abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104391344
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 11:07 schreef draaijer het volgende:
Wij gaan begin volgend jaar emigreren. Het kaalplukken van de mensen die meer dan de extra mile lopen etc gaan we ontvluchten.
proficiat !
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  dinsdag 15 november 2011 @ 13:07:29 #277
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104391629
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 12:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

In Santiago en MVD ook :')

Zou effe gaan lezen, dan kom je niet meer zo dom over
Het ging toch over Zuid Amerika?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_104391774
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 13:07 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het ging toch over Zuid Amerika?
Nee, daarom zei ik ook lezen :')
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_104391821
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 13:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, daarom zei ik ook lezen :')
Ik lees dit:
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 12:35 schreef Barbusse het volgende:
Met de juiste opleiding was zuid Amerika een goede regio om naar toe te gaan hoorde ik eens, maar ik heb geen idee wat de juiste opleidingen zijn... Maar Buenos Aires lijkt me echt geweldig.
Edit: En vooral ook dit:
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 12:53 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Hmmmm, IT en Portugees? Both doable :)

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2011 13:16:15 ]
  dinsdag 15 november 2011 @ 13:18:00 #280
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104391942
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 12:53 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Hmmmm, IT en Portugees? Both doable :)
Boa sorte!
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 13:26:46 #281
45833 crew  Fogel
pi_104392164
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 12:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Voor jou dan
Wat bedoel je?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_104392389
Hoe kom je op die 30%
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 13:42:58 #283
45833 crew  Fogel
pi_104392611
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 13:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe kom je op die 30%
Inkomstenbelasting. Bruto loon - ca 30% belasting (na aftrek voor kinderopvang en hypotheek) = netto besteedbaar loon. Zonder hypotheekrenteaftrek en aftrek voor kinderopvang zou ik ongeveer op 40% uit komen schat ik.

Inkomstenbelasting is inclusief alle sociale dingen (dat is 7.8% als basis van de inkomstenbelasting voor iedereen), en scholing is ook gratis. Op de universiteit betaal je 40¤ ofzo per semester. Niet helemaal gratis dus, maar verwaarloosbaar.

In 2007 of 2008 betaalde ik overigens slechts 17% inkomstenbelasting, maar dat kwam doordat ik dat jaar enorm veel rente betaalde (HRA is hier heel simpel, je krijgt 28% van de betaalde rente terug, ongeacht welk krediet. Staat wel tegenover dat je voor rente die je krijgt ook 28% moet afdragen)

[ Bericht 14% gewijzigd door Fogel op 15-11-2011 13:49:25 ]
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_104392771
Schat dat je in Nederland ongeveer op 35% uitkomt, denk niet dat die 5% het waard is om 6 maanden per jaar in de sneeuw te gaan zitten, maar ja
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 13:50:47 #285
45833 crew  Fogel
pi_104392853
Regen, sneeuw, niet zo boeiend dat verschil.
pi_104392903
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 13:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Schat dat je in Nederland ongeveer op 35% uitkomt, denk niet dat die 5% het waard is om 6 maanden per jaar in de sneeuw te gaan zitten, maar ja
je vergeet de lasten die mensen hebben, bv woonlasten....ik betaal nu minder een kwart dan de gem nederlandse woonlasten en heb tig keer meer wooncomfort
  dinsdag 15 november 2011 @ 13:55:54 #287
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104392998
De DAM cyclus: unban-eventjes vriendelijk-kleine steekjes-vraag om aandacht wordt sterker-schreeuwen om aandacht-hysterisch huilen-ban.

We zitten nu aan het einde van de 2-na laatste fase.

Het is een fok! instituut. _O-

On-topic: de belasting die je betaalt ligt natuurlijk heel erg aan je persoonlijke situatie, je 'bedrijfsvorm' en de lokale reguliering.
reset
pi_104393569
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 13:52 schreef cempexo het volgende:

[..]

je vergeet de lasten die mensen hebben, bv woonlasten....ik betaal nu minder een kwart dan de gem nederlandse woonlasten en heb tig keer meer wooncomfort
Er zijn geen plekken waar normale mensen willen wonen waar je 200/300 euro per maand betaald voor een vergelijkbare woonsituatie en je bovendien bezitting kan hebben
pi_104393626
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 13:50 schreef Fogel het volgende:
Regen, sneeuw, niet zo boeiend dat verschil.
Nee, echt niet...
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 14:16:43 #290
45833 crew  Fogel
pi_104393715
Cempexo, werk je eigenlijk daar waar je nu woont, of geniet je gewoon van het leven in je mansion?
@DAM: Want als je geen werk (nodig) hebt, is het namelijk veel makkelijker om in een "leeg" gebied te gaan wonen.
pi_104393802
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:16 schreef Fogel het volgende:
Cempexo, werk je eigenlijk daar waar je nu woont, of geniet je gewoon van het leven in je mansion?
@DAM: Want als je geen werk (nodig) hebt, is het namelijk veel makkelijker om in een "leeg" gebied te gaan wonen.
Als je vervolgens ook nog sociaal gestoord bent is het helemaal makkelijk
pi_104393909
Denk dat er weinig plaatsen in de wereld zijn die dichtbevolkt zijn, waar de werkeloosheid laag is en de levensstandaard hoog is zoals in Nederland(uitgezonderd van de bovenste 3 provincies dan) waar de huizenprijzen zowel betaalbaar als laag zijn
pi_104395740
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:16 schreef Fogel het volgende:
Ik heb mijn bedrijf in nl verkocht, drie jaar geleefd van mijn geld en ben daarna hier weer een bedrijf begonnen.
pi_104396033
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 12:38 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Wat wil je dan, lagere tarieven voor mensen die meer verdienen?
52% over de top is natuurlijk ZIEK
pi_104396407
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:18 schreef draaijer het volgende:

[..]

Alleen domme mensen betalen die 52%, behoor jij tot die groep?
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:44:07 #296
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104399352
quote:
Als je alleen naar dat getal kijkt wel inderdaad.

Maar elke munt heeft ook een keerzijde: In de VS ligt het hoogste tarief ergens rond de 35% voor de Federale IRS, en daarbovenop komt belasting van de staat, die meestal ergens tussen de 5 en 10% ligt. Dus in totaal ben je ook 40-45% kwijt.

Ja, dat is minder belasting. Maar nu de keerzijde:

- Ziektekostenverzekeringen zijn 2 tot 3 keer zo duur. $300-400 per persoon is niet ongewoon.
- Huren zijn een heel stuk hoger, er is geen enkele vorm van huursubsidie, en wetten die ervoor zorgen dat de huur betaalbaar blijft bestaan vaak alleen in grotere steden. Steden met veel armen. ;) - Voor dezelfde ruimte betaalde ik in NL ong. 400 Euro, vergelijkbaar met ong. $1600 in de VS.
- Electriciteit, Water, en Gas is duurder. (Zelfde reden: geen overheid die zich met de prijs bemoeit).
- Internetdiensten, Kabeltelevisie, Mobiele telefonie - allemaal duurder dan in Nederland.

Uiteindelijk is je portemonee door allerlei andere zaken net zo leeg als in Nederland. Het geld vloeit alleen middels een andere manier richting bedrijven. ;)

En in Nederland zijn zaken als Openbaar Vervoer, Scholen, en de ziekenzorg voor hen met een laag inkomen natuurlijk wel beter geregeld dan bijv. in de VS. En ja, daar betaal je als inwoner aan mee. De VS heeft 46 miljoen armen, en evenveel mensen zonder ziektekostenverzekering. Daar kun je je als betaler van 40%-en-dus-12%-minder-dan-in-NL wellicht best tevreden over voelen, het was immers hun eigen schuld, niet?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_104400208
Je moet micro economie simpel houden: wat komt er binnen en wat gaat eruit als vaste lasten post waar je eigenlijk geen invloed op hebt
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:16:00 #298
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104400560
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:44 schreef maartena het volgende:
- Ziektekostenverzekeringen zijn 2 tot 3 keer zo duur. $300-400 per persoon is niet ongewoon.
In de VS noemen ze dat ook wel vrijheid: zelf kiezen of je je wilt verzekeren of niet i.p.v. via de belastingen verplicht bijdragen.

quote:
- Huren zijn een heel stuk hoger, er is geen enkele vorm van huursubsidie, en wetten die ervoor zorgen dat de huur betaalbaar blijft bestaan vaak alleen in grotere steden.
In grote steden wellicht, maar zelfs op eBay kwam ik huizen te koop tegen (bod stond op een paar duizend dollar) incl. huurders die 230 euro per maand betalen... Het kan dus zeker ook goedkoper!

quote:
- Electriciteit, Water, en Gas is duurder. (Zelfde reden: geen overheid die zich met de prijs bemoeit).
Weet je dit zeker? Ik kan me haast niet voorstellen dat Amerikanen meer betalen voor energie, tenslotte zitten er hier zware belastingen op (1 kWh kost zo'n 25 eurocent, 1 kuub gas zo'n 60 eurocent). Vergis je niet door naar de kale "advertentie-tarieven" van energieleveranciers hier te kijken.

quote:
En in Nederland zijn zaken als Openbaar Vervoer [...] wel beter geregeld dan bijv. in de VS.
Persoonlijk heb ik een grafhekel aan gesubsidieerde bussen die van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat met 2 tot 4 passagiers 4 keer per uur door mijn woonwijk rijden... Vrijwel niemand maakt er gebruik van, dat je minder betaalt maakt niet dat het goedkoper is, je betaalt het indirect toch wel.

quote:
De VS heeft 46 miljoen armen, en evenveel mensen zonder ziektekostenverzekering.
Ondanks dat het hier verplicht is hebben we ook honderdduizenden mensen zonder zorgverzekering... En van die "armen" las ik ooit dat de helft een eigen huis heeft, en driekwart airco! "Arm" is simpelweg een definitie, tenzij iedereen precies evenveel heeft, zal altijd iets van 15% "arm" genoemd worden.
censuur :O
pi_104400778
quote:

[..]

Geef dan een argument waarom dat ziek is. Je betaalt gewoon voor de verzorgingstaat waar de meerderheid voor kiest. Dat is democratie enzo.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104401120
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:23 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Geef dan een argument waarom dat ziek is. Je betaalt gewoon voor de verzorgingstaat waar de meerderheid voor kiest. Dat is democratie enzo.
Precies. Je kan zeggen dat het in de VS je eigen schuld is als je faalt enzo, maar ik denk dat het wel zo fijn is dat we in Nederland geen krottenwijken, no-go-area's enzo hebben en dat niemand zich in gated communities hoeft op te sluiten, en dat dat een eventuele iets hogere lastendruk best waard kan zijn. En de kiezer hier is het daar blijkbaar mee eens.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2011 17:35:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')