abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103614089
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 08:58 schreef De_Nuance het volgende:
Matador, ga eens naar India, daar is het pas vol.

Europa overvol noemen :')
Ooit buiten de Randstad geweest ?
Dank je wel, ben ik geweest en is het ergste land op aarde (waar ik geweest ben, Pakistan moet nog erger zijn, een soort India, maar dan islamitisch :r ).
En India is minder vol dan Nederland, dat besef je?
En in India drukt de bevolking minder op het staatsbudget dan in Nederland, dat realiseer je je?

Europa is vol, we kunnen het nu al niet aan. We vernietigen onszelf met het binnenhalen van grote massa's immigranten die op de begroting drukken.

Dat heeft niets met die immigranten zelf te maken, dat kunnen stuk voor stuk individueel prima lui zijn. Maar daar gaat het dan ook helemaal niet om. :W
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 27 oktober 2011 @ 09:01:59 #102
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_103614094
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:00 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Het is een kind.
Kinderen voeren over het algemeen weinig juridische pleidooien op, dus ik neem aan dat er echt wel mensen zijn geweest die hem hebben bijgestaan.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_103614103
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 08:59 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Het is dus vooral de schuld van Mauro :D ??????

Iedereen is immers jurist op zijn negende.
Ik vind inderdaad niet dat je een kind dat aan kan rekenen. Dat is dan ook het hele punt niet. Angola is veilig. Ja, niet zo veilig als de MBO in Hilversum, maar ja.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103614120
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 08:57 schreef El_Matador het volgende:

Maar betekent dat dat we dat tot in de eeuwigheid moeten ondersteunen? Nee. Tijdelijk, prima. Dat is sociaal. Voor eeuwig is asociaal. En zelfdestructief. Daar gaat het hier om.
Ik begrijp dat veel mensen naar Europa willen en ook dat dat niet kan en ook dat we vaak veel overlast hebben van mensen uit andere culturen. In veel gevallen hebben we een hoop ellende van de mensen uit de andere culturen maar deze jongen heeft zich geworteld in een Nederlands gezin. Hij is al vanaf zijn 10e jaar bij die mensen, hij is door ze opgevoed.

Waar zit hem het verschil tussen Mauro uitzetten en adoptie weigeren eigenlijk?
  donderdag 27 oktober 2011 @ 09:03:28 #105
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_103614122
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 08:59 schreef De_Nuance het volgende:
Iedereen is immers jurist op zijn negende.
18 - 4 = ? :')

'Je kunt niet blijven, Mauro...' zal hij ook toen best begrepen hebben.
pi_103614124
Als Europa vol is dan ben ik Geert Wilders
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_103614134
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:03 schreef Doodloper het volgende:

[..]

18 - 4 = ? :')

'Je kunt niet blijven, Mauro...' zal hij ook toen best begrepen hebben.
Ja op mijn 14de was ik ook zeer bekwaam in de Nederlandse wetgeving en jurisprudentie

Tevens is dat hoogstwaarschijnlijk niet de definitieve conclusie geweest toen. Je mag voorlopig niet blijven, maar er zijn nog opties open.

Tevens is terugsturen toen hij 14 was net ze onmenselijk.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 09:06:28 #108
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_103614170
Van mij mag die jongen gewoon blijven. Zijn situatie is wel degelijk een uitzondering te noemen, net alsof er duizenden asielzoekers zijn die in gelijke situatie zitten of zo'n situatie gaan creeëren om maar naar NL te kunnen. Dit is weer typisch het rechtse denken om de uitzetting recht te praten. Ik schaam me voor NL als dit joch evengoed terug gestuurd wordt. Ook triest hoe er door een aantal mensen op gereageerd wordt met opmerkingen als 'wet is wet'. Lekker kortzichtig, emotieloos en apathisch net als hun geblondeerde held Geert.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_103614204
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:01 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Kinderen voeren over het algemeen weinig juridische pleidooien op, dus ik neem aan dat er echt wel mensen zijn geweest die hem hebben bijgestaan.
Inderdaad, zijn pleegouders. DIE moeten gestraft worden. Laat Mauro met rust.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 09:12:18 #110
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_103614255
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:06 schreef controlaltdelete het volgende:
Ook triest hoe er door een aantal mensen op gereageerd wordt met opmerkingen als 'wet is wet'.
Je vindt het niet veel triester als er over een maand een Mauro 2 komt dat hij dan te horen krijgt "Mauro mocht blijven omdat hij in het nieuws kwam, maar jij moet gewoon terug"?

Het gaat me er niet om dat hij niet mag blijven, maar het gaat me erom dat je OF de regels moet naleven OF de regels moet veranderen.

Dat is misschien nu niet in het belang van Mauro, maar wel in het belang van volgende gevallen. Je kunt geen uitzonderingen maken, dát is pas 'kortzichtig, emotieloos en apathisch'.
pi_103614530
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:06 schreef controlaltdelete het volgende:
Van mij mag die jongen gewoon blijven. Zijn situatie is wel degelijk een uitzondering te noemen, net alsof er duizenden asielzoekers zijn die in gelijke situatie zitten of zo'n situatie gaan creeëren om maar naar NL te kunnen. Dit is weer typisch het rechtse denken om de uitzetting recht te praten. Ik schaam me voor NL als dit joch evengoed terug gestuurd wordt. Ook triest hoe er door een aantal mensen op gereageerd wordt met opmerkingen als 'wet is wet'. Lekker kortzichtig, emotieloos en apathisch net als hun geblondeerde held Geert.
Inderdaad. Die jongen is uit Angola gevluxht. Ondanks dat het er nu 'veilig' is zal hij daar vreselijke ervaringen opgedaan hebben. Logisch dat hij hier wil blijven. Terugsturen zal hem niets goeds brengen.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 09:30:37 #112
189978 controlaltdelete
pi_103614575
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:12 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Je vindt het niet veel triester als er over een maand een Mauro 2 komt dat hij dan te horen krijgt "Mauro mocht blijven omdat hij in het nieuws kwam, maar jij moet gewoon terug"?

Het gaat me er niet om dat hij niet mag blijven, maar het gaat me erom dat je OF de regels moet naleven OF de regels moet veranderen.

Dat is misschien nu niet in het belang van Mauro, maar wel in het belang van volgende gevallen. Je kunt geen uitzonderingen maken, dát is pas 'kortzichtig, emotieloos en apathisch'.
En wat als er een Mauro2 zou komen? Het zullen er heus niet duizenden zijn en so what al komt er een 2e, wat mij betreft mag die ook blijven. Regels zijn er ook om een keer te doorbreken. Rechts geblaat met je regels zijn regels dit doet mij sterk aan WW2 denken. Stoer hoor.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 09:43:00 #113
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_103614836
In- en intriest. Ik heb enorm te doen met deze knul, zijn familie en vrienden en alle andere gevallen waar hij voor staat. Medemenselijkheid is steeds verder te zoeken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 27 oktober 2011 @ 09:45:14 #114
165633 eriksd
The grand facade...
pi_103614885
quote:
15s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:43 schreef Copycat het volgende:
In- en intriest. Ik heb enorm te doen met deze knul, zijn familie en vrienden en alle andere gevallen waar hij voor staat. Medemenselijkheid is steeds verder te zoeken.
Die medemenselijkheid van jou wakkert de stroom aan schrijnende gevallen alleen maar aan. Prima hoor, maar ik ben blij dat er ook mensen zijn met een rechte rug.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_103615147
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:45 schreef eriksd het volgende:

[..]

Die medemenselijkheid van jou wakkert de stroom aan schrijnende gevallen alleen maar aan. Prima hoor, maar ik ben blij dat er ook mensen zijn met een rechte rug.
Dat is alleen maar iets goeds.

Misschien geeft dat extra druk om iets te doen aan die enorm lange procedures..

Sowieso slaat het hele argument nergens op.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 10:01:35 #116
189978 controlaltdelete
pi_103615262
quote:

[..]

En waar zit jouw medemenselijkheid dan? Wat zie je voor je als een stroom? Duizenden mensen die uit heide en verre komen naar NL vanwege deze Mauro-situatie? Dat vind ik zo'n gebakkenluchtopmerking. Ik zie het niet gebeuren. Ik ben blij dat ik dan maar geen rechte rug heb zoals jij dat noemt en over mijn hart kan strijken en wat mij betreft deze jongen zou mogen blijven.
pi_103615314
quote:

[..]

Straf. Dan. De. Pleegouders.
pi_103615368
Goede column. _O_
quote:
Espresso met Mirjam Sterk

CDA-Kamerlid Mirjam Sterk suggereerde gisteren via Twitter dat het de schuld van de media is dat Mauro nu wordt teruggestuurd naar Angola: ‘Als media niet zoveel ruchtbaarheid had gegeven was wrs meer mogelijk geweest.’ Het CDA-Kamerlid neemt een grote slok espresso en zegt: ‘Deze opmerking is per ongeluk in mijn timeline terechtgekomen.’ Zoals de hersenbloeding van Koningin Beatrix in de timeline van SBS? ‘Exact hetzelfde,’ zegt Sterk. ‘Alleen was ik aan het zoeken op: “Als media niet zoveel ruchtbaarheid had gegeven was wrs meer mogelijk geweest.” Maar ik heb het blijkbaar als tweet verstuurd. Heel vervelend.’ Want het is niet de schuld van de media dat Mauro wordt teruggestuurd? ‘Nee,’ zegt Sterk. ‘Het is natuurlijk de schuld van Gerd Leers.’

Moeten we Gerd Leers dan niet uitzetten? Het CDA-Kamerlid schudt haar hoofd. ‘Hij komt niet in aanmerking voor uitzetting.’ Waarom dan niet? ‘Eh,’ zegt Sterk, ‘omdat hij geen asielzoeker is. Waar zouden we hem naartoe moeten sturen?’ Ik noem een aantal landen: Syrië, Sierra Leone, Thailand. ‘Op vakantie, bedoel je?’ vraagt Sterk. ‘Voor altijd,’ opper ik. ‘Maar wat heeft Gerd Leers te zoeken in Sierra Leone?’ zegt Sterk. Diamanten zoeken? ‘Dat meen je niet,’ antwoordt het CDA-Kamerlid. Wat heeft Mauro in Angola te zoeken? Het blijft even stil. Dan zegt Mirjam Sterk: ‘Ik ga het even opzoeken via Twitter.’
http://www.nrc.nl/vanderk(...)so-met-mirjam-sterk/
pi_103615600
quote:
6s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 08:40 schreef El_Matador het volgende:
De 12.324 vergelijkbare gevallen wellicht niet. Jij neemt ze dus in huis en onderhoudt ze in Nederland. Als ze over de schreef gaan, spring jij in en zorgt dat ze op het rechte pad komen.
Er zijn geen 12.324 vergelijkbare gevallen, hooguit enkele honderden. Verder ga ik niet over de opvang en opvoeding van die jongeren, net zo min als dat ik over de opvoeding van andermans (autochtone, Nederlandse) kinderen ga.

quote:
Het doet vast pijn om ineens te beseffen wat de gevolgen zijn van je mening. Dat snap ik erg goed, Elf.
Nee, je snapt er de ballen van, want je bent niet eens in staat om te lezen wat ik schrijf en mijn mening correct te interpreteren. Lees het nog maar eens terug en doe een nieuwe poging, want ik vertik om het jouw achteloosheid te 'belonen' door het opnieuw uit te leggen.

quote:
JIJ maakt die omdraaiing. De vraag is nou juist wel; als Mauro in plaats van in Nederland, in Angola zou wonen, zou hij dan vervolgd worden, ja/nee. Bij vervolging zetten we vluchtelingen niet uit. Terecht, het is niet de bedoeling vluchtelingen -indirect- te vermoorden.
Wat jij 'de vraag' noemt, is in werkeljkheid slechts 'een vraag' of een aspect, meer niet. De realiteit is dat die jongen al 8 jaar in Nederland woont, hier is geworteld, goed functioneert, enzovoort. Het gaat niet meer om zijn status als vluchteling, voorop staat de vraag of je een 18-jarige jongen die in alle opzichten Nederlands is geworden, kunt uitzetten naar een land waarvan hij nauwelijks de cultuur kent, de taal spreekt, enzovoort. En nog los van wat hem daar te wachten staat, speelt dat je hem hier uit zijn leven wegrukt, uit een familiesituatie, uit een vriendenkring.

quote:
Wat geeft een verblijf van 8 jaar voor rechten? Omdat je ergens 8 jaar bent, mag je daar altijd blijven? Hier "geworteld"? Hij heeft zijn roots in Angola. Hij kan veel voor Angola betekenen.
Of een verblijf van 8 jaar rechten geeft, hangt van de situatie af. Als een man van 44 naar Nederland komt, wil dat niet zeggen dat hij op z'n 52e allerlei rechten heeft. Maar we hebben het hier over een jongen die zonder ouders op z'n 10e in Nederland terechtkwam; op het vliegtuig gezet, niet wetende wat hem zou overkomen, gedumpt door zijn ouders. Die jongen heeft de eerste jaren veel problemen gehad om dat allemaal te verwerken, daarna is hij gewend geraakt aan zijn nieuwe situatie, het pleeggezin, de Nederlandse cultuur en taal, enzovoort. Waar zijn roots liggen, is van ondergeschikt belang.

quote:
Massa-immigratie is echter wel zelfdestructie. En als je begint met het niet uitzetten van vluchtelingen naar nu veilige landen, dan is het hek van de dam. Jij wil niet nadenken over de gevolgen van je mening, het is Mauro en niets meer. Zo werkt het dus niet.
De aanwezigheid van Mauro in Nederland heeft helemaal niks met massa-immigratie te maken. Sowieso er al vele jaren geen sprake meer van massa-immigratie. Die was er vooral in de jaren '60 en '70, toen voornamelijk onder rechts beleid grote groepen gastarbeiders naar Nederland kwamen, inclusief hun complete gezinnen, zonder dat er eisen werden gesteld aan zaken als inburgering. Van dat slechte beleid plukken we nu nog altijd de zure vruchten.

Geïsoleerde migranten / vluchtelingen die naar Nederland komen - het gaat hier om iets dat op kleine schaal speelt - passen zich veel beter aan. Ze moeten ook wel, want als je hier als Angolees binnenkomt, kom je niet terecht in een flat, behangen met satellietschotels, waar de voertaal Portugees is.

In principe hebben vluchtelingen geen recht op verblijf wanneer de situatie in hun land van herkomst veilig is. Desalniettemin kun je voor sommige mensen een uitzondering maken op humane gronden; dat schijn je maar niet te willen snappen. Je wekt de suggestie alsof het maken van een uitzondering voor Mauro inhoudt dat alle vluchtelingen die nu in Nederland zijn, hier allemaal kunnen blijven. Dat is gewoon onzin én het is ook nooit wat ik heb verdedigd. Ik heb bepleit dat je de situatie per geval moet bekijken. En voor mij - en ieder ander welkdenkend mens - is het evident dat je voor iemand als Mauro - buiten zijn schuld in Nederland terechtgekomen, hier nu volledig geworteld, sprekend met Limburgse tongval - een uitzondering moet maken op humane gronden.

quote:
Mensen uitzetten omdat ze de taal niet spreken en niet "geïntegreerd" (wat is integratie en is dat een doel?) zijn? Jij bakt ze bruin.
In mijn reactie was ik het woord 'liever' vergeten. Ik zet zulke mensen liever uit dan mensen als Mauro. Ik ben er voorstander van dat we alsnog strenge eisen gaan stellen aan 'oudkomers', waaronder een verplichting om alsnog de taal te leren. Ook ben ik voorstander van het stimuleren van re-migratie. De populatie Turken en met name Marokkanen in dit land en hun slechte mate van integratie levert problemen op die we nauwelijks het hoofd kunnen bieden. Daar moeten we zeker iets aan doen, maar dat is heel wat anders dan een 10-jarige eenling uit Angola die hier wordt gedumpt en waar we jarenlang mee hebben aangeklooid, terwijl die jongen zich uitstekend aan Nederland heeft aangepast.

quote:
Medemenselijkheid is Mauro hier houden omdat er een enorme oorlog wordt in Luanda. Dan zou je een punt hebben. Dat heb je nu dus niet.
Medemenselijkheid is dat je er oog voor hebt dat Mauro al op jonge leeftijd een zeer moeilijk proces heeft moeten doormaken, net als zijn pleegouders voor wie dit ook heel zwaar is geweest. Die jongen heeft z'n leven net een beetje op de rit, er is stabiliteit, het gebrek aan ouders (en familie) wordt door de pleegouders opgevangen. Laat je obsessie met het woord 'vluchteling' eens los, net als de situatie in Angola. Probeer Mauro eens te zien als een jongen die op zijn tiende door een Nederlands gezin is geadopteerd en die zijn pleegouders inmiddels ziet als zijn echte ouders. Als je dat eenmaal snapt, snap je ook dat het inhumaan is om zo'n jongen weg te rukken uit zijn huidige situatie. Verder schaadt het Nederland op geen enkele manier dat die jongen hier blijft. Er zijn genoeg 18-jarigen in dit land die heel wat slechter functioneren dan Mauro en die voor heel wat meer problemen zorgen. Richt de aandacht daar maar op.

Zoals gisteren iemand op tv uitlegde: als een Nederlandse jongen op zijn tiende in een pleeggezin was gezet, zou er niemand zijn die ook maar overwoog om hem op zijn 18e weg te halen bij zijn pleegouders. Gun die jongen rust in zijn leven, hij heeft zich op geen enkele manier misdragen, heeft nergens schuld aan; daar is hij simpelweg te jong voor. Laat die jongen hier in Nederland en richt je vizier op échte problemen.
pi_103615638
quote:

[..]

Ik hoop gewoon dat heel Afrika hierheen komt. En de kers op de taart is als met zn allen in jouw flatje gaan wonen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 27 oktober 2011 @ 10:21:36 #121
66825 Reya
Fier Wallon
pi_103615758
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 10:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik hoop gewoon dat heel Afrika hierheen komt. En de kers op de taart is als met zn allen in jouw flatje gaan wonen.
Harteloos, dat je Afrikanen de baggermuziek waar eriksd naar luistert toewenst.
pi_103615928
quote:
Sterk, die column.

Schandalige opmerking trouwens van Sterk, die haar achternaam weer eens geen eer aandoet. Het is de rol van de media om misstanden aan te kaarten. En als Mauro onverhoopt toch daadwerkelijk wordt uitgezet, is dat vooral te wijten aan de slappe knieën van CDA-politici die buigen voor de Limburgse populist Geert - ik heb een buitenlandse vrouw - Wilders.

Het CDA is doodsbang voor Wilders. Minister Leers had diverse mogelijkheden om voor Mauro een uitzondering te maken, maar durft dat niet aan omdat hij het rechtse rampenkabinet niet op het spel wil zetten. De beroemde dissident Koppejan heeft zich inmiddels tegen de uitzetting van Mauro gekeerd. Hij mag nu zo onderhand wel eens echt tonen wat zijn woord in de praktijk waard is. Als Koppejan en zijn soulmate Ferrier zich tegen het onzalige plan van Leers keren, is een kamermeerderheid tegen de uitzetting van Mauro goed mogelijk.

Het is schrijnend dat het CDA zo met zich laat sollen en zijn christelijk-sociale gezicht op deze manier te grabbel gooit, terwijl de partij historisch laag scoort in de peilingen. Het is nog veel triester wanneer politici de schuld bij de media leggen, terwijl het CDA zelf een stel falende slapjanussen is.
pi_103616120
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 10:21 schreef Reya het volgende:

[..]

Harteloos, dat je Afrikanen de baggermuziek waar eriksd naar luistert toewenst.
Wat dat betreft kunnen die Afrikanen een positieve invloed hebben op erik.
pi_103616235
De vraag die bij mij vooral speelt is: hoe kan het dat deze jongen hier zolang kon blijven: hij had toch een paspoort en het was bekend wie zijn moeder was? De vraag is waarom adoptie niet is gelukt en waarom hij anders niet is teruggestuurd.

Verder vind ik het goed dat hij terug moet. Het zou toch te gek worden als alle Afrikanen straks hun kinderen naar Nederland kunnen sturen met het idee dat ze hier op hun 18e op humanitaire gronden hun paspoort mogen ophalen...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_103616356
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 10:42 schreef JohnDDD het volgende:
De vraag die bij mij vooral speelt is: hoe kan het dat deze jongen hier zolang kon blijven: hij had toch een paspoort en het was bekend wie zijn moeder was? De vraag is waarom adoptie niet is gelukt en waarom hij anders niet is teruggestuurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')