Nergens op gebaseerd? Pardon? Heb je de gebeurtenissen de afgelopen halve eeuw niet meegekregen of zo?quote:Op maandag 7 november 2011 13:13 schreef RM-rf het volgende:
het is van die onzin dat mensen direkt gaan roepen dat als je iemand na 10 jaar hier gebleven te zijn zou laten blijven, er 'opeens' een heleboel anderen zouden komen...
nergens op gebaseerd.
dat soort van onzin argumenten bedoel ik dus .. schijnaanname's gebaseerd op een vage verwijzing 'naar de geschiedenis' maar geen enkel feit dan kunnen noemen.quote:Op maandag 7 november 2011 13:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nergens op gebaseerd? Pardon? Heb je de gebeurtenissen de afgelopen halve eeuw niet meegekregen of zo?
geen idee, zijn dat er zoveel dan?quote:Op maandag 7 november 2011 13:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom zijn er hier nog zoveel Bosniers dan?
Dat optrekje is er allang. Er is daar in Angola een opvangtehuis voor teruggekeerde asielzoekers.quote:Op maandag 7 november 2011 10:45 schreef Truffelvarken het volgende:
Albayrak kan wel een optrekje in hun vaderland voor ze bouwen.
Die heeft toch geld zat.
Je hoeft alleen maar even een minderjarige wees te worden en 10 jaar wachten, eitje.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:03 schreef Dagonet het volgende:
Tja, dat krijg je, na dat afghaanse meisje kwamen er ook meer gevallen naar voren.
Nu moet het nog in die landen zelf bekend raken.
Nee, het uitgangspunt is dat de opvang van vluchtelingen zo veel mogelijk in de regio plaatsvindt. In geval dat mensen naar Nederland komen, moet je een goed beleid hebben dat minder rammelt dan het huidige. Je zult dat beleid zo moeten inrichten dat mensen hier niet aarden en gehecht raken. En dat je ze zo goed mogelijk voorbereidt op een terugkeer naar het land van herkomst.quote:Op maandag 7 november 2011 07:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dus heel Somalie en Sudan mag hier komen? Heel Palestina? Heel Koerdistan? Heel Syrie? Etc
De reden waarom je na verloop van tijd op humane gronden voor bepaalde mensen een uitzondering moet maken, is omdat we hier de terugkeerprocedures niet op orde hebben. Waar velen voortdurend aan voorbij blijven gaan, is dat je de minderjarige asielzoeker van alles kunt aanrekenen, maar dat de overheid in deze zaken bepaald niet vrijuit gaat. Het beleid en het handelen van de overheid schieten beide tekort.quote:Op maandag 7 november 2011 06:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wat een onzin. Iets over een ezel en een steen. Hoe vaak is er nu al niet gemiept om uitzonderingen? Keer op keer op keer. Er waren duizenden van die AMA's en het gros is teruggestuurd en nu moeten we opeens uitzonderingen gaan maken? Krek dat die duizenden dan gewoon weer terug komen. En de vorige keer was dat Generaal Pardon van jullie toch al de laatste keer?
RM-rf heeft je al een uitstekend antwoord gegeven op deze onzinnige opmerking, maar ik heb nog een toevoeging. Het grote probleem van jouw manier van redeneren, is dat je allerlei groepen migranten op één hoop veegt. Je gaat echt aan zo'n beetje alles voorbij waaraan je maar voorbij kunt gaan.quote:Op maandag 7 november 2011 13:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nergens op gebaseerd? Pardon? Heb je de gebeurtenissen de afgelopen halve eeuw niet meegekregen of zo?![]()
Jahaaa, maar dat kan niet bij kindertjes die moederziel alleen op schiphol worden achtergelaten.quote:Op maandag 7 november 2011 14:07 schreef RM-rf het volgende:
als jij een beetje de recente geschiedenis van asielbeleid in nederland volgt zul je ook erkennen dat bv de nieuwe asielwetgeving van Job Cohen juist daarin en groot succes boekte: de 48 uurs procedure voor de eerste aanvraag.
enkel wanner er geen terugstuur mogelijkheid bestaat, waarin nederland ook regelt date r opvang daar bestaat .. In Angola is dat ook al geregeld door daar een weeshuis op te zetten wat een uitstekende en werkzame oplossing is, al was het enkel maar omdat men daardoor die AMV's wél naar angola terug kan sturen..quote:Op maandag 7 november 2011 15:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Jahaaa, maar dat kan niet bij kindertjes die moederziel alleen op schiphol worden achtergelaten.
Dát is het probleem.
Ondanks het strenge, rechtse kabinet is de immigratie dit jaar toegenomen ten opzichte van vorig jaar. Een directe link tussen streng beleid en aantallen migranten is dus niet te maken. Het gaat om andere zaken, zeker wat de instroom van Polen betreft: welke eisen stellen we aan die migranten. En hoe voorkomen we dat ook die migranten, net als de Turken en Marokkanen 40 jaar geleden, zich blijvend in Nederland vestigen. En voor wie dat toch wil: welke condities zijn dan van kracht? De grenzen zijn voor Bulgaren en Roemenen nog niet open, dus daar hoeven we niet op vooruit te lopen.quote:Op maandag 7 november 2011 15:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Er is WEL massa-immigratie. Al decennia. En ook vorig jaar weer. Dat sinds een paar jaar de Polen de grootste groep zijn (en straks de Bulgaren en Roemenen) doet daar niets aan af.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2011/2011-007-pb.htm
En iedere versoepeling, iedere keer dat NL ingeeft leidt dat tot een stijging:
ook de vorige keer na het GP: http://www.telegraaf.nl/b(...)sie_na_pardon__.html
We kunnen bij mede EU-staten NIETS daar aan doen. Nakko, nul, nada. De grenzen van Roemenie en Bulgarije gaan open, dat kan nu nog een beetje gerekt worden, maar niet voor lang meer.quote:Op maandag 7 november 2011 15:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ondanks het strenge, rechtse kabinet is de immigratie dit jaar toegenomen ten opzichte van vorig jaar. Een directe link tussen streng beleid en aantallen migranten is dus niet te maken. Het gaat om andere zaken, zeker wat de instroom van Polen betreft: welke eisen stellen we aan die migranten. En hoe voorkomen we dat ook die migranten, net als de Turken en Marokkanen 40 jaar geleden, zich blijvend in Nederland vestigen. En voor wie dat toch wil: welke condities zijn dan van kracht? De grenzen zijn voor Bulgaren en Roemenen nog niet open, dus daar hoeven we niet op vooruit te lopen.
De Telegraaf legt natuurlijk graag een verband tussen het Generaal Pardon en de stijging in 2008. Of dat ook werkelijk één-op-één met elkaar heeft te maken, valt maar te bezien. Want dan zou de stijging van dit jaar toch ook zo'n soort verklaring moeten hebben? Of erken je dat er ook andere omstandigheden een rol kunnen spelen?
Verder was de omvang van het Generaal Pardon beduidend groter dan de omvang van het groepje Mauro's: slechts 75 jongeren.
al waren het er maar 2quote:Op maandag 7 november 2011 15:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Verder was de omvang van het Generaal Pardon beduidend groter dan de omvang van het groepje Mauro's: slechts 75 jongeren.
je gooit een hoop dingen door elkaar migratie an sich en asielzoekers en pakt ook wel heel makkelijk een kennelijk door jou graag geziene telegraafkop als een feit op.quote:Op maandag 7 november 2011 15:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Er is WEL massa-immigratie. Al decennia. En ook vorig jaar weer. Dat sinds een paar jaar de Polen de grootste groep zijn (en straks de Bulgaren en Roemenen) doet daar niets aan af.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2011/2011-007-pb.htm
En iedere versoepeling, iedere keer dat NL ingeeft leidt dat tot een stijging:
ook de vorige keer na het GP: http://www.telegraaf.nl/b(...)sie_na_pardon__.html
Knap verrotte pleegouders dan als zij 4 (of was het 5) keer in beroep gaan tegen de beslissing van de rechters zonder Mauro iets te vragen.quote:Op maandag 7 november 2011 16:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Waarom moeten kinderen als Mauro, die er niets aan kan doen dat hij als 10-jarige op het vliegtuig naar .nl is gezet, die bovendien uitstekend functioneert, geslachtofferd worden voor de beroerde regelgeving die we in .nl hebben bedacht? Hij is in het hele verhaal nou net de enige die hier niets aan kan doen, maar ook de enige die daar voor wordt gestraft.
Omdat het niet sociaal is in de ogen van de 'Mauro lovers'. Die willen wetgeving en gevoel door elkaar laten lopen omdat het nu goed uitkomt.quote:Op maandag 7 november 2011 16:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
al waren het er maar 2
het gaat mij hier echt om het principe, er is gezegd 'je mag blijven tot je 18 bent en daarna moet je helaas terug' dat lijkt mij volstrekt duidelijk, ik snap niet waarom hier zo moeilijk over gedaan word
waarom moet de rest aan de grens blijven wachten?quote:Op maandag 7 november 2011 16:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Waarom moeten kinderen als Mauro, die er niets aan kan doen dat hij als 10-jarige op het vliegtuig naar .nl is gezet, die bovendien uitstekend functioneert, geslachtofferd worden voor de beroerde regelgeving die we in .nl hebben bedacht? Hij is in het hele verhaal nou net de enige die hier niets aan kan doen, maar ook de enige die daar voor wordt gestraft.
De Nederlandse overheid stuurt geen kinderen tegen hun wil terugquote:Op maandag 7 november 2011 17:01 schreef Mylene het volgende:
Ik snap ook niet zo goed wat er niet duidelijk is aan tot aan je achttiende mag je blijven en daarna moet je weer terug. Ik vind sowieso indien land van afkomst veilig is, moet je weer terug.
Zucht. Lezen is niet je sterkste kant he? Ik heb al tig keer gezegd dat het potato petato is onder welke vlag men binnenkomt. Of dat nu is onder asielzoekersvlag, gezinhereniging, arbeidsmigratie het maakt geen fuck uit. En ik laat gewoon de facto cijfers zien ipv de cijfers naar de hand te zetten zoals jullie doen: - Er is geen massa-immigratie ---> Ik plaats cijfers die laten zien dat dat wel zo is.---> Jullie: ja maar dat zijn geen asielzoekers maar EU-migranten.quote:Op maandag 7 november 2011 16:35 schreef RM-rf het volgende:
[..]
je gooit een hoop dingen door elkaar migratie an sich en asielzoekers en pakt ook wel heel makkelijk een kennelijk door jou graag geziene telegraafkop als een feit op.
Het generale Pardon werd begin 2007 ingesteld (30 november 2006 was de stemming in de 2e kamer) en héél 2007 hierna was qua asielaanvragen juist een laagte record qua aanvragen... in 2008, een jaar later trok het aantal aanvragen weer aan naar vrijwel exact het aantal van 2006, voor het pardon...
waarom zeg je bv niet dat het aanvragen dat extreem laag was direkt ná de goedkeuring van het Genraal Pardon ... maar ebweer je wel dat cijfers over aanvragen een jaar later 'opeens' wel daardoor zouden komen..?
Sorry maar dat is nogal populistisch pogen de cijfers naar je hand te zetten, gewoon wachten tot er een stijging optrad, opvallend genoeg zelfs enkel een stijging tov een tijd nà het pardon en dan paniek-pniek-peew-peew roepen erover ...
dat zal wel gaan veranderen nu gok ik met dank aan de PR machine achter Mauro (& co inmiddels) want dit soort aandacht vinden ze in Den Haag helemaal niet leukquote:Op maandag 7 november 2011 17:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De Nederlandse overheid stuurt geen kinderen tegen hun wil terug
Als het gezinshereniging of arbeidsmigratie is dan is dat totaal irrelevant als je iets wil beweren over aanzuigende werking van precedenten op asielgebied. Het maakt dus wel degelijk uit.quote:Op maandag 7 november 2011 17:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zucht. Lezen is niet je sterkste kant he? Ik heb al tig keer gezegd dat het potato petato is onder welke vlag men binnenkomt. Of dat nu is onder asielzoekersvlag, gezinhereniging, arbeidsmigratie het maakt geen fuck uit.
Jij bent nog naïef genoeg om te geloven dat gelukszoekers zich aan die labeltjes houden? Men probeert het op elke wijze. Eerst zogenaamd als familie van, dan als nep-aangetrouwde, dan als asielzoeker etc etc etcquote:Op maandag 7 november 2011 17:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als het gezinshereniging of arbeidsmigratie is dan is dat totaal irrelevant als je iets wil beweren over aanzuigende werking van precedenten op asielgebied. Het maakt dus wel degelijk uit.
volgens mij lees ik beter dan jou, maar ik lees vooral dat jouw post nu opeens over hele andere dingen gaat...quote:Op maandag 7 november 2011 17:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zucht. Lezen is niet je sterkste kant he? Ik heb al tig keer gezegd dat het potato petato is onder welke vlag men binnenkomt. Of dat nu is onder asielzoekersvlag, gezinhereniging, arbeidsmigratie het maakt geen fuck uit. En ik laat gewoon de facto cijfers zien ipv de cijfers naar de hand te zetten zoals jullie doen: - Er is geen massa-immigratie ---> Ik plaats cijfers die laten zien dat dat wel zo is.---> Jullie: ja maar dat zijn geen asielzoekers maar EU-migranten.
Aan vrij verkeer van goederen en diensten kunnen we op termijn weinig doen, al zijn er voorlopig gegronde redenen om de rem erop te houden. Maar mensen toestaan om hier te werken, is wat anders dan ze massaal hier toelaten om te wonen en om uitkeringen te vangen.quote:Op maandag 7 november 2011 16:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
We kunnen bij mede EU-staten NIETS daar aan doen. Nakko, nul, nada. De grenzen van Roemenie en Bulgarije gaan open, dat kan nu nog een beetje gerekt worden, maar niet voor lang meer.
Lariekoek. Als er een aanzuigende werking uit zou gaan van een asielprecedent, dan zie je dat terug omdat mensen zich gaan beroepen op dat precedent, en dus in de procedure stappen waar dat precedent relevant voor is. Het slaat als een tang op een varken dat mensen voor procedure 'B' kiezen omdat er een voor hun gunstig precedent binnen procedure 'A' zou zijn ontstaan. Ik snap dat dat niet in je xenofobische straatje past maar dat is dan jammer. Ik heb helemaal niet de behoefte om jou van mijn gelijk te overtuigen, maar als je welk verhaal dan ook wil onderbouwen zou het je sieren om met feiten te komen en niet creatief met cijfers te gaan goochelen.quote:Op maandag 7 november 2011 17:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij bent nog naïef genoeg om te geloven dat gelukszoekers zich aan die labeltjes houden? Men probeert het op elke wijze. Eerst zogenaamd als familie van, dan als nep-aangetrouwde, dan als asielzoeker etc etc etc
En Mauro is in dit geval op asielgebied en de aanzuigende werking van het GP had toch echt ook plaats.
Hoe weet jij nou dat ze Mauro niets hebben gevraagd?quote:Op maandag 7 november 2011 16:41 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Knap verrotte pleegouders dan als zij 4 (of was het 5) keer in beroep gaan tegen de beslissing van de rechters zonder Mauro iets te vragen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |