abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:32:10 #1
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103411887
Nou. Vooruit dan!

We staan aan de vooravond van een revolutie. Vergeet Cuba, Egypte, Libië. In de VS en Europa gaat het echt KNALLEN!!!

Een mooie verzameling kekke filmpjes en pamfletten:

quote:
Om een voorproefje te geven, wat videobeelden van Occupy Wall Street in de US.
Los Angeles, meer rustig verlopende protests:

San Francisco:

Minder rustig, New York:

Boston:

Chicago:

Denver:

Seattle:

Extra:
http://www.livestream.com/globalrevolution
http://nymag.com/news/int(...)wall-street-2011-10/
http://wearethe99percent.tumblr.com/

In navolging van Occupy Wall street die op 17 september begon in Amerika en op 15 oktober wereldwijd ging word ook het beursplein bezet in Amsterdam en in Den Haag het malieveld .
Meer steden volgen .

Occupy Amsterdam

Livestream Occupy Amsterdam

[ Bericht 1% gewijzigd door Summers op 23-10-2011 10:14:39 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:33:21 #2
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103411924
Vrijdag 21 oktober deden ongeveer al 2500 steden mee en nog steeds groeiende .
Vanavond uiteraard weer op het nieuws want vandaag een protestmars naar de Nederlandse bank vanaf beursplein om 13.00 .
pi_103427644
De op kan wel wat werk gebruiken. :P
  zondag 23 oktober 2011 @ 10:17:31 #4
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103444301
Filmpje protestmars Occupy Amsterdam naar de Nederlandse bank zaterdag 22 oktober .

zondag 23 oktober 2011 @ 10:20:18 #5
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103444336
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 10:17 schreef Summers het volgende:
Filmpje protestmars Occupy Amsterdam naar de Nederlandse bank zaterdag 22 oktober .

Uit de beschrijving:
quote:
De Occupy-beweging groeit nog steeds, ook in Nederland. Het is nauwelijks nog bij te houden in hoeveel Nederlandse steden mensen al pleinen zijn gaan bezetten.
Je kan ook overdrijven :D
  zondag 23 oktober 2011 @ 10:43:26 #6
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103444681
Occupy Leeuwarden , Heerenveen , Den Haag , Rotterdam , Hendrik Ido- Ambacht , Maastricht ,
Heerlen , Venlo , Nijmegen , Arnhem , Enschede , Utrecht , Amsterdam , Emmen , Winschoten ,
Groningen , Tilburg komt er ook aan .

[ Bericht 36% gewijzigd door Summers op 23-10-2011 16:05:33 ]
pi_103444698
Politie maakt einde aan Occupy Sydney
'Bijdrage private sector fors omhoog'

In het licht van dit soort berichten gaat de zelfverrijking ongehinderd door, terwijl protesten met de harde hand de kop worden ingedrukt. :N

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:32 schreef Summers het volgende:
Naast de gebruikelijke onzin lijkt het me leuk om ook onze ideeën over hoe de maatschappij er dan WEL uit moet zien hier te spuien. Dus. Weg met de banken, politiek en corporaties en welkom ......?
Wat mij betreft mogen die entiteiten wel blijven bestaan, maar zou de focus van alledrie meer gericht mogen worden op de bevordering van de kwaliteit van leven van de maatschappij, in plaats van de bevordering van winst.

Dat betekent dat een aantal zaken nodig zijn, te beginnen met goed, maar gratis/goedkoop onderwijs, waarbij men leert langetermijndenken en daarmee gericht is op duurzaamheid.
Ook de angst voor verandering mag wat mij betreft aangepakt worden, zodat we sneller fouten in de huidige maatschappij durven te herstellen, maar ze ook eerder durven toe te geven. Psychologie en filosofie mogen wat mij betreft dan ook standaardvakken wezen bij middelbare scholing.

Afstappen van autonoom autorijden, basisbehoeften gratis maken, en van de 'democratie' weer een democratie maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:09:11 #8
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_103445269
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 10:44 schreef Gray het volgende:
Politie maakt einde aan Occupy Sydney
'Bijdrage private sector fors omhoog'

In het licht van dit soort berichten gaat de zelfverrijking ongehinderd door, terwijl protesten met de harde hand de kop worden ingedrukt. :N

[..]

Wat mij betreft mogen die entiteiten wel blijven bestaan, maar zou de focus van alledrie meer gericht mogen worden op de bevordering van de kwaliteit van leven van de maatschappij, in plaats van de bevordering van winst.

Dat betekent dat een aantal zaken nodig zijn, te beginnen met goed, maar gratis/goedkoop onderwijs, waarbij men leert langetermijndenken en daarmee gericht is op duurzaamheid.
Ook de angst voor verandering mag wat mij betreft aangepakt worden, zodat we sneller fouten in de huidige maatschappij durven te herstellen, maar ze ook eerder durven toe te geven. Psychologie en filosofie mogen wat mij betreft dan ook standaardvakken wezen bij middelbare scholing.

Afstappen van autonoom autorijden, basisbehoeften gratis maken, en van de 'democratie' weer een democratie maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* Helemaal mee eens!
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  zondag 23 oktober 2011 @ 11:25:59 #9
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103445673
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 10:43 schreef Summers het volgende:
Occupy Rotterdam , Groningen Winschoten , Nijmegen , Venlo , Utecht .
Inderdaad nauwelijks bij te houden al die 5 plaatsen.
pi_103445850
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:25 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Inderdaad nauwelijks bij te houden al die 5 plaatsen.
Waarbij nog niet eens in alle 5 plaatsen al iets aan de gang is.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_103445918
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:33 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Waarbij nog niet eens in alle 5 plaatsen al iets aan de gang is.
Daarom moet jij er naartoe hoppaploppa
pi_103445980
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 11:36 schreef dadgad het volgende:

[..]

Daarom moet jij er naartoe hoppaploppa
Nee. Ik ga niet voor mijn lol naar Venlo. Achterlijk dorp.
pi_103447832

Loopt er niet ergens nog een kind als deze rond, om het woord van Occupy Together te verkondigen?
pi_103448236
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 12:41 schreef Gray het volgende:

Loopt er niet ergens nog een kind als deze rond, om het woord van Occupy Together te verkondigen?
Ik hoop het niet zeg. Wat een irritant betwetertje met haar voorgekouwde en gespinde speech.
pi_103448404
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 12:53 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik hoop het niet zeg. Wat een irritant betwetertje met haar voorgekouwde en gespinde speech.
Brompot. ga is in de zon zitten ofzo
pi_103449712
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 12:58 schreef dadgad het volgende:

[..]

Brompot. ga is in de zon zitten ofzo
Net gewandeld met de hond. Heeft niet geholpen.
pi_103451195
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:27 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Net gewandeld met de hond. Heeft niet geholpen.
Ja je kan ook je vrouw laten squirten..... toch?

edit- not funny? :(

[ Bericht 10% gewijzigd door dadgad op 23-10-2011 14:21:58 ]
pi_103452663
Guys: slowchat in de slowchat!

Verder:
pi_103570412
Waarom is dat plein nog steeds bezet. Moeten die lui niet werken ofzo? Tijd om je spullen te pakken en geld te verdienen, wie weet krijg jij dan ook nog eens zo'n mooie bonus... (of protesteer eens voor echt belangrijke dingen...)
pi_103570659
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 08:32 schreef BB-Pieter het volgende:
(of protesteer eens voor echt belangrijke dingen...)
Zoals wat? Wat kan er in godsnaam belangrijker zijn dan het einde van het huidige corrupte financiële systeem?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:06:47 #21
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103578351
pi_103583151
Wordt volgens De occupy gestuurd door de NWO of illuminati? Of wat voor complot zien jullie hier dan in?
pi_103586105
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 08:32 schreef BB-Pieter het volgende:
Waarom is dat plein nog steeds bezet. Moeten die lui niet werken ofzo? Tijd om je spullen te pakken en geld te verdienen, wie weet krijg jij dan ook nog eens zo'n mooie bonus... (of protesteer eens voor echt belangrijke dingen...)
Door het kapitalisme hebben ze geen werk, althans dat zeggen er wat.
pi_103592314
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 15:01 schreef Generalissimo het volgende:
Wordt volgens De occupy gestuurd door de NWO of illuminati? Of wat voor complot zien jullie hier dan in?
Men wil een nieuw systeem introduceren dus het oude systeem moet weg. Er wordt chaos gecreeerd zodat er een nieuwe orde kan komen. Het begin van het creeren van chaos is begonnen, de aanval tegen het establishment om iets nieuws te creeren.
pi_103592397
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 18:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Men wil een nieuw systeem introduceren dus het oude systeem moet weg. Er wordt chaos gecreeerd zodat er een nieuwe orde kan komen. Het begin van het creeren van chaos is begonnen, de aanval tegen het establishment om iets nieuws te creeren.
Ik las dat de geregistreerde occupy domeinen op internet bijna allemaal te verleiden waar naar de UN.
Mijn motto is "don't believe the hype"
pi_103592557
Weet sinds gister wat de NWO is en ben helemaal geobsedeerd :{ Hadden jullie dat ook toen jullie hierover voor het eerst lazen? En dat in mijn tentamenweek -O-
pi_103592622
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 18:48 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik las dat de geregistreerde occupy domeinen op internet bijna allemaal te verleiden waar naar de UN.
Interessant! Waar heb je die informatie vandaan?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 18:55:01 #28
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103592641
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 18:48 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Waar las je dat?
pi_103592684
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 18:53 schreef Generalissimo het volgende:
Weet sinds gister wat de NWO is en ben helemaal geobsedeerd :{ Hadden jullie dat ook toen jullie hierover voor het eerst lazen? En dat in mijn tentamenweek -O-
Ik begon ermee door 9/11 en de 4 jaar daarna totdat ik het echt begreep heeft het mij niet los gelaten. Heb het wel een paar maanden met rust gelaten maar de vragen bleven knagen.
pi_103592805
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 18:55 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Waar las je dat?
GLP. Met bronnen "onderbouwde" informatie.
Ik zal het eens terugzoeken. Het was in iedergeval best bizar om te lezen.

Het zou strategisch wel een meesterzet zijn.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:15:22 #31
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103593498
Ik was vandaag dan maar eens gaan kijken op het damrak, wou het toch met mijn eigen ogen zien. Vond er maar een raar sfeertje hangen, echt van die radicalen en de weedlucht kon je goed ruiken. Er waren totaal geen "normale" burgers, eerder van die krakers en hippie's. Vond het er maar smerig en onveilig om eerlijk te zijn. Dan vind ik de beelden uit Occupywallstreet er nog wel iets beter uit zien, waar je nog wel redelijk "normale" burgers ziet.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_103593618
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 18:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Interessant! Waar heb je die informatie vandaan?
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 18:55 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Waar las je dat?
Deze thread
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1673232/pg1
pi_103630385
Harde cijfers:
quote:
The capitalist network that runs the world

As protests against financial power sweep the world this week, science may have confirmed the protesters' worst fears. An analysis of the relationships between 43,000 transnational corporations has identified a relatively small group of companies, mainly banks, with disproportionate power over the global economy.

The study's assumptions have attracted some criticism, but complex systems analysts contacted by New Scientist say it is a unique effort to untangle control in the global economy. Pushing the analysis further, they say, could help to identify ways of making global capitalism more stable.

The 1318 transnational corporations that form the core of the economy. Superconnected companies are red, very connected companies are yellow. The size of the dot represents revenue (Image: PLoS One)

The idea that a few bankers control a large chunk of the global economy might not seem like news to New York's Occupy Wall Street movement and protesters elsewhere (see photo). But the study, by a trio of complex systems theorists at the Swiss Federal Institute of Technology in Zurich, is the first to go beyond ideology to empirically identify such a network of power. It combines the mathematics long used to model natural systems with comprehensive corporate data to map ownership among the world's transnational corporations (TNCs).

"Reality is so complex, we must move away from dogma, whether it's conspiracy theories or free-market," says James Glattfelder. "Our analysis is reality-based."

Previous studies have found that a few TNCs own large chunks of the world's economy, but they included only a limited number of companies and omitted indirect ownerships, so could not say how this affected the global economy - whether it made it more or less stable, for instance.

The Zurich team can. From Orbis 2007, a database listing 37 million companies and investors worldwide, they pulled out all 43,060 TNCs and the share ownerships linking them. Then they constructed a model of which companies controlled others through shareholding networks, coupled with each company's operating revenues, to map the structure of economic power.

The work, to be published in PloS One, revealed a core of 1318 companies with interlocking ownerships (see image). Each of the 1318 had ties to two or more other companies, and on average they were connected to 20. What's more, although they represented 20 per cent of global operating revenues, the 1318 appeared to collectively own through their shares the majority of the world's large blue chip and manufacturing firms - the "real" economy - representing a further 60 per cent of global revenues.

When the team further untangled the web of ownership, it found much of it tracked back to a "super-entity" of 147 even more tightly knit companies - all of their ownership was held by other members of the super-entity - that controlled 40 per cent of the total wealth in the network. "In effect, less than 1 per cent of the companies were able to control 40 per cent of the entire network," says Glattfelder. Most were financial institutions. The top 20 included Barclays Bank, JPMorgan Chase & Co, and The Goldman Sachs Group.

John Driffill of the University of London, a macroeconomics expert, says the value of the analysis is not just to see if a small number of people controls the global economy, but rather its insights into economic stability.

Concentration of power is not good or bad in itself, says the Zurich team, but the core's tight interconnections could be. As the world learned in 2008, such networks are unstable. "If one [company] suffers distress," says Glattfelder, "this propagates."

"It's disconcerting to see how connected things really are," agrees George Sugihara of the Scripps Institution of Oceanography in La Jolla, California, a complex systems expert who has advised Deutsche Bank.

Yaneer Bar-Yam, head of the New England Complex Systems Institute (NECSI), warns that the analysis assumes ownership equates to control, which is not always true. Most company shares are held by fund managers who may or may not control what the companies they part-own actually do. The impact of this on the system's behaviour, he says, requires more analysis.

Crucially, by identifying the architecture of global economic power, the analysis could help make it more stable. By finding the vulnerable aspects of the system, economists can suggest measures to prevent future collapses spreading through the entire economy. Glattfelder says we may need global anti-trust rules, which now exist only at national level, to limit over-connection among TNCs. Bar-Yam says the analysis suggests one possible solution: firms should be taxed for excess interconnectivity to discourage this risk.

One thing won't chime with some of the protesters' claims: the super-entity is unlikely to be the intentional result of a conspiracy to rule the world. "Such structures are common in nature," says Sugihara.

Newcomers to any network connect preferentially to highly connected members. TNCs buy shares in each other for business reasons, not for world domination. If connectedness clusters, so does wealth, says Dan Braha of NECSI: in similar models, money flows towards the most highly connected members. The Zurich study, says Sugihara, "is strong evidence that simple rules governing TNCs give rise spontaneously to highly connected groups". Or as Braha puts it: "The Occupy Wall Street claim that 1 per cent of people have most of the wealth reflects a logical phase of the self-organising economy."

So, the super-entity may not result from conspiracy. The real question, says the Zurich team, is whether it can exert concerted political power. Driffill feels 147 is too many to sustain collusion. Braha suspects they will compete in the market but act together on common interests. Resisting changes to the network structure may be one such common interest.
Hier is het artikel van het onderzoek, met een meer uitgebreide conclusie over de gevolgen van competitie in een kleine cluster van megabedrijven:
http://arxiv.org/PS_cache/arxiv/pdf/1107/1107.5728v2.pdf
  donderdag 27 oktober 2011 @ 17:17:44 #34
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103630623
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 18:53 schreef Generalissimo het volgende:
Nee. NWO is desinformatie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_103630767
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 17:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb een application lopen bij het NWO
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_103630785
quote:
15s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:15 schreef mymoodfentje het volgende:
Ik was vandaag dan maar eens gaan kijken op het damrak, wou het toch met mijn eigen ogen zien. Vond er maar een raar sfeertje hangen, echt van die radicalen en de weedlucht kon je goed ruiken. Er waren totaal geen "normale" burgers, eerder van die krakers en hippie's. Vond het er maar smerig en onveilig om eerlijk te zijn. Dan vind ik de beelden uit Occupywallstreet er nog wel iets beter uit zien, waar je nog wel redelijk "normale" burgers ziet.
Inderdaad. Een wereld van verschil met Amerika.
pi_103630808
quote:
Die site tracked je info en scammed mensen.
pi_103648107
pi_103653637
Ordo ab chao.
pi_103659493
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 17:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het concept NWO op zich niet...

Maar er zijn idd wel veel misinformanten die zich met NWO bezighouden, en juist daardoor het proces naar de NWO versnellen en versterken.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:56:04 #41
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103665781
quote:
filmpje van gisteren als dat geen normale burgers zijn , dan weet ik niet wat jij bedoeld met normale burgers .
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:00:39 #42
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103665951
Die Roemeen die er gratis komt kamperen wordt natuurlijk niet geïnterviewd.
pi_103666101
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 17:21 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik heb een application lopen bij het NWO
Misschien heb jij je hele brein wel lopen bij de NWO.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:09:01 #44
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103666263
pi_103666416
quote:
Ik heb het ook gezien in Amsterdam, twee weken geleden. Het was meer een festival van hippies dan een demonstratie. Alleen de borden deden aan een demonstratie denken. Vooral tegen de VVD. Een enkel bord tegen Bilderberg en verder was het bellen blazen, lekker aan de weed en een gemoedelijk sfeertje.
Nu hoorde ik gisteren dat de tentjes die er staan gewoon leeg blijven 's nachts, dan liggen de occupiers lekker thuis in hun warme bedje te ronken.
Nee, ik vind dat je Nederland niet met Amerika kunt vergelijken, vind het eigenlijk een beetje misplaatst hier.
pi_103669043
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 13:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb het ook gezien in Amsterdam, twee weken geleden. Het was meer een festival van hippies dan een demonstratie. Alleen de borden deden aan een demonstratie denken. Vooral tegen de VVD. Een enkel bord tegen Bilderberg en verder was het bellen blazen, lekker aan de weed en een gemoedelijk sfeertje.
Nu hoorde ik gisteren dat de tentjes die er staan gewoon leeg blijven 's nachts, dan liggen de occupiers lekker thuis in hun warme bedje te ronken.
Nee, ik vind dat je Nederland niet met Amerika kunt vergelijken, vind het eigenlijk een beetje misplaatst hier.
Ik hoop en denk dat de meeste occupy gangers niet alleen voor hun eigen rechten opkomen maar voor de rechten van iedereen. Dus ook voor die miljoenen mensen zonder schoon drinkwater, eten, ook voor de rechten van de generaties na ons die tussen het (radioactief) afval en fall out van kapotte kerncentrales moet leven, ook voor alle slachtoffers van bommen voor vrede, ook voor alle slachtoffers van de mileuvernietigende olie industrie, etc.
Als het alleen zou gaan om zuiver persoonlijke belangen vind ik het idd ook n btje misplaatst.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:13:55 #47
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103675544
Hypocriet filmpje Obama
pi_103675978
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:13 schreef Summers het volgende:
Hypocriet filmpje Obama
Netjes.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:01:08 #49
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103677042
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:10:45 #50
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103677309
quote:
Google has been asked by a US law enforcement agency to remove several videos exposing police brutality from the video sharing service YouTube, the company has revealed in its latest update to an online transparency report. Another request filed by a different agency required Google to remove videos allegedly defaming law enforcement officials. The two requests were among 92 submissions for content removal by various authorities in the US filed between January and June 2011. Both were rejected by Google along with 27 per cent of the submissions. The IT giant says the overall number of requests for content removal it receives from governmental agencies has risen, and so has the number of requests to disclose the private data of Google users.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:19:37 #51
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103677594
quote:
Allemaal leuk en aardig maar zo'n tent word pas zichtbaarder warm als je er al een tijdje in ligt, niet na 5 seconden.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:24:05 #52
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103677749
pi_103684770
quote:
ja duh, het is Amsterdam
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_103685378
quote:
:D _O- _O- _O-
OMG... ben jij echt? Onveilig? Onder de steen waar je leefde was het dan waarschijnlijk wel heeel erg veilig.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:58:48 #56
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103709244
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 20:57:27 #57
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:13:51 #58
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103719229
quote:
Chinezen die graag deel willen nemen aan de Occupy-beweging, zullen hiervoor niet de Twitter-concurrent Weibo kunnen gebruiken. De regering in het land heeft namelijk een groot aantal gerelateerde woorden, zoals Occupy Beijing en Occupy Shanghai, laten blokkeren.
Occupy in China in de ban
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:52:07 #59
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103720554
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:18:31 #60
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103724012
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:20:49 #61
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103724092
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 21:06 schreef nokwanda het volgende:

[..]

:D _O- _O- _O-
OMG... ben jij echt? Onveilig? Onder de steen waar je leefde was het dan waarschijnlijk wel heeel erg veilig.
Zaten wat ongure types bij elkaar, beetje iedereen scheef aan te kijken die daar kwam met normale kleding aan.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
  zondag 30 oktober 2011 @ 01:02:03 #62
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103727624

[ Bericht 100% gewijzigd door Summers op 30-10-2011 01:06:29 ]
pi_103735294
Ondertussen is de eurocrisis nog niet voorbij, verdienen (Britse) directeuren 49 procent meer tijdens de crisis, terwijl de loonsverhoging van Britse werknemers lager ligt dan de inflatie, verschillende landen vragen om een grotere vinger in de pap door het IMF, kan het (huidige) kabinet geen bonussen terughalen bij banken gefinancierd door de staat/burgers, terwijl bezuinigingen doorgedrukt worden bij de (Griekse) burger.

Verder moeten pensioenfondsen en verzekeraars inleveren op kwijtschelding van de Griekse staatsschuld, heeft het voor ouders en alleenstaande vrouwen met lagere inkomens geen nut meer om te werken door stijgende kosten in kinderopvang, wilde de regering gebruik van het rechterlijk systeem door het volk onbetaalbaar maken, beseft Obama in zijn laatste jaar dat de welvaart toch wel onredelijk verdeeld is, doet China niet mee met in stand houden van structurele problemen van de Europese economie, vermindert het aantal leningen terwijl Nederlandse banken meer schuld creëren, heeft de VS wel vertrouwen in de aanpak van de Europese schuldencrisis itt China, en houdt de Nederlandse politiek zich bezig met een enkele asielzoeker uitnodigen naar voetbalwedstrijden. Die dat wijselijk afslaat.

Lekker, mensheid.

[ Bericht 44% gewijzigd door Gray op 30-10-2011 11:28:10 ]
  zondag 30 oktober 2011 @ 11:24:06 #64
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103736058
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_103736271
quote:
Erg gekleurd bericht dit, slecht voor de naam en reputatie van TZM. :N
  zondag 30 oktober 2011 @ 11:36:41 #66
158292 problematiQue
pi_103736426
quote:
Ons grote doel is een Recource Based Economy, waarbij geen bezit telt, en niemand tekort wordt gedaan'.
Maar intussen wel klagen als er drie laptops uit de mediatent van Occupy worden gestolen.
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 11:42:35 #67
249559 crew  Lavenderr
pi_103736610
quote:
Die man is echt eng. En die indianentooi draagt hij als een reisgids die een groepje toeristen rondleidt door een grote stad. Een paraplu is blijkbaar niet opvallend genoeg .
  zondag 30 oktober 2011 @ 11:58:16 #68
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103737072
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:36 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Maar intussen wel klagen als er drie laptops uit de mediatent van Occupy worden gestolen.
Bezit telt niet, maar het bezit van de lui aan de top opeens wel. Logisch ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 30 oktober 2011 @ 12:43:30 #69
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_103738648
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:58 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Bezit telt niet, maar het bezit van de lui aan de top opeens wel. Logisch ;)
Moeilijk zeg, het verschil tussen delen en diefstal.
pi_103741419
quote:
Djeez, mensen gaan afrekenen op hun verentooi. wtf is het nut van 'n stropdas eigenlijk ?
Ik kan me in de hoofdlijnen wel vinden, dan maar raar.

quote:
Bezit telt niet meer, want alles is van iedereen. Iedereen heeft een fiets. Iedereen heeft een huis. Woningnood bestaat niet meer. En hoewel jij gewoon mag blijven in jouw huis, is het jouw huis niet meer'.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_103741573
quote:
9s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:43 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

zondag 30 oktober 2011 @ 14:09:38 #72
158292 problematiQue
pi_103741968
quote:
9s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:43 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

Het geeft wat mij betreft wel mooi aan hoe sommige mensen van Occupy er denkbeelden op nahouden die niet te rijmen zijn met de menselijke natuur. Mensen zijn net als veel (alle?) andere diersoorten bezittelijk, en daarom zal elk systeem voor een grote maatschappij dat gestoeld is op iets anders dan kapitalisme keihard falen.
pi_103742381
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 14:09 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Het geeft wat mij betreft wel mooi aan hoe sommige mensen van Occupy er denkbeelden op nahouden die niet te rijmen zijn met de menselijke natuur. Mensen zijn net als veel (alle?) andere diersoorten bezittelijk, en daarom zal elk systeem voor een grote maatschappij dat gestoeld is op iets anders dan kapitalisme keihard falen.
Dat is wat de westerse massa is wijsgemaakt.
Vraag mensen maar 's wat hen het dierbaarste is.
Het antwoord heeft niets met kapitalisme te maken.
Eisenhower1961.
  zondag 30 oktober 2011 @ 14:28:19 #74
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103742580
http://www.dailykos.com/s(...)the-99-as-OWS-Blooms

[ Bericht 24% gewijzigd door Summers op 31-10-2011 11:55:39 ]
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 14:32:11 #75
249559 crew  Lavenderr
pi_103742689
quote:

[..]

Komt bij dat veel mensen er niets voor voelen om dat waar zij zelf hard voor gewerkt hebben te moeten delen met mensen die zelf geen klap uitvoeren. Denk dat daar ook wel een pijnpunt zit.
Gaat nooit wat worden, die communistische invulling.
  zondag 30 oktober 2011 @ 14:34:25 #76
8372 Bastard
Persona non grata
pi_103742782
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 10:55 schreef Gray het volgende:
Ondertussen is de eurocrisis nog niet voorbij, verdienen (Britse) directeuren 49 procent meer tijdens de crisis, terwijl de loonsverhoging van Britse werknemers lager ligt dan de inflatie, verschillende landen vragen om een grotere vinger in de pap door het IMF, kan het (huidige) kabinet geen bonussen terughalen bij banken gefinancierd door de staat/burgers, terwijl bezuinigingen doorgedrukt worden bij de (Griekse) burger.

Verder moeten pensioenfondsen en verzekeraars inleveren op kwijtschelding van de Griekse staatsschuld, heeft het voor ouders en alleenstaande vrouwen met lagere inkomens geen nut meer om te werken door stijgende kosten in kinderopvang, wilde de regering gebruik van het rechterlijk systeem door het volk onbetaalbaar maken, beseft Obama in zijn laatste jaar dat de welvaart toch wel onredelijk verdeeld is, doet China niet mee met in stand houden van structurele problemen van de Europese economie, vermindert het aantal leningen terwijl Nederlandse banken meer schuld creëren, heeft de VS wel vertrouwen in de aanpak van de Europese schuldencrisis itt China, en houdt de Nederlandse politiek zich bezig met een enkele asielzoeker uitnodigen naar voetbalwedstrijden. Die dat wijselijk afslaat.

Lekker, mensheid.
Inderdaad, vat het eens samen... een gekkenhuis he _O_
The truth was in here.
  zondag 30 oktober 2011 @ 14:46:32 #77
158292 problematiQue
pi_103743166
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 14:22 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Dat is wat de westerse massa is wijsgemaakt.
Vraag mensen maar 's wat hen het dierbaarste is.
Het antwoord heeft niets met kapitalisme te maken.
Dat is niet wat 'de westerse massa' is wijsgemaakt, dat is wat de geschiedenis ons leert. En het meest dierbare is voor veel mensen waarschijnlijk hun partner, en moet je eens kijken wat er gebeurt als anderen die willen 'delen'.
pi_103743913
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 14:46 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Dat is niet wat 'de westerse massa' is wijsgemaakt, dat is wat de geschiedenis ons leert. En het meest dierbare is voor veel mensen waarschijnlijk hun partner, en moet je eens kijken wat er gebeurt als anderen die willen 'delen'.
De meningen lopen daarin uiteen,

quote:
Overbodig te zeggen dat deze resultaten een komplete verrassing waren voor de meeste economisten. Vóór de resultaten van deze studies gepubliceerd waren [in de jaren negentig] meenden de meeste economisten dat rationeel economisch handelende wezens zelf de keuze zouden maken die het meeste geld opbracht. Deze resultaten ontkrachtten die veronderstelling volledig.
http://home.scarlet.be/rh(...)%20vrije%20markt.htm
Ik denk niet dat je partner 'n bezit is.
Mijn ervaring is dat mensen gezondheid hun dierbaarste bezit vinden, bij sommigen komt dit besef pas als ze het verliezen. De vernietiging van de aarde door de BIG Coorps. is imho de belangrijkste reden om o.a. de occupy movement te steunen. Die vernietiging is imo nl de grote bedreiging voor mijn dierbaarste bezit.
Eisenhower1961.
pi_103744295
quote:

[..]

Hier doe je (onbewust) wel de aanname dat alle andere soort systemen zijn uitgeprobeerd en getoetst tegen het kapitalisme. Of dat er zoiets bestaat als 'de menselijke natuur'.

En vraag jezelf eens af: zijn er andere geschikte alternatieven voor het kapitalisme te bedenken?
En zo ja: waarom gaan we daar niet voor?
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:25:58 #80
158292 problematiQue
pi_103744827
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:02 schreef Resonancer het volgende:

[..]

De meningen lopen daarin uiteen,

[..]
Dat geeft alleen maar aan dat regulering nodig is.

quote:
Ik denk niet dat je partner 'n bezit is.
Wettelijk misschien niet, maar emotioneel wel.

quote:
De vernietiging van de aarde door de BIG Coorps. is imho de belangrijkste reden om o.a. de occupy movement te steunen. Die vernietiging is imo nl de grote bedreiging voor mijn dierbaarste bezit.
Wat stel je voor als alternatief?
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:27:02 #81
158292 problematiQue
pi_103744878
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:12 schreef Gray het volgende:

[..]

Hier doe je (onbewust) wel de aanname dat alle andere soort systemen zijn uitgeprobeerd en getoetst tegen het kapitalisme. Of dat er zoiets bestaat als 'de menselijke natuur'.
Nee hoor, dat doe ik heel bewust.

quote:
En vraag jezelf eens af: zijn er andere geschikte alternatieven voor het kapitalisme te bedenken?
Gedaan. Het antwoord was nee.
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:36:26 #82
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_103745227
Gisteren ff gekeken. Hoorde meer Spaans en Engels op me heen dan Nederlands. Standaard krakerstuig bijeen dus. Alleen dit keer in tentjes.
Jammer.
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:37:10 #83
158292 problematiQue
pi_103745260
Ja, dat viel mij ook op inderdaad. De helft leek buitenlander.
pi_103746813
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:27 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Nee hoor, dat doe ik heel bewust.
Dan ben je je hopelijk ook bewust van dat je fout zit?

quote:
[..]

Gedaan. Het antwoord was nee.
Daarmee wil je zeggen dat jij geen andere systemen bedenken kan. Er zijn andere mensen die wél andere systemen bedacht hebben, waarvan er slechts weinig ooit zijn gepoogd in de praktijk te brengen. Van de meesten waarvan dit wél geprobeerd is, heeft het nooit bestaan zoals bedoeld was.
Neem als voorbeeld maar eens democratie, communisme, vrije markt. Leuk bedoeld, nooit bestaan.
  zondag 30 oktober 2011 @ 16:27:22 #85
158292 problematiQue
pi_103747407
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:14 schreef Gray het volgende:

[..]

Dan ben je je hopelijk ook bewust van dat je fout zit?
Vertel.

quote:
Daarmee wil je zeggen dat jij geen andere systemen bedenken kan.
Oh dat wel hoor, maar geen 'geschikte alternatieven', want dat is wat je zei.

quote:
Er zijn andere mensen die wél andere systemen bedacht hebben, waarvan er slechts weinig ooit zijn gepoogd in de praktijk te brengen. Van de meesten waarvan dit wél geprobeerd is, heeft het nooit bestaan zoals bedoeld was.
Neem als voorbeeld maar eens democratie, communisme, vrije markt. Leuk bedoeld, nooit bestaan.
Wellicht omdat de uitvoering problematisch bleek en het daarom moest worden aangepast? Als iedereen altijd overal over mag stemmen dan loopt het vast, zie Californië waar al het geld van de staat zo is vastgezet door burgerinitiatieven dat de staat geen geld meer overhoudt. Communisme lijkt me vrij duidelijk één en al ellende, en ongereguleerde vrije markt daarvan kun je denk ik zelf de nadelen wel bedenken.
pi_103748196
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:27 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Vertel.
Zoals ik al eerder aangaf zijn er systemen die we nog nooit geprobeerd hebben, behalve een pure democratie op grote schaal, ook de hypothetische concepten als in The Venus Project of Zeitgeist worden aangediend, zoals de Resource Based Society.

quote:
[..]

Oh dat wel hoor, maar geen 'geschikte alternatieven', want dat is wat je zei.
Touche. :)

quote:
[..]

Wellicht omdat de uitvoering problematisch bleek en het daarom moest worden aangepast? Als iedereen altijd overal over mag stemmen dan loopt het vast, zie Californië waar al het geld van de staat zo is vastgezet door burgerinitiatieven dat de staat geen geld meer overhoudt. Communisme lijkt me vrij duidelijk één en al ellende, en ongereguleerde vrije markt daarvan kun je denk ik zelf de nadelen wel bedenken.
Tsja, en dat is het punt denk ik wel. Veel systemen zijn of bij voorbaat al van de hand gewezen (en misschien maar goed ook), of hebben nooit in de praktijk goed gewerkt. Toch zijn er systemen die nog nooit bestaan hebben, dus nooit geprobeerd, maar dus ook niet van bekend is of die in de praktijk kunnen werken.

Maar om dan meteen het kapitalisme te verheerlijken is weer een stap te ver, denk ik. Zeker aangezien we daarvan ook zien dat het niet houdbaar is. In ieder geval niet hoe we het nu doen, met name in het westen. De Chinezen zijn veel beter af met hun communistische vorm van het kapitalisme.
  zondag 30 oktober 2011 @ 16:54:20 #87
158292 problematiQue
pi_103748486
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:47 schreef Gray het volgende:
De Chinezen zijn veel beter af met hun communistische vorm van het kapitalisme.
Pardon? Een falende gezondheidszorg, een inkomensongelijkheid die veel groter is dan in de meeste westerse landen, corruptie, een gigantische huizenbubbel, en wat er straks van de pensioenen overblijft is ook nog maar de vraag met de aankomende vergrijzingsvloedgolf.
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 17:41:46 #88
249559 crew  Lavenderr
pi_103750059
Benieuwd of het nog doorgaat op het Museumplein met de tenten.

http://www.nu.nl/binnenla(...)seumplein-stopt.html

Btw, wat is de zin van overdag tentjes neer te zetten? Dacht dat het de bedoeling was om er in te overnachten.
  zondag 30 oktober 2011 @ 17:48:27 #89
8372 Bastard
Persona non grata
pi_103750239
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:41 schreef Lavenderr het volgende:

Btw, wat is de zin van overdag tentjes neer te zetten? Dacht dat het de bedoeling was om er in te overnachten.
Tja. Het is een beetje halfzacht aangeven dat ze het niet eens zijn en de tentjes beelden dat beeld uit dat ze de boel bezetten. Maar dat geeft natuurlijk niet het echte beeld weer van een -Nee- tonen.
The truth was in here.
  zondag 30 oktober 2011 @ 17:49:04 #90
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103750260
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:41 schreef Lavenderr het volgende:

Da's meestal wel de gedachte achter een tent.
pi_103750622
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:54 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Pardon? Een falende gezondheidszorg, een inkomensongelijkheid die veel groter is dan in de meeste westerse landen, corruptie, een gigantische huizenbubbel, en wat er straks van de pensioenen overblijft is ook nog maar de vraag met de aankomende vergrijzingsvloedgolf.
Maar bezitten zij wel een groot deel van Afrika, heeft de VS grote schulden bij de Chinezen en vraagt Europa meermaals om financiële hulp van de Chinezen.

Wat de voorbeelden die je aandraagt te maken hebben met wel of niet succesvol zijn van een kapitalistisch systeem is me een raadsel. Het land heeft enorm veel kapitaal, dus wat mij betreft succesvol in het kapitalisme. Of dat goed is voor de samenleving, nee, totaal niet. Maar dat is een ander onderwerp.
pi_103750695
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:25 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Dat geeft alleen maar aan dat regulering nodig is.
Snap ik niet, kun je dat toelichten?
quote:
Wettelijk misschien niet, maar emotioneel wel.

[..]

Wat stel je voor als alternatief?
Maaruh, wat is jouw dan het meest dierbaar?

Ik ben vader en zou mijn leven geven voor mijn kinderen, dat strookt dan weer niet helemaal met de egoistische inborst van de mens, tenzij het veiligstellen van mijn genen de drijfveer is voor die opofferingsgezindheid.
Ik meen echter dat mijn drijfveer iets anders is. Het voelt als liefde.

Er is imo maar 1 alternatief. Schaf alle bezit af, maak alles collectief eigendom.
Als tussenoplossing (want aan bovenstaande is de mensheid denk ik nog lang niet toe) zal voor de milieuproblematiek 'n systeem moeten worden "uitgedacht" waarbij vervuilen gecompenseerd word. Heel vroeger was er de slogan "de vervuiler betaald".
In de praktijk is dit 'n grote farce gebleken.
Bovendien wat schiet 'n asbest slachtoffer ermee op als hij 'n zak met geld krijgt ?
Eisenhower1961.
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 18:07:38 #93
249559 crew  Lavenderr
pi_103750871
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:02 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[..]

Maaruh, wat is jouw dan het meest dierbaar?

Ik ben vader en zou mijn leven geven voor mijn kinderen, dat strookt dan weer niet helemaal met de egoistische inborst van de mens, tenzij het veiligstellen van mijn genen de drijfveer is voor die opofferingsgezindheid.
Ik meen echter dat mijn drijfveer iets anders is. Het voelt als liefde.

Er is imo maar 1 alternatief. Schaf alle bezit af, maak alles collectief eigendom.Als tussenoplossing (want aan bovenstaande is de mensheid denk ik nog lang niet toe) zal voor de milieuproblematiek 'n systeem moeten worden "uitgedacht" waarbij vervuilen gecompenseerd word. Heel vroeger was er de slogan "de vervuiler betaald".
In de praktijk is dit 'n grote farce gebleken.
Bovendien wat schiet 'n asbest slachtoffer ermee op als hij 'n zak met geld krijgt ?
Maar jij gunt dat ook aan mensen die te bedonderd zijn om te werken?
En voor ik te horen krijg dat er mensen zijn die buiten hun schuld niet aan het arbeidsproces deel kunnen nemen: daar heb ik het niet over. Ik heb het over de uitvreters van onze maatschappij.
pi_103751995
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En voor ik te horen krijg dat er mensen zijn die buiten hun schuld niet aan het arbeidsproces deel kunnen nemen: daar heb ik het niet over. Ik heb het over de uitvreters van onze maatschappij.
Er zijn een hoop mensen met een betaalde baan die te bedonderd zijn om te werken :')
Ze staan wel iedere dag op en gaan naar hun werk, maar schuiven alles op anderen af als er echt iets gedaan moeten worden. Verder staan ze te lullen en zitten ze achter een bureau hun eigen dingetjes te doen.

Er zijn ook mensen die geen betaald werk hebben, maar vrijwillig wel veel mensen helpen en werk voor anderen verzetten dat niet betaald wordt maar wel maatschappelijk veel nuttiger is. Dus wat bedoel je eigenlijk? Wie zijn dan de uitvreters?

Ik werk voor een grote gemeente en ik zie daar heel veel uitvreters.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_103751996
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat weinigen écht te bedonderd zijn om te werken, al snap ik heel goed hoe dat zo kan lijken. Ik denk dat velen niet het werk doen dat ze gelukkig maakt, dat ze energie geeft ipv kost. Slechts enkelen onder ons zijn gezegend met een baan waar ze met liefde meer tijd insteken dan benodigd is.

En is het wel nodig voor een maatschappij om zoveel te werken als we doen? Een fulltime werkweek, 38-uur, 40-50 jaar lang. Is het echt nodig? Ik denk van niet.
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 18:46:41 #96
249559 crew  Lavenderr
pi_103752227
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:40 schreef Gray het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat weinigen écht te bedonderd zijn om te werken, al snap ik heel goed hoe dat zo kan lijken. Ik denk dat velen niet het werk doen dat ze gelukkig maakt, dat ze energie geeft ipv kost. Slechts enkelen onder ons zijn gezegend met een baan waar ze met liefde meer tijd insteken dan benodigd is.

En is het wel nodig voor een maatschappij om zoveel te werken als we doen? Een fulltime werkweek, 38-uur, 40-50 jaar lang. Is het echt nodig? Ik denk van niet.
Nou, ik denk dat dat wel degelijk nodig is. Hoe moet je anders je hypotheek en alle andere maandelijkse kosten betalen? De meeste mensen kunnen zich de luxe om minder te gaan werken niet veroorloven denk ik. Zeker niet nu we crisis hebben. Er komen veel mensen in financiele problemen, en dan is minder werken echt niet aan de orde. Meer werken eerder.
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 18:49:31 #97
249559 crew  Lavenderr
pi_103752330
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:40 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Er zijn een hoop mensen met een betaalde baan die te bedonderd zijn om te werken :')
Ze staan wel iedere dag op en gaan naar hun werk, maar schuiven alles op anderen af als er echt iets gedaan moeten worden. Verder staan ze te lullen en zitten ze achter een bureau hun eigen dingetjes te doen.

Er zijn ook mensen die geen betaald werk hebben, maar vrijwillig wel veel mensen helpen en werk voor anderen verzetten dat niet betaald wordt maar wel maatschappelijk veel nuttiger is. Dus wat bedoel je eigenlijk? Wie zijn dan de uitvreters?

Ik werk voor een grote gemeente en ik zie daar heel veel uitvreters.
Vandaar de disclaimer in mijn post .

Ik denk dat het wel duidelijk is wie ik bedoel met uitvreters, mensen die wel kunnen, maar niet willen en dus maar aan het infuus van de uitkering hangen. Die bedoel ik.
  zondag 30 oktober 2011 @ 18:53:25 #98
158292 problematiQue
pi_103752455
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Maar bezitten zij wel een groot deel van Afrika, heeft de VS grote schulden bij de Chinezen en vraagt Europa meermaals om financiële hulp van de Chinezen.

Wat de voorbeelden die je aandraagt te maken hebben met wel of niet succesvol zijn van een kapitalistisch systeem is me een raadsel. Het land heeft enorm veel kapitaal, dus wat mij betreft succesvol in het kapitalisme. Of dat goed is voor de samenleving, nee, totaal niet. Maar dat is een ander onderwerp.
Zucht, dit gaat toch juist allemaal om of het wel of niet goed is voor de (financieel) zwakkeren in een samenleving?
  zondag 30 oktober 2011 @ 19:00:49 #99
158292 problematiQue
pi_103752717
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:02 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Dat experiment toont mijns inziens enkel aan dat een ongereguleerde vrije markt niet optimaal zou werken.

quote:
Er is imo maar 1 alternatief. Schaf alle bezit af, maak alles collectief eigendom.
Er staat me zoiets bij dat dit al een paar keer is geprobeerd. Lukte niet zo. En goed voor het milieu was het ook niet echt.

Alle mensen die denken dat kapitalisme en zorg voor het milieu niet kunnen samengaan, raad ik dit boek aan: http://en.wikipedia.org/w(...)e_Way_We_Make_Things
of, makkelijker, deze Tegenlicht aflevering: http://tegenlicht.vpro.nl(...)-voedsel-deel-1.html
pi_103753567
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat dat wel degelijk nodig is. Hoe moet je anders je hypotheek en alle andere maandelijkse kosten betalen? De meeste mensen kunnen zich de luxe om minder te gaan werken niet veroorloven denk ik. Zeker niet nu we crisis hebben. Er komen veel mensen in financiele problemen, en dan is minder werken echt niet aan de orde. Meer werken eerder.
Laat dat nu juist het probleem zijn: in de toekomst wordt het aantal beschikbare banen alleen maar minder en minder. Dankzij de jacht op winst, vergroot via efficiënte technologische toepassingen en verplaatsing van menselijke arbeid naar landen met goedkope arbeid (China!), wordt het klassenverschil in de rijkere landen ook alsmaar groter en groter.
Dat is het gekke met geld; als je niet genoeg hebt kan je niets, zelfs al blijft het eten aan de bomen groeien, de windmolens draaien, het dak en de muren overeind staan en de wateren stromen. Pas wanneer dat niet meer gebeurt en mensen hun zakken vol hebben met geld, maar de magen leeg blijven, zullen sommige mensen het anders in gaan zien.

quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:53 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Zucht, dit gaat toch juist allemaal om of het wel of niet goed is voor de (financieel) zwakkeren in een samenleving?
De Occupy-beweging wel, maar het kapitalisme niet per se. En daar hadden wij het over. ;)
  zondag 30 oktober 2011 @ 19:37:47 #101
158292 problematiQue
pi_103754306
Ik dacht dat wij het daar impliciet wel over hadden. Het ging over hoe goed een bepaald systeem is, en mijn aanname was, gezien de doelen van Occupy, dat het criterium was zorg voor zwakkeren.
pi_103756864
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:37 schreef problematiQue het volgende:
Ik dacht dat wij het daar impliciet wel over hadden. Het ging over hoe goed een bepaald systeem is, en mijn aanname was, gezien de doelen van Occupy, dat het criterium was zorg voor zwakkeren.
Dan hadden we de criteria voor wat een systeem goed maakt even moeten bespreken. Puur op hoe goed het kapitalisme werkt in China tov het westen, hanteer ik het criterium van het vergaren van kapitaal. Zou je sociale welvaart erbij halen, dan zou ik je niet kunnen vertellen of een land als China of de VS nou beter uit de bus komt. Dan zouden we harde cijfers erbij moeten halen en de criteria moeten kiezen.

Maar goed, kapitalisme zoals wikipedia het omschrijft:
quote:
Kapitalisme is een politiek-economisch systeem dat is gebaseerd op het bezit van het productiemiddel kapitaal. Het ideaaltype van het kapitalisme heeft vier belangrijke kenmerken. Dit zijn de nadruk op het individu en privé-eigendom, het winststreven of de kapitaalaccumulatie, het marktmechanisme en de ondernemingsgewijze productie.

Kapitalisme draagt bij aan economische groei, maar over de wenselijkheid van de ontwikkeling en verdeling daarvan zijn de meningen verdeeld.
Daar zie ik al heel snel punten waar ik persoonlijk geen waarde van inzie, zoals de kapitaalaccumulatie, het winststreven en het gegeven dat politiek en financiële economie sterk verbonden zijn. Dat is in mijn ogen het bevorderen van hebzucht, egoïsme en corruptie, wat we ten alle tijden en in alle lagen van de samenleving terugzien.

Bovendien houdt het niet (per direct) rekening met het milieu en de eindige hoeveelheid grondstoffen. Je zou kunnen beredeneren dat het uiteindelijk gunstig zou zijn voor bedrijven om rekening te houden met het milieu, maar dit zou slechts uit het oogmerk zijn van winstmaximalisatie. Naar mijn mening staat dit haaks op elkaar, in ieder geval voor zolang het goed gaat. Het spreekwoord komt bij mij naar boven: "Als het kalf verdronken is, dempt men de put."

Veel van de problemen waar we nu mee te maken gaan krijgen, zoals energievoorziening, bevolkingsdichtheid tov voedseldistributie, economische ongelijkheid, groeiende werkeloosheid en milieu werden al tientallen jaren voorspeld. Ik verwacht eerlijk gezegd dat dit nog veel langer gaat duren, al moet ik daarbij zeggen dat ik redelijk cynisch ben tegenover de menselijke wil en intelligentie. De menselijke potentie daarentegen ben ik erg optimistisch over. Daarom denk ik ook dat we beter kunnen dan dit, waaronder het kapitalisme.
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:32:44 #103
158292 problematiQue
pi_103758466
quote:
15s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:32 schreef problematiQue het volgende:
Laat maar.
Ahhhhh, ik dacht dat we eindelijk ergens gingen komen, namelijk goede en slechte kanten van de huidige economie/politiek/maatschappij gingen bespreken. ;(
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:37:47 #105
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_103762461
@Gray : geweldige post eerder, die met die links. Te lang echter om te quoten met den smartphone maar mijn ^O^ .
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_103762633
Thanks! In ruil voor dat liefs picdump ik deze:

zondag 30 oktober 2011 @ 22:10:45 #107
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103764663
Ja die had ik ook bijna gepost :Y
  zondag 30 oktober 2011 @ 22:16:58 #108
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103765086
pi_103765328
Wat is er mis met werken, trouwen,kinderen krijgen en voor de oude dag sparen?
pi_103767390
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Vaker niet dan wel leuk, zinloos, gemeen en achterlijk.
  zondag 30 oktober 2011 @ 23:15:45 #111
158292 problematiQue
pi_103768964
Nou vooruit.

quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:24 schreef Gray het volgende:

[..]

Dan hadden we de criteria voor wat een systeem goed maakt even moeten bespreken. Puur op hoe goed het kapitalisme werkt in China tov het westen, hanteer ik het criterium van het vergaren van kapitaal. Zou je sociale welvaart erbij halen, dan zou ik je niet kunnen vertellen of een land als China of de VS nou beter uit de bus komt. Dan zouden we harde cijfers erbij moeten halen en de criteria moeten kiezen.
Waarom vergelijken met de VS? Waarom niet met Nederland?

quote:
Maar goed, kapitalisme zoals wikipedia het omschrijft:

[..]

Daar zie ik al heel snel punten waar ik persoonlijk geen waarde van inzie, zoals de kapitaalaccumulatie, het winststreven en het gegeven dat politiek en financiële economie sterk verbonden zijn. Dat is in mijn ogen het bevorderen van hebzucht, egoïsme en corruptie, wat we ten alle tijden en in alle lagen van de samenleving terugzien.
De mens is van nature hebzuchtig en egoïstisch (ten opzichte van iedereen behalve naasten), gezien over de lange geschiedenis van de mens zijn dingen als 'ontwikkelingshulp' en 'WAO uitkeringen' de uitzondering op de regel.

Ik kan me niet voorstellen dat corruptie ooit 100% is uit te bannen.

quote:
Bovendien houdt het niet (per direct) rekening met het milieu en de eindige hoeveelheid grondstoffen. Je zou kunnen beredeneren dat het uiteindelijk gunstig zou zijn voor bedrijven om rekening te houden met het milieu, maar dit zou slechts uit het oogmerk zijn van winstmaximalisatie. Naar mijn mening staat dit haaks op elkaar, in ieder geval voor zolang het goed gaat. Het spreekwoord komt bij mij naar boven: "Als het kalf verdronken is, dempt men de put."
Zie:

quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:00 schreef problematiQue het volgende:
Alle mensen die denken dat kapitalisme en zorg voor het milieu niet kunnen samengaan, raad ik dit boek aan: http://en.wikipedia.org/w(...)e_Way_We_Make_Things
of, makkelijker, deze Tegenlicht aflevering: http://tegenlicht.vpro.nl(...)-voedsel-deel-1.html
quote:
Veel van de problemen waar we nu mee te maken gaan krijgen, zoals energievoorziening, bevolkingsdichtheid tov voedseldistributie, economische ongelijkheid, groeiende werkeloosheid en milieu werden al tientallen jaren voorspeld. Ik verwacht eerlijk gezegd dat dit nog veel langer gaat duren, al moet ik daarbij zeggen dat ik redelijk cynisch ben tegenover de menselijke wil en intelligentie. De menselijke potentie daarentegen ben ik erg optimistisch over. Daarom denk ik ook dat we beter kunnen dan dit, waaronder het kapitalisme.
Los van of wat je zegt waar is, wat is je alternatief?
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 23:42:23 #112
249559 crew  Lavenderr
pi_103770155
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Volgens mij helemaal niets.
Maar blijkbaar zie ik dat verkeerd :?
pi_103770281
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Volgens mij helemaal niets.
Maar blijkbaar zie ik dat verkeerd :?
Daar is ook helemaal niks mis mee. het is alleen wel scheef als er van alles mis is in de ogen van anderen met je als dat niet je keuze is. Het is een keuze, geen plicht.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_103770840
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:15 schreef problematiQue het volgende:
Nou vooruit.

[..]

Waarom vergelijken met de VS? Waarom niet met Nederland?
Met name omdat de VS qua invloed op de wereldeconomie beter met China te vergelijken is, plus dat de levensstijl van de VS het voorbeeld is voor de westerse leefstijl, en zelfs voor China.

quote:
[..]

De mens is van nature hebzuchtig en egoïstisch (ten opzichte van iedereen behalve naasten), gezien over de lange geschiedenis van de mens zijn dingen als 'ontwikkelingshulp' en 'WAO uitkeringen' de uitzondering op de regel.
Juist daarom zou ik beargumenteren dat hebzucht niet een onderdeel is van de menselijke natuur; het is slechts een mogelijkheid. Voordat ik zoiets echt als waar zou aannemen zou ik daar gedegen onderzoeken van willen zien. En dan het liefst met kinderen, die nog niet zijn verpest door denkbeelden van de maatschappij.

quote:
Ik kan me niet voorstellen dat corruptie ooit 100% is uit te bannen.
100% geloof ik ook niet in. Ik denk wel dat systemen denkbaar zijn waarin corruptie geminimaliseerd wordt, in tegenstelling tot het kapitalisme, waarin het gestimuleerd en zelfs beloond wordt.

quote:
Zie:
Ga ik spoedig kijken. :)

quote:
Los van of wat je zegt waar is, wat is je alternatief?
Een kant en klaar antwoord kan ik je (nog) niet geven, maar totdat ik een beter systeem ken kies ik voor een Resource Based Society zoals geschetst in The Venus Project, maar dan volgens het Zeitgeist-gedachtegoed.

Praktisch gezien kunnen we dat binnen 10 jaar wereldwijd klaarhebben. Voordat de samenleving is gericht op een dergelijk bestaan zijn we enkele generaties verder vrees ik. Maar eerst eens kijken hoe lang het duurt voor we überhaupt zoiets durven in de praktijk te brengen. Hoe lang het duurt eer mensen buiten het huidige kader durven te denken/doen/leven. Als we Zizek mogen geloven is die innerlijke strijd nu gaan in de mensheid.
  maandag 31 oktober 2011 @ 00:24:10 #115
158292 problematiQue
pi_103771680
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 00:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Met name omdat de VS qua invloed op de wereldeconomie beter met China te vergelijken is, plus dat de levensstijl van de VS het voorbeeld is voor de westerse leefstijl, en zelfs voor China.
Maar ik dacht dat Occupy Nederland tegen het Nederlandse systeem was?

quote:
[..]

Juist daarom zou ik beargumenteren dat hebzucht niet een onderdeel is van de menselijke natuur; het is slechts een mogelijkheid. Voordat ik zoiets echt als waar zou aannemen zou ik daar gedegen onderzoeken van willen zien. En dan het liefst met kinderen, die nog niet zijn verpest door denkbeelden van de maatschappij.
Zelfs in maatschappijen waarin hebzucht niet mag, is er hebzucht. Of in ieder geval een gevoel van bezit (om het in een neutrale term te vatten).

quote:
[..]

100% geloof ik ook niet in. Ik denk wel dat systemen denkbaar zijn waarin corruptie geminimaliseerd wordt, in tegenstelling tot het kapitalisme, waarin het gestimuleerd en zelfs beloond wordt.
Waarom beloont kapitalisme corruptie?

quote:
Een kant en klaar antwoord kan ik je (nog) niet geven, maar totdat ik een beter systeem ken kies ik voor een Resource Based Society zoals geschetst in The Venus Project, maar dan volgens het Zeitgeist-gedachtegoed.
Wat houdt dat in?
pi_103772610
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 00:24 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Maar ik dacht dat Occupy Nederland tegen het Nederlandse systeem was?
Ik kan niet voor Occupy spreken, maar ik kan het me goed voorstellen.

quote:
[..]

Zelfs in maatschappijen waarin hebzucht niet mag, is er hebzucht. Of in ieder geval een gevoel van bezit (om het in een neutrale term te vatten).
Natuurlijk zijn er altijd wel mensen, of momenten van hebzucht. Het is een karaktertrek, die zal niet zomaar verdwijnen. Wel kan je situaties scheppen waar de opleving van hebzucht geminimaliseerd word.

quote:
[..]

Waarom beloont kapitalisme corruptie?
Kortgezegd zorgt schaarste voor een stijging in waarde. In een consumptiemaatschappij waar onderproductie is, bezit en kapitaalaccumulatie een streven is, en het individu hoger staat dan het geheel, wordt corruptie in de hand gewerkt. Een voorbeeld is de (top)bankiers, van wie hun bedrijven door de staat gered worden (ofwel de burger), maar ondertussen extreme bonussen uitgekeerd krijgen, ondanks dat zij de malaise zelf veroorzaakt hebben.
Een ander recent voorbeeld is de 'minister van tabak'.

quote:
[..]

Wat houdt dat in?
Poeheej, das een flinke uitleg. Daarvoor kan ik je beter verwijzen naar documentaires als Future by Design, Zeitgeist 2,3 (niet deel 1)(allen gratis en vrij te vinden op internet), of websites van The Zeitgeist Movement en The Venus Project (die zo te zien geld hebben gestoken in een nieuwe website... :N).

Kortgezegd draait het om vrij delen van informatie en goederen, gericht op het welzijn van de mens en zijn omgeving, waarbij efficiëntie en duurzame overproductie voorziet in de (basis)behoeften van elk mens op aarde, zonder daarbij de planeet in gevaar te brengen.
Het doet mij vaak denken aan de maatschappij op aarde van Star Trek: The Next Generation; utopisch, maar niet onrealiseerbaar.

Voordat je het verwerpt onder de noemer van Science Fiction, bekijk het even. Neem de informatie op en wees zo kritisch als je kan. Waar een fout zit, wacht een oplossing. ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Gray op 31-10-2011 01:24:27 ]
  maandag 31 oktober 2011 @ 09:16:37 #117
8372 Bastard
Persona non grata
pi_103775850
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 23:45 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Daar is ook helemaal niks mis mee. het is alleen wel scheef als er van alles mis is in de ogen van anderen met je als dat niet je keuze is. Het is een keuze, geen plicht.
Nou dat lijkt mij toch wel duidelijk tegenwoordig. Er is bijvoorbeeld geen kerkelijke macht haast meer die opdraagt dat je om mee te tellen minimaal 6 kinderen dient te hebben en voor eeuwig trouw moet blijven.

(ik had toch al in deze reeks gepost :? )
The truth was in here.
  maandag 31 oktober 2011 @ 10:27:22 #118
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103777379
Israel 1 november ook een general strike als het goed is en misschien nog wat staten in Amerika
die meedoen :P
pi_103778014
The Venus Project praktisch gezien in 10 jaar klaar kunnen hebben? Gray, wat heb jij zitten snuiven en doe mij ook wat van dat spul... ;) Ik denk dat je bedoelt dat het 'theoretisch' in 10 jaar moet kunnen.

Hoewel ik vind dat TVP de goede richting aangeeft zijn er een heleboel problemen die opgelost moeten worden, voor je kunt beginnen met implementeren. Daar komt nog bij dat er een aantal onderdelen van de plannen van Fresco zitten die onmogelijk binnen 10 jaar opgelost kunnen worden en we het daar nooit over eens gaan worden. Immers, we hebben hier regelmatig discussies over hoe een democratie er uit moet zien. Ik ben het daarin met Fresco eens, namelijk dat niet een 'majority of people' de beslissingen neemt, maar een 'majority of people with technical competence'. Iets waarover we het op dit forum al niet eens kunnen worden. Klinkt als een detail, maar het is een essentieel onderdeel van TVP dat de deelnemers in een dergelijke maatschappij dat accepteren.
  maandag 31 oktober 2011 @ 11:24:05 #120
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103779016
pi_103781752
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:50 schreef Hoppahoppa het volgende:
The Venus Project praktisch gezien in 10 jaar klaar kunnen hebben? Gray, wat heb jij zitten snuiven en doe mij ook wat van dat spul... ;) Ik denk dat je bedoelt dat het 'theoretisch' in 10 jaar moet kunnen.

Hoewel ik vind dat TVP de goede richting aangeeft zijn er een heleboel problemen die opgelost moeten worden, voor je kunt beginnen met implementeren. Daar komt nog bij dat er een aantal onderdelen van de plannen van Fresco zitten die onmogelijk binnen 10 jaar opgelost kunnen worden en we het daar nooit over eens gaan worden. Immers, we hebben hier regelmatig discussies over hoe een democratie er uit moet zien. Ik ben het daarin met Fresco eens, namelijk dat niet een 'majority of people' de beslissingen neemt, maar een 'majority of people with technical competence'. Iets waarover we het op dit forum al niet eens kunnen worden. Klinkt als een detail, maar het is een essentieel onderdeel van TVP dat de deelnemers in een dergelijke maatschappij dat accepteren.
'With technical competence'. Wie gaat beslissen wie dat zijn? Ongetwijfeld zijzelf, zoals dat altijd is met opgeblazen ego's...
pi_103785647
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

'With technical competence'. Wie gaat beslissen wie dat zijn? Ongetwijfeld zijzelf, zoals dat altijd is met opgeblazen ego's...
:)

Grappig, als dat uit jou komt.
pi_103787871
Mooie is dat Ali ook werkelijk alles en iedereen wantrouwt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:09:10 #124
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_103789321
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 21:40 schreef Gray het volgende:
Thanks! In ruil voor dat liefs picdump ik deze:

[ afbeelding ]
Wat een onzin. Volgens mij ben je geheel vrij om te trouwen, kinderen te krijgen etc etc.
Het zijn keuzes die je ZELF maakt.
pi_103790737
quote:

Beslissingen over wat dan? Welke technologie?

[ Bericht 1% gewijzigd door Loppe op 31-10-2011 16:48:18 ]
  Moderator maandag 31 oktober 2011 @ 19:12:29 #126
249559 crew  Lavenderr
pi_103797572
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:09 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Wat een onzin. Volgens mij ben je geheel vrij om te trouwen, kinderen te krijgen etc etc.
Natuurlijk is dat zo.
Vrije wil, eigen keuzes.

Een Venusproject of communisme zal nooit werken.
Puur vanwege het feit dat er altijd een strijd om de macht zal blijven bestaan. Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar.
Het gaat wellicht een poosje goed, maar op een gegeven moment komt er toch weer een leider naar voren en daarna weer mensen die de macht weer over willen nemen. Zo gaat het altijd. Dat is ons wel duidelijk geworden uit de geschiedenis.
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:32:03 #127
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103798880
Wat we nu hebben werkt in ieder geval niet , er is niet voor niks een wereldrevolutie
waarin mensen pas stoppen als het is veranderd omdat ze zo niet meer verder kunnen .
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:38:37 #128
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_103799305
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat zo.
Vrije wil, eigen keuzes.

Een Venusproject of communisme zal nooit werken.
Puur vanwege het feit dat er altijd een strijd om de macht zal blijven bestaan. Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar.
Het gaat wellicht een poosje goed, maar op een gegeven moment komt er toch weer een leider naar voren en daarna weer mensen die de macht weer over willen nemen. Zo gaat het altijd. Dat is ons wel duidelijk geworden uit de geschiedenis.
Inderdaad, mensen willen altijd voorruit, mensen willen altijd een treetje hoger staan in de maatschappelijke status. Mensen willen altijd meer. Zonder deze mentaliteit hadden we ook nooit zo ongekende welvaart gekend.

Dit is ook gewoon hoe we als mens geprogrameerd zijn. Ik ben wel van mening dat de verhouding soms wel heel scheef zijn en dat we met al onze techniek echt wel meer rekening kunnen houden met de natuur. Daarnaast mogen mensen wel weer wat meer ogen krijgen voor wat belangrijk is in het leven en voor de duidelijkheid dat zijn niet altijd luxe producten.
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:41:31 #129
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_103799493
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:32 schreef Summers het volgende:
Wat we nu hebben werkt in ieder geval niet , er is niet voor niks een wereldrevolutie
waarin mensen pas stoppen als het is veranderd omdat ze zo niet meer verder kunnen .
Je kan ook overdrijven. Eigenlijk hebben we in Nederland heel weinig te klagen.
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:46:11 #130
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_103799797
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:41 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je kan ook overdrijven. Eigenlijk hebben we in Nederland heel weinig te klagen.
En hierbij geef jij de garantie dat dit altijd zo blijft?
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:50:13 #131
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_103800056
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:46 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

En hierbij geef jij de garantie dat dit altijd zo blijft?
Nee, de welvaart is op zijn retour. Ik denk dat dit voor de verwende westerse burgers ook heel niet zo gek is.

Misschien dat men er dan weer achterkomt wat belangrijk is. Je word immers niet gelukkig van een nieuwe flatscreen of een nieuwe auto.

Het is bijvoorbeeld van de zotte als je ziet hoe hedendaagse ouders denken hun kinderen te om te kopen met knetterduur speelgoed. Zelfs dat word als status symbool gezien.
pi_103802139
Onverwacht neveneffect:
quote:
De wereldwijde Occupy Wall Street-beweging heeft maandag een bizar slachtof­fer geëist. De deken van de Londense St. Paul's Cathedral neemt ontslag na mas­sale kritiek op zijn optreden tegen de Londense betogers.

Graeme Knowles, deken van de grootste An­glicaanse kerk in Londen heeft zijn ontslag aangeboden aan Hare Majesteit de Koningin. De geestelijke neemt ontslag omdat zijn positie on­houdbaar is geworden. Vorige week hadden Knowles en andere kerkleiders gerechtelijke stappen ondernomen om de Occupy London-de­monstranten te verplichten weg te gaan.

Al geruime tijd kamperen die demonstranten op het plein voor St. Paul's Cathedral. Dat de Occupy'ers daar beland waren was toeval. Eigen­lijk wilden ze de terreinen rond de London Stock Exchange bezetten. Net als de originele Occupy Wall Street-beweging viseren zij het ongebreidelde kapitalisme, gesymboliseerd door de beurs.

Maar de gronden rond de LSE zijn privaat terrein. Daarom kozen ze voor St. Paul's, eveneens in het hart van de Londense City. In het begin leken de geestelijken de Occupy-beweging wel­gezind. Ze vroegen de politie zelfs afstand te houden.
Escalatie

Gaandeweg groeide de ergernis. De betogers verhinderden de toegang tot St. Paul's, von­den de geestelijken. De kathedraal ging zelfs een week dicht wegens mogelijk brandgevaar. Het was de eerste keer sinds WO II dat zoiets gebeurde. St. Paul's kreeg veel kritiek van de top van de Anglicaanse kerk voor die beslissing. Dat was de druppel voor het bestuur van St. Paul's waarop ze de gerechtelijke stappen ondernamen. Met een ongeziene golf van protest in de media en bij de publieke opinie tot gevolg.

Knowles is al de tweede Britse geestelijke verbonden aan St. Paul's die ontslag neemt. Eerder was de kanunnik opgestapt omdat hij zich niet kon verzoenen met het idee dat vreedzame de­monstraten met geweld zouden verjaagd worden.

Het hoofd van de Anglicaanse kerk, aartsbisschop Rowan Williams, noemde de toestand 'heel spijtig nieuws'. 'De gebeurtenissen van de laatste weken tonen aan dat beslissingen ge­maakt te goeder trouw door goede mensen onder buitengewone druk, heel onwelkome en niet te voorziene gevolgen kunnen hebben. (...) 'De dringende eisen van de demonstranten rond St. Paul's blijven evenwel op de tafel en we moeten, als kerk en gemeenschap, samen­werken om te zorgen dat ze gehoord worden.'

De demonstranten van Occupy Londen kijken intussen met verstomming naar de diepe verdeeldheid die ze veroorzaakt hebben binnen het bestuur van St. Paul's. Ons doel is niet de kerk, klinkt het verontschuldigend bij velen onder hen.
http://www.tijd.be/nieuws(...)ren.9122266-3140.art
pi_103802209
quote:
Arm meisje, denk je echt dat er een wereldrevolutie gaande is?
  maandag 31 oktober 2011 @ 20:23:38 #134
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_103802254
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:50 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Nee, de welvaart is op zijn retour. Ik denk dat dit voor de verwende westerse burgers ook heel niet zo gek is.

Misschien dat men er dan weer achterkomt wat belangrijk is. Je word immers niet gelukkig van een nieuwe flatscreen of een nieuwe auto.

Het is bijvoorbeeld van de zotte als je ziet hoe hedendaagse ouders denken hun kinderen te om te kopen met knetterduur speelgoed. Zelfs dat word als status symbool gezien.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. :Y
pi_103804968
quote:
whehehhee, ik denk dat er een heleboel mensen zijn die protesteren omdat ze balen van het feit dat het niet mee door kan gaan zoals ze gewend waren.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_103807265
quote:
Nu ik erover nadenk kan het wat langer duren ja. :P Wel denk ik dat wij het nog zouden kunnen meemaken, maar dat is meer een onderbuikgevoel, of 'waar het hart vol van is'. ;)

quote:
Blijf je nog steeds zitten met kliekjes die elkaar in positie kunnen houden... Ik denk dat we hier nog eens goed over moeten denken/discussiëren, maar dat is voor een ander topic.

quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:09 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Maar het is maatschappelijk verantwoord, onderdeel van een ideaal plaatje, groepsdruk enzo. :)

quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:38 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Inderdaad, mensen willen altijd voorruit, mensen willen altijd een treetje hoger staan in de maatschappelijke status. Mensen willen altijd meer. Zonder deze mentaliteit hadden we ook nooit zo ongekende welvaart gekend.

Dit is ook gewoon hoe we als mens geprogrameerd zijn. Ik ben wel van mening dat de verhouding soms wel heel scheef zijn en dat we met al onze techniek echt wel meer rekening kunnen houden met de natuur. Daarnaast mogen mensen wel weer wat meer ogen krijgen voor wat belangrijk is in het leven en voor de duidelijkheid dat zijn niet altijd luxe producten.
Er is zeker ruimte om te groeien. Wie weet tot hoever dat gaat, wat we ontdekken over 'nature, nurture'. O+

quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:23 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Geheel afhankelijk van wat en hoeveel verandert, in welk tijdsbestek. Dat kunnen we straks pas beoordelen, en nu actief aan bijdragen. O-)
pi_103808017
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:51 schreef Gray het volgende:

[..]

Vaker niet dan wel leuk, zinloos, gemeen en achterlijk.
Maar ligt dat niet aan de mensen zelf in plaats van de activiteit?
pi_103812637
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar ligt dat niet aan de mensen zelf in plaats van de activiteit?
Kwestie van perspectief denk ik.
  dinsdag 1 november 2011 @ 01:48:57 #139
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103818674
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:23 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dat besefte ik 6 weken geleden en sindsdien merk ik dat er mensen zijn die dat ook zien en mensen die dat niet zien , maar dat is vast toeval .
  dinsdag 1 november 2011 @ 08:39:39 #140
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103820274
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:02 schreef nokwanda het volgende:

[..]

whehehhee, ik denk dat er een heleboel mensen zijn die protesteren omdat ze balen van het feit dat het niet mee door kan gaan zoals ze gewend waren.
In Spanje zijn er bijv tien duizenden mensen op straat gezet , ik kan me voorstellen dat ze net als voorheen een dak boven hun hoofd willen , kijk al die voedselbanken in Nederland , heb je echt niet door dat mensen overal vechten voor primaire levensbehoeften en een menswaardig bestaan en niet voor een grotere tv naast de vuilnisbak op straat .
Gevaarlijke ontwikkeling dat we niks meer zien en het ons niks meer kan schelen en alles prima is .
  dinsdag 1 november 2011 @ 09:07:45 #141
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103820794
Hoi :W

quote:
Het Occupy-kamp op het Beursplein in Amsterdam wordt ’s nachts vrijwel niet bewoond. Tachtig tot negentig procent van de tenten is 's nachts leeg. Dat blijkt uit eigen onderzoek van Editie NL. De VVD Amsterdam vindt dat de tenten zo snel mogelijk weg moeten.

EditieNL bezocht afgelopen nacht het tentenkamp en filmde met een infraroodcamera waarop lichaamswarmte blootgesteld kan worden.

Met de speciale camera is ontdekt dat de meeste tenten, zo'n tachtig tot negentig procent, leeg zijn. Zie de beelden hiernaast. (Een lege tent is blauw en mensen in de tent kleuren rood op). Dat betekent dat de Occupy-ers niet op het Beursplein slapen, maar in hun eigen bed. ’s Nachts wordt het plein dus niet gebruikt.

VVD: weg dat kamp
De VVD in Amsterdam wil een einde aan het tentenkamp op het Beursplein. VVD'er Robert Flos is 'geschokt' door de onthulling van Editie NL dat het kamp 's nachts nagenoeg onbewoond is. Hij vindt dat de Amsterdamse burgemeester zo snel mogelijk een eind moet maken aan het kamp.

Zelfde verhaal in Londen
Eerder ontdekten journalisten van The Daily Telegraph dat op het Occupy-kamp in Londen slechts 1 op de 10 tenten ’s nachts wordt bewoond.

http://www.rtl.nl/compone(...)tenten-zijn-leeg.xml
VVD wil het kamp weg :')

Nou ben ik ook niet steeds blijven slapen :P
Ik heb een kind, die moet naar school enzo... en als er 's avonds of 's nachts beter gezegd, geen actie gevoerd wordt, mogen we overdag ook geen actie voeren?
En al worden er 1 op de 10 bewoond, het is dus wel bewoond...
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_103820865
Nog steeds treurig, wel tegen het systeem zijn en ondertussen zijn de meeste occupiers werkloos en trekken ze uitkering uit het systeem dat ze haten.
  dinsdag 1 november 2011 @ 09:15:13 #143
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103820973
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:10 schreef Apekoek het volgende:
Nog steeds treurig, wel tegen het systeem zijn en ondertussen zijn de meeste occupiers werkloos en trekken ze uitkering uit het systeem dat ze haten.
Heb je het tegen mij? :(
pi_103821162
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:15 schreef heartz het volgende:

[..]

Heb je het tegen mij? :(
Ik heb het topic niet gelezen, voldoe je aan de omschrijving?
  dinsdag 1 november 2011 @ 09:29:29 #145
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103821385
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:21 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik heb het topic niet gelezen,

voldoe je aan de omschrijving?
Nee.

Ik vraag dan nu naar de gegevens van je onderzoek :P
Ik vraag me af hoe je tot de conclusie komt dat de meeste occupyers een uitkering trekken?
Er zijn namelijk ook wat mensen uit de juridische wereld bij, ondernemers, mensen die steeds minder en minder en minder gaan verdienen. Mensen die ontslagen zijn omdat er geen plek meer is (dus goedkoper is) zoals in de thuiszorg. Ook aardig wat ouderen trouwens.
Misschien is het nu niet zo druk, maar de opkomst van de 15e okt toont wel wat; waren dat volgens jou ook allemaal uitkeringtrekkers?
pi_103821774
Wellicht selectieve media. Neemt niet weg dat de groep waar jij het over hebt niet de meerderheid heeft gevormd. Dat is weer selectief vanuit jouw perspectief.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:29 schreef heartz het volgende:

[..]

Nee.

Ik vraag dan nu naar de gegevens van je onderzoek :P
Ik vraag me af hoe je tot de conclusie komt dat de meeste occupyers een uitkering trekken?
Er zijn namelijk ook wat mensen uit de juridische wereld bij, ondernemers, mensen die steeds minder en minder en minder gaan verdienen. Mensen die ontslagen zijn omdat er geen plek meer is (dus goedkoper is) zoals in de thuiszorg. Ook aardig wat ouderen trouwens.
Misschien is het nu niet zo druk, maar de opkomst van de 15e okt toont wel wat; waren dat volgens jou ook allemaal uitkeringtrekkers?
  dinsdag 1 november 2011 @ 09:47:10 #147
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103821832
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:45 schreef Apekoek het volgende:
Wellicht selectieve media. Neemt niet weg dat de groep waar jij het over hebt niet de meerderheid heeft gevormd. Dat is weer selectief vanuit jouw perspectief.

[..]

Daar kan je helemaal gelijk in hebben :D
Daarom vraag ik naar de gegevens van je onderzoek :P
pi_103822119
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:47 schreef heartz het volgende:

[..]

Daar kan je helemaal gelijk in hebben :D
Daarom vraag ik naar de gegevens van je onderzoek :P
Nos nieuws, rtl nieuws , pownews, zwervers hier op straat bij occupy groningen.
  dinsdag 1 november 2011 @ 10:10:25 #149
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103822366
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:59 schreef Apekoek het volgende:

[..]

-O-
  dinsdag 1 november 2011 @ 11:37:01 #150
359495 Jack_
Lekkerbek
pi_103824918
quote:

[..]

Nou... poe hey!
"So then, when you die, you're not going to have to put up with everlasting non-existence, because that's not an experience." ~ Alan Watts
pi_103825309
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 11:37 schreef Jack_ het volgende:

[..]

Nou... poe hey!
Geen onderzoek idd, maar dat is wel het gemiddelde dat elke NLer ziet! Dat lijkt mij dan niet de bedoeling voor wat occupy uitdraagt, dus werkt het niet?
  dinsdag 1 november 2011 @ 11:53:58 #152
359495 Jack_
Lekkerbek
pi_103825591
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 11:46 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Geen onderzoek idd, maar dat is wel het gemiddelde dat elke NLer ziet! Dat lijkt mij dan niet de bedoeling voor wat occupy uitdraagt, dus werkt het niet?
Elke Nederlander? What the.. Het aantal ouderen wat op is komen dagen is gigantisch, mensen die hebben gezien hoe het land naar de tyfus is geweest, opklom en weer naar de tyfus gaat.. mensen die keihard hebben gewerkt of nog steeds keihard werken...

Ik denk dat er meer Nederlanders zijn die begrijpen wat er aan de hand is, maar dat niet iedereen er iets mee doet is een persoonlijke keuze.. de mensen die daar zitten zijn laten we zeggen... de extreme die-hards die over het algemeen niets meer te verliezen hebben... ze zijn het namelijk al kwijt.
"So then, when you die, you're not going to have to put up with everlasting non-existence, because that's not an experience." ~ Alan Watts
pi_103826851
Dat is klote maar in NL hoef je niet dakloos te zijn, daar hebben wij een zeer sterk sociaal stelsel voor. Dat is te danken aan het kapitalisme en de deftige belastingen die NL daarop hanteert. In mijn opinie is het daarom niet terecht om in rijk land als NL met alle voorzieningen tegen de maatschappij te trappen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 11:53 schreef Jack_ het volgende:

[..]

Elke Nederlander? What the.. Het aantal ouderen wat op is komen dagen is gigantisch, mensen die hebben gezien hoe het land naar de tyfus is geweest, opklom en weer naar de tyfus gaat.. mensen die keihard hebben gewerkt of nog steeds keihard werken...

Ik denk dat er meer Nederlanders zijn die begrijpen wat er aan de hand is, maar dat niet iedereen er iets mee doet is een persoonlijke keuze.. de mensen die daar zitten zijn laten we zeggen... de extreme die-hards die over het algemeen niets meer te verliezen hebben... ze zijn het namelijk al kwijt.
  dinsdag 1 november 2011 @ 13:42:19 #154
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103828901
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:32 schreef Apekoek het volgende:
Dat is klote maar in NL hoef je niet dakloos te zijn, daar hebben wij een zeer sterk sociaal stelsel voor. Dat is te danken aan het kapitalisme en de deftige belastingen die NL daarop hanteert. In mijn opinie is het daarom niet terecht om in rijk land als NL met alle voorzieningen tegen de maatschappij te trappen.

[..]

Had je het net niet over die al die zwervers die je bij occupy zag :P

Nee ff serieus, wat zeg je nu?
Dat we in Nederland geen daklozen hebben?
pi_103829042
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:42 schreef heartz het volgende:

[..]

In NL kun je altijd een uitkering krijgen...
  dinsdag 1 november 2011 @ 13:48:58 #156
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103829086
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:47 schreef Apekoek het volgende:

[..]

In NL kun je altijd een uitkering krijgen...
Dat vraag ik niet.
Als je een uitkering krijgt kan je ook dakloos zijn hoor ;)
pi_103829279
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:48 schreef heartz het volgende:

[..]

Dat vraag ik niet.
Als je een uitkering krijgt kan je ook dakloos zijn hoor ;)
Dan doe je iets niet goed, dat is dan eerder aan jezelf te danken. Met een uitkering kun je een dak boven je hoofd hebben, te allen tijde. In heel veel landen krijg je niet eens een uitkering, daar ben je dan verplicht dakloos! Nogmaals NL is een occupy beweging onterecht met een dergelijk stelsel die wij hebben, als
1 van de best wereldwijd! Wat wil je nog meer?
  dinsdag 1 november 2011 @ 14:14:40 #158
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103829803
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:56 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dan doe je iets niet goed, dat is dan eerder aan jezelf te danken. Met een uitkering kun je een dak boven je hoofd hebben, te allen tijde. In heel veel landen krijg je niet eens een uitkering, daar ben je dan verplicht dakloos!
Nogmaals. Je begrijpt het niet helemaal.
Je kan dakloos zijn en een uitkering ontvangen. Je ontvangt je post dan bij de Sociale Dienst of het CWI.

Hoe bedoel je met een uitkering kun je een dak boven je hoofd hebben :?
Als je geen dak hebt (dus geen huis), krijg je gewoon minder uitkering, want je hebt minder lasten.

Sommige mensen die in noodsituaties verkeren komen in aanmerking voor een urgentie.
Maar lang niet iedereen die in een 'noodsituatie' verkeert wordt geholpen.
En zelfs al heb je urgentie, dan zijn er nog andere 'urgenten' voor je die op een wachtlijst terecht komen.

Is allemaal wet- en regelgeving. Het is mij overduidelijk dat je hier geen kaas van hebt gegeten, hoe kom je aan die onzin? :)

quote:
Nogmaals NL is een occupy beweging onterecht met een dergelijk stelsel die wij hebben, als
1 van de best wereldwijd! Wat wil je nog meer?
En dan uit die onzin lekker conclusies gaan trekken ^O^

Maar er valt dus niets meer te verbeteren volgens jou? Want we zijn al de beste ofzo?
Ik hou wel van Nederland hoor O+
Maar volgens mij weet je te weinig.
  dinsdag 1 november 2011 @ 15:24:11 #159
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103831872
quote:

[..]

sprakeloos :D
pi_103832825
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 15:24 schreef Summers het volgende:

[..]

sprakeloos :D
Nergens zeg ik dat dit goed onderzoek is en nergens zeg ik dat dit de Telegraaf journalistiek ontstijgt. Desalniettemin is dit het beeld dat de gemiddelde Nederlander heeft die zich niet al te veel interesseert in de Occupy beweging. Zo kom ik ook op mijn vooroordelen... Je zou je dan ook af kunnen vragen, is de demonstratie dan wel geslaagd?
  dinsdag 1 november 2011 @ 15:52:54 #161
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103833051
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 15:48 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Nergens zeg ik dat dit goed onderzoek is en nergens zeg ik dat dit de Telegraaf journalistiek ontstijgt. Desalniettemin is dit het beeld dat de gemiddelde Nederlander heeft die zich niet al te veel interesseert in de Occupy beweging. Zo kom ik ook op mijn vooroordelen... Je zou je dan ook af kunnen vragen, is de demonstratie dan wel geslaagd?
Nou de revolutie blijft idd uit :P
  dinsdag 1 november 2011 @ 17:09:33 #162
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103836550
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 15:48 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Aangezien je alleen alles te zien krijgt op internet omdat de hele wereld inclusief Nederland het blijkbaar niet mag weten of volgen is dat ook niet zo gek .
Gelukkig mochten we het midden oosten per minuut volgen en toen wist de media de youtube filmpjes wel te vinden .
Vanaag in het nieuws vreedzaam OWS NYC en hun tentjes dus misschien krijgen we over een maand weer een korte update :')
pi_103837179
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:09 schreef Summers het volgende:

[..]

Aangezien je alleen alles te zien krijgt op internet omdat de hele wereld inclusief Nederland het blijkbaar niet mag weten of volgen is dat ook niet zo gek .
Gelukkig mochten we het midden oosten per minuut volgen en toen wist de media de youtube filmpjes wel te vinden .
Vanaag in het nieuws vreedzaam OWS NYC en hun tentjes dus misschien krijgen we over een maand weer een korte update :')
Ik snap de vergelijking met het midden oosten niet? Naar mijn weten hebben wij hier geen staats TV en ook gewoon youtube, naar mijn weten is onze welvaart toch net een stukje beter dan dat de standaard in Libie was en is? Naar mijn weten martelt Rutten geen tegenhangers ergens in een kelder...
  dinsdag 1 november 2011 @ 17:25:12 #164
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103837328
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:22 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik snap de vergelijking met het midden oosten niet? Naar mijn weten hebben wij hier geen staats TV en ook gewoon youtube, naar mijn weten is onze welvaart toch net een stukje beter dan dat de standaard in Libie was en is? Naar mijn weten martelt Rutten geen tegenhangers ergens in een kelder...
Nee we bewaren vrede boven Libië :')
En we stelen ook geen olie :X
pi_103837522
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:25 schreef heartz het volgende:

[..]

Nee we bewaren vrede boven Libië :')
En we stelen ook geen olie :X
Lekker paranoïde allemaal weer. Helaas zal olie altijd een zeer belangrijk handels item zijn, doen we niks aan en bloedvergiet zal nooit helemaal ophouden. De mens heeft altijd en over alle eeuwen genomen in oorlog gezeten, het is iets wat in de aard zit. Een paar bomenknuffelaars kunnen dat helaas niet veranderen, het is een utopie. Wel was Khadaffi natuurlijk een lafaard die het volk intimideerde. Nu Navo heeft ingegrepen kan er gewerkt worden aan een democratie, natuurlijk hebben de Westerse landen weer een goede band met de verzet strijders dus ja olie zal altijd in het spel blijven en zijn. Hoe je het ook went of keert
  dinsdag 1 november 2011 @ 17:33:38 #166
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103837691
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:29 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Lekker paranoïde allemaal weer. Helaas zal olie altijd een zeer belangrijk handels item zijn, doen we niks aan en bloedvergiet zal nooit helemaal ophouden. De mens heeft altijd en over alle eeuwen genomen in oorlog gezeten, het is iets wat in de aard zit. Een paar bomenknuffelaars kunnen dat helaas niet veranderen, het is een utopie. Wel was Khadaffi natuurlijk een lafaard die het volk intimideerde. Nu Navo heeft ingegrepen kan er gewerkt worden aan een democratie, natuurlijk hebben de Westerse landen weer een goede band met de verzet strijders dus ja olie zal altijd in het spel blijven en zijn. Hoe je het ook went of keert
Gewerkt worden aan een democratie?
Oooh wacht, je wekt de indruk dat we hier in Nederland wel in een democratie leven :P
pi_103844730
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 13:42 schreef heartz het volgende:

[..]

We hebben ze wel, maar die kiezen er zelf voor.
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:08:02 #168
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103845427
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:56 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

We hebben ze wel, maar die kiezen er zelf voor.
Bij de oorzaak komt meestal meer kijken dan alleen 'slechte keuzes'.
Ik geef toe dat er scumbags rondlopen. Maar ik ga niet alle zwervers bestempelen, dan zou ik ze eerst persoonlijk moeten analyseren en zelfs dan nog.
Kijk bijvoorbeeld naar jongeren waarvan hun ouders slechte keuzes maken, en die kids de consequenties moeten dragen. Niet echt eigen keuze niet.
pi_103845729
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:33 schreef heartz het volgende:

[..]

Gewerkt worden aan een democratie?
Oooh wacht, je wekt de indruk dat we hier in Nederland wel in een democratie leven :P
Dude democratischer dan 95% van alle landen op deze aardbol. Als er geen democratie was dan hadden nu niet diverse partijen tov de PVV komen te staan, want de meeste partijen hebben daar geen zin in. Echter NL WEL een democratie is en dat dat de stem van het volk is moeten ze er nu wel samen uitkomen. Het is me al lang duidelijk dat de occupiers in een utopie blijven zitten en alleen maar naar een droom wereld verlangen dat niet realistisch is. Als je centen wil zul je daar hard voor moeten werken. En als je met minder genoegen neemt kan dat ook in NL.
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:15:03 #170
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103845857
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:12 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dude democratischer dan 95% van alle landen op deze aardbol. Als er geen democratie was dan hadden nu niet diverse partijen tov de PVV komen te staan, want de meeste partijen hebben daar geen zin in. Echter NL WEL een democratie is en dat dat de stem van het volk is moeten ze er nu wel samen uitkomen. Het is me al lang duidelijk dat de occupiers in een utopie blijven zitten en alleen maar naar een droom wereld verlangen dat niet realistisch is. Als je centen wil zul je daar hard voor moeten werken. En als je met minder genoegen neemt kan dat ook in NL.
Dude! w/
pi_103846140
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:15 schreef heartz het volgende:

[..]

Dude! w/
Maar wat denk je daarvan? Tja leven kan soms hard zijn, voor de 1 meer dan de ander, ik geef toe dat dat naar kan zijn.
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:35:36 #172
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103847090
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:19 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Maar wat denk je daarvan? Tja leven kan soms hard zijn, voor de 1 meer dan de ander, ik geef toe dat dat naar kan zijn.
Ik denk dat nog veel te veel peeps hier in Holland denken dat we in een democratie leven. :P
Maar persoonlijk is het een te lang verhaal.
Dan moet je beginnen bij het new world order topic deel 1 :P
En dan zou ik het hoogstwaarschijnlijk nog aan moeten vullen.

Ik denk dat iedereen er naar zijn weten het beste van moet proberen te maken.
Verder denk ik dat de sociaal sterkere de sociaal zwakkere moet helpen.
Dat we elkaar moeten helpen en niet kapot moeten maken.
Ik bedoel, onze regeringen voeren oorlog terwijl het grootste deel van de bevolking daar niet achter
staat. Heb je weleens gezien wat er aan oorlog wordt uitgegeven?
Wat eigenlijk waardeloos is vergeleken bij het leed dat het teweegbrengt.
Ik kan niet zo goed tegen onoprechtheid en onrechtvaardigheid.
Al met al probeer ik op mijn manier bij te dragen. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door heartz op 01-11-2011 22:59:41 ]
  woensdag 2 november 2011 @ 08:08:00 #173
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103863847
quote:
AMSTERDAM - De Arabische lente, de exorbitante bonussen, de almacht van de grote bedrijven; geen discussiepunt is taboe tijdens de nachtelijke uurtjes op het Beursplein bij het ingaan van de tweede protestweek van Occupy Amsterdam.

Bij het financiële centrum van Nederland bevinden zich zaterdag rond één uur 's nachts bezorgde burgers van allerlei pluimage. Van oude provo's tot jonge alternatief geklede idealisten en van dakloze Oost-Europeanen tot nieuwsgierig stappubliek.

Ontevredenheid
Het anarchistische samenhorigheidsgevoel in combinatie met de notoire ontevredenheid over de uitwassen van ons financiële systeem zorgen voor eensgezindheid, maar ook doelloosheid.

Want door het nog ontbreken van een duidelijke agenda, mist de Amsterdamse tak van de Occupy-beweging richting, en straalt daarom machteloosheid uit.

Protestmars
Naarmate de nacht vordert, kruipen steeds meer actievoerders de kampeertenten in om weer fit te zijn voor de protestmars de volgende dag. Rond half drie is er dan nog een groep van ongeveer vijftig mensen over. De een speelt op de gitaar en de ander voert nog een politieke discussie.

Rond vier uur 's nachts is de groep geslonken tot ongeveer dertig. Door de centrale ligging trekt het Beursplein ook veel daklozen aan, waarvan er velen amper nog op hun benen kunnen staan. Studenten ontbreken bijna geheel, toeristen en rugzaktoeristen zijn er des te meer.

Amsterdam
De Amerikaanse Bryan Snell voelt zich meer thuis in Amsterdam dan bij de protesten in New York. "Het gaat hier meer om de invulling van je leven, in plaats van de eigen financiële problemen", zegt de 25-jarige uit Louisiana, die al drie jaar op reis is van het geld van zijn overleden vader. "Iedereen doet waar hij zin in heeft, pleit voor de eigen standpunten en maakt er zelfs nog een feestje van."

Op de vraag of de New Yorkse demonstranten niet meer reden tot klagen hebben, antwoordt Snell bevestigend. "In Amerika is amper sociale zekerheid, de armoede is groter dus ook de ontevredenheid. In Amerika zijn de demonstranten uit alle lagen van de bevolking. Dat is hier volgens mij stukken minder."

Week
De bijna 60-jarige Ali Maas uit Roermond vertoeft al een week, samen met haar twee honden, op het terrein. "Er wordt te veel gedronken, geblowd en andere drugs gebruikt. Veel mensen doen niks, verblijven hier alleen", zegt ze om acht uur 's ochtends.

Veel geïnteresseerde voorbijgangers lijken zich dan ook moeilijk te kunnen identificeren met de vele markante figuren die er rondlopen. Hierdoor, en door het ontbreken van een duidelijk doel, lijkt de drempel voor de buitenstaander zich aan te sluiten te groot. En zo is het lastig voor Occupy Amsterdam uit te groeien tot grotere proporties.
http://www.pzc.nl/nieuws/(...)ging-mist-agenda.ece
Vooral in het weekend trekt het een groter (en breder) publiek...
pi_103864183
Kijk dat geeft dus het verkeerde signaal...

De bijna 60-jarige Ali Maas uit Roermond vertoeft al een week, samen met haar twee honden, op het terrein. "Er wordt te veel gedronken, geblowd en andere drugs gebruikt. Veel mensen doen niks, verblijven hier alleen", zegt ze om acht uur 's ochtends.
  woensdag 2 november 2011 @ 09:02:16 #175
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103864586
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 08:37 schreef Apekoek het volgende:
Kijk dat geeft dus het verkeerde signaal...

Ook jammer voor degenen die wel wat doen, ik ben bang dat het toch de minderheid is.
Maar neem mij nou, ik kan daar niet iedere dag staan.
Vanaf de 15e ben ik tot en met dinsdag de 18e geweest. (Alleen overdag hoor :P)
Afgelopen weekend was ik er...
Waarschijnlijk ga ik deze vrijdag heen, overmorgen. Dit weekend gaat me echt niet lukken.
En dan probeer ik volgend weekend weer.
Zo kan iedereen anytime gaan of vertrekken...

Maar in ieder geval zijn er wat punten waar behoorlijk aan gewerkt mag worden.
Zoals het bedenken en uitvoeren van activiteiten en het bijhouden van een agenda daarbij.
Misschien kan een draaiboek ofzo helpen. Niet dat er per se leiding moet zijn, maar het moet wel wat georganiseerder. En veel meer promo...
Misschien dat ik nog kan bij dragen misschien niet. :P
  woensdag 2 november 2011 @ 09:06:29 #176
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103864652
Nog meer punten van verbetering mag hier wel geopperd worden :9~
  woensdag 2 november 2011 @ 09:12:54 #177
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103864766
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:35 schreef heartz het volgende:

[..]

Ik denk dat nog veel te veel peeps hier in Holland denken dat we in een democratie leven. :P
Onze volksvertegenwoordigers van de EU die het belachelijk vinden dat een volk hun eigen toekomst beslist is gewoon al duidelijk , Sarkozy is verbijsterd maar ik ook .
  woensdag 2 november 2011 @ 09:43:58 #178
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103865447
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 09:12 schreef Summers het volgende:

[..]

Onze volksvertegenwoordigers van de EU die het belachelijk vinden dat een volk hun eigen toekomst beslist is gewoon al duidelijk , Sarkozy is verbijsterd maar ik ook .
De overheid heeft al zoveel macht en invloed, dat je merkt dat we wel vrij machteloos zijn.
'De strijd' die we zouden moeten leveren is misschien half begonnen, maar we zijn helemaal nog niet dichtbij het winnen. Verre van nog op dit moment.

Dat komt vooral omdat we struggelen hoe het nu dan wel moet en die ideeen (als het goede zijn, zoals basisbehoeften gratis, educatie en zorg gratis) dan sterk naar voren gebracht moeten worden om te zien of de meerheiderheid er wat voor voelt.
Ik weet ook wel dat het anders moet, maar ook ik struggel met ideeen te bedenken, zoals hoe kan onze maatschappij goed functioneren zonder geld en kapitalisme...
Het zou natuulijk makkelijker zijn als de regering mee zou helpen, maar aangezien zij tegenwerkt wordt het ons ook niet makkelijk gemaakt. Zij willen het kapitalisme behouden. En zij hebben nou eenmaal de macht....

Ach maar zelfs als er geen hoop lijkt te zijn of er weinig kans van slagen is, kunnen de rollen onverwachts omdraaien. Een klein sprankje hoop met vuur kan soms genoeg zijn om een kettingreactie te veroorzaken.
Persoonlijk verwacht ik zo min mogelijk en hoop ik zo veel mogelijk.
En bereid ik me voor klaar te staan te helpen als het menens wordt. :D
  woensdag 2 november 2011 @ 16:46:30 #179
128268 RobbieBoy
just your average nice gay guy
pi_103879797
vanaf zaterdag start ook Occupy Dordrecht, helaas bijna pal voor mijn deur
  woensdag 2 november 2011 @ 16:56:38 #180
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103880424
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 16:46 schreef RobbieBoy het volgende:
vanaf zaterdag start ook Occupy Dordrecht, helaas bijna pal voor mijn deur
Ooow dan kan je ons up to date houden :P
pi_103881306
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 16:56 schreef heartz het volgende:

[..]

Ik ga zaterdag ook weer eens kijken in Amsterdam. Ben er op 15 okt ook geweest. Benieuwd of het nog net zo druk is, maar denk het niet.
pi_103881799
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 17:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik ga zaterdag ook weer eens kijken in Amsterdam. Ben er op 15 okt ook geweest. Benieuwd of het nog net zo druk is, maar denk het niet.
Ik ga ook :) de drukte valt wel mee .. ben er nu ook een paar keer langs geweest.. het sensationele wat het eerst toch wel had is er vanaf. Volgens mij moet het echt goed naar de pleuris gaan willen mensen blijven.
  woensdag 2 november 2011 @ 17:33:37 #183
8372 Bastard
Persona non grata
pi_103882142
quote:

[..]

Je bent het met andere ogen aan het zien nu he ;)
The truth was in here.
  woensdag 2 november 2011 @ 17:37:04 #184
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103882271
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 17:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 17:25 schreef Jack_ het volgende:

[..]

Ik ga ook :) de drukte valt wel mee .. ben er nu ook een paar keer langs geweest.. het sensationele wat het eerst toch wel had is er vanaf. Volgens mij moet het echt goed naar de pleuris gaan willen mensen blijven.
Ik ga waarschijnlijk vrijdag heen.
Kunnen we misschien nog even terug koppelen :P

En volgend weekend wil ik gaan, niet aanstaand. Maar dat zie ik dan nog wel...
  woensdag 2 november 2011 @ 17:43:28 #185
8372 Bastard
Persona non grata
pi_103882522
quote:

[..]

Ik hoorde vandaag onderstaande verhaal, het is een heel verhaal maar geeft eigenlijk heel duidelijk weer wat er aan de hand is.

quote:
Er zitten vijf apen in een kooi. Op de grond zijn de apen van alle gemakken voorzien. In de kooi is ook een trap naar een verdieping hoger. Het is niet helemaal een verdieping te noemen want het is een verhoogde vloer die slechts een gedeelte is van de gehele oppervlakte op de grond.

Op de verhoogde vloer liggen bananen en de apen kunnen de bananen ruiken. Als de apen naar boven willen via de trap worden ze echter tegengehouden. En dit tegenhouden gebeurt door de onderzoekende wetenschappers met een grote brandspuit, die onder hoge druk koud water op de apen spuiten.

Elke aap wordt dusdanig hard en met met koud water van de trap gespoten dat hij het op een gegeven moment wel uit zijn hoofd laat de trap nog te beklimmen en op weg te gaan naar de bananen.

Na verloop van tijd zijn alle apen wel een keer de trap op geklommen om naar de bananen te gaan en elke keer worden ze eraf gespoten door de wetenschappers. Totdat uiteindelijk alle apen de strijd opgeven, de bananen de bananen laten en niet meer de trap beklimmen. Hoewel ze nog steeds de bananen ruiken en weten dat ze boven liggen.

Dan wordt er een aap van de originele groep van 5 apen vervangen door een nieuwe aap. De nieuwe aap ruikt de bananen en wil de trap beklimmen.

Echter... de nieuwe aap wordt tegengehouden door de 4 originale apen. De 4 originele apen behoeden de nieuwe aap voor het beklimmen van de trap en behoeden hem zodoende voor een harde straal koud water.

De nieuwe aap weet niet waarom hij van de overige 4 apen niet de trap op mag klimmen maar conformeert zich aan het gedrag van de andere apen.

Na verloop van tijd wordt er een tweede aap uit de originele groep van nu nog 4 apen gehaald. Er zijn nu 3 originele apen, een nieuwe (zij het geconformeerde) aap en een echt nieuwe aap.

De laatste nieuwe aap ruikt de bananen en wil de trap beklimmen. Maar wordt tegengehouden door de drie originele apen en de geconformeerde aap. De nieuwe aap weet niet wat hem overkomt, weet niet waarom hij niet de trap op mag klimmen op weg naar de bananen maar past zich aan en klimt niet naar de bananen.

Intussen zijn er nu twee apen die geen enkele keer zijn natgespoten op weg naar de bananen, deze bananen echter wel ruiken maar zich hebben aangepast aan het gedrag van de groep. Hoewel ze dus niet weten waarom ze hun gedrag vertonen, conformeren ze zich wel aan het groepsgedrag.

Deze proef gaat verder tot er uiteindelijk 5 nieuwe apen in de kooi zitten die:

1) de bananen ruiken
2) niet de trap beklimmen naar de bananen
3) nooit zijn natgespoten door de onderzoekende wetenschappers met de brandspuit
4) en dus niet WETEN waarom ze niet de trap beklimmen.
5) en alle 5 zijn geconformeerd aan groepsgedrag terwijl de ORIGINELE reden om dit gedrag te vertonen reeds verdwenen is.

Deze conclusie komt erg overeen met de werkelijke maatschappij. Er is zoveel aan de gang wat eigenlijk allemaal vanzelfsprekend is dat je er geen vragen over stelt. "Het zal wel zo horen"
En juist dat is nu enorm aan het omkeren, er komt verzet, er worden vragen gesteld, mensen komen in opstand want we weten eigenlijk niet hoe het zo ver heeft kunnen komen.
Wie heeft het opeens heel normaal gevonden dat je bonussen uitgekeerd krijgt ook bij tegenvallende winstcijfers en in tijden van crisis? Is bijvoorbeeld zo'n vraag. Dat was tot voor kort de gewone gang van zaken.
The truth was in here.
  woensdag 2 november 2011 @ 18:37:05 #186
128268 RobbieBoy
pi_103884549
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 16:56 schreef heartz het volgende:

[..]

tja, inderdaad. Maar gaat nog wat worden, met de winkelbevoorrading, mochten ze heel de spuiboullevard gaan bezetten, dan gaat dat absoluut voor problemen zorgen voor de Albert Heijn e,a
  woensdag 2 november 2011 @ 18:52:25 #187
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103885222
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 18:37 schreef RobbieBoy het volgende:

[..]

tja, inderdaad. Maar gaat nog wat worden, met de winkelbevoorrading, mochten ze heel de spuiboullevard gaan bezetten, dan gaat dat absoluut voor problemen zorgen voor de Albert Heijn e,a
Is er wel een beetje animo voor in Dordrecht?
  woensdag 2 november 2011 @ 19:05:41 #188
128268 RobbieBoy
pi_103885882
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 18:52 schreef heartz het volgende:

[..]

Is er wel een beetje animo voor in Dordrecht?
ik heb geen idee. Maar er zullen vast genoeg gekken rondlopen, ja.
  woensdag 2 november 2011 @ 19:07:29 #189
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103885986
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:05 schreef RobbieBoy het volgende:

[..]

ik heb geen idee. Maar er zullen vast genoeg gekken rondlopen, ja.
:Y :D
  woensdag 2 november 2011 @ 19:16:12 #190
128268 RobbieBoy
pi_103886393
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:07 schreef heartz het volgende:

[..]

ze hoeven op zaterdag avond maar een half uurtje iemand bij het leger des heils hier mensen over te halen, en de hele spuiboullevard staat dan zo vol
  woensdag 2 november 2011 @ 19:28:12 #191
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103886989
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:16 schreef RobbieBoy het volgende:

[..]

ze hoeven op zaterdag avond maar een half uurtje iemand bij het leger des heils hier mensen over te halen, en de hele spuiboullevard staat dan zo vol
Whehe... jij kan gewoon lekker thuis kamperen :P
  woensdag 2 november 2011 @ 20:00:02 #192
128268 RobbieBoy
pi_103888640
krijg ineens zin om zaterdag daar een leuke actie uit te halen. haha.

ffe in het voorbijgaan aan die sukkels me blote billen laten zien. Mischien nog een leuke anti occupy leus erop laten schrijven door iemand, haha. K zou t zo doen
  woensdag 2 november 2011 @ 20:07:53 #193
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103889068
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:00 schreef RobbieBoy het volgende:
krijg ineens zin om zaterdag daar een leuke actie uit te halen. haha.

ffe in het voorbijgaan aan die sukkels me blote billen laten zien. Mischien nog een leuke anti occupy leus erop laten schrijven door iemand, haha. K zou t zo doen
:o
  woensdag 2 november 2011 @ 20:08:45 #194
128268 RobbieBoy
pi_103889118
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:07 schreef heartz het volgende:

[..]

:o
wat?? ;) doe ik rustig, hoor. Hun vallen ons lastig met hun schijtzooi, dus val ik HUN lastig met MIJN schijtzooi :D
  woensdag 2 november 2011 @ 20:10:38 #195
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103889237
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:08 schreef RobbieBoy het volgende:

[..]

wat?? ;) doe ik rustig, hoor
Waarom zou je je bips willen tonen :?
  woensdag 2 november 2011 @ 20:13:15 #196
128268 RobbieBoy
pi_103889383
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:10 schreef heartz het volgende:

[..]

Waarom zou je je bips willen tonen :?
Hun vallen ons lastig met hun schijtzooi, dus val ik HUN lastig met MIJN schijtzooi.

Alleen hier nog iemand vinden die zo gek is om er een foto als bewijs van te durven maken, haha
  woensdag 2 november 2011 @ 20:13:20 #197
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103889386
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:08 schreef RobbieBoy het volgende:

[..]

Hun vallen ons lastig met hun schijtzooi, dus val ik HUN lastig met MIJN schijtzooi :D
Uhum pardon? -O-
  woensdag 2 november 2011 @ 20:13:57 #198
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103889426
Foutje.. uhum :P :D
  woensdag 2 november 2011 @ 20:16:24 #199
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103889580
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 17:43 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik hoorde vandaag onderstaande verhaal, het is een heel verhaal maar geeft eigenlijk heel duidelijk weer wat er aan de hand is.

[..]

Deze conclusie komt erg overeen met de werkelijke maatschappij. Er is zoveel aan de gang wat eigenlijk allemaal vanzelfsprekend is dat je er geen vragen over stelt. "Het zal wel zo horen"
En juist dat is nu enorm aan het omkeren, er komt verzet, er worden vragen gesteld, mensen komen in opstand want we weten eigenlijk niet hoe het zo ver heeft kunnen komen.
Wie heeft het opeens heel normaal gevonden dat je bonussen uitgekeerd krijgt ook bij tegenvallende winstcijfers en in tijden van crisis? Is bijvoorbeeld zo'n vraag. Dat was tot voor kort de gewone gang van zaken.
Helemaal gelijk , nog zo eentje , we worden opgevoed met het idee dat je mensen hun spaargeld niet mag pakken zonder te vragen anders heet het stelen .
  woensdag 2 november 2011 @ 20:16:57 #200
128268 RobbieBoy
pi_103889618
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:13 schreef heartz het volgende:

[..]

Uhum pardon? -O-
wij moeten dit toch ook maar pikken van hun, dat onze straten bezet worden?
  woensdag 2 november 2011 @ 20:19:21 #201
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103889753
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:16 schreef RobbieBoy het volgende:

[..]

woensdag 2 november 2011 @ 20:22:17 #202
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103889898
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2011 17:33 schreef Bastard het volgende:

[..]

Je bent het met andere ogen aan het zien nu he ;)
:Y Het is 1 grote poppenkast maar ze hadden niet gerekend op een wereldrevolutie *O*
  woensdag 2 november 2011 @ 20:22:53 #203
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103889930
  woensdag 2 november 2011 @ 20:42:54 #204
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
  woensdag 2 november 2011 @ 20:51:44 #205
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103891586
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:16 schreef RobbieBoy het volgende:

[..]

Precies , onze straten dus iedereen mag gebruik maken van die straat .
  woensdag 2 november 2011 @ 20:52:20 #206
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103891625
  woensdag 2 november 2011 @ 21:11:05 #207
128268 RobbieBoy
pi_103892754
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:51 schreef Summers het volgende:

[..]

Precies , onze straten dus iedereen mag gebruik maken van die straat .
Ja, alleen KAN dat straks niet, omdat een stelletje klootviolen de boel blokkeert, en de openbare orde zo probeert te verstoren. Hun vallen dus dan ONS lastig met hun SCHIJTZOOI. benieuwd hoe ze het gaan vinden als een ander hun daarmee lastig valt
  woensdag 2 november 2011 @ 21:13:51 #208
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103892909
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:11 schreef RobbieBoy het volgende:

[..]

Ja, alleen KAN dat straks niet, omdat een stelletje klootviolen de boel blokkeert, en de openbare orde zo probeert te verstoren. Hun vallen dus dan ONS lastig met hun SCHIJTZOOI. benieuwd hoe ze het gaan vinden als een ander hun daarmee lastig valt
En dan gaan ze je 's nachts ook nog wakker houden ^O^
  woensdag 2 november 2011 @ 21:16:23 #209
128268 RobbieBoy
pi_103893070
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:13 schreef heartz het volgende:

[..]

En dan gaan ze je 's nachts ook nog wakker houden ^O^
Ik BEN niet tegen zo'n demonstratie, maar laten ze dat lekker op het binnenhof doen, dan!
  woensdag 2 november 2011 @ 21:43:18 #210
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103894553
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:16 schreef RobbieBoy het volgende:

[..]

Ik BEN niet tegen zo'n demonstratie, maar laten ze dat lekker op het binnenhof doen, dan!
Bespreek het met je overheid .
  woensdag 2 november 2011 @ 21:46:52 #211
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103894767
Livestream general strike Oakland http://www.livestream.com/globalrevolution
  donderdag 3 november 2011 @ 08:23:59 #212
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_103905857
Hier in Amersfoort staan ongeveer 7 tenten, in het weekend zijn het er een stuk meer...
Minds are like parachutes. They only function when open.
  donderdag 3 november 2011 @ 13:29:23 #213
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103925268
Occupy Oakland wordt een klein succes genoemd in de Amerikaanse media:

Nu vraag ik je: klein?
  donderdag 3 november 2011 @ 20:45:27 #215
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_103930173
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:28 schreef Gray het volgende:
[ afbeelding ]
Shiiiiiit :{
  donderdag 3 november 2011 @ 22:41:48 #216
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103938037
  donderdag 3 november 2011 @ 23:19:41 #217
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103940656
quote:
DJ Isis steekt Occupy Amsterdam hart onder de riem.
Optreden, gastsprekers en een vreugdendans

03-11-2011|15:46

Vrijdagmiddag zal DJ Isis de demonstranten van Occupy Amsterdam op het Beursplein muzikaal ondersteunen met een live set. 'Het is tijd voor oplosingen' vertelt ze aan NU.nl

Isis is naast DJ ook nachtburgemeester van Amsterdam. In haar functie voelt ze zich direct verbonden met de problemen die spelen in de stad. Ze zegt hierover: "In mijn functie als nachtburgemeester van Amsterdam heb ik onderzoek laten doen naar de culturele status. 85 procent van de respondenten gaf aan behoefte te hebben aan vrije culturele ruimte. Die ontstond voorheen vooral door de kraakbeweging, maar sinds het kraakverbod en de recente beslissingen van de overheid worden we hierin beperkt.''

Het programma begint vrijdagmiddag om 17.00. Naast het optreden van DJ Isis, zullen er ook gastsprekers te horen zijn. Isis wil de dag afsluiten met een vreugdendans. "De wereld kan wel wat liefde gebruiken. Ik wil de aanwezigen die morgen de moeite nemen om langs te komen inspireren.'' (BV)
http://www.nltracks.nl/#/(...)m+hart+onder+de+riem
http://www.nu.nl/muziek/2(...)ampaign=nunl_twitter
*O*
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:12:16 #218
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103943368
  vrijdag 4 november 2011 @ 00:19:16 #219
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103943607
  vrijdag 4 november 2011 @ 05:28:08 #220
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103946378
  vrijdag 4 november 2011 @ 08:24:52 #221
8372 Bastard
Persona non grata
pi_103947095
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 19:28 schreef Gray het volgende:
[ afbeelding ]
Bizar om te zien hoe dat leeft daar :o
En niks in de media hier he, nog geen klein krantenbericht noemt de beweging.
The truth was in here.
  vrijdag 4 november 2011 @ 09:29:24 #222
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103948188
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 08:24 schreef Bastard het volgende:

[..]

Een deeltje van de strijd.
De inzet (en dus tegenwerking) van de overheden is ook de media.
  vrijdag 4 november 2011 @ 09:55:59 #223
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103948821
quote:
Denkt ie dat ie William Wallace is ofzo :')
  Moderator vrijdag 4 november 2011 @ 11:12:34 #224
249559 crew  Lavenderr
pi_103950990

past wel in dit topic
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:47:03 #225
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103955425
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 09:55 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Denkt ie dat ie William Wallace is ofzo :')
Iedereen is William Wallace als het er op aankomt :)
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:51:54 #226
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103955594
quote:

[..]

Dat is 1 van de redenen dat het zo gegroeid is tot 15 okt en er 1000 steden meededen , mensen in duitsland , Nederland , London en de rest van de wereld vonden het net zo bizar dat we het een maand lang alleen op internet konden volgen en de media in elk land zijn mond hield .
Dat is een samenzwering .
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:56:55 #227
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103955764
quote:

[..]

Paar dagen geleden lieten ze in het journaal een minuut de tentjes zien en er was niks aan de hand
en alles was vreedzaam en de boodschap was dat ze er nog steeds waren zonder ff te vermelden
dat er al meer dan 1100 bezettingen zijn in Amerika _O-
  vrijdag 4 november 2011 @ 13:59:41 #228
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103955854
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:47 schreef Summers het volgende:

[..]

Iedereen is William Wallace als het er op aankomt :)
_O-
William Wallace was van adel, dus de 1% in die tijd :')
  vrijdag 4 november 2011 @ 14:02:11 #229
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103955930
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:59 schreef Erasmo het volgende:

[..]

_O-
William Wallace was van adel, dus de 1% in die tijd :')
Hij streed voor rechtvaardigheid net als de rest van de wereld .
  Moderator vrijdag 4 november 2011 @ 20:13:12 #230
249559 crew  Lavenderr
pi_103970668
Dat wordt verhuizen naar de Zuidas per 1 dec

http://www.nu.nl/binnenla(...)-van-beursplein.html

als Occupy dan nog steeds bestaat tenminste.
  vrijdag 4 november 2011 @ 22:08:27 #231
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103977137
Filmpje: AT5 brengt de nacht door met Occupy Amsterdam.

http://www.at5.nl/artikelen/70831/een-nachtje-occupy-amsterdam
pi_103978807
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 22:08 schreef heartz het volgende:
Filmpje: AT5 brengt de nacht door met Occupy Amsterdam.

http://www.at5.nl/artikelen/70831/een-nachtje-occupy-amsterdam
Mooi filmpje. Lachen die studenten ook, minder van die relschoppers ge(stereo)typeerd in dit filmpje als Polen. Conclusie van de journalisten: georganiseerde 'ongeorganiseerde' hap, dat nog nét iets meer organisatie mag krijgen.
Wat ik wel mis, is een iets meer diepgaande vraagstelling; waarom is dit nu eigenlijk nodig? Velen weten het antwoord wel, maar nog meer personen níet.
  Moderator vrijdag 4 november 2011 @ 22:36:47 #233
249559 crew  Lavenderr
pi_103978915
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 22:35 schreef Gray het volgende:

[..]

Mooi filmpje. Lachen die studenten ook, minder van die relschoppers ge(stereo)typeerd in dit filmpje als Polen. Conclusie van de journalisten: georganiseerde 'ongeorganiseerde' hap, dat nog nét iets meer organisatie mag krijgen.
Wat ik wel mis, is een iets meer diepgaande vraagstelling; waarom is dit nu eigenlijk nodig? Velen weten het antwoord wel, maar nog meer personen níet.
Ik zal morgen ook proberen wat antwoorden te krijgen van de mensen op het Beursplein.
  vrijdag 4 november 2011 @ 23:03:25 #234
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103980296
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 22:35 schreef Gray het volgende:

[..]

:D
Ja er mist nog wel et een en ander, er wordt ergens toegegeven dat het wat georganiseerder moet. :P
  zaterdag 5 november 2011 @ 01:49:43 #235
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103986332
  zaterdag 5 november 2011 @ 01:56:40 #236
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103986434
  zaterdag 5 november 2011 @ 10:25:45 #237
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103989572
pi_103989857
pi_103989931
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 10:43 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

:')
Leg uit.
  zaterdag 5 november 2011 @ 10:48:52 #240
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103989935
quote:
Haal dan gewoon je geld eraf en koop wat kritischer, niet bij de grote ketens maar bij kleine zaken. Leef somberder en ga op je geld zitten. Dat is namelijk precies wat banken en investeerders haten, je geld niet beschikbaar hebben en ook niet weten waar al het geld ineens heen is gegaan.

Haal gewoon je geld van de bank.
pi_103994772
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 10:48 schreef Gray het volgende:

[..]

Leg uit.
Als we met zijn allen ons geld bij de grote banken weghalen en bij kleine banken stallen, dan gaan de grote banken failliet. Als de grote banken failliet gaan, dan stort het complete systeem in, waarbij ook de kleine banken (want, die lenen bij de grote banken) naar de klote gaan. Immers, de grote banken zullen hun uitstaande leningen bij de kleine banken gaan innen. Die beschikken dan misschien wel over 'ons' geld, maar kunnen dat niet gebruiken omdat dat 'ons' geld is. Ze kunnen hooguit elders gaan lenen, maar als de grote banken failliet gaan verdwijnt ook het volledige onderlinge leensysteem. Dus als je echt van je geld af wilt dan is het een goed plan, anders is het kansloos dom en naïef.

De kleine banken kunnen alleen bestaan omdat de grote banken er aan verdienen dat ze er zijn. Dit hele 'money transfer' idee (en mijn uitleg) geeft weliswaar aan dat ons systeem door en door slecht is, maar het geeft ook aan dat degene die het hardst roepen dat het moet veranderen er ook het minst van begrijpen.

Overigens geldt hetzelfde wanneer iedereen gewoon het geld van de bank haalt en het in een sok stopt. Het gaat namelijk niet alleen om banken die onderling lenen, maar ook om verzekeringsmaatschappijen, hypotheekverstrekkers enz. enz. Door dit soort radicale ideeën hebben we alleen onszelf.
pi_103994867
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2011 10:48 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Haal dan gewoon je geld eraf en koop wat kritischer, niet bij de grote ketens maar bij kleine zaken. Leef somberder en ga op je geld zitten. Dat is namelijk precies wat banken en investeerders haten, je geld niet beschikbaar hebben en ook niet weten waar al het geld ineens heen is gegaan.

Heb jij een koopwoning?
  zaterdag 5 november 2011 @ 14:27:57 #244
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_103996076
Wat ik me nou altijd af vraag is...stel dat we het doen.

Stel, we veroorzaken een enorme bankrun. Een wereldwijde bankrun. Eentje die de run van de jaren '30 doet verbleken.
De banken lazeren om. Beurzen begraven zichzelf. Geld verdwijnt sneller dan koffie op een AA-meeting. De hel breekt los op de markten. Triljarden Euro's, Dollars en andere valuta zijn met de knip van een vinger, verdwenen.

...en dan wat? Gaan we dan allemaal dood? :{ De hemel valt op ons hoofd? Alle huizen storten in?

Wat is het ergste dat kan gebeuren?
  zaterdag 5 november 2011 @ 14:42:36 #245
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103996641
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 november 2011 14:27 schreef Yogaflame het volgende:
Wat ik me nou altijd af vraag is...stel dat we het doen.

Stel, we veroorzaken een enorme bankrun. Een wereldwijde bankrun. Eentje die de run van de jaren '30 doet verbleken.
De banken lazeren om. Beurzen begraven zichzelf. Geld verdwijnt sneller dan koffie op een AA-meeting. De hel breekt los op de markten. Triljarden Euro's, Dollars en andere valuta zijn met de knip van een vinger, verdwenen.

...en dan wat? Gaan we dan allemaal dood? :{ De hemel valt op ons hoofd? Alle huizen storten in?

Wat is het ergste dat kan gebeuren?
Nee, dan hebben mensen gewoon meer contant geld.
  zaterdag 5 november 2011 @ 15:13:21 #246
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103997639
@Yogaflame

De banken zijn belangrijker dan de mensen.
Misschien ben je hier te jong voor, maar denk maar aan het faillissement van de rabobank.
Toen kon iedereen maximaal 100 gulden opnemen en toen was het klaar.

Zoiets zal dan nu ook wel gebeuren. De pinautomaten zullen wel buitendienst worden gesteld.
pi_103997753
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 15:13 schreef Daniel1976 het volgende:
@Yogaflame

De banken zijn belangrijker dan de mensen.
Misschien ben je hier te jong voor, maar denk maar aan het faillissement van de rabobank.
Toen kon iedereen maximaal 100 gulden opnemen en toen was het klaar.

Zoiets zal dan nu ook wel gebeuren. De pinautomaten zullen wel buitendienst worden gesteld.
'Het systeem is ondergeschikt aan het individu' is denk ik een iets minder gekleurde manier om het uit te drukken. Net zo vreemd, maar net effe anders.
  zaterdag 5 november 2011 @ 16:13:18 #248
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103999112
Maar we gaan dan ook niet onze rekeningen betalen?
Hoe betaal je tegenwoordig nog een rekening zonder internetbankieren of acceptgiro?
Met het geld dat je contant hebt storneren? Gaat een dure grap worden :{
pi_104000857
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:13 schreef heartz het volgende:
Maar we gaan dan ook niet onze rekeningen betalen?
Hoe betaal je tegenwoordig nog een rekening zonder internetbankieren of acceptgiro?
Met het geld dat je contant hebt storneren? Gaat een dure grap worden :{
Als je het zou begrijpen, dan zou je ook snappen dat dat niet relevant is. Al die bedrijven waar jij aan gaat betalen hebben immers ook leningen lopen bij die grote banken. Oftewel, als de grote banken omvallen en daarmee de hypotheekverstrekkers, verzekeraars en grote corporaties, dan is er niets meer te betalen. Klinkt allemaal heel utopisch en mooi, maar het betekent gewoon dat we in no-time met zijn alle in het donker zitten zonder eten in de supermarkt.

Persoonlijk heb ik op enkele essentiële vlakken dan de skills om toch te overleven (ik kan behoorlijk goed met een geweer overweg en kan vuur maken) maar ik denk dat de meerderheid van ons verwende volk (inclusief 98% van de 99%) toch vrij snel sjagrijnig en hongerig wordt.

En (voor de naïeve idealisten onder ons) dit is geen ideaal startmoment voor een 'nieuwe' samenleving. In een dergelijke wereld is het het recht van de sterkste dat zal overwinnen. En dat is dan misschien wel niet precies de 1% die nu de dienst uit maakt, maar het zal uiteindelijk niet veel uitmaken.
  zaterdag 5 november 2011 @ 17:22:39 #250
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_104001421
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:06 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Als je het zou begrijpen, dan zou je ook snappen dat dat niet relevant is. Al die bedrijven waar jij aan gaat betalen hebben immers ook leningen lopen bij die grote banken. Oftewel, als de grote banken omvallen en daarmee de hypotheekverstrekkers, verzekeraars en grote corporaties, dan is er niets meer te betalen. Klinkt allemaal heel utopisch en mooi, maar het betekent gewoon dat we in no-time met zijn alle in het donker zitten zonder eten in de supermarkt.
Maar ik bedoel nu :P
Ik kan niet nu besluiten mijn geld van mijn geldrekeningen te verwijderen en mijn afrekeningen niet meer te betalen.
Of wel?

quote:
Persoonlijk heb ik op enkele essentiële vlakken dan de skills om toch te overleven (ik kan behoorlijk goed met een geweer overweg en kan vuur maken) maar ik denk dat de meerderheid van ons verwende volk (inclusief 98% van de 99%) toch vrij snel sjagrijnig en hongerig wordt.
Dus jij kan vuur maken :P
quote:
En (voor de naïeve idealisten onder ons) dit is geen ideaal startmoment voor een 'nieuwe' samenleving. In een dergelijke wereld is het het recht van de sterkste dat zal overwinnen. En dat is dan misschien wel niet precies de 1% die nu de dienst uit maakt, maar het zal uiteindelijk niet veel uitmaken.
Is dat zo? :D
pi_104001672
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:22 schreef heartz het volgende:

[..]

Maar ik bedoel nu :P
Ik kan niet nu besluiten mijn geld van mijn geldrekeningen te verwijderen en mijn afrekeningen niet meer betalen.
Of wel?

Kan wel, maar het is lastig omdat je overal heen moet om persoonlijk te betalen.

quote:
Dus jij kan vuur maken :P

Ja, en mijn eigen eten schieten. Best handig.
quote:
Is dat zo? :D
Ja. Bepaalde eigenschappen om het te kunnen redden in de huidige maatschappij verschillen niet zoveel van eigenschappen die je nodig hebt om het te redden in een ander soort samenleving. Intelligentie, boerenwijsheid, zelfredzaamheid en noem nog maar wat kerncompetenties op zijn universeel voor elke maatschappij (zolang die niet is gebaseerd op kasten of erfrecht) toonaangevend voor wie overleven en wie niet. Een geboren handelaar zal ook in een jager/verzamelaar cultuur de sterkere blijken en in staat zijn om de fysiek sterke (maar minder intelligente) voor zich te laten werken. Ik geef toe dat dat niet 1-op-1 zo zal zijn, maar in grote lijnen zullen dezelfde mensen het weer uit gaan maken.

De klagers zijn vaak de zwakken.
  zaterdag 5 november 2011 @ 17:34:28 #252
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_104001897
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:28 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Kan wel, maar het is lastig omdat je overal heen moet om persoonlijk te betalen.

[..]
Of duur, als je besluit te storneren.
quote:
Ja, en mijn eigen eten schieten. Best handig.

[..]

Ja. Bepaalde eigenschappen om het te kunnen redden in de huidige maatschappij verschillen niet zoveel van eigenschappen die je nodig hebt om het te redden in een ander soort samenleving. Intelligentie, boerenwijsheid, zelfredzaamheid en noem nog maar wat kerncompetenties op zijn universeel voor elke maatschappij (zolang die niet is gebaseerd op kasten of erfrecht) toonaangevend voor wie overleven en wie niet. Een geboren handelaar zal ook in een jager/verzamelaar cultuur de sterkere blijken en in staat zijn om de fysiek sterke (maar minder intelligente) voor zich te laten werken. Ik geef toe dat dat niet 1-op-1 zo zal zijn, maar in grote lijnen zullen dezelfde mensen het weer uit gaan maken.

De klagers zijn vaak de zwakken.
Dat ben ik niet helemaal eens.
Ik denk dat een meer socialistische samenleving beter is dan een meer kapitalistische samenleving.
  zaterdag 5 november 2011 @ 17:39:49 #253
128268 RobbieBoy
pi_104002093
occupy Dordt, wat een ziellige vertoning, zeg. met maar 20 man aan de ingang van het stadskantoor, en iedereen loopt/rijd ze zo voorbij, en niet 1 politiewagen in de buurt, Whahaha. Occupy MY ASS
pi_104002283
Wel een coole naam voor daklozen tegenwoordig
Occupy.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  zaterdag 5 november 2011 @ 17:46:49 #255
128268 RobbieBoy
pi_104002387
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:44 schreef Ghostbuster het volgende:
Wel een coole naam voor daklozen tegenwoordig
Occupy.
ze zijn niet meer dakloos he? Ze hebben tenten :') Ik heb serieus MEER respect voor die gasten in New york en Oakland, dan voor deze schertsvertoning
  zaterdag 5 november 2011 @ 17:48:43 #256
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_104002459
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:39 schreef RobbieBoy het volgende:
occupy Dordt, wat een ziellige vertoning, zeg. met maar 20 man aan de ingang van het stadskantoor, en iedereen loopt/rijd ze zo voorbij, en niet 1 politiewagen in de buurt, Whahaha. Occupy MY ASS
Hou je ons zo nu en dan op de hoogte van occupy in Dordrecht :P
Misschien gaat het nog veranderen.
Hebben ze geen activiteiten gepland? Bijv in het weekend ofzo..
pi_104002512
Ja Robbie pak je tent :')
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  zaterdag 5 november 2011 @ 18:05:00 #258
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_104003010
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:50 schreef Ghostbuster het volgende:
Ja Robbie pak je tent :')
Ja Robbie :D
  zaterdag 5 november 2011 @ 18:05:22 #259
128268 RobbieBoy
pi_104003025
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:48 schreef heartz het volgende:

[..]

Hou je ons zo nu en dan op de hoogte van occupy in Dordrecht :P
Misschien gaat het nog veranderen.
Hebben ze geen activiteiten gepland? Bijv in het weekend ofzo..
Mocht er wat te melden zijn (ga ik niet vanuit) zet ik het hier. Ik kom er zo toch met de scooter voorbij over de spuiboullevard
  zaterdag 5 november 2011 @ 18:06:07 #260
128268 RobbieBoy
pi_104003047
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 18:05 schreef heartz het volgende:

[..]

Ja Robbie :D
als ze willen dat ik erbij kom zitten, mogen ze eerst mijn kont kussen. Never nooit niet dat ik daar ga zitten
  zaterdag 5 november 2011 @ 18:07:04 #261
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_104003085
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 18:06 schreef RobbieBoy het volgende:

[..]

als ze willen dat ik erbij kom zitten, mogen ze eerst mijn kont kussen. Never nooit niet dat ik daar ga zitten
Hou jij zo van kontkussers :D
  zaterdag 5 november 2011 @ 18:19:43 #262
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_104003564
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2011 10:48 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Goed plan! Vervolgens raak je werkeloos omdat de economie inelkaar stort doordat consumenten niks meer kopen.

:')
pi_104004358
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:34 schreef heartz het volgende:

[..]

Of duur, als je besluit te storneren.

[..]

Dat ben ik niet helemaal eens.
Ik denk dat een meer socialistische samenleving beter is dan een meer kapitalistische samenleving.
Waar zeg ik dat ik dat niet vind? Je snapt weer helemaal niets van mijn bericht, zoals wel vaker...
  zaterdag 5 november 2011 @ 19:07:43 #264
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_104005350
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 18:42 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik dat niet vind? Je snapt weer helemaal niets van mijn bericht, zoals wel vaker...
Oke het spijt me dan.
Bloemetje? :D
  zaterdag 5 november 2011 @ 19:21:43 #265
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_104005879
  zaterdag 5 november 2011 @ 20:21:13 #266
128268 RobbieBoy
pi_104008325
Binnenkort een livestream van Occupy Dordrecht, kunnen jullie dit sneue clubje OOK zien!!!
http://www.livestream.com/occupydordrecht
pi_104008378
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 19:07 schreef heartz het volgende:

[..]

Oke het spijt me dan.
Bloemetje? :D
Liever een kopje koffie... ;)
  zaterdag 5 november 2011 @ 20:26:31 #268
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_104008559
2 mensen worden aangereden door een auto
en hier zegt de politie tegen de bestuurder dat hij mag gaan .
  zaterdag 5 november 2011 @ 20:31:24 #269
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_104008807
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 20:22 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Liever een kopje koffie... ;)
Bij deze dan.
**Heartz geeft Hoppa een lekkere warme kop koffie c_/ **
  zaterdag 5 november 2011 @ 21:11:45 #270
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_104010554
http://front.moveon.org/w(...).TrWIaiNcSGk.twitter

Ze mogen de bank niet naar binnen om hun account te sluiten :')

[ Bericht 29% gewijzigd door Summers op 05-11-2011 21:31:20 ]
  zaterdag 5 november 2011 @ 21:16:50 #271
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_104010758
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 20:21 schreef RobbieBoy het volgende:
Binnenkort een livestream van Occupy Dordrecht, kunnen jullie dit sneue clubje OOK zien!!!
http://www.livestream.com/occupydordrecht
Toch wel leuk dat je in dit topic wilt bijdragen :)
  zaterdag 5 november 2011 @ 21:19:56 #272
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_104010886
quote:
De vraag is, hoe moeten we dat hier gaan aanpakken?
  zaterdag 5 november 2011 @ 21:49:37 #273
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_104012016
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 20:26 schreef Summers het volgende:
2 mensen worden aangereden door een auto
en hier zegt de politie tegen de bestuurder dat hij mag gaan .
Het verbaast me oprecht dat er nog geen trigger-happy Amerikaan tussen het publiek staat die wel terug gaat schieten. :{
  zaterdag 5 november 2011 @ 21:57:34 #274
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_104012324
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 21:49 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

Het verbaast me oprecht dat er nog geen trigger-happy Amerikaan tussen het publiek staat die wel terug gaat schieten. :{
Een vredevolle demonstratie is er besloten, waarschijnlijk werkt 'solidariteit' tot nu toe goed.
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:49:59 #275
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_104014337
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 21:49 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

Maar zo is het in ieder geval wel duidelijk wie de criminelen zijn .
  zaterdag 5 november 2011 @ 23:04:04 #276
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_104014905
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 22:49 schreef Summers het volgende:

[..]

Maar zo is het in ieder geval wel duidelijk wie de criminelen zijn .
Inderdaad, je hoort gewoon met je tengels van andermans auto te blijven.
  zaterdag 5 november 2011 @ 23:17:56 #277
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_104015374
:?
  zaterdag 5 november 2011 @ 23:19:34 #278
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_104015423
Is er al meer vernomen van de radiozender?
  zaterdag 5 november 2011 @ 23:20:20 #279
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_104015449
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 23:19 schreef heartz het volgende:
Is er al meer vernomen van de radiozender?
Ja , www.occupyradio.nl in Amsterdam te beluisteren op 88.3 fm ?
  zaterdag 5 november 2011 @ 23:32:38 #280
128268 RobbieBoy
pi_104015931
Benieuwd wat ze nu doen in die tenten, zal wel voor boven de 18 zijn. tja, je moet toch IETS doen om nu nog warm te blijven o|O-edit- volgens de webcam zitten ze hier in dordrecht aan de bier, ik zie in iedegeval een hoop blikjes Best bier staan :o
  zaterdag 5 november 2011 @ 23:36:24 #281
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_104016037
quote:
Occupy Amsterdam moet vóór de intocht van Sinterklaas verkassen naar de Zuidas, vindt burgemeester Eberhard van der Laan.

In een interview met stadszender AT5 liet de burgemeester weten dat de overlast en inkomstenderving in de buurt van het Beursplein anders de spuigaten uit dreigen te lopen, nu al zeker 120 tenten er zijn opgezet.

Om de tafel
Het Occupytentenkamp staat nu al sinds half oktober op het Beursplein. Van der Laan wil maandag om de tafel met de organisatie. "We hopen dat we daar met de organisatie uitkomen", zei hij.

December
Vrijdag onderhield de burgemeester zich met ondernemers uit de buurt. Die wezen hem collectief op het belang van de maand december voor hun bedrijven. "Ze verheugen zich er niet op dat dit nog langer doorgaat", meldde hij aan AT5.

De gemeente legde de demonstranten vier locaties voor op de Zuidas, het zakencentrum in het zuiden van de stad.
http://www.bnr.nl/topic/w(...)ijgt-sint-op-z-n-dak
  zaterdag 5 november 2011 @ 23:37:12 #282
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_104016060
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 23:32 schreef RobbieBoy het volgende:
Benieuwd wat ze nu doen in die tenten, zal wel voor boven de 18 zijn. tja, je moet toch IETS doen om nu nog warm te blijven o|O-edit- volgens de webcam zitten ze hier in dordrecht aan de bier, ik zie in iedegeval een hoop blikjes Best bier staan :o
Je hebt het filmpje van occupy amsterdam van at5 niet gezien :(
  zaterdag 5 november 2011 @ 23:41:20 #283
128268 RobbieBoy
pi_104016195
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 23:37 schreef heartz het volgende:

[..]

Je hebt het filmpje van occupy amsterdam van at5 niet gezien :(
nee, hoezo?
  zondag 6 november 2011 @ 03:23:03 #284
128268 RobbieBoy
pi_104021557
Nou nou. Nu snap ik waarom ze op de spuiboullevard zitten, er word aardig wat geblowd daar
pi_104027257

Ik ben er nog niet over uit of ik dit nu grappig en positief vind, of bespottelijk en negatief... :)
pi_104027862
quote:
11s.gif Op zondag 6 november 2011 12:57 schreef Gray het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben er nog niet over uit of ik dit nu grappig en positief vind, of bespottelijk en negatief... :)
Het past binnen hun eerdere media-uitingen en ik vind het dan ook een grappige actie.

Edit: ik vind het trouwens überhaupt treurig om iets dergelijks als aanstootgevend te beschouwen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hoppahoppa op 06-11-2011 13:38:02 ]
pi_104028390
quote:
11s.gif Op zondag 6 november 2011 12:57 schreef Gray het volgende:
[ afbeelding ]
Mij raakt het niet.
pi_104035784
Ik weet niet zeker of ik deze al eerder geplaatst heb, volgens mij is dit een andere. Vergeef me indien ik het fout heb.

Peter Joseph van The Zeitgeist Movement in een interview over OWS en hoe TZM daarin een rol kan spelen:
(Die kerel moet wel echt leren kortere zinnen te maken. Dit is niet handig voor televisie, vind ik.)
  zondag 6 november 2011 @ 16:52:52 #289
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_104038653
  zondag 6 november 2011 @ 17:03:37 #290
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_104039095
  zondag 6 november 2011 @ 17:04:42 #291
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_104039141
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 17:22:02 #292
249559 crew  Lavenderr
pi_104039881
Zaterdagmiddag 5 november Amsterdam Beursplein

zondag 6 november 2011 @ 17:32:06 #293
128268 RobbieBoy
pi_104040269
Die pakken het heel wat grootser aan, daar in A-dam
pi_104041580
quote:
Op 4:19, ben jij dat?

quote:
Call it what you will. The fact remains that everyday Americans are tired of being put last on the list. We ultimately pay for everything, yet in reality we have little to no say on how our money is spent.
Summer
:P

Kijk nou es:
Occupy Amsterdam kraakt Shell-toren
Lief van de politie dat ze de krakers laten zitten, zelfs met die vrij nieuwe wetten daaromtrent. O+

[ Bericht 11% gewijzigd door Gray op 06-11-2011 19:01:46 ]
  zondag 6 november 2011 @ 19:20:23 #295
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_104044368
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:22 schreef Lavenderr het volgende:
Zaterdagmiddag 5 november Amsterdam Beursplein

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Tof zeg die foto's!! :D
Was het druk?
  zondag 6 november 2011 @ 19:24:29 #296
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_104044489
quote:
10s.gif Op zondag 6 november 2011 18:07 schreef Gray het volgende:

[..]

Op 4:19, ben jij dat?

[..]

:P

Kijk nou es:
Occupy Amsterdam kraakt Shell-toren
Lief van de politie dat ze de krakers laten zitten, zelfs met die vrij nieuwe wetten daaromtrent. O+
Lol , maar zeker lief van de politie
  zondag 6 november 2011 @ 19:28:26 #297
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_104044643
http://www.occupyboston.o(...)red-big-banks-month/
en dan is het bedrag van banktransferday 5 november nog niet meegeteld :o
pi_104045043
Ondertussen gaat het uitmelken van de burger (hier) gewoon door:

http://www.nu.nl/economie(...)org-financieren.html
  zondag 6 november 2011 @ 19:59:59 #299
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_104046027
Er zijn toch geen grenzen meer want wij pikken alles .
pi_104046447
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:59 schreef Summers het volgende:
Er zijn toch geen grenzen meer want wij pikken alles .
Nu nog wachten op 'het eurootje van Rutte'. ;(
  zondag 6 november 2011 @ 20:35:03 #301
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_104048242
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 20:07 schreef Gray het volgende:

[..]

Nu nog wachten op 'het eurootje van Rutte'. ;(
:{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo