Nieuwe realiteit nieuwe regels. De prijzen convergeren zeer snel naar het nieuwe betaalbaarheidsniveau, dat mensen met zeepbelschulden daardoor vast komen te zitten is een bijzaak. Ze wonen immers toch mooi in hun eigen woning? Voor starters zit er ook geen heil in om de huidige zeepbel te verlengen, iedereen heeft nu wel door dat een huis een kostenpost is en 'de kip met het gouden ei' voor de banksters. Geen enkele starter heeft baat bij het in stand houden van de status quo... starters kunnen pas weer komen zodra de markt richting normaal gaat en maak je maar geen zorgen.... dat gaat gebeuren... er is immers geen andere weg meer... game overquote:Op woensdag 2 november 2011 21:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik draai niets. De gemiddelde starter kan zich nu al geen woning veroorloven, laat staan als de bank ipv met de netto maandlasten met de bruto maandlasten gaat rekenen bij de aanvraag van je hypotheek. Hoef je niet voor gestudeerd te hebben hoor...
Het huis dat ik gekocht had, probeerde ze ook via een veiling te verkopen. Het startbod lag bij 190k.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:02 schreef meth77 het volgende:
[..]
Startbod hoort op 0,0 te liggen, anders krijg je geen bieders, ze kunnen altijd nog einddatum uitstellen tot sint juttemis
Maar dan krijg je wel een marktprijs op het bord
die zogenaamde huizenveilingen dat slaat nergens opquote:Op donderdag 3 november 2011 14:47 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Het huis dat ik gekocht had, probeerde ze ook via een veiling te verkopen. Het startbod lag bij 190k.
Wij hadden gezegd, we doen niet mee aan de veiling, maar we bieden wel 180k
En tada
Ik weet niet of je weleens op veilingen komt, maar een veiling begint vrijwel nooit op nul, er is altijd een beginprijs.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:57 schreef michaelmoore het volgende:
die zogenaamde huizenveilingen dat slaat nergens op
een veiling moet gewoon op nul beginnen
Ja eerst van hoog naar laag tot er iemand afmijnt en dan van laag weer naar hoog, dat kan ookquote:Op donderdag 3 november 2011 20:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik weet niet of je weleens op veilingen komt, maar een veiling begint vrijwel nooit op nul, er is altijd een beginprijs.
Hier heb je een veiling: http://www.bva-auctions.com/home/indexquote:Op donderdag 3 november 2011 20:51 schreef michaelmoore het volgende:
Ja eerst van hoog naar laag tot er iemand afmijnt en dan van laag weer naar hoog, dat kan ook
Mat het plokgeld als lokkertje
Maximaal 3,5 keer je jaarsalarisquote:De toename van de leencapaciteit heeft een belangrijke rol gespeeld bij het ontstaan van de problemen op de woningmarkt. Tot 1992 bedroeg de hoogte van een hypotheek maximaal 3,5 maal het brutosalaris van de kostwinner. Vanaf dat jaar ging ook het tweede inkomen meetellen en kon tot vijf maal het brutojaarinkomen geleend worden – met uitschieters tot hypotheken ter waarde van wel zeven jaarinkomens in 2008.
En als dat geld nou gebruikt was voor veel grotere luxere huizen, maar niks...quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:36 schreef poemojn het volgende:
Maximaal 3,5 keer je jaarsalarisWat een verschil met nu!
Het gaat weer hard! Mijn schatting voor december van 258.540 staat nog.quote:
Dan gaat het voor 1-verdienerstarters echt onmogelijk worden om een huis/appartement te kopen waar ze vrolijk van worden.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:36 schreef poemojn het volgende:
Reformatorisch Dagblad: "Huiseigenaar, reserveer geld voor afboeking op woning"
http://www.refdag.nl/opin(...)g_op_woning_1_600523
een citaat:
[..]
Nederland wordt armer, er komen meer ZZPers en ouderen willen hun vermogen veilig stellen, de enige die blijven verkopen dat zijn de corporaties, vanwege de terugkoopgarantiequote:Op zaterdag 5 november 2011 09:48 schreef droom_econoom8 het volgende:
Ook leuk om weer eens naar deze grafiek te kijken: http://www.google.com/tre(...)=all&date=all&sort=0
Nederland trekt massaal zijn handen van de woningmarkt af...
Dat is nu toch 4,5 keer na verscherping? Vind het wel meevallen. Iets anders is natuurlijk die 7 keer tussen 2005 - 2008quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:36 schreef poemojn het volgende:
Reformatorisch Dagblad: "Huiseigenaar, reserveer geld voor afboeking op woning"
http://www.refdag.nl/opin(...)g_op_woning_1_600523
een citaat:
[..]
Al die huizenbezitters op Funda moeten niet zo zeuren. Ze bezitten immers stenen!quote:Rutte: Hypotheekschuld geen probleem
Volgens minister-president Mark Rutte is de Nederlandse hypotheekschuld van 645 miljard euro, die 104 procent van het Nederlandse bruto binnenlands product (bbp) bedraagt en daarmee de hoogste ter wereld is, geen probleem. Dit zei de VVD-premier vrijdag in Nieuwsuur.
Klaas Knot, de president van De Nederlandsche Bank (DNB), waarschuwde eerder deze week dat de hoge hypotheekschulden een bedreiging zijn voor de financiële stabiliteit van Nederland. Knot wil dan ook de hypotheekrenteaftrek hervormen.
Rutte vindt echter dat de DNB-president onzin vertelt: "Ik ben het niet met hem eens. Kern hier is: ja, er is veel hypotheekschuld in Nederland, maar daar staan ook huizen tegenover; bezit. Gewoon de stenen; het is niet een vakantie waar je voor leent, waarmee de waarde kwijt is, maar er staat bezit tegenover. We hebben in Nederland ook zo'n 700 miljard in de pensioenpotten zitten. We hebben dus ook heel erg veel besparingen."
Aan de hypotheekrenteaftrek wil de premier dan ook helemaal niet komen: "De hypotheekrenteaftrek is er met een doel: namelijk bezitsvorming stimuleren. Het is goed als mensen een eigen huis hebben. Ook is de hypotheekrenteaftrek een correctie op te hoge belastingen."
Nou veel woningen bestaan uit GIBO blokken binnen en plaatwerk of iets derg aan de buitenkantquote:Op zaterdag 5 november 2011 15:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Al die huizenbezitters op Funda moeten niet zo zeuren. Ze bezitten immers stenen!
Deze is ook wel typisch, ook opvallend dat er een duidelijk seizoenseffect inzit.quote:Op zaterdag 5 november 2011 09:48 schreef droom_econoom8 het volgende:
Ook leuk om weer eens naar deze grafiek te kijken: http://www.google.com/tre(...)=all&date=all&sort=0
Nederland trekt massaal zijn handen van de woningmarkt af...
inderdaadquote:Op zaterdag 5 november 2011 16:33 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Deze is ook wel typisch, ook opvallend dat er een duidelijk seizoenseffect inzit.
Jij woont zeker in Drenthe?quote:
Ja, al werken ze nu met woonquotes (ons max ligt daardoor hoger dan die 4,5). Hoe dat toen ging weet ik niet, icm hogere rente dan nu kan het wel om dezelfde verhouding gaan natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:16 schreef antfukker het volgende:
[..]
Dat is nu toch 4,5 keer na verscherping? Vind het wel meevallen. Iets anders is natuurlijk die 7 keer tussen 2005 - 2008
quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:41 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Jij woont zeker in Drenthe?
De vraag is natuurlijk of die stenen werkelijk evenveel waarde vertegenwoordigen als die hypotheken. Ik vind het wel een beetje kort door de bocht van Rutte om het daarmee weg te wuiven. Gaan we namelijk naar een andere parameter kijken, hypotheekschuld versus woningwaarde, dan staat Nederland óók eenzaam bovenaan. Zelfs met de hoge woningwaarden die we hebben !! Dus in ieder ander land staan er meer stenen tegenover de hypotheek dan in Nederland.quote:Op zaterdag 5 november 2011 15:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Al die huizenbezitters op Funda moeten niet zo zeuren. Ze bezitten immers stenen!
Ja, Rutte lult er inderdaad mooi omheen met tamelijk onzinnige argumenten. Heeft ie vast ingestudeerd met één of andere spindoctor. Zo ook met:quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of die stenen werkelijk evenveel waarde vertegenwoordigen als die hypotheken. Ik vind het wel een beetje kort door de bocht van Rutte om het daarmee weg te wuiven. Gaan we namelijk naar een andere parameter kijken, hypotheekschuld versus woningwaarde, dan staat Nederland óók eenzaam bovenaan. Zelfs met de hoge woningwaarden die we hebben !! Dus in ieder ander land staan er meer stenen tegenover de hypotheek dan in Nederland.
Heel leuk, maar de pensioenpotten zijn bedoeld om van te leven als men met pensioen is. Niet om hypotheken af te betalen. Ruttequote:We hebben in Nederland ook zo'n 700 miljard in de pensioenpotten zitten. We hebben dus ook heel erg veel besparingen."
Rutte snapt ook wel dat zijn argumenten eigenlijk nergens op slaan. Maar dit is gewoon goedkope, doch effectieve politieke retoriek.quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:53 schreef WammesWaggel het volgende:
Rutte is duidelijk geen econoom maar een geschiedkundige, die uitspaak is bijzonder knullig.
Je vergist je: als die 3.5x regel voor iedereen weer zou gelden, zouden prijzen dalen en had je dus minder schuld gehad. Combineer dat met een eis voor max. 80% hypotheek en prijzen dalen nog veel verder. Gunstig dus, en veilig, en uiteindelijk beter voor starters: die huizen verdwijnen echt niet!quote:Op zaterdag 5 november 2011 09:12 schreef Resistor het volgende:
Dan gaat het voor 1-verdienerstarters echt onmogelijk worden om een huis/appartement te kopen waar ze vrolijk van worden.
Ik heb mijn (nieuwbouw)appartement nu 60% hypotheek, 40% eigen geld, en nog ruim ¤20.000 over op de dag van de oplevering voor de inrichting, met die 3,5x regel zou ik weer een paarduizend ¤¤¤ van mijn inrichtingsbudget afsnoepen (ik heb niet het maximum geleend, maar toch 3,7x mijn inkomen)
Rutte verzint het leuk ja... Vooral als je bedenkt dat de TOTALE nieuwbouwwaarde van alle huizen kleiner is dan de schuld...quote:Op zaterdag 5 november 2011 15:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Het CBP wil het ene gat met het andere gat vullen... De gemiddelde zorgkosten tot overleiden zijn iets van 300.000 euro. De gemiddelde nieuwbouwkosten zijn iets van 135.000 euro. Voor de prijs van het enkele maanden rekken van het leven van een hoogbejaarde bouw je meerdere huizen. Gek genoeg draaien jongeren zowel op voor de hoge huizenprijzen als de hoge zorgkosten. Bij beide zal de wal het schip keren.quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:41 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Dit gaat natuurlijk ook niet echt helpen bij het omlaag brengen van de Funda-teller.
Ik verwacht het ook. Als-ie dit serieus meent is-ie minister president onwaardig. Door het te zeggen trouwens ook wel...quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:58 schreef pberends het volgende:
[..]
Rutte snapt ook wel dat zijn argumenten eigenlijk nergens op slaan. Maar dit is gewoon goedkope, doch effectieve politieke retoriek.
Als we dit kabinet blijven behouden waarschijnlijk niet. Maar dan gebeurt er ook op de huizenmarkt niks meer de komende 3 jaar. Allemaal stagnatie. Beter wordt door die zure appel heengebeten, kunnen we weer vooruit. Hoe meer uitstel, hoe meer ellende.quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:53 schreef Bayswater het volgende:
Kortom, de komende 3 jaar gebeurt er niets met de HRA.
wat doet een huurder met zijn pensioen? Betaald hij daar ook zijn woonlasten niet van?quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, Rutte lult er inderdaad mooi omheen met tamelijk onzinnige argumenten. Heeft ie vast ingestudeerd met één of andere spindoctor. Zo ook met:
[..]
Heel leuk, maar de pensioenpotten zijn bedoeld om van te leven als men met pensioen is. Niet om hypotheken af te betalen. Rutte.
Dit jaar een afwijking van de trend, hij blijft gewoon doorstijgenquote:
Deze conclusie voor nu en aanname voor later hanteer ik ookquote:Op zondag 6 november 2011 09:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Vorig jaar steeg-ie tot eind november, het jaar daarvoor was-ie vlak in deze periode. Ik zie in deze grafiek nu een "normaal" verloop, plus een exponentiele component waardoor het normale verloop in z'n geheel omhooggetrokken wordt.
Als ik even verder ga met koffiedik kijken verwacht ik dat de teller in november nog licht stijgt, in december afvlakt (zeg maar zoals november 2 jaar geleden), en in januari een paar duizend huizen zakt. Daarna verwacht ik een toename van zo'n 50.000 in 2012. Momenteel staat de teller zo'n 33k hoger dan vorig jaar, en dat was 23k hoger dan het jaar daarvoor. Uitgaande van een exponentiele toename van deze stijging kom ik op 50k stijging volgend jaar.
En ja, dit mag t.z.t. gequote worden
In 2,5 jaar tijd is de teller met 60.000 gestegen. En dan verwacht jij in één jaar tijd een stijging van 50.000?quote:Op zondag 6 november 2011 09:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Vorig jaar steeg-ie tot eind november, het jaar daarvoor was-ie vlak in deze periode. Ik zie in deze grafiek nu een "normaal" verloop, plus een exponentiele component waardoor het normale verloop in z'n geheel omhooggetrokken wordt.
Als ik even verder ga met koffiedik kijken verwacht ik dat de teller in november nog licht stijgt, in december afvlakt (zeg maar zoals november 2 jaar geleden), en in januari een paar duizend huizen zakt. Daarna verwacht ik een toename van zo'n 50.000 in 2012. Momenteel staat de teller zo'n 33k hoger dan vorig jaar, en dat was 23k hoger dan het jaar daarvoor. Uitgaande van een exponentiele toename van deze stijging kom ik op 50k stijging volgend jaar.
En ja, dit mag t.z.t. gequote worden
60k in 2.5 jaar, 33k in het laatste jaar. Dat lijkt toch op een exponentiele stijging. We zullen zien, voel je vrij om een schatting te doen, misschien wel leuk om dat in de OP bij te houden. Kijken wie eeuwige roem krijgt aan het eind van het jaar.quote:Op maandag 7 november 2011 17:38 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
In 2,5 jaar tijd is de teller met 60.000 gestegen. En dan verwacht jij in één jaar tijd een stijging van 50.000?
Wishful thinking zeker...
quote:Op maandag 7 november 2011 17:31 schreef michaelmoore het volgende:
255.711 huizen te koop
twee huizen afgebrand
Je lijkt me een techneut, dus dan zul je vast ook wel weten dat het op de lange duur simpelweg geen exponentiële stijging kan zijn, omdat we te maken hebben met een beperkte voorraad.quote:Op maandag 7 november 2011 19:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
60k in 2.5 jaar, 33k in het laatste jaar. Dat lijkt toch op een exponentiele stijging. We zullen zien, voel je vrij om een schatting te doen, misschien wel leuk om dat in de OP bij te houden. Kijken wie eeuwige roem krijgt aan het eind van het jaar.
Voorlopig noem ik 2012 geen "lange duur"quote:Op maandag 7 november 2011 20:26 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
Je lijkt me een techneut, dus dan zul je vast ook wel weten dat het op de lange duur simpelweg geen exponentiële stijging kan zijn, omdat we te maken hebben met een beperkte voorraad.
Nee, maar hoeveel huizen denk jij dat er maximaal te koop kunnen staan? Allemaal? Er is natuurlijk maar een beperkte voorraad en daarvan zal ook maar een beperkt aantal te koop komen. De meeste mensen blijven zitten waar ze zitten.quote:Op maandag 7 november 2011 20:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voorlopig noem ik 2012 geen "lange duur"
Ik had nog niet over een maximum nagedacht. Dat hangt natuurlijk heel hard samen met de verwachtingen van mensen, en ook met de vergrijzing. Voorlopig zie ik nog geen maximum in zicht komen, daarvoor zullen eerst de verkopen flink moeten toenemen, en daarvoor zullen de prijzen moeten dalen (of de kredietverlening weer exploderen, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk).quote:Op maandag 7 november 2011 20:44 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
Nee, maar hoeveel huizen denk jij dat er maximaal te koop kunnen staan? Allemaal? Er is natuurlijk maar een beperkte voorraad en daarvan zal ook maar een beperkt aantal te koop komen. De meeste mensen blijven zitten waar ze zitten.
Dat proces is al een tijdje aan de gang.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:10 schreef BertV het volgende:
[..]
Dat gaat pas gebeuren op het moment dat een ING ons als een blok beton naar de zeebodem trekt bij een crisis.
Maar acht jij het werkelijk voor mogelijk dat er - bijvoorbeeld - een miljoen huizen hier te koop komen te staan? Een kwart van het totaal?quote:Op maandag 7 november 2011 22:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik had nog niet over een maximum nagedacht. Dat hangt natuurlijk heel hard samen met de verwachtingen van mensen, en ook met de vergrijzing. Voorlopig zie ik nog geen maximum in zicht komen, daarvoor zullen eerst de verkopen flink moeten toenemen, en daarvoor zullen de prijzen moeten dalen (of de kredietverlening weer exploderen, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk).
Zal zo snel niet gebeuren..quote:Op maandag 7 november 2011 23:21 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dat proces is al een tijdje aan de gang.
Het wachten is nog op het moment dat Moody's, S&P c.s. de credit-rate van de Rabobank gaan verlagen van AAA naar BBB.
(Je weet wel, al die top-hypotheken van de Rabobank op onroerend Vinex-goed, 5 meter onder NAP, gebaseerd op Henk & Ingrid-salarisstrookjes; uitgegeven en verpand op de derivatenmarkten als veilige AAA hypotheken; de schadeclaims zijn namelijk niet kinderachtig als Amerikaanse advocaten hier werk van gaan maken).
Als Italie omvalt kan het rap gaan, ik zeg 1 op 4 kans de komende 7 jaar, dat risico alleen al kan de groei enorm beperken.quote:
Eigenlijk zijn landen binnen de EU gewoon aan het "fuseren" geweest, net zoals banken dat doen. Groter en groter worden, waardoor individueel en redelijk veilig falen niet meer kan, als het misgaat gaat alles mis...quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:18 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Als Italie omvalt kan het rap gaan, ik zeg 1 op 4 kans de komende 7 jaar, dat risico alleen al kan de groei enorm beperken.
waren ze maar gefuseerd, dan had ik de euro wel een goede kans gegevenquote:Op dinsdag 8 november 2011 21:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn landen binnen de EU gewoon aan het "fuseren" geweest, net zoals banken dat doen. Groter en groter worden, waardoor individueel en redelijk veilig falen niet meer kan, als het misgaat gaat alles mis...
Of aan elkaar verkopen voor dezelfde hogere prijs. Dan stijgen de waardes, en worden ze weer rijker.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:29 schreef Keiichi het volgende:
Wat gebeurd er als iedereen z'n woning wil verkopen![]()
![]()
Kun je niet beter gewoon huizen gaan ruileen ofzo
quote:Op woensdag 9 november 2011 10:33 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Of aan elkaar verkopen voor dezelfde hogere prijs. Dan stijgen de waardes, en worden ze weer rijker.
Ik ben toch gezwicht..... 197.5 overeengekomen vandaag. Wilde het gewoon hebben. Nog steeds een stuk minder dan de overige huizen in de wijk, en deze heeft gewoon een echte lamelparketvloer ipv vies laminaat. Heb ook de gordijnen/vitrages begane grond erbij geregeld en vrij snelle overdracht (16 januari, nu nog bewoond).quote:
toch is er wel iets van een afbuiging zichtbaarquote:
Dat is normaal in november. In januari schieten we weer dubbel zo hard de hoogte inquote:Op zaterdag 12 november 2011 14:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toch is er wel iets van een afbuiging zichtbaar
[ afbeelding ]
Verbaasd mij dat het t/m 2009 zo vlak was. Sinds 2010 kun je er een mooie rechte lijn naast leggen schuin omhoog.quote:Op zondag 13 november 2011 00:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is normaal in november. In januari schieten we weer dubbel zo hard de hoogte in
Fundateller #5: flatline since 2009quote:Op zondag 13 november 2011 03:17 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Verbaasd mij dat het t/m 2009 zo vlak was. Sinds 2010 kun je er een mooie rechte lijn naast leggen schuin omhoog.
De modale norm ligt ergens op een verkoopvoorraad tussen de 80.000 en 120.000 stuksquote:Op zondag 13 november 2011 12:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Is dat fundatellerplaatje ook voor langere termijn beschikbaar? Als-ie eerst vrijwel vlak was, en nu (als trendlijn) vrijwel lineair stijgt, ben ik benieuwd naar het lange termijn verloop
Beperkende factor is niet het aantal mensen die hun woning wil verkopen. Beperkende factor is het aantal woningen die makelaars te koop kunnen zetten.quote:Op zondag 13 november 2011 12:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De modale norm ligt ergens op een verkoopvoorraad tussen de 80.000 en 120.000 stuks
Ik verwacht dat volgend jaar de 300.000 stuks wel gehaald zal worden, als banken zo angstig blijven en er zoveel ZZP ers komen
Daar kun je wel eens gelijk in hebben. Maar ook dat confronteert huizenverkopers met de realiteit, en kan er toe leiden dat er minder huizen op funda komen te staan, terwijl de prijzen verder dalen.quote:Op zondag 13 november 2011 12:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zou juist verwachten dat makelaars eens afstappen van de zinloze verkoopcommissie, en gewoon een uurtarief gaan hanteren. Dan kunnen ze daar onderling op concurreren, en ziet de verkopende partij direct wat het kost.
Als resultaat verwacht ik meer Marktplaats-verkopen, want Marktplaats vraagt aanzienlijk minder geld dan Funda...
terecht, ze willen ook etenquote:Op zondag 13 november 2011 12:36 schreef farscapevr8 het volgende:
lijkt er hier op dat makelaars hun inkomen meer en meer proberen te halen uit het aanbieden van steed meer openhuizendagen
Is zo gek toch nietquote:Op maandag 14 november 2011 11:02 schreef BertV het volgende:
LOL, mijn schoonvader wil zijn koopwoning aan mij verhuren omdat hij gaat samenwonen met een nieuwe vriendin. Verkopen zou nu verlies betekenen volgens hem.
Deze huurder gaat er iig niet op in....
Toch wel woningmarkt 2011 op micro niveau.
BertV zit na een verhuizen van zijn 3hoog-huur-appartement in het 3hoog-koop-appartement van z'n schoonvader. Zijn huur is een paar honderd per maand hoger, maar dan heb je ook dubbelglas en een nieuwere woning.quote:
ik heb dat plaatje gemaaktquote:Op zondag 13 november 2011 12:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Is dat fundatellerplaatje ook voor langere termijn beschikbaar? Als-ie eerst vrijwel vlak was, en nu (als trendlijn) vrijwel lineair stijgt, ben ik benieuwd naar het lange termijn verloop
Een vreemde gaat de WC verstoppen, herrie maken en achter blijven met betalen en bellen, wanneer komt u het klapraampje maken ??quote:Op maandag 14 november 2011 11:02 schreef BertV het volgende:
LOL, mijn schoonvader wil zijn koopwoning aan mij verhuren omdat hij gaat samenwonen met een nieuwe vriendin. Verkopen zou nu verlies betekenen volgens hem.
Deze huurder gaat er iig niet op in....
Toch wel woningmarkt 2011 op micro niveau.
Ik voel 'm. Wel een beetje zwart-wit beeld over huurders maar ook ik denk in hokjes.quote:Op maandag 14 november 2011 13:24 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
Een vreemde gaat de WC verstoppen, herrie maken en achter blijven met betalen en bellen, wanneer komt u het klapraampje maken ??
Meer huur, nou ik zou eerst maar eens gaan schilderen als ik jouw was, en die kinderen van de buren heb ik vorige week echt geen tik gegeven, dat was ik niet.
Wel een lekkere verse appeltaart bij op de foto's zetten hèquote:Op maandag 14 november 2011 13:21 schreef draaijer het volgende:
Vandaag komen ze foto's van ons huis maken. M.a.w. er komt er 1 bij
Nee, dat is realiteit, ofwel zo voelt het voor de verhuurderquote:Op maandag 14 november 2011 13:44 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik voel 'm. Wel een beetje zwart-wit beeld over huurders maar ook ik denk in hokjes.
Gewoon niet verhuren... de kosten van de hypotheek lopen vanzelf wel doorquote:Op maandag 14 november 2011 14:07 schreef Goofjansen het volgende:
Nee, dat is realiteit, ofwel zo voelt het voor de verhuurder
Tja... dit soort situaties zet mensen weer aan het denken of huren niet een goed alternatief voor kopen is. Kopen is ook leuker als er geen risico's aan zitten.quote:is beter voor de bloeddruk van je schoonvader als jij er in zit, maar inderdaad , goed kans dat de verkering uit gaat, ik had hem ook niet nodig, of je moet een contract maken voor minimaal vier jaar en dan gratis wonen
"Altijd" is een groot woord. Hier momenteel totaal geen problemen, ik heb de verhuurder 1 keer kort gezien, dat is het... Als er iets is mag ik het oplossen, laten weten, en de kosten van de huur inhouden.quote:Op maandag 14 november 2011 14:22 schreef Goofjansen het volgende:
huren van een particulier is altijd ellende, voor beiden overigens
Een vriend van mij huurt van een particulier en die hoor je nooit klagen over zijn verhuurder.quote:Op maandag 14 november 2011 14:22 schreef Goofjansen het volgende:
huren van een particulier is altijd ellende, voor beiden overigens
Het schip is zinkendequote:Op maandag 14 november 2011 15:03 schreef en_door_slecht het volgende:
De bodem is weggeslagen! Nu gaan we zo naar de 300k!
Ja t´is slappe handelquote:Op donderdag 17 november 2011 01:06 schreef sorcees het volgende:
255.941 huizen te koop
3 verkocht vandaag, gaat lekker!
Waarom druk je dan toch op de 'invoeren' knop...quote:Op donderdag 17 november 2011 15:51 schreef sorcees het volgende:
255.946 huizen te koop
Het jojoot een beetje met +/- 0,002%
Eigenlijk de melding niet waard.
Het is wel de Fundateller!quote:Op donderdag 17 november 2011 16:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom druk je dan toch op de 'invoeren' knop...
Hou komt dat trouwens, dat het aantal te koop staande huizen elk jaar rond deze tijd een eind inzakt? Ik heb altijd begrepen dat er in de winter weinig huizen verkocht worden, dus halen mensen ze dan massaal uit de verkoop op zo?quote:Op zaterdag 19 november 2011 00:11 schreef LXIV het volgende:
Tot januari zal de teller nu wel inzakken. Dat seizoenseffect zie je ieder jaar. Volgend jaar op naar de 275K!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |