Dat was ook mijn idee ja! Nu.nl recepten.net, facebook (voor de foto's van de (klein) kinderen etc. Dus daar maak ik een zooi favorieten van dat ze gewoon aan kan klikken, misschien haal ik de hele adresbalk wel gewoon uit de browserquote:Op vrijdag 4 november 2011 10:07 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat ik mijn oma vooral duidelijk moest maken is wat voor toegevoegde waarde het internet heeft.. Ze wou het graag proberen maar snapt nog niet echt de 'leuk' van het internet. Dus ik heb een paar websites voor haar opgezocht met praktische zaken (recepten bijvoorbeeld) en haar dat laten zien.
Wat wij hebben gedaan op m'n oma's computer, is gewoon snelkoppelingen naar die websites op het bureaublad gezet. Dan hoeft ze de browser niet eens zelf te openen en zit ze bijvoorbeeld gelijk in het inlogscherm van haar e-mail account. Dan hoeft ze ook niet elke keer wanneer de browser een update krijgt te leren waar de favorieten nu weer te vinden zijnquote:en een paar vooringegeven favorieten in haar browser (firefox?) waar ze op kan klikken om nieuws enzo te volgen.
Microsoft Security Essentials werkt goed genoegquote:Op vrijdag 4 november 2011 10:04 schreef jogy het volgende:
Dus. Nu zijn er vast wel DIGers die ervaring hebben met senioren op het wereld wijde web dus heb ik een paar ideëen en vragen zodat mijn voornoemde oma niet in blinde paniek haar laptop het raam uit kiepert bij de eerste pop-up.
In ieder geval een goede kleine virusscanner, geen adminrechten onder haar account en een paar vooringegeven favorieten in haar browser (firefox?) waar ze op kan klikken om nieuws enzo te volgen. Wat nog meer? En waar stuiteren de senioren vooral tegenaan op teh interwebs?
Mijn ervaring is dat je digibeten beter wegwijs kan maken met webmail.quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Daarnaast eventueel nog een emailprogramma.
Dat wordt nog spannend, de rest is nog wel te bolwerken maar mailen? Dat worden een paar lange avondjes uitleggen en een goede manier om assistentie op afstand makkelijk voor elkaar te krijgen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Daarnaast eventueel nog een emailprogramma.
Nee joh. Gewoon een keer uitleggen aan de hand van een briefje waarop je de simpele instructies zet, het haar zelf een keer laten doen waar je bij zit, en klaar is jogy!quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:10 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat wordt nog spannend, de rest is nog wel te bolwerken maar mailen? Dat worden een paar lange avondjes uitleggen en een goede manier om assistentie op afstand makkelijk voor elkaar te krijgen.
Mja, ik twijfelde ook nog of ik het moest noemen. Al moet ik zeggen dat mijn ouders bijvoorbeeld (die ook al tegen de 70 lopen) behoorlijk in paniek kunnen raken van een (cosmetische) verandering in hotmail, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:10 schreef FredvZ het volgende:
Mijn ervaring is dat je digibeten beter wegwijs kan maken met webmail.
Handig als ze ergens op bezoek zijn of mail willen lezen, of in het geval van mijn oma: op vakantie gaan en internetcafé ook hun mail willen lezen.
DATquote:Op vrijdag 4 november 2011 10:24 schreef sjoemie1985 het volgende:
En natuurlijk ook een account op FOK maken voor je omaKan ze ook gezellig mee doen
![]()
No problem.quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:23 schreef jogy het volgende:
kwiwi en belvedere. Protips
.
De rest ook erg bedankt, hier heb ik wat aan.
Steadystate werkt op zich ok, maar is verschrikkelijk traag en draait alleen op XP of Vista.quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:25 schreef Roellie80 het volgende:
Krijgt ze een eigen laptop?
Vaak is het probleem dat ze bang zijn dingen stuk te maken en daardoor een soort angst hebben om op dingen te klikken.
installeer Steadystate Zodat ze kan klikken wat ze wel en de machine altijd na een restart weer de standaard instellingen heeft.
Grappig, ik zou dus juist nooit een virtualbox aanraden vanwege de snelheid. Doe mij dan toch maar steadystate, heb ik bij m'n ouders ook gebruiktquote:Op vrijdag 4 november 2011 10:27 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Steadystate werkt op zich ok, maar is verschrikkelijk traag en draait alleen op XP of Vista.
Dan raad ik nog liever een automatisch startende Virtualbox pc aan.
Heeft ze al. Dus ze is wel gewend aan het gebruik van de computer gelukkig.quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:25 schreef Roellie80 het volgende:
Krijgt ze een eigen laptop?
Vaak is het probleem dat ze bang zijn dingen stuk te maken en daardoor een soort angst hebben om op dingen te klikken.
installeer Steadystate Zodat ze kan klikken wat ze wel en de machine altijd na een restart weer de standaard instellingen heeft.
Ieder zijn ervaring natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:29 schreef Roellie80 het volgende:
Grappig, ik zou dus juist nooit een virtualbox aanraden vanwege de snelheid. Doe mij dan toch maar steadystate, heb ik bij m'n ouders ook gebruikt
Nee. Ze is eindelijk gewend aan windows moet ik haar nu het concept touchpad en een hele nieuwe indeling voorschotelen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:48 schreef _GdR_ het volgende:
er is maar 1 tip voor jouw en je oma. geef dat mens een ipad.
windows gaat crashen er komen hoe dan ook virussen/malware op die computer. dat wat JIJ op moet gaan lossen. elke week. dus bespaar jezelf en je oma veeeeel ellende en geef dr een ipad.
uit ervaring ga ik je vertellen dat oude mensen + ipad een gouden combinatie is. ze kunnen er alles mee doen. scherm is veel beter te lezen voor oudjes. geen virussen/malware/crashes/etc.quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:53 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee. Ze is eindelijk gewend aan windows moet ik haar nu het concept touchpad en een hele nieuwe indeling voorschotelen.
gewoon teamviewer installeren (zo heet dat toch? Heeft mijn vriendje ook gedaan voor als hij niet in de buurt was en ik iets gedaan moest hebben).quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:10 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat wordt nog spannend, de rest is nog wel te bolwerken maar mailen? Dat worden een paar lange avondjes uitleggen en een goede manier om assistentie op afstand makkelijk voor elkaar te krijgen.
Denk dat ik dit ook even bij m'n oma ga doen, dan hoef ik niet meer via de telefoon uit te leggen als er wat "fout" gaat (wat uiteindelijk toch nooit goed werkt omdat zij natuurlijk niet precies weet wat ze moet vertellen om duidelijk te maken wat er aan de hand is).quote:Op vrijdag 4 november 2011 11:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
Idd teamviewer installeren zodat je op afstand mee kan kijken. Stel het wel zo in dan zodat zij geen handelingen hoeft te doen, jij altijd erin kan komen zodra haar pc aan staat en internetverbinding heeft. Allemaal via teamviewer in te stellen
Heb je wel een goede reden om zelf geen iPad te willen: "iPads zijn voor oma'squote:Op vrijdag 4 november 2011 11:26 schreef jogy het volgende:
Toch maar even in de groep gegooid over een ipad, ze is binnenkort jarig dus kunnen we dat net zo goed kado doen.
Is ze alleen qua gadets wel meteen verder dan haar kleinzoon.
Yeah babyquote:Op vrijdag 4 november 2011 11:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heb je wel een goede reden om zelf geen iPad te willen: "iPads zijn voor oma's."
Ik ben het zeer zeker met iedereen eens. Een Ipad 2 Wifi biedt hier goed uitkomst.quote:Op vrijdag 4 november 2011 11:26 schreef jogy het volgende:
Toch maar even in de groep gegooid over een ipad, ze is binnenkort jarig dus kunnen we dat net zo goed kado doen.
Is ze alleen qua gadets wel meteen verder dan haar kleinzoon.
Openoffice?quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:00 schreef Toryu het volgende:
Ja, als je Oma nooit naar videosites als rtlgemist kijkt, of office documenten van andere wil kunnen openen/bewerken, is Ubuntu inderdaad ook een optie.
Ik heb zelf te weinig kennis om lekker met ubuntu te werken dus dat lijkt me geen goed plan eigenlijk, zat er wel ff aan te denken want die laptop is ook niet de jongste meer maar nee.quote:Op vrijdag 4 november 2011 13:48 schreef ZodiaX het volgende:
Installeer een linux distro.
bv Ubuntu.
Klinkt raar, maar vertrouw me, ik heb het bij mijn ouders en bij mijn oom en tante gedaan.
Voorheen altijd bellen, altijd langskomen voor de kleinste problemen.
Tegenwoordig met Ubuntu hoef ik haast nooit langs te komen, en als er iets is kan ik het meestal wel oplossen via rdp.
Leuk als je tijd en zin hebt om je opa en oma zelf alles te gaan lopen uitleggen, maar die van mij gaan een seniorencursus doen. En daar leer je met Windows werken, niet met Ubuntu.quote:Op vrijdag 4 november 2011 13:48 schreef ZodiaX het volgende:
Installeer een linux distro.
bv Ubuntu.
Klinkt raar, maar vertrouw me, ik heb het bij mijn ouders en bij mijn oom en tante gedaan.
Voorheen altijd bellen, altijd langskomen voor de kleinste problemen.
Tegenwoordig met Ubuntu hoef ik haast nooit langs te komen, en als er iets is kan ik het meestal wel oplossen via rdp.
quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Laat je niet afleiden door chromebook enzo. IPAD is serieus het meest eenvoudig. Chromebook is leuk als je een nerdje bent, IPAD is een volwassen product waar bejaarden meestal WEL goed mee overweg kunnen.
apple ipad is gewoon de standaard atm voor tablets. ga voor je oma nou niet iets nemen wat relatief weinig verkocht wordt. keep it simple en mainstream.quote:
Als er iets simple is, dan is het een Chromebook. Het is inderdaad nog niet mainstream, het is er immers pas sinds deze zomer, en voor gevorderde gebruikers is een Chromebook niet interessant omdat je er niks op kan installeren (behalve Chrome OS apps).quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
apple ipad is gewoon de standaard atm voor tablets. ga voor je oma nou niet iets nemen wat relatief weinig verkocht wordt. keep it simple en mainstream.
Prima idee, zolang het niet op FOK! is.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:14 schreef jogy het volgende:
Godverdegodver, rot op met je apple/chromebook vlammetjespartij. Geef je mening en klaar. Maak maar een apart chromebook vs Apple vs de wereld topic aan..
als je een iphone of nieuwe ipod kent dan ken je ipad. ipad is wat groter, je kunt er niet mee bellen via het telefoonnetwerk, en dan heb je de belangrijkste verschillen wel gehad.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:20 schreef jogy het volgende:
Ik ken het niet, ik ken de ipad ook niet dus heb er geen mening over. Het lijkt me wel stoer maar blijkbaar is het volledig internet-gebaseerd dus als je verbinding even wat minder is of door een storing niet aanwezig heb je ook niets meer.
Zonder internetverbinding heb je er inderdaad weinig aan (je kan nog wel documenten maken en mailtjes opstellen, alleen niet versturen), maar het topic hier heet "Mijn oma (85) krijgt internet", wat gaat ze dan uberhaupt op een laptop of iPad doen zonder internet?quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:20 schreef jogy het volgende:
Ik ken het niet, ik ken de ipad ook niet dus heb er geen mening over. Het lijkt me wel stoer maar blijkbaar is het volledig internet-gebaseerd dus als je verbinding even wat minder is of door een storing niet aanwezig heb je ook niets meer.
We hebben hier iemand van Apple's sales afdeling volgens mijquote:Op vrijdag 4 november 2011 15:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je kunt er overigens prima games mee doen zonder internet. games die je oma vast nu ook al kent.
Ze heeft al een laptop waar ze al jaren kaartspelletjes op speelt en foto's bekijkt die men op haar laptop zet via een gebrande DVD dus dat wordt ook makkelijkerquote:Op vrijdag 4 november 2011 15:25 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Zonder internetverbinding heb je er inderdaad weinig aan (je kan nog wel documenten maken en mailtjes opstellen, alleen niet versturen), maar het topic hier heet "Mijn oma (85) krijgt internet", wat gaat ze dan uberhaupt op een laptop of iPad doen zonder internet?Het hele idee is toch dat ze het internet op kan? Als bij mij thuis het internet uitvalt, dan zit ik ook niet meer achter m'n computer, want dan kan ik gewoon niet meer de dingen doen die ik wil.
Dus dat het internet-gebaseerd is, is een non-issue mijns inziens.
Ok dit maakt het natuurlijk een ander verhaal!quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:38 schreef jogy het volgende:
[..]
Ze heeft al een laptop waar ze al jaren kaartspelletjes op speelt en foto's bekijkt die men op haar laptop zet via een gebrande DVD dus dat wordt ook makkelijker. Zoals gezegd, ze heeft al een paar jaar een laptop en weet enigszins hoe er mee om te gaan. In ieder geval weinig gezeur gehad. Dus keuze één blijft natuurlijk het internet zetten op de bestaande faciliteiten want daar is ze al aan gewend en ik kan Windows aardig goed bewerken dat ze er lekker mee kan werken dus dat is voor mij ook een prè. Ik kan me zeker wel voorstellen dat een ipad of een simpele pc beter werkt voor een senior hoor maar volgens mij kan ik windows ook wel zodanig simpel neerzetten dat ze niet verdwaald. Ik kan zelfs het configuratiescherm onzichtbaar maken en ervoor zorgen dat ze enkel de dingen ziet die ze kan gebruiken. Komt goed
.
Check, thanks.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:42 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Ok dit maakt het natuurlijk een ander verhaal!
Als browser zou ik desalniettemin toch voor Chrome kiezen, is het meest simpel en werkt het snelst, en beschermd ook tegen malicious content.
Niet te vergeten, het touchscreen. Voor mensen die geen ervaring hebben met computers kan het concept van een muis of een trackpad lastig zijn om aan te wennen. Een touchscreen is veel intuïtiever.quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:19 schreef billie112 het volgende:
En toch denk ik dat een iPad meer gebruikt zal worden door je oma. Je hoeft hem niet op te starten, je hoeft slechts op een knopje te drukken en je vinger van links naar rechts te bewegen en dan is ze net zo ver als na minuten lang wachten op een pc. Als jij wat leuke dingetjes installeert( patience, schaken of voor mijn part angry birds) zal ze daar ook gebruik van maken juist omdat je de iPad er zo even bij pakt. En ze kan nog steeds op internet.
Mijn schoonmoeder heeft ook 1 en die is er niet meer achter weg te slaan. Voor die tijd moest ze niets van moderne techniek hebben. Ik weet nog de eerste keer dat ik er even mee mocht spelen en het verbaasde mij hoe makkelijk dat touch screen werkte en ik denk dat dat voor je oma ook op gaat.
Hehehequote:
Chrome is simpeler.quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:30 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Hehehe
Maar even serieus TS, gewoon een Windows 7 machine met Firefox en Security Essentials erop. Ooit wel eens gehoord van Group Policys trouwens?
Tabletsquote:Op vrijdag 4 november 2011 23:40 schreef ZodiaX het volgende:
Het is wel waar dat TABLETS!!! (zowel apple tablets als bv android tables) Een goede vervanger zijn van laptops en PC's voor ouderen die er toch niet veel mee doen.
Heerlijk man, heb een Motorola Xoom.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:48 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Tablets
Nee, echt, wat een grafdingen. Erger dan netbooks.
Wat kan je er nou mee..? Beetje internetten?quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:49 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Heerlijk man, heb een Motorola Xoom.
Heerlijk als je in bed ligt, of op de wc.
Eventjes op de bank.
De tijd dat ik op de wc zit is vele malen verdubbeld sinds ik de tablet heb. Sorry, maar ik heb er echt een hekel aan.
Die heb ik ook, maar tablet is gewoon leuk voor erbij.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:51 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Wat kan je er nou mee..? Beetje internetten?
Echte ICT freaks hebben een krachtige machine met Ubuntu.
liever Android smartphone (= open source)quote:Op zaterdag 5 november 2011 00:06 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Die heb ik ook, maar tablet is gewoon leuk voor erbij.
Tsja. je zou verwachten dat bijna iedereen inmiddels het concept vensters/muisgebruik/dubbelklik onder de knie heeft, maar inderdaad, de meest ouderen onder ons die 'niets van die moderne dingen' moesten hebben, die hebben nog wel een flinke leercurve. Maarja, hetzelfde als met de opkomst van de pinautomaten. Al die ouderen helemaal in paniek hoe dat allemaal wel niet moest enzo. Als je nu ziet dat die oma van dik in de 90, in 25 seconden een paar flappen uit de muur trekt...quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:23 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Niet te vergeten, het touchscreen. Voor mensen die geen ervaring hebben met computers kan het concept van een muis of een trackpad lastig zijn om aan te wennen. Een touchscreen is veel intuïtiever.
Echte ICT freaks gebruiken natuurlijk geen Ubuntu.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:51 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Echte ICT freaks hebben een krachtige machine met Ubuntu.
Gebruiksvriendelijker, kan je direct overnemen zonder dat de oma wat hoeft te doenquote:Op woensdag 9 november 2011 02:55 schreef Glijdt_licht het volgende:
Waarom zou je teamviewer willen als er in Windows hulp op afstand ingebakken zit..
Heb het topic niet geheel doorgelezen, maar is symbaloo niet iets voor je oma als startpagina. Allenaal grote knoppen met plaatjes wat er onder de knoppen/ snelkoppelingen zit..quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:04 schreef jogy het volgende:
Dus. Nu zijn er vast wel DIGers die ervaring hebben met senioren op het wereld wijde web dus heb ik een paar ideëen en vragen zodat mijn voornoemde oma niet in blinde paniek haar laptop het raam uit kiepert bij de eerste pop-up.
In ieder geval een goede kleine virusscanner, geen adminrechten onder haar account en een paar vooringegeven favorieten in haar browser (firefox?) waar ze op kan klikken om nieuws enzo te volgen. Wat nog meer? En waar stuiteren de senioren vooral tegenaan op teh interwebs?
Ja, elke dag een pop-up maakt het op den duur best irritant. In het verleden heb ik Avast wel eens geïnstalleerd als gratis scanner. Die update zonder pop-ups, maar volgens mij moet de (gratis) licentie wel eens per jaar vernieuwd worden.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:28 schreef Lamabal het volgende:
Qua virusscanner kun je beter geen avira gebruiken want die geeft reclame bij updaten. Je oma weet dan toch niet wat het is en die belt je weer.
Hij zegt net dat hij een Xoom heeft, dat is een Android tablet, wel lezen heh.quote:Op zaterdag 5 november 2011 00:23 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
liever Android smartphone (= open source)
quote:Op woensdag 9 november 2011 09:24 schreef theKiD het volgende:
[..]
Heb het topic niet geheel doorgelezen, maar is symbaloo niet iets voor je oma als startpagina. Allenaal grote knoppen met plaatjes wat er onder de knoppen/ snelkoppelingen zit..
quote:Op donderdag 10 november 2011 09:30 schreef BrandX het volgende:
als ik nog zo laat een tip mag geven, stel geen favorieten in, maar maak een symbaloopagina en stel die in als startpagina
heel overzichtelijk te maken namelijk, ipv een lange lijst met favorieten.
www.symbaloo.com
quote:
quote:Op woensdag 9 november 2011 03:22 schreef Adames het volgende:
Als startpagina voor je oma kan symbaloo.com trouwens wel erg leuk zijn, werkt beter dan favorieten imo.
Ga eens snel terug naar 2001.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
http://www.startpagina.nl/
LOOOOOLLquote:[img]
Oma het gevaar van social media uitleggen. Misschien kan het korter door te vertellen dat de eigenaar van Facebook een nazi is.
Ik heb wel ervaring met senioren op het wereldwijde web: Mijn ouders (68 en 70 jaar), hebben al zo'n 15 jaar internet. Maar ja, ze hebben het ook gewoon nodig voor hun werk (mijn vader als ICT'er en mijn moeder als tolk-vertaalster). Mijn moeder heeft zelfs een BlackBerry. Dus nee, ik kan je niet helpen met beginnerstips.quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:04 schreef jogy het volgende:
wat is ditquote:Op donderdag 10 november 2011 14:44 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik heb wel ervaring met senioren op het wereldwijde web: Mijn ouders (68 en 70 jaar), hebben al zo'n 15 jaar internet. Maar ja, ze hebben het ook gewoon nodig voor hun werk (mijn vader als ICT'er en mijn moeder als tolk-vertaalster). Mijn moeder heeft zelfs een BlackBerry. Dus nee, ik kan je niet helpen met beginnerstips.
Zoals altijd trollend en offtopic.quote:Op donderdag 10 november 2011 14:44 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik heb wel ervaring met senioren op het wereldwijde web: Mijn ouders (68 en 70 jaar), hebben al zo'n 15 jaar internet. Maar ja, ze hebben het ook gewoon nodig voor hun werk (mijn vader als ICT'er en mijn moeder als tolk-vertaalster). Mijn moeder heeft zelfs een BlackBerry. Dus nee, ik kan je niet helpen met beginnerstips.
Wat is hier nou weer trollend en offtopic aan? Je vroeg om ervaringen van anderen met senioren op het www, dus die deelde ik even.quote:
quote:Lekker kaakje gegeten met annette #jummie #gezellig
zet er voor jou teamviewer opquote:Op vrijdag 4 november 2011 10:23 schreef jogy het volgende:
kwiwi en belvedere. Protips
.
De rest ook erg bedankt, hier heb ik wat aan.
Maar dan kan ze niet FOK!ken!quote:Op donderdag 10 november 2011 18:36 schreef Haifisch het volgende:
Wat je moet installeren:
Adblock plus met Engels én Nederlands filter
Ik heb adblock uitgeschakeld voor FOK!quote:Op donderdag 10 november 2011 20:03 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Maar dan kan ze niet FOK!ken!
Ja o.k., maar hoe leer je een digibeet-bejaarde dat soort dingen... Of je moet echt álles voor haar installeren en configureren, en zeggen dat ze alleen dit en dat mag doen en alleen hier en daar aan mag zitten.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:22 schreef Haifisch het volgende:
Ik heb adblock uitgeschakeld voor FOK!
Het enige wat je moet instellen bij Chrome OS is een gmail account wat je van tevoren kan aanmaken, en de internetconnectie.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:49 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja o.k., maar hoe leer je een digibeet-bejaarde dat soort dingen... Of je moet echt álles voor haar installeren en configureren, en zeggen dat ze alleen dit en dat mag doen en alleen hier en daar aan mag zitten.
Ze heeft al een laptop dus daar begint het gewoon mee. Kunnen we later nog kijken of een chromebook/ipad/galaxypad enige toevoeging heeft op haar internet ervaring. Je kan een windows zo makkelijk en uitgekleed maken als je zelf wil als je maar een beetje weet waar je mee bezig bent.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:53 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Het enige wat je moet instellen bij Chrome OS is een gmail account wat je van tevoren kan aanmaken, en de internetconnectie.
Dan kun je apps toevoegen, dat is een klik en gaan.
Adblock uitschakelen is in 3 seconden gedaan.
Ik denk dat het andersom makkelijker is.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Ze heeft al een laptop dus daar begint het gewoon mee. Kunnen we later nog kijken of een chromebook/ipad/galaxypad enige toevoeging heeft op haar internet ervaring. Je kan een windows zo makkelijk en uitgekleed maken als je zelf wil als je maar een beetje weet waar je mee bezig bent.
Nadeel is dat ik geen technische kennis hebt van Chrome OS en me daar dus in moet verdiepen voor ik eventuele vage storingen kan oplossen. En vage storingen komen er vast welquote:Op donderdag 10 november 2011 21:28 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Ik denk dat het andersom makkelijker is.
Chrome OS op die laptop zetten zodat ze weet wat internet is, en dan als ze er aan toe is windows (al zie ik haar geen video's bewerken of programma's programmeren)
Niet. Zitten ook veel offline apps op. Ik zie het probleem niet, geen update's, virusscanner etc. etc.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:35 schreef jogy het volgende:
Ah, chrome OS is internet only. Laat maar.
Als ik een keertje tijd heb zal ik me er verder in verdiepen maar dan zet ik em eerst ff rustig op mijn eigen laptop middels dual boot en dan ga ik prutsenquote:Op donderdag 10 november 2011 21:38 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Niet. Zitten ook veel offline apps op. Ik zie het probleem niet, geen update's, virusscanner etc. etc.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |