Ik heb wel ervaring met senioren op het wereldwijde web: Mijn ouders (68 en 70 jaar), hebben al zo'n 15 jaar internet. Maar ja, ze hebben het ook gewoon nodig voor hun werk (mijn vader als ICT'er en mijn moeder als tolk-vertaalster). Mijn moeder heeft zelfs een BlackBerry. Dus nee, ik kan je niet helpen met beginnerstips.quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:04 schreef jogy het volgende:
Dus. Nu zijn er vast wel DIGers die ervaring hebben met senioren op het wereld wijde web dus heb ik een paar ideëen en vragen zodat mijn voornoemde oma niet in blinde paniek haar laptop het raam uit kiepert bij de eerste pop-up.
wat is ditquote:Op donderdag 10 november 2011 14:44 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik heb wel ervaring met senioren op het wereldwijde web: Mijn ouders (68 en 70 jaar), hebben al zo'n 15 jaar internet. Maar ja, ze hebben het ook gewoon nodig voor hun werk (mijn vader als ICT'er en mijn moeder als tolk-vertaalster). Mijn moeder heeft zelfs een BlackBerry. Dus nee, ik kan je niet helpen met beginnerstips.
Zoals altijd trollend en offtopic.quote:Op donderdag 10 november 2011 14:44 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik heb wel ervaring met senioren op het wereldwijde web: Mijn ouders (68 en 70 jaar), hebben al zo'n 15 jaar internet. Maar ja, ze hebben het ook gewoon nodig voor hun werk (mijn vader als ICT'er en mijn moeder als tolk-vertaalster). Mijn moeder heeft zelfs een BlackBerry. Dus nee, ik kan je niet helpen met beginnerstips.
Wat is hier nou weer trollend en offtopic aan? Je vroeg om ervaringen van anderen met senioren op het www, dus die deelde ik even.quote:
quote:Lekker kaakje gegeten met annette #jummie #gezellig
zet er voor jou teamviewer opquote:Op vrijdag 4 november 2011 10:23 schreef jogy het volgende:
kwiwi en belvedere. Protips
.
De rest ook erg bedankt, hier heb ik wat aan.
Maar dan kan ze niet FOK!ken!quote:Op donderdag 10 november 2011 18:36 schreef Haifisch het volgende:
Wat je moet installeren:
Adblock plus met Engels én Nederlands filter
Ik heb adblock uitgeschakeld voor FOK!quote:Op donderdag 10 november 2011 20:03 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Maar dan kan ze niet FOK!ken!
Ja o.k., maar hoe leer je een digibeet-bejaarde dat soort dingen... Of je moet echt álles voor haar installeren en configureren, en zeggen dat ze alleen dit en dat mag doen en alleen hier en daar aan mag zitten.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:22 schreef Haifisch het volgende:
Ik heb adblock uitgeschakeld voor FOK!
Het enige wat je moet instellen bij Chrome OS is een gmail account wat je van tevoren kan aanmaken, en de internetconnectie.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:49 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja o.k., maar hoe leer je een digibeet-bejaarde dat soort dingen... Of je moet echt álles voor haar installeren en configureren, en zeggen dat ze alleen dit en dat mag doen en alleen hier en daar aan mag zitten.
Ze heeft al een laptop dus daar begint het gewoon mee. Kunnen we later nog kijken of een chromebook/ipad/galaxypad enige toevoeging heeft op haar internet ervaring. Je kan een windows zo makkelijk en uitgekleed maken als je zelf wil als je maar een beetje weet waar je mee bezig bent.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:53 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Het enige wat je moet instellen bij Chrome OS is een gmail account wat je van tevoren kan aanmaken, en de internetconnectie.
Dan kun je apps toevoegen, dat is een klik en gaan.
Adblock uitschakelen is in 3 seconden gedaan.
Ik denk dat het andersom makkelijker is.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Ze heeft al een laptop dus daar begint het gewoon mee. Kunnen we later nog kijken of een chromebook/ipad/galaxypad enige toevoeging heeft op haar internet ervaring. Je kan een windows zo makkelijk en uitgekleed maken als je zelf wil als je maar een beetje weet waar je mee bezig bent.
Nadeel is dat ik geen technische kennis hebt van Chrome OS en me daar dus in moet verdiepen voor ik eventuele vage storingen kan oplossen. En vage storingen komen er vast welquote:Op donderdag 10 november 2011 21:28 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Ik denk dat het andersom makkelijker is.
Chrome OS op die laptop zetten zodat ze weet wat internet is, en dan als ze er aan toe is windows (al zie ik haar geen video's bewerken of programma's programmeren)
Niet. Zitten ook veel offline apps op. Ik zie het probleem niet, geen update's, virusscanner etc. etc.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:35 schreef jogy het volgende:
Ah, chrome OS is internet only. Laat maar.
Als ik een keertje tijd heb zal ik me er verder in verdiepen maar dan zet ik em eerst ff rustig op mijn eigen laptop middels dual boot en dan ga ik prutsenquote:Op donderdag 10 november 2011 21:38 schreef Haifisch het volgende:
[..]
Niet. Zitten ook veel offline apps op. Ik zie het probleem niet, geen update's, virusscanner etc. etc.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |