abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117784264
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 16:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Die agenten horen natuurlijk net zo goed als de benzinedief in de gevangenis te belanden, ze zijn namelijk medeverantwoordelijk voor de dood van een onschuldige automobilist.
Hoe halen ze het in hun hoofd om zo'n groot risico te nemen voor een tank benzine 8)7
Zo natuurlijk vind ik dat niet.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_117784369
Eindelijk een rechter die het een beetje snapt.
pi_117797818
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 16:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het valt mij nog mee, moet ik zeggen. Ik had eigenlijk verwacht dat de rechter een veel lagere straf zou opleggen. Dat is niet wat ik juist vind of wat ik graag zie, maar het is wat ik had verwacht. Dat deze man 6 jaar wordt opgeborgen (nou ja, effectief hooguit 4 jaar) is weer een meevaller voor de samenleving.
.
Mee eens, ik hield al rekening met 240 uur alternatief waarvan de helft voorwaardelijk ;)

Toen de Floor van der Wal werd doodgereden en de dader ook nog doorreed.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)den.dhtml?redirected

Kwam de dader er vanaf met 18 maanden (waarvan 6 voorwaardelijk) en 5 jaar rijontzegging.
http://www.burgercomite.nl/asp/invado.asp?t=show&id=1575
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_117802241
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:04 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Mee eens, ik hield al rekening met 240 uur alternatief waarvan de helft voorwaardelijk ;)

Toen de Floor van der Wal werd doodgereden en de dader ook nog doorreed.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)den.dhtml?redirected

Kwam de dader er vanaf met 18 maanden (waarvan 6 voorwaardelijk) en 5 jaar rijontzegging.
http://www.burgercomite.nl/asp/invado.asp?t=show&id=1575
Ik weet het... ik maakte mijn opmerkingen dan ook met (onder meer) die zaak in mijn achterhoofd. Ik vind het verder ook verbijsterend hoe verschillend laakbaar risicovol (rij)gedrag met de dood tot gevolg wordt bestraft.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 01:33:52 #105
3542 Gia
User under construction
pi_117802450
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 16:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Die agenten horen natuurlijk net zo goed als de benzinedief in de gevangenis te belanden, ze zijn namelijk medeverantwoordelijk voor de dood van een onschuldige automobilist.
Hoe halen ze het in hun hoofd om zo'n groot risico te nemen voor een tank benzine 8)7
De vluchtstroken waren vrij. Hij rijdt opzettelijk op de voorgaande auto in.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 01:44:51 #106
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_117802585
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 01:33 schreef Gia het volgende:

[..]

De vluchtstroken waren vrij. Hij rijdt opzettelijk op de voorgaande auto in.
Ga jij nu vertellen dat wanneer hij het woord vluchtstrook letterlijk gebruikt en er dus ook in die hoedanigheid gebruik van maakt het ok is daaroverheen te scheuren?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 01:49:11 #107
3542 Gia
User under construction
pi_117802632
quote:
14s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 01:44 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ga jij nu vertellen dat wanneer hij het woord vluchtstrook letterlijk gebruikt en er dus ook in die hoedanigheid gebruik van maakt het ok is daaroverheen te scheuren?
Huh? Hij deed al vanalles wat niet mocht. En dan zal hij niet de vluchtstrook gebruiken, omdat dat niet mag?

Hij hoefde niet op de file in te rijden, kon er nog langsaf.
pi_117823976
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 01:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Huh? Hij deed al vanalles wat niet mocht. En dan zal hij niet de vluchtstrook gebruiken, omdat dat niet mag?

Hij hoefde niet op de file in te rijden, kon er nog langsaf.
Kijk hij hoorde daar niet te rijden, glashelder, maar waar baseer je op dat hij EXPRES op die file inreed, dat is ook uit de rechtzitting nergens gebleken, de rechter ging er ook niet vanuit dat er opzet in het spel was.

quote:
"Het dossier bevat geen bewijs dat de verdachte matrixborden heeft gezien, dus de rechtbank gaat ervanuit dat de file onverwacht is opgedoemd"
http://www.rtl.nl/compone(...)lefuik-uitspraak.xml
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:56:00 #109
3542 Gia
User under construction
pi_117826522
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:03 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Kijk hij hoorde daar niet te rijden, glashelder, maar waar baseer je op dat hij EXPRES op die file inreed, dat is ook uit de rechtzitting nergens gebleken, de rechter ging er ook niet vanuit dat er opzet in het spel was.

[..]

http://www.rtl.nl/compone(...)lefuik-uitspraak.xml
Het verkeer stond niet 'patsboem' stil. Was het een gewone file geweest, had hij er ook ingereden.
Je kunt ook niet beweren dat je de file niet zag.

Dus, hoe kan dit per ongeluk gebeuren? En hoe zou dat anders zijn als een file niet door de politie, maar spontaan was ontstaan?

Ik zie dat 'de politie is ook fout' verhaal als een stok om mee te slaan.
pi_117835391
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Het verkeer stond niet 'patsboem' stil. Was het een gewone file geweest, had hij er ook ingereden.
Je kunt ook niet beweren dat je de file niet zag.

Dus, hoe kan dit per ongeluk gebeuren? En hoe zou dat anders zijn als een file niet door de politie, maar spontaan was ontstaan?

Ik zie dat 'de politie is ook fout' verhaal als een stok om mee te slaan.
1) Waarop baseer je dat de file niet stilstond toen de verdachte er aan kwam?

2) Waarom zou iemand expres op het risico lopen gewond te raken?

3) Als de rechter niet bewezen acht dat hij het expres deed:

quote:
"Het dossier bevat geen bewijs dat de verdachte matrixborden heeft gezien, dus de rechtbank gaat ervanuit dat de file onverwacht is opgedoemd"
Op basis waarvan denk jij aan ons aan te kunnen tonen dat hij het WEL expres deed.

4) Heb je rekening gehouden met het feit dat hij MISSCHIEN op de hem achtervolgende
politieauto's ACHTER hem aan het letten was ipv op het verkeer voor hem.

En heb je gelezen dat het zicht ter plekke slecht was?

quote:
De opzet van het doden van de Maastrichtenaar is niet bewezen, onder meer omdat de file onverwachts kwam. Het was rustig op de weg en op die zaterdagochtend viel geen file te verwachten. Ook liep de weg op de plek van het ongeval in een bocht omhoog waardoor het zicht slecht was.
http://www.volkskrant.nl/(...)t-zes-jaar-cel.dhtml

Het enige dat ik tot nu toe heb gelezen van jouw hand zijn VERONDERSTELLINGEN.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 22:43:55 #111
3542 Gia
User under construction
pi_117836063
Het zou ook gebeurd zijn bij een spontaan ontstane file.

Zou je dan alsnog de politie de schuld geven, omdat de man steeds achterom keek?

Mogen agenten nog wel misdadigers achtervolgen?
pi_117837991
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:43 schreef Gia het volgende:
Het zou ook gebeurd zijn bij een spontaan ontstane file.

Zou je dan alsnog de politie de schuld geven, omdat de man steeds achterom keek?

Mogen agenten nog wel misdadigers achtervolgen?
Waar heb je het over?

Ik heb het niet over de filefuik.

Jij stelt dat hij EXPRES op de file inreed en ik heb je al een paar keer gevraagd: waar baseer je op dat hij zich met OPZET bijna te pletter reed als het oordeel van de rechtbank is, ik citeer:
quote:
De opzet van het doden van de Maastrichtenaar is niet bewezen
En de rechtbank aangeeft dat het zicht ter plaatse slecht was, ik citeer weer:

quote:
onder meer omdat de file onverwachts kwam. Het was rustig op de weg en op die zaterdagochtend viel geen file te verwachten. Ook liep de weg op de plek van het ongeval in een bocht omhoog waardoor het zicht slecht was.
  Overall beste user 2022 donderdag 11 oktober 2012 @ 08:37:10 #113
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_117843067
Ik noem een politie achtervolging niet "rustig op de weg".
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_117878325
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 08:37 schreef Ulx het volgende:
Ik noem een politie achtervolging niet "rustig op de weg".
Voor de verdachte wel, er achter niet ;)

Overigens komt het "rustig op de weg" uit de processen-verbaal van de politie, anders zou ik niet weten hoe het in de rechtbank verslagen is gekomen.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:26:31 #115
3542 Gia
User under construction
pi_117881187
Maar, omdat het rustig is op de weg, maar er onverwacht toch een file ontstaat, ben je eigenlijk niet verantwoordelijk. Want daar had je niet op gerekend!!!
pi_117882900
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:26 schreef Gia het volgende:
Maar, omdat het rustig is op de weg, maar er onverwacht toch een file ontstaat, ben je eigenlijk niet verantwoordelijk. Want daar had je niet op gerekend!!!
De rechtbank oordeelde dat hij het niet EXPRES heeft gedaan uit de uitspraak:
quote:
De opzet van het doden van de Maastrichtenaar is niet bewezen
In Jip & Janneke taal dit keer dan maar: Hij reed niet voor de lol achter op de file.

De rechtbank zegt eigenlijk dat hij de file niet hoefde te verwachten omdat het:
1) Een zaterdagochtend was (klopt staan er bijna nooit files)
2) De file achter een bocht in een omhoog lopende weg zat.

Nogmaals dit heb ik niet verzonnen, dit is de uitspraak van de rechtbank die zich weer baseert
op de processen verbaal van het gebeuren, mogelijk op eigen kennis en het verweer van de tegenpartij.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 05:38:22 #117
370366 smitjew
mijn onderschrift is speciaal
pi_117882917
Beide schuld.
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
  Overall beste user 2022 vrijdag 12 oktober 2012 @ 07:28:58 #118
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_117883156
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 05:38 schreef smitjew het volgende:
Beide schuld.
Nee. Als automobilist moet je anticiperen op onverwachte situaties. Als jij dan toevallig bezig bent met niet ter zake doende dingen als met hoge snelheid vluchten voor de politie en vervolgens klap je op een file ben je fout bezig geweest.
Als je op een file klapt omdat de DJ op de radio iets zei over het een of ander, waardoor je even niet op de weg lette, ga je dan Radio 3 aanklagen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:24:18 #119
3542 Gia
User under construction
pi_117885901
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 05:16 schreef Buster24 het volgende:

[..]

[..]

In Jip & Janneke taal dit keer dan maar: Hij reed niet voor de lol achter op de file.

De rechtbank zegt eigenlijk dat hij de file niet hoefde te verwachten omdat het:

Nogmaals dit heb ik niet verzonnen, dit is de uitspraak van de rechtbank die zich weer baseert
op de processen verbaal van het gebeuren, mogelijk op eigen kennis en het verweer van de tegenpartij.

Ik hoef het toch niet eens te zijn met die uitspraak.

Daarbij ging de discussie over de schuld van de politie. Die heeft geen schuld.
Of de man nu wel of niet met opzet op die file was geknald maakt de politie niet schuldiger of onschuldiger.

De man reed op een file.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:37:14 #120
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117886271
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 05:16 schreef Buster24 het volgende:

[..]

[..]

Vertel dan ook dat hij onderweg de politie een aantal malen geramd had
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:38:33 #121
165633 eriksd
The grand facade...
pi_117886313
Beetje kort voor zo'n loser hé. Free-rider die zichzelf achterop een ander prakt en vervolgens wordt alles weer kapotgenuanceerd.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:42:36 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117886419
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:38 schreef eriksd het volgende:
Beetje kort voor zo'n loser hé. Free-rider die zichzelf achterop een ander prakt en vervolgens wordt alles weer kapotgenuanceerd.
Tja, van mij had ie voor de greppel naast de weg mogen knielen en een paarse wolk uit zijn gezicht mogen zien komen voor hij het tijdelijke met het eeuwige wisselde
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117903470
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel dan ook dat hij onderweg de politie een aantal malen geramd had
Ik?

Ik weet niet of het je op is gevallen, ik citeer slechts de uitspraak van de rechtbank.

Zoals ik al schreef, de rechtbank acht opzet niet bewezen, ik ben geen rechter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')