Scheelt een hoop stemmen voor de pvda als ze niet meer gaan stemmen. Van mij mag het.quote:Op zondag 23 oktober 2011 02:37 schreef Pulzzar het volgende:
Onverdoofd ritueel slachten mag niet meer in Nederland. Vind ik goed.
Discussie gesloten? Nee hoor. Onze islamitische medelanders gaan nu opeens dreigen dat ze niet meer gaan stemmen als dit niet wordt ingetrokken.
Ik ben best tolerant, maar ik vind niet dat dit soort barbaarse rituelen thuishoren in onze samenleving. Accepteer het, wordt vegetarier of koop je vlees gewoon bij de slager. Maar hou op met dat gejank dat jullie vrijheid van godsdienst zo wordt beperkt.
Aangezien het slachtbeleid voor moslims in Nederland al decennia wordt bepaald door het elitegroepje dat mag beslissen of iemand ritueel mag slachten of niet is de mening van de gemiddelde moslim niet echt relevant hequote:Op zondag 23 oktober 2011 12:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Serieus, dit verwijt jij elke willekeurige moslim die een stukje bief wil kopen?
Wie is dat "elite" groepje?quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:19 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Aangezien het slachtbeleid voor moslims in Nederland al decennia wordt bepaald door het elitegroepje dat mag beslissen of iemand ritueel mag slachten of niet is de mening van de gemiddelde moslim niet echt relevant he
Dieren zijn ook minderheden. Zij worden niet eens als minderheid met gevoelens geteld.quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat klopt er dan niet? Ik acht mensen in hoge mate superieur aan andere organismen, mensen staan bovenaan alle voedselketens en zijn veel geavanceerder dan andere organismen. Dat betekent niet dat ik dierenleed goed keur. Dieren mishandelen slaat nergens op. Maar dit is geen dierenmishandeling, hier spelen hele belangrijke levensbeschouwelijke aspecten voor sommige mensen.
Dominant zijn is wat anders dan het recht hebben andere levende wezens te mishandelen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:33 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ik vind dat we op moeten houden met die verafgoding van dieren. Wij zijn het dominante ras en als wij een dier op een X-manier willen slachten dan doen we dat.
Ach, houd toch op met je mishandelen. Toon nu eerst maar eens aan dat een ritueel geslacht dier meer pijn lijdt als die wesp die jij in de zomer van je bord afmept.quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dominant zijn is wat anders dan het recht hebben andere levende wezens te mishandelen.
Waarom moet ik dat aantonen.?quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:39 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ach, houd toch op met je mishandelen. Toon nu eerst maar eens aan dat een ritueel geslacht dier meer pijn lijdt als die wesp die jij in de zomer van je bord afmept.
Ik zou niet weten waarom ik dat aan moet tonen. Ik ben niet degene die zich hypocriet opstelt.quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waarom moet ik dat aantonen.?
Toon jij maar eerst aan dat onverdoofd slachten minder pijnloos is .
Dat ik een wesp doodmep kun je niet als smoes aanvoeren om alle dierenmishandeling maar goed te keuren of net te doen alsof dieren geen pijn hebben
Jawel, je bent wel hypocriet ... je rechtvaardigt dierenmishandeling met als smoesje dat ik een wesp doodmep. Het schijnt je geen bal te interesseren of onverdoofd vermoorden pijnlijker is... dus je wespargument is schijnheiligquote:Op zondag 23 oktober 2011 12:45 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom ik dat aan moet tonen. Ik ben niet degene die zich hypocriet opstelt.
ohhh.. daar kun je gelijk in hebben, maar dan is het nog steeds een schijnheilige smoes om onverdoofd slachten goed te pratenquote:Maar natuurlijk, zo'n schattig koetje mag geen pijn lijden, maar zo'n enge spin of gemene wesp wel.
Braaf? Ik??? Ik zeg toch dat het me geen reet kan schelen? Volgens mij was ik daar heel duidelijk in.quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jawel, je bent wel hypocriet ... je rechtvaardigt dierenmishandeling met als smoesje dat ik een wesp doodmep. Het schijnt je geen bal te interesseren of onverdoofd vermoorden pijnlijker is... dus je wespargument is schijnheilig
[..]
ohhh.. daar kun je gelijk in hebben, maar dan is het nog steeds een schijnheilige smoes om onverdoofd slachten goed te praten
zeg dan openlijk dat het je geen bal interesseert of dieren pijn hebben of recht op een eigen leven.. en doe niet zo braaf
Het zal wel weer zijn om een bepaalde religieuze minderheid te vertroetelenquote:Op zondag 23 oktober 2011 05:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik kick hem stiekem naar POL aangezien de discussie nu weer actueel geworden is doordat er opkomende weerstand is bijvoorbeeld binnen de PvdA tegen het verbod.
Dit dus. Het moet maar eens afgelopen zijn dat sommige groepen wel voordeeltjes krijgen en andere groepen weer niet.quote:Op zondag 23 oktober 2011 08:51 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Kleine correctie:
Het algemene verbod op onverdoofd slachten bestaat al jaren. De wet bevatte tot op heden echter een uitzonderingsclausule voor de riten van Joden en Moslims.
Volgens de jains (godsdienst uit India) mag je geen enkel levend wezen doden, dus ook geen dieren. Hoe moeten we dan nu respect voor de zienswijzen van andersdenkenden en minderheiden tonen?quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Respect voor de zienswijzen van andersdenkenden en minderheden, dat is zo enorm belangrijk voor een prettige samenleving.
Dit dus. De ironiequote:Op zondag 23 oktober 2011 12:02 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Tsja. Ze hebben tig jaar de tijd gehad om te bepleiten dat andere religies en levensfilosofieen net zoveel respect verdienden als zijzelf kregen. In plaats daarvan hebben ze hun uiterste best gedaan om hun bijzondere uitzonderingspositie te behouden.
quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jawel, je bent wel hypocriet ... je rechtvaardigt dierenmishandeling met als smoesje dat ik een wesp doodmep. Het schijnt je geen bal te interesseren of onverdoofd vermoorden pijnlijker is... dus je wespargument is schijnheilig
[..]
ohhh.. daar kun je gelijk in hebben, maar dan is het nog steeds een schijnheilige smoes om onverdoofd slachten goed te praten
zeg dan openlijk dat het je geen bal interesseert of dieren pijn hebben of recht op een eigen leven.. en doe niet zo braaf
Gaan we dan ook alle dieren gelijk behandelen? Of is het ene dier meer waard dan het andere? Heeft een koe meer gevoel dan een mier?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dit dus. Het moet maar eens afgelopen zijn dat sommige groepen wel voordeeltjes krijgen en andere groepen weer niet.
Ja is goed, jij bent ook een dier dus per keer dat jij vlees eet laten we jou ook creperen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:11 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Gaan we dan ook alle dieren gelijk behandelen? Of is het ene dier meer waard dan het andere? Heeft een koe meer gevoel dan een mier?
Essentieel is om in te zien dat ik zoveel mogelijk wil voorkomen dat mensen anderen hun eigen levensstijl opleggen. De Jains doden dus geen dieren, en de Moslims slachten op hun eigen rituele wijze. Geen enkel probleem, want ook van Jains en Moslims verwacht is dat zij in zien dat niet iedereen hun normen en waarden deelt.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:06 schreef Zienswijze het volgende:
Volgens de jains (godsdienst uit India) mag je geen enkel levend wezen doden, dus ook geen dieren. Hoe moeten we dan nu respect voor de zienswijzen van andersdenkenden en minderheiden tonen?
Vrijwel niemand slaat voor z'n lol een stel mieren dood. Het is echter in de praktijk makkelijker om een koe dan een mier te ontwijken.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:11 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Gaan we dan ook alle dieren gelijk behandelen? Of is het ene dier meer waard dan het andere? Heeft een koe meer gevoel dan een mier?
Ja maar jij vind de dieren geen minderheid... dat is de essentie van je ''meningsverschil.''quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Essentieel is om in te zien dat ik zoveel mogelijk wil voorkomen dat mensen anderen hun eigen levensstijl opleggen. De Jains doden dus geen dieren, en de Moslims slachten op hun eigen rituele wijze. Geen enkel probleem, want ook van Jains en Moslims verwacht is dat zij in zien dat niet iedereen hun normen en waarden deelt.
Als moslims en joden, die een uitzondering van de wet krijgen, wél mogen doorgaan met het onverdoofd ritueel slachten, dan leggen ze hun levensstijl toch op de gehele Nederlandse samenleving op, terwijl ze nog geen 6% van de totale bevolking uitmaken?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Essentieel is om in te zien dat ik zoveel mogelijk wil voorkomen dat mensen anderen hun eigen levensstijl opleggen. De Jains doden dus geen dieren, en de Moslims slachten op hun eigen rituele wijze. Geen enkel probleem, want ook van Jains en Moslims verwacht is dat zij in zien dat niet iedereen hun normen en waarden deelt.
Nee, maar als jouw tuin vol zit met mierennesten dan strooi je toch ook chemische rotzooi. Vergeleken met een koe slachten is dat genocide.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Vrijwel niemand slaat voor z'n lol een stel mieren dood. Het is echter in de praktijk makkelijker om een koe dan een mier te ontwijken.
Ik ben geen tuinmanquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:18 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee, maar als jouw tuin vol zit met mierennesten dan strooi je toch ook chemische rotzooi. Vergeleken met een koe slachten is dat genocide.
Die genocide maakt geen flikker uit, het doel is die mieren opruimen, en als je goed verstand hebt dan is dat op de diervriendelijkste manier.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:18 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee, maar als jouw tuin vol zit met mierennesten dan strooi je toch ook chemische rotzooi. Vergeleken met een koe slachten is dat genocide.
Verbod op verkoop -.-quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:19 schreef MaGNeT het volgende:
Het halalvlees wordt voortaan uit het buitenland gehaald, geen enkel probleem.
Je rijdt met een koe de grens over naar een slachthuis, laat het slachten en met het complete karkas rij je naar de Islamitische slager in Nederland die er het netjes in gewenste stukjes maakt.
Deze wetgeving heeft pas zin als je het in Europees verband invoert.
Schaf die hele wet dan af en maak fatsoenlijk wetgeving die wel op onnodig dierenleed, ritueel slachten reken ik daar dus niet onder, gericht is. Neem dan bijvoorbeeld ook de hygiënemaatregelen onder de loep waardoor slachthuizen gedwongen worden om op een spekgladde vloer te slachten omdat die goed schoon te maken is. Op stro glijden hoefdieren niet uit, op tegels wel.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:16 schreef Zienswijze het volgende:
Als moslims en joden, die een uitzondering van de wet krijgen, wél mogen doorgaan met het onverdoofd ritueel slachten, dan leggen ze hun levensstijl toch op de gehele Nederlandse samenleving op, terwijl ze nog geen 6% van de totale bevolking uitmaken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |