Exactquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:56 schreef HyperViper het volgende:
[ afbeelding ]
Is deze foto echt? Want dan was dit gewoon een straight up executie, dat laat mij denken dat er weinig emotie bij kwam kijken bij deze moord; hij is gewoon opgeruimd.
De man zijn rechten zijn ernstig geschonden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:57 schreef Merkie het volgende:
Dat bloed op z'n hoofd kwam er niet vanzelf. Hij is gewoon vermoord.
Maak er een paint over met je eigen nickname er op.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:02 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
De man zijn rechten zijn ernstig geschonden.
Mar user sp3c vind het allemaal zijn eigenschuld
Dat dacht ik netquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Maak er een paint over met je eigen nickname er op.
Lijkt mij ook, een eventuele berechting in Den Haag zou weleens voor wat ophef gezorgd kunnen hebben in sommige landen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:57 schreef Merkie het volgende:
Dat bloed op z'n hoofd kwam er niet vanzelf. Hij is gewoon vermoord.
netjes idd...quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:10 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Gewoon opgeruimd dus. Maarja, opgeruimd staat...
Wordt wel een stinkend zooitje danquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Kunnen ze hem trouwens alsnog berechten in Den Haag? Met terugwerkende force zeg maar.
Een wijs man spreekt....quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:23 schreef Caland het volgende:
Ik denk dat de Lybiers over een jaar of 3 nog wel eens met weemoed zullen terugdenken aan de tijd onder zijn regime
Hangt eraf hoe het wordt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:23 schreef Caland het volgende:
Ik denk dat de Lybiers over een jaar of 3 nog wel eens met weemoed zullen terugdenken aan de tijd onder zijn regime
Ik denk dat het voor de gewone man helemaal niets zal betekenen. Behalve dat ze zich een stuk beter voelen, omdat ze zich nu machtig voelen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:23 schreef Caland het volgende:
Niet echt te vergelijken. Er gaat daar nu zo'n gigantisch machtsvacuum ontstaan. Al die stoere holbewoners willen voor dictatortje spelen. Want in essentie zijn ze geen haar beter dan het ex-bewind.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:26 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hangt eraf hoe het wordt.
Sommige Ossies willen de DDR ook weer terug
Ik had hem toch liever in Den Haag gezien.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:10 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Gewoon opgeruimd dus. Maarja, opgeruimd staat...
En toen werden ze wakker..quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de gewone man helemaal niets zal betekenen. Behalve dat ze zich een stuk beter voelen, omdat ze zich nu machtig voelen.
Als het nieuwe bewind het een beetje goed speelt, zijn ze nog minstens 2 generaties trots op hun "macht"quote:
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:46 schreef BansheeBoy het volgende:
De Arabische wereld is nog niet klaar voor democratie. Eigenlijk is een Islamitisch systeem het beste. Voor nu, in de toekomst, altijd dus.
Ook hier.
Net zoals in het begin met Khaddafi dus.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als het nieuwe bewind het een beetje goed speelt, zijn ze nog minstens 2 generaties trots op hun "macht"
Maar bovenal was hij een "gek". Hij kwam op mij over als een psychoot n een narcist.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:49 schreef yvonne het volgende:
Khaddafi was een klootzak, maar ik ben niet erg gerust op zijn 'opvolging'
Hij heeft jarenlang zo mensen behandeld, en nu wordt hem hetzelfde aangedaan. Terecht, want het was een teringlijer, maar men moet nu niet doen of ze moreel superieur zijn, moord is moord. Zelfde volk, zelfde daden, alleen andere daders.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Net zoals in het begin met Khaddafi dus.
Er verandert niets.
Khaddafi was een klootzak, maar ik ben niet erg gerust op zijn 'opvolging'
Waarheid. Maakte hem ook wel geestig. Al die wereldlijders (hihi) in hun ernstige hoofd, hun ernstige pakken, en hij staat daar gewoon een beetje tussen te chillen in zijn gewaden. Daar heb ik altijd om kunnen lachenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar bovenal was hij een "gek". Hij kwam op mij over als een psychoot n een narcist.
Met zn vrouwelijke bodyguardsquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarheid. Maakte hem ook wel geestig. Al die wereldlijders (hihi) in hun ernstige hoofd, hun ernstige pakken, en hij staat daar gewoon een beetje tussen te chillen in zijn gewaden. Daar heb ik altijd om kunnen lachen
ik nietquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik had hem toch liever in Den Haag gezien.
Van de ene kant ben ik het daar wel mee eens, van de andere kant zit ik niet te wachten op het zoveelste toneelstuk van een oh zo zieke (maar dan in lichamelijk opzicht) en zielige oud-dictator die als hij net in het ziekenhuis zit verder ook zijn bek niet opentrekt over wat volgens hem toch niet eens misdrijven zijn geweest.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik had hem toch liever in Den Haag gezien.
Ik denk dat hij anders ook een aardige beerput had open kunnen trekken, erg veel landen hebben belang gehad bij zijn manier van regeren. Anders was hij nooit zo lang aan de macht gebleven...quote:Van de ene kant ben ik het daar wel mee eens, van de andere kant zit ik niet te wachten op het zoveelste toneelstuk van een oh zo zieke (maar dan in lichamelijk opzicht) en zielige oud-dictator die als hij net in het ziekenhuis zit verder ook zijn bek niet opentrekt over wat volgens hem toch niet eens misdrijven zijn geweest.
Daar heb je wel een punt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 07:40 schreef Ryker het volgende:
[..]
Ik denk dat hij anders ook een aardige beerput had open kunnen trekken, erg veel landen hebben belang gehad bij zijn manier van regeren. Anders was hij nooit zo lang aan de macht gebleven...
Ik denk dat hij weinig waardevols of aan waarheid had verteld. die man was geestelijk totaal ziek van grootheidswaanzin, in die zin, iedereen is gek behalve ik.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 07:40 schreef Ryker het volgende:
[..]
Ik denk dat hij anders ook een aardige beerput had open kunnen trekken, erg veel landen hebben belang gehad bij zijn manier van regeren. Anders was hij nooit zo lang aan de macht gebleven...
Voor de mensen daar ja. Hier zijn we te geciviliseerd voor zo'n mafklapper.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:46 schreef BansheeBoy het volgende:
De Arabische wereld is nog niet klaar voor democratie. Eigenlijk is een Islamitisch systeem het beste. Voor nu, in de toekomst, altijd dus.
Ook hier.
Bsb hoef je niet sirieus te nemen, is gewoon een verveelde troll die het om de n of andere reden leuk vind om topics uit hun verband te rukken d.m.v. de meest loze opmerkingen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Voor de mensen daar ja. Hier zijn we te geciviliseerd voor zo'n mafklapper.
quote:Commisaris VN wil onderzoek naar dood van Gaddafi
De Hoge Commissaris voor de Mensenrechten van de VN wil dat er een onderzoek wordt ingesteld naar de wijze waarop de voormalige Libische leider Moammar Gaddafi gisteren om het leven is gekomen.
Op videobeelden die gisteren werden verspreid is te zien dat Gaddafi vlak na diens gevangenname in leven is. Op latere beelden is hij dood. Woordvoerder Rupert Colville noemde de beelden ‘erg verontrustend’.
Volgens Colville zal de bestaande VN-commissie die onderzoek doet naar schendingen van de mensenrechten in Libi waarschijnlijk worden opgedragen Gaddafi’s dood te onderzoeken. Het zit erin dat deze commissie vervolgens een nationaal dan wel internationaal onderzoek zal adviseren.
Ehm, er bestaat altijd nog zoiets als het Internationale strafhof? Dat de beste man zich daar zelf geen tering van aantrok is nog geen vrijbrief om hem als een beest te executeren.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wat een onzin, "wij" hebben geen enkel recht om onze mening, over hoe met Ghadaffi om te gaan, op te dringen aan de Libirs, of hen er op af te rekenen. Ze hebben zelf besloten hem een kogel door de kop te jagen en dat is ook goed zo. Hun dictator, hun afrekening. Met onze morele superioriteit achter ons bureau...
Dus hiermee zeg je schijt aan de Geneefse conventie? Of geldt dat alleen in gevallen van een Khadaffi of Bin Laden? Iets als iedereen is gelijk maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen...?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wat een onzin, "wij" hebben geen enkel recht om onze mening, over hoe met Ghadaffi om te gaan, op te dringen aan de Libirs, of hen er op af te rekenen. Ze hebben zelf besloten hem een kogel door de kop te jagen en dat is ook goed zo. Hun dictator, hun afrekening. Met onze morele superioriteit achter ons bureau...
Alsof welk volk dan ook zich ook maar iets van zo'n strafhof zou aantrekken, wanneer ze de verantwoordelijke(n) voor 40 jaar schrikbewind te grazen kunnen nemen. Wij hebben gewoon geen enkel recht om de Libirs hier op te veroordelen, achter ons beeldscherm, op onze confortabele stoel in een verwarmde ruimte en voorzien van ons natje en droogje...quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:20 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ehm, er bestaat altijd nog zoiets als het Internationale strafhof? Dat de beste man zich daar zelf geen tering van aantrok is nog geen vrijbrief om hem als een beest te executeren.
Zijn er nog meer beelden van een dode Khaddafi. Zeg maar een voor en na?quote:
Nee.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zijn er nog meer beelden van een dode Khaddafi. Zeg maar een voor en na?
Want de beelden van de dode Khaddafi zijn zo enorm vaag. Het kan iedere oudere krulharige man zijn.
Toch?
Ik ben nooit in Libi geweest maar ik persoonlijk had reeds voor de crisis wel het beeld van Libirs als zijnde een, over het algemeen, redelijk slim en beschaafd volk. Ik weet niet hoe dat met de andere fokkers zit maar ik denk niet dat die lui daar barbaarser, of achterlijker zijn dan wij. En ik denk dat dat ook een van de beginselen voor de revolutie is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet echt te vergelijken. Er gaat daar nu zo'n gigantisch machtsvacuum ontstaan. Al die stoere holbewoners willen voor dictatortje spelen. Want in essentie zijn ze geen haar beter dan het ex-bewind.
Voor zo'n Gadaffi staan er 10 nieuwe in de rij. Een graadje erger valt ook niet uit te sluiten.
Ik denk dat het merendeel hier geen flauw idee heeft wat deze man berhaupt allemaal heeft uitgespookt.quote:Hopelijk is het iedereen nu wel duidelijk dat die idioot absoluut z'n verdiende loon heeft gekregen met die executie.
Ja klopt, dat besef is er totaal niet. Ook op journaals wordt er weinig gesproken over al die martelpraktijken, massamoorden, gifgasaanvallen op buurland Tsjaad en ga zo maar verder.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:42 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Ik denk dat het merendeel hier geen flauw idee heeft wat deze man berhaupt allemaal heeft uitgespookt.
quote:'Kaddafi's zoon Saif al-Islam gewond opgepakt'
TRIPOLI - Kaddafi's zoon Saif al-Islam is opgepakt nabij de stad Zlitan, ten oosten van Tripoli. Een foto van zijn aanhouding zal worden getoond, na het verzorgen van zijn wonden.
Dat heeft de Nationale Overgangsraad gemeld, volgens de Arabische nieuwszender al-Arabiya vrijdag.
Eerder op de dag had de Overgangsraad nog gemeld dat de zoon naar Niger probeerde te vluchten.
Saif al-Islam was de gedoodverfde opvolger van Muammar Kaddafi, totdat die enkele maanden geleden door het volk en de NAVO uit de macht werd verdreven.
Kaddafi werd donderdag, acht maanden na het begin van de opstanden tegen zijn regime, in zijn geboorteplaats Sirte gevonden en omgebracht. Ook zijn zoon Mutassim is gedood en aanvankelijk werd gemeld dat ook Saif al-Islam dood zou zijn.
Strafhof
Saif al-Islam wordt, net als zijn vader werd, gezocht door het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag, dat hem wilde berechten voor misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden.
Interpol en het Internationaal Strafhof (ICC) riepen donderdag Saif al-Islam Kaddafi opgeroepen zich ''in het belang van de gerechtigheid'' zo snel mogelijk over te geven. Dat staat in een verklaring van beide organisaties.
Arrestatie
De arrestatie van Saif-al Islam was in augustus ook al een keer gemeld. De zoon van Kaddafi meldde zich toen zelf bij westerse journalisten om dat bericht te ontzenuwen.
Saif al-Islam was de meest prominente zoon van Kaddafi. Sinds de opstanden tegen het oude regime van Libi in februari begonnen, trad hij regelmatig op als woordvoerder van zijn vader. Jarenlang gold de tweede zoon van de kolonel als diens gedoodverfde opvolger.
Mwah, zijn hoogtepunten zijn gister iets van 300x herhaald op de tv.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:42 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Ik denk dat het merendeel hier geen flauw idee heeft wat deze man berhaupt allemaal heeft uitgespookt.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:53 schreef Homey het volgende:
Khadaffi mag blij zijn dat hij snel werd afgemaakt, voor hetzelfde geld hadden ze hem dagenlang gemarteld.
Mmmmm...quote:Saif al-Islam gewond opgepakt
Waar ik eigenlijk op doelde is reacties als onderstaande, waarin mensen naar mijn idee een beetje verheven reageren over wat er met Kadaffi is gebeurt. Wat wel een beetje makkelijk praten is voor mensen die zelf eigenlijk geen idee hebben wat mensen daar doormaken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
Mwah, zijn hoogtepunten zijn gister iets van 300x herhaald op de tv.
Wat had je dan verwacht, die gasten zitten daar in een oorlog, hebben zojuist een vuurgevecht overleefd en nu hun tiran te pakken. Vol woede/vreugde/adrenaline. Dat Allah-u-akbar hoeft nog niet te betekenen dat hij een fundamentalist isquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 02:47 schreef 3-voud het volgende:
Dat hysterische gegil op de achtergrond ALLAH OE AKBAAAR! ALLAH OE AKBAAR!! voorspelt niet veel goeds voor de nabije toekomst van Ghadaffi-vrij Libi...
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:02 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
De man zijn rechten zijn ernstig geschonden.
Mar user sp3c vind het allemaal zijn eigenschuld
Sommige mensen zien Kadaffi liever in een cel (of aan de macht), ikzelf zie daar het nut niet van.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:32 schreef Pinzon het volgende:
Belachelijk dat die halve wilden hem vermoord hebben.
Heb je gelijk in. Hun pakkie an.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik zag gisteren Ronald Reagan nog voorbij komen die beweerde dat Khadaffi een islamfundamentalist was die de hele wereld aan de islam wilde onderwerpen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:42 schreef Chokeme het volgende:
[..]
De man van M.A.D., Grenada, de Contra's en Reaganomics heeft niet zoveel recht van spreken. De pot verwijt de ketel doet geen recht aan de verhoudingen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:36 schreef speknek het volgende:
Khadaffi was slecht, en Ronald Reagan had in ieder geval gelijk om hem een dolle hond te noemen.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:54 schreef onlogisch het volgende:
Ze hebben hem vlak voor zijn dood ook nog even anaal vernederd zo te zien.
Ga vooral al die smerige beelden verder verspreiden jaquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 14:54 schreef onlogisch het volgende:
Ze hebben hem vlak voor zijn dood ook nog even anaal vernederd zo te zien.
Je bent bekend wat het volk allemaal had onder Khaddafi h?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
Niet vreemd dat het "bevrijdingsleger" niet zo'n trek heeft in een onderzoek naar de dood van Khadaffi. Ik vraag me af of de bevolking van Libi daadwerkelijk betere tijden in het vooruitzicht heeft.
En dat doe jij nu ook met jouw postquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:43 schreef Sofia90 het volgende:
[..]
Ga vooral al die smerige beelden verder verspreiden ja
Maakt niet uit want het stond nu al op fok.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En dat doe jij nu ook met jouw post![]()
Vertel.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Je bent bekend wat het volk allemaal had onder Khaddafi h?
quote:
Come on, politieke gevangenen zijn daar bij bosjes afgeknald, als jouw dat kan overkomen, of je familieleden is overkomen, dan heb je toch niks te verliezen. Waarom zouden zij trouw aan Kadaffi blijven?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik vraag me af of de bevolking van Libi daadwerkelijk betere tijden in het vooruitzicht heeft.
Zie titel eerstquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vraag me alleen af wat Khadaffi zijn volk heeft aan gedaan. Hij was toch niet zo erg als Saddam?
Ik bedoelde meer voor de opstanden.quote:
Niet luisteren.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer voor de opstanden.
De tering he..quote:
Was dit nog voor de opstanden?quote:
Ik denk dat degenen die erin moesten leven dat beter weten dan jij of ik.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vraag me alleen af wat Khadaffi zijn volk heeft aan gedaan. Hij was toch niet zo erg als Saddam?
Uiteraard, maar van bv. Saddam waren we best goed op de hoogte wat hij zijn volk allemaal aan deed.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 22:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat degenen die erin moesten leven dat beter weten dan jij of ik.
Komt omdat het Westen daar al eerder zat, tijdens de golfoorlog, dus daar besteedden we meer aandacht aan.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 22:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteraard, maar van bv. Saddam waren we best goed op de hoogte wat hij zijn volk allemaal aan deed.
Ik weet het echt niet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben niet degene die je quote. Maar wat ik begrepen heb heeft hij ook heel erg goed gedaan m.b.t. scholing.quote:
dit gebeurt in Nederland toch ook wel eens?quote:
'het westen' had al ver voor de golfoorlog mot met Ghadaffi (Toyota oorlog bv), je kunt hoogstens zeggen dat het naar de achtergrond is verdwenen omdat er grotere schurken rondlopen maar de informatie kwam gewoon naar buiten ... er luisterde alleen niemandquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 22:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Komt omdat het Westen daar al eerder zat, tijdens de golfoorlog, dus daar besteedden we meer aandacht aan.
Dat wil niet meteen zeggen dat Ghadaffi een lieverdje was.
En jij had het cker ook allemaal voorspeld?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
'het westen' had al ver voor de golfoorlog mot met Ghadaffi (Toyota oorlog bv), je kunt hoogstens zeggen dat het naar de achtergrond is verdwenen omdat er grotere schurken rondlopen maar de informatie kwam gewoon naar buiten ... er luisterde alleen niemand
Gewoon iemand die 6 sterren heeft, dan krijg je dat hequote:
Obvious.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Je hebt van die weggebruikers die erom vragen ja...quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 23:27 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
dit gebeurt in Nederland toch ook wel eens?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |