Zou hij daarmee geen jurisprudentie scheppen voor andere gevallen?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 21:15 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Of nog makkelijker: Leers had er gewoon voor kunnen kiezen om tegen de uitspraak van de meervoudige rechtbank (4 oktober 2010) niet op het allerlaatste moment nog even snel in hoger beroep te gaan. Dus geen "ik kan niets doen", hij had iets NIET kunnen doen.
tijdlijn: http://www.krapuul.nl/blog/55904/tijdlijn-mauro/
Ja, dat klopt uiteraard.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:01 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Ja precies de minister en het hele CDA doen net alsof ze niet anders kunnen. Overigens de PVDA doet ook net of ze heel moraal zijn opeens maar die partij is er nog slechter aan toe dan het CDA. Albayrak wees de aanvraag ook af. Als zij minister was geweest en pvda zat in de regering dan had Mauro gewoon terug gemoeten.
Ik vraag me ook af of het Europees Hof niet gewoon zou beslissen dat zo'n jongen blijven. Is die rechtsgang nog mogelijk eigenlijk?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 21:18 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Zou hij daarmee geen jurisprudentie scheppen voor andere gevallen?
Ja, en dan kan er verzocht worden of hij tijdens het verloop mag blijvenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:03 schreef Hendrikpostbez het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af of het Europees Hof niet gewoon zou beslissen dat zo'n jongen blijven. Is die rechtsgang nog mogelijk eigenlijk?
Procedure afwachten in land van herkomst, denk ik.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:03 schreef Hendrikpostbez het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af of het Europees Hof niet gewoon zou beslissen dat zo'n jongen blijven. Is die rechtsgang nog mogelijk eigenlijk?
Niet perse, Hof kan bepalen dat hij de uitslag in NL mag afwachtenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Procedure afwachten in land van herkomst, denk ik.
Is dat zo?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:07 schreef JoaC het volgende:
[..]
Niet perse, Hof kan bepalen dat hij de uitslag in NL mag afwachten
Ja, hij heeft ook wat te bewijzen tav zijn achterban idd, maar zou hij het echt doen? Denk het niet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:07 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Misschien dreigt Wilders wel dit kabinet te laten vallen als er niets aan die dissidenten wordt gedaan.
In elk geval Wilders kan het wel mooi gebruiken. Die wordt steeds groter en groter, straalt eenheid uit naar buiten toe en het CDA heeft een groot probleem.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hij heeft ook wat te bewijzen tav zijn achterban idd, maar zou hij het echt doen? Denk het niet.
Ik begreep dat hij die procedure gewoon gezellig in Angola moest afwachten, was de motie van Schouw (D66).quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:09 schreef Toad het volgende:
Volgens mij hoeft het hof daar zelfs geen uitspraak over te doen, begreep ik uit de antwoorden van Leers afgelopen donderdag tijdens het debat. Mauro mag tijdens de procedure bij het hof gewoon in Nederland blijven.
Ja, tuurlijk spint hij er garen bij.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:10 schreef Hendrikpostbez het volgende:
[..]
In elk geval Wilders kan het wel mooi gebruiken. Die wordt steeds groter en groter, straalt eenheid uit naar buiten toe en het CDA heeft een groot probleem.
Daar moet eerst een verzoek van de advocaat van Mauro voor komen, en dan moet het Hof nog een besluit nemen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:09 schreef Toad het volgende:
Volgens mij hoeft het hof daar zelfs geen uitspraak over te doen, begreep ik uit de antwoorden van Leers afgelopen donderdag tijdens het debat. Mauro mag tijdens de procedure bij het hof gewoon in Nederland blijven.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:17 schreef fokthesystem het volgende:
En niet eens in het centraal cda topic? tja het is geen pvv topic he....
Had dit nu de pvda geweest i.p.v. cda, dan was het na post 2 a 3 al in het centraal gedeelte 'weg gezet uit zicht'.
Wat bedoel je precies???quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:17 schreef fokthesystem het volgende:
En niet eens in het centraal cda topic? tja het is geen pvv topic he....
Had dit nu de pvda geweest i.p.v. cda, dan was het na post 2 a 3 al in het centraal gedeelte 'weg gezet uit zicht'.
Kun je dit uitleggen?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:17 schreef JoaC het volgende:
[..]
Daar moet eerst een verzoek van de advocaat van Mauro voor komen, en dan moet het Hof nog een besluit nemen.
Motie Schouw zorgt dat die uitspraak niet eens gedaan hoeft te worden.
Europees gezien krijgt hij ook geloof ik wel gelijk, maar de wet is nog niet door Nederland overgenomen. Hierdoor kan Mauro uitgezet worden ondanks de Europese wet. Als Mauro verzoekt in Nederland te mogen blijven, dan zou de rechter dit in kunnen willigen, tot die tijd is hij (wettelijk) ongewenst.quote:Op zondag 30 oktober 2011 02:38 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Kun je dit uitleggen?
Wat ik van het debat begrepen heb is dat als Mauro Europees beroep aantekent, hij in NL de uitkomst mag afwachten, en daarbij zou er al jurisdictie bestaan waaruit zou zijn op te maken dat NL sowieso aan het kortste eind trekt. Wat menselijk gezien ook juist is, 's mijns inzien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |