Telegraaf is een goed voorbeeld.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:54 schreef Tem het volgende:
Wat een domme journalist. "De krant verzint die dingen toch niet?"
Precies, de redenering van Buma is zo krom als een hoepel.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:53 schreef Caland het volgende:
Dus ze hebben het het hele congres over Mauro (en dergelijke gevallen), vervolgens komt er een resolutie waarin zo'n 90% aangeeft dat het beleid anders moet met luid applaus na aannemen. Maar het is ABSOLUUT geen resolutie die over Mauro (en dergelijke gevallen) ging.
CDA
Tja ze gaan zo'n congres niet laten beslissen over een individueel geval dus dat zorgt altijd voor moties waar je niks mee kanquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:53 schreef Caland het volgende:
Dus ze hebben het het hele congres over Mauro (en dergelijke gevallen), vervolgens komt er een resolutie waarin zo'n 90% aangeeft dat het beleid anders moet met luid applaus na aannemen. Maar het is ABSOLUUT geen resolutie die over Mauro (en dergelijke gevallen) ging.
CDA
Iddquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:53 schreef Caland het volgende:
CDA
Maar ook niet over de groep volgens Buma, terwijl het daar echter wel over ging.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja ze gaan zo'n congres niet laten beslissen over een individueel geval dus dat zorgt altijd voor moties waar je niks mee kan
Weg van zijn pleegouders, vrienden, opleiding, voetbal etc?quote:
Ach kom op zeg, met de uitkomst van deze resolutie moet het CDA zich in de kamer nu gewoon hard maken voor een generaal pardon (of hoe je dat ook noemt) voor de 'groep Mauro'quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja ze gaan zo'n congres niet laten beslissen over een individueel geval dus dat zorgt altijd voor moties waar je niks mee kan
Inderdaad, vraagt die journalist aan Buma, in de krant staat dat de partij de "dissidenten" spuug zat zijn.quote:
Om een studievisum of iets dergelijks op te halen hooguit. Die jongen gaat niet definitief weg uit Nederland.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:55 schreef 3-voud het volgende:
Denk dat het wel duidelijk is: Mauro gaat terug.
Goede zaakquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:55 schreef 3-voud het volgende:
Denk dat het wel duidelijk is: Mauro gaat terug.
Yup, terug naar zijn ouders, oude vriendjes en voetbal.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Weg van zijn pleegouders, vrienden, opleiding, voetbal etc?
trouwen, met iemand natuurlijk, man of vrouw maak dan niks uit.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Weg van zijn pleegouders, vrienden, opleiding, voetbal etc?
Net Politiek24 niet gezien?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Om een studievisum of iets dergelijks op te halen hooguit. Die jongen gaat niet definitief weg uit Nederland.
Ik denk dat die jongen een wat andere afweging maaktquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Yup, terug naar zijn ouders, oude vriendjes en voetbal.
Jazeker maar ik zie een gevalletje Tadic opkomen. Nog niet weg uit Nederland of alweer terug op uitnodiging van een of andere stichting die een studiebeurs geeft.quote:
Dat hebben alle vluchtelingen. We weten wel waarom.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik denk dat die jongen een wat andere afweging maakt.
Waarom geen bronvermelding bij een artikel van 9 jaar geleden?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:54 schreef 3-voud het volgende:
Angolezen die Nederland zijn uitgezet na een mislukte asielaanvraag, horen in eigen land tot de elite.
Deolinda Lindadio zit aandachtig over de laptop gebogen. Op het scherm leest zij de Portugese vertaling van haar diploma. Lindadio (22) volgde in Nederland een opleiding. Maar er blijven mocht niet. ‘Ik vond het erg jammer; Nederland is zo leuk. Maar nu wil ik verder. Ik hoop hier bedrijfsadministratie te doen.’
Nadat haar aanvraag als asielzoeker was afgewezen, voelde zij zich ‘kapot’. Ze kwam in september vorig jaar terug in haar geboorteland Angola, na vijf jaar in Nederland te hebben gewoond. ‘Ik moest helemaal opnieuw beginnen. Behalve mijn oma en mijn zus had ik hier niemand. Maar nu gaat het goed. Ik ben weer gewend.’
Duizenden jongere Angolezen verlieten in de jaren negentig hun land, waar toen een burgeroorlog woedde. Velen kwamen terecht in Nederland. Maar in 2002 werd het vrede. Angola geldt inmiddels als veilig land. En dus moesten de meeste asielzoekers terug.
De terugkomst is soms niet eenvoudig, zeker voor mensen die een aantal jaar als vluchteling in een welvaartstaat als Nederland hebben geleefd. Maar verreweg de meeste Angolezen die hun land verlieten, kwamen in buurlanden terecht die ongeveer even arm als Angola zijn. En de écht armen verlieten hun land niet eens.
Lindadio weet dat zij door haar jaren in Nederland bevoorrecht is. Zij kreeg een opleiding en heeft een andere wereld leren kennen. Nu ze terug is in Angola, kan ze hiervan profiteren. Het fenomeen wordt wel ‘braingain’ genoemd: het voordeel van remigratie. ...
In Angola wordt ook samengewerkt met de IOM, de Internationale Organisatie voor Migratie. Zij zet zich onder meer in voor de ruim 400 duizend Angolezen die uit omringende landen zijn teruggekomen. Maar voor hen kan IOM ‘bijna niets’ doen, vertelt Katharina Schnöring van de organisatie. ‘De jongeren die uit het Westen zijn teruggekeerd, vormen een elite: door hun ervaringen en opleiding maken ze hier veel meer kans op succes.’ ...
De behoefte aan goed opgeleide jonge Angolezen zal in het zich snel ontwikkelende land alleen maar groeien. Vranken: ‘Angolese ambtenaren geven aan dat ze de expertise van teruggekeerde jongeren steeds beter kunnen gebruiken.’ José Manuel: ‘En daar ben ik best wel trots op.’
Ik wist het wel als ik Mauro was.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:58 schreef Montov het volgende:
[..]ssshhhtttt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volkskrantquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:58 schreef Montov het volgende:
[..]
Waarom geen bronvermelding bij een artikel van 9 jaar geleden?
Nou blijkbaar weet jij dat niet. Je gaf immers aan dat jij wel zou weten wat je zou doen als je Mauro was en dat is toch een andere afweging dan die jongen maakt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat hebben alle vluchtelingen. We weten wel waarom.
Jaquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:53 schreef Caland het volgende:
CDA
Maar de situatie van iemand die hier als 16 jarige is gekomen en in asielzoekerscentra heeft gezeten lijkt me wel wat anders dan van iemand die hier als 9 jarige is gekomen en veel langer hier gewoond heeft. Hij zal vermoedelijk de taal nauwelijks spreken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:59 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Volkskrant
Uit 2007, dat is 4 jaar geleden. De situatie aldaar zal in de tussentijd alleen maar verbeterd zijn.
Ja.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Begrijp ik goed dat het congres een resolutie heeft aangekomen waar voor- en tegenstanders een tegengestelde interpretatie aan geven? Hoe typisch CDA.
Daar lijkt het inderdaad weer op neer te komen. Hadden ze eigenlijk gewoon net zo goed weer met van die onduidelijke briefjes kunnen stemmen. Maakt geen donder uit, het blijft het CDA.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Begrijp ik goed dat het congres een resolutie heeft aangekomen waar voor- en tegenstanders een tegengestelde interpretatie aan geven? Hoe typisch CDA.
Mauro zal wel weg moeten, hopelijk zorgt dit dan voor het klappen van het kabinet. Heeft het CDA toch nog enig nutquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:02 schreef De_Nuance het volgende:
Ach Dibi en Spekman zullen die CDA'ers wel goed aanpakken hoor, iedereen weet dat de resolutie over Mauro gaat.
Het CDA waar de C definitief bijna van afgevallen is.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Daar lijkt het inderdaad weer op neer te komen. Hadden ze eigenlijk gewoon net zo goed weer met van die onduidelijke briefjes kunnen stemmen. Maakt geen donder uit, het blijft het CDA.
quote:
Jep. CDA ten voeten uit.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:05 schreef Scrutinizer het volgende:
Dus Mauro is slachtoffer van een inhumaan lange procedure maar is niet zielig en moet weg en we zullen zorgen dat ergens in de toekomst een minder inhumane procedure gevolgd wordt
Als je na je 9e alleen nog les krijgt in Nederlands en wat Frans, Duits en Engels lijkt het mij niet zo gek wanneer je Portugees of Bantoe wat roestig wordtquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:04 schreef Dutchnative het volgende:
Het lijkt me sterk dat je in 9 jaar de taal van een land niet leert
Inderdaad.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:03 schreef StephanL het volgende:
[..]
Het CDA waar de C definitief bijna van afgevallen is.
Die hebben zij op papier: http://www.cda.nl/Upload/(...)20oktober%202011.pdfquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:03 schreef Maraca het volgende:
Snap echt niet dat ze bij het stemmen nog even een duidelijke stelling in beeld hebben laten zien. Van hier stemt u voor of tegen. Wat een onduidelijkheid
Een taal vergeet je toch niet zo snelquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je na je 9e alleen nog les krijgt in Nederlands en wat Frans, Duits en Engels lijkt het mij niet zo gek wanneer je Portugees of Bantoe wat roestig wordt
Als je hem niet meer gebruikt wordt het er vermoedelijk niet beter op.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:06 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Een taal vergeet je toch niet zo snel
Nou ja, mijn vader spreekt ook nog redelijk Hongaars. Die was 6 toen hij hier kwam.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je na je 9e alleen nog les krijgt in Nederlands en wat Frans, Duits en Engels lijkt het mij niet zo gek wanneer je Portugees of Bantoe wat roestig wordt
Ik zie het kabinet daar echt niet om omvallen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Mauro zal wel weg moeten, hopelijk zorgt dit dan voor het klappen van het kabinet. Heeft het CDA toch nog enig nut
Ja:quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:07 schreef attila_de_hun het volgende:
Zou Leers gewoon bang van Wilders zijn???
Ja maar ze staan nu even 'schouder aan schouder' met Leers.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:07 schreef Caland het volgende:
Als het CDA in de kamer helemaal niks met de resolutie gaat doen in het geval 'de groep Mauro' krijg je een enorme tweedeling in de partij. Bijna het failliet. Dat zullen zij toch ook wel begrijpen?
2 jaar geleden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:58 schreef Montov het volgende:
[..]
Waarom geen bronvermelding bij een artikel van 9 jaar geleden?
Ja. De Leers die net verklaarde dat hij zich enorm gesteund voelt door dit congres. Echt, een bord voor je kop is er niks bij.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:08 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ja maar ze staan nu even 'schouder aan schouder' met Leers.
Oh het kan hoor, maar ik denk dat de taalbeheersing van deze jongen wat anders zal zijn dan van iemand die tot haar 15e/16e in Angola heeft gewoond en daar haar basisopleiding heeft gehad.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Nou ja, mijn vader spreekt ook nog redelijk Hongaars. Die was 6 toen hij hier kwam.
Jij leeft nog in 2009quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
2 jaar geleden.
http://www.rijnlandmodel.(...)&page_anchor=&code=5
Dat is een feit.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh het kan hoor, maar ik denk dat de taalbeheersing van deze jongen wat anders zal zijn dan van iemand die tot haar 15e/16e in Angola heeft gewoond en daar haar basisopleiding heeft gehad.
Anders. Niet compleet weg.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh het kan hoor, maar ik denk dat de taalbeheersing van deze jongen wat anders zal zijn dan van iemand die tot haar 15e/16e in Angola heeft gewoond en daar haar basisopleiding heeft gehad.
Ja klopt, dus ?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:09 schreef Ajacied422 het volgende:
Kijk, Gisteren zat ik EditieNL te kijken. Weet je, omdat we het over tieners hebben. denken we: ahhh die moet blijven.
als we het over een ouder iemand hadden, dan zit je met een heel andere gedachte te kijken
Lol. Je argumenten raken op blijkbaar.quote:
In de praktijk zal je door de mensen in je 'eigen land' als een vreemd sprekende toerist worden gezienquote:
Dan komt dat artikel wat ik postte weer om de hoek kijken:quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:11 schreef Caland het volgende:
[..]
In de praktijk zal je door de mensen in je 'eigen land' als een vreemd sprekende toerist worden gezien
Dat lijkt mij ook inderdaad.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:07 schreef Caland het volgende:
Als het CDA in de kamer helemaal niks met de resolutie gaat doen in het geval 'de groep Mauro' krijg je een enorme tweedeling in de partij. Bijna het failliet. Dat zullen zij toch ook wel begrijpen?
Tja, hij kon ook als een kleinere jongen op het vliegtuig stappen naar Nederland. Had op z'n 14e ook wel gekund voor de terugweg.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:11 schreef Dutchnative het volgende:
Het is en blijft toch zo moeilijk, hij is hier illegaal, maar je kan het een 14-jarige jongen niet kwalijk nemen dat hij niet zelf weggaat.
Sorry maar jij zegt een artikel van 2 jaar oud en linkt dan naar een artikel uit 2007, dan is de vraag of je nog in 2009 leeft niet zo gek toch?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Lol. Je argumenten raken op blijkbaar.
Sommige mensen op deze wereld zijn gehecht aan hun broertje , pleegmoeder en vader en vrienden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dan komt dat artikel wat ik postte weer om de hoek kijken:
Angolezen die Nederland zijn uitgezet na een mislukte asielaanvraag, horen in eigen land tot de elite
Nou ja wat mij betreft zou de procedure in geen geval 8 jaar in beslag mogen nemen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:12 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik heb er een dubbel gevoel bij.
Mauro is nog maar 18 jaar. Maar als je het over ene ouder iemand hebt zoals iemand van 56 jaar. Dan denken we. ja maja ja stamelend. Eigenlijk behandel je dan mensen ongelijk
..en zijn natuurlijke moeder en thuisfront aangezien hij er regelmatig contact mee heeft.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:13 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Sommige mensen op deze wereld zijn gehecht aan hun broertje , pleegmoeder en vader en vrienden.
uiteindelijk scheiden je wegen toch. vroeg of laat. je overlijdt toch.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:13 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Sommige mensen op deze wereld zijn gehecht aan hun broertje , pleegmoeder en vader en vrienden.
Misschien komt de bal dan toch weer bij Ferrier en Koppejan te liggen, net als vorige keer?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook inderdaad.
Maar er wel iets mee doen, zoals pleiten voor een generaal pardon in de tweede kamer bijvoorbeeld zie ik ze ook niet zo snel doen, bang als ze zijn dat Wilders dan stopt met zijn gedoogrol en het kabinet laat vallen.
Gezien de historisch lage score van het CDA in de peilingen en - zojuist vernomen op het congres - de nagenoeg lege campagnekas van het CDA, zullen zij niet staan te springen om nieuwe verkiezingen.
Dat is dan toch gelijk alles wat er mis is met het CDA? Bang zijn voor hun extremistische gedoogpartner. Schandalig.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar er wel iets mee doen, zoals pleiten voor een generaal pardon in de tweede kamer bijvoorbeeld zie ik ze ook niet zo snel doen, bang als ze zijn dat Wilders dan stopt met zijn gedoogrol en het kabinet laat vallen.
Zo is het leven.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:14 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
uiteindelijk scheiden je wegen toch. vroeg of laat. je overlijdt toch.
Dus ik verwacht uiteindelijk dat Mauro weg moet. Stuur eens per jaar hem op vakantie naar NL.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:15 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Zo is het leven.
We hoeven het daarom niet nóg moeilijker te maken voor mensen.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:16 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dus ik verwacht uiteindelijk dat Mauro weg moet. Stuur eens per jaar hem op vakantie naar NL.
Oplossing
Is Bleker eigenlijk al aan het woord geweest over het P&W debacle?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:16 schreef StephanL het volgende:
Geweldig om te lezen hoe het CDA op twitter wordt afgemaakt
Ben jij Henk Bleker?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:16 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dus ik verwacht uiteindelijk dat Mauro weg moet. Stuur eens per jaar hem op vakantie naar NL.
Oplossing
Nee. Klapstukken komen later. Ik wil wel weer die man van vorig jaar met die stemboekjes. ben je voor deze resolutie? stem dan tegenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Is Bleker eigenlijk al aan het woord geweest over het P&W debacle?
Dan mag Mauro hier op vakantie ook naar een voetbalwedstrijd toequote:
Hij is 13, kan er ook niks aan doen dat 'ie achterlijk isquote:
Nee. Niet echt gevolgd, wat was er erg aan?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Is Bleker eigenlijk al aan het woord geweest over het P&W debacle?
Op Ferrier en Koppejan reken ik allang niet meer. Wat mij betreft hebben zij allang aangetoond een ruggegraat van slagroom te hebben. Gisteren wilde Koppejan ook meer voor de vorm dan voor de inhoud meestemmen met een motie van de ChristenUnie, die toch al niet aangenomen zou worden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:14 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Misschien komt de bal dan toch weer bij Ferrier en Koppejan te liggen, net als vorige keer?
Die interviewer van net stelde de vraag of het klopte dat het partijbestuur die twee helemaal zat zijn. Worden nog spannende dagen.
Helaas ben ik geen buitenlander. Maar volgens jouw begrippen welquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij is 13, kan er ook niks aan doen dat 'ie achterlijk is
Moeten we ook maar het land uitsturen.
Is al geweest net met zijn resoluzies. Wellicht later weer.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:17 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Nee. Klapstukken komen later. Ik wil wel weer die man van vorig jaar met die stemboekjes. ben je voor deze resolutie? stem dan tegen
Ik hoop van wel. Enige vermaak op dit congres.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:19 schreef StephanL het volgende:
[..]
Is al geweest net met zijn resoluzies. Wellicht later weer.
Wat liefquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan mag Mauro hier op vakantie ook naar een voetbalwedstrijd toe
Het was een ernstig twijfelachtig optreden van die Bleker. Durfde Mauro geen moment aan te kijken, draaide constant om de hete brij heen en als klap op de vuurpijl bood hij stiekem nog een kaartje aan voor Twente - PSV na afloop van de discussie dmv een briefje. Echt tenenkrommend.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:18 schreef StephanL het volgende:
[..]
Nee. Niet echt gevolgd, wat was er erg aan?
Ja, daar komt het op dit punt wel op neer inderdaad. Schandalig dat het CDA zich uberhaupt al laat "gedogen" door een partij wiens principes zo haaks staan op het eigen gedachtengoed en omgangsvormen maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is dan toch gelijk alles wat er mis is met het CDA? Bang zijn voor hun extremistische gedoogpartner. Schandalig.
Ok. Wellicht nog terug kijken morgen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Het was een ernstig twijfelachtig optreden van die Bleker. Durfde Mauro geen moment aan te kijken, draaide constant om de hete brij heen en als klap op de vuurpijl bood hij stiekem nog een kaartje aan voor Twente - PSV na afloop van de discussie dmv een briefje. Echt tenenkrommend.
Alleen die uitzending heeft het CDA weer 5 zetels gekost denk ik
Inderdaad.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:20 schreef 3-voud het volgende:
Opvallend. Nu de rechtsen binnen druipen in deze discussie en men met feiten en glasheldere tegenargumenten de anderen om de oren veegt, druipen de pro-argumenteerders nagenoeg af en blijven de oneliners nog even hakken.
Je meent serieus dat het een oplossing is om iemand aan te bieden dan eens per jaar op vakantie te mogen komen? Los van of hij nu wel of niet uitgezet zou moeten worden, is dat geen oplossing te noemen. Hoogstens een doekje voor het bloeden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:17 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wat is eraan?
Kom eens met baseringen.
Dom van Mauro dat hij die kans niet greep. Zo kon hij de sympathie-kaart nog verder uitspelen tussen al die kopstukken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Het was een ernstig twijfelachtig optreden van die Bleker. Durfde Mauro geen moment aan te kijken, draaide constant om de hete brij heen en als klap op de vuurpijl bood hij stiekem nog een kaartje aan voor Twente - PSV na afloop van de discussie dmv een briefje. Echt tenenkrommend.
Alleen die uitzending heeft het CDA weer 5 zetels gekost denk ik
Feiten? Welke feiten? Je onzin bericht uit 2011 2009 2007?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:20 schreef 3-voud het volgende:
Opvallend. Nu de rechtsen binnen druipen in deze discussie en men met feiten en glasheldere tegenargumenten de anderen om de oren veegt, druipen de pro-argumenteerders nagenoeg af en blijven de oneliners nog even hakken.
Moet je nagaan: het is de laatste jaren flink op vooruit gegaan met Angola. Zelfs de bevolking ziet de toekomst beter in.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Feiten? Welke feiten? Je onzin bericht uit 2011 2009 2007?
Waarom is het een onzin bericht?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Feiten? Welke feiten? Je onzin bericht uit 2011 2009 2007?
En dat is een reden om die jongen terug te sturen? Hongarije is ook veilig dan kan die vrouw van Wilders ook terug.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Moet je nagaan: het is de laatste jaren flink op vooruit gegaan met Angola. Zelfs de bevolking ziet de toekomst beter in.
Nee, de reden is de wet/procedure.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:24 schreef betyar het volgende:
[..]
En dat is een reden om die jongen terug te sturen?
Kwamen van jouw kant maar eens feiten en glasheldere tegenargumenten. Dan had je misschien eens een beetje een toegevoegde waarde in dit subforum.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:20 schreef 3-voud het volgende:
du_ke toch... kun je niet eens met wat anders komen dan dit repeterende kleutergezeur?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kwamen van jouw kant maar eens feiten en glasheldere tegenargumenten. Dan had je misschien eens een beetje een toegevoegde waarde in dit subforum.
Dat Leers kan bepalen of hij wel of niet blijft?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee, de reden is de wet/procedure.
Volg je het nog wel?
buitenlandse zaken geeft nog steeds een negatief reisadvies voor angola af, dus uitzetten kan helemaal nietquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Moet je nagaan: het is de laatste jaren flink op vooruit gegaan met Angola. Zelfs de bevolking ziet de toekomst beter in.
Yup. Zoiets inderdaad.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat Leers kan bepalen of hij wel of niet blijft?
Dat is het mooie aan 3-voud. Die kan alleen maar roepen dat 'rechtsen' sterke argumenten aandragen. Verder blijven inhoudelijke posts natuurlijk uit, want dat is te hoog gegrepen voor de beste man. Hij kan enkel wijzen op andere die goede argumenten aandragen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kwamen van jouw kant maar eens feiten en glasheldere tegenargumenten. Dan had je misschien eens een beetje een toegevoegde waarde in dit subforum.
het cda sterft ook uitquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:25 schreef Kwaliteit het volgende:
je ziet ook echt alleen nog maar bejaarden daar bij dat CDA
Waar lees jij dat? Ik lees toch wat anders:quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:27 schreef Stroekie het volgende:
[..]
buitenlandse zaken geeft nog steeds een negatief reisadvies voor angola af, dus uitzetten kan helemaal niet
Verklaar dan eens waarom Leers zegt liegt dat hij geen een mogelijk heeft ook al wil hij zo graag om Mauro en co te laten blijven?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Yup. Zoiets inderdaad.
Als je twijfelt kun je je inlezen vanaf 4 dagen geleden.
Uit het artikel blijkt dat hij zonder problemen terug kan gaan en grote kans maakt op een goed leven. De wet in Nederland stelt dat hij moet vertrekken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Waar heel de discussie over gaat namelijk individuele gevallen.
Omdat "schrijnend" heel anders ingevuld wordt sinds Mauro op TV is geweest. Daar kan en mag Leers geen boodschap aan hebben. Politiek is feiten, geen onderbuik.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Verklaar dan eens waarom Leers zegt liegt dat hij geen een mogelijk heeft ook al wil hij zo graag om Mauro en co te laten blijven?
Ik ben al inhoudelijk ingegaan op je artikel maar dat negeer je. Tja sorry maar je wekt niet de indruk hier te komen voor enige discussie.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
du_ke toch... kun je niet eens met wat anders komen dan dit repeterende kleutergezeur?
Inderdaad, en dat met een George Carlin usericon.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is het mooie aan 3-voud. Die kan alleen maar roepen dat 'rechtsen' sterke argumenten aandragen.
Gezinsbanden?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Omdat "schrijnend" heel anders ingevuld wordt sinds Mauro op TV is geweest. Daar kan en mag Leers geen boodschap aan hebben. Politiek is feiten, geen onderbuik.
hij denkt bij links of rechts dat het links- of rechtsdragend isquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is het mooie aan 3-voud. Die kan alleen maar roepen dat 'rechtsen' sterke argumenten aandragen. Verder blijven inhoudelijke posts natuurlijk uit, want dat is te hoog gegrepen voor de beste man. Hij kan enkel wijzen op andere die goede argumenten aandragen.
En hij weet niet eens het verschil tussen links en rechts. Het is eigenlijk zo droevig.
Carlin inderdaad, die goddomme zo links was dat je er bijna bang werd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:31 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Inderdaad, en dat met een George Carlin usericon.!
Neuh, kep alleen gezien dat je mijn typefout van 2 wat 4 moest zijn, enorm aangreep om me belachelijk proberen te maken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik ben al inhoudelijk ingegaan op je artikel maar dat negeer je. Tja sorry maar je wekt niet de indruk hier te komen voor enige discussie.
had je al voorbeelden van dergelijke vergelijkbare schrijnende gevallen waar uitzetting wel is gelukt?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Omdat "schrijnend" heel anders ingevuld wordt sinds Mauro op TV is geweest. Daar kan en mag Leers geen boodschap aan hebben. Politiek is feiten, geen onderbuik.
Die twee zijn helemaal niet aan elkaar gekoppeld. Het UNHCR bepaalt in belangrijke mate of een land veilig genoeg is voor terugkeer van vluchtelingen, in dit geval is Angola veilig genoeg.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:27 schreef Stroekie het volgende:
[..]
buitenlandse zaken geeft nog steeds een negatief reisadvies voor angola af, dus uitzetten kan helemaal niet
Dat filmpje wat je een keer liet zien is nog altijd blijven hangen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Carlin inderdaad, die goddomme zo links was dat je er bijna bang werd.
Vast en zeker typefout inderdaad.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Neuh, kep alleen gezien dat je mijn typefout van 2 wat 4 moest zijn, enorm aangreep om me belachelijk proberen te maken.
Dan zit je met een probleem. Aangezien Mauro regelmatig contact heeft met biologische moeder is die band sterker.quote:
Schouder aan schouder zeg maar hehe.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Op Ferrier en Koppejan reken ik allang niet meer. Wat mij betreft hebben zij allang aangetoond een ruggegraat van slagroom te hebben. Gisteren wilde Koppejan ook meer voor de vorm dan voor de inhoud meestemmen met een motie van de ChristenUnie, die toch al niet aangenomen zou worden.
Beiden komen op mij over als meer een "symbolische" protestfunctie, zolang het maar geen schadelijke gevolgen heeft zeg maar.
Maar iedereen heeft gelijk dat men zichzelf dan nog wel tegenkomt als men zo denkt met de verhoudingen en de meningen binnen de CDA achterban om te kunnen gaan.
En de gezinsbanden met zijn pleeggezin? Heb je een bron dat die banden zwakker zijn dan met zijn moeder?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:33 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dan zit je met een probleem. Aangezien Mauro regelmatig contact heeft met biologische moeder is die band sterker.
Ik maakte daar een opmerking over, goh wat een rampquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Neuh, kep alleen gezien dat je mijn typefout van 2 wat 4 moest zijn, enorm aangreep om me belachelijk proberen te maken.
De situatie is nogal anders.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar de situatie van iemand die hier als 16 jarige is gekomen en in asielzoekerscentra heeft gezeten lijkt me wel wat anders dan van iemand die hier als 9 jarige is gekomen en veel langer hier gewoond heeft. Hij zal vermoedelijk de taal nauwelijks spreken.
Welke verdeeldheid, Gerd? 85 procent van de aanwezigen wil dat die knaap blijft.quote:Volgens Leers is het beeld van verdeeldheid binnen het CDA over de toekomst van Mauro slecht voor de partij.
twitter:OzcanAkyol twitterde op zaterdag 29-10-2011 om 11:53:51Wanneer krijgt Geert Wilders spreektijd? #CDAcongres reageer retweet
Het is Gerd Leers hé. Een van de grootste blokkendoosjosti's in de politiekquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke verdeeldheid, Gerd? 85 procent van de aanwezigen wil dat die knaap blijft.
Het is duidelijk dat waneer er regelmatig contact is, Mauro die moeder als echte moeder ziet en niet als een kennis. Lijkt me evident dat je kunt spreken van een betere band.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:35 schreef betyar het volgende:
[..]
En de gezinsbanden met zijn pleeggezin? Heb je een bron dat die banden zwakker zijn dan met zijn moeder?
Zo kan ik er nog een paar verzinnen. Mauro zit nu bij zijn pleegouders die hem in zijn pubertijd hebben opgevoed. Die band lijkt mij een stuk sterker omdat hij zijn pleegouders elke dag om zich heen had.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:33 schreef 3-voud het volgende:
Dan zit je met een probleem. Aangezien Mauro regelmatig contact heeft met biologische moeder is die band sterker.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:37 schreef Caland het volgende:
twitter:OzcanAkyol twitterde op zaterdag 29-10-2011 om 11:53:51Wanneer krijgt Geert Wilders spreektijd? #CDAcongres reageer retweet
Toch heeft hij een goed punt, maar dat zal jij wel niet begrijpen.quote:
Ik zou het niet weten.twitter:widtvoet twitterde op zaterdag 29-10-2011 om 12:37:47Wat leuq! Een quiz. "Waar haalde Abraham de mosterd?" #cdacongres reageer retweet
Het bevestigd alleen je onderbuik.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Toch heeft hij een goed punt, maar dat zal jij wel niet begrijpen.
Bij de PVV natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:39 schreef StephanL het volgende:
Ik zou het niet weten.twitter:widtvoet twitterde op zaterdag 29-10-2011 om 12:37:47Wat leuq! Een quiz. "Waar haalde Abraham de mosterd?" #cdacongres reageer retweet
Jij stelt dan lijkt me ook dat jou zou moeten bewijzen. net als bij meer onderwerpen hier, je stelt heel veel maar komt nergens mee. Dat is jammer.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat waneer er regelmatig contact is, Mauro die moeder als echte moeder ziet en niet als een kennis. Lijkt me evident dat je kunt spreken van een betere band.
Heb jij anders een onderzoek wat bevestigd dan Mauro meer geeft om zijn pleegmoeder dan zijn echte moeder?
Oké, je begrijpt het dus niet. Maakt niet uit verder.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:39 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat wel ja. Geert Wilders heeft meer feiten in 10 zinnen dan CDA josti's in 100 zinnen
Bij Hagarquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:39 schreef StephanL het volgende:
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het bevestigd alleen je onderbuik.
Jezus zal spreken tot de CDA'ers in een gebed van al de ledenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:41 schreef Picchia het volgende:
De oude geschriften stellen dat het moreel is om Mauro op te vangen. Halleluja.
Dus als zijn band met mama daar sterker is wil hij hier blijven? Dat weerlegt meteen heel jouw onzin verhaal en versterkt mijn conclusie.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat waneer er regelmatig contact is, Mauro die moeder als echte moeder ziet en niet als een kennis. Lijkt me evident dat je kunt spreken van een betere band.
Heb jij anders een onderzoek wat bevestigd dan Mauro meer geeft om zijn pleegmoeder dan zijn echte moeder?
Wonderlijk.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:39 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat wel ja. Geert Wilders heeft meer feiten in 10 zinnen dan CDA josti's in 100 zinnen
Je bent jong en hebt nog veel te leren.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:39 schreef Ajacied422 het volgende:
Nu zit daar het echtgenootje van Kwalbert Verlindequote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:43 schreef Cherna het volgende:
Och Leers had in Maastricht moeten blijven.
Het pleeggezin zorgt toch voor meer kinderen (beetje een komen en gaan)? Wellicht dat zij dit niet hadden zien aankomenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:43 schreef Cherna het volgende:
Och Leers had in Maastricht moeten blijven.
Maar nogmaals, gek dat ze er nooit een adoptie procedure van gemaakt hadden en dit al jaren geleden en dit iom de biologische moeder(die had je dan wel kunnen overtuigen). Dan was dit allemaal niet nodig en kon de jongen gewoon blijven. Nu is het nog maar afwachten.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:44 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Je bent jong en hebt nog veel te leren.
Dertien jaar en dit soort dingen , product van twitter , Geenstijl en Facebook .quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:44 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Nu zit daar het echtgenootje van Kwalbert Verlinde
Ja wat een baasquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:39 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Precies.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:48 schreef alors het volgende:
ze heeft wel een punt, maar het zijn toch loze woorden omdat het pluche belangrijker is dan idealen bij het cda.
Het is een parallel universum waarin Jacobientje leeft.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:48 schreef alors het volgende:
ze heeft wel een punt, maar het zijn toch loze woorden omdat het pluche belangrijker is dan idealen bij het cda.
Maar dan wel in Angola.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:49 schreef StephanL het volgende:
Gezin en familie als bouwstenen voor de toekomst
En compassiequote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:49 schreef StephanL het volgende:
Gezin en familie als bouwstenen voor de toekomst
quote:
Inderdaad. Dan kun je nog zulke mooie dingen roepen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:48 schreef alors het volgende:
Jij gaat sneller dan ik joh...quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:53 schreef StephanL het volgende:
Toekomst gericht en heeft een sociaal hart. De ironie![]()
Eigenlijk is het een uitstekende speech. Maar het staat haaks op het beleid dat ze voeren en gaan uitvoeren momenteel.quote:
Als dat hoekje voor doodbloedende partijen staat.quote:
Hom noch kuit, een aanzet, veel mooie woorden, maar multi-interpretabel...quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Eigenlijk is het een uitstekende speech. Maar het staat haaks op het beleid dat ze voeren en gaan uitvoeren momenteel.
De toekomst waar ze het over heeft begint waarschijnlijk pas als Mauro cs uitgezet is.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Eigenlijk is het een uitstekende speech. Maar het staat haaks op het beleid dat ze voeren en gaan uitvoeren momenteel.
UPC via digitaal kanaal.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja hoe kan dat? Ik kijk via
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
Maxime? Machtsgeil? Nee joh.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:56 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Machtsdenken. Ze doelt op ene Maxime.
Ik denk dat christenen toch beter CU kunnen stemmen...quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:55 schreef boyv het volgende:
"De wereld en de aarde gaan hun naar het hart"
"Compassie is de ziel"
over het CDA
Waarom kijk ik nog?
Ja dank je.quote:
Dit.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:57 schreef Tem het volgende:
Ze verkondigd van alles wat het CDA voornamelijk niet doet en ook nooit zal gaan doen met mensen als Verhagen en Hillen.
Inderdaad. En ondertussen geven ze elkaar tijdens het congres schouderklopjes over de ver reikende 'compassie' die het CDA nu en in de toekomst toont. Meer misplaatst kan het niet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:57 schreef Tem het volgende:
Ze verkondigd van alles wat het CDA voornamelijk niet doet en ook nooit zal gaan doen met mensen als Verhagen en Hillen.
twitter:JacobineGeel twitterde op zaterdag 29-10-2011 om 12:58:45Verhaal ging erin als koek. Veel applaus en telefoonnummers van leuke mannen geoogst en zelfs een nog warme onderbroek gescoord. #cdacongres reageer retweet
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:00 schreef StephanL het volgende:
LOL zij twittert sneltwitter:JacobineGeel twitterde op zaterdag 29-10-2011 om 12:58:45Verhaal ging erin als koek. Veel applaus en telefoonnummers van leuke mannen geoogst en zelfs een nog warme onderbroek gescoord. #cdacongres reageer retweet
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:00 schreef StephanL het volgende:
LOL zij twittert sneltwitter:JacobineGeel twitterde op zaterdag 29-10-2011 om 12:58:45Verhaal ging erin als koek. Veel applaus en telefoonnummers van leuke mannen geoogst en zelfs een nog warme onderbroek gescoord. #cdacongres reageer retweet
lijkt net alsof ze een troll van een andere partij isquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:00 schreef StephanL het volgende:
Wat een raar bericht.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:00 schreef StephanL het volgende:
Het is uiteindelijk hom noch kuit hoor, je kunt er alle kanten mee uit...quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:01 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
lijkt net alsof ze een troll van een andere partij is
Nee, dat is JacobienGeil die jij bedoelt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:02 schreef StephanL het volgende:
[..]
Zal dan ook wel niet van haar zelf zijn, maar iemand die zich voordoet als haar
Zou het? Met 1 bericht en 1 volger?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:02 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat zijn vitamine-bommetjes.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:02 schreef Tem het volgende:
De geur van spruitjes komt door de flat screen heen mensen.
No shitquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:02 schreef StephanL het volgende:
[..]
Nog los van het bericht zelfquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:02 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Zou het? Met 1 bericht en 1 volger?
Daar was dan ook een resolutie overquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:04 schreef Scrutinizer het volgende:
Voor iedere vacature slechts één kandidaat? Dat wordt een makkelijke stemming.
Mja, ik ga maar gamen geloof ik. En er is nu toch lunch.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:05 schreef Caland het volgende:
Nou, ik heb deze poppenkast wel weer lang genoeg aangezien.
twitter:AkkelienBootsma twitterde op zaterdag 29-10-2011 om 13:08:50Volgens mij heeft Ad Koppejan vergeten zijn gebid in te doen. #cdacongres reageer retweet
Gebid?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:11 schreef StephanL het volgende:
twitter:AkkelienBootsma twitterde op zaterdag 29-10-2011 om 13:08:50Volgens mij heeft Ad Koppejan vergeten zijn gebid in te doen. #cdacongres reageer retweet
Hij was heel verkouden en heeft waarschijnlijk hoestdrank genomen met codeïne zo te horen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:11 schreef StephanL het volgende:
"Deportatie"quote:
Verdeeld.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:14 schreef Dutchnative het volgende:
Hoe staat het bij onze grote Gristelijke vrienden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |