SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De "laatste paar" topics:
Huizenmarkttopic #151: Een nieuwe start.
Huizenmarkttopic #152: In de ban van de huizenmarkt
Huizenmarkttopic #153: Waar verhuisboetes verlagen toch helpt
Huizenmarkttopic #154: Waar makelaars geen vakantie meer kennen.
Huizenmarkttopic #155: Waar de fundateller met vakantie gaat.
Huizenmarkttopic #159: What goes down, must come up #2
Huizenmarkttopic #161: Met huurders en kopers!
Huizenmarkttopic #162: met een kwart miljoen wannabe verkopers
Huizenmarkttopic #163: waar we liever BBQ-en dan appeltaart eten
Huizenmarkttopic #164:Waar de NVM er meer van had verwacht
Huizenmarkttopic #165: Waar Donner kebab maakt van de koopmarkt
Huizenmarkttopic #168: waar we zijn ingedaald."No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
Zat. Maar of ik krijg de hypotheek niet, of ze liggen te ver weg van de beschaving.quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Iemand nog een beetje mooie deal gezien op funda? Ikke niet.... allemaal te duur
Ik vind het huuraanbod wat magertjes... er staat zat te koop... maar voor huurders is het nog een krappe markt hoorquote:Op maandag 31 oktober 2011 19:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zat. Maar ik krijg de hypotheek niet, of ze liggen te ver weg van de beschaving.
Zat gezien hoor. Vooral bij die opbodmakelaar staat er wel wat leuks tussen voor relatief weinig.quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Iemand nog een beetje mooie deal gezien op funda? Ikke niet.... allemaal te duur
Zodra er een huurhuis te huur staat, springen alle bakvissen erop. Dat zal wel een krappe markt blijven.quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik vind het huuraanbod wat magertjes... er staat zat te koop... maar voor huurders is het nog een krappe markt hoor
Wat versta jij onder een mooie deal?quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Volgens mij word hij elke maand ge-updated. Selang was toch verantwoordelijk voor het plaatje?quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:39 schreef LXIV het volgende:
Die grafiek in de OP met de prijsontwikkeling mag ook wel eens vernieuwd worden. Sinds januari dit jaar is er toch al weer heel wat af volgens mij.
Zonnedaelquote:Op maandag 31 oktober 2011 19:53 schreef Terrorizer het volgende:
Was het in Flodder nou Zonnedaal of Zonnedael?
Geen idee maar hun huis had in ieder geval wel een zwembadquote:Op maandag 31 oktober 2011 19:53 schreef Terrorizer het volgende:
Was het in Flodder nou Zonnedaal of Zonnedael?
Veel voor weinigquote:
Verantwoordelijk?quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
Volgens mij word hij elke maand ge-updated. Selang was toch verantwoordelijk voor het plaatje?
Daarom ben ik gestopt met huren: dat was weinig voor veel.quote:
En een buurman waar je je alterego chatabele dingen mee kon laten doen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Geen idee maar hun huis had in ieder geval wel een zwembad
Samen golven?quote:Op maandag 31 oktober 2011 20:00 schreef Basp1 het volgende:
En een buurman waar je je alterego chatabele dingen mee kon laten doen.
Ik vind het anders maar een draaikont van de hoogste orde.quote:Op maandag 31 oktober 2011 20:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wouter Koolmees begrijpt het.....
Gordon Ramsay zal zeggen "Their heads have come out of their arses".quote:Op maandag 31 oktober 2011 20:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wouter Koolmees begrijpt het.....
Inderdaad, die Koolmees zou zich met koken bezig moeten houden. Doet mijn vrouw ook, gaat nog steeds goed.quote:Op maandag 31 oktober 2011 20:48 schreef Terrorizer het volgende:
Gordon Ramsay zal zeggen "Their heads have come out of their arses".
Ik vind hem anders heel duidelijk voor een politicus, duidelijker dan de rest van de 'bollebozen'.quote:Op maandag 31 oktober 2011 20:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Inderdaad, die Koolmees zou zich met koken bezig moeten houden. Doet mijn vrouw ook, gaat nog steeds goed.
Dat komt omdat hij zegt wat jij wilt horen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik vind hem anders heel duidelijk voor een politicus
Dat zal er vast mee te maken hebben maar het doet ook niks af aan het feit dat de man er duidelijk is.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat komt omdat hij zegt wat jij wilt horen.
Nee. En gelukkig niet in Swahili, daar kosten ze momenteel ook al zo weinig.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:18 schreef fedsingularity het volgende:
Home prices heading for triple-dip
Gelukkig is het niet in Nederland.
Bron?quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee. En gelukkig niet in Swahili, daar kosten ze momenteel ook al zo weinig.
Een erg duidelijke draaikont ja.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:16 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dat zal er vast mee te maken hebben maar het doet ook niks af aan het feit dat de man er duidelijk is.
Geband van Google? -> http://ohnotheydidnt.livejournal.com/46740006.htmlquote:
Maar wel even 30 jaar belasting ontduiken, erg vervelend nu de staatsschuld explodeert en de echte kosten van de vergrijzing nog gaan komen. Face it... de HRA is onhoudbaar, dat zelfs deze man daar nog niet aan wil geeft te kennen dat hij nog steeds een echte politicus isquote:Op maandag 31 oktober 2011 21:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Een erg duidelijke draaikont ja.
Die er van alles bijhaalt wat niet terzake doet.
Lekker belangrijk of je in 2001 een aflossingsvrije tophypotheek hebt genomen... In 2031 is die hypotheek allang geen 'tophypotheek' meer hoor, eerder een lachertje.
Ontduiken? Hoe ontduik je wat als je gewoon gebruik maakt van je wettelijk recht? Als je samenwoont en dat niet opgeeft, maar toch huurtoeslag incasseert terwijl je er feitelijk geen recht op hebt, dan ontduik je.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
Maar wel even 30 jaar belasting ontduiken
Omdat iets wettelijk zo geregeld is wil niet zeggen dat het logisch dan wel rechtvaardig is. Slavernij was vroeger ook legaal maar of het logisch en rechtvaardig is behoeft hopelijk geen discussiequote:Op maandag 31 oktober 2011 21:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ontduiken? Hoe ontduik je wat als je gewoon gebruik maakt van je wettelijk recht? Als je samenwoont en dat niet opgeeft, maar toch huurtoeslag incasseert terwijl je er feitelijk geen recht op hebt, dan ontduik je.
Maar om slavernij in die tijd het ontduiken van de wet te noemen behoeft hopelijk ook geen discussie. Bijvoorbeeld net als kinderopvangtoeslag (regel zelf lekker je kinderopvang) en huurtoeslag (regel zelf je huur), dat zijn beide toch ook geen vormen van belastingontduiking?quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
Omdat iets wettelijk zo geregeld is wil niet zeggen dat het logisch dan wel rechtvaardig is. Slavernij was vroeger ook legaal maar of het logisch en rechtvaardig is behoeft hopelijk geen discussie
CBS, staat er bij. Die krijgt de data weer van het Kadaster. En het Kadaster vormt het eigendomsregister voor onroerend goed inclusief werkelijke transactieprijzen. Betere data is er dus niet voor handen, dit is de werkelijkheid om het zo maar eens te zeggen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:34 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Op welke cijfers is die grafiek van de prijsontwikkeling trouwens gebaseerd? Hij suggereert dat de prijzen nog steeds stijgen, maar daar geloof ik dus echt geen reet van. Volgens mij gaat het momenteel heel hard naar beneden, zonder dat er ook maar iets verkocht wordt.
http://www.funda.nl/koop/amsterdam/huis-83562576-lutkemeerweg-92/quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Klopt, het is geen belastingontduiking. Maar je noemt nu wel een hele mooie lijst van totaal doorgeschoten subsidies.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Maar om slavernij in die tijd het ontduiken van de wet te noemen behoeft hopelijk ook geen discussie. Bijvoorbeeld net als kinderopvangtoeslag (regel zelf lekker je kinderopvang) en huurtoeslag (regel zelf je huur), dat zijn beide toch ook geen vormen van belastingontduiking?
Leuk huis inderdaad! Maar het eerste wat ik me afvraag: waarom mag dit gebouwd worden in een natuurgebied? Het komt over als iets wat met de juiste connecties en veel geld mogelijk is, maar niet voor "normale" mensen, want dan "past het niet in het bestemmingsplan". Vreemd...quote:Op dinsdag 1 november 2011 03:43 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
http://www.funda.nl/koop/amsterdam/huis-83562576-lutkemeerweg-92/
Dit zou als het op de veiling komt wel een heul fijn pandje kunnen worden, de ontwikkelaar is vast ten onder gegaan.... super zuinig en modern.
Ik zou een beetje uitkijken. Zal wel ergens wat grote bouwfoutjes kunnen zijnquote:Op dinsdag 1 november 2011 03:43 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dit zou als het op de veiling komt wel een heul fijn pandje kunnen worden, de ontwikkelaar is vast ten onder gegaan.... super zuinig en modern.
Zal dat huis ook voor permanente bewoning gebruikt mogen worden, of zou het eigenlijk alleen als vakaniehuis aangevraagd zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 07:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Leuk huis inderdaad! Maar het eerste wat ik me afvraag: waarom mag dit gebouwd worden in een natuurgebied? Het komt over als iets wat met de juiste connecties en veel geld mogelijk is, maar niet voor "normale" mensen, want dan "past het niet in het bestemmingsplan". Vreemd...
Google maps: het ligt aan het oosten van Amsterdam, precies in lijn met wat banen op Schipholquote:Op dinsdag 1 november 2011 08:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zal dat huis ook voor permanente bewoning gebruikt mogen worden, of zou het eigenlijk alleen als vakaniehuis aangevraagd zijn.
Dat niet alleen maar ze kosten ook nog heel wat subsidie, stoten methaangas uit , het ergste broeikasgas dat er is, en de kaas- en melkprodukten zijn slecht voor je cholesterol en zijn dikmakersquote:Op dinsdag 1 november 2011 09:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Google maps: het ligt aan het oosten van Amsterdam, precies in lijn met wat banen op Schiphol![]()
Gewoon die hele polder volbouwen, belachelijk zoveel ruimte voor 1 huis. Vreemd trouwens om het een natuurgebied te noemen, d'r staan gewoon koeien in weilanden. En ja, die koeien hebben aanzienlijk meer ruimte dan de gemiddelde Nederlander.
* RemcoDelft gaat weer eens gehaktballen maken, dat zal ze leren!
Je bedoelt het betalen van je slaven?quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Maar om slavernij in die tijd het ontduiken van de wet te noemen behoeft hopelijk ook geen discussie.
Jazeker... nu vind ik kinderopvang nog een klasse apart, huurtoeslag is noodzakelijk omdat wij geen goed functionerende huizenmarkt hebben, wil je deze en de HRA afschaffen dan moet je ook de lucht uit de markt laten lopen om zo een gezonde prijsvorming te verkrijgen. Hopelijk gaat dit nu daadwerkelijk gebeurenquote:Bijvoorbeeld net als kinderopvangtoeslag (regel zelf lekker je kinderopvang) en huurtoeslag (regel zelf je huur), dat zijn beide toch ook geen vormen van belastingontduiking?
Ik ben tegen alle overheidsubsidies en tegen overheidsinmenging, je maakt mensen verslaafd aan subsidies en ze weer ongedaan maken maakt meer kapot dan er is opgebouwdquote:Op dinsdag 1 november 2011 09:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
Jazeker... nu vind ik kinderopvang nog een klasse apart, huurtoeslag is noodzakelijk omdat wij geen goed functionerende huizenmarkt hebben, wil je deze en de HRA afschaffen dan moet je ook de lucht uit de markt laten lopen om zo een gezonde prijsvorming te verkrijgen. Hopelijk gaat dit nu daadwerkelijk gebeuren
Overheden zouden gewoon sluitende begrotingen moeten hebben, dan komen er ook vanzelf meer vragen over vergeven subsidies. Nu leent men de tekorten gewoon bij i.p.v. pas op de plaats te maken. Dat heeft allemaal te maken met de verslaving (afhankelijkheid) van mensen aan de subsidies. Een mooi voorbeeld daarvan was de man die het tijdens een uitzending van 'rondom 10' had over 'de derde koper'. Deze man begreep dat mensen niet samen een huis kopen maar dit doen samen met de overheid, want zonder de maandelijkse korting op de lasten zou de koop (op het huidige prijsniveau) niet mogelijk zijn geweest.quote:Op dinsdag 1 november 2011 09:27 schreef meth77 het volgende:
[..]
Ik ben tegen alle overheidsubsidies en tegen overheidsinmenging, je maakt mensen verslaafd aan subsidies en ze weer ongedaan maken maakt meer kapot dan er is opgebouwd
Zonder vage financieringen die banken bedacht hadden (banksparen en aflossingsvrije hypotheken) zou de koop ook niet mogelijk geweest zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 09:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
want zonder de maandelijkse korting op de lasten zou de koop (op het huidige prijsniveau) niet mogelijk zijn geweest.
Echt ongelofelijk dat het "beste" plan voor het aanpakken is "om gedurende 30 jaar de lucht er uit te laten lopen"... M.a.w. babies die nog geboren moeten worden, zullen nog moeten meebetalen aan de te hoge prijzen die we nu hebben!quote:Op dinsdag 1 november 2011 09:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
30% lucht in de markt en een hoop 'rust' op de markt![]()
Afschuwelijk! Maar smaken verschillen natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 november 2011 03:43 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
30%quote:Op dinsdag 1 november 2011 09:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
30% lucht in de markt en een hoop 'rust' op de markt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |