ABS zorgt voor een langere remweg. Your point being?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:29 schreef KaheemSaid het volgende:
Als je veiligheid zo belangrijk vind kom je dan wel met je Daf op de weg? Vind je ook dat deze verboden moet worden door dat bijvoorbeeld ABS ontbreekt?
maar de auto blijft wel beter bestuurbaarquote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
ABS zorgt voor een langere remweg. Your point being?
Sinds wanneer heeft ABS iets met sturen te maken? Mis ik iets?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:59 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
maar de auto blijft wel beter bestuurbaar
ABS zorgt ervoor dat je wielen niet blokkeren zodat je kan sturen...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:20 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft ABS iets met sturen te maken? Mis ik iets?
Ik heb wel eens testen gedaan op zo'n baan geschikt voor de slipcursus. Met ABS stond je toch wel een behoorlijk eind eerder stil en had je behoorlijk meer controle.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
ABS zorgt voor een langere remweg. Your point being?
Ga hier klein beetje mee met daNpy.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik heb wel eens testen gedaan op zo'n baan geschikt voor de slipcursus. Met ABS stond je toch wel een behoorlijk eind eerder stil en had je behoorlijk meer controle.
Met de huidige ABS systemen is daar geen sprake meer van.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 21:05 schreef Rainesz het volgende:
[..]
Ga hier klein beetje mee met daNpy.
Op een droge weg,en met volledige zelfbeheersing kun je veel sneller stil staan zonder ABS als met.
Heb zelfs ooit in me opleiding een reportage in de les gezien waar ze dit uitvoerig deden testen.
Maar daar we niet allemaal coureurs zijn,is voor het grote gross abs waarschijnlijk beter.
Dan zou ik (als het een moderne auto is) toch je ABS eens laten nakijken, want ABS zorgt er juist voor dat je bij een noodstop (in nood tot de bodem de rem intrappen) de wielen niet blokkeren.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:45 schreef Gokhan03 het volgende:
Met ABS krijg ik het nog altijd voor elkaar om de wielen te blokkeren hoor. Het is maar hard genoeg trappen
Ik heb ook een aantal slipcursussen gedaan, erg leerzaam.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:29 schreef KaheemSaid het volgende:
Als je veiligheid zo belangrijk vind kom je dan wel met je Daf op de weg? Vind je ook dat deze verboden moet worden door dat bijvoorbeeld ABS ontbreekt?
Deze mag wel in het topic met faal-comments...quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:45 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Ik maar denken dat ik gewone banden heb, blijken het 'zomerbanden' te zijn. Rijd ik al een half seizoen illegaal.
dan heb je een auto met een afkeurpunt en zal er ook een lampje beanden in je dashbordquote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:45 schreef Gokhan03 het volgende:
Met ABS krijg ik het nog altijd voor elkaar om de wielen te blokkeren hoor. Het is maar hard genoeg trappen
ABS werkt goed niet daarvan. Heb zelf nog laatst alles gecontroleerd en uitgelezen. Het is nou zo dat als het glad is en je spontaan op de rem springt dat je wielen hoe dan ook zullen blokkerenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:02 schreef T42 het volgende:
[..]
dan heb je een auto met een afkeurpunt en zal er ook een lampje beanden in je dashbord
jah ik rij alleen oud en JAH ik weet dat die 40x onveiliger zijn dan een moderne auto.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Want?
Banden zijn je belangrijkste contact met de weg.
De allernieuwste elektronische snufjes niet
En nog een extraextragratis tip: in de winter mag je met winterbanden ook rustig rijden, ver vooruit kijken en afstand houden. Winterbanden helpen wel, maar zijn geen wondermiddel. Als je gaat, dan ga je.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 09:12 schreef mstx het volgende:
[..]
En nog een extragratis tip: in de zomer mag je ook rustig rijden, ver vooruit kijken en afstand houden.
dat zei je eerst niequote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:05 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
ABS werkt goed niet daarvan. Heb zelf nog laatst alles gecontroleerd en uitgelezen. Het is nou zo dat als het glad is en je spontaan op de rem springt dat je wielen hoe dan ook zullen blokkerenNogmaals...ABS is geen oplossing maar een hulpmiddel.
Heb je gelijk in. Ik wordt alleen misselijk van de mensen die aankomen met jaa ABS werkt goed op ijs en dan gebeurt er niets.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:12 schreef T42 het volgende:
[..]
dat zei je eerst niedus ging ervan uit dat je altijd blokerende wielen had bij hard trappen
Nog een tip dan maar... Je hebt met winterbanden meer marge tot het fout gaat dan met zomerbanden...quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:12 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
En nog een extraextragratis tip: in de winter mag je met winterbanden ook rustig rijden, ver vooruit kijken en afstand houden. Winterbanden helpen wel, maar zijn geen wondermiddel. Als je gaat, dan ga je.
Dit bestrijdt helemaal niemand.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat je niet zo hard kunt rijden als wanneer er geen sneeuw ligt, is een feit. Maar als die er wel ligt kun je met winterbanden zeer zeker harder rijden dan met zomerbanden... Misschien 70 km/h op de snelweg in plaats van 120 km/h, terwijl zomerbandrijders misschien maar 40/50 km/h kunnen rijden om dezelfde remafstand te houden, en dat zorgt dan gewoon voor onzettend oponthoud. Om maar te zwijgen over het maken van bochten waar zomerbandrijders bijna stil moeten gaan staan terwijl de winterbandrijder dit niet hoeft.
Ik rijd ook automaat en kreeg van een collega de tip om als er heel veel sneeuw ligt in zijn 2 te rijden (wat normaal bedoeld is om in de bergen te rijden), helpt wel iets heb ik gemerkt. De technische uitleg over het WAAROM heb ik nietquote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:08 schreef Biogarde het volgende:
En ik rij automaten en ik kan niet eens afremmen op de motor![]()
Nooit gezeik, gewoon rijden en opletten.
Dus ik mag toch rijden op mijn gewone banden?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Deze mag wel in het topic met faal-comments...
Een band is pas 'illegaal' als deze minder dan 1,6 MM profiel heeft. Het maakt niet uit of dit zomer/winter/all-season/blabla type is...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |