abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 november 2011 @ 17:31:40 #1
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_103882059

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2011 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM 2011 Patch 3

PC
OS - Windows XP | Vista | Windows7
Processor - XP - 1.4GHz of sneller | Vista/W7 - 2.0GHz of sneller
Memory - XP - 512MB RAM | Vista/W7 - 1GB RAM
Video Card - 128MB minimum. Nvidia FX 5900 Ultra of hoger | ATI Radeon 9800 of hoger | Intel 82915G/82910GL of hoger.
Oudere videkaarten kunnen alleen 2D aan en worden niet ondersteund. Laptop versies van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet ondersteund.

Mac
Intel Processor | OS X 10.5 | NVidia Geforce 7300 GT | ATI X1600 Radeon

Te vinden door op de TT te klikken ^O^

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.
© donroyco

Handige linkjes voor graphics enzulks
https://remote.utorrent.c(...)ga-Facepack&message=
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=43193
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=41980
http://localhostr.com/download/UveStsi/Logos.rar
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=42915
http://www.4shared.com/file/lkaZy0k6/SS11-12_Megapack.html
http://fminside.nl/forums/fmi-data-update-v1-t16973.html
hallo dus dit noemen ze nou twitter
  woensdag 2 november 2011 @ 17:32:06 #2
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_103882082
En nogmaals:
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2011 17:30 schreef Lindgren. het volgende:
Kishna scoort en is man of the match bij z'n debuut.

Wel tegen WKE, maarja. :')

Jongste doelpuntenmaker ooit in de beker en van Ajax. :)
pi_103882173
Andersen is de man die je moet kopen. Net als Kramaric en Sanogo.
  woensdag 2 november 2011 @ 17:37:16 #4
323748 WhatsTheSecret
That's a question, sir.
pi_103882279
Ik ben begonnen met Dortmund, leuk ploegje wel. Geen aankopen gedaan, eerst de staff even op niveau gemaakt. Na 4 wedstrijden samen met Bayern bovenaan met 10 punten.
Waarom?
pi_103883404
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2011 17:32 schreef Lindgren. het volgende:
En nogmaals:

[..]

kischna is ook gewoon een held, in 2e helft van het 2e seizoen basisspeler geworden bij ajax en tot nu toe(na 8 wedstrijden) al 14 assists
  woensdag 2 november 2011 @ 18:32:44 #6
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_103884390
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:27 schreef Cara het volgende:

[..]

In a nutshell (nee ik wil niet gefacebooked worden)

[ afbeelding ]

Heb ik ze naar de eredivisie geloodst, word vervolgens mijn kantoor bestormd en krijg ik een transferbudget van 61k. Tot ziens Den Bosch, het waren 8 leuke maanden :W

Het EK staat voor de deur, dus ik ga weer op vakantie en dan zien we wel wat voor aanbiedingen mijn pad op komen. Hopelijk is mijn reputatie inmiddels genoeg gestegen voor een leuke club in het buitenland!
_O- Briljant. Wat een spel ook hè.

Jammer wel dat je niet verder gaat bij Den Bosch. Ik heb inmiddels het seizoen ook af - ben nipt eerste geworden - maar het duurt nog even voordat ik weet wat mijn nieuwe budget gaat worden. Vast niet veel...
Ik wens je een dolfijne dag
pi_103885349
Ik ben net als Irritatie100 ook bezig met FC Groningen

Na 10/15 Wedstrijden staat de teller bij Macheda al op 21 _O_

Met 4-0 van Twente gewonnen, 5-1 van AZ, 6-1 van NEC, En nog meer. Volgende club die we treffen is PSV.

Opstelling:
------Macheda-Suk
Tadic
Holla - Enevoldsen - Sparv
Johansson - Van Dijk - Ivens - Kieftenbeld
Luciano

Op naar heerschappij in de Euroborg *O*
pi_103885905
Ik speel Groningen wel nog op FM2011 :D
Zit inmiddels in seizoen 5, in seizoen 3 de beker gepakt, in seizoen 4 de dubbel (en de Johan Cruijff-schaal na penalty's tegen PSV). Verder goed elk seizoen Europees voetbal gehaald, ben 5e, 4e en 4e geworden in de 3 seizoenen voor m'n titel. Ook in de Europa League heb ik elk seizoen overwinterd, met als beste prestatie een kwartfinale.
Zit nu in de CL in de poule bij Manchester United, Fiorentina en Glasgow Rangers. Uit bij Fiorentina 1-1 gespeeld, thuis tegen Man Utd 0-0.
Verder in de Eredivisie ook weer lekker bezig, alleen faal ik steevast tegen AZ ;( JC-schaal van ze verloren en in de competitie ook dik ingemaakt met 4-0. In m'n kampioensjaar ook 2 keer 4-0 verloren van ze :')

Opstelling:
GK: Tim Krul
DR: Didier Zokora
DC: Jordi Buys
DC: Daniel van Buyten
DL: Aleksander Kolarov
MC: Tim Sparv
MC: Erik Falkenburg
AML: Roland Lamah
AMC: Jose Manuel Jurado
AMR: Martin Vingaard
S: Tom de Sutter

Kolarov en Jurado stonden voor heel weinig op de TL en verkozen mij boven Ajax (Kolarov) en Man United (Jurado) :D

Schaduwelftal:

GK: Marco Bizot
DL: Miquel Nelom (hiervoor mijn basis-DL, beviel zeer goed, maar Kolarov kon ik niet laten liggen)
DC: Manuel da Costa
DC: Kees Luijckx
DR: Tom Hiariej
MC: Kevin Wattamaleo
MC: Kevin Strootman
AML: John Goossens
AMC: Sergio Canales
AMR: Steve de Ridder
S: Jonathan Kodja

Die Kodja is ook wel een baas, op aanraden van m'n scout voor 20k gehaald, maar een toppertje als breekijzer. Strootman is ook erg goed, kan ik moeiteloos inzetten. Heeft de pech dat Sparv m'n aanvoerder is en Falkenburg rechtsbenig, waardoor ik die de voorkeur geef.
Da's eigenlijk mijn hele selectie, in m'n reserveteam zitten allemaal talentjes.
  woensdag 2 november 2011 @ 19:12:51 #9
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_103886247
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 17:34 schreef Banaanensuiker het volgende:
Andersen is de man die je moet kopen. Net als Kramaric en Sanogo.
Klopt! Andersen doet 't bij mij ook prima, pakt af en toe z'n minuutjes, net als Kishna en Fischer. :)
pi_103886344
Kramaric zit niet eens in mijn game :')
pi_103886391
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 17:26 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Er is natuurlijk een verschil tussen de bal aangespeeld krijgen van de tegenstander of de bal van richting veranderd door tegenstander..
Situatie beschrijving:

Mijn speler lag geblesseerd in het 16 meter gebied en krabbelde op tegen de tijd dat ik wederom in de aanval was. Mijn centrumspits wilde nogal onhandig de verdediger voorbij spelen en speelde de bal te ver voor zich uit. In het een sprintduel tussen spits en verdediger(beide gezicht richting het doel) maakt de verdediger een tackle op de bal waardoor hij precies in de voeten van mijn "geblesseerde" spits valt.

Natuurlijk kunnen scheidsrechterlijke dwalingen gescript worden, maar net als in het "echie" is de media het er over eens dat die scheidsrechter dwaalt dunkt me, en dat was niet het geval.
pi_103886934
Wat.De.Fuck.

Ik sta ongeslagen bovenaan met een reeks van 15 en verlies van de nummer 17, NAC, met 5-1 :')
pi_103886970
eerste wedstrijd in de eerste knock out van de chamions leaugue gewonnen met 4-3 tegen bayern munchen. Met knikkende knietjes vertrokken richting munchen.
Na 36 minuten 1-0 achter door Kroos,wordt erg lastig nu
Na 37 minuten 10 tegen 11 door rood van Papastathopoulos (2x geel) Zou nog moeten kunnen
Na 44 minuten 10 tegen 10 door rood van van der Wiel (2x geel) Verdomme wat maak je me nu?
Na 57 minuten maakt muller de 2-0 en gaf ik de hoop op om door te gaan
na 64 maak Johnson de 2-1, zal het dan toch...
in de 78e minuut krijgt ook Verthongen rood omdat hij de doorgebroken muller neerhaalde, wel een nuttige overtreding maar de hoop op de volgende ronde de grond ingeboord. Laatste kwartier maar met 2 verdedigers alles of niets spelen.
in de 92e minuut maakt boerrigter een een kopgoal, Ajax door naar de volgende ronde, maar het zal nog even duren voordat mijn hartslag weer normaal is :P
  woensdag 2 november 2011 @ 19:28:07 #14
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_103886986
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:27 schreef Scorpie het volgende:
Wat.De.Fuck.

Ik sta ongeslagen bovenaan met een reeks van 15 en verlies van de nummer 17, NAC, met 5-1 :')
:D

--

Aangezien Kishna 't zo goed deed besloot ik 'm eens te laten staan. 5-0 gewonnen van AZ, 9.1 voor Kishna: 2 assists. Vind 't altijd tof als de jeugd 'n beetje doorbreekt. :)
pi_103887150
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:28 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

--

Aangezien Kishna 't zo goed deed besloot ik 'm eens te laten staan. 5-0 gewonnen van AZ, 9.1 voor Kishna: 2 assists. Vind 't altijd tof als de jeugd 'n beetje doorbreekt. :)
Kishna speelt met Visscher en nog 2 andere door mij aangetrokken talentjes in de onder 19 pool iedereen weg.
  woensdag 2 november 2011 @ 19:31:49 #16
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_103887175
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kishna speelt met Visscher en nog 2 andere door mij aangetrokken talentjes in de onder 19 pool iedereen weg.
Viktor Fischer? Speelt bij mij ook gewoon rustig in het eerste mee. Ik laat ze vaak invallen als ik 2/3-0 voor sta. Helpt bij de ontwikkeling. :) Maar zijn inderdaad baasjes.
pi_103887320
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:31 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Viktor Fischer? Speelt bij mij ook gewoon rustig in het eerste mee. Ik laat ze vaak invallen als ik 2/3-0 voor sta. Helpt bij de ontwikkeling. :) Maar zijn inderdaad baasjes.
Die ja :D
Ik laat ze volgend jaar wel meedraaien, ze zijn pas 17 en heb nog een paar 18 jarige talentjes bij het eerste rondlopen die ook wat ontwikkeling moeten doormaken.
pi_103887461
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:06 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik speel Groningen wel nog op FM2011 :D
Zit inmiddels in seizoen 5, in seizoen 3 de beker gepakt, in seizoen 4 de dubbel (en de Johan Cruijff-schaal na penalty's tegen PSV). Verder goed elk seizoen Europees voetbal gehaald, ben 5e, 4e en 4e geworden in de 3 seizoenen voor m'n titel. Ook in de Europa League heb ik elk seizoen overwinterd, met als beste prestatie een kwartfinale.
Zit nu in de CL in de poule bij Manchester United, Fiorentina en Glasgow Rangers. Uit bij Fiorentina 1-1 gespeeld, thuis tegen Man Utd 0-0.
Verder in de Eredivisie ook weer lekker bezig, alleen faal ik steevast tegen AZ ;( JC-schaal van ze verloren en in de competitie ook dik ingemaakt met 4-0. In m'n kampioensjaar ook 2 keer 4-0 verloren van ze :')

Opstelling:
GK: Tim Krul
DR: Didier Zokora
DC: Jordi Buys
DC: Daniel van Buyten
DL: Aleksander Kolarov
MC: Tim Sparv
MC: Erik Falkenburg
AML: Roland Lamah
AMC: Jose Manuel Jurado
AMR: Martin Vingaard
S: Tom de Sutter

Kolarov en Jurado stonden voor heel weinig op de TL en verkozen mij boven Ajax (Kolarov) en Man United (Jurado) :D

Schaduwelftal:

GK: Marco Bizot
DL: Miquel Nelom (hiervoor mijn basis-DL, beviel zeer goed, maar Kolarov kon ik niet laten liggen)
DC: Manuel da Costa
DC: Kees Luijckx
DR: Tom Hiariej
MC: Kevin Wattamaleo
MC: Kevin Strootman
AML: John Goossens
AMC: Sergio Canales
AMR: Steve de Ridder
S: Jonathan Kodja

Die Kodja is ook wel een baas, op aanraden van m'n scout voor 20k gehaald, maar een toppertje als breekijzer. Strootman is ook erg goed, kan ik moeiteloos inzetten. Heeft de pech dat Sparv m'n aanvoerder is en Falkenburg rechtsbenig, waardoor ik die de voorkeur geef.
Da's eigenlijk mijn hele selectie, in m'n reserveteam zitten allemaal talentjes.
Canales wissel?
pi_103887692
quote:
11s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:37 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Canales wissel?
Ja, Jurado is een stuk beter.
pi_103887743
Tijd voor een potje tegen PSV. In het phillips stadion
  woensdag 2 november 2011 @ 19:54:33 #21
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_103888318
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die ja :D
Ik laat ze volgend jaar wel meedraaien, ze zijn pas 17 en heb nog een paar 18 jarige talentjes bij het eerste rondlopen die ook wat ontwikkeling moeten doormaken.
Aha.

Vormer doet 't bij mij trouwens ook prima. Wilde graag een Nederlandse VMC, hij voldoet zeker. ;)
pi_103892544
Inmiddels 3 seizoenen city achter de rug en is erg saai aan het worden :'). Ben nu dus op zoek naar een club die in eigen competitie oppermachtig is maar zich in europa (CL en El) nog moet bewijzen. Iemand goede tips?
  woensdag 2 november 2011 @ 21:23:46 #23
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_103893475
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:08 schreef knight18 het volgende:
Inmiddels 3 seizoenen city achter de rug en is erg saai aan het worden :'). Ben nu dus op zoek naar een club die in eigen competitie oppermachtig is maar zich in europa (CL en El) nog moet bewijzen. Iemand goede tips?
Ajax?

Badum TSJ!

Zoek naar een Oost-blok club. Meestal is daar één club helemaal favoriet maar spelen ze europees niks klaar.
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_103894218
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_103896720
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:23 schreef Kn0x het volgende:

[..]

Ajax?

Badum TSJ!

Zoek naar een Oost-blok club. Meestal is daar één club helemaal favoriet maar spelen ze europees niks klaar.
Als feyenoord-fan ga ik ajax maar es proberen :')
  woensdag 2 november 2011 @ 22:44:37 #27
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_103898122
  woensdag 2 november 2011 @ 22:46:37 #28
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_103898245
Goed om te zien trouwens dat je nu ergens half mei een wage & transfer budget onder voorbehoud krijgt. Dat was voorheen altijd zo verschrikkelijk, dat je pas op 1 juli je budgetten kreeg, als alles al weggekocht was :')

Niet dat ik er blij mee moet zijn. Promotie naar de Eredivisie met FC Den Bosch heeft me een transferbudget van ¤2600 opgeleverd :') :') Gulle bazen aan de top
pi_103898498
De TT zette me aan het denken.

En jahoor, hij is er weer:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_103898589
hoe kun je trouwens een private chat met je coaches doen?
pi_103898764
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:46 schreef Pinterman het volgende:
Goed om te zien trouwens dat je nu ergens half mei een wage & transfer budget onder voorbehoud krijgt. Dat was voorheen altijd zo verschrikkelijk, dat je pas op 1 juli je budgetten kreeg, als alles al weggekocht was :')

Dat is inderdaad een prima verbetering. Ik heb hem inmiddels ook, ga me er eens in verdiepen. De demo vond ik niet bijzonder, benieuwd hoe het nu gaat.
  woensdag 2 november 2011 @ 23:23:30 #32
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_103900226
Echt elke corner vliegt erin trouwens. :')
  woensdag 2 november 2011 @ 23:30:36 #33
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_103900583
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:23 schreef Lindgren. het volgende:
Bij mij niet elke, maar wel relatief veel (in vergelijking met de vorige FM's, zonder corner 'bug').

Mannetje op attack far post, twee mannetjes op near post, en een sterke man om de keeper te challengen. Geen mannetje op stand far post.
  woensdag 2 november 2011 @ 23:31:55 #34
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_103900648
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:30 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Bij mij niet elke, maar wel relatief veel (in vergelijking met de vorige FM's, zonder corner 'bug').

Mannetje op attack far post, twee mannetjes op near post, en een sterke man om de keeper te challengen. Geen mannetje op stand far post.
Het enige wat ik heb staan is dat Eriksen neemt, Vertonghen eerste paal inlopen en Alderweireld staat eerste paal.

:') That's it.
pi_103905001
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:46 schreef Pinterman het volgende:
Dat was voorheen altijd zo verschrikkelijk, dat je pas op 1 juli je budgetten kreeg, als alles al weggekocht was :')
Dit heb ik serieus echt nooit gemerkt :o
pi_103905041
Ik heb niet m'n beste seizoen (sta 4e na 19 wedstrijden), maar PSV is wel heel goed bezig.
16 overwinningen, 1x gelijk, 2x verlies.

Bizar.
pi_103905246
Heb na de teleurstellende game met PSV eens een game gestart met het Andorrese Santa Coloma.
In 20 duels 54 punten gepakt, de nummer 2 had 47 en de nummer 3 27 punten. De Argentijn Norberto Urbani werd met 35 goals topscorer.
De halve finale van de beker staat voor de deur, waarbij een finale tussen Santa Coloma en Santa Coloma B nog altijd tot de mogelijkheden behoort.

Heb daarnaast Nederland ingeladen. Daar werd het sc Heerenveen van Ron Jans kampioen. :')
PSV, van trainer Co Adriaanse, werd 2e. Feyenoord(Fred Rutten) 7e, Ajax(Frank Rijkaard) 8e en het Twente van Frank de Boer werd 9e. Bekerwinnaar Heracles werd 10e. RKC en NEC spelen degradatieplayoffs terwijl Excelsior als degradant vervangen zal worden door Helmond Sport.
In de Jupiler League degradeert Almere City naar de topklasse. SC Veendam was de eerste club die de playoffs niet haalden en hadden slechts 5 punten meer dan Almere. Het gat naar een playoff plaats was echter 8 punten.
pi_103906517
Ik meld me ook weer in het FM topic :Y

Begonnen bij Feyenoord, net zoals m'n eerste game in FM2011.
Met bijna geen middelen (maar wel al Guidetti en Bakkal), moet je ervoor zorgen, dat je het team op de nodige posities versterkt. Ook de staff is vrij bagger, dus daar is flink de bezem door gehaald.

Nu met minstens 3 sterren voor training op alle aspecten en een redelijk goede Assistant Manager, ziet het er wat beter uit.

Qua versterkingen is het erg lastig om gericht goedkope spelers te halen - eventueel huren. Om enigzins koopkracht te hebben, heb ik eerst Cissé verkocht (aan Heerenveen voor 1,4M). Ook probeer ik Biseswar te slijten, want die drukt met z'n ¤22k per week erg veel op de salarissenpost. Maar tot nu toe (begin augustus 2011) wil geen enkele club 'm hebben, omdat hij zo duur in salaris is :')
Enige nieuwe speler is op dit moment Materazzi (DC). 37 jaar, maar wel brok aan ervaring, transfervrij en maar ¤6k per week in salaris.
Voor 2012 heb ik al een nieuwe spits (weer niet gelet op transferdate, moest eigenlijk 'immediate' zijn), genaamd Marco Perez. Colombiaan voor 1M, een echte poacher, en heeft het altijd erg goed gedaan in mijn FM2011 games.

Ook al heb ik pas 2uur écht gespeeld, ziet het hele spel er gebruiksvriendelijker uit dan FM2011. Paar van de positieve dingen vind ik:
Scout reports vergelijken nu met je huidige spelers.
Team meeting, waar de spelers ook hun zegje mogen doen.
Hele transferscherm.

Game on :)
I love my mispoken words.
pi_103906754
quote:
6s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:50 schreef TJV het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Azijnzeikmodus:
Finland is geen Scandinavië ;)

Overigens kan ik deze speler enorm aanbevelen uit mijn Dnipro Dnipropetrovsk game:

De man loopt gewoon 1 op 1 bij mij :D
pi_103906848
quote:
6s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:50 schreef TJV het volgende:

SPOILER
Hij komt niet meer vooruit _O-
pi_103907612
Bij mij ook al 10 goals uit corners in 25 wedstrijden.

Mijn onder-19 team (FC Utrecht) is oppermachtig trouwens, staan bovenaan zonder verliespartij.
En jonkie Yassine Ayoub heeft daar al 24 assists gegeven in 20 wedstrijden. :o
Die ga ik komend seizoen maar overhevelen naar de A-selectie.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_103908865
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:52 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
hoe kun je trouwens een private chat met je coaches doen?
iemand?
pi_103910776
Ben een game gestart met Cambuur Leeuwarden. Mijn vorige met Ajax was ik al gauw zat. Ik weet niet wat het is, maar ik vind het toch niet zo leuk om direct met een topclub te starten. Het opbouwen van een kleinere club haal ik veel meer voldoening uit. Overigens ben ik wel afgetekend kampioen geworden van de Eredivisie en kreeg ik in maart een paar gewéldige talenten door uit de jeugdopleiding.

Met Cambuur ging het in eerste instantie zeer goed. Ik speelde vrijwel iedere tegenstander van de mat, maar na de winterstop kwam de klad erin. Een paar blessures en ik wist gewoon niet meer het niveau van voor de winterstop te halen. Ik verloor op een gegeven moment zelfs 4x op rij. Maar gelukkig kwam de vorm weer terug op het juiste moment en wist ik uiteindelijk nog met 8 punten verschil kampioen van de Jupiler League te worden. De verrassende nummer 2 Almere City FC is helaas niet gepromoveerd, FC Zwolle werd uiteindelijk de grote winnaar van de play-offs.
Ik had dit jaar niet echt één speler die er bovenuit stak. Mijn spits Collins John stelde zwaar teleur, de kans is groot dat ik hem komende zomer weer ga verkopen. Zijn vervanger, huurling Memphis Depay van PSV, liet bij vlagen zien hoe goed kan kan voetballen. Hij scoorde een paar gewéldige doelpunten. Topscorer werd in ieder geval Sandor van der Heide met 10 goals in de competitie.... overigens scoorde ik wel de meeste goals van de Jupiler League, dat dan weer wel.
Wel kreeg ik naar mijn idee veel te veel goals tegen, ondanks een verdedigingsduo Ruud Knol - Karim Touzani.
Huurling Adam Maher van AZ speelde overigens een redelijk seizoen. Hij is in FM nog niet zo goed als IRL in ieder geval. Hij speelde de ene keer heel erg goed en de andere keer weer heel matig. Rechsback Ligeon, gehuurd van Ajax, heeft het hoogste gemiddelde behaald gedurende het gehele seizoen.

Ik heb een paar talenten vastgelegd voor komend seizoen, maar er moet nog wel het één en ander gebeuren wil ik een Eredivisie-waardig elftal op de been krijgen. Met een transferbudget van 127k gaat dat nog een hele klus worden.

Wordt vervolgd... :)
pi_103910820
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 09:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hij staat gewoon basis hoor.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  donderdag 3 november 2011 @ 12:37:08 #45
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_103911542
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:00 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:

[..]

iemand?
Kan dat?
I picture your face.. In the back of my eyes
pi_103911652
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 09:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar zijn andere stats liegen er niet om!
pi_103911808
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 12:37 schreef Moron het volgende:

[..]

Kan dat?

lijkt me wel, maar wie weet hoe?
  donderdag 3 november 2011 @ 13:07:48 #48
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_103912366
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 09:19 schreef Herr_Munk het volgende:

[..]

Azijnzeikmodus:
Finland is geen Scandinavië ;)

Overigens kan ik deze speler enorm aanbevelen uit mijn Dnipro Dnipropetrovsk game:

[ afbeelding ]

De man loopt gewoon 1 op 1 bij mij :D
11 wedstrijden, 8 goals. :')
pi_103912643
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2011 12:41 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Maar zijn andere stats liegen er niet om!
Correct, wat je dan kan doen is hem aanhouden, net zoals ik met Seedorf doe, die je vervolgens coach laat worden.
pi_103912895
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:23 schreef Lindgren. het volgende:
Dat heb ik dus ook. Maar vooral tegen. Ik scoor zelf weinig uit goals.

lol fail @ Kn0x

corners dus.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kn0x op 03-11-2011 15:24:56 ]
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_103913230
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 13:26 schreef Kn0x het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Maar vooral tegen. Ik scoor zelf weinig uit goals.
Ik scoor nooit uit goals.
pi_103913273
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2011 13:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik scoor nooit uit goals.
Ik scoor er veel.
pi_103915540
Ik schiet corners altijd binnen vanuit de goal.
  donderdag 3 november 2011 @ 15:00:09 #54
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_103915678
Villas-Boas vindt mij een aardig persoon en een goede trainer. Nou, bedankt André. :')

3de geworden in een poule met Dortmund, Chelsea en Milan (zwaarste poule mogelijk), 1x gewonnen van Dortmund, 1x gelijk. 1x gelijk tegen Chelsea en Milan en beiden 1x verloren.. Toch maar 2/6 verloren, niet verkeerd. Nu de Europa League maar winnen. :P
pi_103918358
Ik geloof dat je in FM2008 als nobody van een Conference club een compliment kon geven aan Sir Alex Ferguson of een andere beroemde coach, en dat hij dan standaard hetzelfde over je zei. Je hele selectie was dan trots op je :')
pi_103918454
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:21 schreef Mindstate het volgende:
Ik geloof dat je in FM2008 als nobody van een Conference club een compliment kon geven aan Sir Alex Ferguson of een andere beroemde coach, en dat hij dan standaard hetzelfde over je zei. Je hele selectie was dan trots op je :')
_O-
pi_103920040
Hij staat nu te installeren _O_
Had vanmiddag m'n laatste tentamen en volgende week de hele week vrij dus ik had m'n ma even naar de stad gestuurd vanmorgen :D
pi_103920160
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:21 schreef Mindstate het volgende:
+ je kon spelers makkelijker en goedkoper halen van zijn club :)
  donderdag 3 november 2011 @ 17:45:49 #59
32402 s0k
..............................
pi_103921180
Hoezo update FM opeens terwijl ik toch echt uit had staan dat FM automatisch mocht updaten :x
..................................................................................................................................................
pi_103923004
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 17:45 schreef s0k het volgende:
Hoezo update FM opeens terwijl ik toch echt uit had staan dat FM automatisch mocht updaten :x
Steam update?
pi_103923463
Hij's geinstalleerd, MU Update is gedownload en ik ben een week vrij :7 Mij kan niks meer gebeuren!
  donderdag 3 november 2011 @ 18:52:58 #62
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_103923528
quote:
6s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Hij's geinstalleerd, MU Update is gedownload en ik ben een week vrij :7 Mij kan niks meer gebeuren!
genoeg eten en drinken in huis? game on
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  donderdag 3 november 2011 @ 19:05:39 #63
323748 WhatsTheSecret
That's a question, sir.
pi_103924088
Mijn beste spits, Lucas Barrios, raakt om de wedstrijd geblesseerd. In het begin van het seizoen was hij al twee maanden uitgeschakeld. Daarna dacht ik hem wel in te kunnen zetten, ik liet hem in ongeveer de 60e minuut invallen voor mijn andere spits die maar kansen bleef missen. Na er twee in te leggen binnen 10 minuten vond hij het alweer genoeg en raakte wéér geblesseerd. Dacht dat het aan mijzelf lag, omdat ik hem niet had mee laten doen met de reserves voordat ik hem weer mee liet spelen.

Nu laat ik hem eerst met de reserves mee doen tot hij ''match fit'' en boven de 90% match fitness zit, maar zelfs nu raakt hij echt elke keer binnen 2 wedstrijden weer geblesseerd. Zit nu in de winterstop en hij heeft 5 wedstrijden mee gedaan. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Waarom?
pi_103924186
quote:
15s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:05 schreef WhatsTheSecret het volgende:
Mijn beste spits, Lucas Barrios, raakt om de wedstrijd geblesseerd. In het begin van het seizoen was hij al twee maanden uitgeschakeld. Daarna dacht ik hem wel in te kunnen zetten, ik liet hem in ongeveer de 60e minuut invallen voor mijn andere spits die maar kansen bleef missen. Na er twee in te leggen binnen 10 minuten vond hij het alweer genoeg en raakte wéér geblesseerd. Dacht dat het aan mijzelf lag, omdat ik hem niet had mee laten doen met de reserves voordat ik hem weer mee liet spelen.

Nu laat ik hem eerst met de reserves mee doen tot hij ''match fit'' en boven de 90% match fitness zit, maar zelfs nu raakt hij echt elke keer binnen 2 wedstrijden weer geblesseerd. Zit nu in de winterstop en hij heeft 5 wedstrijden mee gedaan. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Minder hard trainen ?
  donderdag 3 november 2011 @ 19:39:20 #65
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_103925861
Ik laat Luuk de Jong gratis lopen vanwege een verschil in contract van 5% loonsverhoging. :') Ik ben echt een pure Nederlander.
  donderdag 3 november 2011 @ 19:44:22 #66
32402 s0k
..............................
pi_103926142
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2011 18:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Steam update?
Misschien door de steam update ja. Zou kunnen.

Zit nu in 2014, en Boymans is opgeroepen om zn 4de interland te gaan maken. Die gozer is nog best aardig geworden :P. Staat nu bij AZ op 20(11) - 10 -1-1. Av R 7.09
..................................................................................................................................................
pi_103927503
Heeft iemand een link naar meerdere divisies? Verder dan Bosnië en Nieuw Zeeland kan ik niet komen op Managers Utd :(

Azerbeidzjan, Iran, Japan, Oezbekistan, Kazachstan zouden gaaf zijn.
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_103928434
Yaya Sanogo verplicht moeten verkopen voor 6,5m aan Real Madrid. Erg irritant als het bestuur er tussen komt terwijl je hem net 6 maanden hebt :')
pi_103930052
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:20 schreef Banaanensuiker het volgende:
Yaya Sanogo verplicht moeten verkopen voor 6,5m aan Real Madrid. Erg irritant als het bestuur er tussen komt terwijl je hem net 6 maanden hebt :')
Asking price op 300 mlj zetten als bekend wordt dat ze interesse hebben, of gewoon meteen na aankoop al, dan proberen ze het niet eens, iig in 11.
pi_103930355
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:39 schreef Lindgren. het volgende:
Ik laat Luuk de Jong gratis lopen vanwege een verschil in contract van 5% loonsverhoging. :') Ik ben echt een pure Nederlander.
Terecht. Geldwolf dat het is :{w
  donderdag 3 november 2011 @ 20:53:05 #71
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_103930807
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:47 schreef Jorwol het volgende:

[..]

_O-
Trotse Belg.
  donderdag 3 november 2011 @ 22:28:07 #72
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_103937045
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:47 schreef Jorwol het volgende:

[..]

--

Lodeiro klaagt dat ie niet genoeg speelt.. Ik dacht; ach vooruit, twee wedstrijden gespeeld, 2 goals en 2 assists. :@ Sorry Nicolas.
pi_103940562
Hebben jullie er ook last van dat steam af en toe de executables verwijdert ofzo? Dan moet ik eerst het hele spel opnieuw installeren voordat ik het weer kan spelen...
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_103945082
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 23:18 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Hebben jullie er ook last van dat steam af en toe de executables verwijdert ofzo? Dan moet ik eerst het hele spel opnieuw installeren voordat ik het weer kan spelen...
Is het niet je virusscanner die dat doet ofzo?
Zo nee, geen idee.
pi_103945294
Wat een kut spel. Veel te verslavend. :{ ;(
pi_103946564
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 23:18 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Geen last van.
pi_103947475
Nog 3 wedstrijden te gaan met FC Utrecht in mijn eerste seizoen.

Sta op de 4e plaats, maar kan na 3 nederlagen ook nog gewoon 9e worden.

Na Ajax (kampioen) en NAC (overrated? :P ) is er een grote subtop met o.a. Roda, ADO, Utrecht, PSV, Feyenoord en Twente.

Moet uit naar PSV, thuis tegen Twente, en dan nog 1 wedstrijd van wie ik de tegenstander even vergeten ben.

Hoop dat ik de 4e plaats vast kan houden, dan hebben we direct Europees voetbal. :)
pi_103947607
Weet iemand nog leuke transfervrije spelers?
pi_103947659
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2011 08:58 schreef Beaudelaire het volgende:
Luigi Bruins, Boudewijn Zenden, Jan Vennegoor of Hesselink o.a.
pi_103948387
Eerste seizoen met Santa Coloma zit er nu definitief op. Kampioen en bekerwinnaar van Andorra..
In Andorra speelt iedereen in het zelfde stadion, waar 1800 man in kan..
Bij de wedstrijden die ik thuisspeelde(en waar dus Santa Coloma als eerste club stond :P ) had ik gemiddeld 450 toeschouwers. Het zat dus voor een kwart vol.. Gaan ze een nieuw stadion bouwen(Santa Coloma stadion) waar 3100 man in kan..
Maar volgens mij doen ze er wel 1,5 tot 2 jaar over om het te bouwen..
Ben wel benieuwd wat dat voor de competitie voor gevolgen heeft. Want nu wordt er per dag 1 duel gespeeld omdat er maar 1 stadion is, ben benieuwd of er dan meerdere wedstrijden op 1 dag gespeeld gaan worden. Ik weet ook niet of alle andere clubs ook een nieuw stadion krijgen..
pi_103951935
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2011 08:58 schreef Beaudelaire het volgende:
Timo Hildebrand, Mahamadou Diarra, Andreas Hinkel
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:35:49 #82
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_103955081
Uit 1-2 gewonnen bij Valencia in de heenwedstrijd kwartfinale Europa League. Kwam in de eerste minuut 1-0 achter, dus erg lekker. Thuis achterin dichthouden, dan wacht Udinese in de halve finale. :)

Heb trouwens net dit mannetje opgehaald. Gaat volgens mij een grote worden. 14 jaar nog maar

pi_103955398
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:35 schreef Lindgren. het volgende:

Heb trouwens net dit mannetje opgehaald. Gaat volgens mij een grote worden. 14 jaar nog maar

[ afbeelding ]
En dat voor 7 tientjes per week ! :D
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:49:16 #84
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_103955494
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:46 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

En dat voor 7 tientjes per week ! :D
Z'n oude contract hè. :P Hij wilde bij mij zo'n 2,5k. :P
pi_103955798
Dat gaat toch pas in als hij 17 wordt en zijn professionele contract kan tekenen.
  vrijdag 4 november 2011 @ 14:02:18 #86
323748 WhatsTheSecret
That's a question, sir.
pi_103955934
Ik zit te twijfelen, een game met Malaga of met Feyenoord. :'( Iemand die mij over kan halen? :D
SPOILER
Waarom?
pi_103955964
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 14:02 schreef WhatsTheSecret het volgende:
Ik zit te twijfelen, een game met Malaga of met Feyenoord. :'( Iemand die mij over kan halen? :D
SPOILER
Malaga lijkt me niets, teveel geld.
Feyenoord is vooral leuk als het je cluppie is denk ik.

Zomaar een random aanrader : Hellas Verona.
pi_103956069
Maak RKC Waalwijk maar eens de grootste club van Europa ;)
  vrijdag 4 november 2011 @ 14:15:25 #89
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_103956357
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 14:03 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

VERONA!

bij fifa speel ik met Verona
  vrijdag 4 november 2011 @ 14:16:58 #90
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_103956403
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:57 schreef Banaanensuiker het volgende:
Dat gaat toch pas in als hij 17 wordt en zijn professionele contract kan tekenen.
Geen idee eigenlijk.. Kan wel kloppen inderdaad..

Heb thuis Valencia met 3-0 opgerold *G* 2x Bony en een eigen goal. Serero MOTM. Nu wacht Udinese. Als we die pakken treffen we in de finale Manchester City of Rangers. :) Spannend!
pi_103960181
Vanaf welke datums stromen de newgens uit de grote competities in? Ik ben heel erg bang dat ik er te laat achter kom en dat alle talenten al opgekocht zijn voor ik er naar kan gaan zoeken.
pi_103960395
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:57 schreef Cara het volgende:
Vanaf welke datums stromen de newgens uit de grote competities in? Ik ben heel erg bang dat ik er te laat achter kom en dat alle talenten al opgekocht zijn voor ik er naar kan gaan zoeken.
Volgens mij juni maar weet ik niet zeker. Hoe zoeken jullie die newgens eigenlijk op?
pi_103960451
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 16:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Volgens mij juni maar weet ik niet zeker. Hoe zoeken jullie die newgens eigenlijk op?
Vind ik altijd het leukst om te doen.
Alle jeugdteams doorspitten, zoeken op determination en hopen dat je de hidden gem tegenkomt O+
pi_103960453
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 14:03 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Hoezo teveel geld? Je moet het nog altijd opboksen tegen Madrid en Barcelona. Het lijkt me juist een goede uitdaging. Zelfs met 30/40 miljoen aan investeringen, is geen garantie voor kampioenschap in La Liga.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_103960681
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:57 schreef Cara het volgende:
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=44091
_O_
pi_103960716
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 16:05 schreef Cara het volgende:

[..]

Vind ik altijd het leukst om te doen.
Alle jeugdteams doorspitten, zoeken op determination en hopen dat je de hidden gem tegenkomt O+
Waarom determination?
pi_103960862
quote:
dank _O_

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 16:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom determination?
Een speler met weinig determination zal zelden tot nooit beter worden, omdat hij niet de wil heeft om beter te worden. SI heeft om te voorkomen dat er door random determination weinig regens doorkomen, de beste regens automatisch een hoog determination gegeven.
pi_103960946
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 16:15 schreef Cara het volgende:

[..]

Een speler met weinig determination zal zelden tot nooit beter worden, omdat hij niet de wil heeft om beter te worden. SI heeft om te voorkomen dat er door random determination weinig regens doorkomen, de beste regens automatisch een hoog determination gegeven.
Dank, Dan weet je dus bij welke talentjes ronalds training moet geven :Y
pi_103960983
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 16:15 schreef Cara het volgende:

[..]

dank _O_

[..]

Hm dus filter < 17 years old en determination > 15 en je bent klaar?
pi_103961043
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 16:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hm dus filter < 17 years old en determination > 15 en je bent klaar?
Er zijn ook regens van 23/24 die geweldig zijn, dus het blijft goed zoeken. Niet elke regen wordt ook vanzelfsprekend beter natuurlijk. Je zal altijd nog een scouting rapport moeten opvragen want goede stats zegt ook niet altijd alles.
pi_103961492
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 16:19 schreef Cara het volgende:

[..]

Er zijn ook regens van 23/24 die geweldig zijn, dus het blijft goed zoeken. Niet elke regen wordt ook vanzelfsprekend beter natuurlijk. Je zal altijd nog een scouting rapport moeten opvragen want goede stats zegt ook niet altijd alles.
Ja natuurlijk, das logisch :)
pi_103961830
na 26 wedstrijdjes
1 ajax 63
2 fc groningen 52

-O- Had meer ingezeten. Achja, Toch een behoorlijke prestatie. nog even doorrammen w/
  vrijdag 4 november 2011 @ 16:43:30 #103
323748 WhatsTheSecret
That's a question, sir.
pi_103962073
Die Andersen he, hoe gebruiken jullie hem? Heb hem nu net gehaald met Feyenoord.
Waarom?
pi_103962520
Wat zijn die slotjes bij de verschillende onderdelen als je iemand een contract aanbied?
Verder moet ik sowieso erg wennen omdat alles anders is, maar het speelt wel lekker.
pi_103962630
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 16:55 schreef Maastoren het volgende:
Wat zijn die slotjes bij de verschillende onderdelen als je iemand een contract aanbied?
Verder moet ik sowieso erg wennen omdat alles anders is, maar het speelt wel lekker.
Dan kan je onderdelen van dat contract in de onderhandelingen vastzetten
pi_103962901
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 16:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan kan je onderdelen van dat contract in de onderhandelingen vastzetten
Oh, ok. Dankjewel ^O^
pi_103963076
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 17:04 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Oh, ok. Dankjewel ^O^
Ik neem aan dat je met Feyenoord bent begonnen?
Doe spelers als Biseswar, Cabral, Cisse, Fernandez maar gelijk weg, ook in de reserves zitten een paar hoge salarissen. Kun je je daarna uitleven met een miljoen of 7 ^O^
pi_103963451
Godsamme :D
Ajax - FC Groningen bij rust 5-3 _O-
pi_103963911
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 17:08 schreef Cara het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je met Feyenoord bent begonnen?
Doe spelers als Biseswar, Cabral, Cisse, Fernandez maar gelijk weg, ook in de reserves zitten een paar hoge salarissen. Kun je je daarna uitleven met een miljoen of 7 ^O^
Van die namen heb ik alleen Biseswar kunnen verkopen. Makaay is volgens mij niet zo'n goede assistent. Die vind elke speler een topper _O- . Maar bedankt voor de tips. Ik ga gelijk ff kijken naar de salarissen van de reserves.
pi_103963960
uitendelijk 6-4 geworden. :P
jammer maarja.
  vrijdag 4 november 2011 @ 17:34:10 #111
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_103964235
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 16:43 schreef WhatsTheSecret het volgende:
Die Andersen he, hoe gebruiken jullie hem? Heb hem nu net gehaald met Feyenoord.
Achter de spits als '10' of rechtsbuiten (vleugelspeler). :)

--

Ben met 33 wedstrijden in de competitie 2 puntjes los van PSV, ongekend spannend. Heb aan 1 puntje volgende wedstrijd genoeg, heb de beker al gewonnen en sta nog in de halve finale Europa League. Kan gewoon nog de Treble halen in m'n eerste seizoen :D! Nog 2 heel belangrijke potjes te gaan. Jammer alleen dat alles in een tijdsspan van een kleine 6 dagen is.. ;(
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:52:48 #112
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_103967119
Wtf, VVV wint de beker in het eerste seizoen :')
Tranquillo
pi_103967395
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:52 schreef icebliss het volgende:
Tsja, Musa he :P
pi_103969394
Heereveen en Feyenoord zijn gedegradeerd in het eerst seizoen :o

Ik vraag me af of er wat mis is met de engine van de eredivisie
pi_103969441
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 19:47 schreef Greci het volgende:
Heereveen en Feyenoord zijn gedegradeerd in het eerst seizoen :o

Er gebeuren vreemde dingen inderdaad. :P

Eerste twee wedstrijden met PSV 4-1 en 5-1 gewonnen (wel van Excelsior en Graafschap, maar toch). Ajax won ook met 5-1 en 4-1.
  vrijdag 4 november 2011 @ 19:49:47 #116
343993 DinkMonkey
Hope is a waking dream.
pi_103969491
Met almere city 1e plaats :)
Hope is a waking dream.
pi_103969750
Ik ben ook begonnen met Feyenoord. Ben van plan om 4-3-1-2 te spelen, dus alle vleugelspelers lekker dumpen, 1 spits en een centrale verdediger halen en ik ben er klaar voor.
Alleen de staf is zwaar kut, dus daar moet ik nog even wat aan gaan veranderen.
pi_103982736
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 19:47 schreef Greci het volgende:

pi_103987276
Ok, ik heb dan nog maar 2 Nederlanders in m'n selectie (Van der Wiel op rechtsback en een regen op LB), maar ik heb wel echt een koningteam bij elkaar gekocht. Hiermee ga ik straks hoge ogen gooien. Heel uitgebalanceerd, op elke positie een topper en als vervanger een topper of semi-topper.

Zo jammer dat er geen fatsoenlijke Nederlandse regens zijn.
pi_103987988
Vers seizoen is in de maak. Aftrap was tegen CSKA moskou voor de voorronde 3 van cl. goed alles dichtgehouden en 1-1 gehouden. Nu thuis volhouden en op naar de 4e ronde 8-) :7
pi_103988938
2-0 thuis gewonnen _O_
pi_103990133
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:52 schreef icebliss het volgende:
Bij mij won Almere City FC de beker in het eerste seizoen, door in de finale RKC te verslaan :{

Beetje vreemd is het wel. Alle topclubs vlogen er na de eerste paar rondes al uit, doordat ze enkel met jeugdspelers speelden. Beetje jammer...
  zaterdag 5 november 2011 @ 11:22:57 #123
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_103990513
Wel eer typisch half werk van SI, die 'Skin Colours' optie in preferences...

Ik gebruik altijd aangepaste kleuren voor de attributen van spelers (rood - groen) maar iedere update aan dat spel of aan steam reset de hele klerezooi weer :') Sowieso heb ik nu al drie keer gehad dat ik mijn game cache moest validaten vanwege die Steam error. Begint vervelend te worden.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:29:27 #124
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_103993980
Net kampioen geworden met Lille op 2 speeldagen voor het einde van de competitie.
Trotse Belg.
pi_103995120
Nieuwe game begonnen met Ajax, Bony _O_
pi_103997452
Hmmm, ik verleng nu voor het eerst een contract in FM12, maar wat is een loyaliteitsbonus? :@ Is dat tekengeld? Want dat zie ik verder nergens staan.
pi_103999762
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:06 schreef Irritatie100 het volgende:
Hmmm, ik verleng nu voor het eerst een contract in FM12, maar wat is een loyaliteitsbonus? :@ Is dat tekengeld? Want dat zie ik verder nergens staan.
Ja.
pi_103999805
In het seizoen 2012/2013 staat Feyenoord nu op de 17e plek. Blijft apart. Heracles staat 2e :D
pi_104000240
Bij Feyenoord de hele staf eruit gegooid op Johan Boskamp en Joop Hiele na _O- Wat een falers waren de rest zeg... Fysio's met 2 bij fysiotherapie, scouts met 7 op beide belangrijke skills....

M'n nieuwe assistent is trouwens..... Leon Vlemmings :D
pi_104006340
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 23:48 schreef Cara het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Is dit in het eerste seizoen? Want anders is er echt wat mis. PSV mag het dan mss niet zo goed meer doen als drie jaar geleden, maar dit slaat echt nergens op.
  zaterdag 5 november 2011 @ 19:57:25 #131
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_104007220
Oke, de wedstrijd Man City - Arsenal is 28 minuten bezig. Stand 6-1 :')

Edit:
Arsenal heeft de stand nog iets draagbaarder gemaakt: 8-2 :P

[ Bericht 34% gewijzigd door Moron op 05-11-2011 20:03:29 ]
pi_104008173
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 19:36 schreef Greci het volgende:

[..]

Is dit in het eerste seizoen? Want anders is er echt wat mis. PSV mag het dan mss niet zo goed meer doen als drie jaar geleden, maar dit slaat echt nergens op.
Jazeker, eerste seizoen.
Nu inmiddels op 4/5e van dat seizoen met mijn Feyenoord save. Er is werkelijk geen kak aan. Het spel is veel te simpel en ADO is zoals elk jaar weer eens veel te goed gemaakt. Er klopt werkelijk geen ENE kut van de hele eredivisie. Stijf bovenaan met een paar tegendoelpunten, met mijn defensie van Martins Indi, Vlaar, de Vrij en een 17 jarig DR talentje.

Die maker van de stats van de eredivisie is een fervent ADO fan en zweert elk jaar weer op de SI Games forums dat hij alles waarheidsgetrouw heeft gedaan. En dan begin je het jaar met Roy Makaay als assistent manager en Bas van Noortwijk als legendarisch keeperstrainer.
Nou weet eigenlijk niemand what de fuck van Noortwijk nou eigenlijk wel doet bij Feyenoord, maar keeperstrainer is ie in elk geval niet. Waardeloos.

Ter illustratie:

pi_104008880

Eerste seizoen in FM12 zit erop, en zeker niet ontevreden. :)
pi_104009859
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 20:17 schreef Cara het volgende:

[..]

Jazeker, eerste seizoen.
Nu inmiddels op 4/5e van dat seizoen met mijn Feyenoord save. Er is werkelijk geen kak aan. Het spel is veel te simpel en ADO is zoals elk jaar weer eens veel te goed gemaakt. Er klopt werkelijk geen ENE kut van de hele eredivisie. Stijf bovenaan met een paar tegendoelpunten, met mijn defensie van Martins Indi, Vlaar, de Vrij en een 17 jarig DR talentje.

Die maker van de stats van de eredivisie is een fervent ADO fan en zweert elk jaar weer op de SI Games forums dat hij alles waarheidsgetrouw heeft gedaan. En dan begin je het jaar met Roy Makaay als assistent manager en Bas van Noortwijk als legendarisch keeperstrainer.
Nou weet eigenlijk niemand what de fuck van Noortwijk nou eigenlijk wel doet bij Feyenoord, maar keeperstrainer is ie in elk geval niet. Waardeloos.

Ter illustratie:

[ afbeelding ]
De game is inderdaad te makkelijk...
pi_104010555
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 20:53 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

De game is inderdaad te makkelijk...
En nu tegen Cambuur in de Cupfinale.. waar gaat dit over :') :')
pi_104012546
Heeft iemand al lopen klagen op het SI Games forum over de belabberde reputatie verdeling in de Eredivisie? Ik snap best dat er wat verandert na 5 à 6 seizoenen gespeelt hebben, maar als de hele verdeling al verkloot is na 1 of 2 seizoenen is er naar mijn mening toch wel wat mis.
pi_104017304
En ja hoor, ik moet de halve finale van de beker spelen op de dag dat er interlandvoetbal is :')
Ik heb niet eens een keeper op doel staan, aangezien mijn jeugd spelers niet speelgerechtigd zijn :')

Faal SI, dikke faal.
pi_104017555
Wel winnen met de A1 van NEC, op strafschoppen _O-
pi_104021707
quote:
13s.gif Op zondag 6 november 2011 00:11 schreef Scorpie het volgende:
En ja hoor, ik moet de halve finale van de beker spelen op de dag dat er interlandvoetbal is :')
Ik heb niet eens een keeper op doel staan, aangezien mijn jeugd spelers niet speelgerechtigd zijn :')

Faal SI, dikke faal.
Ha, dat had ik dus ook. Was in 11 en 10 ook zo. Ik won uiteindelijk met 1-0, van PSV :') Scheelt dat ik weinig internationals had.
pi_104022460
quote:
13s.gif Op zondag 6 november 2011 00:11 schreef Scorpie het volgende:

Faal SI, dikke faal.
Is zo vaak in het begin als SI de game uitbrengt. Dat is ook de reden waarom ik een spel niet meer direct na release koop. Eerst patches afwachten, dus ergens in januari spelen. Scheelt je een boel frustratie.
U MAD?
  zondag 6 november 2011 @ 10:19:23 #141
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_104023051
godverdomme...............kan niks wijzigen in contracten. Kan dus zelfs mijn eigen contract niet verlengen.
Sporten voor Sophia
  zondag 6 november 2011 @ 10:27:04 #142
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_104023142
Ga maar een nieuwe beginnen en kijken of ik daar ook tegen dit soort grappen krijg.
Sporten voor Sophia
  zondag 6 november 2011 @ 10:33:23 #143
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_104023270
De fout blijft erin dus verwijderen en opnieuw installeren.
Sporten voor Sophia
pi_104023272
Feyenoord bij mij in het 2e seizoen gedegradeerd _O-
  zondag 6 november 2011 @ 10:34:48 #145
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_104023299
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 10:33 schreef Scorpie het volgende:
Feyenoord bij mij in het 2e seizoen gedegradeerd _O-
Er is ook geen ruk met die club te beginnen in FM2012
Sporten voor Sophia
pi_104024748
quote:
19s.gif Op zondag 6 november 2011 10:34 schreef Toekito het volgende:

[..]

Er is ook geen ruk met die club te beginnen in FM2012
Ben net klaar met de voorbereiding met Feyenoord, ik speel 4-3-1-2, dus heb geen buitenspelers. Als je dan Schaken, Biseswar, Cisse en Cabral allemaal verkoopt dat heb je aardig wat ruimte vrij in je salarissen en ook wel een transferbudget waar je best iets mee kan.
pi_104025658
Ben begonnen met Celtic (eerste FM game die ik speel), ik sta nu 2de achter Rangers, alles gewonnen op één gelijkspel na.
pi_104027639
Seizoen 2 met Cambuur is net begonnen. Waar ik vorig seizoen kampioen werd van de Jupiler League, moet ik nu zien te overleven in de Eredivisie.

Het bleek nog een hele opgave om een fatsoenlijke spits te scouten die naar Cambuur wilde komen. Uiteindelijk heb ik een paar talenten gehuurd, waaronder de vorig seizoen zo succesvolle Depay van PSV. Bovendien wist ik met de onbekende Italiaanse spits Giuseppe Morello een heel aardige spits aan te trekken. Dat was ook wel nodig, want Collins John presteerde vorig seizoen ondermaats en raakte in de voorbereiding ook nog eens voor 3 maanden geblesseerd.

Daarnaast heb ik met de Zuid Koreaan Jin-Hyung een heel aardige buitenspeler gehaald. Ik ga hem omturnen tot linksbuiten, doordat de tactiek waar ik mee speel (een test: ik gebruik nu een gedownloade tactiek van het MU-forum) enkel een linksbuiten kent.

Ook de komst van Mads Laudrup ben ik zeer content mee. Hij wordt een zeer belangrijke schakel op het middenveld.
Trouwens, Franck Alves is een talent, afkomstig van INF Clairefontaine. Ik had in mijn vorige game met Ajax al gezien dat daar veel goede talenten doorbraken en ook in deze game zijn daar een aantal hele goede regens gekomen. Een tip, voor mensen die goede regens zoeken :)

De start van de competitie is heel aardig. Eerst 3-3 uit bij De Graafschap, vervolgens 2-0 gewonnen thuis van ADO en daarna weer een 3-3 gelijkspel, dit maal tegen Groningen.
Ik ga dit seizoen minimaal voor de 15e plaats.
pi_104029556
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 13:06 schreef Winski05 het volgende:
Trouwens, Franck Alves is een talent, afkomstig van INF Clairefontaine. Ik had in mijn vorige game met Ajax al gezien dat daar veel goede talenten doorbraken en ook in deze game zijn daar een aantal hele goede regens gekomen. Een tip, voor mensen die goede regens zoeken :)
INF Clairefontaine is inderdaad een zeer aparte club. Ik speel met een Serie C1 team in Italie en ik heb aan het eind van het eerste seizoen daar vijf of zes supergoede regens vandaan gehaald voor niks (ze lopen daar allemaal met amateur contracten). Ze wilden allemaal maximaal 500 euro p/w en ze zijn allemaal drie klasses beter als wat ik had. Naast die 6 die ik gehaald heb zaten er daar nog een vijftal zeer aardige regens bij, ook gratis en voor niets af te halen. Beetje vreemd allemaal, maar je hoort mij niet klagen. ;)

Edit:

Na wat wiki-en: "INF Clairefontaine is het nationale voetbalinstituut van Frankrijk. Het is een opleidingscentrum waarbij jonge voetballers worden begeleid en kunnen werken aan hun ontwikkeling". :D

[ Bericht 10% gewijzigd door CarlosJacques op 06-11-2011 13:49:16 ]
pi_104030120
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 13:43 schreef CarlosJacques het volgende:

Na wat wiki-en: "INF Clairefontaine is het nationale voetbalinstituut van Frankrijk. Het is een opleidingscentrum waarbij jonge voetballers worden begeleid en kunnen werken aan hun ontwikkeling". :D
Ah vandaar! Dacht al zoiets. Je kunt inderdaad heel goedkoop héle goede talenten ophalen daar. Ideaal :D
  zondag 6 november 2011 @ 14:52:03 #151
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_104033313
Het probleem van die contracten was btw dat ik niet wakker was.
Sporten voor Sophia
pi_104037092
Deze beestige jeugdspeler kwam zojuist mijn academy binnenwandelen, volgens Makaay 'one of the best of his generation'

Maar bijv. zijn positioning, dribbling, creativity, agression en crossing zijn echt om te janken zo slecht.
Kan dit toch uitgroeien tot een hele waardevolle speler?

pi_104037468
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:16 schreef Cara het volgende:
Deze beestige jeugdspeler kwam zojuist mijn academy binnenwandelen, volgens Makaay 'one of the best of his generation'

Maar bijv. zijn positioning, dribbling, creativity, agression en crossing zijn echt om te janken zo slecht.
Kan dit toch uitgroeien tot een hele waardevolle speler?

[ afbeelding ]
Zeker wel! Trainen op dribbling. Positioning is voor verdedigers, Off The Ball is de aanvallende variant ;) Wel jammer van z'n crossing, maar zou een hele goede afmaker kunnen worden ^O^
pi_104037570
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:25 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Zeker wel! Trainen op dribbling. Positioning is voor verdedigers, Off The Ball is de aanvallende variant ;) Wel jammer van z'n crossing, maar zou een hele goede afmaker kunnen worden ^O^
Ik ben sowieso wel heel erg blij met zijn flair, want dat zie je niet zoveel bij regens.
Maar aan de andere kant ik dacht dat position ook met vrij lopen te maken had?

Edit: Ah off the ball dus, fijn! Vraag me af of creativity en flair hand in hand gaan?
pi_104038212
Ik heb wel erg veel geluk altijd met regens.
In FM 2010 kreeg ik de beschikking over deze baas.

Die werd uiteindelijk tot zijn 34e maar liefst 12 keer uitgeroepen tot wereldvoetballer van het jaar. Daarna werd hij op zijn 40ste bondscoach van het Nederlands elftal en bezorgde Nederland het wereldkampioenschap _O_
pi_104038679
Regens bij mij kosten gemiddeld 7 miljoen of meer nu, voor 16 jarigen :')
  zondag 6 november 2011 @ 17:08:44 #157
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104039307

FM11. Allemaal wonderkids. :')

Edit: Oh, ik vond er nog 2.

En nog 3 :'). Nu stop ik

Wat was het in 11 makkelijk om zulke mannetjes te vinden.. :P

[ Bericht 14% gewijzigd door Lindgren. op 06-11-2011 17:17:45 ]
  zondag 6 november 2011 @ 18:18:25 #158
323748 WhatsTheSecret
That's a question, sir.
pi_104041952
Villas-Boas is hier trainer van AZ geworden. _O_
Waarom?
pi_104043274
Steeds als ik m'n taktiek aanpas en ik op doorgaan klik, dan wordt alles weer gereset naar standaard :{ Meer mensen last van?
pi_104045241
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 18:18 schreef WhatsTheSecret het volgende:
Villas-Boas is hier trainer van AZ geworden. _O_
bij mij ook al, hij doet het alleen nog niet al te best, ze staan 14e
pi_104045309
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 18:53 schreef Irritatie100 het volgende:
Steeds als ik m'n taktiek aanpas en ik op doorgaan klik, dan wordt alles weer gereset naar standaard :{ Meer mensen last van?
Mis mot je het bevestigen, aan de linkerkant
  zondag 6 november 2011 @ 20:00:08 #162
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104046033
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 18:53 schreef Irritatie100 het volgende:
Instellen als start-tactiek!
pi_104046088
Is maher bij jullie goed?? Bij mij faalt hij ;( jetro ook:(
  zondag 6 november 2011 @ 20:02:10 #164
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104046142
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 20:01 schreef Doublepain het volgende:
Is maher bij jullie goed?? Bij mij faalt hij ;( jetro ook:(
Misschien over wat seizoenen. :P Hij ziet er wel uit als een veelbelovend talent.
pi_104047457
Godsamme, weer halve finale beker en al m'n internationals weg. Gelukkig kan ik nu nog wel 9 selectiespelers opstellen :')
  zondag 6 november 2011 @ 20:35:45 #166
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_104048307
Het is ook werkelijk elk jaar hetzelfde liedje met FM :( Is het nou echt zo moeilijk om een spel uit te brengen waarbij niet de halve selectie geblesseerd raakt?

pi_104048946
Had ik ook de eerste paar seizoenen, het is inmiddels wel wat minder, al zijn er elke maand wel 2 of 3 blessures.
pi_104049202
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 20:35 schreef inZanity het volgende:
Het is ook werkelijk elk jaar hetzelfde liedje met FM :( Is het nou echt zo moeilijk om een spel uit te brengen waarbij niet de halve selectie geblesseerd raakt?

[ afbeelding ]
Kan ook aan je training liggen.
  zondag 6 november 2011 @ 21:04:43 #169
334746 The_Groove
And cricket is the winner
pi_104050336
wtf :S in 2013 (voor de 2e keer overigens) een bekerwedstrijd terwijl m'n gehele selectie en 2e team opgeroepen is!

en nu kansloos met 3-0 afgemaakt worden door Heracles.
So confused when you're lost in the groove
pi_104050483
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 21:04 schreef The_Groove het volgende:
wtf :S in 2013 (voor de 2e keer overigens) een bekerwedstrijd terwijl m'n gehele selectie en 2e team opgeroepen is!

en nu kansloos met 3-0 afgemaakt worden door Heracles.
Same here, bug.
pi_104058419
2x kampioen op rij met PSV ^O^
Jihaa.
U MAD?
pi_104063848
Ook maar weer even aan de football manager 12!
Ben FC Groningen en sta nu 2e maar 1 t/m 4 staan allemaal heel dicht op elkaar...
pi_104064886
hebben jullie er ook last van dat veel van je talenten worden opgeroepen voor zowel het nationale elftal als het onder 21 elftal van dat land en daardoor te veel wedstrijden spelen en dus te vermoeid raken?
pi_104064981
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 08:45 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
hebben jullie er ook last van dat veel van je talenten worden opgeroepen voor zowel het nationale elftal als het onder 21 elftal van dat land en daardoor te veel wedstrijden spelen en dus te vermoeid raken?
Nee niet echt, alhoewel ik pas 1 jaar bezig ben met mijn onder de 19 elftal, dus misschien komt het nog.
pi_104066462
Je kan gewoon aangeven hoeveel maximale speeltijd zij krijgen als ze opgeroepen worden voor interlands. Meestal doe ik gewoon 45 minuten bij alle wedstrijden behalve de grote toernooien natuurlijk.
pi_104066990
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 10:11 schreef Banaanensuiker het volgende:
Je kan gewoon aangeven hoeveel maximale speeltijd zij krijgen als ze opgeroepen worden voor interlands. Meestal doe ik gewoon 45 minuten bij alle wedstrijden behalve de grote toernooien natuurlijk.
krijg je dan geen gezeur van je spelers die een hele wedstrijd willen spelen? was in 2011 wel zo namelijk
pi_104067061
Tot nu toe nog niet en zit in het 3e seizoen.
pi_104074813
Zit nu over de helft met 2e seizoen Cambuur. Wat ervaren spelers gekocht, en spelers die hun contract niet wilde verlengen verkocht. Sta nu na 20 wedstrijden 1e, 1 punt los van De Graafschap, Helmond Sport en Oss. Erg spannend dus.

Ik wissel hele goede wedstrijden (4-0 tegen Volendam, nr.6) af met hele slechte (6-1 tegen RKC nr. 7). Heel irritant en heb geen idee waar het aan ligt. Het lukt soms gewoon echt niet en soms ook weer wel.
Vici, Vidi, Veni!
pi_104074961
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 10:11 schreef Banaanensuiker het volgende:
Interlands laten spelen is goed voor de transferwaarde en wedstrijd ritme !
Laat ze altijd gewoon 90 minuten ballen, behalve als ze net terugkomen van een blessure.
  maandag 7 november 2011 @ 15:02:42 #180
323748 WhatsTheSecret
That's a question, sir.
pi_104075892
Ik speel teveel gelijk met Feyenoord. :') Dit omdat ik nog geen super spits heb met goed afmaken, heb alleen maar 2 pacey(Fernandez en een of andere Lenny uit Brazilië) spitsen, Guidetti en Achahbar.
Waarom?
pi_104076687
2e seizoen bij Santa Coloma gestart met Champions League. De voorronde was ik oppermachtig tegen het San Marinese Tre Fiori. In de 1e kwallificatieronde kansloos tegen BATE Borisov.

Daarna kwam de Andorrese Super Cup tegen runner-up en verliezend bekerfinalist Saint Julia. Won die Super Cup met 2-1, waardoor ik nu alle Andorrese prijzen heb. Doel is nu volledig op nationaal blijven presteren zodat ik Europees verbetering kan boeken..
De competitie mocht ik ook tegen Saint Julia starten, dit won ik met 5-1.
  maandag 7 november 2011 @ 15:33:30 #182
323748 WhatsTheSecret
That's a question, sir.
pi_104076964
Bony gehaald in de winter met Feyenoord, ik hoop dat hij ze er wel in gaat schoppen als hij straks terug is van de Afrika Cup. :D
Waarom?
pi_104077453
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 15:33 schreef WhatsTheSecret het volgende:
Bony gehaald in de winter met Feyenoord, ik hoop dat hij ze er wel in gaat schoppen als hij straks terug is van de Afrika Cup. :D
Ik heb hem met Ajax. Garantie voor veel goals :9~
pi_104078260
quote:
bij mijn 1e ajax seizoen heeft hij 42 goals in 43 wedstrijden. en in alleen competitie 29 goals uit 28.
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  maandag 7 november 2011 @ 17:21:19 #185
323748 WhatsTheSecret
That's a question, sir.
pi_104081674
Ik ga hem denk ik als poacher gebruiken, geeft het scoutings raport aan als beste voor Bony. Maar ik dacht eerst dat het een ideale target man zou zijn. :o
Waarom?
pi_104081871
Ik kan Bony niet vinden. :P
pi_104081983
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2011 17:25 schreef Beaudelaire het volgende:
Ik kan Bony niet vinden. :P
zoek eens op wilfried
pi_104082067
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 17:28 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:

[..]

zoek eens op wilfried
Ah, dat is hem. Bedankt. :)
pi_104082776
quote:
Hoe kom jij aan dat geld bij Feyenoord :o
Raak al die middelmatige spelers van Feyenoord niet kwijt joh.
  maandag 7 november 2011 @ 18:02:48 #190
323748 WhatsTheSecret
That's a question, sir.
pi_104083279
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 17:48 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Hoe kom jij aan dat geld bij Feyenoord :o
Raak al die middelmatige spelers van Feyenoord niet kwijt joh.
In de zomer heb ik Cissé en Biseswar (enorm salaris) weg gedaan. En nog een paar maar die waren niet veel waard. En in de winter kwam er een bod van 5 miljoen op El Hamadi die ik wel moest accepteren. Daarvan heb ik dus Bony gehaald. 1 miljoen nu betaald, 2 miljoen in 48 maanden.

In de zomer moet ik maar eens een defensieve middenvelder voor achter Mokotjo kopen. En eigenlijk nog een back of 2. :+

Heb het gepresteerd ontslagen te worden. :')
Volgende playthrough maar gewoon een bazenspits kopen, want god god wat schoot Fernandez er veel mis. Misschien 3 wedstrijden in het seizoen gehad da tik minder schoten/balbezit had maar winnen? Ho maar!:'(

[ Bericht 12% gewijzigd door WhatsTheSecret op 07-11-2011 18:10:17 ]
Waarom?
pi_104086826
Ik heb bij Feyenoord VoH gehaald. Na 5 wedstrijden is hij de enige die gescoord heeft :')
Wel 7 keer, dat dan weer wel.
pi_104089680
Groepsfase EL gehaald met Utrecht in seizoen 2, na in de voorrondes Zimbru Chisinau en Steaua Boekarest te hebben verslagen.

Zit in een groep met AC Milan, Shakthar Donetsk en Hadjuk Split. :o

En de transfers deze zomer :

pi_104089866
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 18:02 schreef WhatsTheSecret het volgende:

[..]

In de zomer heb ik Cissé en Biseswar (enorm salaris) weg gedaan. En nog een paar maar die waren niet veel waard. En in de winter kwam er een bod van 5 miljoen op El Hamadi die ik wel moest accepteren. Daarvan heb ik dus Bony gehaald. 1 miljoen nu betaald, 2 miljoen in 48 maanden.

In de zomer moet ik maar eens een defensieve middenvelder voor achter Mokotjo kopen. En eigenlijk nog een back of 2. :+

Heb het gepresteerd ontslagen te worden. :')
Volgende playthrough maar gewoon een bazenspits kopen, want god god wat schoot Fernandez er veel mis. Misschien 3 wedstrijden in het seizoen gehad da tik minder schoten/balbezit had maar winnen? Ho maar!:'(
Ah ok. Cissé raak ik niet kwijt. Biseswar gelukkig wel kunnen slijten voor 2,5 mln aan de Rangers. Winterstop komt eraan. Hoop nog wat te kunnen doen
pi_104102932
Die verdomde Ten Have accepteert een bod van 10 miljoen voor Ziggy.

Vieze vuile hoerenneukende tyfuslijer dat het is. :')
  maandag 7 november 2011 @ 23:26:45 #195
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104104207
quote:
13s.gif Op maandag 7 november 2011 23:03 schreef TJV het volgende:

Voor 1/5de van dat bedrag Bony halen. Ongeveer 5x zo goed. :')

Kishna doet 't bij mij ook leuk, dat jonkie uit de jeugd.
pi_104104603
quote:
13s.gif Op maandag 7 november 2011 23:03 schreef TJV het volgende:

Ik heb hem voor 7 verkocht, was hem zat. Bony, Yaya Sanogo en Niang (mijn superregen) will do the trick :D
pi_104104646
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2011 23:26 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Voor 1/5de van dat bedrag Bony halen. Ongeveer 5x zo goed. :')

Kishna doet 't bij mij ook leuk, dat jonkie uit de jeugd.
Die had ik al maar ik vind het altijd zo kut als ik niet zelf mag bepalen hoeveel ik vang. :'(
pi_104104728
Niang staat in de belangstelling van Real Madrid, die willen 32.5 miljoen voor hem neerleggen terwijl ik hem vorig jaar voor 5 miljoen heb gekocht. Aangezien het een beest is, doe ik dat niet :P
pi_104110404
Winterstop 2e seizoen met Cambuur. Ik sta halverwege het seizoen op een redelijke 14e plaats. Dat had eigenlijk een paar plaatsen hoger moeten zijn, want mijn ploeg heeft op zeer knullige wijze een paar zekere overwinningen toch uit handen laten glippen. Maar goed, we staan boven de play-off plaatsen en dat is het belangrijkste.

Vooral verdedigend loopt het allemaal nog niet echt soepel. Mijn centrale verdedigingsduo Ruud Knol-Michael Vakalopoulos presteert matig. Hele goede wedstrijden worden afgewisseld met zeer matige potjes. Er moet dus een goede, sterke man bij komen.
Eigenlijk geldt dat voor mijn gehele verdediging, want ook de backs Trond Erik Bertelsen en Bruno Silva zijn nu niet bepaald betrouwbaar te noemen. Vooral linksback Bertelsen baart me zorgen. Ik dacht met hem een betrouwbare linksback te hebben gehaald, maar hij heeft nog niets laten zien.

Op het middenveld is aanvoerder en clubicoon Sandor van der Heide nog altijd een onmisbare schakel. Dit zal waarschijnlijk zijn laatste jaar worden, want met zijn 34 jaar heeft hij niet meer het eeuwige voetballeven. Toch behoort hij wekelijks tot de uitblinkers.
Voorin is mijn spits Giuseppe Morello topscorer van de Eredivisie tot nu toe met 15 goals uit 17 wedstrijden. Niet slecht voor iemand die bij de nummer 14 uit de Eredivisie voetbalt. Zijn kompaan voorin, Depay, scoort simpelweg te weinig. Met 3 goals uit 15 wedstrijden is hij niet bepaald een goalgetter te noemen. Hij speelt wél goed, dat dan weer wel.

Het is in ieder geval wel duidelijk geworden dat er een kwaliteitsinjectie moet komen. Na intensief scoutwerk heb ik de volgende aanwinsten naar Leeuwarden gehaald:

Marcao

Marko Jovanovic

Oscar Ferreira

Vooral met de Braziliaan Marcao ben ik heel erg blij. Er is best nog wat op hem aan te merken, maar voor Cambuur begrippen heb ik echt een mega-talent binnengesleept. Gratis nog wel! Mijn scouting was in ieder geval lyrisch over hem, dus we zullen het gaan meemaken.
Daarnaast heb ik Jovanovic gehaald als versterking achterin. Het kostte me wat moeite, want eigenlijk had ik niet genoeg geld om hem aan te trekken. Maar ik kon op het laatste moment het bestuur overtuigen om hem tóch aan te trekken. Overigens werd ik getipt door een zaakwaarnemer over deze speler.
En met Ferreira heb ik wederom een groot talent gehaald, op huurbasis. Hij gaat linksback spelen, in plaats van Bertelsen. Ik had Ferreira al heel vroeg gescout in Argentinië en ik kon de kans om hem op huurbasis voor één jaar over te nemen niet laten schieten.

Met deze spelers erbij hoop ik toch zeker bij de eerste 9 of 10 te eindigen.
pi_104117610
Het transfersysteem in FM is nog niet helemaal geweldig moet ik zeggen. Nu al meerdere malen gehad dat er een bod kwam op een speler van een miljoentje of 5, ik een tegenbod doe van 20 miljoen omdat ik hem niet kwijt wil en ze vervolgens een miljoen meer bieden.

Dat was dus bij Mertens. Nadat ik nog een keer een tegenbod had gedaan aan Liverpool trokken ze zich terug en nu is hij boos en wil hij vertrekken.
pi_104117802
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:11 schreef Niek92 het volgende:
Het transfersysteem in FM is nog niet helemaal geweldig moet ik zeggen. Nu al meerdere malen gehad dat er een bod kwam op een speler van een miljoentje of 5, ik een tegenbod doe van 20 miljoen omdat ik hem niet kwijt wil en ze vervolgens een miljoen meer bieden.

Dat was dus bij Mertens. Nadat ik nog een keer een tegenbod had gedaan aan Liverpool trokken ze zich terug en nu is hij boos en wil hij vertrekken.
Wat is daar gek aan dan ?

Alsof een club ineens 15 miljoen euro meer gaat betalen omdat jij dat vraagt.
En Liverpool is een grotere club dan PSV, dus als Liverpool een officieel bod doet, wil ook een Mertens graag die kant op.
pi_104119285
Het is sowieso al beter dan bij FM11, waar ze bijna nooit hun bod verhoogden.
pi_104119463
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:18 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

En Liverpool is een grotere club dan PSV, dus als Liverpool een officieel bod doet, wil ook een Mertens graag die kant op.
Omgekeerd is het dan weer niet zo dat spelers graag naar jouw club willen vertrekken als je al een belachelijk hoog bod doet.
pi_104120897
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:18 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Als een club club zo veel meer geld vraagt voor een speler, die bovendien pas een half jaar bij je club speelt, dan dat jij biedt, klinkt het mij niet heel erg logisch dat je een bod doet dat slechts 1 miljoen boven je vorige bod ligt.

Zag later trouwens wel dat bij het Transfers & Contracten kopje in zijn profiel de vraagprijs ingesteld stond op 6,75 miljoen, dus misschien dat dat de oorzaak was.
pi_104120982
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:48 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Als een club club zo veel meer geld vraagt voor een speler, die bovendien pas een half jaar bij je club speelt, dan dat jij biedt, klinkt het mij niet heel erg logisch dat je een bod doet dat slechts 1 miljoen boven je vorige bod ligt.

Zag later trouwens wel dat bij het Transfers & Contracten kopje in zijn profiel de vraagprijs ingesteld stond op 6,75 miljoen, dus misschien dat dat de oorzaak was.
Het klinkt imo ook niet logisch om 15 miljoen euro meer te vragen dan dat er geboden is. :P

En ja dat is zeker de oorzaak, die vraagprijs moet je omhoog gooien maar let wel op dat je m niet te hoog zet, dan heb je alsnog een ontevreden speler.
pi_104121096
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:50 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Het klinkt imo ook niet logisch om 15 miljoen euro meer te vragen dan dat er geboden is. :P

En ja dat is zeker de oorzaak, die vraagprijs moet je omhoog gooien maar let wel op dat je m niet te hoog zet, dan heb je alsnog een ontevreden speler.
Waarom niet? Ik wil hem niet kwijt, is een belangrijke speler. Als zij een van m'n beste spelers willen kopen, dan mogen ze daar flink voor betalen. Bovendien heeft hij nog een contract voor 4,5 jaar ;)

Vraagprijs is nu op 27 miljoen gezet, maar er zijn nog steeds geïnteresseerde clubs, dus dat lijkt goed te zitten. Hij staat nu wel op eigen verzoek op de transferlijst helaas :(
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:57:46 #207
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_104121272
Wat een kutwedstrijden achter elkaar met Man City.
Eerst mag ik uit tegen Spurs voor de competitie, verlies ik met 1-0. Daarna mag ik thuis tegen ze voor de CL, win ik met 6-0 :')
Tussendoor eventjes Chelsea voor de competitie, winst 5-2, om vervolgens de Spurs weer te treffen in de uitwedstrijd voor de CL, 3-3.
Daarna een dubbele ontmoeting met Man Utd. Voor de competitie verlies ik (2-0), maar halve finale FA Cup win ik na strafschoppen, want de stand bleef steken op 2-2 op Old Trafford.
En nu mag ik tegen Barcelona in de CL :')

Sta in de competitie nu 2e achter Man Utd. Zij staan nu 3 punten los van mij door hun overwinning op mij.
  dinsdag 8 november 2011 @ 17:30:04 #208
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104127768
Is er al een goede all graphics megapack te downloaden? Tot nu toe vind ik alleen maar troep op internet. Misschien dat iemand al een goede gevonden heeft?
AJAX PAKT 30e LANDSTITEL ✯✯✯
Op woensdag 30 maart 2011 00:16 schreef Flippiee het volgende:
CREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG :*
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:17:03 #209
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_104132155
Duurt lang trouwens om training facilities te upgraden! Moet anderhalf jaar wachten voordat ze klaar zijn :(
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:52:05 #210
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104133966
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:53 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik wil hem niet kwijt, is een belangrijke speler. Als zij een van m'n beste spelers willen kopen, dan mogen ze daar flink voor betalen. Bovendien heeft hij nog een contract voor 4,5 jaar ;)

Vraagprijs is nu op 27 miljoen gezet, maar er zijn nog steeds geïnteresseerde clubs, dus dat lijkt goed te zitten. Hij staat nu wel op eigen verzoek op de transferlijst helaas :(
Tja, dan zal je het in die 4,5 jaar goed moeten maken wil hij straks niet transfervrij vertrekken.
  dinsdag 8 november 2011 @ 20:16:29 #211
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104135081
Ik zoek eerst een goed werkende graphics pack voordat ik een carrière begin. Wil namelijk wel gewoon de gezichten kunnen zien ipv van die zwarte plaatjes.
  dinsdag 8 november 2011 @ 22:20:13 #212
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104142183
Zodemieters en ik heb 'm gevonden ook. En wat voor één. Voor de mensen die deze pack ook willen downloaden: Klik hier.

Hoe toe te passen is heel gemakkelijk. Het staat in de readme file als je hem gedownload hebt, maar het is fijner als je die al van tevoren even weet.

quote:
Instructions

1. Extract graphics folder into C:\Users\your username\Documents\Sports Interactive\
Football Manager 2012

2. Start football manager 2012.

3. Open preferences and select the display and sound tab.

4. Untick the "use skin cache' option.

5. Tick the "always reload skin on confirm" option

6. Click reload skin in the bottom left hand corner.
(This shouldn't take too long, certainly less than five minutes.)
FOOTBALL MANAGER MAY SEEM UNRESPONSIVE HAVE PATIENCE!!

7. Open preferences once again and select the display and
sound tab once again, and untick the "always reload skin on confirm" option.
(this is done because otherwise everytime you click confirm on your prefences
it will reload the graphics and will waste your time.)

8. Click Confirm, and now play the Football manager 2012 with much better graphics.

Enjoy
pi_104142516
Maakt niet uit welke patch?
  dinsdag 8 november 2011 @ 22:31:06 #214
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104142869
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:25 schreef Cara het volgende:
Maakt niet uit welke patch?
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik heb een gedownloade FM12 versie en heb dus nog geen patch gebruikt.
  dinsdag 8 november 2011 @ 22:32:12 #215
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104142947
Maar hij vervangt niks. Het is een map genaamd Graphics die op de plek gaat waar de opgeslagen spellen staan en je opgeslagen wedstrijden enz. Niet in die map zelf, maar tussen die mappen. Dus werkt het niet.. verwijder je dus alleen die Graphics map.
pi_104143252
Overname geruchten! Voorzitter heeft bekend gemaakt terug te willen treden en nu toont een rijke zakenmagnaat interesse en hij wil grote sommen geld investeren in de accommodatie en in spelers.

Stadion wordt overigens al uitgebreid met 16,000 plekken en er zijn plannen voor het uitbreiden van het jeugdcomplex. Ben dus wel benieuwd wat die beste man nog meer wil investeren in de accommodatie :P
pi_104145447
De voorzitter die een talent verkoopt (Elverio van Overbeek) omdat hij het een mooi aanbod vind ;( Zo kut he....
Heb je eens een groeibriljant bij PSV....

Heerlijk slapen nu. 2012 en 2013 kampioen geworden met PSV.
Nu 21 uit 7 en zojuist in de Arena met 2-0 van Ajax gewonnen. CL 6 uit 3, met o.a. uitoverwinning op Shaktar.
U MAD?
pi_104145680
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:31 schreef Creeg het volgende:

[..]

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik heb een gedownloade FM12 versie en heb dus nog geen patch gebruikt.
Solide, want wij hebben dezelfde versie ;) bedankt voor de link!
pi_104148035
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:20 schreef Creeg het volgende:
Zodemieters en ik heb 'm gevonden ook. En wat voor één. Voor de mensen die deze pack ook willen downloaden: Klik hier.

Hoe toe te passen is heel gemakkelijk. Het staat in de readme file als je hem gedownload hebt, maar het is fijner als je die al van tevoren even weet.

[..]

Ook écht met de transfers verwerkt dit keer? Dus Ruiz in Fulham shirr, Fer Twente-shirt en Fabregas Barca-shirt? Me gaat morgen downloaden :)
  woensdag 9 november 2011 @ 00:37:36 #220
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104148300
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2011 00:27 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Ook écht met de transfers verwerkt dit keer? Dus Ruiz in Fulham shirr, Fer Twente-shirt en Fabregas Barca-shirt? Me gaat morgen downloaden :)
Ik weet niet of die transfers al verwerkt waren, maar de spelers die jij opnoemt spelen inderdaad bij de club die je ook opnoemt ja. Enige kleine nadeel is dat de Champions League heet Champions Cup ofzoiets, en de Europa League heet Euro Cup. Maargoed, daar moet je gewoon aan wennen.

Wat ik wel frappant vind nu bij FM12 is dat als je op je eigen managersnaam klikt, je niet meer je eigen profiel krijgt te zien, maar gewoon de homepage. Hebben jullie dit ook?
  woensdag 9 november 2011 @ 00:38:39 #221
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104148332
Trouwens het is alleen de graphics pack hè. Dus niet het volledige spel.
pi_104148454
Ja maar dat spelen ze zonder zo'n pack ook he ;) Ik doel meer op het feit of ze niet nog hun oude tenue's dragen. Dus is het nu zo bij jou: Ruiz in Fulham tenue op de foto of nog in Twente outfit. En alle andere transfers zegmaar
  woensdag 9 november 2011 @ 09:47:16 #223
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104152794
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 00:43 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ja maar dat spelen ze zonder zo'n pack ook he ;) Ik doel meer op het feit of ze niet nog hun oude tenue's dragen. Dus is het nu zo bij jou: Ruiz in Fulham tenue op de foto of nog in Twente outfit. En alle andere transfers zegmaar
Bij Ruiz zit nog een heel klein beetje rood op de schouder. Maar is dat echt een probleem? Als hij in een Fulham shirt had gezeten, en jij met bijvoorbeeld Everton had 'm gekocht, was hij alsnog met een wit shirtje gebleven terwijl jij zelf in het blauw speelt.
pi_104152841
Aguëro : 7 goals in 2 wedstrijden _O_
Trouwens geen negers meer in het spel? Ze zijn allemaal min of meer blank :o
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_104153832
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:47 schreef Creeg het volgende:

[..]

Bij Ruiz zit nog een heel klein beetje rood op de schouder. Maar is dat echt een probleem? Als hij in een Fulham shirt had gezeten, en jij met bijvoorbeeld Everton had 'm gekocht, was hij alsnog met een wit shirtje gebleven terwijl jij zelf in het blauw speelt.
Nja ik vind dat niet leuk :9
  woensdag 9 november 2011 @ 11:39:37 #226
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_104155600
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:49 schreef Stokstaart het volgende:
Aguëro is een beest in FM12. Bij mij loopt ie minimaal 1 op 1.

[ Bericht 10% gewijzigd door Moron op 09-11-2011 11:49:41 ]
pi_104155946
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:49 schreef Stokstaart het volgende:
Bizar inderdaad. Ook de manier waarop de spelers zich over het veld bewegen is minder dan in FM, ze schuifelen nu meer dan dat ze lopen. Tot nu toe vind ik FM 2011 eigenlijk fijner dan FM 2012. Ik heb wel de Il Devasto tactiek voor FM 2012 gedownload, die ga ik maar eens gebruiken.
  woensdag 9 november 2011 @ 12:15:27 #228
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104156812
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Nja ik vind dat niet leuk :9
Nah, als je daar al om gaat zitten zeiken snap ik niet waarom je het spel speelt.
pi_104157198
2e seizoen bij Santa Coloma gaat weer als de brandweer :) Nog 5 duels te gaan en een voorsprong van 9 punten op de nummer 2..

Het is alleen ff afwachten wat er na dit seizoen van mijn team overblijft. Mijn halve selectie heeft nog een aflopend contract en een gedeelte daarvan wil nog niet verlengen..
pi_104157885
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:15 schreef Creeg het volgende:

[..]

Nah, als je daar al om gaat zitten zeiken snap ik niet waarom je het spel speelt.
Nou nou, je kan ook een beetje overdreven reageren Creeg. Ik speel FM (eerst CM) al vanaf 2001 en het is ieder jaar weer mijn meest gespeelde game. Ik vind het echter leuk dat in het begin alle spelersfoto's gewoon kloppen, klaar.
pi_104163389
Zijn er hier nog meer mensen die met teams uit de BSP/BSN/BSS spelen? of misschien nog wel lager?

Ben nu begonnen met Dartford FC, uitkomend in de BSS. Na 15 wedstrijden 13 punten.
Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
pi_104167324
Ajax 11e PSV 17e.. :')
pi_104172479
Gaat wel goed met mijn carriere, net van Neftchi gewonnen waardoor ik op evenveel punten met voormalig nummer 1( :6 ) Qabala kom te staan 8-)

woensdag 9 november 2011 @ 19:24:51 #234
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_104172695
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:20 schreef Eagle_99 het volgende:
Gaat wel goed met mijn carriere, net van Neftchi gewonnen waardoor ik op evenveel punten met voormalig nummer 1( :6 ) Qabala kom te staan 8-)

[ afbeelding ]
Vet! Door jou m'n Ajax-game maar even op een laag pitje zetten en LLM beginnen.

Edit: Hoe kom jij aan Azerbeidzjan?

Edit²: Oh mijn god. Ik denk dat ik kampioen ben met Iprottafelag akraness uit de IJslandse tweede divisie ( :') ) Moet je kijken wie er op dit niveau wil komen ballen:

[ Bericht 2% gewijzigd door Lindgren. op 09-11-2011 19:41:47 ]
pi_104175281
Selectie met Feyenoord is rond. Biseswar, Schaken, D. Fernandez en Leerdam verkocht, Cabral en Isoufi verhuurd. Vennegoor of Hesselink, Loovens, de Roon en de Roover gehaald.
Daarmee 7 punten uit 3 wedstrijden gehaald, 1-2 winst bij NAC, 1-1 thuis tegen Utrecht, 0-1 winst bij Ajax.
pi_104175810
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:24 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Vet! Door jou m'n Ajax-game maar even op een laag pitje zetten en LLM beginnen.

Edit: Hoe kom jij aan Azerbeidzjan?

Edit²: Oh mijn god. Ik denk dat ik kampioen ben met Iprottafelag akraness uit de IJslandse tweede divisie ( :') ) Moet je kijken wie er op dit niveau wil komen ballen:
[ afbeelding ]
Ik stuur het zo met een pm naar je met nog een paar competities(voor als je het wilt spelen), ik heb hem ergens gevonden alleen weet effe niet waar, adres staat op me laptop.

Edit: alleen ik kan je geen pm sturen :@

Dan maar een linkje
Azerbeidzjan, Kazachstan, Iran, Oezbekistan, Bosnië en Japan heb ik erop zitten:

http://www.filesonic.com/file/3269498145/competities.rar

[ Bericht 8% gewijzigd door Eagle_99 op 09-11-2011 20:25:29 ]
  woensdag 9 november 2011 @ 22:01:33 #237
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_104181448
Die jeugdexponenten die er in Maart bij komen. Hoe vet is dat _O_

Anders krijg je er gewoon gelijk een hele berg dikke talenten bij in het eerste seizoen.. :9
pi_104181970
Bod van Man City op Stefan de Vrij.
4,7 miljoen euro + 25% doorverkoop.

Doen?
  woensdag 9 november 2011 @ 22:16:11 #239
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_104182236
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:11 schreef Cara het volgende:
Bod van Man City op Stefan de Vrij.
4,7 miljoen euro + 25% doorverkoop.

Doen?
Probeer er dan op z'n minst 50% in plaats van 25 uit te slepen :)
pi_104182335
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:16 schreef inZanity het volgende:

[..]

Probeer er dan op z'n minst 50% in plaats van 25 uit te slepen :)
Ze boden in eerste instantie 4 miljoen, maar dit was het verst wat ze voor tegenbod wilden gaan. Vraag me af of het worthwhile is. Hij staat wel erg sterk gerate als zijnde kan net zo goed zijn als Vlaar (die erg sterk is in het spel) maar zijn stats zijn niet echt bijzonder.
pi_104182450
Bij mij zit ie op de bank, maar ik zit dan ook nog begin seizoen 1 :D Maar ik denk dat ik het zou doen, die Kongolo is ook wel een groot talent geloof ik.
pi_104182467
PSG, bazenploeg zeg. Alleen zware verkrachting dat je zoveel goede AMC's hebt.
pi_104183377
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:17 schreef Cara het volgende:

[..]

Ze boden in eerste instantie 4 miljoen, maar dit was het verst wat ze voor tegenbod wilden gaan. Vraag me af of het worthwhile is. Hij staat wel erg sterk gerate als zijnde kan net zo goed zijn als Vlaar (die erg sterk is in het spel) maar zijn stats zijn niet echt bijzonder.
Ah, Manchester City kwam toch over de brug met 50% doorverkoop, dus hopen op een grote transfer later. Grappig trouwens, de Vrij staat in mijn spel labeled als the next Joris Mathijsen :')

Edit: Ook Martins Indi is labeled the next Joris Mathijsen zie ik nu :')
pi_104183852
Dat wordt een geil centrum bij Oranje dan :9~
Hij is bij mij trouwens ook 2-benig die Martins Indi :o Dacht dat ik afgelopen zaterdag tegen NEC er net achter was gekomen dat ie 0-benig is...
  woensdag 9 november 2011 @ 22:43:33 #245
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_104183927
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:34 schreef Cara het volgende:

[..]

Ah, Manchester City kwam toch over de brug met 50% doorverkoop, dus hopen op een grote transfer later. Grappig trouwens, de Vrij staat in mijn spel labeled als the next Joris Mathijsen :')

Edit: Ook Martins Indi is labeled the next Joris Mathijsen zie ik nu :')
Ah 50% is toch altijd wel lekker, ik probeer dat bij zo'n beetje al m'n jonge spelers te doen kan in de toekomst nog best aardige bedragen opleveren ^O^

Bij mij word de Vrij overigens ook als de nieuwe Mathijssen gezien. En hij zit bij mij ook op de bank maar dat komt omdat ik een speler heb die gewoon veel beter is op dit moment(MAthoto) en Vlaar is sowieso basis natuurlijk maar volgens mij kan de Vrij best uitgroeien tot een goede basisspeler :Y
pi_104183981
Ik vind het alleen jammer dat ie zo weinig bij koppen heeft, ik gebruik hem eigenlijk voornamelijk als rechtsback daardoor.
  woensdag 9 november 2011 @ 22:45:30 #247
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_104184032
Voor rechtsback heb je dan ook al Leerdam toch? En Fernandez, die doet het bij mij ook prima :)
pi_104184262
Die heb ik allebei verkocht :P
pi_104185560
Ik heb net een penalty gescoord, degene waar de overtreding op werd gemaakt heeft een assist op z'n naam gekregen :')
  woensdag 9 november 2011 @ 23:28:43 #250
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_104186434
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:49 schreef Irritatie100 het volgende:
Die heb ik allebei verkocht :P
Oh ja dan houd het op he :P

Nog twee wedstrijdjes winnen(VVV uit en NEC thuis) en ik ben gewoon kampioen in het eerste seizoen met Feyenoord :D
  donderdag 10 november 2011 @ 01:11:32 #251
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104189980
Wel jammer met FM12 is dat als je een wedstrijd hebt je niet meer advies krijgt hoe je ongeveer tegen dat team zou kunnen spelen. Qua smal en laag tempo of breed en hoog tempo. Of is hij er wel?
pi_104190341
Je kunt trouwens niet meer willekeurig een team laten uitkiezen aan het begin van het spel? Alleen van 1 land en 1 competitie in een land.
Bij eerdere delen deed ik dat wel eens en dan kwam je soms echt bij hele vage clubjes uit.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_104193261
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:20 schreef Creeg het volgende:

[..]

Screens?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  donderdag 10 november 2011 @ 11:58:22 #254
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104196827
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 09:50 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Screens?

donderdag 10 november 2011 @ 12:00:26 #255
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104196913
quote:
11s.gif Op donderdag 10 november 2011 01:36 schreef Stokstaart het volgende:
Je kunt trouwens niet meer willekeurig een team laten uitkiezen aan het begin van het spel? Alleen van 1 land en 1 competitie in een land.
Bij eerdere delen deed ik dat wel eens en dan kwam je soms echt bij hele vage clubjes uit.
Jawel hoor. De knop ''willekeurig'' staat er nog gewoon naast.
pi_104197108
Iemand die weet hoe ik Steam kan uitschakelen en toch FM kan spelen? Gisteren lag m'n internet er even uit en kon ik niet eens FM'en..
pi_104197197
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:05 schreef Niek92 het volgende:
Iemand die weet hoe ik Steam kan uitschakelen en toch FM kan spelen? Gisteren lag m'n internet er even uit en kon ik niet eens FM'en..
Je kan dan toch kiezen om steam in offlinemode te starten?
pi_104198281
Ik heb de ideale scout gevonden voor zuid-europa. 100% kennis in Turkije, Croatie, Bosnie.. de enige, eigenlijk. Nou wil hij 1.6k per week, maar het Feyenoord bestuur laat maar 1,2k maximaal voor scouts toe, ook al heb ik een budget van 5 miljoen. Enig idee of er een mogelijkheid is om het maximum omhoog te schroeven? Dit is heel frustrerend..
pi_104198476
Volgens mij lukt het wel als je je budget nog ietsje aanpast, dus het salarisbudget nog iets verhoogt.
pi_104198989
Budget anpassen, contract laten tekenen, budget weer aanpassen.
pi_104199188
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:43 schreef Irritatie100 het volgende:
Volgens mij lukt het wel als je je budget nog ietsje aanpast, dus het salarisbudget nog iets verhoogt.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:01 schreef Scorpie het volgende:
Budget anpassen, contract laten tekenen, budget weer aanpassen.
Nee, werkt niet. Toen ik een budget had in het begin op 0 transferbudget had kon het niet en na de verkoop van Stefan de Vrij van 5 miljoen op 0 transferbudget kan ik het nog steeds niet.
pi_104199718
Hmmm, dan moet ik je het antwoord schuldig blijven vrees ik... Neemt hij ook geen genoegen met 1.2k ipv 1.5k?

Hoe zijn jouw ervaringen met Schenkeveld eigenlijk? Hij verdient 86k per jaar, maar zijn contract loopt af aan het eind van seizoen 1. Op zich is hij wel talentvol en m'n assistent ziet ook een potentieel belangrijke speler in hem, maar als ik zijn contract wil verlengen vraagt hij 275k per jaar :')
Weet niet of ik zo'n enorme verhoging voor hem over heb.
pi_104199937
Hoe heet die scout, Cara?

Weet iemand trouwens nog een goede scout voor zuid-amerika?
pi_104200157
Wat is dit, ik krijg echt letterlijk elke wedstrijd een rode kaart :') En tackelen staat niet eens op hard.
pi_104200393
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Hmmm, dan moet ik je het antwoord schuldig blijven vrees ik... Neemt hij ook geen genoegen met 1.2k ipv 1.5k?

Hoe zijn jouw ervaringen met Schenkeveld eigenlijk? Hij verdient 86k per jaar, maar zijn contract loopt af aan het eind van seizoen 1. Op zich is hij wel talentvol en m'n assistent ziet ook een potentieel belangrijke speler in hem, maar als ik zijn contract wil verlengen vraagt hij 275k per jaar :')
Weet niet of ik zo'n enorme verhoging voor hem over heb.
Nee, hij wil naar beneden gaan tot 1.5k, maar ik mag maar tot 1,2 k uitgeven.
Schenkeveld is een degelijke backup voor de Vrij, maar als je van Feyenoord een kampioensploeg wil maken zou ik voor 700k Romario (DR) halen. Heb je gelijk voor de komende 5 seizoenen een betrouwbare back met veel potentie in huis.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:30 schreef Banaanensuiker het volgende:
Hoe heet die scout, Cara?

Weet iemand trouwens nog een goede scout voor zuid-amerika?
Ik zit ff op mijn werk dus kan het niet opzoeken, maar het de enige Bosnische coach die ik via staff search kan vinden. Tomic ofzo. Gewoon op scout zoeken en nationality Bosnia.

Voor zuid-Amerika heb ik ook een hele sterke, volgens mij een italiaanse scout.
pi_104200693
Dan laat ik Schenkeveld lekker vertrekken.

Het gaat overigens best slecht bij mij :') Ik kom echt altijd op achterstand, dan kom ik terug, dan krijg ik rood en dan verlies ik. Zo'n beetje elke wedstrijd gebeurt dat :') Alleen uit bij Ajax gewonnen met 0-1 en uit bij NAC met 1-2. Ook bij NAC kreeg ik rood trouwens.
Thuis tegen Utrecht en VVV dan wel 1-1 gespeeld, maar ook in die wedstrijden kreeg ik allebei een rode kaart. Verder verloren van Twente (met - je raadt het al - een rode kaart) en Groningen (met wederom een rode kaart :') ). Tot aan de rode kaarten ben ik altijd veel beter, daarna zakt het in.
  donderdag 10 november 2011 @ 13:57:46 #267
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_104200749
Zo FM vanmiddag maar eens halen, duurt al veel te lang.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  donderdag 10 november 2011 @ 14:15:11 #268
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104201311
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:57 schreef heloef het volgende:
Zo FM vanmiddag maar eens halen, duurt al veel te lang.
Downloaden. Bespaard je 41 euro.
pi_104201401
Net in seizoen 2014/2015 de CL gewonnen met Ajax tegen Barcelona. Opstelling: van der Wiel, regen, Vertonghen, Boilesen, Enoh, Andersen, Eriksen, Sulejmani, Boerrigter, Eduardo da Silva.

2-0 :)
  donderdag 10 november 2011 @ 14:54:25 #270
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104202609
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:18 schreef Banaanensuiker het volgende:
Net in seizoen 2014/2015 de CL gewonnen met Ajax tegen Barcelona. Opstelling: van der Wiel, regen, Vertonghen, Boilesen, Enoh, Andersen, Eriksen, Sulejmani, Boerrigter, Eduardo da Silva.

Dat is zeer netjes!
  donderdag 10 november 2011 @ 14:58:27 #271
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104202718
Trouwens.. misschien een hele domme vraag, maar waar staat de kalender? Normaal stond hij in het lijstje als je op je eigen naam klikte.

Edit: al gevonden
pi_104202751
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:18 schreef Banaanensuiker het volgende:

Ik vind het zo zonde dat je met een paar kleine aanpassingen gelijk de CL kan winnen. Ik wou dat het zo ging dat je eerst geweldige talenten een aantal jaar moet laten rijpen en dan met veel geluk en moeite 1x in de 3 jaar met dat ding aan de haal gaan. Maar das mijn mening.
pi_104202790
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:59 schreef Cara het volgende:

[..]

Ik vind het zo zonde dat je met een paar kleine aanpassingen gelijk de CL kan winnen. Ik wou dat het zo ging dat je eerst geweldige talenten een aantal jaar moet laten rijpen en dan met veel geluk en moeite 1x in de 3 jaar met dat ding aan de haal gaan. Maar das mijn mening.
mij is het nog niet gelukt om de knock out fase te bereiken }:|
Is het overigens mogelijk om op jeugdtoernooien te scouten? Ik zie het niet staan bij internationale competities.
  donderdag 10 november 2011 @ 15:04:11 #274
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104202881
Nou ik kan die CL wel vergeten met Ajax. Zit in de poule met Real Madrid, Shaktar en Dortmund.
pi_104202895
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:01 schreef Maastoren het volgende:

[..]

mij is het nog niet gelukt om de knock out fase te bereiken }:|
Is het overigens mogelijk om op jeugdtoernooien te scouten? Ik zie het niet staan bij internationale competities.
Als je bij scouting naar assignments gaat kun je kiezen aan welk toernooi je ze bindt.
pi_104203005
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:04 schreef Cara het volgende:

[..]

Als je bij scouting naar assignments gaat kun je kiezen aan welk toernooi je ze bindt.
Het staat er nu wel bij ja. Was denk ik te vroeg.Alleen de finale moet nu nog gespeeld worden :(
pi_104203136
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:07 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Het staat er nu wel bij ja. Was denk ik te vroeg.Alleen de finale moet nu nog gespeeld worden :(
Ik hou altijd expres een paar miljoen op zak zodat ik de must-buy regens gelijk kan kopen als ze ongeveer ontstaan. Het lijkt wel of dit jaar alle goede regens minstens een miljoen kosten.
pi_104203238
Dat idee heb ik ook, 5m dokken voor een regen van 15. :')

O, en waarom zijn mijn scouts na 1 dag klaar met hun opdracht?
pi_104203592
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:13 schreef TJV het volgende:

Dat begrijp ik ook niet
pi_104204233
Weet iemand trouwens op welke data de nieuwe regens per land komen?
pi_104204964
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:38 schreef Eagle_99 het volgende:
Weet iemand trouwens op welke data de nieuwe regens per land komen?
JANUARY
27.1 - Costa Rica
28.1 - Honduras, Jamaica, Guatemala, Panama, Nicaragua, Netherlands Antilles, Suriname, St Vincent, Guyana, Grenada, El Salvador, Cuba & Bermuda

FEBRUARY
23.2 - Azerbaijan, Bosnia & Herzeg., Cyprus, Estonia, FYR Macedonia, Kazakhstan, Latvia, Lithuania, Moldova, Montenegro, New Zealand, Georgia, Andorra, Albania, American Samoa, Fiji, Papua New Guinea, Samoa, Solomon Islands, Tonga, Vanuatu, Armenia & Malta

MARCH
2.3 - Mexico
7.3 - Australia, Croatia, France, Germany, Greece, Hungary, Israel, Northern Ireland, Scotland, Switzerland, Turkey, Ukraine & Wales
12.3 - Austria & England
16.3 - Slovakia
17.3 - Belgium, Czech Republic, Italy, Poland, Portugal, Cyprus & Indonesia
19.3 - Bulgaria, Slovenia & Romania
25.3 - Denmark & Netherlands
28.3 - Serbia & Spain

APRIL
2.4 - Argentina, South Africa & India
18.4 - Uruguay

MAY
7.5 - Mali

JUNE
6.6 - Barbados, Bolivia, Ecuador, Paraguay, Venezuela & Trinidad & Tobago

AUGUST
20.8 - Sweden & Hong Kong
27.8 - Canada, Iran, Iraq, Japan, Kuwait, Lebanon, Qatar, Saudi Arabia, Turkmenistan, U.A.E, Uzbekistan, Vietnam, Macau, Yemen, Thailand, Tajikistan, Syria, Sri Lanka, Philippines, Palestine, Pakistan, Oman, Northern Mariana Islands, Nepal, N. Korea, Mynamar, Mongolia, Maldives, Macau (China PR), Laos, Kyrgyzstan, Jordan, Guam, East Timor, Chinese Taipei, Cambodia, Brunei, Bhutan, Afghanistan, Bahrain & Bangladesh
29.8 - Burundi

SEPTEMBER
2.9 - Malaysia
7.9 - Chad
18.9 - Chile
19.9 - Brazil
20.9 - Russia, South Korea & U.S.A
22.9 - Iceland & Republic of Ireland
24.9 - Finland
27.9 - Colombia & Singapore

OCTOBER
2.10 - African teams (I've found this to be true if you don't have any African xml's loaded. If you do then dates tend to vary)
7.10 - China PR & Norway
15.10 - Peru

NOVEMBER
1.11 - Belarus

Succes ;). (bron: sigames officiële FM forum)
pi_104205281
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:13 schreef TJV het volgende:
Dat idee heb ik ook, 5m dokken voor een regen van 15. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:22 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook niet
Dat komt omdat de scouts genoeg kennis hebben van het gebied waar je ze naar toe hebt gestuurd, om binnen een dag een report te brengen van spelers :). Dit staat echter niet in het nieuwsbericht erover, wordt wss met een patch opgelost (en daarom is het handig om het spel te kopen! Naast natuurlijk de data updates later :P).
pi_104205379
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:55 schreef VelitoX het volgende:

[..]

JANUARY
27.1 - Costa Rica
28.1 - Honduras, Jamaica, Guatemala, Panama, Nicaragua, Netherlands Antilles, Suriname, St Vincent, Guyana, Grenada, El Salvador, Cuba & Bermuda

FEBRUARY
23.2 - Azerbaijan, Bosnia & Herzeg., Cyprus, Estonia, FYR Macedonia, Kazakhstan, Latvia, Lithuania, Moldova, Montenegro, New Zealand, Georgia, Andorra, Albania, American Samoa, Fiji, Papua New Guinea, Samoa, Solomon Islands, Tonga, Vanuatu, Armenia & Malta

MARCH
2.3 - Mexico
7.3 - Australia, Croatia, France, Germany, Greece, Hungary, Israel, Northern Ireland, Scotland, Switzerland, Turkey, Ukraine & Wales
12.3 - Austria & England
16.3 - Slovakia
17.3 - Belgium, Czech Republic, Italy, Poland, Portugal, Cyprus & Indonesia
19.3 - Bulgaria, Slovenia & Romania
25.3 - Denmark & Netherlands
28.3 - Serbia & Spain

APRIL
2.4 - Argentina, South Africa & India
18.4 - Uruguay

MAY
7.5 - Mali

JUNE
6.6 - Barbados, Bolivia, Ecuador, Paraguay, Venezuela & Trinidad & Tobago

AUGUST
20.8 - Sweden & Hong Kong
27.8 - Canada, Iran, Iraq, Japan, Kuwait, Lebanon, Qatar, Saudi Arabia, Turkmenistan, U.A.E, Uzbekistan, Vietnam, Macau, Yemen, Thailand, Tajikistan, Syria, Sri Lanka, Philippines, Palestine, Pakistan, Oman, Northern Mariana Islands, Nepal, N. Korea, Mynamar, Mongolia, Maldives, Macau (China PR), Laos, Kyrgyzstan, Jordan, Guam, East Timor, Chinese Taipei, Cambodia, Brunei, Bhutan, Afghanistan, Bahrain & Bangladesh
29.8 - Burundi

SEPTEMBER
2.9 - Malaysia
7.9 - Chad
18.9 - Chile
19.9 - Brazil
20.9 - Russia, South Korea & U.S.A
22.9 - Iceland & Republic of Ireland
24.9 - Finland
27.9 - Colombia & Singapore

OCTOBER
2.10 - African teams (I've found this to be true if you don't have any African xml's loaded. If you do then dates tend to vary)
7.10 - China PR & Norway
15.10 - Peru

NOVEMBER
1.11 - Belarus

Succes ;). (bron: sigames officiële FM forum)
Thanks
pi_104205687
Wat is de makkelijkste manier om op de bewuste data een goede regens te vinden?
pi_104205874
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:10 schreef Jester65 het volgende:
Wat is de makkelijkste manier om op de bewuste data een goede regens te vinden?
Naast manueel teams langsstruinen kan je de search gebruiken (op bijv. age tot 16) en naar de waardes kijken. Vaak hebben de betere regens een hogere waarde meteen.

Doe het zelf eigenlijk niet, vind het veel leuker/handiger om gewoon naar mn scouts te luisteren :) (is ook wat realistischer).
pi_104207454
Ik heb een leuk talent gevonden in Noorwegen - goed genoeg voor de eredivisie: Thomas Drage.
19 Jaar jong, kan al op veel posities spelen en is erg goed begonnen bij mij. Voor 1,1mln op kunnen halen.
pi_104207598
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:15 schreef Creeg het volgende:

[..]

Downloaden. Bespaard je 41 euro.
Of zoek een baan. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 01:11 schreef Creeg het volgende:
Wel jammer met FM12 is dat als je een wedstrijd hebt je niet meer advies krijgt hoe je ongeveer tegen dat team zou kunnen spelen. Qua smal en laag tempo of breed en hoog tempo. Of is hij er wel?
1 van je scouts op ''next opponent'' zetten.
pi_104212421
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:53 schreef Sejt het volgende:
Ik heb een leuk talent gevonden in Noorwegen - goed genoeg voor de eredivisie: Thomas Drage.
19 Jaar jong, kan al op veel posities spelen en is erg goed begonnen bij mij. Voor 1,1mln op kunnen halen.
Even een screenshot erbij:
  donderdag 10 november 2011 @ 19:27:12 #289
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_104213227
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 16:56 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

1 van je scouts op ''next opponent'' zetten.
Dat staat hij.
pi_104219373
Hoe zijn de ervaringen met FM12?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_104219457
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe zijn de ervaringen met FM12?
redelijk goed, paar bugs.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
pi_104221016
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:11 schreef Sejt het volgende:

[..]

Even een screenshot erbij:
[ afbeelding ]
In mijn game geven mn Ajax scouts um maar 2.5 ster, al zijn zn stats wel ok :).
  donderdag 10 november 2011 @ 22:36:51 #293
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_104225474
Eerste seizoen gelijk kampioen geworden met Feyenoord. Niet verwacht, en ik moet ook zeggen dat de rest(o.a PSV en Ajax) het behoorlijk lieten afweten. In de eerste seizoenshelft was m'n positie nog regelmatig zeer wankel en zat ik vaak dicht tegen een ontslag aan. Maar, in de tweede seizoenshelft begon op een gegeven moment alles te winnen en stond ik tot m'n eigen verbazing aan kop, en die positie gaf ik uiteindelijk ook niet meer weg. :)

Inmiddels is het tweede seizoen ook alweer begonnen en heb ik m'n tweede prijs alweer te pakken, de JC schaal won ik door Groningen met 3-1 te verslaan. M'n selectie is zo goed als rond, zonder ook maar een euro uit te hebben gegeven toch een aantal aardige versterkingen binnen weten te halen ik hoop daar alleen nog een LB van Liverpool (Jack Robinson) op huurbasis aan toe te voegen. :)

M'n selectie ziet er nu als volgt uit. Ik hoop hiermee goed voor de dag te kunnen komen in Europa en hopelijk weer voor de titel te kunnen gaan.

pi_104226035
Eerste seizoen met mijn Qarabag Agdam de titel en beker gewonnen. Ging wel makkelijk, ik was tenslotte ook favoriet. Wel mooi dat ik met voornamelijk binnenlandse spelers de titel won, overige topteams hadden bijna geen Azeri spelers :')

Emile Mpenza speelt bij Neftchi Baku(ook in het echt :o )

Net Hapoel Tel Aviv geloot voor 2de voorronde van Champions League :{ Dat wordt zwaar.
pi_104231058
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
CL gewonnen *O*

Wooooooo!
pi_104234298
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:36 schreef inZanity het volgende:
Eerste seizoen gelijk kampioen geworden met Feyenoord. Niet verwacht, en ik moet ook zeggen dat de rest(o.a PSV en Ajax) het behoorlijk lieten afweten. In de eerste seizoenshelft was m'n positie nog regelmatig zeer wankel en zat ik vaak dicht tegen een ontslag aan. Maar, in de tweede seizoenshelft begon op een gegeven moment alles te winnen en stond ik tot m'n eigen verbazing aan kop, en die positie gaf ik uiteindelijk ook niet meer weg. :)

[ afbeelding ]

Inmiddels is het tweede seizoen ook alweer begonnen en heb ik m'n tweede prijs alweer te pakken, de JC schaal won ik door Groningen met 3-1 te verslaan. M'n selectie is zo goed als rond, zonder ook maar een euro uit te hebben gegeven toch een aantal aardige versterkingen binnen weten te halen ik hoop daar alleen nog een LB van Liverpool (Jack Robinson) op huurbasis aan toe te voegen. :)

[ afbeelding ]

M'n selectie ziet er nu als volgt uit. Ik hoop hiermee goed voor de dag te kunnen komen in Europa en hopelijk weer voor de titel te kunnen gaan.

[ afbeelding ]
Serginho Greene.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_104236719
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 00:33 schreef Rumille het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
CL gewonnen *O*
[ afbeelding ]

Wooooooo!
Hoe ziet je team er uit?
pi_104239505
Wie kan mij tips geven voor goede staf? Ben Twente.
Heb John Versleeuwen en Jos van Dijk al gehaald.
pi_104240011
Seizoen 2 zit erop met Cambuur. Uiteindelijk is het een heel mooi seizoen geworden, met als bekroning de bekerfinale tegen FC Groningen. We kwamen door 2 doelpunten van Depay zelfs op een 0-2 voorsprong, maar uiteindelijk wist Groningen terug te komen op 2-2 door een doelpunt van Clarence Seedorf(speelt tegenwoordig bij de FC) vlak voor tijd. In de verlening wist Pedersen de 3-2 voor Groningen te scoren en ging Groningen uiteindelijk aan de haal met de beker. Erg zuur, want we hadden de cup voor het grijpen. Maar goed, in mijn eerste seizoen Eredivisie met Cambuur de bekerfinale bereiken is al een prestatie op zich.

In de competitie zijn we op een zeer verdienstelijke 9e plek geëindigd, wat voor een groot deel te danken was aan mijn spits Giuseppe Morello. Mensen die een goedkope 'poacher' zoeken: bij Morello ben je aan het juiste adres. Hij scoorde er 24 in 27 wedstrijden en is daarmee topscorer van de Eredivisie geworden.

Voor volgend seizoen heb ik een hele berg talenten vastgelegd, waar een stuk of 3 tussen zitten die direct al met het eerste elftal mee kunnen doen. Er zijn zóveel goede regens te vinden, en gelukkig zitten er ook genoeg tussen die voor Cambuur willen spelen. Waaronder bijvoorbeeld deze:

pi_104240068
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:38 schreef Spierpijn888 het volgende:
Wie kan mij tips geven voor goede staf? Ben Twente.
Heb John Versleeuwen en Jos van Dijk al gehaald.
Sowieso (bijna) al die jeugdtrainers van VVV :P Weet even niet hoe ze heten.
pi_104240229
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:52 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Sowieso (bijna) al die jeugdtrainers van VVV :P Weet even niet hoe ze heten.
Weet niet wat dat is inderdaad, maar het zijn er zo vier.
Er is er ook eentje met 18 attacking die 4 sterrentraining geeft, simpel te vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')