abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104095028
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 20:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Hij is slachtofeer ??
met een gratis opleiding en opvoeding en hij heeft totaal een slordige 300.000 euro gekost
Waar kan ik dat terugvinden dat hij 300k heeft gekost en dat zijn opleiding en opvoeding gratis waren?
pi_104097338
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 19:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Hoe weet jij nou dat ze Mauro niets hebben gevraagd? :?
Jij doet toch alsof Mauro hier een slachtoffer is? Ik geef alleen maar aan dat hij er, met zijn pleegouders, alles aan heeft gedaan om hier te blijven. Hij is dus zeker geen slachtoffer van zijn lange verblijf, eerder de oorzaak.
  Moderator maandag 7 november 2011 @ 21:53:44 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104097583
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 19:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat kan helemaal niet veranderen, omdat internationale verdragen die Nederland mede heeft ondertekend dat verbieden.
welke verdragen zijn dit en welke artikelen hebben we het over?

ik durf eerlijk gezegd wel te betwijfelen dat er geen mogelijkheden zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_104098212
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 21:50 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Jij doet toch alsof Mauro hier een slachtoffer is? Ik geef alleen maar aan dat hij er, met zijn pleegouders, alles aan heeft gedaan om hier te blijven. Hij is dus zeker geen slachtoffer van zijn lange verblijf, eerder de oorzaak.
Kom op, hij is op zijn 10e in zijn eentje op het vliegtuig gezet naar een vreemd land. Vervolgens wordt hij liefdevol opgevangen als kind in een gezin dat hem alle jsnsen geeft. Hij krijgt vriendjes en gaat naar school. Ga je hem dat nou serieus kwalijk nemen?
  Moderator maandag 7 november 2011 @ 22:04:32 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104098531
het klinkt harder dan het bedoelt is maar ik neem het vooral die pleegouders kwalijk dat ze hem niet beter voorbereid hebben op zijn toekomst
pi_104098635
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 21:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

welke verdragen zijn dit en welke artikelen hebben we het over?

ik durf eerlijk gezegd wel te betwijfelen dat er geen mogelijkheden zijn
Het verdrag inzake de rechten van het kind, aangenomen in de VN in 1989, en geratificeerd door alle VN landen behalve de VS en Somalie.
pi_104098736
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:04 schreef sp3c het volgende:
het klinkt harder dan het bedoelt is maar ik neem het vooral die pleegouders kwalijk dat ze hem niet beter voorbereid hebben op zijn toekomst
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe zij hem hebben voorbereid, dus daar kan ik ook geen oordeel over hebben.
  maandag 7 november 2011 @ 22:12:15 #283
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_104099123
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:04 schreef sp3c het volgende:
De pleegouders hebben hun opdracht naar behoren uitgevoerd.
De regels om kinderen hier te houden zijn fout
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator maandag 7 november 2011 @ 22:13:01 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104099176
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2011 22:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het verdrag inzake de rechten van het kind, aangenomen in de VN in 1989, en geratificeerd door alle VN landen behalve de VS en Somalie.
ja en het Europese verdrag voor de rechten van de mens ... Unicef zat daar ook al mee te schermen

ik zoek artikelen

quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2011 22:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe zij hem hebben voorbereid, dus daar kan ik ook geen oordeel over hebben.
naja niet blijkbaar ... als je de mediahype moet geloven
pi_104099177
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2011 22:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Kom op, hij is op zijn 10e in zijn eentje op het vliegtuig gezet naar een vreemd land. Vervolgens wordt hij liefdevol opgevangen als kind in een gezin dat hem alle jsnsen geeft. Hij krijgt vriendjes en gaat naar school. Ga je hem dat nou serieus kwalijk nemen?
Ik neem hem niets kwalijk, maar het is onzin om hem als slachtoffer te zien. Hij heeft er zelf, samen met zijn pleegouders, voor gekozen om eindeloos in beroep te gaan tegen elke uitspraak.

Als hij net als al die andere duizenden minderjarige ama's uit Angola van rond die tijd had gehandeld dan zat hij nu allang met een big smile in Angola. Die duizenden andere Angolezen hebben zich erbij neergelegd dat hier geen toekomst voor ze was en zijn teruggekeerd, zij zijn toch ook geen slachtoffers?
  Moderator maandag 7 november 2011 @ 22:15:02 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104099311
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De pleegouders hebben hun opdracht naar behoren uitgevoerd.
De regels om kinderen hier te houden zijn fout
ik ben het hier niet mee eens

ze hebben het kind (en de daarbijkomende subsidies?) geaccepteerd in de volle wetenschap dat hij op zijn 18de terug moet naar Angola ... dan moet je bij mij niet aankomen met 'de arme jongen heeft helemaal niets meer met dat land'
pi_104099554
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:13 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik neem hem niets kwalijk, maar het is onzin om hem als slachtoffer te zien. Hij heeft er zelf, samen met zijn pleegouders, voor gekozen om eindeloos in beroep te gaan tegen elke uitspraak.
Ik ben van mening dat je dat een kind dat op zijn 10e ongevraagd in deze situatie wordt geplaatst op geen enkele manier kan aanrekenen.
pi_104099897
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja en het Europese verdrag voor de rechten van de mens ... Unicef zat daar ook al mee te schermen

ik zoek artikelen
Even uit mijn hoofd: artikel 22. Zo niet, google dat verdrag dan even, het bestaat, ik verzin het niet zelf.

quote:
naja niet blijkbaar ... als je de mediahype moet geloven
Ik hou niet zo van geloven of oordelen op basis van aannames of speculaties. Geef mij maar feiten. Het feit hier is dat ik niet weet of en hoe ze hem hebben voorbereid, en dat ik daar dus ook niet over kan oordelen.
  Moderator maandag 7 november 2011 @ 22:28:54 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104100436
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2011 22:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Even uit mijn hoofd: artikel 22. Zo niet, google dat verdrag dan even, het bestaat, ik verzin het niet zelf.
ja ik weet dat het bestaat maar er staat niets in wat het terugsturen van die kinderen belemmert voor zover ik weet

art. 22 bv

quote:
1. States Parties shall take appropriate measures to ensure that a child who is seeking refugee status or who is considered a refugee in accordance with applicable international or domestic law and procedures shall, whether unaccompanied or accompanied by his or her parents or by any other person, receive appropriate protection and humanitarian assistance in the enjoyment of applicable rights set forth in the present Convention and in other international human rights or humanitarian instruments to which the said States are Parties.

2. For this purpose, States Parties shall provide, as they consider appropriate, co-operation in any efforts by the United Nations and other competent intergovernmental organizations or non-governmental organizations co-operating with the United Nations to protect and assist such a child and to trace the parents or other members of the family of any refugee child in order to obtain information necessary for reunification with his or her family. In cases where no parents or other members of the family can be found, the child shall be accorded the same protection as any other child permanently or temporarily deprived of his or her family environment for any reason , as set forth in the present Convention.
http://www2.ohchr.org/english/law/crc.htm
het artikel geeft Nederland gelijk!

quote:
[..]

Ik hou niet zo van geloven of oordelen op basis van aannames of speculaties. Geef mij maar feiten. Het feit hier is dat ik niet weet of en hoe ze hem hebben voorbereid, en dat ik daar dus ook niet over kan oordelen.
no offense maar dan moet je ook niet met verdragen smijten die je niet kent ...

ik ga uit dat wat ik er in de media over hoor correct is en aan de hand daarvan en in combinatie met mijn eigen kennis vorm ik een mening en die ventileer ik te pas en te onpas :P
pi_104102517
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2011 00:57 schreef Scorpie het volgende:
Zet de sluizen maar open _O_ de duizenden Angolezen zien hun kans schoon _O_
Ze zien hun kans schoon om 8 jaar geleden hierheen te zijn gekomen?
-
pi_104109288
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja ik weet dat het bestaat maar er staat niets in wat het terugsturen van die kinderen belemmert voor zover ik weet

art. 22 bv
quote:
the family of any refugee child in order to obtain information necessary for reunification with his or her family.
quote:
[..]

het artikel geeft Nederland gelijk!

[..]
Dat is nog maar zeer de vraag. Als je eerst procedures maakt waardoor een kind van 10 hier 8 jaar lang kan opgroeien, kun je niet roepen dat je na 8 jaar gaat herenigen. Dat hele verdrag dient de belangen van kinderen. Dit artikel geeft lidstaten de plicht om te pogen te herenigen omdat dat in het algemeen in het belang van het kind is. Je kunt je afvragen of hereniging in dit geval nog in het belang van Mauro is.
pi_104109398
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2011 22:56 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Ook dat en uiteraard om nog een jaartje of 4/5 te wachten en te rekken tot die 8 jaar bereikt is. Succes verzekerd _O_
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 8 november 2011 @ 08:19:26 #293
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_104110007
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik ben het hier niet mee eens

ze hebben het kind (en de daarbijkomende subsidies?) geaccepteerd in de volle wetenschap dat hij op zijn 18de terug moet naar Angola ... dan moet je bij mij niet aankomen met 'de arme jongen heeft helemaal niets meer met dat land'
Tuurlijk heeft ie wat met dat land , het is zijn geboorteland en uiteraard weten zijn ouders precies waar hij zit.

Hij wil nu liever hier blijven, maar de beslissing om hem op 18 jaar terug te sturen, daar is niets mis mee.

Zijn ouders en familie hadden 2000 dollar ervoor over om hem in oorlogstijd weg te sturen, die zullen ook blij zijn om hun investering weer eens terug te zien
Het zijn beslist geen arme kinderen die op jonge leeftijd werden weggezonden uit angst voor het toenmalige oorlogsgeweld

Ieder kind heeft de Staat der Nederlanden al 300.000 euro gekost, laat ze nu maar eens hun vaderland gaan dienen

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 08-11-2011 08:51:51 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:09:10 #294
3542 Gia
User under construction
pi_104112041
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2011 22:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ze hebben tot 2 keer toe geprobeerd hem te adopteren. Lijkt me dan niet dat ze hem hebben duidelijk gemaakt dat hij terug moet als hij 18 is. Eerder verteld dat ze er alles aan doen om hem hier te laten blijven.
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:13:32 #295
3542 Gia
User under construction
pi_104112148
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2011 22:56 schreef Otis2.0 het volgende:
Want er kunnen nu geen nieuwe kindjes meer komen?

Dat er geen oorlog meer is, wil niet zeggen dat ouders niet nog steeds hun kind willen laten opgroeien in een rijk land waar hij een goede opleiding krijgt.

En het is ook niet zo dat die kinderen niet teruggestuurd werden vanwege de oorlog, maar puur vanwege de leeftijd.
pi_104112406
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:12 schreef michaelmoore het volgende:
De pleegouders hebben hun opdracht naar behoren uitgevoerd. De regels om kinderen hier te houden zijn fout.
Volledig mee eens. Die pleegouders hebben dat kind liefdevol opgevangen en opgevoed. Ze hebben hun taak naar behoren uitgevoerd.

quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:15 schreef sp3c het volgende:
ik ben het hier niet mee eens. ze hebben het kind (en de daarbijkomende subsidies?) geaccepteerd in de volle wetenschap dat hij op zijn 18de terug moet naar Angola ... dan moet je bij mij niet aankomen met 'de arme jongen heeft helemaal niets meer met dat land'
Volledig oneens met je mening. Je kunt niet van pleegouders verwachten dat ze jongens als Mauro optimaal voorbereiden op een terugkeer naar - in dit geval - Angola. Wat verwacht je precies van die ouders? Dat ze zelf even een taalcursusje Portugees doen, om vervolgens alleen nog Portugees tegen die jongen te praten?

Je kunt toch gewoon vaststellen dat er cruciale fouten zijn gemaakt in het proces? In 2007 waren de procedures rondom de asielaanvraag afgerond; Mauro had zich erbij neergelegd en had er vrede mee om te vertrekken. Op dat moment is er niet doorgepakt. De Dienst Terugkeer deed maandenlang niets, zelfs niet het formeel opstarten van de vertrekprocedure, laat staan daadwerkelijke handelingen van betekenis. Waarom lieten ze Mauro in dat pleeggezin? Waarom werd hij naar een Nederlandse school gestuurd, terwijl hij moest worden voorbereid op een terugkeer naar Angola?

We hebben toegestaan dat Mauro zich verder is gaan hechten aan die pleegouders - en ook omgekeerd. Ik vind het al dubieus dat Mauro van alles voor de voeten geworpen krijgt, maar ik vind het nog verwerpelijker dat de integriteit van die pleegouders in twijfel wordt getrokken. Die mensen spannen zich in om een kind op te voegen. Kun je het ze verwijten dat ze zich steeds meer aan die jongen gaan hechten? En als ze Mauro beter op zijn vertrek hadden moeten voorbereiden, welke middelen hebben ze dan aangereikt gekregen? Welke acties zijn van overheidswege concreet genomen om Mauro voor te bereiden op zijn terugkeer?

Ik hoor daar niks over. Mede door overheidsfalen zijn Mauro en de pleegouders zich verder gaan hechten en deden ze een beroep op andere procedures, zoals het recht op een gezinsleven (EVRM). Het heeft allemaal kunnen gebeuren omdat de overheid in 2007 veel te laks is geweest. De adoptieprocedure was toen al afgerond, Mauro had er vrede mee om te vertrekken. Maar per saldo is er maandenlang helemaal niks gedaan.

En het zou me totaal niet verbazen wanneer de verhalen van de andere 74 Mauro's op dat punt redelijk identiek zijn. De overheid moet haar falen erkennen en een eind maken aan deze bizarre discussie die mensenlevens beschadigt én de aandacht afleidt van écht belangrijke zaken.
pi_104113668
Er IS geen overheidsfalen geweest. Sterker nog de overheid is meer dan aardig geweest. Eigenlijk te aardig, want dat wordt ze nu verweten.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_104114454
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 08:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ieder kind heeft de Staat der Nederlanden al 300.000 euro gekost, laat ze nu maar eens hun vaderland gaan dienen
Dat heb je al eerder beweerd, maar je hebt nog steeds niet verteld waar we dat kunnen verifieren.
  † In Memoriam † dinsdag 8 november 2011 @ 11:41:46 #299
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_104114519
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Er IS geen overheidsfalen geweest. Sterker nog de overheid is meer dan aardig geweest. Eigenlijk te aardig, want dat wordt ze nu verweten.
Exactly. We hoeven niet meer te strijden om de trofee beste jongetje van de klas. Die hebben we al jaren.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  dinsdag 8 november 2011 @ 12:47:44 #300
3542 Gia
User under construction
pi_104116715
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:24 schreef Elfletterig het volgende:
Je kunt niet van pleegouders verwachten dat ze jongens als Mauro optimaal voorbereiden op een terugkeer naar - in dit geval - Angola. Wat verwacht je precies van die ouders? Dat ze zelf even een taalcursusje Portugees doen, om vervolgens alleen nog Portugees tegen die jongen te praten?
Dat misschien niet. Maar hem voor blijven houden dat hij op zijn 18de terug moet, zijn Portugees op peil houden met opfriscursusjes, informatie blijven verstrekken over Angola enz.... moet toch wel kunnen.

I.p.v. procedure op procedure starten om hem hier te houden en hem blijven vertellen dat ze alle mogelijke moeite doen om hem hier te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')