Denk dat ik dit ook even bij m'n oma ga doen, dan hoef ik niet meer via de telefoon uit te leggen als er wat "fout" gaat (wat uiteindelijk toch nooit goed werkt omdat zij natuurlijk niet precies weet wat ze moet vertellen om duidelijk te maken wat er aan de hand is).quote:Op vrijdag 4 november 2011 11:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
Idd teamviewer installeren zodat je op afstand mee kan kijken. Stel het wel zo in dan zodat zij geen handelingen hoeft te doen, jij altijd erin kan komen zodra haar pc aan staat en internetverbinding heeft. Allemaal via teamviewer in te stellen
Heb je wel een goede reden om zelf geen iPad te willen: "iPads zijn voor oma'squote:Op vrijdag 4 november 2011 11:26 schreef jogy het volgende:
Toch maar even in de groep gegooid over een ipad, ze is binnenkort jarig dus kunnen we dat net zo goed kado doen.
Is ze alleen qua gadets wel meteen verder dan haar kleinzoon.
Yeah babyquote:Op vrijdag 4 november 2011 11:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Heb je wel een goede reden om zelf geen iPad te willen: "iPads zijn voor oma's."
Ik ben het zeer zeker met iedereen eens. Een Ipad 2 Wifi biedt hier goed uitkomst.quote:Op vrijdag 4 november 2011 11:26 schreef jogy het volgende:
Toch maar even in de groep gegooid over een ipad, ze is binnenkort jarig dus kunnen we dat net zo goed kado doen.
Is ze alleen qua gadets wel meteen verder dan haar kleinzoon.
Openoffice?quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:00 schreef Toryu het volgende:
Ja, als je Oma nooit naar videosites als rtlgemist kijkt, of office documenten van andere wil kunnen openen/bewerken, is Ubuntu inderdaad ook een optie.
Ik heb zelf te weinig kennis om lekker met ubuntu te werken dus dat lijkt me geen goed plan eigenlijk, zat er wel ff aan te denken want die laptop is ook niet de jongste meer maar nee.quote:Op vrijdag 4 november 2011 13:48 schreef ZodiaX het volgende:
Installeer een linux distro.
bv Ubuntu.
Klinkt raar, maar vertrouw me, ik heb het bij mijn ouders en bij mijn oom en tante gedaan.
Voorheen altijd bellen, altijd langskomen voor de kleinste problemen.
Tegenwoordig met Ubuntu hoef ik haast nooit langs te komen, en als er iets is kan ik het meestal wel oplossen via rdp.
Leuk als je tijd en zin hebt om je opa en oma zelf alles te gaan lopen uitleggen, maar die van mij gaan een seniorencursus doen. En daar leer je met Windows werken, niet met Ubuntu.quote:Op vrijdag 4 november 2011 13:48 schreef ZodiaX het volgende:
Installeer een linux distro.
bv Ubuntu.
Klinkt raar, maar vertrouw me, ik heb het bij mijn ouders en bij mijn oom en tante gedaan.
Voorheen altijd bellen, altijd langskomen voor de kleinste problemen.
Tegenwoordig met Ubuntu hoef ik haast nooit langs te komen, en als er iets is kan ik het meestal wel oplossen via rdp.
quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Laat je niet afleiden door chromebook enzo. IPAD is serieus het meest eenvoudig. Chromebook is leuk als je een nerdje bent, IPAD is een volwassen product waar bejaarden meestal WEL goed mee overweg kunnen.
apple ipad is gewoon de standaard atm voor tablets. ga voor je oma nou niet iets nemen wat relatief weinig verkocht wordt. keep it simple en mainstream.quote:
Als er iets simple is, dan is het een Chromebook. Het is inderdaad nog niet mainstream, het is er immers pas sinds deze zomer, en voor gevorderde gebruikers is een Chromebook niet interessant omdat je er niks op kan installeren (behalve Chrome OS apps).quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
apple ipad is gewoon de standaard atm voor tablets. ga voor je oma nou niet iets nemen wat relatief weinig verkocht wordt. keep it simple en mainstream.
Prima idee, zolang het niet op FOK! is.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:14 schreef jogy het volgende:
Godverdegodver, rot op met je apple/chromebook vlammetjespartij. Geef je mening en klaar. Maak maar een apart chromebook vs Apple vs de wereld topic aan..
als je een iphone of nieuwe ipod kent dan ken je ipad. ipad is wat groter, je kunt er niet mee bellen via het telefoonnetwerk, en dan heb je de belangrijkste verschillen wel gehad.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:20 schreef jogy het volgende:
Ik ken het niet, ik ken de ipad ook niet dus heb er geen mening over. Het lijkt me wel stoer maar blijkbaar is het volledig internet-gebaseerd dus als je verbinding even wat minder is of door een storing niet aanwezig heb je ook niets meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |