abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116608156
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Het verlengen van de werkweek is een eenmalig effect. Stel dat je iedereen 5% langer laat werken, dan betekent dat hooguit dat de economie eenmalig 5% extra groeit, maar als groei je doel is dan heeft het verlengen van de werkweek (en ook het verhogen van de arbeidsparticipatie) op de lange termijn geen enkel nut.

Als je structureel meer economische groei wil, dan zijn er eigenlijk twee oplossingen: (a) structureel meer bevolkingsgroei door meer kinderen of meer immigratie of (b) een alsmaar verbeterende arbeidsproductiviteit.
Natuurlijk niet. In plaats van lafjes 9:05-16:55 werken moet de productiviteit (en dus niet alleen efficientie) per capita omhoog.

Nederland is nog steeds niet vol genoeg voor Igen. Nee, nog meer (sociale) stress door nog meer mensen (we zijn nr 3 in de wereld) in die al veel te krappe delta proppen.

De nieuwe wereldwanorde.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_116608322
quote:
18s.gif Op maandag 10 september 2012 17:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. In plaats van lafjes 9:05-16:55 werken moet de productiviteit (en dus niet alleen efficientie) per capita omhoog.
Je kan niet alsmaar meer gaan werken. Een dag heeft maar 24 uur en een jaar 365 dagen en dat is de limiet. Alsmaar langere werktijden kunnen dus per definitie niet voor groei op de lange termijn zorgen, dat is gewoon onmogelijk.

quote:
Nederland is nog steeds niet vol genoeg voor Igen. Nee, nog meer (sociale) stress door nog meer mensen (we zijn nr 3 in de wereld) in die al veel te krappe delta proppen.
Dat zeg ik niet. Ik stel alleen dat het het een of het ander is: óf steeds meer efficiëntie, óf steeds meer mensen, óf geen economische groei meer.

Maar bevolkingsgroei stimuleren om leuke economische groeicijfers te krijgen slaat natuurlijk helemaal nergens op, per capita levert dat niks op dus eigenlijk heb je er helemaal niks aan (en is het zelfs nadelig, zoals je aangeeft).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2012 17:36:42 ]
pi_116608548
10 miljoen mensen werken nu gemiddeld 35 uur. Dat is 350 miljoen uur. Als dat naar zeg 450 miljoen uur gaat met zeg 20% meer productiviteit (niet alle extra uren zijn even productief) dan heb je 20% structurele groei.

Dat extra werk is hard nodig om Europa nog een beetje te redden.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 10 september 2012 @ 17:42:37 #254
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_116608575
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan niet alsmaar meer gaan werken. Een dag heeft maar 24 uur en een jaar 365 dagen en dat is de limiet. Alsmaar langere werktijden kunnen dus per definitie niet voor groei op de lange termijn zorgen, dat is gewoon onmogelijk.

[..]

Dat zeg ik niet. Ik stel alleen dat het het een of het ander is: óf steeds meer efficiëntie, óf steeds meer mensen, óf geen economische groei meer.

Maar bevolkingsgroei stimuleren om leuke economische groeicijfers te krijgen slaat natuurlijk helemaal nergens op, per capita levert dat niks op dus eigenlijk heb je er helemaal niks aan (en is het zelfs nadelig, zoals je aangeeft).
je moet niet werken , je moet leven en liefst gezond
zelf vis vangen
http://www.green-acres.com/en/properties/1624a-ba2012.htm
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_116608598
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

je moet niet werken , je moet leven en liefst gezond
En wie betaalt dat?

Roemer? _O-

maandag 10 september 2012 @ 17:44:20 #256
323876 michaelmoore
pi_116608640
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 17:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En wie betaalt dat?

Roemer? _O-
reken eens uit wat eenvoudig en gezond leven moet kosten ??

In India doen ze het voor een halve dollar per dag
maar met een goede fiets en 200 euro per maand kom ik er ook hoor

en dan te bedenken dat ik 2500 euro netto pensioen per maand heb over vier jaar

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 10-09-2012 17:54:45 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_116608833
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2012 17:41 schreef El_Matador het volgende:
10 miljoen mensen werken nu gemiddeld 35 uur. Dat is 350 miljoen uur. Als dat naar zeg 450 miljoen uur gaat met zeg 20% meer productiviteit (niet alle extra uren zijn even productief) dan heb je 20% structurele groei.

Nee, 20% incidentele groei. Dat is bijvoorbeeld 1,8% extra groei gedurende 10 jaar, maar daarna is het effect uitgewerkt.
  maandag 10 september 2012 @ 17:56:38 #258
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_116609130
quote:
15s.gif Op maandag 10 september 2012 16:06 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Nou, 1 paar schoenen en 2 broeken vind ik wel heel erg weinig!

Je hebt toch sowieso 1 paar nette schoenen nodig en 1 paar voor als je gaat wandelen of zo?
Je hebt gelijk, ik heb nog een paar goede bergschoenen in de kast liggen. Maar dat is het dan ook. Ik heb geen nette schoenen bijvoorbeeld (kan me voorstellen dat dat soms handig is). M'n punt is ook meer dat je geen tientallen paren hoeft te hebben waarvan je de helft nooit of 1 keer aan hebt. Dat is gewoon onnodig consumeren in mijn ogen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 10 september 2012 @ 17:58:16 #259
323876 michaelmoore
pi_116609217
er is wel noodzaak om met je 6m sleurhut achter je leaseauto naar Spanje te rijden en dat ook de wintersport geregeld is en de kinderen moeten persee op paardrijden en op hockey en die boot moet er ook komen toch

Ja dan moeten we allemaal 48 uur per week werken en spijkerbroeken maken voor 3,7 dollar , want dat doen ze in China ook
pi_116609256
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 15:19 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ok,ik neem aan dat ik bronnen hierover gemist heb, zal het topic nog es beter nakijken.
Zoals Tijn al zei, dit topic gaat daar inderdaad over. Je hebt idd het een en ander gemist ;)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  maandag 10 september 2012 @ 17:59:53 #261
323876 michaelmoore
pi_116609298
quote:
2s.gif Op maandag 10 september 2012 17:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik heb nog een paar goede bergschoenen in de kast liggen. Maar dat is het dan ook. Ik heb geen nette schoenen bijvoorbeeld (kan me voorstellen dat dat soms handig is). M'n punt is ook meer dat je geen tientallen paren hoeft te hebben waarvan je de helft nooit of 1 keer aan hebt. Dat is gewoon onnodig consumeren in mijn ogen.
ik heb nog een paar bergschoenen voor je Maat 45
pi_116609552
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ze hebben nu zelfs echte melkrobots
Straks zijn er ook robots die naar de maan kunnen , hebben we Andre Kuipers ook niet meer nodig

Welke zot wil er dan 40 uur gaan werken of tot 68 jaar op een stoel zitten 8)7 8)7 8)7
In het huidige economische geloofssysteem wordt ons wijs gemaakt dat mensen niet kunnen zonder werk. Blijkbaar worden we dan allemaal depressief en plegen we massaal zelfmoord of zo :')
pi_116609576
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 15:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Onzin, de productiecapaciteit wordt gewoon vreselijk groot en we gaan gewoon veel meer producten maken.
Producten die dan worden gemaakt door robots.
  maandag 10 september 2012 @ 18:07:58 #264
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_116609626
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:44 schreef michaelmoore het volgende:

En dan leef je op straat of zo? Want hoe wil je én eten én je huur/hypotheek betalen van die 200 euro?

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:59 schreef michaelmoore het volgende:
ik heb nog een paar bergschoenen voor je Maat 45
:')
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_116609672
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2012 17:41 schreef El_Matador het volgende:

En wat als binnen 20 jaar al het werk waarvoor je een IQ t/m 100 nodig hebt, wordt uitgevoerd door robots? Wat dan?
pi_116609761
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het staat jou geheel vrij "eenvoudig en gezond" te leven. Maar daar kan je geen land op laten draaien.

quote:
India???? Een goorder, ongezonder en weinig eenvoudig land bestaat bijna niet. Je bent serieus India als voorbeeld aan het nemen? Hoe gek ben jij eigenlijk?

quote:
Jij wellicht. Maar dan niet klagen. En gewoon je doktersrekeningen betalen, niet op de zak van anderen leven.

quote:
Wat ga je met al dat geld doen; weggooien?

pi_116609830
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

En wat als binnen 20 jaar al het werk waarvoor je een IQ t/m 100 nodig hebt, wordt uitgevoerd door robots? Wat dan?
Alsof ik een soosjalist uit 1870 hoor blaten.

Robots kunnen een nuttige toevoeging aan maar nooit een vervanging voor menselijke arbeid zijn.

maandag 10 september 2012 @ 18:13:38 #268
323876 michaelmoore
pi_116609870
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

In het huidige economische geloofssysteem wordt ons wijs gemaakt dat mensen niet kunnen zonder werk. Blijkbaar worden we dan allemaal depressief en plegen we massaal zelfmoord of zo :')
men maakt elkaar wijs dat je het allernieuwste tennisracket moet hebben en vergeet dat je ook kan gaan vissen
  maandag 10 september 2012 @ 18:14:29 #269
323876 michaelmoore
pi_116609908
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 18:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het staat jou geheel vrij "eenvoudig en gezond" te leven. Maar daar kan je geen land op laten draaien.

[..]
wel hoor
  maandag 10 september 2012 @ 18:15:57 #270
323876 michaelmoore
pi_116609966
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 18:11 schreef El_Matador het volgende:

Wat ga je met al dat geld doen; weggooien?
Ik hou per maand 1000 euro over die ik niet nodig heb ja

kwestie van prioriteiten
ik ga op de fiets naar het werk en kom nooit in kroegen, restaurants en hotels en rook niet.

wandelen is veel goedkoper dan skiieen
pi_116610045
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wel hoor
Nee hoor. Maar dat begrijp jij niet op je fietsje. Geeft niks. Maar klaag dan ook niet.

maandag 10 september 2012 @ 18:18:35 #272
323876 michaelmoore
pi_116610096
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

allemaal lemmingen zijn het, angst dat ze de hypotheekrente aftrek kwijt raken voor hun veel te dure huis

http://www.green-acres.com/en/properties/19548a-f1021.htm
pi_116610102
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik hou per maand 1000 euro over die ik niet nodig heb ja

kwestie van prioriteiten
ik ga op de fiets naar het werk en kom nooit in kroegen, restaurants en hotels en rook niet.

wandelen is veel goedkoper dan skiieen
Ja, dus? Als goedkoop je levensdoel is :')

Ik loop, ga met de taxi of het vliegtuig. Meer vervoermiddelen gebruik ik doorgaans niet.
Ik kom graag in kroegen, restaurants en hotels. En ik rook.

En er zijn nu eenmaal mensen die graag willen skien. Laat ze lekker. In plaats van die levensstijl van jou opdringen aan anderen. :')

maandag 10 september 2012 @ 18:20:23 #274
323876 michaelmoore
pi_116610179
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 18:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dus? Als goedkoop je levensdoel is :')

Ik loop, ga met de taxi of het vliegtuig. Meer vervoermiddelen gebruik ik doorgaans niet.

En er zijn nu eenmaal mensen die graag willen skien. Laat ze lekker. In plaats van die levensstijl van jou opdringen aan anderen. :')
laat ze maar rennen, ja.
Maar niet zeuren over geld dan

Ik kan van 500 euro per maand wel leven maar niet in Nederland, met de dure woonruimte
pi_116610242
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 18:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Robots kunnen een nuttige toevoeging aan maar nooit een vervanging voor menselijke arbeid zijn.
Inderdaad. En het zou ook nergens op slaan, want het zou betekenen dat een werkgever geen loon moet betalen, maar een equivalent bedrag aan belasting om een uitkering te betalen plús de kosten van de robot.
pi_116610275
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

laat ze maar rennen, ja.
Maar niet zeuren over geld dan
Jij moet niet zeuren. Jij wil geen stap harder lopen. Zelfs niet als de Europese economie bijna instort.
Maar uiteraard moeten anderen wel jouw ziektekosten ophoesten (hihi). Of dacht je dat ook van 200 euro per maand te doen, profiteur?

maandag 10 september 2012 @ 18:29:01 #277
323876 michaelmoore
pi_116610528
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 18:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij moet niet zeuren. Jij wil geen stap harder lopen. Zelfs niet als de Europese economie bijna instort.
Maar uiteraard moeten anderen wel jouw ziektekosten ophoesten (hihi). Of dacht je dat ook van 200 euro per maand te doen, profiteur?
mensen moeten elkaar niet zo opfokken in het winnen van een ratrace die niet bestaat
  maandag 10 september 2012 @ 18:30:32 #278
323876 michaelmoore
pi_116610584
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 18:18 schreef El_Matador het volgende:

stoer joh, Jij krijgt vast nog wel eens een hartaanval
pi_116610586
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mensen moeten elkaar niet zo opfokken in het winnen van een ratrace die niet bestaat
Trek jij je lekker terug in een hutje op de hei. Heeft niemand last van je.

De globale economie werkt wel zo; doe jij het niet, doet een ander het wel. En met een opkomend Azie en Latijns-Amerika gaat Europa gewoon het loodje leggen. Zeker met al die dikbevleesde "sociale" rechten die men maar niet wil opgeven. Zelfs niet als het niet meer anders kan.

pi_116610623
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

stoer jij krijgt vast nog wel eens een hartaanval
De hoop die uit je bericht spreekt, leg ik maar naast me neer.

Ik werk hard, feest hard, heb een druk sociaal leven en ben succesvol. Wellicht omdat ik geen genoegen neem met een fietsie en een hutje op de hei?

maandag 10 september 2012 @ 18:31:32 #281
323876 michaelmoore
pi_116610624
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 18:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Trek jij je lekker terug in een hutje op de hei. Heeft niemand last van je.

De globale economie werkt wel zo; doe jij het niet, doet een ander het wel. En met een opkomend Azie en Latijns-Amerika gaat Europa gewoon het loodje leggen. Zeker met al die dikbevleesde "sociale" rechten die men maar niet wil opgeven. Zelfs niet als het niet meer anders kan.
masochist
pi_116610645
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

masochist
Sterke inhoudelijke argumenten. _O-

Aap.

maandag 10 september 2012 @ 18:32:27 #283
323876 michaelmoore
pi_116610661
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 18:31 schreef El_Matador het volgende:

Ik werk hard, feest hard, h
en ga hard dood
Joh ik zie ze om me heen vallen als vliegen , jouw soort
jij hoeft je niet druk te maken om je pensioen
pi_116610727
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en ga hard dood
Joh ik zie ze om me heen vallen als vliegen , jouw soort
"Mijn soort"? _O-

Mijn levensdoel is niet om 85 te worden nee. Het jouwe wel? Je gaat je gang maar. Maar dan niet op kosten van anderen 20 jaar aan een infuus liggen. Je betaalt zelf maar es wat.

pi_116610753
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:32 schreef michaelmoore het volgende:

jij hoeft je niet druk te maken om je pensioen
Dat doe ik dan ook niet. Ik bouw het niet eens op. Gewoon genoeg geld verdienen tijdens je arbeidsleven om dat in de laatste jaren lekker te gebruiken.

maandag 10 september 2012 @ 18:36:30 #286
323876 michaelmoore
pi_116610815
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 18:34 schreef El_Matador het volgende:

n om dat in de laatste jaren lekker te gebruiken.
Die haal je ook niet
  maandag 10 september 2012 @ 18:37:47 #287
323876 michaelmoore
pi_116610867
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 18:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Mijn soort"? _O-

Mijn levensdoel is niet om 85 te worden nee. Het jouwe wel? Je gaat je gang maar.
Mijn wel hoor
en niet aan de zuurstofslang met longemfyseem, dichte aderen en een zwak hart
pi_116611067
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die haal je ook niet
Dat hoop jij.

pi_116611082
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 18:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hier word ik zo moe van... Blijkbaar weet je geen ene flikker af van de stand van zaken van onze technologie vandaag de dag.

Hier wat verplicht kijkvoer:

Robotica #2

Ik heb dit allemaal bekeken en bestudeerd en er is nog veel meer. Ga jij dit ook even kijken om je te verplaatsen in mijn standpunten? Je doet immers mee aan deze discussie, dus ik ga er vanuit dat je een volwassen persoon bent en dat je je daarom wil verdiepen in het onderwerp?
pi_116611139
Nee, ik heb geen tijd om 25 filmpjes te gaan bekijken. Ik ben aan het werk. Als jij dat ook had gedaan, had je je niet zo druk gemaakt over robots.

pi_116611256
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2012 18:43 schreef El_Matador het volgende:
Nee, ik heb geen tijd om 25 filmpjes te gaan bekijken. Ik ben aan het werk. Als jij dat ook had gedaan, had je je niet zo druk gemaakt over robots.
Heb je de komende week wat te doen toch?

Waarom zou je je niet gaan verdiepen in wat de robotica kan vandaag de dag? Vind je het raar dat ik zeg dat we vandaag in 2012 vele malen verder zijn dan in de jaren 60 van de vorige eeuw? Vind je dat echt zo'n rare uitspraak??
pi_116611410
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Heb je de komende week wat te doen toch?

Waarom zou je je niet gaan verdiepen in wat de robotica kan vandaag de dag? Vind je het raar dat ik zeg dat we vandaag in 2012 vele malen verder zijn dan in de jaren 60 van de vorige eeuw? Vind je dat echt zo'n rare uitspraak??
Nee, dat vind ik niet raar, omdat het niet raar is.

Die robots is een nichemarkt, leuk en nuttig toegepast onderzoek, maar grootschalige maatschappelijke implementatie zit er nog lang niet in. En dan nog; die gaan echt niet 1-op-1 de mens vervangen, doemscenario's die anderen zullen schetsen.

Dat dacht men van het weefgetouw ook. :')

pi_116611549
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 18:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die robots is een nichemarkt, leuk en nuttig toegepast onderzoek, maar grootschalige maatschappelijke implementatie zit er nog lang niet in. En dan nog; die gaan echt niet 1-op-1 de mens vervangen, doemscenario's die anderen zullen schetsen.

En meneer blijft maar doorgaan, zonder zich te verdiepen in de huidige stand van zaken.

En grappig dat mensen zoals jij het weefgetouw erbij moeten halen. Blijkbaar geven resultaten uit het verleden plotseling zekere garanties voor de toekomst.
  maandag 10 september 2012 @ 19:00:55 #294
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_116611868
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 18:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Robots gaan zeer zeker wel een hoop mensen vervangen. FOXCONN bijvoorbeeld is van plan om straks 100.000den mensen op straat te zetten omdat ze robots willen gaan gebruiken. Ik zeg trouwens niet dat dit een goede of slechte ontwikkeling is. Dat is afwachten. Maar de schaal waarop dit gaat gebeuren de komende jaren is enorm. Veel groter dan eerdere uitvindingen daarvoor zorgde.

En dan heb je ook nog software en AI die veel werk zullen gaan overnemen in de dienstensector. Kijk naar de beurs waar software steeds meer kan en overneemt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_116612151
Als robots het afval op kunnen halen, kunnen vuilnismannen een ander vak leren inderdaad.

verreweg de meeste banen zijn niet over te nemen door robots. De simpele wel. Prima, dat betekent alleen maar dat de werknemers zich meer ontwikkelen in die gebieden die robots niet kunnen.

pi_116612221
quote:
2s.gif Op maandag 10 september 2012 19:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Robots gaan zeer zeker wel een hoop mensen vervangen. FOXCONN bijvoorbeeld is van plan om straks 100.000den mensen op straat te zetten omdat ze robots willen gaan gebruiken. Ik zeg trouwens niet dat dit een goede of slechte ontwikkeling is. Dat is afwachten. Maar de schaal waarop dit gaat gebeuren de komende jaren is enorm. Veel groter dan eerdere uitvindingen daarvoor zorgde.
En wat gaan die ontslagen mensen doen? In de bijstand? Betaalt Foxconn hun bijstandsuitkering dan?

Of hebben we het hier over een tragedy of the commons?
pi_116612223
En wat een schrikbeeld is het ook, die robots. Ik zal wel even in de taal gaan spreken van de skeptici:

Stel je toch eens voor dat we straks allemaal in zelf rijdende auto's rijden. We kunnen dan de capaciteit van onze snelwegen verdubbelen. Dit betekent minder files, wat betekent dat we meer tijd vrij hebben om te werken!

Of kijk naar de voordelen van de transportbranche. Je hoeft geen mensen meer in dienst te nemen die ziek worden, die zeuren, die op vakantie willen. Nee je maakt gebruik van zelf rijdende auto's. Moet je nagaan hoeveel men op loonkosten kan gaan besparen! Dit betekent meer winst voor het bedrijf en dat is toch de bedoeling van dit economische systeem?

Of de zorgen die we ons maken over de zorg die in de toekomst onbetaalbaar zal worden. Stel je toch eens voor dat we gebruik maken van robots die de helft van het werk voor ons kunnen opknappen in verzorgingstehuizen. Stomme klusjes als continu water halen voor bejaarden, of het ophalen en wegbrengen van de vuile was kan straks worden gedaan door robots. Je hoeft dan minder personeel in dienst te nemen en de werknemers kunnen meer tijd doorbrengen met de bejaarden. Wat een schrikbeeld!

Of de bestrijding van de criminaliteit. Laten we vooral niet investeren in zelf rijdende politie auto's die uitgerust zijn met HD camera's en infrarood camera's om bijv. woonwijken te patrouilleren en die een signaal naar de centrale kunnen afgeven wanneer ze iets verdachts zien. Wat een dom idee! Nee laten we vooral meer agenten in dienst nemen ook al is dat vele malen duurder!
pi_116612412
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 19:07 schreef El_Matador het volgende:
Als robots het afval op kunnen halen, kunnen vuilnismannen een ander vak leren inderdaad.

verreweg de meeste banen zijn niet over te nemen door robots. De simpele wel. Prima, dat betekent alleen maar dat de werknemers zich meer ontwikkelen in die gebieden die robots niet kunnen.
Daar ga je weer :{

Je blijft maar doorgaan terwijl je absoluut niet op de hoogte bent van de huidige stand van zaken. Blijkbaar ben je in de vorige eeuw blijven hangen met je kennis van dit onderwerp. De hele wetenschapelijke gemeenschap (inclusief de experts) zien dit als een enorme doorbraak op het gebied van AI:

Een computer die de beste mensen ooit verslaat in het spelletje Jeopardy. Hoezo robots kunnen straks alleen maar de meest simpele banen overnemen? Deze computer wordt nu al ingezet in de gezondheidszorg om diagnoses te stellen.

De computer stelt de meest waarschijnlijke diagnose en uiteindelijk kijkt een arts naar de mogelijke diagnoses die gesteld zijn en de arts neemt dan de uiteindelijke beslissing. Het werk dat de arts dan moet doen, wordt significant teruggebracht.

De meeste callcenters zullen in de nabije toekomst gebruik maken van dit soort technologieen.
  maandag 10 september 2012 @ 19:14:03 #299
323876 michaelmoore
pi_116612447
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En wat een schrikbeeld is het ook, die robots. Ik zal wel even in de taal gaan spreken van de skeptici:

Stel je toch eens voor dat we straks allemaal in zelf rijdende auto's rijden. We kunnen dan de capaciteit van onze snelwegen verdubbelen. Dit betekent minder files, wat betekent dat we meer tijd vrij hebben om te werken!

Of kijk naar de voordelen van de transportbranche. Je hoeft geen mensen meer in dienst te nemen die ziek worden, die zeuren, die op vakantie willen. Nee je maakt gebruik van zelf rijdende auto's. Moet je nagaan hoeveel men op loonkosten kan gaan besparen! Dit betekent meer winst voor het bedrijf en dat is toch de bedoeling van dit economische systeem?

Of de zorgen die we ons maken over de zorg die in de toekomst onbetaalbaar zal worden. Stel je toch eens voor dat we gebruik maken van robots die de helft van het werk voor ons kunnen opknappen in verzorgingstehuizen. Stomme klusjes als continu water halen voor bejaarden, of het ophalen en wegbrengen van de vuile was kan straks worden gedaan door robots. Je hoeft dan minder personeel in dienst te nemen en de werknemers kunnen meer tijd doorbrengen met de bejaarden. Wat een schrikbeeld!

Of de bestrijding van de criminaliteit. Laten we vooral niet investeren in zelf rijdende politie auto's die uitgerust zijn met HD camera's en infrarood camera's om bijv. woonwijken te patrouilleren en die een signaal naar de centrale kunnen afgeven wanneer ze iets verdachts zien. Wat een dom idee! Nee laten we vooral meer agenten in dienst nemen ook al is dat vele malen duurder!
wat is daar tegen te doen, basisconsumenten creëren die allemaal 500 euro krijgen om niets te doen dan slechts consumeren

En mensen als Matador , die mogen zich uitsloven en een dikke leaseauto rijden en roken.

Maar wel zelf de ziektekosten betalen he
pi_116612487
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Daar ga je weer :{

Je blijft maar doorgaan terwijl je absoluut niet op de hoogte bent van de huidige stand van zaken. Blijkbaar ben je in de vorige eeuw blijven hangen met je kennis van dit onderwerp. De hele wetenschapelijke gemeenschap (inclusief de experts) zien dit als een enorme doorbraak op het gebied van AI:

Een computer die de beste mensen ooit verslaat in het spelletje Jeopardy. Hoezo robots kunnen straks alleen maar de meest simpele banen overnemen? Deze computer wordt nu al ingezet in de gezondheidszorg om diagnoses te stellen.

De computer stelt de meest waarschijnlijke diagnose en uiteindelijk kijkt een arts naar de mogelijke diagnoses die gesteld zijn en de arts neemt dan de uiteindelijke beslissing. Het werk dat de arts dan moet doen, wordt significant teruggebracht.

De meeste callcenters zullen in de nabije toekomst gebruik maken van dit soort technologieen.
Ja, dus? Er is dus nog steeds een arts nodig, je zegt het zelf. En die arts kan dan specifieker werk doen; goed dus. Het werk wordt significant teruggebracht, prima toch?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')