abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103662952
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 11:38 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Reageer nu op wat ik zei en ga niet lukraak die "slowmotion" erbij slepen, waar ik het niet over heb. Want ook die gaat niet op in dit verhaal.
De wet staat niet toe dat je een illegaal zonder paspoort uitzet.Maar over die gevallen heb ik het niet, heb het over illegalen met wel dat paspoort van ander land, maar waar het andere land deburger niet anwil hebben.....dus magblijven ondanks crimineel zijn
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 11:09 schreef DS4 het volgende:
Zeg Paddy... pleit je ervoor om mensen met een Nederlands paspoort, die hier geboren en getogen zijn uit te zetten?

Je snapt zelf toch ook wel dat dat een beetje lastig is?

Sowieso is het lastig om legaal verblijvenden uit te zetten. Op basis waarvan? Dat ze niet lief zijn?
vetgedrukte....nee, is ook geen illegaal
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_103662986
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 11:38 schreef paddy het volgende:

[..]

oke, waarom dan mee moeten draaien in deze samenleving? Waarom in Nederlandse taal scholing? Wees dan rechtvaardig en geef het scoling in taal van ouders.
Wees dan rechtvaardig en pas dan ook gelijk de gezondheidszorg toe zoals die geldt in het land van herkomst. Of de gewoonte van corruptie, waarom de IND ambtenaren niet omkoopbaar maken?

Die mensen krijgen scholing omdat niemand daar slechter van wordt. Daarnaast krijgen ze begeleiding en geld als ze terug zijn in het land van herkomst. Wat jij voorstelt is dat we hier allemaal kleine Angola's, Zimbabwe's en weet ik veel gaan maken om die mensen vooral niet uit hun leefmilieu te halen.

Het leefmilieu wat ze zelf gedag hebben gezegd toen ze in het vliegtuig hun paspoort verscheurden.
pi_103663024
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 11:43 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Wees dan rechtvaardig en pas dan ook gelijk de gezondheidszorg toe zoals die geldt in het land van herkomst. Of de gewoonte van corruptie, waarom de IND ambtenaren niet omkoopbaar maken?

Die mensen krijgen scholing omdat niemand daar slechter van wordt. Daarnaast krijgen ze begeleiding en geld als ze terug zijn in het land van herkomst. Wat jij voorstelt is dat we hier allemaal kleine Angola's, Zimbabwe's en weet ik veel gaan maken om die mensen vooral niet uit hun leefmilieu te halen.

Het leefmilieu wat ze zelf gedag hebben gezegd toen ze in het vliegtuig hun paspoort verscheurden.
Net of Mauro dat bewust gedaan heeft :N Jij maakt van iedere illegaal een crimineel.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_103663266
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 11:43 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Gezondheidszorg weigeren omdat wij iemand binnen laten die over 8 jaar weer weg moet?Nee dat is belachelijk en onmenselijk.

Wat ik voorstel is dus niet "Angola's, Zimbabwe's en weet ik veel gaan maken" Je begrijpt het woord scholing toch wel?Wat heeft hij daar aan Nederlandse scholing in een totaal ander land? Heb het niet over leven binnen eigen gemeenschap.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_103663297
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 11:44 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Net of Mauro dat bewust gedaan heeft :N Jij maakt van iedere illegaal een crimineel.
Ik denk niet dat Mauro zelf het ticket heeft gekocht, de douane is doorgelopen en zich hier heeft aangemeld. Als dat wel zo zou zijn, Mauro regelt even 4000 dollar op zijn 10e, dan gaat er inderdaad een groot zakenman verloren voor Nederland.

Zijn zaak is een typisch geval van mensensmokkel, zie ook het artikel http://www.volkskrant.nl/(...)ml]in de Volkskrant van die tijd.
pi_103663327
ze hebben toch zo'n kamp voor die ama's?
pi_103663385
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 11:50 schreef paddy het volgende:

[..]

Gezondheidszorg weigeren omdat wij iemand binnen laten die over 8 jaar weer weg moet?Nee dat is belachelijk en onmenselijk.

Wat ik voorstel is dus niet "Angola's, Zimbabwe's en weet ik veel gaan maken" Je begrijpt het woord scholing toch wel? Heb het niet over leven binnen eigen gemeenschap.
Je stelde zelf de vraag
quote:
waarom dan mee moeten draaien in deze samenleving?
Wat is dan de oplossing die je voorstelt?
  † In Memoriam † vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:56:00 #208
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_103663475
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 11:38 schreef paddy het volgende:

[..]

oke, waarom dan mee moeten draaien in deze samenleving? Waarom in Nederlandse taal scholing? Wees dan rechtvaardig en geef het scoling in taal van ouders.
Dit is spijkers op laag water zoeken.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_103663620
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 11:51 schreef Gattaca het volgende:
ze hebben toch zo'n kamp voor die ama's?
quote:
Kort gezegd heeft de ama-regeling in de nieuwe vreemdelingenwet 2000 de volgende consequenties: een universele (tijdelijke) status voor alle asielzoekers, dus ook voor ama's. Dat wil zeggen dat alle minderjarige vluchtelingen die niet direct kunnen worden teruggestuurd, een 'verblijfsvergunning voor bepaalde tijd regulier' (vtv) krijgen. Deze vergunning kan vijf jaar lang worden ingetrokken, waarna een definitieve regeling moet volgen. Wanneer de jongere ondertussen 18 jaar oud wordt, vervalt de grond voor de 'verblijfsvergunning voor bepaalde tijd regulier' en moet hij of zij terugkeren als geen andere grond voor asiel is gevonden.......[.....]

Een van de maatregelen is een verscherpte leeftijdscontrole. Nederland wil een kindvriendelijke opvang bieden voor ama´s, maar dan ook wel echt voor minderjarigen. Een andere maatregel is, dat jongeren die uit een veilig land komen zo snel mogelijk, maar uiterlijk als zij 18 jaar worden, terug moeten keren. In principe is dat nu ook al zo, maar nu worden alle ama´s op dezelfde manier opgevangen en geschoold, waardoor een eventueel terugkeerbeleid nauwelijks kans van slagen heeft. De scholing is immers geheel en al gericht op integratie in Nederland, en niet op een uiteindelijke terugkeer naar het thuisland of elders naar familie op de wereld.
http://www.degeschiedenis(...)t/binnen/bin006.html

Idd
  † In Memoriam † vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:00:27 #210
341203 3-voud
pi_103663656
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 11:50 schreef paddy het volgende:
Wat heeft hij daar aan Nederlandse scholing in een totaal ander land?
Vertel je dat ook al die studenten wereldwijd die in een ander land gaan studeren?
Erg vaag allemaal. Heeft veel weg van vastklampen/strohalmen.
pi_103663833
het blijft me irriteren hoe makkelijk mensen toch roepen dat mauro hier zelf voor gekozen heeft. dat heeft hij niet. die jongen krijgt al vanaf zn 10de alles maar over zich heen. eerst wordt het joch alleen (iig zonder ouders) op een vliegtuig naar nederland gezet. vervolgens hier komt hij in een pleeggezin terecht, dat gaat goed. joch doet het goed, pleegouders blij, kind blij en dan is hij nu 18 en wordt hem weer verteld waar hij naar toe dient te vertrekken. een voor hem totaal vreemde omgeving (weer) alwaar hij de taal niet of nauwelijks spreekt (weer) en waar hij niemand kent (weer) en dan nog zeggen "dat het toch zijn eigen keuze is geweest en dat hij dan maar niet hiernaartoe had moeten komen en de procedures niet had moeten rekken, en bladieblabla, meer redenen om een kind te verwijten wat de volwassenen in zijn leven deden".

en nu is hij 18 en dient hij de rekening te betalen van wat anderen in zijn leven aangericht hebben. lekker dan.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_103664019
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 11:56 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dit is spijkers op laag water zoeken.
Nee hoor. Zijn gewoon feiten waar wij een kind mee opzadelen. Voorbereiden op terug gaan naar land zou verplicht moeten worden...je kunnen weren tegen de mensen die je als slaaf zullen gebruiken....uiteraard vrijwillig verplicht.. Anders gewoon status. We hebben het hier niet over terugkeren naar Amerika, Marokko ofzo. We hebben het hier over een kind sturen naar een land in oorlog waar kinderen slaven zijn. En jij vrijwillig verplicht wordt onderdanig te zijn aan degene die jou voor zijn strijd wil inzetten.

Denk jij dat hij voorbereid is om als slaafje te dienen? Omdat het een jongen is die uit het westen komt misschien wel toegevoegd kan worden aan het leger seksslaven. Uiteraard vrijwillig verplicht. Met een klein beetje zoeken weet je dat gewoon aan de hand is daar.
  † In Memoriam † vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:11:22 #213
341203 3-voud
pi_103664048
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 12:05 schreef simmu het volgende:
het blijft me irriteren hoe makkelijk mensen toch roepen dat mauro hier zelf voor gekozen heeft. dat heeft hij niet. die jongen krijgt al vanaf zn 10de alles maar over zich heen. eerst wordt het joch alleen (iig zonder ouders) op een vliegtuig naar nederland gezet. vervolgens hier komt hij in een pleeggezin terecht, dat gaat goed. joch doet het goed, pleegouders blij, kind blij en dan is hij nu 18 en wordt hem weer verteld waar hij naar toe dient te vertrekken. een voor hem totaal vreemde omgeving (weer) alwaar hij de taal niet of nauwelijks spreekt (weer) en waar hij niemand kent (weer) en dan nog zeggen "dat het toch zijn eigen keuze is geweest en dat hij dan maar niet hiernaartoe had moeten komen en de procedures niet had moeten rekken, en bladieblabla, meer redenen om een kind te verwijten wat de volwassenen in zijn leven deden".

en nu is hij 18 en dient hij de rekening te betalen van wat anderen in zijn leven aangericht hebben. lekker dan.
De ellende is in Angola begonnen. Daar is ten tijde van de "Holland is makkelijk land, geld cadeau" periode, de hele massa immigranten op de vliegtuigen gezet.

Misschien moet je de zaak bekijken dat wij die knul goed opgevangen hebben en hem de mogelijkheden hebben geboden en kansen gegeven, voor we volgens de wet hem terug moeten sturen. Hoe humaan wil je het hebben?
Als die knaap mag blijven laait over 2 jaar wellicht een discussie op dat zijn broertje/zusje/whatever geen kans op goed leven heeft en begint dit gezeur van voor af aan? Waar houd het egoïstische gevoel van humaan zijn op voor jullie? Je blijft altijd een groep overhouden die de handpalm in de neus krijgt. Tenzij je denkt dat Nederland met zijn 400 miljard de hele wereld kan helpen.
pi_103664064
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 12:00 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Vertel je dat ook al die studenten wereldwijd die in een ander land gaan studeren?
Erg vaag allemaal. Heeft veel weg van vastklampen/strohalmen.
Met dat verschil. Hij heeft nog maar mbo. En het in ander land studeren is hem net ontnomen toch?
  † In Memoriam † vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:12:38 #215
341203 3-voud
pi_103664093
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 12:10 schreef paddy het volgende:

[..]

Nee hoor. Zijn gewoon feiten waar wij een kind mee opzadelen. Voorbereiden op terug gaan naar land zou verplicht moeten worden...je kunnen weren tegen de mensen die je als slaaf zullen gebruiken....uiteraard vrijwillig verplicht.. Anders gewoon status. We hebben het hier niet over terugkeren naar Amerika, Marokko ofzo. We hebben het hier over een kind sturen naar een land in oorlog waar kinderen slaven zijn. En jij vrijwillig verplicht wordt onderdanig te zijn aan degene die jou voor zijn strijd wil inzetten.

Denk jij dat hij voorbereid is om als slaafje te dienen? Omdat het een jongen is die uit het westen komt misschien wel toegevoegd kan worden aan het leger seksslaven. Uiteraard vrijwillig verplicht. Met een klein beetje zoeken weet je dat gewoon aan de hand is daar.
Je slaat door. Je doet nu net alsof Angola 1 grote tiefusbende is van verkrachters, moordenaars en slavenhandel.
pi_103664104
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 11:53 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Je stelde zelf de vraag

[..]

Wat is dan de oplossing die je voorstelt?
Die heb ik meermalen aangedragen.
pi_103664172
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 12:11 schreef 3-voud het volgende:

[..]

De ellende is in Angola begonnen. Daar is ten tijde van de "Holland is makkelijk land, geld cadeau" periode, de hele massa immigranten op de vliegtuigen gezet.

Misschien moet je de zaak bekijken dat wij die knul goed opgevangen hebben en hem de mogelijkheden hebben geboden en kansen gegeven, voor we volgens de wet hem terug moeten sturen. Hoe humaan wil je het hebben?
Als die knaap mag blijven laait over 2 jaar wellicht een discussie op dat zijn broertje/zusje/whatever geen kans op goed leven heeft en begint dit gezeur van voor af aan? Waar houd het egoïstische gevoel van humaan zijn op voor jullie? Je blijft altijd een groep overhouden die de handpalm in de neus krijgt. Tenzij je denkt dat Nederland met zijn 400 miljard de hele wereld kan helpen.
Richt dan het opvoedtraject tot 18 jaar tot uitzetting en niet tot inburgering.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_103664193
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 12:10 schreef paddy het volgende:

[..]

Wat klets je nou? Er is daar helemaal geen oorlog meer.
pi_103664207
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 12:12 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je slaat door. Je doet nu net als Angola 1 grote tiefusbende is van verkrachters, moordenaars en slavenhandel.
Kom op zeg. Nu geloof je toch zeker zelf niet dat je iets bent daar zonder toestemming van 1 van de 2 groeperingen daar? De VN mag toch niet tussen geschillen komen daar..
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:16:03 #220
263102 Piepfiets
pieperdepiep
pi_103664230
En als het tekort aan goed Nederlands sprekende, opgeleide arbeidskrachten in Nederland straks echt onhoudbaar wordt, dan halen ze hem weer terug uit Angola?

Ik snap helemaal niks van het Nederlandse integratie- en immigratiebeleid. Ik ken zelfs een Vlaamse, wonend in Nederland, die een inburgeringscurus moet doen om Nederlandse te worden. :{ :{w
  † In Memoriam † vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:16:34 #221
341203 3-voud
pi_103664247
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 12:14 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Richt dan het opvoedtraject tot 18 jaar tot uitzetting en niet tot inburgering.
Wat denk wat we het hier over hebben dan? Die knul is 18 en nu komt het uitvoeren van stap 2 van de wet om de hoek kijken.
Stap 1 was: kind, mag niet uitzetten, zorg er maar voor tot 18
pi_103664250
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 12:11 schreef 3-voud het volgende:

[..]

als je nou eens ingaat op wat ik zeg, ipv de zoveelste tirade tegen die "jullie!" die je amar blijft noemen. je weet niet eens hoe ik er over denk, aangezien ik in deze post alleen reageer op alle "tis zijn eigen schuld"-tirades
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:18:14 #223
341203 3-voud
pi_103664306
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 12:15 schreef paddy het volgende:

[..]

Kom op zeg. Nu geloof je toch zeker zelf niet dat je iets bent daar zonder toestemming van 1 van de 2 groeperingen daar? De VN mag toch niet tussen geschillen komen daar..
Kom eerst eens op de proppen voor je enkel met onderbuik en emotie zit te posten. Dit is niks. Je verzint van alles ter plekke om je zin door te drijven.
pi_103664317
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 12:15 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Wat klets je nou? Er is daar helemaal geen oorlog meer.
Nee, maar er zijn nog wel moorden en strijders
pi_103664337
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 12:13 schreef paddy het volgende:

[..]

Die heb ik meermalen aangedragen.
Dat heb ik even gemist, ik kom niet verder dan dat je zegt "Het kind opvoeden in zijn eigen taal en gebruiken om hem maar niet te laten verwesteren".

Verwesteren is wel het toverwoord van 2011. Duizenden mensen kunnen zonder problemen verwesteren van een totaal vreemde cultuur. Terug gaan naar de oorspronkelijke cultuur is dan in ene onmogelijk en op zijn minst niet humaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')