abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:19:37 #51
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103677594
quote:
Allemaal leuk en aardig maar zo'n tent word pas zichtbaarder warm als je er al een tijdje in ligt, niet na 5 seconden.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:24:05 #52
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103677749
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_103684770
quote:
15s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:15 schreef mymoodfentje het volgende:
Ik was vandaag dan maar eens gaan kijken op het damrak, wou het toch met mijn eigen ogen zien. Vond er maar een raar sfeertje hangen, echt van die radicalen en de weedlucht kon je goed ruiken. Er waren totaal geen "normale" burgers, eerder van die krakers en hippie's. Vond het er maar smerig en onveilig om eerlijk te zijn. Dan vind ik de beelden uit Occupywallstreet er nog wel iets beter uit zien, waar je nog wel redelijk "normale" burgers ziet.
ja duh, het is Amsterdam
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_103685378
quote:
15s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:15 schreef mymoodfentje het volgende:
Ik was vandaag dan maar eens gaan kijken op het damrak, wou het toch met mijn eigen ogen zien. Vond er maar een raar sfeertje hangen, echt van die radicalen en de weedlucht kon je goed ruiken. Er waren totaal geen "normale" burgers, eerder van die krakers en hippie's. Vond het er maar smerig en onveilig om eerlijk te zijn. Dan vind ik de beelden uit Occupywallstreet er nog wel iets beter uit zien, waar je nog wel redelijk "normale" burgers ziet.
:D _O- _O- _O-
OMG... ben jij echt? Onveilig? Onder de steen waar je leefde was het dan waarschijnlijk wel heeel erg veilig.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:58:48 #56
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103709244
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 20:57:27 #57
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:13:51 #58
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103719229
quote:
Chinezen die graag deel willen nemen aan de Occupy-beweging, zullen hiervoor niet de Twitter-concurrent Weibo kunnen gebruiken. De regering in het land heeft namelijk een groot aantal gerelateerde woorden, zoals Occupy Beijing en Occupy Shanghai, laten blokkeren.
Occupy in China in de ban
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:52:07 #59
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103720554
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:18:31 #60
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103724012
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:20:49 #61
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_103724092
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 21:06 schreef nokwanda het volgende:

[..]

:D _O- _O- _O-
OMG... ben jij echt? Onveilig? Onder de steen waar je leefde was het dan waarschijnlijk wel heeel erg veilig.
Zaten wat ongure types bij elkaar, beetje iedereen scheef aan te kijken die daar kwam met normale kleding aan.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  zondag 30 oktober 2011 @ 01:02:03 #62
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103727624

[ Bericht 100% gewijzigd door Summers op 30-10-2011 01:06:29 ]
pi_103735294
Ondertussen is de eurocrisis nog niet voorbij, verdienen (Britse) directeuren 49 procent meer tijdens de crisis, terwijl de loonsverhoging van Britse werknemers lager ligt dan de inflatie, verschillende landen vragen om een grotere vinger in de pap door het IMF, kan het (huidige) kabinet geen bonussen terughalen bij banken gefinancierd door de staat/burgers, terwijl bezuinigingen doorgedrukt worden bij de (Griekse) burger.

Verder moeten pensioenfondsen en verzekeraars inleveren op kwijtschelding van de Griekse staatsschuld, heeft het voor ouders en alleenstaande vrouwen met lagere inkomens geen nut meer om te werken door stijgende kosten in kinderopvang, wilde de regering gebruik van het rechterlijk systeem door het volk onbetaalbaar maken, beseft Obama in zijn laatste jaar dat de welvaart toch wel onredelijk verdeeld is, doet China niet mee met in stand houden van structurele problemen van de Europese economie, vermindert het aantal leningen terwijl Nederlandse banken meer schuld creëren, heeft de VS wel vertrouwen in de aanpak van de Europese schuldencrisis itt China, en houdt de Nederlandse politiek zich bezig met een enkele asielzoeker uitnodigen naar voetbalwedstrijden. Die dat wijselijk afslaat.

Lekker, mensheid.

[ Bericht 44% gewijzigd door Gray op 30-10-2011 11:28:10 ]
  zondag 30 oktober 2011 @ 11:24:06 #64
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103736058
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_103736271
quote:
Erg gekleurd bericht dit, slecht voor de naam en reputatie van TZM. :N
  zondag 30 oktober 2011 @ 11:36:41 #66
158292 problematiQue
pi_103736426
quote:
Ons grote doel is een Recource Based Economy, waarbij geen bezit telt, en niemand tekort wordt gedaan'.
Maar intussen wel klagen als er drie laptops uit de mediatent van Occupy worden gestolen.
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 11:42:35 #67
249559 crew  Lavenderr
pi_103736610
quote:
Die man is echt eng. En die indianentooi draagt hij als een reisgids die een groepje toeristen rondleidt door een grote stad. Een paraplu is blijkbaar niet opvallend genoeg .
  zondag 30 oktober 2011 @ 11:58:16 #68
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_103737072
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:36 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Maar intussen wel klagen als er drie laptops uit de mediatent van Occupy worden gestolen.
Bezit telt niet, maar het bezit van de lui aan de top opeens wel. Logisch ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 30 oktober 2011 @ 12:43:30 #69
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_103738648
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 11:58 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Bezit telt niet, maar het bezit van de lui aan de top opeens wel. Logisch ;)
Moeilijk zeg, het verschil tussen delen en diefstal.
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_103741419
quote:
Djeez, mensen gaan afrekenen op hun verentooi. wtf is het nut van 'n stropdas eigenlijk ?
Ik kan me in de hoofdlijnen wel vinden, dan maar raar.

quote:
Bezit telt niet meer, want alles is van iedereen. Iedereen heeft een fiets. Iedereen heeft een huis. Woningnood bestaat niet meer. En hoewel jij gewoon mag blijven in jouw huis, is het jouw huis niet meer'.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_103741573
quote:
9s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:43 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

zondag 30 oktober 2011 @ 14:09:38 #72
158292 problematiQue
pi_103741968
quote:
9s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:43 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

Het geeft wat mij betreft wel mooi aan hoe sommige mensen van Occupy er denkbeelden op nahouden die niet te rijmen zijn met de menselijke natuur. Mensen zijn net als veel (alle?) andere diersoorten bezittelijk, en daarom zal elk systeem voor een grote maatschappij dat gestoeld is op iets anders dan kapitalisme keihard falen.
pi_103742381
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 14:09 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Het geeft wat mij betreft wel mooi aan hoe sommige mensen van Occupy er denkbeelden op nahouden die niet te rijmen zijn met de menselijke natuur. Mensen zijn net als veel (alle?) andere diersoorten bezittelijk, en daarom zal elk systeem voor een grote maatschappij dat gestoeld is op iets anders dan kapitalisme keihard falen.
Dat is wat de westerse massa is wijsgemaakt.
Vraag mensen maar 's wat hen het dierbaarste is.
Het antwoord heeft niets met kapitalisme te maken.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zondag 30 oktober 2011 @ 14:28:19 #74
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103742580
http://www.dailykos.com/s(...)the-99-as-OWS-Blooms

[ Bericht 24% gewijzigd door Summers op 31-10-2011 11:55:39 ]
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 14:32:11 #75
249559 crew  Lavenderr
pi_103742689
quote:

[..]

Komt bij dat veel mensen er niets voor voelen om dat waar zij zelf hard voor gewerkt hebben te moeten delen met mensen die zelf geen klap uitvoeren. Denk dat daar ook wel een pijnpunt zit.
Gaat nooit wat worden, die communistische invulling.
  zondag 30 oktober 2011 @ 14:34:25 #76
8372 Bastard
Persona non grata
pi_103742782
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 10:55 schreef Gray het volgende:
Ondertussen is de eurocrisis nog niet voorbij, verdienen (Britse) directeuren 49 procent meer tijdens de crisis, terwijl de loonsverhoging van Britse werknemers lager ligt dan de inflatie, verschillende landen vragen om een grotere vinger in de pap door het IMF, kan het (huidige) kabinet geen bonussen terughalen bij banken gefinancierd door de staat/burgers, terwijl bezuinigingen doorgedrukt worden bij de (Griekse) burger.

Verder moeten pensioenfondsen en verzekeraars inleveren op kwijtschelding van de Griekse staatsschuld, heeft het voor ouders en alleenstaande vrouwen met lagere inkomens geen nut meer om te werken door stijgende kosten in kinderopvang, wilde de regering gebruik van het rechterlijk systeem door het volk onbetaalbaar maken, beseft Obama in zijn laatste jaar dat de welvaart toch wel onredelijk verdeeld is, doet China niet mee met in stand houden van structurele problemen van de Europese economie, vermindert het aantal leningen terwijl Nederlandse banken meer schuld creëren, heeft de VS wel vertrouwen in de aanpak van de Europese schuldencrisis itt China, en houdt de Nederlandse politiek zich bezig met een enkele asielzoeker uitnodigen naar voetbalwedstrijden. Die dat wijselijk afslaat.

Lekker, mensheid.
Inderdaad, vat het eens samen... een gekkenhuis he _O_
The truth was in here.
  zondag 30 oktober 2011 @ 14:46:32 #77
158292 problematiQue
pi_103743166
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 14:22 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Dat is wat de westerse massa is wijsgemaakt.
Vraag mensen maar 's wat hen het dierbaarste is.
Het antwoord heeft niets met kapitalisme te maken.
Dat is niet wat 'de westerse massa' is wijsgemaakt, dat is wat de geschiedenis ons leert. En het meest dierbare is voor veel mensen waarschijnlijk hun partner, en moet je eens kijken wat er gebeurt als anderen die willen 'delen'.
pi_103743913
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 14:46 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Dat is niet wat 'de westerse massa' is wijsgemaakt, dat is wat de geschiedenis ons leert. En het meest dierbare is voor veel mensen waarschijnlijk hun partner, en moet je eens kijken wat er gebeurt als anderen die willen 'delen'.
De meningen lopen daarin uiteen,

quote:
Overbodig te zeggen dat deze resultaten een komplete verrassing waren voor de meeste economisten. Vóór de resultaten van deze studies gepubliceerd waren [in de jaren negentig] meenden de meeste economisten dat rationeel economisch handelende wezens zelf de keuze zouden maken die het meeste geld opbracht. Deze resultaten ontkrachtten die veronderstelling volledig.
http://home.scarlet.be/rh(...)%20vrije%20markt.htm
Ik denk niet dat je partner 'n bezit is.
Mijn ervaring is dat mensen gezondheid hun dierbaarste bezit vinden, bij sommigen komt dit besef pas als ze het verliezen. De vernietiging van de aarde door de BIG Coorps. is imho de belangrijkste reden om o.a. de occupy movement te steunen. Die vernietiging is imo nl de grote bedreiging voor mijn dierbaarste bezit.
Eisenhower1961.
pi_103744295
quote:

[..]

Hier doe je (onbewust) wel de aanname dat alle andere soort systemen zijn uitgeprobeerd en getoetst tegen het kapitalisme. Of dat er zoiets bestaat als 'de menselijke natuur'.

En vraag jezelf eens af: zijn er andere geschikte alternatieven voor het kapitalisme te bedenken?
En zo ja: waarom gaan we daar niet voor?
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:25:58 #80
158292 problematiQue
pi_103744827
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:02 schreef Resonancer het volgende:

[..]

De meningen lopen daarin uiteen,

[..]
Dat geeft alleen maar aan dat regulering nodig is.

quote:
Ik denk niet dat je partner 'n bezit is.
Wettelijk misschien niet, maar emotioneel wel.

quote:
De vernietiging van de aarde door de BIG Coorps. is imho de belangrijkste reden om o.a. de occupy movement te steunen. Die vernietiging is imo nl de grote bedreiging voor mijn dierbaarste bezit.
Wat stel je voor als alternatief?
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:27:02 #81
158292 problematiQue
pi_103744878
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:12 schreef Gray het volgende:

[..]

Hier doe je (onbewust) wel de aanname dat alle andere soort systemen zijn uitgeprobeerd en getoetst tegen het kapitalisme. Of dat er zoiets bestaat als 'de menselijke natuur'.
Nee hoor, dat doe ik heel bewust.

quote:
En vraag jezelf eens af: zijn er andere geschikte alternatieven voor het kapitalisme te bedenken?
Gedaan. Het antwoord was nee.
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:36:26 #82
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_103745227
Gisteren ff gekeken. Hoorde meer Spaans en Engels op me heen dan Nederlands. Standaard krakerstuig bijeen dus. Alleen dit keer in tentjes.
Jammer.
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:37:10 #83
158292 problematiQue
pi_103745260
Ja, dat viel mij ook op inderdaad. De helft leek buitenlander.
pi_103746813
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:27 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Nee hoor, dat doe ik heel bewust.
Dan ben je je hopelijk ook bewust van dat je fout zit?

quote:
[..]

Gedaan. Het antwoord was nee.
Daarmee wil je zeggen dat jij geen andere systemen bedenken kan. Er zijn andere mensen die wél andere systemen bedacht hebben, waarvan er slechts weinig ooit zijn gepoogd in de praktijk te brengen. Van de meesten waarvan dit wél geprobeerd is, heeft het nooit bestaan zoals bedoeld was.
Neem als voorbeeld maar eens democratie, communisme, vrije markt. Leuk bedoeld, nooit bestaan.
  zondag 30 oktober 2011 @ 16:27:22 #85
158292 problematiQue
pi_103747407
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:14 schreef Gray het volgende:

[..]

Dan ben je je hopelijk ook bewust van dat je fout zit?
Vertel.

quote:
Daarmee wil je zeggen dat jij geen andere systemen bedenken kan.
Oh dat wel hoor, maar geen 'geschikte alternatieven', want dat is wat je zei.

quote:
Er zijn andere mensen die wél andere systemen bedacht hebben, waarvan er slechts weinig ooit zijn gepoogd in de praktijk te brengen. Van de meesten waarvan dit wél geprobeerd is, heeft het nooit bestaan zoals bedoeld was.
Neem als voorbeeld maar eens democratie, communisme, vrije markt. Leuk bedoeld, nooit bestaan.
Wellicht omdat de uitvoering problematisch bleek en het daarom moest worden aangepast? Als iedereen altijd overal over mag stemmen dan loopt het vast, zie Californië waar al het geld van de staat zo is vastgezet door burgerinitiatieven dat de staat geen geld meer overhoudt. Communisme lijkt me vrij duidelijk één en al ellende, en ongereguleerde vrije markt daarvan kun je denk ik zelf de nadelen wel bedenken.
pi_103748196
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:27 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Vertel.
Zoals ik al eerder aangaf zijn er systemen die we nog nooit geprobeerd hebben, behalve een pure democratie op grote schaal, ook de hypothetische concepten als in The Venus Project of Zeitgeist worden aangediend, zoals de Resource Based Society.

quote:
[..]

Oh dat wel hoor, maar geen 'geschikte alternatieven', want dat is wat je zei.
Touche. :)

quote:
[..]

Wellicht omdat de uitvoering problematisch bleek en het daarom moest worden aangepast? Als iedereen altijd overal over mag stemmen dan loopt het vast, zie Californië waar al het geld van de staat zo is vastgezet door burgerinitiatieven dat de staat geen geld meer overhoudt. Communisme lijkt me vrij duidelijk één en al ellende, en ongereguleerde vrije markt daarvan kun je denk ik zelf de nadelen wel bedenken.
Tsja, en dat is het punt denk ik wel. Veel systemen zijn of bij voorbaat al van de hand gewezen (en misschien maar goed ook), of hebben nooit in de praktijk goed gewerkt. Toch zijn er systemen die nog nooit bestaan hebben, dus nooit geprobeerd, maar dus ook niet van bekend is of die in de praktijk kunnen werken.

Maar om dan meteen het kapitalisme te verheerlijken is weer een stap te ver, denk ik. Zeker aangezien we daarvan ook zien dat het niet houdbaar is. In ieder geval niet hoe we het nu doen, met name in het westen. De Chinezen zijn veel beter af met hun communistische vorm van het kapitalisme.
  zondag 30 oktober 2011 @ 16:54:20 #87
158292 problematiQue
pi_103748486
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:47 schreef Gray het volgende:
De Chinezen zijn veel beter af met hun communistische vorm van het kapitalisme.
Pardon? Een falende gezondheidszorg, een inkomensongelijkheid die veel groter is dan in de meeste westerse landen, corruptie, een gigantische huizenbubbel, en wat er straks van de pensioenen overblijft is ook nog maar de vraag met de aankomende vergrijzingsvloedgolf.
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 17:41:46 #88
249559 crew  Lavenderr
pi_103750059
Benieuwd of het nog doorgaat op het Museumplein met de tenten.

http://www.nu.nl/binnenla(...)seumplein-stopt.html

Btw, wat is de zin van overdag tentjes neer te zetten? Dacht dat het de bedoeling was om er in te overnachten.
  zondag 30 oktober 2011 @ 17:48:27 #89
8372 Bastard
Persona non grata
pi_103750239
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:41 schreef Lavenderr het volgende:

Btw, wat is de zin van overdag tentjes neer te zetten? Dacht dat het de bedoeling was om er in te overnachten.
Tja. Het is een beetje halfzacht aangeven dat ze het niet eens zijn en de tentjes beelden dat beeld uit dat ze de boel bezetten. Maar dat geeft natuurlijk niet het echte beeld weer van een -Nee- tonen.
The truth was in here.
  zondag 30 oktober 2011 @ 17:49:04 #90
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_103750260
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:41 schreef Lavenderr het volgende:

Da's meestal wel de gedachte achter een tent.
pi_103750622
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 16:54 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Pardon? Een falende gezondheidszorg, een inkomensongelijkheid die veel groter is dan in de meeste westerse landen, corruptie, een gigantische huizenbubbel, en wat er straks van de pensioenen overblijft is ook nog maar de vraag met de aankomende vergrijzingsvloedgolf.
Maar bezitten zij wel een groot deel van Afrika, heeft de VS grote schulden bij de Chinezen en vraagt Europa meermaals om financiële hulp van de Chinezen.

Wat de voorbeelden die je aandraagt te maken hebben met wel of niet succesvol zijn van een kapitalistisch systeem is me een raadsel. Het land heeft enorm veel kapitaal, dus wat mij betreft succesvol in het kapitalisme. Of dat goed is voor de samenleving, nee, totaal niet. Maar dat is een ander onderwerp.
pi_103750695
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:25 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Dat geeft alleen maar aan dat regulering nodig is.
Snap ik niet, kun je dat toelichten?
quote:
Wettelijk misschien niet, maar emotioneel wel.

[..]

Wat stel je voor als alternatief?
Maaruh, wat is jouw dan het meest dierbaar?

Ik ben vader en zou mijn leven geven voor mijn kinderen, dat strookt dan weer niet helemaal met de egoistische inborst van de mens, tenzij het veiligstellen van mijn genen de drijfveer is voor die opofferingsgezindheid.
Ik meen echter dat mijn drijfveer iets anders is. Het voelt als liefde.

Er is imo maar 1 alternatief. Schaf alle bezit af, maak alles collectief eigendom.
Als tussenoplossing (want aan bovenstaande is de mensheid denk ik nog lang niet toe) zal voor de milieuproblematiek 'n systeem moeten worden "uitgedacht" waarbij vervuilen gecompenseerd word. Heel vroeger was er de slogan "de vervuiler betaald".
In de praktijk is dit 'n grote farce gebleken.
Bovendien wat schiet 'n asbest slachtoffer ermee op als hij 'n zak met geld krijgt ?
Eisenhower1961.
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 18:07:38 #93
249559 crew  Lavenderr
pi_103750871
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:02 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[..]

Maaruh, wat is jouw dan het meest dierbaar?

Ik ben vader en zou mijn leven geven voor mijn kinderen, dat strookt dan weer niet helemaal met de egoistische inborst van de mens, tenzij het veiligstellen van mijn genen de drijfveer is voor die opofferingsgezindheid.
Ik meen echter dat mijn drijfveer iets anders is. Het voelt als liefde.

Er is imo maar 1 alternatief. Schaf alle bezit af, maak alles collectief eigendom.Als tussenoplossing (want aan bovenstaande is de mensheid denk ik nog lang niet toe) zal voor de milieuproblematiek 'n systeem moeten worden "uitgedacht" waarbij vervuilen gecompenseerd word. Heel vroeger was er de slogan "de vervuiler betaald".
In de praktijk is dit 'n grote farce gebleken.
Bovendien wat schiet 'n asbest slachtoffer ermee op als hij 'n zak met geld krijgt ?
Maar jij gunt dat ook aan mensen die te bedonderd zijn om te werken?
En voor ik te horen krijg dat er mensen zijn die buiten hun schuld niet aan het arbeidsproces deel kunnen nemen: daar heb ik het niet over. Ik heb het over de uitvreters van onze maatschappij.
pi_103751995
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En voor ik te horen krijg dat er mensen zijn die buiten hun schuld niet aan het arbeidsproces deel kunnen nemen: daar heb ik het niet over. Ik heb het over de uitvreters van onze maatschappij.
Er zijn een hoop mensen met een betaalde baan die te bedonderd zijn om te werken :')
Ze staan wel iedere dag op en gaan naar hun werk, maar schuiven alles op anderen af als er echt iets gedaan moeten worden. Verder staan ze te lullen en zitten ze achter een bureau hun eigen dingetjes te doen.

Er zijn ook mensen die geen betaald werk hebben, maar vrijwillig wel veel mensen helpen en werk voor anderen verzetten dat niet betaald wordt maar wel maatschappelijk veel nuttiger is. Dus wat bedoel je eigenlijk? Wie zijn dan de uitvreters?

Ik werk voor een grote gemeente en ik zie daar heel veel uitvreters.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_103751996
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat weinigen écht te bedonderd zijn om te werken, al snap ik heel goed hoe dat zo kan lijken. Ik denk dat velen niet het werk doen dat ze gelukkig maakt, dat ze energie geeft ipv kost. Slechts enkelen onder ons zijn gezegend met een baan waar ze met liefde meer tijd insteken dan benodigd is.

En is het wel nodig voor een maatschappij om zoveel te werken als we doen? Een fulltime werkweek, 38-uur, 40-50 jaar lang. Is het echt nodig? Ik denk van niet.
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 18:46:41 #96
249559 crew  Lavenderr
pi_103752227
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:40 schreef Gray het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat weinigen écht te bedonderd zijn om te werken, al snap ik heel goed hoe dat zo kan lijken. Ik denk dat velen niet het werk doen dat ze gelukkig maakt, dat ze energie geeft ipv kost. Slechts enkelen onder ons zijn gezegend met een baan waar ze met liefde meer tijd insteken dan benodigd is.

En is het wel nodig voor een maatschappij om zoveel te werken als we doen? Een fulltime werkweek, 38-uur, 40-50 jaar lang. Is het echt nodig? Ik denk van niet.
Nou, ik denk dat dat wel degelijk nodig is. Hoe moet je anders je hypotheek en alle andere maandelijkse kosten betalen? De meeste mensen kunnen zich de luxe om minder te gaan werken niet veroorloven denk ik. Zeker niet nu we crisis hebben. Er komen veel mensen in financiele problemen, en dan is minder werken echt niet aan de orde. Meer werken eerder.
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 18:49:31 #97
249559 crew  Lavenderr
pi_103752330
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:40 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Er zijn een hoop mensen met een betaalde baan die te bedonderd zijn om te werken :')
Ze staan wel iedere dag op en gaan naar hun werk, maar schuiven alles op anderen af als er echt iets gedaan moeten worden. Verder staan ze te lullen en zitten ze achter een bureau hun eigen dingetjes te doen.

Er zijn ook mensen die geen betaald werk hebben, maar vrijwillig wel veel mensen helpen en werk voor anderen verzetten dat niet betaald wordt maar wel maatschappelijk veel nuttiger is. Dus wat bedoel je eigenlijk? Wie zijn dan de uitvreters?

Ik werk voor een grote gemeente en ik zie daar heel veel uitvreters.
Vandaar de disclaimer in mijn post .

Ik denk dat het wel duidelijk is wie ik bedoel met uitvreters, mensen die wel kunnen, maar niet willen en dus maar aan het infuus van de uitkering hangen. Die bedoel ik.
  zondag 30 oktober 2011 @ 18:53:25 #98
158292 problematiQue
pi_103752455
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Maar bezitten zij wel een groot deel van Afrika, heeft de VS grote schulden bij de Chinezen en vraagt Europa meermaals om financiële hulp van de Chinezen.

Wat de voorbeelden die je aandraagt te maken hebben met wel of niet succesvol zijn van een kapitalistisch systeem is me een raadsel. Het land heeft enorm veel kapitaal, dus wat mij betreft succesvol in het kapitalisme. Of dat goed is voor de samenleving, nee, totaal niet. Maar dat is een ander onderwerp.
Zucht, dit gaat toch juist allemaal om of het wel of niet goed is voor de (financieel) zwakkeren in een samenleving?
  zondag 30 oktober 2011 @ 19:00:49 #99
158292 problematiQue
pi_103752717
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:02 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Dat experiment toont mijns inziens enkel aan dat een ongereguleerde vrije markt niet optimaal zou werken.

quote:
Er is imo maar 1 alternatief. Schaf alle bezit af, maak alles collectief eigendom.
Er staat me zoiets bij dat dit al een paar keer is geprobeerd. Lukte niet zo. En goed voor het milieu was het ook niet echt.

Alle mensen die denken dat kapitalisme en zorg voor het milieu niet kunnen samengaan, raad ik dit boek aan: http://en.wikipedia.org/w(...)e_Way_We_Make_Things
of, makkelijker, deze Tegenlicht aflevering: http://tegenlicht.vpro.nl(...)-voedsel-deel-1.html
pi_103753567
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat dat wel degelijk nodig is. Hoe moet je anders je hypotheek en alle andere maandelijkse kosten betalen? De meeste mensen kunnen zich de luxe om minder te gaan werken niet veroorloven denk ik. Zeker niet nu we crisis hebben. Er komen veel mensen in financiele problemen, en dan is minder werken echt niet aan de orde. Meer werken eerder.
Laat dat nu juist het probleem zijn: in de toekomst wordt het aantal beschikbare banen alleen maar minder en minder. Dankzij de jacht op winst, vergroot via efficiënte technologische toepassingen en verplaatsing van menselijke arbeid naar landen met goedkope arbeid (China!), wordt het klassenverschil in de rijkere landen ook alsmaar groter en groter.
Dat is het gekke met geld; als je niet genoeg hebt kan je niets, zelfs al blijft het eten aan de bomen groeien, de windmolens draaien, het dak en de muren overeind staan en de wateren stromen. Pas wanneer dat niet meer gebeurt en mensen hun zakken vol hebben met geld, maar de magen leeg blijven, zullen sommige mensen het anders in gaan zien.

quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 18:53 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Zucht, dit gaat toch juist allemaal om of het wel of niet goed is voor de (financieel) zwakkeren in een samenleving?
De Occupy-beweging wel, maar het kapitalisme niet per se. En daar hadden wij het over. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')