Trek dat opgeheven nederlandsche calvinistische vingertje even terug, je bent emigreert nu...is niet meer nodig !!quote:Op dinsdag 15 november 2011 08:19 schreef Fogel het volgende:
En vast voordat er weer geblaat gaat worden: onderzoek zonder bronnen (met een verficeerbare onderzoeksmethode) staat gelijk aan geen onderzoek.
Ik ben onderzoeker en waar ik woon is compleet irrelevant in deze. Iets wat geen onderzoek is presenteren als zijnde onderzoek geeft echt onderzoek een slechte naam. Dus, het is wel nodig. Als je dat niet kan of wil begrijpen, tja, daar kan ik weinig aan veranderen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 08:45 schreef cempexo het volgende:
[..]
Trek dat opgeheven nederlandsche calvinistische vingertje even terug, je bent emigreert nu...is niet meer nodig !!
Mijn vakgebied is vooral ook onderzoeken, maar ik vraag of dwing dat niet af bij anderen, wel bij mezelf.quote:Op dinsdag 15 november 2011 08:53 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik ben onderzoeker en waar ik woon is compleet irrelevant in deze. Iets wat geen onderzoek is presenteren als zijnde onderzoek geeft echt onderzoek een slechte naam. Dus, het is wel nodig. Als je dat niet kan of wil begrijpen, tja, daar kan ik weinig aan veranderen.
dit doen ze allemaal dus?quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:06 schreef cempexo het volgende:
[..]
Mijn vakgebied is vooral ook onderzoeken, maar ik vraag of dwing dat niet af bij anderen, wel bij mezelf.
appel-boom-valt : http://www.destentor.nl/n(...)d/article9847910.ece
Wat is onderzoeken voor jou? En om het ontopic te houden: Waarom kan je het beter doen in Utopia dan in Nederland?quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:06 schreef cempexo het volgende:
[..]
Mijn vakgebied is vooral ook onderzoeken, maar ik vraag of dwing dat niet af bij anderen, wel bij mezelf.
appel-boom-valt : http://www.destentor.nl/n(...)d/article9847910.ece
Laten we maar weer on topic gaan...quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wat is onderzoeken voor jou? En om het ontopic te houden: Waarom kan je het beter doen in Utopia dan in Nederland?
En geweldig, je hebt 1 voorbeeld gevonden van een oneerlijk iemand. Duidelijk dat dat uitermate representatief is voor alle onderzoekers, nietwaar? In ieder vakgebied kom je rotte appels tegen.
Probeer eens antwoord te geven op de ontopic en inhoudelijke vraag: welk aspect van onderzoek ben je ontevreden mee in Nederland? En in welke mate is het beter in je nieuwe land?quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:24 schreef cempexo het volgende:
[..]
Laten we maar weer on topic gaan...
ik wou al tijdje weg uit nederland voordat ik mijn vriendin leerde kennen. had toen alleen nog geen mogelijkheid om te doen. wou eigenlijk altijd richting noorden zweden of noorwegen. het is dus uiteindelijk zweden geworden. maar ja het is zoals eerder gezegd uiteindelijk toch in eerste plaats voor het gezin geweest, daarna pas omdat ik uit nederland weg wou gaan.quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:43 schreef Igen het volgende:
Volgens dat CBS-onderzoek is bij autochtonen de kans dat een man emigreert wel twee keer zo groot als dat een vrouw dat doet.
En gemiddeld zou een emigrant meer dan zes jaar plannen maken alvorens echt te gaan. Mensen die het spontaan doen, voor de liefde, een baan etc. maar daarvóór geen emigratieplannen hadden, die zijn dus blijkbaar in de minderheid.
En die kwalificeren waarschijnlijk niet als emigrant, want die komen over tijd wellicht ook weer terug. Toch vreemd, ik kom dan blijkbaar nauwelijks "emigranten" tegen. Altijd mensen die voor hun werk ofzo verhuisd zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:43 schreef Igen het volgende:
Volgens dat CBS-onderzoek is bij autochtonen de kans dat een man emigreert wel twee keer zo groot als dat een vrouw dat doet.
En gemiddeld zou een emigrant meer dan zes jaar plannen maken alvorens echt te gaan. Mensen die het spontaan doen, voor de liefde, een baan etc. maar daarvóór geen emigratieplannen hadden, die zijn dus blijkbaar in de minderheid.
Vier onderwerpen:quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:41 schreef Fogel het volgende:
[..]
Probeer eens antwoord te geven op de ontopic en inhoudelijke vraag: welk aspect van onderzoek ben je ontevreden mee in Nederland? En in welke mate is het beter in je nieuwe land?
Goede keus ... Noorwegen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:15 schreef KarinJ. het volgende:
"Iedereen"wist al dat we kwamen. Ons gehucht bestaat uit verspreide woningen en boerderijen. Het levendige hart is het verenigingsgebouwtje. Daar komt ieder die er zin in heeft regelmatig bij elkaar.
En dan wordt er onder het genot van een kopje koffie gepraat.(Roddelen doet men hier nauwelijks maar de lopende zaken worden doorgesproken). Zodoende was men op de hoogte dat we kwamen....
Wij zijn écht om te emigreren gegaan. Mijn man vond een baan ( haha hij wist niet eens wat dat inhield) en we vonden een huurhuis ( Leek ons verstandiger dan kopen, stel dat we heimwee kregen, of het ons niet beviel op deze plek). Zo zijn we begonnen.We hebben er wel een tijdje over gedaan om tot de conclusie te komen dat we wilden vertrekken. Vroegen elkaar regelmatig of we er 100% achter stonden ( bij twijfel....NIET doen) je weet wat je hebt, maar weet niet wat je krijgt. Omdat we beide graag de gok wilden nemen zijn we gegaan. We zijn met ons neus in de boter gevallen. Het werk van mijn man bleek leuk te zijn, en het gehucht waar we wonen paste goed bij ons ( of wij bij hun). Dus toen hebben we een huis gekocht. Ons eigen stukje Noorwegen.
Australie heeft nagenoeg geen last van recessie hoorde ik vorige maand van een australische. Met de werkgelegenheid voor geschoolde mensen zat het ook snor zei ze. Ik heb er ook verre familie zitten dus ik wil er zeker eens een kijkje gaan nemen. Nah, eerst maar weer 'ns een maandje Filipijnen over een paar wekenquote:Op dinsdag 15 november 2011 10:54 schreef pinine het volgende:
als het klimaat je niet zoveel uitmaakt is scandinavië een goede uitwijkmogelijkheid, ik vindt de nederlandse winters al te koud laat staan de zweedse/noorse, in zuid europa gaat het economisch weer niet goed, zelfs over Australië hoor ik negatieve geluiden, bestaat er nog een gunstig warm land om naar te emigreren? zuid Frankrijk misschien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |