Geen zin om dat nu allemaal op een rijtje te zetten, ook al heb ik al enigzins redenen aangegeven, kom ik later wel op terug met een topic.quote:Op zondag 23 oktober 2011 03:01 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Gelukkig heb je nog geen enkele onderbouwing voor die mening gegeven. Prima als je VVD stemt, ieder zo zijn mening, maar er zijn gewoon veel te veel mensen die zich totaal niet verdiepen in de materie en daarom gewoon vooral de publieke opinie achterna gaan. En ja, op dit moment is het tof om de PvdA en de "linksche kerk" te haten en lekker VVD te stemmen.
Je enige reden was dat ze flyerden in de schilderswijk met een hoog allochtonen-percentagequote:Op zondag 23 oktober 2011 03:05 schreef trekeennummertje het volgende:
[..]
Geen zin om dat nu allemaal op een rijtje te zetten, ook al heb ik al enigzins redenen aangegeven, kom ik later wel op terug met een topic.
Prima toch? Moeten ze lekker zelf weten.quote:Op zondag 23 oktober 2011 02:37 schreef Pulzzar het volgende:
Onze islamitische medelanders gaan nu opeens dreigen dat ze niet meer gaan stemmen als dit niet wordt ingetrokken.
quote:Op zondag 23 oktober 2011 03:30 schreef Ratelslangetje het volgende:
Die islamieten gaan dreigen? Wat denken ze wel?
Donder op naar je (ouders) land van herkomst als de Nederlandse regeltjes/ wetgeving je niet bevalt.
Het moet eens afgelopen zijn met het aanpassen van onze kant aan dat volk.
Moet je eens in hun land(en) eisen gaan stellen of dreigen..wordt je meteen gestenigd of verbannen.
Omdat je post zo kortzichtig, dom en denigrerend is, dat je of Geert himself bent, of een lager IQ hebt dan een aap met downsyndroom, of dat je gewoon een slechte troll bentquote:
Waarom?quote:Op zondag 23 oktober 2011 03:42 schreef Buren_Kerkrade het volgende:
[..]
Omdat je post zo kortzichtig, dom en denigrerend is..
JA WANT ISLAMIETEN MOGEN NIKS ZEGGEN STEL JE VOOR DAT ISLAMIETEN VOOR HUN MENING OPKOMEN EN DAT NOG WEL IN EEN VRIJ LANDquote:Op zondag 23 oktober 2011 03:30 schreef Ratelslangetje het volgende:
Donder op naar je (ouders) land van herkomst als de Nederlandse regeltjes/ wetgeving je niet bevalt.
Moet je eens in hun land(en) eisen gaan stellen of dreigen..wordt je meteen gestenigd of verbannen.
Kan eigenlijk niet snappen wat je kunt bereiken door niet te stemmen en dus niet mee te doen aan de maatschappij, alhoewel ik er zelf van overtuigd ben dat stemmen ook bar weinig zin heeft om je zin te krijgen. Een politieke partij - daar stem je op, waarbij hun grootste zorg niet jouw zorg is, maar het behoudt van hun zetel.quote:Op zondag 23 oktober 2011 03:30 schreef Ratelslangetje het volgende:
Uiten van mening of eisen en dreigen maakt in dit land een groot verschil.quote:Op zondag 23 oktober 2011 03:46 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
JA WANT ISLAMIETEN MOGEN NIKS ZEGGEN STEL JE VOOR DAT ISLAMIETEN VOOR HUN MENING OPKOMEN EN DAT NOG WEL IN EEN VRIJ LAND
Hoe durven ze.
Ik ben het als Nederlander ook niet eens met sommige dingen in dit land, maar heb ik daar wat op in te brengen? Nee, niet echt...quote:Op zondag 23 oktober 2011 03:55 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Uiten van mening of eisen en dreigen maakt in dit land een groot verschil.
Nogmaals: als het ze niet aanstaat rotten ze maar mooi op naar hun eigen land waar wel alles is toegestaan wat ze willen.
Simpel zat.
Je bent helemaal niet tolerant. Onder het mom van dierenwelzijn wordt een kleine groep in de samenleving een voor hun waardevol ritueel ontnomen. Deze groep heeft helemaal niet de intentie om het dier te laten lijden, sterker nog goede verzorging van het dier als het nog leeft heeft vaak een centrale rol in deze rituelen, je offert alleen het beste. Ook met de rituele slacht zelf is weinig mis. Je snijdt het dier de keel door en het dier bloedt snel dood. Het ziet er niet prettig uit maar dat is totaal geen reden om een ritueel te verbieden. Wat het nog erger maakt is dat deze wet ook nog eens gericht is op het rituele slachten.quote:Op zondag 23 oktober 2011 02:37 schreef Pulzzar het volgende:
Ik ben best tolerant, maar ik vind niet dat dit soort barbaarse rituelen thuishoren in onze samenleving.
Respect voor de zienswijzen van andersdenkenden en minderheden, dat is zo enorm belangrijk voor een prettige samenleving. Ik kan mij er nog steeds over opwinden dat voor zoiets futiels als het slachten van een dier (het neemt 10 minuten of zelfs nog minder in beslag) dat soort kernwaarden overboord gezet worden.quote:Op zondag 23 oktober 2011 03:36 schreef Gary_Oak het volgende:
Sowieso gelovigen die denken dat ze boven de wet staan.
De VVD is anders wel de partij die in de Eerste Kamer tegen het wetsvoorstel is. De pseudoliberalen van D66 laten het vooralsnog keihard afweten.quote:Op zondag 23 oktober 2011 03:00 schreef CaptainCookie het volgende:
Het begon trouwens over de massa-integratie, dat die door de VVD veroorzaakt was. Juist de linkse partijen waarschuwden toentertijd voor de gevolgen, maar de VVD wilde lekker goedkope arbeidskrachten binnenhalen.
Flikker op.quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Respect voor de zienswijzen van andersdenkenden en minderheden, dat is zo enorm belangrijk voor een prettige samenleving. Ik kan mij er nog steeds over opwinden dat voor zoiets futiels als het slachten van een dier (het neemt 10 minuten of zelfs nog minder in beslag) dat soort kernwaarden overboord gezet worden.
Stikken in je eigen bloed is inderdaad een fantastische manier om dood te gaan.quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je bent helemaal niet tolerant. Onder het mom van dierenwelzijn wordt een kleine groep in de samenleving een voor hun waardevol ritueel ontnomen. Deze groep heeft helemaal niet de intentie om het dier te laten lijden, sterker nog goede verzorging van het dier als het nog leeft heeft vaak een centrale rol in deze rituelen, je offert alleen het beste. Ook met de rituele slacht zelf is weinig mis. Je snijdt het dier de keel door en het dier bloedt snel dood. Het ziet er niet prettig uit maar dat is totaal geen reden om een ritueel te verbieden. Wat het nog erger maakt is dat deze wet ook nog eens gericht is op het rituele slachten.
Volgens mij snap je het niet helemaal. Ik pleit ongeacht het motief voor een open en vrije samenleving. Er is dus geen enkel geloofskader waar mijn stellingname uit voort komt. Vrijheid moet er ook voor gelovigen zijn, en dat heeft niks met een seculiere samenleving te maken.quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:29 schreef Gary_Oak het volgende:
Flikker op.We leven nog altijd in een seculiere samenleving waar de wetten niet afgestemd worden op religieuze gewoontes. En die wet wordt volgens mij niet enkel geformuleerd om religie in te perken, maar juist vanuit het oogpunt om dierlijk lijden uit te bannen. Als er dan toevallig een religieuze gewoonte daaronder valt, is dat even pech.
Er is geen enkele manier fantastisch om dood te gaan. Ritueel slachten door middel van het doorsnijden van de keel is een prima en snelle slachtmethode. Ik heb zelf menig vis onthoofd, om deze daarna lekker te bakken, daar komt echt geen dierenleed bij kijken. Ja, voor wat tere zieltjes die niet tegen de realiteit kunnen misschien.quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:31 schreef Madame_Paon het volgende:
Stikken in je eigen bloed is inderdaad een fantastische manier om dood te gaan.
Veel gelovigen zijn er anders zeer emotioneel onder.quote:En alleen maar volgens een bepaalde traditie die verder niks toevoegt.
Flikker toch op met je goedpraterij. Rituelen die niet passen of gewenst zijn in Nederland voeren ze maar elders uit.quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je bent helemaal niet tolerant. Onder het mom van dierenwelzijn wordt een kleine groep in de samenleving een voor hun waardevol ritueel ontnomen. Deze groep heeft helemaal niet de intentie om het dier te laten lijden, sterker nog goede verzorging van het dier als het nog leeft heeft vaak een centrale rol in deze rituelen, je offert alleen het beste. Ook met de rituele slacht zelf is weinig mis. Je snijdt het dier de keel door en het dier bloedt snel dood. Het ziet er niet prettig uit maar dat is totaal geen reden om een ritueel te verbieden. Wat het nog erger maakt is dat deze wet ook nog eens gericht is op het rituele slachten.
quote:
Aha, ik dacht al, waar blijven de persoonlijke aanvallen van de dierenliefhebbers. Leer je eens beheersen in een discussie, juist dit soort primair gedrag vormt de grondslag waarom jullie niet in staat lijken het belang van een open en vrije samenleving in te zien.quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:36 schreef Ratelslangetje het volgende:
Flikker toch op met je goedpraterij.
Ik heb anders meer dan genoeg verhalen gehoord over dieren die nog een behoorlijke tijd leefden en langzaam stikten in hun eigen bloed.quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er is geen enkele manier fantastisch om dood te gaan. Ritueel slachten door middel van het doorsnijden van de keel is een prima en snelle slachtmethode. Ik heb zelf menig vis onthoofd, om deze daarna lekker te bakken, daar komt echt geen dierenleed bij kijken. Ja, voor wat tere zieltjes die niet tegen de realiteit kunnen misschien.
[..]
Veel gelovigen zijn er anders zeer emotioneel onder.
Andersdenkenden, prima. Maar het dierenwelzijn moet zowaar ondergeschikt zijn om de vrede met deze bevolkingsgroep te bewaren? Weleens iemand langzaam zien wegglijden/ overlijden?quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
zoiets futiels als het slachten van een dier (het neemt 10 minuten of zelfs nog minder in beslag)
Alle morele grenzen openzetten om iedereen zijn of haar religie volledig te kunnen belijden onder het mom van absolute vrijheid kan natuurlijk niet, dat weet je zelf ook wel. Er moet op een gegeven moment gewoon een wettelijke grens getrokken worden van wat wij niet meer aanvaardbaar vinden.quote:Op zondag 23 oktober 2011 04:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij snap je het niet helemaal. Ik pleit ongeacht het motief voor een open en vrije samenleving. Er is dus geen enkel geloofskader waar mijn stellingname uit voort komt. Vrijheid moet er ook voor gelovigen zijn, en dat heeft niks met een seculiere samenleving te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |