (die 5 kilometer verder woont) in Utopolis, hoofdstad van Utopia?
Klopt. Utopolis is een bioscoop die valt onder de Utopia bioscoopketens. Als Utopia het land is, dan is Utopolis de hoofdstad van dat geweldige land dat zo mooi alleen tussen de oren bestaat.quote:
De hoofdstad Utopia is Amaurot.quote:Op maandag 14 november 2011 23:14 schreef Redefine het volgende:
[..]
Klopt. Utopolis is een bioscoop die valt onder de Utopia bioscoopketens. Als Utopia het land is, dan is Utopolis de hoofdstad van dat geweldige land dat zo mooi alleen tussen de oren bestaat.
Maar in de bron die eronder staat vind ik daarover niks terug. Dus eens kijken. Hier is een wat ouder CBS-rapport over emigratie: hier.quote:Veel gebruikte motieven om het land te verlaten zijn dan ook vaak: verhuftering in de maatschappij, toenemende immigrantenstromingen, graaicultuur van banken en bedrijven, niet gehoord en belazerd worden door de politiek, belastingklimaat, zorgvoorzieningen, open grenzen, de euro en het lidmaatschap in de EU met economisch zwakke broeders.
Mijn opmerking over Utopolis was ook zo lekker serieus hequote:Op maandag 14 november 2011 23:47 schreef Individual het volgende:
[..]
De hoofdstad Utopia is Amaurot.
Het eiland in deze tekening lijkt verdacht veel op Jersey (incl kasteel in de baai), maar dan 90 graden kloksgewijs gedraaid.
[ afbeelding ]
Ik vraag me af wat je nodig hebt om naar Utopia te emigreren.
Wat ik opsomde noemt CBS het 'publieke domein' en waar jij het over hebt zal wel zijn wat zij het 'private domein' noemen. En volgens hun zijn beide factoren evengoed van belang.quote:Op dinsdag 15 november 2011 00:06 schreef Redefine het volgende:
@Igen, dat de emigranten dergelijke punten negatiever beoordelen vind ik niet zo vreemd. Verder zullen er heus wel mensen zijn die ook vanwege negatieve punten uit Nederland vertrekken. Maar dat zal zelden de hoofdreden zijn, aangezien men vaker emigreert voor ander werk, familie, liefde of avontuur.
Welk van de twee 'domeinen' hoe zwaar weegt is dus nog maar de vraag.quote:Een sociaal netwerk in het bestemmingsland kan een belangrijke bron van hulp of informatie zijn. Dit vergroot de kans om te emigreren.
Nadere analyse leert overigens dat niettemin 42 procent van degenen met emigratieplannen geen enkel sociaal contact heeft in het gewenste land van bestemming.
Zo logisch lijkt me dat niet. Het zou ook zo kunnen zijn dat veel emigranten vertrekken hetzij om lekker in de zon te pensioneren, of omdat ze een echtgenoot in het buitenland krijgen of een goede baan in het buitenland hebben gevonden. Dan zou het niet voor de hand liggen dat emigranten een slechter beeld over Nederland in het algemeen hebben dan niet-emigranten.quote:Sowieso zegt die tabel nog steeds niet zo heel veel over, of die mensen nou echt ontevreden zijn. Als je emigreert en er wordt je gevraagd over bepaalde aspecten van Nederland vind ik het vrij logisch dat je dan vrij kritisch kijkt naar de genoemde punten (mentaliteit, bevolkingsdichtheid etc.).
quote:De onderzoeksgegevens laten zien dat 93 procent van de mensen die de intentie hadden om te emigreren en die dat uiteindelijk ook doen, emigreert naar het land van voorkeur. Mensen wijken dus niet snel van hun landkeuze af. Dit gegeven zou een mogelijke extra verklaring kunnen bieden voor het feit dat veel potentiële emigranten hun intenties nog niet hebben verwezenlijkt. Men is eerder geneigd de emigratie uit te stellen tot men naar het gewenste land kan, dan te kiezen voor een ander land dan de gedroomde bestemming.
Nu noem je net de voorbeelden voor emigratie op, die ik twee zinnen daarvoor op noemquote:Op dinsdag 15 november 2011 00:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat ik opsomde noemt CBS het 'publieke domein' en waar jij het over hebt zal wel zijn wat zij het 'private domein' noemen. En volgens hun zijn beide factoren evengoed van belang.
Interessant:
[..]
Welk van de twee 'domeinen' hoe zwaar weegt is dus nog maar de vraag.
[..]
Zo logisch lijkt me dat niet. Het zou ook zo kunnen zijn dat veel emigranten vertrekken hetzij om lekker in de zon te pensioneren, of omdat ze een echtgenoot in het buitenland krijgen of een goede baan in het buitenland hebben gevonden. Dan zou het niet voor de hand liggen dat emigranten een slechter beeld over Nederland in het algemeen hebben dan niet-emigranten.
Ik snap het. Mijn Utopia emigratievraag was net zo serieus.;)quote:Op dinsdag 15 november 2011 00:06 schreef Redefine het volgende:
[..]
Mijn opmerking over Utopolis was ook zo lekker serieus heEr is een ding nodig om te kunnen emigreren naar Utopia, en dat is een levendige fantasie hebben.
Klopt.quote:Op dinsdag 15 november 2011 00:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nu noem je net de voorbeelden voor emigratie op, die ik twee zinnen daarvoor op noem.
Maar zouden de andere geënqueteerden, die als ik het goed begrijp wel emigratieplannen hebben/hadden, maar (nog) niet vertrokken zijn, er niet over nadenken? Op grond van de reacties in dit soort topics op Fok! zou je namelijk juist eerder het omgekeerde verwachten.quote:Wat ik overigens bedoel met negatiever over Nederland zijn: je gaat er wat meer over nadenken wat je van de genoemde punten vindt. Daardoor is de kans aanwezig dat je kritischer gaat kijken. Want onbewust spelen er altijd wel kleine dingen mee (die in de tabel bijvoorbeeld), waardoor je ook vertrekt uit een land. Al zat dat (zelden tot) nooit de hoofdreden zijn.
Het CBS zegt daarover dit:quote:Op dinsdag 15 november 2011 00:28 schreef Individual het volgende:
Mijn evaring is eigenlijk het tegenovergestelde van de vindingen van het CBS en als emigrant ken ik natuurlijk best wat mede-emigraten. Financieel gaan de meeste mensen (zeker hier in de UK) er wel op vooruit, maar dat zal vast aan het emigratieland liggen.
Maar dat zijn dus wel slechts verwachtingen, niet wat daadwerkelijk is gebeurd.quote:Slechts 17 procent van de emigranten verwachtte er financieel op vooruit te gaan, terwijl 29 procent een inkomensachteruitgang voorzag.
Een boot. Ik zie namelijk geen vliegveld op de kaart.quote:Op maandag 14 november 2011 23:47 schreef Individual het volgende:
Ik vraag me af wat je nodig hebt om naar Utopia te emigreren.
Oeps. Toen viel je opeens door de mand.quote:Op maandag 14 november 2011 14:06 schreef niels0 het volgende:
Denk jij dat ik jou ga vertellen waar dat ligt? Hint: er zijn meerdere Utopias.
Lol, waar hebben jullie het over? Mij maakt het niet uit hoor maar misschien kan een admin even voor jullie kijken dat ik iemand anders ben dan dat jullie denken wie ik ben.quote:Op dinsdag 15 november 2011 00:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Oeps. Toen viel je opeens door de mand.
In de UK kom je terecht in een maatschappij met een veel minder gelijke inkomens verdeling. Als je dus bij de 99% hoort, ga je er qua levensstandaard snel behoorlijk op achteruit. Voor de 1% is het echter een vooruitgang, dankzij lagere belastingen en goeie faciliteiten voor de mensen die het kunnen betalen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 01:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In de UK ga je er qua levensstandaard in elk geval niet op vooruit, maar het fijne is dat je wel voldoende verdient voor de prozac
Ik ben zeer tevreden over mijn emigratieland, ergo ik had het 10 jaar eerder moeten doen. Vooral het motief de menselijke beschaving.quote:Op maandag 14 november 2011 23:58 schreef Igen het volgende:
Om even terug te komen op het originele onderwerp, in de OP lees ik dit:
[..]
Maar in de bron die eronder staat vind ik daarover niks terug. Dus eens kijken. Hier is een wat ouder CBS-rapport over emigratie: hier.
Op pagina 6 (37) staat een tabelletje hoe negatief er over Nederland gedacht wordt door enerzijds mensen die daadwerkelijk geëmigreerd zijn en anderzijds mensen die dat toch niet hebben gedaan. En zoals je kan zien denken mensen die daadwerkelijk emigreren duidelijk veel vaker negatief over Nederland. Vooral vinden verreweg de meeste emigranten Nederland te druk, te weinig rust, te weinig natuur, te weinig ruimte etc. Maar ook te veel hufterigheid, criminaliteit en te veel allochtonen.
Dat de mensen die het hardste zeiken dus toch uiteindelijk de stap niet zetten, dat lijkt dus niet waar te zijn.
Economische aspecten zie je echter nauwelijks terug. Volgens een ander CBS-rapport gaan veel emigranten ook ervan uit dat ze er financieel op achteruit zullen gaan. Dus dat men massaal zou emigreren wegens slechte zorg of vanwege de euro en de EU, dat is dus hoogstwaarschijnlijk dikke onzin.
Edit: Helaas is er geen onderzoek gedaan, of emigranten dan wel tevreden zijn met het land waar ze heen vertrekken.
Ik hoor bij de 7%.quote:
Ik had VOOR ik mijn Amerikaanse vrouw ontmoette, nooit de intentie om te emigreren. Ik dacht er niet aan, stond absoluut niet in de planning.quote:Op dinsdag 15 november 2011 07:17 schreef Bajskorv het volgende:
Ik ben eerder benieuwd hoe groot de groep is die niet de intentie had te emigreren, maar het toch om de een of andere reden gedaan heeft. Meeste emigranten die ik ken, doen het voor werk/relatie, etc...
Trek dat opgeheven nederlandsche calvinistische vingertje even terug, je bent emigreert nu...is niet meer nodig !!quote:Op dinsdag 15 november 2011 08:19 schreef Fogel het volgende:
En vast voordat er weer geblaat gaat worden: onderzoek zonder bronnen (met een verficeerbare onderzoeksmethode) staat gelijk aan geen onderzoek.
Ik ben onderzoeker en waar ik woon is compleet irrelevant in deze. Iets wat geen onderzoek is presenteren als zijnde onderzoek geeft echt onderzoek een slechte naam. Dus, het is wel nodig. Als je dat niet kan of wil begrijpen, tja, daar kan ik weinig aan veranderen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 08:45 schreef cempexo het volgende:
[..]
Trek dat opgeheven nederlandsche calvinistische vingertje even terug, je bent emigreert nu...is niet meer nodig !!
Mijn vakgebied is vooral ook onderzoeken, maar ik vraag of dwing dat niet af bij anderen, wel bij mezelf.quote:Op dinsdag 15 november 2011 08:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik ben onderzoeker en waar ik woon is compleet irrelevant in deze. Iets wat geen onderzoek is presenteren als zijnde onderzoek geeft echt onderzoek een slechte naam. Dus, het is wel nodig. Als je dat niet kan of wil begrijpen, tja, daar kan ik weinig aan veranderen.
dit doen ze allemaal dus?quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:06 schreef cempexo het volgende:
[..]
Mijn vakgebied is vooral ook onderzoeken, maar ik vraag of dwing dat niet af bij anderen, wel bij mezelf.
appel-boom-valt : http://www.destentor.nl/n(...)d/article9847910.ece
Wat is onderzoeken voor jou? En om het ontopic te houden: Waarom kan je het beter doen in Utopia dan in Nederland?quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:06 schreef cempexo het volgende:
[..]
Mijn vakgebied is vooral ook onderzoeken, maar ik vraag of dwing dat niet af bij anderen, wel bij mezelf.
appel-boom-valt : http://www.destentor.nl/n(...)d/article9847910.ece
Laten we maar weer on topic gaan...quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wat is onderzoeken voor jou? En om het ontopic te houden: Waarom kan je het beter doen in Utopia dan in Nederland?
En geweldig, je hebt 1 voorbeeld gevonden van een oneerlijk iemand. Duidelijk dat dat uitermate representatief is voor alle onderzoekers, nietwaar? In ieder vakgebied kom je rotte appels tegen.
Probeer eens antwoord te geven op de ontopic en inhoudelijke vraag: welk aspect van onderzoek ben je ontevreden mee in Nederland? En in welke mate is het beter in je nieuwe land?quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:24 schreef cempexo het volgende:
[..]
Laten we maar weer on topic gaan...
ik wou al tijdje weg uit nederland voordat ik mijn vriendin leerde kennen. had toen alleen nog geen mogelijkheid om te doen. wou eigenlijk altijd richting noorden zweden of noorwegen. het is dus uiteindelijk zweden geworden. maar ja het is zoals eerder gezegd uiteindelijk toch in eerste plaats voor het gezin geweest, daarna pas omdat ik uit nederland weg wou gaan.quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:43 schreef Igen het volgende:
Volgens dat CBS-onderzoek is bij autochtonen de kans dat een man emigreert wel twee keer zo groot als dat een vrouw dat doet.
En gemiddeld zou een emigrant meer dan zes jaar plannen maken alvorens echt te gaan. Mensen die het spontaan doen, voor de liefde, een baan etc. maar daarvóór geen emigratieplannen hadden, die zijn dus blijkbaar in de minderheid.
En die kwalificeren waarschijnlijk niet als emigrant, want die komen over tijd wellicht ook weer terug. Toch vreemd, ik kom dan blijkbaar nauwelijks "emigranten" tegen. Altijd mensen die voor hun werk ofzo verhuisd zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:43 schreef Igen het volgende:
Volgens dat CBS-onderzoek is bij autochtonen de kans dat een man emigreert wel twee keer zo groot als dat een vrouw dat doet.
En gemiddeld zou een emigrant meer dan zes jaar plannen maken alvorens echt te gaan. Mensen die het spontaan doen, voor de liefde, een baan etc. maar daarvóór geen emigratieplannen hadden, die zijn dus blijkbaar in de minderheid.
Vier onderwerpen:quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:41 schreef Fogel het volgende:
[..]
Probeer eens antwoord te geven op de ontopic en inhoudelijke vraag: welk aspect van onderzoek ben je ontevreden mee in Nederland? En in welke mate is het beter in je nieuwe land?
Goede keus ... Noorwegen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:15 schreef KarinJ. het volgende:
"Iedereen"wist al dat we kwamen. Ons gehucht bestaat uit verspreide woningen en boerderijen. Het levendige hart is het verenigingsgebouwtje. Daar komt ieder die er zin in heeft regelmatig bij elkaar.
En dan wordt er onder het genot van een kopje koffie gepraat.(Roddelen doet men hier nauwelijks maar de lopende zaken worden doorgesproken). Zodoende was men op de hoogte dat we kwamen....
Wij zijn écht om te emigreren gegaan. Mijn man vond een baan ( haha hij wist niet eens wat dat inhield) en we vonden een huurhuis ( Leek ons verstandiger dan kopen, stel dat we heimwee kregen, of het ons niet beviel op deze plek). Zo zijn we begonnen.We hebben er wel een tijdje over gedaan om tot de conclusie te komen dat we wilden vertrekken. Vroegen elkaar regelmatig of we er 100% achter stonden ( bij twijfel....NIET doen) je weet wat je hebt, maar weet niet wat je krijgt. Omdat we beide graag de gok wilden nemen zijn we gegaan. We zijn met ons neus in de boter gevallen. Het werk van mijn man bleek leuk te zijn, en het gehucht waar we wonen paste goed bij ons ( of wij bij hun). Dus toen hebben we een huis gekocht. Ons eigen stukje Noorwegen.
Australie heeft nagenoeg geen last van recessie hoorde ik vorige maand van een australische. Met de werkgelegenheid voor geschoolde mensen zat het ook snor zei ze. Ik heb er ook verre familie zitten dus ik wil er zeker eens een kijkje gaan nemen. Nah, eerst maar weer 'ns een maandje Filipijnen over een paar wekenquote:Op dinsdag 15 november 2011 10:54 schreef pinine het volgende:
als het klimaat je niet zoveel uitmaakt is scandinavië een goede uitwijkmogelijkheid, ik vindt de nederlandse winters al te koud laat staan de zweedse/noorse, in zuid europa gaat het economisch weer niet goed, zelfs over Australië hoor ik negatieve geluiden, bestaat er nog een gunstig warm land om naar te emigreren? zuid Frankrijk misschien?
lol, ja. Was voor mij ook 1 van de hoofdredenen. Ik vind het niet eens zo'n probleem om veel te moeten betalen maar je krijgt er zo weinig van terug in NL. De verhouding klopt niet.quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:07 schreef draaijer het volgende:
Wij gaan begin volgend jaar emigreren. Het kaalplukken van de mensen die hard werken etc gaan we ontvluchten.
Ja, als je graag die extra mile wil kopen moet je dat vooral doen. Anders wordt je tegengehouden door het collectief.quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:07 schreef draaijer het volgende:
Wij gaan begin volgend jaar emigreren. Het kaalplukken van de mensen die meer dan de extra mile lopen etc gaan we ontvluchten.
Welk land is dit?quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:01 schreef cempexo het volgende:
Rust...de natuur en zonder files kunnen rijde bv
Ruimte...ik woon nu op 5000 m2 grond en de woonmruimte is 520 m2 en uitzicht op de natuur en de wilde dieren, de prijs was 95.000 euro (betaalbaar wonen dus)
Gemiddeld ja, dus Kobenhavn en Aarhus meegerekend. In Sonderjylland is het heel goedkoop maar op die Ecco Schoenenfabriek en Danfoss na is er maar weinig werkgelegenheid als je geen agrarier bent.quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Denemarken? Volgens http://www.globalpropertyguide.com/real-estate-house-prices/D kost het daar gemiddeld zo'n 1700 euro per vierkante meter huis, dus dat lijkt me sterk.
Slechte opvoeding en weinig respect voor gezagsdragersquote:Op dinsdag 15 november 2011 12:21 schreef Xingu het volgende:
Overigens valt het me op dat ik vrij regelmatig de emigranten hier als zowel de kennissen die ik heb hoor over de omgangsnormen hier in NL. Ik vraag me toch echt af waar dat aan ligt en hoe dat zo is gekomen.
Overigens vind ik NL geen slecht land mocht men werkloos raken, het gaat mij meer over het sociale milieu wat betreft de omgang met elkaar, zowel onderling als vanuit het politieke klimaat.
Natuur is er nog wel redelijk en er zijn nog wel redelijk mooie spots in NL, veelal gelegen in het zuiden, oosten, en Noord oosten van het land.
Mocht ik ook het lef nemen om te emigreren elders bereid ik me daar goed op voor om goed te kunnen handelen in bepaalde situatues waar men voor kan komen te staan in het betreffende land.
Overigens ben ik benieuwd naar wat men hier veelal ervaart als negatief hier in NL t.o.v het huidige land.
Zorgen dat je een beroep hebt waar je zelfstandig geld kan verdienen in Europa/Amerika, dan is het wel uit te houden voor een tijdjequote:Op dinsdag 15 november 2011 12:35 schreef Barbusse het volgende:
Met de juiste opleiding was zuid Amerika een goede regio om naar toe te gaan hoorde ik eens, maar ik heb geen idee wat de juiste opleidingen zijn... Maar Buenos Aires lijkt me echt geweldig.
Ach, het kan nog stukken erger als je vergelijkt met andere landen. Neem de VS/UK bijvoorbeeld. Leuk dat je minder belasting betaalt (niet eens zo enorm veel minder trouwens), maar je lapt je vervolgens suf aan schoolgeld, gezondheidszorg, etc...quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:09 schreef niels0 het volgende:
[..]
lol, ja. Was voor mij ook 1 van de hoofdredenen. Ik vind het niet eens zo'n probleem om veel te moeten betalen maar je krijgt er zo weinig van terug in NL. De verhouding klopt niet.
Wat wil je dan, lagere tarieven voor mensen die meer verdienen?quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:07 schreef draaijer het volgende:
Wij gaan begin volgend jaar emigreren. Het kaalplukken van de mensen die meer dan de extra mile lopen etc gaan we ontvluchten.
Ach, voorlopig zit ik prima waar ik zitquote:Op dinsdag 15 november 2011 12:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zorgen dat je een beroep hebt waar je zelfstandig geld kan verdienen in Europa/Amerika, dan is het wel uit te houden voor een tijdje
Ik zit standaard rond 30%, en daar zit de gezondheidszorg en scholing al bij in...quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die 2 keer modaal verdient en een huis bezit komt zonder BTW echt niet veel verder dan 35/40%, dat is nergens in Europa wezenlijk minder. Schat in de VS, Canada, Australie, NZ ook niet
Dat klinkt meer als een strategie om met een goedgevulde portemonee eens lekker de rijke gringo te kunnen uithangen en veel hoertjes die op dollars uit zijn te neuken. Niet als een serieuze optie om echt te emigreren.quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zorgen dat je een beroep hebt waar je zelfstandig geld kan verdienen in Europa/Amerika, dan is het wel uit te houden voor een tijdje
Het is de enige optie en verder zijn diegene die het doen over het algemeen niet het type rijke gringo, maar arme hippie die geen kans hebben in hun thuislandquote:Op dinsdag 15 november 2011 12:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat klinkt meer als een strategie om met een goedgevulde portemonee eens lekker de rijke gringo te kunnen uithangen en veel hoertjes die op dollars uit zijn te neuken. Niet als een serieuze optie om echt te emigreren.
Maak eens een berekening van iemand met 2 keer modaalquote:Op dinsdag 15 november 2011 12:45 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik zit standaard rond 30%, en daar zit de gezondheidszorg en scholing al bij in...
Onzin. ALs je Portugees spreekt en iets van IT of Oliewinning afweet dan kan je in Sao Paolo of Rio heel leuke banen vinden.quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het is de enige optie en verder zijn diegene die het doen over het algemeen niet het type rijke gringo, maar arme hippie die geen kans hebben in hun thuisland
In Santiago en MVD ookquote:Op dinsdag 15 november 2011 12:50 schreef Viajero het volgende:
[..]
Onzin. ALs je Portugees spreekt en iets van IT of Oliewinning afweet dan kan je in Sao Paolo of Rio heel leuke banen vinden.
Daar zit ik al boven...quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maak eens een berekening van iemand met 2 keer modaal
Hmmmm, IT en Portugees? Both doablequote:Op dinsdag 15 november 2011 12:50 schreef Viajero het volgende:
[..]
Onzin. ALs je Portugees spreekt en iets van IT of Oliewinning afweet dan kan je in Sao Paolo of Rio heel leuke banen vinden.
Voor jou danquote:
proficiat !quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:07 schreef draaijer het volgende:
Het ging toch over Zuid Amerika?quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
In Santiago en MVD ook
Zou effe gaan lezen, dan kom je niet meer zo dom over
Nee, daarom zei ik ook lezenquote:
Ik lees dit:quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, daarom zei ik ook lezen
Edit: En vooral ook dit:quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:35 schreef Barbusse het volgende:
Met de juiste opleiding was zuid Amerika een goede regio om naar toe te gaan hoorde ik eens, maar ik heb geen idee wat de juiste opleidingen zijn... Maar Buenos Aires lijkt me echt geweldig.
quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hmmmm, IT en Portugees? Both doable
Boa sorte!quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hmmmm, IT en Portugees? Both doable
Wat bedoel je?quote:
Inkomstenbelasting. Bruto loon - ca 30% belasting (na aftrek voor kinderopvang en hypotheek) = netto besteedbaar loon. Zonder hypotheekrenteaftrek en aftrek voor kinderopvang zou ik ongeveer op 40% uit komen schat ik.quote:
je vergeet de lasten die mensen hebben, bv woonlasten....ik betaal nu minder een kwart dan de gem nederlandse woonlasten en heb tig keer meer wooncomfortquote:Op dinsdag 15 november 2011 13:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Schat dat je in Nederland ongeveer op 35% uitkomt, denk niet dat die 5% het waard is om 6 maanden per jaar in de sneeuw te gaan zitten, maar ja
Er zijn geen plekken waar normale mensen willen wonen waar je 200/300 euro per maand betaald voor een vergelijkbare woonsituatie en je bovendien bezitting kan hebbenquote:Op dinsdag 15 november 2011 13:52 schreef cempexo het volgende:
[..]
je vergeet de lasten die mensen hebben, bv woonlasten....ik betaal nu minder een kwart dan de gem nederlandse woonlasten en heb tig keer meer wooncomfort
Nee, echt niet...quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:50 schreef Fogel het volgende:
Regen, sneeuw, niet zo boeiend dat verschil.
Als je vervolgens ook nog sociaal gestoord bent is het helemaal makkelijkquote:Op dinsdag 15 november 2011 14:16 schreef Fogel het volgende:
Cempexo, werk je eigenlijk daar waar je nu woont, of geniet je gewoon van het leven in je mansion?
@DAM: Want als je geen werk (nodig) hebt, is het namelijk veel makkelijker om in een "leeg" gebied te gaan wonen.
Ik heb mijn bedrijf in nl verkocht, drie jaar geleefd van mijn geld en ben daarna hier weer een bedrijf begonnen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:16 schreef Fogel het volgende:
Cempexo, werk je eigenlijk daar waar je nu woont, of geniet je gewoon van het leven in je mansion?
@DAM: Want als je geen werk (nodig) hebt, is het namelijk veel makkelijker om in een "leeg" gebied te gaan wonen.
52% over de top is natuurlijk ZIEKquote:Op dinsdag 15 november 2011 12:38 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Wat wil je dan, lagere tarieven voor mensen die meer verdienen?
Alleen domme mensen betalen die 52%, behoor jij tot die groep?quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:18 schreef draaijer het volgende:
[..]
52% over de top is natuurlijk ZIEK
Als je alleen naar dat getal kijkt wel inderdaad.quote:
In de VS noemen ze dat ook wel vrijheid: zelf kiezen of je je wilt verzekeren of niet i.p.v. via de belastingen verplicht bijdragen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:44 schreef maartena het volgende:
- Ziektekostenverzekeringen zijn 2 tot 3 keer zo duur. $300-400 per persoon is niet ongewoon.
In grote steden wellicht, maar zelfs op eBay kwam ik huizen te koop tegen (bod stond op een paar duizend dollar) incl. huurders die 230 euro per maand betalen... Het kan dus zeker ook goedkoper!quote:- Huren zijn een heel stuk hoger, er is geen enkele vorm van huursubsidie, en wetten die ervoor zorgen dat de huur betaalbaar blijft bestaan vaak alleen in grotere steden.
Weet je dit zeker? Ik kan me haast niet voorstellen dat Amerikanen meer betalen voor energie, tenslotte zitten er hier zware belastingen op (1 kWh kost zo'n 25 eurocent, 1 kuub gas zo'n 60 eurocent). Vergis je niet door naar de kale "advertentie-tarieven" van energieleveranciers hier te kijken.quote:- Electriciteit, Water, en Gas is duurder. (Zelfde reden: geen overheid die zich met de prijs bemoeit).
Persoonlijk heb ik een grafhekel aan gesubsidieerde bussen die van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat met 2 tot 4 passagiers 4 keer per uur door mijn woonwijk rijden... Vrijwel niemand maakt er gebruik van, dat je minder betaalt maakt niet dat het goedkoper is, je betaalt het indirect toch wel.quote:En in Nederland zijn zaken als Openbaar Vervoer [...] wel beter geregeld dan bijv. in de VS.
Ondanks dat het hier verplicht is hebben we ook honderdduizenden mensen zonder zorgverzekering... En van die "armen" las ik ooit dat de helft een eigen huis heeft, en driekwart airco! "Arm" is simpelweg een definitie, tenzij iedereen precies evenveel heeft, zal altijd iets van 15% "arm" genoemd worden.quote:De VS heeft 46 miljoen armen, en evenveel mensen zonder ziektekostenverzekering.
Geef dan een argument waarom dat ziek is. Je betaalt gewoon voor de verzorgingstaat waar de meerderheid voor kiest. Dat is democratie enzo.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:18 schreef draaijer het volgende:
[..]
52% over de top is natuurlijk ZIEK
Precies. Je kan zeggen dat het in de VS je eigen schuld is als je faalt enzo, maar ik denk dat het wel zo fijn is dat we in Nederland geen krottenwijken, no-go-area's enzo hebben en dat niemand zich in gated communities hoeft op te sluiten, en dat dat een eventuele iets hogere lastendruk best waard kan zijn. En de kiezer hier is het daar blijkbaar mee eens.quote:Op dinsdag 15 november 2011 17:23 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Geef dan een argument waarom dat ziek is. Je betaalt gewoon voor de verzorgingstaat waar de meerderheid voor kiest. Dat is democratie enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |