Jij moet niet zeuren. Jij wil geen stap harder lopen. Zelfs niet als de Europese economie bijna instort.quote:Op maandag 10 september 2012 18:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
laat ze maar rennen, ja.
Maar niet zeuren over geld dan
mensen moeten elkaar niet zo opfokken in het winnen van een ratrace die niet bestaatquote:Op maandag 10 september 2012 18:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij moet niet zeuren. Jij wil geen stap harder lopen. Zelfs niet als de Europese economie bijna instort.
Maar uiteraard moeten anderen wel jouw ziektekosten ophoesten (hihi). Of dacht je dat ook van 200 euro per maand te doen, profiteur?
stoer joh, Jij krijgt vast nog wel eens een hartaanvalquote:Op maandag 10 september 2012 18:18 schreef El_Matador het volgende:
Ik loop, ga met de taxi of het vliegtuig. Meer vervoermiddelen gebruik ik doorgaans niet.
Ik kom graag in kroegen, restaurants en hotels. En ik rook.
Trek jij je lekker terug in een hutje op de hei. Heeft niemand last van je.quote:Op maandag 10 september 2012 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen moeten elkaar niet zo opfokken in het winnen van een ratrace die niet bestaat
De hoop die uit je bericht spreekt, leg ik maar naast me neer.quote:Op maandag 10 september 2012 18:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
stoer jij krijgt vast nog wel eens een hartaanval
masochistquote:Op maandag 10 september 2012 18:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Trek jij je lekker terug in een hutje op de hei. Heeft niemand last van je.
De globale economie werkt wel zo; doe jij het niet, doet een ander het wel. En met een opkomend Azie en Latijns-Amerika gaat Europa gewoon het loodje leggen. Zeker met al die dikbevleesde "sociale" rechten die men maar niet wil opgeven. Zelfs niet als het niet meer anders kan.
Sterke inhoudelijke argumenten.quote:
en ga hard doodquote:
"Mijn soort"?quote:Op maandag 10 september 2012 18:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en ga hard dood
Joh ik zie ze om me heen vallen als vliegen , jouw soort
Dat doe ik dan ook niet. Ik bouw het niet eens op. Gewoon genoeg geld verdienen tijdens je arbeidsleven om dat in de laatste jaren lekker te gebruiken.quote:Op maandag 10 september 2012 18:32 schreef michaelmoore het volgende:
jij hoeft je niet druk te maken om je pensioen
Die haal je ook nietquote:Op maandag 10 september 2012 18:34 schreef El_Matador het volgende:
n om dat in de laatste jaren lekker te gebruiken.
Mijn wel hoorquote:Op maandag 10 september 2012 18:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Mijn soort"?
Mijn levensdoel is niet om 85 te worden nee. Het jouwe wel? Je gaat je gang maar.
Dat hoop jij.quote:
Hier word ik zo moe van... Blijkbaar weet je geen ene flikker af van de stand van zaken van onze technologie vandaag de dag.quote:Op maandag 10 september 2012 18:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Alsof ik een soosjalist uit 1870 hoor blaten.
Robots kunnen een nuttige toevoeging aan maar nooit een vervanging voor menselijke arbeid zijn.
Heb je de komende week wat te doen toch?quote:Op maandag 10 september 2012 18:43 schreef El_Matador het volgende:
Nee, ik heb geen tijd om 25 filmpjes te gaan bekijken. Ik ben aan het werk. Als jij dat ook had gedaan, had je je niet zo druk gemaakt over robots.
Nee, dat vind ik niet raar, omdat het niet raar is.quote:Op maandag 10 september 2012 18:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Heb je de komende week wat te doen toch?
Waarom zou je je niet gaan verdiepen in wat de robotica kan vandaag de dag? Vind je het raar dat ik zeg dat we vandaag in 2012 vele malen verder zijn dan in de jaren 60 van de vorige eeuw? Vind je dat echt zo'n rare uitspraak??
En meneer blijft maar doorgaan, zonder zich te verdiepen in de huidige stand van zaken.quote:Op maandag 10 september 2012 18:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet raar, omdat het niet raar is.
Die robots is een nichemarkt, leuk en nuttig toegepast onderzoek, maar grootschalige maatschappelijke implementatie zit er nog lang niet in. En dan nog; die gaan echt niet 1-op-1 de mens vervangen, doemscenario's die anderen zullen schetsen.
Dat dacht men van het weefgetouw ook.
Robots gaan zeer zeker wel een hoop mensen vervangen. FOXCONN bijvoorbeeld is van plan om straks 100.000den mensen op straat te zetten omdat ze robots willen gaan gebruiken. Ik zeg trouwens niet dat dit een goede of slechte ontwikkeling is. Dat is afwachten. Maar de schaal waarop dit gaat gebeuren de komende jaren is enorm. Veel groter dan eerdere uitvindingen daarvoor zorgde.quote:Op maandag 10 september 2012 18:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet raar, omdat het niet raar is.
Die robots is een nichemarkt, leuk en nuttig toegepast onderzoek, maar grootschalige maatschappelijke implementatie zit er nog lang niet in. En dan nog; die gaan echt niet 1-op-1 de mens vervangen, doemscenario's die anderen zullen schetsen.
Dat dacht men van het weefgetouw ook.
En wat gaan die ontslagen mensen doen? In de bijstand? Betaalt Foxconn hun bijstandsuitkering dan?quote:Op maandag 10 september 2012 19:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Robots gaan zeer zeker wel een hoop mensen vervangen. FOXCONN bijvoorbeeld is van plan om straks 100.000den mensen op straat te zetten omdat ze robots willen gaan gebruiken. Ik zeg trouwens niet dat dit een goede of slechte ontwikkeling is. Dat is afwachten. Maar de schaal waarop dit gaat gebeuren de komende jaren is enorm. Veel groter dan eerdere uitvindingen daarvoor zorgde.
Daar ga je weerquote:Op maandag 10 september 2012 19:07 schreef El_Matador het volgende:
Als robots het afval op kunnen halen, kunnen vuilnismannen een ander vak leren inderdaad.
verreweg de meeste banen zijn niet over te nemen door robots. De simpele wel. Prima, dat betekent alleen maar dat de werknemers zich meer ontwikkelen in die gebieden die robots niet kunnen.
wat is daar tegen te doen, basisconsumenten creëren die allemaal 500 euro krijgen om niets te doen dan slechts consumerenquote:Op maandag 10 september 2012 19:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En wat een schrikbeeld is het ook, die robots. Ik zal wel even in de taal gaan spreken van de skeptici:
Stel je toch eens voor dat we straks allemaal in zelf rijdende auto's rijden. We kunnen dan de capaciteit van onze snelwegen verdubbelen. Dit betekent minder files, wat betekent dat we meer tijd vrij hebben om te werken!
Of kijk naar de voordelen van de transportbranche. Je hoeft geen mensen meer in dienst te nemen die ziek worden, die zeuren, die op vakantie willen. Nee je maakt gebruik van zelf rijdende auto's. Moet je nagaan hoeveel men op loonkosten kan gaan besparen! Dit betekent meer winst voor het bedrijf en dat is toch de bedoeling van dit economische systeem?
Of de zorgen die we ons maken over de zorg die in de toekomst onbetaalbaar zal worden. Stel je toch eens voor dat we gebruik maken van robots die de helft van het werk voor ons kunnen opknappen in verzorgingstehuizen. Stomme klusjes als continu water halen voor bejaarden, of het ophalen en wegbrengen van de vuile was kan straks worden gedaan door robots. Je hoeft dan minder personeel in dienst te nemen en de werknemers kunnen meer tijd doorbrengen met de bejaarden. Wat een schrikbeeld!
Of de bestrijding van de criminaliteit. Laten we vooral niet investeren in zelf rijdende politie auto's die uitgerust zijn met HD camera's en infrarood camera's om bijv. woonwijken te patrouilleren en die een signaal naar de centrale kunnen afgeven wanneer ze iets verdachts zien. Wat een dom idee! Nee laten we vooral meer agenten in dienst nemen ook al is dat vele malen duurder!
Ja, dus? Er is dus nog steeds een arts nodig, je zegt het zelf. En die arts kan dan specifieker werk doen; goed dus. Het werk wordt significant teruggebracht, prima toch?quote:Op maandag 10 september 2012 19:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Daar ga je weer![]()
Je blijft maar doorgaan terwijl je absoluut niet op de hoogte bent van de huidige stand van zaken. Blijkbaar ben je in de vorige eeuw blijven hangen met je kennis van dit onderwerp. De hele wetenschapelijke gemeenschap (inclusief de experts) zien dit als een enorme doorbraak op het gebied van AI:
Een computer die de beste mensen ooit verslaat in het spelletje Jeopardy. Hoezo robots kunnen straks alleen maar de meest simpele banen overnemen? Deze computer wordt nu al ingezet in de gezondheidszorg om diagnoses te stellen.
De computer stelt de meest waarschijnlijke diagnose en uiteindelijk kijkt een arts naar de mogelijke diagnoses die gesteld zijn en de arts neemt dan de uiteindelijke beslissing. Het werk dat de arts dan moet doen, wordt significant teruggebracht.
De meeste callcenters zullen in de nabije toekomst gebruik maken van dit soort technologieen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |