Zo natuurlijk vind ik dat niet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Die agenten horen natuurlijk net zo goed als de benzinedief in de gevangenis te belanden, ze zijn namelijk medeverantwoordelijk voor de dood van een onschuldige automobilist.
Hoe halen ze het in hun hoofd om zo'n groot risico te nemen voor een tank benzine
Mee eens, ik hield al rekening met 240 uur alternatief waarvan de helft voorwaardelijkquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het valt mij nog mee, moet ik zeggen. Ik had eigenlijk verwacht dat de rechter een veel lagere straf zou opleggen. Dat is niet wat ik juist vind of wat ik graag zie, maar het is wat ik had verwacht. Dat deze man 6 jaar wordt opgeborgen (nou ja, effectief hooguit 4 jaar) is weer een meevaller voor de samenleving.
.
Ik weet het... ik maakte mijn opmerkingen dan ook met (onder meer) die zaak in mijn achterhoofd. Ik vind het verder ook verbijsterend hoe verschillend laakbaar risicovol (rij)gedrag met de dood tot gevolg wordt bestraft.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:04 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Mee eens, ik hield al rekening met 240 uur alternatief waarvan de helft voorwaardelijk![]()
Toen de Floor van der Wal werd doodgereden en de dader ook nog doorreed.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)den.dhtml?redirected
Kwam de dader er vanaf met 18 maanden (waarvan 6 voorwaardelijk) en 5 jaar rijontzegging.
http://www.burgercomite.nl/asp/invado.asp?t=show&id=1575
De vluchtstroken waren vrij. Hij rijdt opzettelijk op de voorgaande auto in.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Die agenten horen natuurlijk net zo goed als de benzinedief in de gevangenis te belanden, ze zijn namelijk medeverantwoordelijk voor de dood van een onschuldige automobilist.
Hoe halen ze het in hun hoofd om zo'n groot risico te nemen voor een tank benzine
Ga jij nu vertellen dat wanneer hij het woord vluchtstrook letterlijk gebruikt en er dus ook in die hoedanigheid gebruik van maakt het ok is daaroverheen te scheuren?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:33 schreef Gia het volgende:
[..]
De vluchtstroken waren vrij. Hij rijdt opzettelijk op de voorgaande auto in.
Huh? Hij deed al vanalles wat niet mocht. En dan zal hij niet de vluchtstrook gebruiken, omdat dat niet mag?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:44 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ga jij nu vertellen dat wanneer hij het woord vluchtstrook letterlijk gebruikt en er dus ook in die hoedanigheid gebruik van maakt het ok is daaroverheen te scheuren?
Kijk hij hoorde daar niet te rijden, glashelder, maar waar baseer je op dat hij EXPRES op die file inreed, dat is ook uit de rechtzitting nergens gebleken, de rechter ging er ook niet vanuit dat er opzet in het spel was.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Huh? Hij deed al vanalles wat niet mocht. En dan zal hij niet de vluchtstrook gebruiken, omdat dat niet mag?
Hij hoefde niet op de file in te rijden, kon er nog langsaf.
http://www.rtl.nl/compone(...)lefuik-uitspraak.xmlquote:"Het dossier bevat geen bewijs dat de verdachte matrixborden heeft gezien, dus de rechtbank gaat ervanuit dat de file onverwacht is opgedoemd"
Het verkeer stond niet 'patsboem' stil. Was het een gewone file geweest, had hij er ook ingereden.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:03 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Kijk hij hoorde daar niet te rijden, glashelder, maar waar baseer je op dat hij EXPRES op die file inreed, dat is ook uit de rechtzitting nergens gebleken, de rechter ging er ook niet vanuit dat er opzet in het spel was.
[..]
http://www.rtl.nl/compone(...)lefuik-uitspraak.xml
1) Waarop baseer je dat de file niet stilstond toen de verdachte er aan kwam?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Het verkeer stond niet 'patsboem' stil. Was het een gewone file geweest, had hij er ook ingereden.
Je kunt ook niet beweren dat je de file niet zag.
Dus, hoe kan dit per ongeluk gebeuren? En hoe zou dat anders zijn als een file niet door de politie, maar spontaan was ontstaan?
Ik zie dat 'de politie is ook fout' verhaal als een stok om mee te slaan.
Op basis waarvan denk jij aan ons aan te kunnen tonen dat hij het WEL expres deed.quote:"Het dossier bevat geen bewijs dat de verdachte matrixborden heeft gezien, dus de rechtbank gaat ervanuit dat de file onverwacht is opgedoemd"
http://www.volkskrant.nl/(...)t-zes-jaar-cel.dhtmlquote:De opzet van het doden van de Maastrichtenaar is niet bewezen, onder meer omdat de file onverwachts kwam. Het was rustig op de weg en op die zaterdagochtend viel geen file te verwachten. Ook liep de weg op de plek van het ongeval in een bocht omhoog waardoor het zicht slecht was.
Waar heb je het over?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:43 schreef Gia het volgende:
Het zou ook gebeurd zijn bij een spontaan ontstane file.
Zou je dan alsnog de politie de schuld geven, omdat de man steeds achterom keek?
Mogen agenten nog wel misdadigers achtervolgen?
En de rechtbank aangeeft dat het zicht ter plaatse slecht was, ik citeer weer:quote:De opzet van het doden van de Maastrichtenaar is niet bewezen
quote:onder meer omdat de file onverwachts kwam. Het was rustig op de weg en op die zaterdagochtend viel geen file te verwachten. Ook liep de weg op de plek van het ongeval in een bocht omhoog waardoor het zicht slecht was.
Voor de verdachte wel, er achter nietquote:Op donderdag 11 oktober 2012 08:37 schreef Ulx het volgende:
Ik noem een politie achtervolging niet "rustig op de weg".
De rechtbank oordeelde dat hij het niet EXPRES heeft gedaan uit de uitspraak:quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:26 schreef Gia het volgende:
Maar, omdat het rustig is op de weg, maar er onverwacht toch een file ontstaat, ben je eigenlijk niet verantwoordelijk. Want daar had je niet op gerekend!!!
In Jip & Janneke taal dit keer dan maar: Hij reed niet voor de lol achter op de file.quote:De opzet van het doden van de Maastrichtenaar is niet bewezen
Nee. Als automobilist moet je anticiperen op onverwachte situaties. Als jij dan toevallig bezig bent met niet ter zake doende dingen als met hoge snelheid vluchten voor de politie en vervolgens klap je op een file ben je fout bezig geweest.quote:
Ik hoef het toch niet eens te zijn met die uitspraak.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 05:16 schreef Buster24 het volgende:
[..]
De rechtbank oordeelde dat hij het niet EXPRES heeft gedaan uit de uitspraak:
[..]
In Jip & Janneke taal dit keer dan maar: Hij reed niet voor de lol achter op de file.
De rechtbank zegt eigenlijk dat hij de file niet hoefde te verwachten omdat het:
1) Een zaterdagochtend was (klopt staan er bijna nooit files)
2) De file achter een bocht in een omhoog lopende weg zat.
Nogmaals dit heb ik niet verzonnen, dit is de uitspraak van de rechtbank die zich weer baseert
op de processen verbaal van het gebeuren, mogelijk op eigen kennis en het verweer van de tegenpartij.
Vertel dan ook dat hij onderweg de politie een aantal malen geramd hadquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 05:16 schreef Buster24 het volgende:
[..]
De rechtbank oordeelde dat hij het niet EXPRES heeft gedaan uit de uitspraak:
[..]
In Jip & Janneke taal dit keer dan maar: Hij reed niet voor de lol achter op de file.
De rechtbank zegt eigenlijk dat hij de file niet hoefde te verwachten omdat het:
1) Een zaterdagochtend was (klopt staan er bijna nooit files)
2) De file achter een bocht in een omhoog lopende weg zat.
Nogmaals dit heb ik niet verzonnen, dit is de uitspraak van de rechtbank die zich weer baseert
op de processen verbaal van het gebeuren, mogelijk op eigen kennis en het verweer van de tegenpartij.
Tja, van mij had ie voor de greppel naast de weg mogen knielen en een paarse wolk uit zijn gezicht mogen zien komen voor hij het tijdelijke met het eeuwige wisseldequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:38 schreef eriksd het volgende:
Beetje kort voor zo'n loser hé. Free-rider die zichzelf achterop een ander prakt en vervolgens wordt alles weer kapotgenuanceerd.
Ik?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel dan ook dat hij onderweg de politie een aantal malen geramd had
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |