abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 oktober 2011 @ 00:08:50 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_103567001
Dat is trouwens wel een interessante vraag die nog niet gesteld is trouwens: waarom ging de politie eigenlijk met zoveel machtsvergrijp achter de daders aan? Toch niet vanwege een incidentele benzinediefstal? Ik bedoel, dat gebeurt inderdaad zo vaak. Dat wordt iha gewoon administratief afgehandeld.

Wat stonden er nog meer aan misdaden en vergrijpen op dat kenteken? Drie auto's ingezet voor enkel een benzinediefstal, dat kan toch haast niet?
The End Times are wild
pi_103567128
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:08 schreef LXIV het volgende:
Dat is trouwens wel een interessante vraag die nog niet gesteld is trouwens: waarom ging de politie eigenlijk met zoveel machtsvergrijp achter de daders aan? Toch niet vanwege een incidentele benzinediefstal? Ik bedoel, dat gebeurt inderdaad zo vaak. Dat wordt iha gewoon administratief afgehandeld.

Wat stonden er nog meer aan misdaden en vergrijpen op dat kenteken? Drie auto's ingezet voor enkel een benzinediefstal, dat kan toch haast niet?
Daarom. Anders zet men nooit een middel in waar al 16 jaar weerstand tegen bestaat. Des te ernstiger dat die dieven een podium op nu krijgen en de politie -standaard- gewantrouwd wordt.

Het lijkt me heel gezond bedenkingen hebben bij de (capaciteiten van de) politiemacht in Nederland. Prima. En helaas is het politie-optreden wederom niet handig gebleken hier. Maar standaard wantrouwen is geen gezonde zaak. Zeker niet omdat je daarbij de kant van de daders kiest. Er is geen tussenweg. Je erkent immers de uitspraak van de Freebee-hater op nu.nl.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 26 oktober 2011 @ 00:14:03 #178
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_103567184
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De juiste vraag is natuurlijk, of 60 liter benzine een onschuldige dooie waard is.
Het ging toen al niet meer alleen om die diefstal maar ook poging tot doodslag.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_103567190
Ervan uitgaande dat de politie achter de auto aan ging op basis van de benzine diefstal:

Een benzine dief zo blijven opjagen dat hij op een stilstaande file inrijdt. Dan doe je iets verkeerd lijkt me. Het gaat maar om benzinediefstal. Niet bepaald iets dat als direct gevaar voor de maatschappij gezien kan worden. Als de dief dan ook nog eens gaat lopen terugbeuken, weet je dat hij tot rare zaken in staat is. Effe afstand nemen lijkt me dan wel zo logisch, en voor de maatschappij de meest gezonde optie. De dood van de man aan de achterkant van de file is de schuld van de politie.
Uiteraard heeft de benzinedief ook bloed aan zijn handen. Maar die handelde niet meer rationeel, en moet je dus in de vergelijking niet meenemen. De politie had een beslissing moeten nemen waar de af te wegen factoren geen briljante geest vereisten.

Ze hadden op basis van de kenteken gegevens, of gewoon het gegeven dat hij toch bij de file wel tot stilstand zou komen, ook kunnen handelen, ipv de benzinedief te versterken in zijn razende rijgedrag.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 00:17:15 #180
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_103567275
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:14 schreef Xaobotnik het volgende:
Ervan uitgaande dat de politie achter de auto aan ging op basis van de benzine diefstal:

Een benzine dief zo blijven opjagen dat hij op een stilstaande file inrijdt. Dan doe je iets verkeerd lijkt me. Het gaat maar om benzinediefstal. Niet bepaald iets dat als direct gevaar voor de maatschappij gezien kan worden. Als de dief dan ook nog eens gaat lopen terugbeuken, weet je dat hij tot rare zaken in staat is. Effe afstand nemen lijkt me dan wel zo logisch, en voor de maatschappij de meest gezonde optie. De dood van de man aan de achterkant van de file is de schuld van de politie.
Uiteraard heeft de benzinedief ook bloed aan zijn handen. Maar die handelde niet meer rationeel, en moet je dus in de vergelijking niet meenemen. De politie had een beslissing moeten nemen waar de af te wegen factoren geen briljante geest vereisten.

Ze hadden op basis van de kenteken gegevens, of gewoon het gegeven dat hij toch bij de file wel tot stilstand zou komen, ook kunnen handelen, ipv de benzinedief te versterken in zijn razende rijgedrag.
Jij moet maatschappelijk werker worden (of advocaat) om benzinedieven bij te staan.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  woensdag 26 oktober 2011 @ 00:17:44 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_103567285
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:14 schreef Xaobotnik het volgende:
Ervan uitgaande dat de politie achter de auto aan ging op basis van de benzine diefstal:

Een benzine dief zo blijven opjagen dat hij op een stilstaande file inrijdt. Dan doe je iets verkeerd lijkt me. Het gaat maar om benzinediefstal. Niet bepaald iets dat als direct gevaar voor de maatschappij gezien kan worden. Als de dief dan ook nog eens gaat lopen terugbeuken, weet je dat hij tot rare zaken in staat is. Effe afstand nemen lijkt me dan wel zo logisch, en voor de maatschappij de meest gezonde optie. De dood van de man aan de achterkant van de file is de schuld van de politie.
Uiteraard heeft de benzinedief ook bloed aan zijn handen. Maar die handelde niet meer rationeel, en moet je dus in de vergelijking niet meenemen. De politie had een beslissing moeten nemen waar de af te wegen factoren geen briljante geest vereisten.

Ze hadden op basis van de kenteken gegevens, of gewoon het gegeven dat hij toch bij de file wel tot stilstand zou komen, ook kunnen handelen, ipv de benzinedief te versterken in zijn razende rijgedrag.
Hier ben ik het wel mee eens. Maar dat de advocaat benzinediefstal het 'meenemen van benzine zonder te betalen noemt' en de bijrijder de schuld volledig bij de politie legt vind ik ook erg zot.

Benzine mag je niet stelen, punt. Ongeacht of dit elders ook gebeurt.
En de chauffeur had kansen genoeg gehad om te stoppen. Nadat hij een stopteken kreeg (ze begonnen niet meteen met rammen), nadat hij ingesloten werd en voordat hij op de file klapte. Dan heb je het over tientallen kilometers. Ook had zijn zoon zijn vader kunnen overreden te stoppen, als die echt in paniek was.
The End Times are wild
  woensdag 26 oktober 2011 @ 00:18:33 #182
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_103567316
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:14 schreef Xaobotnik het volgende:
Ervan uitgaande dat de politie achter de auto aan ging op basis van de benzine diefstal:

Een benzine dief zo blijven opjagen dat hij op een stilstaande file inrijdt. Dan doe je iets verkeerd lijkt me. Het gaat maar om benzinediefstal. Niet bepaald iets dat als direct gevaar voor de maatschappij gezien kan worden. Als de dief dan ook nog eens gaat lopen terugbeuken, weet je dat hij tot rare zaken in staat is. Effe afstand nemen lijkt me dan wel zo logisch, en voor de maatschappij de meest gezonde optie. De dood van de man aan de achterkant van de file is de schuld van de politie.
Uiteraard heeft de benzinedief ook bloed aan zijn handen. Maar die handelde niet meer rationeel, en moet je dus in de vergelijking niet meenemen. De politie had een beslissing moeten nemen waar de af te wegen factoren geen briljante geest vereisten.

Ze hadden op basis van de kenteken gegevens, of gewoon het gegeven dat hij toch bij de file wel tot stilstand zou komen, ook kunnen handelen, ipv de benzinedief te versterken in zijn razende rijgedrag.
Jij moet maatschappelijk werker worden (of advocaat) om benzinedieven c.q. moordenaars bij te staan.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_103567426
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:14 schreef Xaobotnik het volgende:
Ervan uitgaande dat de politie achter de auto aan ging op basis van de benzine diefstal:

Een benzine dief zo blijven opjagen dat hij op een stilstaande file inrijdt. Dan doe je iets verkeerd lijkt me. Het gaat maar om benzinediefstal. Niet bepaald iets dat als direct gevaar voor de maatschappij gezien kan worden. Als de dief dan ook nog eens gaat lopen terugbeuken, weet je dat hij tot rare zaken in staat is. Effe afstand nemen lijkt me dan wel zo logisch, en voor de maatschappij de meest gezonde optie. De dood van de man aan de achterkant van de file is de schuld van de politie.
Uiteraard heeft de benzinedief ook bloed aan zijn handen. Maar die handelde niet meer rationeel, en moet je dus in de vergelijking niet meenemen. De politie had een beslissing moeten nemen waar de af te wegen factoren geen briljante geest vereisten.

Ze hadden op basis van de kenteken gegevens, of gewoon het gegeven dat hij toch bij de file wel tot stilstand zou komen, ook kunnen handelen, ipv de benzinedief te versterken in zijn razende rijgedrag.
Een beter bewijs van mijn gelijk kon je niet geven. Dank daarvoor. En gecondoleerd met deze mening. Criminelen hebben in jouw model vrij spel. Great.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103567430
quote:
Benzine mag je niet stelen, punt. Ongeacht of dit elders ook gebeurt.
En de chauffeur had kansen genoeg gehad om te stoppen. Nadat hij een stopteken kreeg (ze begonnen niet meteen met rammen), nadat hij ingesloten werd en voordat hij op de file klapte. Dan heb je het over tientallen kilometers. Ook had zijn zoon zijn vader kunnen overreden te stoppen, als die echt in paniek was.
^O^

Meer valt er niet aan toe te voegen. Die dader zat gewoon zo ontzettend fout, die verdient levenslang.
pi_103567577
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:32 schreef Mylene het volgende:
Vader en zoon (passengier) in Nieuwsuur, en zoon die onherkenbaar zijn verhaal doet. Advocaat geeft in de studio interview. Waar het op neer komt is dat het allemaal de schuld van de politie is.
Ik heb het niet gezien maar wat ik er over lees getuigt van grote minachting voor het slachtoffer. En een totaal gebrek aan berouw.
Ik hoop dat die figuren een rechter treffen die alle registers m.b.t. strafmaat opentrekt .
-
pi_103567630
Het interview met de bijrijder:
http://nieuwsuur.nl/onder(...)politieoptreden.html

Trouwens wel frappant dat de advocaat van de verdachte op 06:35 zegt dat het niet verplicht is om te stoppen als de politie vraagt om te stoppen (als je verdachte bent).

Artikel 83 RVV:
quote:
Artikel 83 Weggebruikers zijn voorts verplicht te stoppen indien hen een stopteken wordt getoond dat bestaat uit een rode lamp dan wel uit een aan een voertuig van de politie of van weginspecteurs in dienst van Rijkswaterstaat aangebracht verlicht transparant, waarin de woorden "stop" of "stop politie" in rode letters tegen donkere achtergrond worden verlicht.


[ Bericht 65% gewijzigd door Wokkel op 26-10-2011 00:40:13 ]
pi_103567910
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:30 schreef Wokkel het volgende:
Het interview met de bijrijder:
http://nieuwsuur.nl/onder(...)politieoptreden.html
Om van te kotsen !
Hier kan ik als linkserik, voorstander van de rechtstaat en tegenstander van de doodstraf niet eens tegen.
Voor dit soort figuren ben ik af en toe bereid om van mijn principes af te stappen.

[ Bericht 2% gewijzigd door quo_ op 26-10-2011 00:52:36 ]
-
pi_103567919
Wat een josti. Ongelofelijk. Je zou dit als nabestaande toch maar moeten zien.

TBS zou een mooie optie zijn. :r
pi_103568406
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 23:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet. En als iedereen alles van te voren geweten had...

Het is dat deze advocaat niet zo goed in Nederlands is. Hij had moeten zeggen: "Is het wel proportioneel om voor een benzinediefstal een levensgevaarlijke achtervolging in te zetten en een file te creeeren. Waarom niet gewoon het kenteken genoteerd en een dagvaarding gestuurd"
Ik snap ook niet dat ze deze advocaat gekozen hebben, kom op zeg!
Bij nader inzien denk ik dat de advocaat het spel nog wel eens heel erg slim kan spelen. Publieke opinie en media in de gordijnen en wellicht een internet speurtocht naar identiteit van de daders (voorzover die er al niet is)
En straks bij de rechter een zielig verhaal over de beklaagde die al heel erg zwaar gestraft is door alle aandacht. Doorgaans telt zoiets wel mee in het oordeel van de rechter.
-
pi_103568504
Na mijn idee had de politie bij zulke misdrijven zo moeten handelen. Aangifte diefstal = camera's bekijken en kenteken noteren. een vriendelijk bezoekje bij de persoon thuis brengen. En de persoon erop wijzen dat hij vergeten heeft te betalen. (een boete is niet eens nodig)
Waar gaat het in vredesnaam nog over, een paar liter bezine vergeten te betalen.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 01:28:57 #191
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_103568700
De politie is nimmer niet verantwoordelijk voor dat ongeval. Hij zit met zijn handen aan het stuur en zijn voeten bij de pedalen, niet de politie. Als die file niet gecreëerd was door de politie maar door bijvoorbeeld een pech geval... Was dan de persoon met pech de schuldige?

Ik vind het goed dat de politie niet meer zomaar afhaakt bij een achtervolging. Zolang je maar hard genoeg wegrijdt kom je er maar mee weg? Die idioten mogen hier niet zomaar mee wegkomen. Ook al is het voor een volle tank. :N
pi_103569282
Ik snap eigenlijk niet zo goed hoe je kunt beargumenteren dat de politie NIET medeverantwoordelijk is voor dit ongeval. Er is een bewuste keuze gemaakt om nietsvermoedende automobilisten te betrekken in een gevaarlijke hoge snelheid achtervolging. Het onverantwoorde rijgedrag van de vluchtende benzinedieven en de uitlatingen van die flapdrol van een advocaat doen daar niets aan af. Ik mag hopen dat dit een staartje krijgt.
I'm so boring my clothes want to keep
someone else warm, someone cooler.
pi_103569304
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 02:27 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed hoe je kunt beargumenteren dat de politie NIET medeverantwoordelijk is voor dit ongeval. Er is een bewuste keuze gemaakt om nietsvermoedende automobilisten te betrekken in een gevaarlijke hoge snelheid achtervolging. Het onverantwoorde rijgedrag van de vluchtende benzinedieven en de uitlatingen van die flapdrol van een advocaat doen daar niets aan af. Ik mag hopen dat dit een staartje krijgt.
Wie zegt dat als er geen file was ontstaan, deze niets ontziende gekken niet toch een ongeluk hadden veroorzaakt??

Niet de file, maar het rijgedrag van de bestuurder is de oorzaak.

Nogmaals, niet handig aangepakt, maar als middel niet verkeerd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 26 oktober 2011 @ 02:39:15 #194
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_103569382
Wat ik niet begrijp is de zwart/wit stelling dat als je het optreden van de politie afkeurt je automatisch op de hand van de dieven bent.

Ja de dieven zijn schuldig aan het veroorzaken van het ongeval en de dode maar parallel daaraan is er de vraag of de politie juist heeft gehandeld, die vraag heeft eigenlijk niet veel te maken met het delict maar staat meer op zichzelf daar het gaat om het algemeen handelen van de politie en miz mag je die vraag stellen en de betrokkenen ter verantwoording roepen voor het beantwoorden van die vraag, voor een rechtbank.

wat te verwijten is; de buiten proportionele inzet van mensen en middelen gezien het delict en het bewust creëren van een risicovolle zo niet zeer gevaarlijke verkeerssituatie.
De politie weet als geen ander dat plotseling onverwacht en onlogisch opduikende files levensgevaarlijk zijn laat staan als je achter een verdachte aan zit die met hele hoge snelheid rijd.
Het is juist bij de politie bekend dat kop-staart-file botsingen nagenoeg altijd het gevolg zijn van een te hoge snelheid van het achterop komende verkeer, ze zouden beter moeten weten.
Dat valt ook onder het kopje "wij zijn professionals" en dus hebben we meer rechten dan jan met de pet, die rechten komen met verantwoordelijkheid en verantwoording moeten/kunnen afleggen voor je daden.

Net zoals bij een brand of ander ongeval er mensen om kunnen komen door foutief handelen van hulpverleners en dat aan de kaak word gesteld----> de ambulance chauffeur die met 100 een kruising over raast,tegen een paal aan klapt en de inzittende patiënt overlijd; dan kun je de chauffeur voor de rechtbank ter orde roepen, en terecht.
Mensen in een dergelijke positie dienen zich te realiseren dat ze spelen met het leven van onschuldige burgers en dat je een dode niet kunt af doen met "waar gehakt word vallen spaanders" ,als je met die werkethiek wilt werken moet je houthakker worden en geen politie agent of een ander beroep waarbij je het leven van mensen in de palm van je hand hebt.

Wat is de volgende stap?, dat we het met z'n allen gaan goedkeuren dat de politie met M16's winkeldieven achterna gaan?
Ja!; want als die winkeldief niets had gestolen had de agent ook niet achter hem aan hoeven gaan en had hij ook niet per ongeluk zijn hele clip leeggeschoten tussen het winkelpubliek :')

je moet je gewoon even voorstellen dat het jouw vriendin/moeder/zusje/vader was geweest die het loodje had gelegd en dat je nu op de bank had gezeten met de rouwkaarten map om een kaartje uit te zoeken voor de familie wetende dat als die file niet was gecreëerd je dat nu allemaal niet had hoeven doen en de dief zeer waarschijnlijk ook wel in de bak hadden gezeten, of niet....
Een (of meerdere?) mensenleven opofferen om een crimineel te pakken? of zelfs alleen maar de situatie creëren waarbij het zou kunnen gebeuren?
Dat is je als samenleving verlagen tot het niveau van de crimineel die ook stelt dat waar gehakt word spaanders vallen.

[ Bericht 7% gewijzigd door robber57 op 26-10-2011 02:51:01 ]
pi_103569385
quote:
6s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 02:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wie zegt dat als er geen file was ontstaan, deze niets ontziende gekken niet toch een ongeluk hadden veroorzaakt??

Dat is inderdaad niet te zeggen. Wat me wel vrij duidelijk lijkt is dat het vormen van de file de kans op een ongeluk aanzienlijk heeft vergroot. Daarnaast was deze mogelijke afloop van te voren best te voorspellen. De politie kan daarom niet anders dan een deel van de verantwoordelijkheid op zich nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BruineBonenMaandag op 26-10-2011 03:12:00 ]
I'm so boring my clothes want to keep
someone else warm, someone cooler.
pi_103569675
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 00:30 schreef Wokkel het volgende:
Het interview met de bijrijder:
http://nieuwsuur.nl/onder(...)politieoptreden.html

Trouwens wel frappant dat de advocaat van de verdachte op 06:35 zegt dat het niet verplicht is om te stoppen als de politie vraagt om te stoppen (als je verdachte bent).

Artikel 83 RVV:

[..]

Echt waar the fuck gaat het over.
Beroep van advocaat is inderdaad verdedigen, maar dit gaat nergens over.
De politie de schuld geven ...

De politie had ze in een levensgevaarlijke situaite gebracht ...
Ze begonnen toch zelf?
Wegrijden zonder te betalen, tot 3 keer toe de politie van de weg willen rammen ... en dan klagen dat je niet meer kunt stoppen ?

Stukje op omroepbrabant.nl:

quote:
Zoon bestuurder: 'Politie verantwoordelijk voor drama A2'

Laatst gewijzigd: woensdag 26 oktober 2011 - 01:17 | Auteur: Lobke Kapteijns
Een 35-jarige man uit Maastricht overleed (foto: ANP)
TILBURG - De zoon van de 47-jarige Tilburger die zaterdag op de A2 bij Abcoude met fatale gevolgen op een file inreed, vindt dat de politie verantwoordelijk is voor de dodelijke aanrijding. De 24-jarige zoon zat zaterdag bij zijn vader in de auto, hij was degene die tankte waarna het duo vervolgens zonder te betalen vertrok.

Nadat de politie opzettelijk een file veroorzaakte om het stel te stoppen, reed de Tilburger achterop een file waardoor een 35-jarige man uit Maastricht overleed. De mannen negeerde het stopteken van de politie en ramde tot drie keer toe een politie-auto. De benzinedieven raakte zelf lichtgewond, de zoon werd maandag vrijgelaten.

Levensgevaarlijke situatie
De zoon verklaarde in actualiteitenprogramma Nieuwsuur dat het levensgevaarlijk was van de politie om een file te creëeren. "Op het moment dat de politie een menselijk schild inzet, nemen ze een enorm risico", stelde de man. "Stoppen was voor ons op dat moment niet meer aan de orde." Hij erkende wel dat hij en zijn vader die de auto bestuurde, bij het tankstation wegreden zonder te betalen.

Paniek
Zijn zoon stelde bij de Nieuwsuur dat hij "in paniek raakte. We konden nergens meer heen toen we heen en weer werden geslingerd tussen de politieauto's." De file, die de politie had gecreëerd om de verdachten aan te houden, zag de bestuurder volgens zijn zoon niet aankomen. "Daar let je niet op als de politie je van de weg probeert te drukken."


Minimaal gedeelde verantwoordelijkheid
Advocaat Gerald Roethof die de twee mannen vertegenwoordigt, sluit zich bij zijn cliënt aan. Roethof vindt dat vader en zoon in een levensgevaarlijke situatie zijn gebracht. Dat ze inreden op de file is het stel volgens hem niet aan te rekenen. De file hadden zij niet opgemerkt en zij zijn per ongeluk op de file ingereden. Volgens Roethof is het een terechte vraag waarom zijn cliënten benzine stalen. "Maar bij tankstations hangen camera's waarmee je kan zien wie er getankt heeft. De politie draagt minimaal gedeelde verantwoordelijkheid voor de dood van de automobilist."

Doodslag
Het OM liet dinsdag weten niet inhoudelijk op de uitlatingen te willen reageren. De rechter-commissaris heeft bepaald dat het voorarrest van de bestuurder met twee weken wordt verlengd. De bestuurder van de auto wordt doodslag ten laste gelegd.

Woede over file
De kunstmatige file zorgde voor woede bij de ANWB. "Mensen die van niets weten worden erbij betrokken. Daarbij valt nu een dode. Omwille van een paar liter benzine", aldus directeur Guido van Woerkom tegen RTL Nieuws.

Verontwaardiging op Twitter
Op Twitter wordt met veel verontwaardiging gereageerd op de lezing van de advocaat en zijn cliënt. Twitteraar Johan de Boer vindt het 'de wereld op z'n kop!'. Eddie Forster vindt het walgelijk. Ook Bianca Klooster spreekt op Twitter van een omgekeerde wereld. "Ik snap er niks meer van."
Eerst een politie de les willen lezen door te zeggen dat ze gevaarlijk bezig zijn, en vervolgens klagen dat je niet weet waar je heen moet :')
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_103570209
quote:
De politie is nimmer niet verantwoordelijk voor dat ongeval. Hij zit met zijn handen aan het stuur en zijn voeten bij de pedalen, niet de politie. Als die file niet gecreëerd was door de politie maar door bijvoorbeeld een pech geval... Was dan de persoon met pech de schuldige?
Je vergeet dat hij werd opgejaagd en je kunt er gewoon van uit gaan dat hij als dat niet was gebeurd, echt niet als een idioot was gaan rijden. En dus ook niet blindelings ergens achterop gereden zou zijn.

Ik zou alle voorstanders van dit draconische middel (onschuldige en onwetende automobilisten als roadblock gebruiken) willen voorstellen om zich te melden bij de politie als vrijwilliger. Geef je telefoonnummer op, zorg dat ze je via GPS kunnen volgen en bij het eerste belletje van de politie omdat er een achtervolging bij jou in de buurt gaande is zet je je auto dwars op de weg. Want ík wil niet op deze manier door de politie gebruikt worden, de politie heeft geen recht op mijn leven in de waagschaal te stellen voor welk doel ook.

In mijn ogen zou het rechtvaardig zijn om de verantwoordelijken bij de politie voor het veroorzaken van deze file dezelfde straf te geven als de benzinedief; ze delen gezamenlijk de verantwoordelijkheid voor een dodelijk slachtoffer.
pi_103570310
Waar ik vooral benieuwd naar ben is wanneer de politie de achtervolging staakte ten opzichte van de file. 100 meter/2 kilometer? Daar ligt de schuldvraag denk ik.
pi_103570336
Ik sta er eerlijk gezegd wel van te kijken dat iemand die in de auto zit die een dodelijk ongeval veroorzaakt in dit geval de kans krijgt om uitgebreid z'n verhaal te doen.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 08:28:50 #200
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_103570374
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 08:22 schreef byah het volgende:
Waar ik vooral benieuwd naar ben is wanneer de politie de achtervolging staakte ten opzichte van de file. 100 meter/2 kilometer? Daar ligt de schuldvraag denk ik.
Ik ook, aangezien de indruk wordt gegeven dat de politie ze de file ingejaagd heeft. Misschien nog even extra aangeduwd. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 08:25 schreef lezzer het volgende:
Ik sta er eerlijk gezegd wel van te kijken dat iemand die in de auto zit die een dodelijk ongeval veroorzaakt de kans krijgt om uitgebreid z'n verhaal te doen.
Vergeet niet dat die ongetwijfeld zeer uitgebreid gesouffleerd wordt door z'n advocaat om de slachtofferrol uit te buiten. ;)

Overigens is de zwart witte insteek van de tegenstanders inderdaadwel erg opvallend. Dit soort polls zou ik wel es uitgebreid willen zien worden met leeftijd en opleiding van de stemmer.
Politie heeft al dan niet juist gehandeld, maar mongolen die niet kunnen rijden hebben schuld zoals de situatie nu bekend is.

Of het gebruik van de file terrecht was, is een hele andere discussie dan of dit resultaat te verwachten was. Oorzaak-gevolg relatie op basis van een enkel incident.. tsja.

Maar mja, mongolen gewoon hun rijbewijs afpakken, hebben ze ook geen benzine meer nodig.
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')