Of aan elkaar verkopen voor dezelfde hogere prijs. Dan stijgen de waardes, en worden ze weer rijker.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:29 schreef Keiichi het volgende:
Wat gebeurd er als iedereen z'n woning wil verkopen![]()
![]()
Kun je niet beter gewoon huizen gaan ruileen ofzo
quote:Op woensdag 9 november 2011 10:33 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Of aan elkaar verkopen voor dezelfde hogere prijs. Dan stijgen de waardes, en worden ze weer rijker.
Ik ben toch gezwicht..... 197.5 overeengekomen vandaag. Wilde het gewoon hebben. Nog steeds een stuk minder dan de overige huizen in de wijk, en deze heeft gewoon een echte lamelparketvloer ipv vies laminaat. Heb ook de gordijnen/vitrages begane grond erbij geregeld en vrij snelle overdracht (16 januari, nu nog bewoond).quote:
toch is er wel iets van een afbuiging zichtbaarquote:
Dat is normaal in november. In januari schieten we weer dubbel zo hard de hoogte inquote:Op zaterdag 12 november 2011 14:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toch is er wel iets van een afbuiging zichtbaar
[ afbeelding ]
Verbaasd mij dat het t/m 2009 zo vlak was. Sinds 2010 kun je er een mooie rechte lijn naast leggen schuin omhoog.quote:Op zondag 13 november 2011 00:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is normaal in november. In januari schieten we weer dubbel zo hard de hoogte in
Fundateller #5: flatline since 2009quote:Op zondag 13 november 2011 03:17 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Verbaasd mij dat het t/m 2009 zo vlak was. Sinds 2010 kun je er een mooie rechte lijn naast leggen schuin omhoog.
De modale norm ligt ergens op een verkoopvoorraad tussen de 80.000 en 120.000 stuksquote:Op zondag 13 november 2011 12:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Is dat fundatellerplaatje ook voor langere termijn beschikbaar? Als-ie eerst vrijwel vlak was, en nu (als trendlijn) vrijwel lineair stijgt, ben ik benieuwd naar het lange termijn verloop
Beperkende factor is niet het aantal mensen die hun woning wil verkopen. Beperkende factor is het aantal woningen die makelaars te koop kunnen zetten.quote:Op zondag 13 november 2011 12:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De modale norm ligt ergens op een verkoopvoorraad tussen de 80.000 en 120.000 stuks
Ik verwacht dat volgend jaar de 300.000 stuks wel gehaald zal worden, als banken zo angstig blijven en er zoveel ZZP ers komen
Daar kun je wel eens gelijk in hebben. Maar ook dat confronteert huizenverkopers met de realiteit, en kan er toe leiden dat er minder huizen op funda komen te staan, terwijl de prijzen verder dalen.quote:Op zondag 13 november 2011 12:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zou juist verwachten dat makelaars eens afstappen van de zinloze verkoopcommissie, en gewoon een uurtarief gaan hanteren. Dan kunnen ze daar onderling op concurreren, en ziet de verkopende partij direct wat het kost.
Als resultaat verwacht ik meer Marktplaats-verkopen, want Marktplaats vraagt aanzienlijk minder geld dan Funda...
terecht, ze willen ook etenquote:Op zondag 13 november 2011 12:36 schreef farscapevr8 het volgende:
lijkt er hier op dat makelaars hun inkomen meer en meer proberen te halen uit het aanbieden van steed meer openhuizendagen
Is zo gek toch nietquote:Op maandag 14 november 2011 11:02 schreef BertV het volgende:
LOL, mijn schoonvader wil zijn koopwoning aan mij verhuren omdat hij gaat samenwonen met een nieuwe vriendin. Verkopen zou nu verlies betekenen volgens hem.
Deze huurder gaat er iig niet op in....
Toch wel woningmarkt 2011 op micro niveau.
BertV zit na een verhuizen van zijn 3hoog-huur-appartement in het 3hoog-koop-appartement van z'n schoonvader. Zijn huur is een paar honderd per maand hoger, maar dan heb je ook dubbelglas en een nieuwere woning.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |