proficiat !quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:07 schreef draaijer het volgende:
Wij gaan begin volgend jaar emigreren. Het kaalplukken van de mensen die meer dan de extra mile lopen etc gaan we ontvluchten.
Het ging toch over Zuid Amerika?quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
In Santiago en MVD ook
Zou effe gaan lezen, dan kom je niet meer zo dom over
Nee, daarom zei ik ook lezenquote:
Ik lees dit:quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, daarom zei ik ook lezen
Edit: En vooral ook dit:quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:35 schreef Barbusse het volgende:
Met de juiste opleiding was zuid Amerika een goede regio om naar toe te gaan hoorde ik eens, maar ik heb geen idee wat de juiste opleidingen zijn... Maar Buenos Aires lijkt me echt geweldig.
quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hmmmm, IT en Portugees? Both doable
Boa sorte!quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hmmmm, IT en Portugees? Both doable
Wat bedoel je?quote:
Inkomstenbelasting. Bruto loon - ca 30% belasting (na aftrek voor kinderopvang en hypotheek) = netto besteedbaar loon. Zonder hypotheekrenteaftrek en aftrek voor kinderopvang zou ik ongeveer op 40% uit komen schat ik.quote:
je vergeet de lasten die mensen hebben, bv woonlasten....ik betaal nu minder een kwart dan de gem nederlandse woonlasten en heb tig keer meer wooncomfortquote:Op dinsdag 15 november 2011 13:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Schat dat je in Nederland ongeveer op 35% uitkomt, denk niet dat die 5% het waard is om 6 maanden per jaar in de sneeuw te gaan zitten, maar ja
Er zijn geen plekken waar normale mensen willen wonen waar je 200/300 euro per maand betaald voor een vergelijkbare woonsituatie en je bovendien bezitting kan hebbenquote:Op dinsdag 15 november 2011 13:52 schreef cempexo het volgende:
[..]
je vergeet de lasten die mensen hebben, bv woonlasten....ik betaal nu minder een kwart dan de gem nederlandse woonlasten en heb tig keer meer wooncomfort
Nee, echt niet...quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:50 schreef Fogel het volgende:
Regen, sneeuw, niet zo boeiend dat verschil.
Als je vervolgens ook nog sociaal gestoord bent is het helemaal makkelijkquote:Op dinsdag 15 november 2011 14:16 schreef Fogel het volgende:
Cempexo, werk je eigenlijk daar waar je nu woont, of geniet je gewoon van het leven in je mansion?
@DAM: Want als je geen werk (nodig) hebt, is het namelijk veel makkelijker om in een "leeg" gebied te gaan wonen.
Ik heb mijn bedrijf in nl verkocht, drie jaar geleefd van mijn geld en ben daarna hier weer een bedrijf begonnen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:16 schreef Fogel het volgende:
Cempexo, werk je eigenlijk daar waar je nu woont, of geniet je gewoon van het leven in je mansion?
@DAM: Want als je geen werk (nodig) hebt, is het namelijk veel makkelijker om in een "leeg" gebied te gaan wonen.
52% over de top is natuurlijk ZIEKquote:Op dinsdag 15 november 2011 12:38 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Wat wil je dan, lagere tarieven voor mensen die meer verdienen?
Alleen domme mensen betalen die 52%, behoor jij tot die groep?quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:18 schreef draaijer het volgende:
[..]
52% over de top is natuurlijk ZIEK
Als je alleen naar dat getal kijkt wel inderdaad.quote:
In de VS noemen ze dat ook wel vrijheid: zelf kiezen of je je wilt verzekeren of niet i.p.v. via de belastingen verplicht bijdragen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:44 schreef maartena het volgende:
- Ziektekostenverzekeringen zijn 2 tot 3 keer zo duur. $300-400 per persoon is niet ongewoon.
In grote steden wellicht, maar zelfs op eBay kwam ik huizen te koop tegen (bod stond op een paar duizend dollar) incl. huurders die 230 euro per maand betalen... Het kan dus zeker ook goedkoper!quote:- Huren zijn een heel stuk hoger, er is geen enkele vorm van huursubsidie, en wetten die ervoor zorgen dat de huur betaalbaar blijft bestaan vaak alleen in grotere steden.
Weet je dit zeker? Ik kan me haast niet voorstellen dat Amerikanen meer betalen voor energie, tenslotte zitten er hier zware belastingen op (1 kWh kost zo'n 25 eurocent, 1 kuub gas zo'n 60 eurocent). Vergis je niet door naar de kale "advertentie-tarieven" van energieleveranciers hier te kijken.quote:- Electriciteit, Water, en Gas is duurder. (Zelfde reden: geen overheid die zich met de prijs bemoeit).
Persoonlijk heb ik een grafhekel aan gesubsidieerde bussen die van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat met 2 tot 4 passagiers 4 keer per uur door mijn woonwijk rijden... Vrijwel niemand maakt er gebruik van, dat je minder betaalt maakt niet dat het goedkoper is, je betaalt het indirect toch wel.quote:En in Nederland zijn zaken als Openbaar Vervoer [...] wel beter geregeld dan bijv. in de VS.
Ondanks dat het hier verplicht is hebben we ook honderdduizenden mensen zonder zorgverzekering... En van die "armen" las ik ooit dat de helft een eigen huis heeft, en driekwart airco! "Arm" is simpelweg een definitie, tenzij iedereen precies evenveel heeft, zal altijd iets van 15% "arm" genoemd worden.quote:De VS heeft 46 miljoen armen, en evenveel mensen zonder ziektekostenverzekering.
Geef dan een argument waarom dat ziek is. Je betaalt gewoon voor de verzorgingstaat waar de meerderheid voor kiest. Dat is democratie enzo.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:18 schreef draaijer het volgende:
[..]
52% over de top is natuurlijk ZIEK
Precies. Je kan zeggen dat het in de VS je eigen schuld is als je faalt enzo, maar ik denk dat het wel zo fijn is dat we in Nederland geen krottenwijken, no-go-area's enzo hebben en dat niemand zich in gated communities hoeft op te sluiten, en dat dat een eventuele iets hogere lastendruk best waard kan zijn. En de kiezer hier is het daar blijkbaar mee eens.quote:Op dinsdag 15 november 2011 17:23 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Geef dan een argument waarom dat ziek is. Je betaalt gewoon voor de verzorgingstaat waar de meerderheid voor kiest. Dat is democratie enzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |