Je hebt iets teveel actiefilms gezien waarin dit goed gaat. Van de weg af drukken is negen van de tien keer een uiterste oplossing waarbij de kans op een groot ongeluk voor de daders zeer groot is. Zeker bij snelwegen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:10 schreef IntensiveGary het volgende:
Vanzelfsprekend is de dader het meest verantwoordelijk. Punt. Maar dat wil niet zeggen dat de Politie geen blaam treft. Dit had nooit zo mogen gebeuren. Men had 'm van de weg moeten drukken. Dat ze daar niet capabel genoeg voor waren is geen reden om te gaan spelen met het leven burgers. En El_Matador: op de banden schieten? Als je ook maar iets van het gebruiken van vuurwapens weet, dan weet je dat vanuit een rijdende auto op een rijdende auto schieten een onmogelijke opgaaf is. Er waren meerdere politieauto's. Bij de volgende afslag zorg je dat er nog twee op 'm wachten, je sluit 'm in en het is gebeurd.
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:55 schreef draaijer het volgende:
[..]
Mensen zijn geen vangnet. Het is toch gvd niet normaal! Als er bij jou wordt ingebroken en je spulletjes zijn weg dan wil je ook dat de politie wat doet. Of heb ik dat mis?
De politie mag tegenwoordig helemaal niks en daarom hebben waarschijnlijk een groot aantal van die criminelen totaal geen respect meer voor de politie.
De politie mag niet schieten (recentelijk iemand overleden), de politie mag geen spijkermatten gebruiken (is te gevaarlijkl), de politie mag geen auto's van de weg duwen (te gevaarlijk en dan kunnen de criminelen iets oplopen).
Dit soort grappen moet je eens in de US uithalen! Dan denk je wel 3x na voordat je zoiets doet.
Er is maar 1 stel wat verantwoordelijk is. Dat zijn die criminelen. Vader en de medeplichtige zoon. Die had ook aan de handrem kunnen trekken etc. Die had ook zijn vader kunnen zeggen dat hij moest stoppen. Maar wat doet hij, simpele zieltjes zoals Noax scoren. Dat is pas hard voor de nabestaanden van het slachtoffer
Het doel van de politie was de veiligheid vergroten en het gevoel van veiligheid vergroten door actie te ondernemen. Niet door omstanders om het leven te brengen. Wat de politie ook doet, ze doen het nooit goed. Om te kotsen vind ik dat.
Politie top dat jullie actie hebben ondernomen.
Ik denk dat de criminelen meer op hun kerfstok hadden, Ik kan me niet voorstellen dat je voor een tank bezine die na zo'n actie half leeg is, je leven en dat van je zoon in de waagschaal gaat leggen!
Inderdaadquote:Er is maar 1 stel wat verantwoordelijk is. Dat zijn die criminelen.
Ik sta achter de politie en ja statistisch gezien is het veilig en mag mijn auto als laatste in de file.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:10 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij je met alle liefde aanmeldt om als laatste auto in de volgende gecreeerde file te gaan staan? Of anders je vrouw en kinderen? Idem dito voor El_Matador, die er dan ook nog uit alle macht een links/rechts-discussie van wil maken... nonsens. Ik zal mezelf nog even herhalen:
[..]
Vanzelfsprekend is de dader het meest verantwoordelijk. Punt. Maar dat wil niet zeggen dat de Politie geen blaam treft. Dit had nooit zo mogen gebeuren. Men had 'm van de weg moeten drukken. Dat ze daar niet capabel genoeg voor waren is geen reden om te gaan spelen met het leven burgers. En El_Matador: op de banden schieten? Als je ook maar iets van het gebruiken van vuurwapens weet, dan weet je dat vanuit een rijdende auto op een rijdende auto schieten een onmogelijke opgaaf is. Er waren meerdere politieauto's. Bij de volgende afslag zorg je dat er nog twee op 'm wachten, je sluit 'm in en het is gebeurd.
Zegt de man die met scherp wil schieten vanuit een rijdende auto op een rijdende auto...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt iets teveel actiefilms gezien waarin dit goed gaat. Van de weg af drukken is negen van de tien keer een uiterste oplossing waarbij de kans op een groot ongeluk voor de daders zeer groot is. Zeker bij snelwegen.
Volgens mij weet jij het effect van een spijkermat niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is imho het grootste probleem; het is of of, niet en en met zulke middelen.
Had desnoods 2 banen van een rood kruis voorzien zodat ze daar vrij overheen konden, en dan voorbij de andere auto's een spijkermat.
Door alle bezuinigingen op veiligheid hebben we in de regio waarschijnlijk niet eens voldoende auto's materieel. Laat staan dat we het op een kort tijdstip kunnen organiserenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:15 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Zegt de man die met scherp wil schieten vanuit een rijdende auto op een rijdende auto...
Als je rijdende Politiewagens op 'm laat wachten en 'm met de achteropkomende politieauto's insluit creeer je een 'rolling road block'. Effectief hetzelfde als een file, maar dan niet met burgers die de eventuele klap opvangen...bovendien is het dan geen stilstaande file.
Niet om het een of ander, maar als je naar het fragmentje van zoonlief luistert is dit ook geprobeerd voor men bij de file aankwam.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:15 schreef IntensiveGary het volgende:
Zegt de man die met scherp wil schieten vanuit een rijdende auto op een rijdende auto...
Als je rijdende Politiewagens op 'm laat wachten en 'm met de achteropkomende politieauto's insluit creeer je een 'rolling road block'. Effectief hetzelfde als een file, maar dan niet met burgers die de eventuele klap opvangen...bovendien is het dan geen stilstaande file.
En wat doet een kat in het nouw, die maakt rare sprongen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:18 schreef HighLander het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar als je naar het fragmentje van zoonlief luistert is dit ook geprobeerd voor men bij de file aankwam.
Dus wat nu? Nieuw alternatief?
Dat valt mij inderdaad ook op. Ik ben erg benieuwd naar de feiten hoe de criminelen het voor elkaar krijgen om een complete file over het hoofd te zien..quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:28 schreef HighLander het volgende:
[..]
Ik ook, aangezien de indruk wordt gegeven dat de politie ze de file ingejaagd heeft. Misschien nog even extra aangeduwd.
Dat inderdaad. Alsof de politie zo even 6 auto's beschikbaar heeft om een benzinedief te kunnen stoppen. Er wordt flink bezuinigd op de Nederlandse politie. Ik denk niet dat ze ff 10 man paraat hebben staan voor een rolling roadblock. Al is het idee wel erg goed, dat geef ik direct toe. Helaas alleen niet in NL uitvoerbaar.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:18 schreef draaijer het volgende:
[..]
Door alle bezuinigingen op veiligheid hebben we in de regio waarschijnlijk niet eens voldoende auto's materieel. Laat staan dat we het op een kort tijdstip kunnen organiseren
Had die zoon niet iets gezegd in de trant van: "we keken naast ons en achter ons tijdens die achtervolging, maar niet voor ons".quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:20 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dat valt mij inderdaad ook op. Ik ben erg benieuwd naar de feiten hoe de criminelen het voor elkaar krijgen om een complete file over het hoofd te zien..
Dus criminelen mag je geen haarbreed in de weg leggen, want je weet niet wat ze gaan doen? Of wilde je iets toevoegen aan de discussie?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:20 schreef john2406 het volgende:
En wat doet een kat in het nouw, die maakt rare sprongen.
Nog meer redenen om niet de burger als buffer te gebruiken. Er is een onschuldig iemand nu dood en dat was niet nodig geweest. Het zal je vader, vrouw of kind maar zijn...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daarnaast ging het allang niet meer om benzinediefstal, maar poging tot doodslag. Als jij dat soort mensen liever los laat lopen, be my guest. Of, om maar je eigen redenatietactiek te gebruiken: 'dan mag jij lekker naast zuh gaan wonuh, kijkuh of je dat ook zo leuk vind als zuh juh te pakkuh nemuh'.
Leg dat even uit aan de nabestaanden vande man die onvrijwillig medewerker van de Politie werd en dat met de dood heeft moeten bekopen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:18 schreef draaijer het volgende:
Door alle bezuinigingen op veiligheid hebben we in de regio waarschijnlijk niet eens voldoende auto's materieel. Laat staan dat we het op een kort tijdstip kunnen organiseren
Hoe lang moet je wel niet achter je hebben gekeken om een file over het hoofd te zien? Dan zit je serieus gewoon 15 seconde in je spiegel te kijken. Als er een bocht had gezeten, hadden ze tegen de vangrail gelegen. En misschien wel iemand met pech aangereden! Maarja, dan was zijn garagist de schuldige...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:21 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Had die zoon niet iets gezegd in de trant van: "we keken naast ons en achter ons tijdens die achtervolging, maar niet voor ons".
Wij hebben hier geen lange stukken snelweg zonder op/afritten waar je de tijd hebt om zoveel auto's in stelling te brengen inderdaad.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:21 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Alsof de politie zo even 6 auto's beschikbaar heeft om een benzinedief te kunnen stoppen. Er wordt flink bezuinigd op de Nederlandse politie. Ik denk niet dat ze ff 10 man paraat hebben staan voor een rolling roadblock. Al is het idee wel erg goed, dat geef ik direct toe. Helaas alleen niet in NL uitvoerbaar.
Sorry, ik dacht dat je de humor wel zou begrijpen. Daarnaast is je alternatief 3 keer geprobeerd, en tot 3 keer toe haalde de bestuurder levensgevaarlijke acties uit, gericht tegen de agenten, om hieronder uit te komen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:15 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een crimineel serieus genomen als die wat zegt. Dus ook deze keer niet. Excuses en afschuiven zijn aan de orde van de dag. Zometeen zijn ze ontoerekeningsvatbaar natuurlijk!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:21 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Had die zoon niet iets gezegd in de trant van: "we keken naast ons en achter ons tijdens die achtervolging, maar niet voor ons".
Politie Hollands Midden heeft 2 auto`s voor de gehele regio beschikbaar. Reken maar uit.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:21 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Alsof de politie zo even 6 auto's beschikbaar heeft om een benzinedief te kunnen stoppen. Er wordt flink bezuinigd op de Nederlandse politie. Ik denk niet dat ze ff 10 man paraat hebben staan voor een rolling roadblock. Al is het idee wel erg goed, dat geef ik direct toe. Helaas alleen niet in NL uitvoerbaar.
Leuk dat je de emotie kaart wil blijven spelen, maar alternatieven worden nog steeds niet genoemd.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:22 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nog meer redenen om niet de burger als buffer te gebruiken. Er is een onschuldig iemand nu dood en dat was niet nodig geweest. Het zal je vader, vrouw of kind maar zijn...
En graag horen wij nu wat jij gedaan zou hebben om deze goede man, die net geprobeerd heeft meerdere agenten te vermoorden en levensgevaarlijk aan het rijden is, te stoppen. Een realistisch scenario graag, niet "Airwolf komt en blaast de auto op".quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:22 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nog meer redenen om niet de burger als buffer te gebruiken. Er is een onschuldig iemand nu dood en dat was niet nodig geweest. Het zal je vader, vrouw of kind maar zijn...
[..]
Leg dat even uit aan de nabestaanden vande man die onvrijwillig medewerker van de Politie werd en dat met de dood heeft moeten bekopen.
Alsof een file creëren mensen levens op het spel zet. De politie is niets te verwijten hier en het is de fout van de bestuurder/benzinedief. Maar goed we moeten iemand de schuld geven dus laten we maar zeggen dat de Politie het was.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:32 schreef Innisdemon het volgende:
Dan nog heeft de politie een onnodig risico genomen. Voor een tankje benzine ga je toch geen mensenlevens riskeren?
Vergeef me, ik zag de grap even niet. Ik dacht even met een "Jamaar, ze kunnen 'm toch in de benen schieten'-type te maken te hebben.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sorry, ik dacht dat je de humor wel zou begrijpen. Daarnaast is je alternatief 3 keer geprobeerd, en tot 3 keer toe haalde de bestuurder levensgevaarlijke acties uit, gericht tegen de agenten, om hieronder uit te komen.
jawel, om 3u snachtsquote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:06 schreef lezzer het volgende:
[..]
Volgens mij is dat echt heel erg moeilijk. Een hard rijdende auto van de weg afduwen zonder slachtoffers te maken. In Nederland zijn er geen lege stukken snelweg.
Het creëren van een file als wegblokkade zet mensenlevens op het spel. Dat is nu in de praktijk gebleken, in de jaren '90 is het al uit onderzoek gebleken en toch vindt de politie het nodig dit middel te gebruiken. De verantwoordelijken moeten gewoon een aanklacht wegens dood door schuld aan de broek krijgen.quote:Alsof een file creëren mensen levens op het spel zet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |