In het buitenland zou Mauro ook niet mogen blijven. Wijs mij het land aan waar Mauro's mogen blijven en ik ben een kleine operatie (verwijderen geweten) verwijderd van een zeer succesvolle nieuwe onderneming. Mauro Travel Inc.quote:Op dinsdag 1 november 2011 00:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
Toch wel mooi om te zien dat Nederland zich dankzij deze inhumane beslissing flink te kakken zet bij het buitenland. Zelfs internationale kritiek deert Leers niet, veels te bang dat zijn gedoogholmaatje er de brui aan zal geven.
Correct, maar dat is op zich geen reden om hem een verblijfsvergunning te geven. Die beslissing blijft altijd nog bij de minister, zoals ook de Hoge Raad oordeelde.quote:Op dinsdag 1 november 2011 09:40 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:
[..]
Nee, hij heeft een pleeggezin in Nederland.
En dat is, net als "normaal" gezinsleven, beschermd in diverse akkoorden.
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BQ9503quote:De minister heeft aldus, gelet op hetgeen in 2.4.1. is overwogen, bij de in het kader van artikel 8 van het EVRM te verrichten belangenafweging alle relevante feiten en omstandigheden betrokken. Daarbij heeft de minister zich, mede gelet op hetgeen in 2.4.2. tot en met 2.4.5. is overwogen, niet ten onrechte op het standpunt gesteld dat op hem geen positieve verplichting rust om de vreemdeling verblijf in Nederland toe te staan.
Daar hoef je helemaal niet voor te zoeken. Mauro is een gelukszoeker net als de andere duizenden Angolese ama's die in die tijd naar Nederland werden gestuurd.quote:Het verbaast me dat mensen hem liever zien gaan. Er zijn namelijk geen sluitende argumenten te bedenken om die jongen weg te sturen. Daar moet je echt naar zoeken. En de minister ook. Terwijl de minister toch niet echt machteloos staat.
Dat is iig niet uit te sluiten. Ik denk dat hij gelet op zijn leeftijd een goede kans maakt, ook al omdat hij contact heeft gehouden met zijn moeder. Maar er zijn ook wel minpuntjes in die zaak. Het is echter vaak succesvol (ik heb ergens een getal van 87% gelezen tav AMA's). Ook de groep pardonners van het laatste pardon is zo aardig uit aan het dijen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 08:36 schreef JohnDDD het volgende:
Kan een kind met NL nationaliteit zijn familieleden uit Angola hierheen halen?
Klopt, vandaar dat ik zei dat de minister niet bepaald machteloos is. Maar zo stelt hij zich wel opquote:Op dinsdag 1 november 2011 10:07 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Correct, maar dat is op zich geen reden om hem een verblijfsvergunning te geven. Die beslissing blijft altijd nog bij de minister, zoals ook de Hoge Raad oordeelde.
Wegsturen. Omdat het kan.quote:
En?quote:Daar hoef je helemaal niet voor te zoeken. Mauro is een gelukszoeker net als de andere duizenden Angolese ama's die in die tijd naar Nederland werden gestuurd.
De RvS heeft zitten slapen, drie ministers hebben zitten slapen. Nee, op fok weet de eerste de beste poster het natuurlijk veel beter en dat zonder het dossier ooit gezien te hebben!quote:Op dinsdag 1 november 2011 09:40 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:
Er zijn namelijk geen sluitende argumenten te bedenken om die jongen weg te sturen.
Gevoelige snaar geraakt?? Maar jij maakt je dus net zo druk om al die anderen die terug moeten maar niet op tv zijn geweest?quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:06 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:
[..]
Goh, je bent wel een pientere knaap hoor. Uit de losse pols even vaststellen dat ik me niet druk maak om zaken waar ik geen weet van heb.
Sta mij toe de lijn van jouw revolutionaire visie door te trekken:
Je maakt je druk om een probleem waar je kennis van hebt genomen. Ten onrechte. Je maakt je immers ook niet druk om problemen waar je nog geen kennis van hebt genomen.
Ergo: steek je kop in het zand en probeer blind te zijn voor problemen, tenzij je alle problemen kent en simultaan kunt aanpakken.
Wat is er mis met Polen en Roemenen? Die werken doorgaans keihard en spreken vaak al snel de taal goed.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:15 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:
Ten eerste is daar weinig mis mee. Ten tweede hebben we mankracht nodig in Nederland. Maar we kunnen ze best uit Polen en Roemenie halen als je denkt dat die mensen een wezenlijker bijdrage wensen te leven aan de Nederlandse samenleving
Ja maar die komen niet 'zielig' overquote:Op dinsdag 1 november 2011 10:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat is er mis met Polen en Roemenen? Die werken doorgaans keihard en spreken vaak al snel de taal goed.
Wat een kletskoek! Maar vooruit: onderbouw het maar...quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:15 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:
Wegsturen. Omdat het kan.
Daar komt het op neer.
Dat is jouw interpretatie. Volgens mij zegt de minister dat er geen gronden zijn om Mauro te laten blijven, dat noem ik de spelregels van de wet volgen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:15 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:
[..]
Klopt, vandaar dat ik zei dat de minister niet bepaald machteloos is. Maar zo stelt hij zich wel op
Hij is een economische vluchteling, derhalve is er geen argument om hem hier te laten blijven.quote:Er is geen overtuigend argument om hem terug te sturen.
Wegsturen omdat hij geen recht heeft op verblijf.quote:Wegsturen. Omdat het kan.
Daar komt het op neer.
Ben je ervoor om economische gelukszoekers allemaal maar toe te laten en een paspoort te geven omdat we mankracht nodig hebben?quote:En?
Ten eerste is daar weinig mis mee. Ten tweede hebben we mankracht nodig in Nederland. Maar we kunnen ze best uit Polen en Roemenie halen als je denkt dat die mensen een wezenlijker bijdrage wensen te leven aan de Nederlandse samenleving
De Minister kan wel een verblijfsvergunning verstrekken, maar oordeelt dat hij daar geen reden toe ziet. Op zich niet vreemd, twee eerdere ministers zagen die redenen ook niet.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:27 schreef Wokkel het volgende:
Dat is jouw interpretatie. Volgens mij zegt de minister dat er geen gronden zijn om Mauro te laten blijven, dat noem ik de spelregels van de wet volgen.
Dat bedoel ikquote:Op dinsdag 1 november 2011 10:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
De Minister kan wel een verblijfsvergunning verstrekken, maar oordeelt dat hij daar geen reden toe ziet. Op zich niet vreemd, twee eerdere ministers zagen die redenen ook niet.
Het was ook meer ter ondersteuning...quote:
Niet zoveel op zich. Maar een wezenlijke bijdrage hoef je daar zeker niet van te verwachten over het algmeen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat is er mis met Polen en Roemenen? Die werken doorgaans keihard en spreken vaak al snel de taal goed.
Dat is toch wat er staat? Dat de minister niet verplicht is hem een verblijfsvergunning te geven?quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een kletskoek! Maar vooruit: onderbouw het maar...
Ben je nou zo dom?quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Gevoelige snaar geraakt?? Maar jij maakt je dus net zo druk om al die anderen die terug moeten maar niet op tv zijn geweest?
Ik ben zo vrij geweest om even je posthistorie te kijken maar ik zie jou nergens een topic openen over die schrijnende gevallen. Of maak je je wellicht toch iets meer druk om Mauro omdat het in het nieuws is?? Waarom niet een topic beginnen om al die Mauro's hier te houden???
Er zijn diverse gronden aangedragen en de minister heeft er een aanzienlijk stuk bij in de melk te brokkelen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:27 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie. Volgens mij zegt de minister dat er geen gronden zijn om Mauro te laten blijven, dat noem ik de spelregels van de wet volgen.
Hij is groot geworden in Nederland bij een Nederlands pleeggezin. Derhalve lijkt me er genoeg reden hem niet terug te sturen.quote:Hij is een economische vluchteling, derhalve is er geen argument om hem hier te laten blijven.
Dat is dus maar de vraag.quote:Wegsturen omdat hij geen recht heeft op verblijf.
Nee daar ben ik niet voor.quote:Ben je ervoor om economische gelukszoekers allemaal maar toe te laten en een paspoort te geven omdat we mankracht nodig hebben?
Heb je nagedacht wat voor consequenties dat gaat hebben voor onze staat?
quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:39 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:
Hij is groot geworden in Nederland bij een Nederlands pleeggezin. Derhalve lijkt me er genoeg reden hem niet terug te sturen.
In hoeverre is het specifieker?quote:Maar dit lijkt me een iets specifieker geval dan wat jij nu zegt. Denk je niet?
Daar scoort Mauro dan wel punten mee. In ieder geval één uit het Mauro-kamp die eerlijk is.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:52 schreef Ronaldsen het volgende:
Wel sick trouwens dat brief die gisteren in de media verscheen helemaal niet van Mauro is.
Mauro heeft aangegeven niks te weten van die brief
Die pleegmoeder is ook wel eerlijk viel mij op, ze gaf aan dat Mauro echt geen HBO aan zou kunnen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:58 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Daar scoort Mauro dan wel punten mee. In ieder geval één uit het Mauro-kamp die eerlijk is.
En wat moeten we nu dan verwachten? Dat de werkelijke schrijver op dit moment een paardenhoofd of anders een doosje met een dode parkiet probeert te scoren?
Het wordt steeds erger met het pro-Mauro kamp.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:52 schreef Ronaldsen het volgende:
Wel sick trouwens dat brief die gisteren in de media verscheen helemaal niet van Mauro is.
Nee,.... uit onderzoek is gebleken dat die kinderen gewoon door hun ouders hierheen worden gebonjourd en bij terugkomst staan ze ze weer op te wachten. Ook de ouders die zogenaamd 'overleden' zouden zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:39 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:
Maar dit lijkt me een iets specifieker geval dan wat jij nu zegt. Denk je niet?
Hoort allemaal bij de 'geef Mauro een gezicht' actie waarbij op het gevoel van de kiezer wordt gespeeld. Vieze spelletjes zeker omdat die andere tragische gevallen deze 'hulp' niet hebben.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:52 schreef Ronaldsen het volgende:
Half 2 dacht ikquote:Op dinsdag 1 november 2011 11:12 schreef utrecht1970 het volgende:
Hoe laat begint het debat/stemming
En de mensen zonder publieke bekendheid moeten wel terug......ik adviseer hen dan ook om veel ruchtbaarheid aan hun status te geven. Dan krijgen ze een gezicht en heeft 'iedereen' ineens medelijden......quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:29 schreef utrecht1970 het volgende:
Er wordt dus nu weer een goochelhoed uit de kast gehaald waar een studievisum voor Mauro uit getoverd wordt.
Met een beetje geluk, kun je hiermee de hete aardappel 4 jaar voor je uitschuiven en mag een volgend kabinet defintief bedenken wat ze met Mauro doen.
Waarschijnlijk komt er dan een werkvisum omdat een bedrijf hem wel in dienst wil nemen en zo kabbelt Mauro jaren door zonder zekerheid te hebben.
Ik deel je mening helemaal. Veel Nederlanders zijn voor een streng asielbeleid totdat de mensen een gezicht krijgen (Sahar, Mauro etc), dan staan ze op hun achterste benen dat dit toch niet kan in Nederland.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
En de mensen zonder publieke bekendheid moeten wel terug......ik adviseer hen dan ook om veel ruchtbaarheid aan hun status te geven. Dan krijgen ze een gezicht en heeft 'iedereen' ineens medelijden......
Op die manier kunnen we ze idd lekker allemaal individueel beoordelen, wel zo eerlijkquote:Op dinsdag 1 november 2011 11:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
En de mensen zonder publieke bekendheid moeten wel terug......ik adviseer hen dan ook om veel ruchtbaarheid aan hun status te geven. Dan krijgen ze een gezicht en heeft 'iedereen' ineens medelijden......
Een grote Voice of Angola. Met juryleden Wilders, Leers, Koppejan en Ferrier. Die draaien zich dan, na gelang het verhaal schrijnend genoeg is, dan om als ze iemand willen behouden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Op die manier kunnen we ze idd lekker allemaal individueel beoordelen, wel zo eerlijk
Waarom geen Idols-achtige verkiezingen, gewoon wegstemmen of laten blijven via SMS.
Volkomen mee eens.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:40 schreef Oud_student het volgende:
Ik vind het een grof schandaal dat aan deze gelukszoeker zoveel publiciteit wordt gegeven, terwijl bijv oude Nederlanders in verpleeghuizen een bijzonder slechte verzorging genieten, die echt levensbedreigend is, tewijl Mauro in het slechtste geval gewoon aan de slag moet in Angola.
Ook de discussie in de 2e kamer hierover is totaal irrelevant, zij horen zich met wetgeving en met belangrijkere problemn bezig te houden, ik noem bijv de EU, de euro, Griekenland, etc.
Wat een geluk voor de machthebbers dat de mensen zo dom zijn (A. Hitler)
Zoiets ja, waarom niet? het lijkt me nuttiger dan de zoveelste kut-coverartiest.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Een grote Voice of Angola. Met juryleden Wilders, Leers, Koppejan en Ferrier. Die draaien zich dan, na gelang het verhaal schrijnend genoeg is, dan om als ze iemand willen behouden.
Hij was een meester in het manipuleren van de domme massa's.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:41 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Volkomen mee eens.
Maar wat heeft Adolf er mee te maken?
Was meer het werk van Joseph.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:44 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Hij was een meester in het manipuleren van de domme massa's.
Politici overal ter wereld hebben veel van hem geleerd en de domme massa tuint er steeds weer in.
Ik dacht dat hij dan HBO moest gaan doen om voor zo'n visum in aanmerking te komen ?quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:45 schreef Wokkel het volgende:
Mauro mag de aanvraag van zijn studievisum alhier afwachten.
Dan krijgt hij te maken met het volgende rijtje eisen, inclusief het aanvragen van een Angolees paspoort (hey..wat handig!)
Studievisum voor Mauro? Aan deze eisen moet hij dan voldoen
Er mag best iets tegenover staan. Druk is wel het minste dat iemand mag ervaren.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:56 schreef deedeetee het volgende:
Ik meen gelezen te hebben dat zijn pleegouders dat helmaal niet zien zitten omdat er dan teveel druk op hem komt te staan.
Dat wordt inderdaad door het pro-Mauro kamp geroeptoeterd als argument tegen het studievisum.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij dan HBO moest gaan doen om voor zo'n visum in aanmerking te komen ?
Ik voel dagelijks druk. Anders mag ik op de stoep een plekje uitzoeken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:57 schreef waht het volgende:
[..]
Er mag best iets tegenover staan. Druk is wel het minste dat iemand mag ervaren.
Die link levert niet echt veel info opquote:Op dinsdag 1 november 2011 11:58 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat wordt inderdaad door het pro-Mauro kamp geroeptoeterd als argument tegen het studievisum.
Mauro zou dat niet halen, te hoog nivo etc.
Een studievisum voor beroepsonderwijs is gewoon mogelijk.
zie IND website
Pff..verschrikkelijke site.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die link levert niet echt veel info op
quote:Mijn situatie
Ik wil naar Nederland komen
Wijzig
Ik wil komen studeren
Wijzig
Om te studeren (of werk te zoeken na afstuderen)
Wijzig
Langer dan drie maanden
Wijzig
Angolese
Wijzig
Voortgezet of beroepsonderwijs
Ik bedoel maar.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik voel dagelijks druk. Anders mag ik op de stoep een plekje uitzoeken.
Dat is natuurlijk niet hetzelfde. Enige overeenkomst is "meisje".quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:08 schreef deedeetee het volgende:
Ze hebben al een meisje terug gestuurd, was op de tv toch ? Dat kind kon haar familie niet eens meer vinden en was niet echt blij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |