Indianenverhalen. Snij de keel van een dier door en het is binnen 10 minuten morsdood.quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:40 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb anders meer dan genoeg verhalen gehoord van dieren die nog een behoorlijke tijd leefden en langzaam stikten in hun eigen bloed.
Welkom in KLB.quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
[..]
Aha, ik dacht al, waar blijven de persoonlijke aanvallen van de dierenliefhebbers. Leer je eens beheersen in een discussie, juist dit soort primair gedrag vormt de grondslag waarom jullie niet in staat lijken het belang van een open en vrije samenleving in te zien.
10 helse minuten ja.quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Indianenverhalen. Snij de keel van een dier door en het is binnen 10 minuten morsdood.
Andersdenkenden, prima. Ja, zolang ze aan jouw morele kader voldoen. Zet die primaire behoefte van je af. Op dit gebied mag je dan denken zoals de meerderheid, helaas, denkt, op andere vlakken kan dat weer andersom zijn.quote:
Een fractie als je het vergelijkt met de duur van het leven van een dier.quote:
Maar waarom dat morele kader opdringen aan anderen?quote:Dierenrechten zijn wat mij betreft toch een stuk belangrijker dan tradities.
Niet zolang die wensen mensen- en/of dierenrechten schaden.quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Andersdenkenden, prima. Ja, zolang ze aan jouw morele kader voldoen. Zet die primaire behoefte van je af. Op dit gebied mag je dan denken zoals de meerderheid, helaas, denkt, op andere vlakken kan dat weer andersom zijn.
Je moet voor andersdenkenden en minderheden opkomen omdat zij in de huidige democratie als heel snel een ondergeschikt rol spelen. Zo is democratie niet bedoeld. Democratie betekent heerschappij van het volk, dat betekent dat de meerderheid ook rekening moet houden met de wensen van de minderheid.
Omdat de dieren ermee onnodig getroffen worden. Waarom dat morele kader opdringen is gewoon zo simpel te beantwoorden.. echt wat bezielt je dat je die vraag niet eens zelf kan beantwoorden..quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar waarom dat morele kader opdringen aan anderen?
Bij deze laten we jou ook 10minuten creperen... stelt toch niks voor in verhouding tot de duur van je leven... En mensen worden 10x zo oud als dieren dus we maken er wel 100minuten van trouwens.quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een fractie als je het vergelijkt met de duur van het leven van een dier.
Onzin, je beargumenteert niet waarom jij anderen jouw morele kader op mag leggen. Wat je zegt is dat dieren onnodig (onjuist, want voor het ritueel is het nodig dat dieren op deze wijze geslacht worden) getroffen worden, maar je beredeneert niet waarom je die opinie aan anderen op mag leggen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:47 schreef kingtoppie het volgende:
Omdat de dieren ermee onnodig getroffen worden. Waarom dat morele kader opdringen is gewoon zo simpel te beantwoorden.. echt wat bezielt je dat je die vraag niet eens zelf kan beantwoorden..
Ritueel is wel nodig, sommige mensen hechten daar vanuit hun levensovertuiging veel waarde aan.quote:
Speel je nu de advocaat van de 'duivel' of is dit een weerspiegeling van jouw gedachtegoed?quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een fractie als je het vergelijkt met de duur van het leven van een dier.
Als je rituelen belangrijker vindt dan dierenrechten, klopt er iets niet.quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ritueel is wel nodig, sommige mensen hechten daar vanuit hun levensovertuigen veel waarde aan.
Vannuit mijn levensovertuiging mogen mensen met die levensovertuiging het zelf ook voelen, om welke reden is het laten creperen van mensen zoals jou niet nodig dan? Want vannuit mijn levensovertuiging hecht ik daar veel waarde aan.quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ritueel is wel nodig, sommige mensen hechten daar vanuit hun levensovertuigen veel waarde aan.
Wat klopt er dan niet? Ik acht mensen in hoge mate superieur aan andere organismen, mensen staan bovenaan alle voedselketens en zijn veel geavanceerder dan andere organismen. Dat betekent niet dat ik dierenleed goed keur. Dieren mishandelen slaat nergens op. Maar dit is geen dierenmishandeling, hier spelen hele belangrijke levensbeschouwelijke aspecten voor sommige mensen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:55 schreef Madame_Paon het volgende:
Als je rituelen belangrijker vindt dan dierenrechten, klopt er iets niet.
Ik troll absoluut niet, doorzoek mijn posthistorie maar. Ik en een aantal users zijn uitgesproken tegenstander van het verbod op ritueel slachten, ook al ben ik zelf niet gelovig. Ik kom op voor minderheden omdat ik vind dat die steeds meer bedreigd worden in onze samenleving.quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:57 schreef kingtoppie het volgende:
Gast, ga gewoon weg met je getroll...
Nee, dit is echt mijn echte mening. Een onderwerp dat hieraan gerelateerd is is dat de SGP nu door de rechter gedwongen wordt om vrouwen toe te laten binnen de partij. Dat is ook een gebied waarop een kleine minderheid het onderspit delft tegen een grote meerderheid. Ik heb zelf niks met het vrouwenstandpunt van de SGP, maar ik vind het een teken van beschaving dat een samenleving ruimte biedt aan andersdenkenden, ook al vormen zij de minderheid.quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:55 schreef Muscle.N3rd het volgende:
Speel je nu de advocaat van de 'duivel' of is dit een weerspiegeling van jouw gedachtegoed?
Denk je ook zo als het om skinheads gaat?quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Andersdenkenden, prima. Ja, zolang ze aan jouw morele kader voldoen. Zet die primaire behoefte van je af. Op dit gebied mag je dan denken zoals de meerderheid, helaas, denkt, op andere vlakken kan dat weer andersom zijn.
Je moet voor andersdenkenden en minderheden opkomen omdat zij in de huidige democratie als heel snel een ondergeschikt rol spelen.
Kleine correctie:quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat het nog erger maakt is dat deze wet ook nog eens gericht is op het rituele slachten.
Je vergeet "Bismillah"quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:18 schreef Muscle.N3rd het volgende:
Idem. Of die lui het verschil zouden proeven tussen wel- en niet ritueel geslachte dieren. Onzin. Allahu Akbar, Allahu Akbar!
QFTquote:Op zondag 23 oktober 2011 11:37 schreef betyar het volgende:
Laat mensen een beest gewoon slachten zoals zij willen.
Daarvoor is een wetswijziging nodig. En een waar de Joden en Moslims zich altijd tegen hebben verzet, aangezien ze hun speciale status als enigen die onverdoofd mochten slachten niet wilden kwijtraken.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:37 schreef betyar het volgende:
Laat mensen een beest gewoon slachten zoals zij willen.
Ik vind het eerder triest en vooral zielig dat er men zo over denkt.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:44 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Daarvoor is een wetswijziging nodig. En een waar de Joden en Moslims zich altijd tegen hebben verzet, aangezien ze hun speciale status als enigen die onverdoofd mochten slachten niet wilden kwijtraken.
Ik geniet nu dus van hun huilie-huilie
Tsja. Ze hebben tig jaar de tijd gehad om te bepleiten dat andere religies en levensfilosofieen net zoveel respect verdienden als zijzelf kregen. In plaats daarvan hebben ze hun uiterste best gedaan om hun bijzondere uitzonderingspositie te behouden.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik vind het eerder triest en vooral zielig dat er men zo over denkt.
Bron?quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:02 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Tsja. Ze hebben tig jaar de tijd gehad om te bepleiten dat andere religies en levensfilosofieen net zoveel respect verdienden als zijzelf kregen. In plaats daarvan hebben ze hun uiterste best gedaan om hun bijzondere uitzonderingspositie te behouden.
Serieus, dit verwijt jij elke willekeurige moslim die een stukje bief wil kopen?quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:02 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Tsja. Ze hebben tig jaar de tijd gehad om te bepleiten dat andere religies en levensfilosofieen net zoveel respect verdienden als zijzelf kregen. In plaats daarvan hebben ze hun uiterste best gedaan om hun bijzondere uitzonderingspositie te behouden.
En nu, nu men die uitzonderingspositie wil afpakken, gaan ze janken over "discriminatie op religieuze gronden" en claimen dat "ze" religie aanvallen.
Tsja jongens. Wat men zaait zal men oogsten. Staat dat niet ergens in het heilige boek ?
Volgende keer dus wat meer respect voor andere geloven en filosofieën tonen, en misschien krijg je dan wat meer steun.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |