abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103951171
Idd teamviewer installeren zodat je op afstand mee kan kijken. Stel het wel zo in dan zodat zij geen handelingen hoeft te doen, jij altijd erin kan komen zodra haar pc aan staat en internetverbinding heeft. Allemaal via teamviewer in te stellen
  vrijdag 4 november 2011 @ 11:20:49 #32
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_103951250
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 11:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
Idd teamviewer installeren zodat je op afstand mee kan kijken. Stel het wel zo in dan zodat zij geen handelingen hoeft te doen, jij altijd erin kan komen zodra haar pc aan staat en internetverbinding heeft. Allemaal via teamviewer in te stellen
Denk dat ik dit ook even bij m'n oma ga doen, dan hoef ik niet meer via de telefoon uit te leggen als er wat "fout" gaat (wat uiteindelijk toch nooit goed werkt omdat zij natuurlijk niet precies weet wat ze moet vertellen om duidelijk te maken wat er aan de hand is).
  vrijdag 4 november 2011 @ 11:26:38 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103951442
Toch maar even in de groep gegooid over een ipad, ze is binnenkort jarig dus kunnen we dat net zo goed kado doen.

Is ze alleen qua gadets wel meteen verder dan haar kleinzoon :{.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_103951524
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 november 2011 11:26 schreef jogy het volgende:
Toch maar even in de groep gegooid over een ipad, ze is binnenkort jarig dus kunnen we dat net zo goed kado doen.

Heb je wel een goede reden om zelf geen iPad te willen: "iPads zijn voor oma's :{w."
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 4 november 2011 @ 11:31:39 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103951609
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 november 2011 11:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Heb je wel een goede reden om zelf geen iPad te willen: "iPads zijn voor oma's :{w."
Yeah baby 8-). Oma's en mannen die zittend plassen.
Vrijheid
  vrijdag 4 november 2011 @ 11:42:33 #36
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_103951921
Mijn opa heeft ook internet genomen, dus ik lees even mee :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_103952345
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 november 2011 11:26 schreef jogy het volgende:

Ik ben het zeer zeker met iedereen eens. Een Ipad 2 Wifi biedt hier goed uitkomst.

Een computer met een (Windows) besturingssysteem is gewoonweg te complex voor mensen die simpelweg "wat willen internetten en zo". En je blijft bezig met dichttimmeren. Je zult Oma nooit kunnen uitleggen waarom de virusscanner alweer moet updaten of zo. Er zijn gewoon te veel mogelijkheden op te veel manieren. Enorm overweldigend. Behalve voor ons nerds natuurlijk, die het liefst nog meer mogelijkheden hebben. :)

Maar mocht een Ipad er toch niet inzitten, dan kunnen onze Windows tips hierboven Oma wel een heel eind op weg helpen hopelijk.

Een ipad is gewoon enorm gebruikersvriendelijk, dus zeer geschikt voor kinderen en ouderen.

Mijn dochtertje wordt binnenkort 3 en krijgt een Vtech Storio voor haar verjaardag. Ik vermoed dat ze voor haar 5e al lang en breed een Ipad wil :) Een laptop vind ze helemaal niets. En terecht.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_103952412
een handleiding! :+

anders mag je elke keer over de telefoon uit leggen hoe t ook alweer zat
pi_103953269
Een adblocker is misschien ook wel een goed idee. Dat maakt de pagina een stuk overzichtelijker, voorkomt nare flash pop-ups en mogelijk ook spam ("U bent de miljoenste bezoeker, vul uw email in!").
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:48:03 #40
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_103955456
Installeer een linux distro.
bv Ubuntu.

Klinkt raar, maar vertrouw me, ik heb het bij mijn ouders en bij mijn oom en tante gedaan.
Voorheen altijd bellen, altijd langskomen voor de kleinste problemen.

Tegenwoordig met Ubuntu hoef ik haast nooit langs te komen, en als er iets is kan ik het meestal wel oplossen via rdp.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_103955883
Ja, als je Oma nooit naar videosites als rtlgemist kijkt, of office documenten van andere wil kunnen openen/bewerken, is Ubuntu inderdaad ook een optie.
  vrijdag 4 november 2011 @ 14:08:13 #42
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_103956122
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 14:00 schreef Toryu het volgende:
Ja, als je Oma nooit naar videosites als rtlgemist kijkt, of office documenten van andere wil kunnen openen/bewerken, is Ubuntu inderdaad ook een optie.
Openoffice?
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_103956333
Niet compatibel met de recente office documenten (docx), en slechts beperkt compatibel met de oudere (doc).

Maar als ze nooit documenten van anderen ontvangt, en alleen af en toe een briefje wil kunnen typen, is het prima.

Overigens bedoel je LibreOffice, die zit standaard in Ubuntu.
  vrijdag 4 november 2011 @ 14:16:51 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103956397
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:48 schreef ZodiaX het volgende:
bv Ubuntu.

Klinkt raar, maar vertrouw me, ik heb het bij mijn ouders en bij mijn oom en tante gedaan.

Tegenwoordig met Ubuntu hoef ik haast nooit langs te komen, en als er iets is kan ik het meestal wel oplossen via rdp.
Ik heb zelf te weinig kennis om lekker met ubuntu te werken dus dat lijkt me geen goed plan eigenlijk, zat er wel ff aan te denken want die laptop is ook niet de jongste meer maar nee.
Vrijheid
  vrijdag 4 november 2011 @ 14:18:50 #45
65252 Bart
pi_103956465
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:48 schreef ZodiaX het volgende:
bv Ubuntu.

Leuk als je tijd en zin hebt om je opa en oma zelf alles te gaan lopen uitleggen, maar die van mij gaan een seniorencursus doen. En daar leer je met Windows werken, niet met Ubuntu.
pi_103957081
Welke browser gaat oma gebruiken? Een kwaliteitsbrowser als Firefox mag ik hopen?
pi_103957105
Hier nog een stem voor een iPad. Bespaar jezelf de moeite en haar de frustratie, want indd dat ding is echt supersimpel en gebruiksvriendelijk. :)
pi_103957268
Het laatste wat ik zou doen is een virusscanner installeren. Serieus, dit maakt de usability van een PC zoveel slechter; al helemaal voor een bejaarde.

Gewoon Chrome installeren, die maakt het voor een bejaarde praktisch onmogelijk om op malicious websites te komen.

Sterker nog, ik zou een Chromebook voor je oma kopen.
pi_103957335
Als ze de ipad goed kan gebruiken zou ik voor een Ipad gaan _O_
pi_103957462
Chromebooks Suitable For Elderly
http://www.kabartechnology.com/chromebooks-suitable-for-elderly/

Grams Goes Digital – Computers for Seniors!
"If you’re looking for the best computers for seniors, or a computer that will minimize and simplify your duties as the family tech support, you should seriously consider an investment in one of the Chromebooks. "
http://www.mw2mltech.com/(...)ers-for-seniors.html
pi_103957686
Laat je niet afleiden door chromebook enzo. IPAD is serieus het meest eenvoudig. Chromebook is leuk als je een nerdje bent, IPAD is een volwassen product waar bejaarden meestal WEL goed mee overweg kunnen.
pi_103958192
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 14:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Laat je niet afleiden door chromebook enzo. IPAD is serieus het meest eenvoudig. Chromebook is leuk als je een nerdje bent, IPAD is een volwassen product waar bejaarden meestal WEL goed mee overweg kunnen.
  Moderator vrijdag 4 november 2011 @ 15:10:23 #53
9859 crew  Karina
Woman
pi_103958239
Leuk dat je oma er nog aan begint op haar leeftijd :)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_103958241
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:09 schreef kip-kerrie het volgende:

[..]

Omfg :') Apple fanboy alert!!!
apple ipad is gewoon de standaard atm voor tablets. ga voor je oma nou niet iets nemen wat relatief weinig verkocht wordt. keep it simple en mainstream.
pi_103958282
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

apple ipad is gewoon de standaard atm voor tablets. ga voor je oma nou niet iets nemen wat relatief weinig verkocht wordt. keep it simple en mainstream.
Als er iets simple is, dan is het een Chromebook. Het is inderdaad nog niet mainstream, het is er immers pas sinds deze zomer, en voor gevorderde gebruikers is een Chromebook niet interessant omdat je er niks op kan installeren (behalve Chrome OS apps).

Een Chromebook draait niet op Android, maar op Chrome OS. Chrome OS is het meest simpele en veilige OS wat er is. En het is geen tablet, maar een notebook. Dus met een fysiek toetsenbord, wat voor ouderen toch een factor 50 fijner werkt dan een touchscreen als je mailtjes wil sturen naar familie.
  vrijdag 4 november 2011 @ 15:14:25 #56
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103958403
Godverdegodver, rot op met je apple/chromebook vlammetjespartij. Geef je mening en klaar. Maak maar een apart chromebook vs Apple vs de wereld topic aan. :').
Vrijheid
pi_103958601
jogy, wat denk je zelf van de optie Chromebook?
  vrijdag 4 november 2011 @ 15:20:33 #58
65252 Bart
pi_103958668
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:14 schreef jogy het volgende:
Godverdegodver, rot op met je apple/chromebook vlammetjespartij. Geef je mening en klaar. Maak maar een apart chromebook vs Apple vs de wereld topic aan. :').
Prima idee, zolang het niet op FOK! is.
  vrijdag 4 november 2011 @ 15:20:45 #59
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103958677
Ik ken het niet, ik ken de ipad ook niet dus heb er geen mening over. Het lijkt me wel stoer maar blijkbaar is het volledig internet-gebaseerd dus als je verbinding even wat minder is of door een storing niet aanwezig heb je ook niets meer.
Vrijheid
pi_103958873
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:20 schreef jogy het volgende:
Ik ken het niet, ik ken de ipad ook niet dus heb er geen mening over. Het lijkt me wel stoer maar blijkbaar is het volledig internet-gebaseerd dus als je verbinding even wat minder is of door een storing niet aanwezig heb je ook niets meer.
als je een iphone of nieuwe ipod kent dan ken je ipad. ipad is wat groter, je kunt er niet mee bellen via het telefoonnetwerk, en dan heb je de belangrijkste verschillen wel gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')