abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103957686
Laat je niet afleiden door chromebook enzo. IPAD is serieus het meest eenvoudig. Chromebook is leuk als je een nerdje bent, IPAD is een volwassen product waar bejaarden meestal WEL goed mee overweg kunnen.
pi_103958192
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 14:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Laat je niet afleiden door chromebook enzo. IPAD is serieus het meest eenvoudig. Chromebook is leuk als je een nerdje bent, IPAD is een volwassen product waar bejaarden meestal WEL goed mee overweg kunnen.
  Moderator vrijdag 4 november 2011 @ 15:10:23 #53
9859 crew  Karina
Woman
pi_103958239
Leuk dat je oma er nog aan begint op haar leeftijd :)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_103958241
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:09 schreef kip-kerrie het volgende:

[..]

Omfg :') Apple fanboy alert!!!
apple ipad is gewoon de standaard atm voor tablets. ga voor je oma nou niet iets nemen wat relatief weinig verkocht wordt. keep it simple en mainstream.
pi_103958282
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

apple ipad is gewoon de standaard atm voor tablets. ga voor je oma nou niet iets nemen wat relatief weinig verkocht wordt. keep it simple en mainstream.
Als er iets simple is, dan is het een Chromebook. Het is inderdaad nog niet mainstream, het is er immers pas sinds deze zomer, en voor gevorderde gebruikers is een Chromebook niet interessant omdat je er niks op kan installeren (behalve Chrome OS apps).

Een Chromebook draait niet op Android, maar op Chrome OS. Chrome OS is het meest simpele en veilige OS wat er is. En het is geen tablet, maar een notebook. Dus met een fysiek toetsenbord, wat voor ouderen toch een factor 50 fijner werkt dan een touchscreen als je mailtjes wil sturen naar familie.
  vrijdag 4 november 2011 @ 15:14:25 #56
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103958403
Godverdegodver, rot op met je apple/chromebook vlammetjespartij. Geef je mening en klaar. Maak maar een apart chromebook vs Apple vs de wereld topic aan. :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_103958601
jogy, wat denk je zelf van de optie Chromebook?
  vrijdag 4 november 2011 @ 15:20:33 #58
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_103958668
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:14 schreef jogy het volgende:
Godverdegodver, rot op met je apple/chromebook vlammetjespartij. Geef je mening en klaar. Maak maar een apart chromebook vs Apple vs de wereld topic aan. :').
Prima idee, zolang het niet op FOK! is.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 4 november 2011 @ 15:20:45 #59
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103958677
Ik ken het niet, ik ken de ipad ook niet dus heb er geen mening over. Het lijkt me wel stoer maar blijkbaar is het volledig internet-gebaseerd dus als je verbinding even wat minder is of door een storing niet aanwezig heb je ook niets meer.
Vrijheid
pi_103958873
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:20 schreef jogy het volgende:
Ik ken het niet, ik ken de ipad ook niet dus heb er geen mening over. Het lijkt me wel stoer maar blijkbaar is het volledig internet-gebaseerd dus als je verbinding even wat minder is of door een storing niet aanwezig heb je ook niets meer.
als je een iphone of nieuwe ipod kent dan ken je ipad. ipad is wat groter, je kunt er niet mee bellen via het telefoonnetwerk, en dan heb je de belangrijkste verschillen wel gehad.
pi_103958898
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:20 schreef jogy het volgende:
Zonder internetverbinding heb je er inderdaad weinig aan (je kan nog wel documenten maken en mailtjes opstellen, alleen niet versturen), maar het topic hier heet "Mijn oma (85) krijgt internet", wat gaat ze dan uberhaupt op een laptop of iPad doen zonder internet? :) Het hele idee is toch dat ze het internet op kan? Als bij mij thuis het internet uitvalt, dan zit ik ook niet meer achter m'n computer, want dan kan ik gewoon niet meer de dingen doen die ik wil.

Dus dat het internet-gebaseerd is, is een non-issue mijns inziens.
pi_103958940
je kunt er overigens prima games mee doen zonder internet. games die je oma vast nu ook al kent.
pi_103959212
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je kunt er overigens prima games mee doen zonder internet. games die je oma vast nu ook al kent.
We hebben hier iemand van Apple's sales afdeling volgens mij :')

vrijdag 4 november 2011 @ 15:38:18 #64
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103959401
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:25 schreef kip-kerrie het volgende:

[..]

Zonder internetverbinding heb je er inderdaad weinig aan (je kan nog wel documenten maken en mailtjes opstellen, alleen niet versturen), maar het topic hier heet "Mijn oma (85) krijgt internet", wat gaat ze dan uberhaupt op een laptop of iPad doen zonder internet? :) Het hele idee is toch dat ze het internet op kan? Als bij mij thuis het internet uitvalt, dan zit ik ook niet meer achter m'n computer, want dan kan ik gewoon niet meer de dingen doen die ik wil.

Dus dat het internet-gebaseerd is, is een non-issue mijns inziens.
Ze heeft al een laptop waar ze al jaren kaartspelletjes op speelt en foto's bekijkt die men op haar laptop zet via een gebrande DVD dus dat wordt ook makkelijker :P. Zoals gezegd, ze heeft al een paar jaar een laptop en weet enigszins hoe er mee om te gaan. In ieder geval weinig gezeur gehad. Dus keuze één blijft natuurlijk het internet zetten op de bestaande faciliteiten want daar is ze al aan gewend en ik kan Windows aardig goed bewerken dat ze er lekker mee kan werken dus dat is voor mij ook een prè. Ik kan me zeker wel voorstellen dat een ipad of een simpele pc beter werkt voor een senior hoor maar volgens mij kan ik windows ook wel zodanig simpel neerzetten dat ze niet verdwaald. Ik kan zelfs het configuratiescherm onzichtbaar maken en ervoor zorgen dat ze enkel de dingen ziet die ze kan gebruiken. Komt goed :P.
Vrijheid
pi_103959581
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:38 schreef jogy het volgende:

[..]

Ze heeft al een laptop waar ze al jaren kaartspelletjes op speelt en foto's bekijkt die men op haar laptop zet via een gebrande DVD dus dat wordt ook makkelijker :P. Zoals gezegd, ze heeft al een paar jaar een laptop en weet enigszins hoe er mee om te gaan. In ieder geval weinig gezeur gehad. Dus keuze één blijft natuurlijk het internet zetten op de bestaande faciliteiten want daar is ze al aan gewend en ik kan Windows aardig goed bewerken dat ze er lekker mee kan werken dus dat is voor mij ook een prè. Ik kan me zeker wel voorstellen dat een ipad of een simpele pc beter werkt voor een senior hoor maar volgens mij kan ik windows ook wel zodanig simpel neerzetten dat ze niet verdwaald. Ik kan zelfs het configuratiescherm onzichtbaar maken en ervoor zorgen dat ze enkel de dingen ziet die ze kan gebruiken. Komt goed :P.
Ok dit maakt het natuurlijk een ander verhaal!

Als browser zou ik desalniettemin toch voor Chrome kiezen, is het meest simpel en werkt het snelst, en beschermd ook tegen malicious content.
  vrijdag 4 november 2011 @ 15:46:57 #66
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103959763
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:42 schreef kip-kerrie het volgende:

[..]

Ok dit maakt het natuurlijk een ander verhaal!

Als browser zou ik desalniettemin toch voor Chrome kiezen, is het meest simpel en werkt het snelst, en beschermd ook tegen malicious content.
Check, thanks. :).
Vrijheid
pi_103961077
En toch denk ik dat een iPad meer gebruikt zal worden door je oma. Je hoeft hem niet op te starten, je hoeft slechts op een knopje te drukken en je vinger van links naar rechts te bewegen en dan is ze net zo ver als na minuten lang wachten op een pc. Als jij wat leuke dingetjes installeert( patience, schaken of voor mijn part angry birds) zal ze daar ook gebruik van maken juist omdat je de iPad er zo even bij pakt. En ze kan nog steeds op internet.

Mijn schoonmoeder heeft ook 1 en die is er niet meer achter weg te slaan. Voor die tijd moest ze niets van moderne techniek hebben. Ik weet nog de eerste keer dat ik er even mee mocht spelen en het verbaasde mij hoe makkelijk dat touch screen werkte en ik denk dat dat voor je oma ook op gaat.
pi_103961213
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 16:19 schreef billie112 het volgende:
En toch denk ik dat een iPad meer gebruikt zal worden door je oma. Je hoeft hem niet op te starten, je hoeft slechts op een knopje te drukken en je vinger van links naar rechts te bewegen en dan is ze net zo ver als na minuten lang wachten op een pc. Als jij wat leuke dingetjes installeert( patience, schaken of voor mijn part angry birds) zal ze daar ook gebruik van maken juist omdat je de iPad er zo even bij pakt. En ze kan nog steeds op internet.

Mijn schoonmoeder heeft ook 1 en die is er niet meer achter weg te slaan. Voor die tijd moest ze niets van moderne techniek hebben. Ik weet nog de eerste keer dat ik er even mee mocht spelen en het verbaasde mij hoe makkelijk dat touch screen werkte en ik denk dat dat voor je oma ook op gaat.
Niet te vergeten, het touchscreen. Voor mensen die geen ervaring hebben met computers kan het concept van een muis of een trackpad lastig zijn om aan te wennen. Een touchscreen is veel intuïtiever.
pi_103961597
Maak het gewoon zo simpel mogelijk, snelkoppelingen op het bureaublad (en maak ze ook groot), zelfopstartende dingen als CCleaner zodat de computer schoon blijft etc. De manier waarop ik ik de computer bij een slechtziende oudere kennis heb ingesteld. Hij hoeft bijna niets zelf te doen...alleen maar de juiste snelkoppelingen aan te klikken om bij zijn favoriete sites /programma's te komen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_103964104
en niet onbelangrijk: veel geduld hebben, ben inmiddels tig keer naar mijn opa geweest (84) om dingen uit te leggen. En schrijf dan ook alles op hoe hij het in de toekomst moet doen, en het lukt hem nu :)
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
pi_103966372
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:09 schreef kip-kerrie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hehehe :')

Maar even serieus TS, gewoon een Windows 7 machine met Firefox en Security Essentials erop. Ooit wel eens gehoord van Group Policys trouwens? :P
pi_103968193
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:30 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Hehehe :')

Maar even serieus TS, gewoon een Windows 7 machine met Firefox en Security Essentials erop. Ooit wel eens gehoord van Group Policys trouwens? :P
Chrome is simpeler.
pi_103981247
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 november 2011 19:23 schreef Boomstronk- het volgende:

[..]

Chrome is simpeler.
Ubuntu met Firefox :9~
  vrijdag 4 november 2011 @ 23:40:00 #74
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_103982303
Het is wel waar dat TABLETS!!! (zowel apple tablets als bv android tables) Een goede vervanger zijn van laptops en PC's voor ouderen die er toch niet veel mee doen.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_103982726
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 23:40 schreef ZodiaX het volgende:
Het is wel waar dat TABLETS!!! (zowel apple tablets als bv android tables) Een goede vervanger zijn van laptops en PC's voor ouderen die er toch niet veel mee doen.
Tablets :r

Nee, echt, wat een grafdingen. Erger dan netbooks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')