lol, ja. Was voor mij ook 1 van de hoofdredenen. Ik vind het niet eens zo'n probleem om veel te moeten betalen maar je krijgt er zo weinig van terug in NL. De verhouding klopt niet.quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:07 schreef draaijer het volgende:
Wij gaan begin volgend jaar emigreren. Het kaalplukken van de mensen die hard werken etc gaan we ontvluchten.
Ja, als je graag die extra mile wil kopen moet je dat vooral doen. Anders wordt je tegengehouden door het collectief.quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:07 schreef draaijer het volgende:
Wij gaan begin volgend jaar emigreren. Het kaalplukken van de mensen die meer dan de extra mile lopen etc gaan we ontvluchten.
Welk land is dit?quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:01 schreef cempexo het volgende:
Rust...de natuur en zonder files kunnen rijde bv
Ruimte...ik woon nu op 5000 m2 grond en de woonmruimte is 520 m2 en uitzicht op de natuur en de wilde dieren, de prijs was 95.000 euro (betaalbaar wonen dus)
Gemiddeld ja, dus Kobenhavn en Aarhus meegerekend. In Sonderjylland is het heel goedkoop maar op die Ecco Schoenenfabriek en Danfoss na is er maar weinig werkgelegenheid als je geen agrarier bent.quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Denemarken? Volgens http://www.globalpropertyguide.com/real-estate-house-prices/D kost het daar gemiddeld zo'n 1700 euro per vierkante meter huis, dus dat lijkt me sterk.
Slechte opvoeding en weinig respect voor gezagsdragersquote:Op dinsdag 15 november 2011 12:21 schreef Xingu het volgende:
Overigens valt het me op dat ik vrij regelmatig de emigranten hier als zowel de kennissen die ik heb hoor over de omgangsnormen hier in NL. Ik vraag me toch echt af waar dat aan ligt en hoe dat zo is gekomen.
Overigens vind ik NL geen slecht land mocht men werkloos raken, het gaat mij meer over het sociale milieu wat betreft de omgang met elkaar, zowel onderling als vanuit het politieke klimaat.
Natuur is er nog wel redelijk en er zijn nog wel redelijk mooie spots in NL, veelal gelegen in het zuiden, oosten, en Noord oosten van het land.
Mocht ik ook het lef nemen om te emigreren elders bereid ik me daar goed op voor om goed te kunnen handelen in bepaalde situatues waar men voor kan komen te staan in het betreffende land.
Overigens ben ik benieuwd naar wat men hier veelal ervaart als negatief hier in NL t.o.v het huidige land.
Zorgen dat je een beroep hebt waar je zelfstandig geld kan verdienen in Europa/Amerika, dan is het wel uit te houden voor een tijdjequote:Op dinsdag 15 november 2011 12:35 schreef Barbusse het volgende:
Met de juiste opleiding was zuid Amerika een goede regio om naar toe te gaan hoorde ik eens, maar ik heb geen idee wat de juiste opleidingen zijn... Maar Buenos Aires lijkt me echt geweldig.
Ach, het kan nog stukken erger als je vergelijkt met andere landen. Neem de VS/UK bijvoorbeeld. Leuk dat je minder belasting betaalt (niet eens zo enorm veel minder trouwens), maar je lapt je vervolgens suf aan schoolgeld, gezondheidszorg, etc...quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:09 schreef niels0 het volgende:
[..]
lol, ja. Was voor mij ook 1 van de hoofdredenen. Ik vind het niet eens zo'n probleem om veel te moeten betalen maar je krijgt er zo weinig van terug in NL. De verhouding klopt niet.
Wat wil je dan, lagere tarieven voor mensen die meer verdienen?quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:07 schreef draaijer het volgende:
Wij gaan begin volgend jaar emigreren. Het kaalplukken van de mensen die meer dan de extra mile lopen etc gaan we ontvluchten.
Ach, voorlopig zit ik prima waar ik zitquote:Op dinsdag 15 november 2011 12:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zorgen dat je een beroep hebt waar je zelfstandig geld kan verdienen in Europa/Amerika, dan is het wel uit te houden voor een tijdje
Ik zit standaard rond 30%, en daar zit de gezondheidszorg en scholing al bij in...quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die 2 keer modaal verdient en een huis bezit komt zonder BTW echt niet veel verder dan 35/40%, dat is nergens in Europa wezenlijk minder. Schat in de VS, Canada, Australie, NZ ook niet
Dat klinkt meer als een strategie om met een goedgevulde portemonee eens lekker de rijke gringo te kunnen uithangen en veel hoertjes die op dollars uit zijn te neuken. Niet als een serieuze optie om echt te emigreren.quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zorgen dat je een beroep hebt waar je zelfstandig geld kan verdienen in Europa/Amerika, dan is het wel uit te houden voor een tijdje
Het is de enige optie en verder zijn diegene die het doen over het algemeen niet het type rijke gringo, maar arme hippie die geen kans hebben in hun thuislandquote:Op dinsdag 15 november 2011 12:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat klinkt meer als een strategie om met een goedgevulde portemonee eens lekker de rijke gringo te kunnen uithangen en veel hoertjes die op dollars uit zijn te neuken. Niet als een serieuze optie om echt te emigreren.
Maak eens een berekening van iemand met 2 keer modaalquote:Op dinsdag 15 november 2011 12:45 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik zit standaard rond 30%, en daar zit de gezondheidszorg en scholing al bij in...
Onzin. ALs je Portugees spreekt en iets van IT of Oliewinning afweet dan kan je in Sao Paolo of Rio heel leuke banen vinden.quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het is de enige optie en verder zijn diegene die het doen over het algemeen niet het type rijke gringo, maar arme hippie die geen kans hebben in hun thuisland
In Santiago en MVD ookquote:Op dinsdag 15 november 2011 12:50 schreef Viajero het volgende:
[..]
Onzin. ALs je Portugees spreekt en iets van IT of Oliewinning afweet dan kan je in Sao Paolo of Rio heel leuke banen vinden.
Daar zit ik al boven...quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maak eens een berekening van iemand met 2 keer modaal
Hmmmm, IT en Portugees? Both doablequote:Op dinsdag 15 november 2011 12:50 schreef Viajero het volgende:
[..]
Onzin. ALs je Portugees spreekt en iets van IT of Oliewinning afweet dan kan je in Sao Paolo of Rio heel leuke banen vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |