abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103869995
In Griekenland mag het volk nu middels een referendum zijn mening uitspreken.
Ik vind dat een goede ontwikkeling.

De zoganaamde leiders en deskundigen hebben er namelijk een puinhoop van gemaakt en het lukt ze maar niet om met daadkrachtige maatregelen te komen.
Laat het volk zich dan maar uitspreken voor wat zij willen.
pi_103870084
Het is onmogelijk de crisis op te lossen middels een referenda. Het gros van de Griekse burgers zal immers waarschijnlijk kiezen voor zo min mogelijk bezuinigingen, iets dat ik hen overigens niet kwalijk kan nemen. Probleem is echter dat de crisis op deze wijze niet wordt opgelost. Dan blijft het dweilen met de kraan open. Een crisis oplossen betekent vaak dat er impopulaire besluiten genomen moeten worden. En dat lukt niet als je het volk laat beslissen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_103870118
Ik denk dat we dan beter een referendum kunnen houden over de hamvraag:

CRISIS: VOOR of TEGEN?

Gewoon democratisch wegstemmen die crisis.
Spijt
pi_103870174
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:20 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:
Ik denk dat we dan beter een referendum kunnen houden over de hamvraag:

CRISIS: VOOR of TEGEN?

Gewoon democratisch wegstemmen die crisis.
Briljant idee ^O^
pi_103870221
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:19 schreef KoosVogels het volgende:
Het is onmogelijk de crisis op te lossen middels een referenda. Het gros van de Griekse burgers zal immers waarschijnlijk kiezen voor zo min mogelijk bezuinigingen, iets dat ik hen overigens niet kwalijk kan nemen. Probleem is echter dat de crisis op deze wijze niet wordt opgelost. Dan blijft het dweilen met de kraan open. Een crisis oplossen betekent vaak dat er impopulaire besluiten genomen moeten worden. En dat lukt niet als je het volk laat beslissen.
Dat vraag ik me af.
Als wij eerlijk voorgelicht worden zullen we best wel voor zekerheid op de lange termijn kiezen.
  woensdag 2 november 2011 @ 12:25:40 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_103870319
Nee, referenda zijn nooit een goede oplossing omdat het resultaat afhangt van de waan van de dag.
Zeker voor oplossingen die gaan over de middellange tot lange termijn kan dit funest zijn voor een samenleving.

We hebben in het westen niet voor niets de parlementaire democratie als staatsvorm. Dat houdt in dat je vertegenwoordigers kiest die zich fulltime met het te volgen beleid kunnen bezighouden.
pi_103870386
Een referendum is misschien niet de beste oplossing maar dat doet er niet toe.

Het volk heeft het recht om over hun eigen lot te beslissen.
pi_103870464
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:23 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af.
Als wij eerlijk voorgelicht worden zullen we best wel voor zekerheid op de lange termijn kiezen.
Als mensen eerlijk voorgelicht worden? Daar gaat het al fout. Het is niet alsof de Staten Generaal als een mond spreken. Persoonlijk ben ik van mening dat een reddingsoperatie noodzakelijk is. Ik ken de argumenten om dat besluit te overtuigen. Anderzijds zijn er ook argumenten om aan te sturen op het faillissement van de Grieken.

Wat is dus wijsheid? Goede vraag. Economen weten geen consensus te bereiken, dus laat staan dat burgers wel weten wat de beste oplossing is. Het lot van de crisis in handen leggen van referenda is hetzelfde als geblinddoekt een potje darten spelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 2 november 2011 @ 12:29:34 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_103870476
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:27 schreef Confetti het volgende:
Een referendum is misschien niet de beste oplossing maar dat doet er niet toe.

Het volk heeft het recht om over hun eigen lot te beslissen.
Dat kunnen ze elke vier jaar (of vaker) via parlementsverkiezingen.
pi_103870487
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:25 schreef remlof het volgende:
We hebben in het westen niet voor niets de parlementaire democratie als staatsvorm.
Aparte logica eigenlijk he?

Dat wij iets doen is logisch. We doen het immers.
Spijt
  woensdag 2 november 2011 @ 12:30:40 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_103870520
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:29 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:

[..]

Aparte stelling eigenlijk he?

Dat wij iets doen is logisch. We doen het immers.
Nee, de parlementaire democratie is de minst slechte staatsvorm.
Directe democratie lijkt mij heel erg gevaarlijk.
pi_103870546
quote:
Nee, referenda zijn nooit een goede oplossing omdat het resultaat afhangt van de waan van de dag.
Zeker voor oplossingen die gaan over de middellange tot lange termijn kan dit funest zijn voor een samenleving.

We hebben in het westen niet voor niets de parlementaire democratie als staatsvorm. Dat houdt in dat je vertegenwoordigers kiest die zich fulltime met het te volgen beleid kunnen bezighouden.
Dit dus.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 2 november 2011 @ 12:32:03 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103870571
quote:
Dat is voor politici net zo... Daarom zijn ze al een week bezig met 1 Afrikaan.

Ontopic: Ja, referenda zijn goed! Als we dat voor de invoering van de euro hadden gehad, hadden we nu net als Engeland weinig last gehad van alle europroblemen (binnenkort in de Van Dale?).
Dergelijke grote veranderingen moet je niet (willen) doorvoeren als "het volk" er niet achter staat. Dan heb je een munt die van binnenuit al geen steun heeft.
censuur :O
pi_103870595
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, die reclameslogan ken ik ja :P

quote:
Oh absoluut. Maar dat is weer een andere stelling.
Spijt
  woensdag 2 november 2011 @ 12:34:45 #15
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_103870676
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat kunnen ze elke vier jaar (of vaker) via parlementsverkiezingen.
En als in de tussentijd zich ontwikkelingen voordoen die niets te maken hebben gehad met de onderwerpen van de verkiezingen, of indien de gekozen volksvertegenwoordigers zich vervolgens niet aantrekken van de verkiezings-beloften waarop ze gekozen zijn, is het niet meer dan logisch dat de bevolking zich daarover kan uitspreken, zeker als de gevolgen van die regerings-gedragingen niet of nauwelijks omkeerbaar zijn.

Zo zitten wij nu in Nederland opgescheept met de afhankelijkheid van de Europese grondwet, terwijl een grote meerderheid van Nederland dit landverraad niet heeft gewild.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 2 november 2011 @ 12:35:27 #16
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103870698
Niemand heeft blijkbaar door dat het doel helemaal niet een echte oplosing zoeken voor de crisis is. Maar meer macht collectivistisch conglomereren (als ik dat woord al goed gebruik).
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_103870731
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:35 schreef Schenkstroop het volgende:
Niemand heeft blijkbaar door dat het doel helemaal niet een echte oplosing voor de crisis is. maar meer macht collectivistisch conglomereren (als ik dat woord al goed gebruik).
Als dat niet neuken wordt vanavond :D
Spijt
pi_103870732
quote:
7s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat hangt af van de context De nazi's kwamen aan de macht door een parlementaire democratie.
Maar je kunt daarom niet die zwakte van het systeem generaliseren tot : parlementaire democratie lijkt me heel erg gevaarlijk.
De waan van de dag is ook een zwakte voor de parlementaire democratie, net zoals bij een referenderum. Rita Verdonk - mogen zij ruste in vrede- stond 20 zetels in de peilingen op een zeker moment. Als op dat moment kamerverkiezingen waren, dan had haar TON dus nu nog 20 zetels. De verkiezingen kwamen later en Rita werd weggevaagd.. 0 zetels.
pi_103870751
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:23 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af.
Nee hoor vergeet dat maar, mensen zijn korte termijn denkers. Daarom hebben we ook democratievorm waarbij een aantal mensen zich fulltime bezighouden met het besturen van het land.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_103870762
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat is voor politici net zo... Daarom zijn ze al een week bezig met 1 Afrikaan.

Ontopic: Ja, referenda zijn goed! Als we dat voor de invoering van de euro hadden gehad, hadden we nu net als Engeland weinig last gehad van alle europroblemen (binnenkort in de Van Dale?).
Dergelijke grote veranderingen moet je niet (willen) doorvoeren als "het volk" er niet achter staat. Dan heb je een munt die van binnenuit al geen steun heeft.
In Engeland hebben ze een groter en sneller oplopend tekort dan in Griekenland, dus daar zou ik ook niet al te verlekkerd naar kijken als ik jou was.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_103870780
quote:
3s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:37 schreef Deetch het volgende:

[..]

Nee hoor vergeet dat maar, mensen zijn korte termijn denkers. Daarom hebben we ook democratievorm waarbij een aantal mensen zich fulltime bezighouden met het besturen van het land.
een verkapte regentenbestuur dus, een technocratie
  woensdag 2 november 2011 @ 12:39:46 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_103870829
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Eensch.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 2 november 2011 @ 12:39:49 #23
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_103870830
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:36 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:

[..]

Als dat niet neuken wordt vanavond :D
Ik weet niet wat je wilt zeggen. maar collectivisme in de meest negatieve zin van het woord is wat wij zien in Europa en Amerika. Collectivisme is het gereedschap waarmee de elite vrouwen en mannen de wereld kapotmaken. Die hele euro-crisis IS het werk van de NWO.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_103870854
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:35 schreef Schenkstroop het volgende:
Niemand heeft blijkbaar door dat het doel helemaal niet een echte oplosing zoeken voor de crisis is. Maar meer macht collectivistisch conglomereren (als ik dat woord al goed gebruik).
Je bedoelt? : het doel van die europese regeringen, merendeels rechts en neo-liberaal, is meer macht aan de EU-bureaucratie geven?
pi_103870862
nee. wanneer je "het volk" direct laat kiezen levert dat doorgaans heel veel ellende, aangezien iedere klootmongool van zichzelf vindt dattie er erg veel verstand van heeft maar feitelijk een enorme domme idioot is. "het volk" is nu eenmaal niet massaal economisch verstandig. "het volk" is maar dom.

man, kijk toch naar hier in nederland. hier heeft "het volk" onze regering gekozen. nou, daar staat het schaamrood je dan toch ook voor op je wangen toch?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')