abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 oktober 2011 @ 19:45:10 #101
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_103339442
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:29 schreef KaheemSaid het volgende:
Als je veiligheid zo belangrijk vind kom je dan wel met je Daf op de weg? Vind je ook dat deze verboden moet worden door dat bijvoorbeeld ABS ontbreekt?
ABS zorgt voor een langere remweg. Your point being?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 19:59:53 #102
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_103340252
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:45 schreef daNpy het volgende:

[..]

maar de auto blijft wel beter bestuurbaar
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_103341458
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:59 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

maar de auto blijft wel beter bestuurbaar
Sinds wanneer heeft ABS iets met sturen te maken? Mis ik iets?
pi_103341674
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:20 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Sinds wanneer heeft ABS iets met sturen te maken? Mis ik iets?
ABS zorgt ervoor dat je wielen niet blokkeren zodat je kan sturen...
pi_103343066
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:45 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik heb wel eens testen gedaan op zo'n baan geschikt voor de slipcursus. Met ABS stond je toch wel een behoorlijk eind eerder stil en had je behoorlijk meer controle.
pi_103344164
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:47 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Ik heb wel eens testen gedaan op zo'n baan geschikt voor de slipcursus. Met ABS stond je toch wel een behoorlijk eind eerder stil en had je behoorlijk meer controle.
Ga hier klein beetje mee met daNpy.
Op een droge weg,en met volledige zelfbeheersing kun je veel sneller stil staan zonder ABS als met.
Heb zelfs ooit in me opleiding een reportage in de les gezien waar ze dit uitvoerig deden testen.

Maar daar we niet allemaal coureurs zijn,is voor het grote gross abs waarschijnlijk beter. ;)
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_103345667
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 21:05 schreef Rainesz het volgende:

[..]

Ga hier klein beetje mee met daNpy.
Op een droge weg,en met volledige zelfbeheersing kun je veel sneller stil staan zonder ABS als met.
Heb zelfs ooit in me opleiding een reportage in de les gezien waar ze dit uitvoerig deden testen.

Maar daar we niet allemaal coureurs zijn,is voor het grote gross abs waarschijnlijk beter. ;)
Met de huidige ABS systemen is daar geen sprake meer van.
En als je met een noodstop de rem tot op de bodem intrapt, dan is er van doseren, zonder ABS, ook geen sprake meer.

Hetzelfde geldt voor slipcontrole en tractiecontrole. Op Fiorano was Schumacher ook niet meer sneller met de tractiecontrole uitgeschakeld dan met een ingeschakeld systeem.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_103350500
Met ABS krijg ik het nog altijd voor elkaar om de wielen te blokkeren hoor. Het is maar hard genoeg trappen :D
  donderdag 20 oktober 2011 @ 23:08:29 #109
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_103351808
Ik heb nog nooit op winterbanden gereden. Snap ook niet dat iedere motherfucking hipster ineens winterbanden moet hebben. 5 jaar terug had je die alleen als je een goeie baas en dito leasebak had. Nu moet iedereen ze hebben.

Rij net als iedereen op dat moment met dezelfde snelheid, op tijd remmen, afstand en niet zo janken met je zwarte montuurtje en nepglazen.

De laatste keer dat ik een ongeluk had, had ik zo'n jeukporem op winterbanden op m'n achterbank met z'n mini.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 23:08:58 #110
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_103351829
En ik rij automaten en ik kan niet eens afremmen op de motor :')
Nooit gezeik, gewoon rijden en opletten.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_103352865
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 22:45 schreef Gokhan03 het volgende:
Met ABS krijg ik het nog altijd voor elkaar om de wielen te blokkeren hoor. Het is maar hard genoeg trappen :D
Dan zou ik (als het een moderne auto is) toch je ABS eens laten nakijken, want ABS zorgt er juist voor dat je bij een noodstop (in nood tot de bodem de rem intrappen) de wielen niet blokkeren.
Bij de auto van mijn vriendin (15 jaar oud met ABS) willen de wielen ook wel wat blokkeren, maar met mijn auto (3 maand oud) kan ik trappen wat ik wil, maar blokkeren is er echt niet bij.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:59:06 #112
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_103356500
Winterbanden maken wel degelijk verschil, alleen denkt de gemiddelde jan met de pet dat je je rijstijl dan niet meer hoeft aan te passen (k hep tog winturbandu??) .. En zo werkt 't dus niet :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:34:20 #113
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_103361134
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:29 schreef KaheemSaid het volgende:
Als je veiligheid zo belangrijk vind kom je dan wel met je Daf op de weg? Vind je ook dat deze verboden moet worden door dat bijvoorbeeld ABS ontbreekt?
Ik heb ook een aantal slipcursussen gedaan, erg leerzaam.
Bij de laatste waren we met de DAFclub en mochten de laatste 2 uur met de DAFjes op de baan.
Erg leuk om te merken dat de mensen met een DAF (ik op (te) brede zomersloffen) eerder stilstonden op de gladde baan dan met een nieuwe Astra met of zonder ABS.

Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik niet weet wat voor banden Astra's voor hadden liggen, achter iig slicks. Nou staan de banden onder mn DAF wel goed, maar met regen gaat ie zeker lekker makkelijk dwars omdat ze eigenlijk te breed zijn, dus er geen sprake van veel meer grip tov de Astra's. Gewicht speelt een veel grotere rol.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_103361239
Ik maar denken dat ik gewone banden heb, blijken het 'zomerbanden' te zijn :'). Rijd ik al een half seizoen illegaal.
pi_103362462
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:45 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Ik maar denken dat ik gewone banden heb, blijken het 'zomerbanden' te zijn :'). Rijd ik al een half seizoen illegaal.
Deze mag wel in het topic met faal-comments... :')

Een band is pas 'illegaal' als deze minder dan 1,6 MM profiel heeft. Het maakt niet uit of dit zomer/winter/all-season/blabla type is...
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:02:48 #116
53151 T42
Pinball Wizard
pi_103362565
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 22:45 schreef Gokhan03 het volgende:
dan heb je een auto met een afkeurpunt en zal er ook een lampje beanden in je dashbord ;)
pi_103362654
Deze discussie gaat ook nergens over.
Er worden verschillende beweringen gedaan zoals:
-Winterbanden zijn zonde van je geld
Wanneer je bijvoorbeeld grof gezegd 6 maanden rijdt op je zomersetje en 6 maanden op je wintersetje, dan komt dit neer op een dubbele levensduur van beide setjes waardoor je toch hetzelfde geld kwijt bent. Ik ga hier uit van gelijke slijtage van beide setjes.

-Maakt geen reet uit of je in de winter met zomerbanden rijdt.
Het is ook niet verboden om met zomerbanden in de winter te rijden. Ga er wel van uit dat je zomerbanden sneller slijten in de winter. Dit is tevens mijn eigen ervaring omdat ik mijn 4mm profiel had omgetoverd in slicks midden in de winter van 2009/2010 :')

-Gecontroleerd gas geven geblaat
Als je echt vast zit, dan zit je ook echt vast. Dit kan te maken hebben met de plek waar je vast zit. Je hebt van die parkeervakjes met een helling waar je dan ingesneeuwd raakt en je auto er niet meer uit krijgt. Kan je wel gas geven wat je wilt maar als je je auto in zijn 1 zet en rustig uit kan stappen om te kijken hoe je banden stationair draaien dan maakt dat geen reet meer uit.

Tevens voor de winterbandhaters....probeer het zelf uit voordat je zegt dat het geen nut heeft. Denk niet dat half nederland zo dom is om hier in te trappen als het geen effect zou hebben. Dit is ook een kwestie van logisch nadenken.

Voor de ABS/ASC en dergelijke luxe optie fans
-ABS werkt niet op ijs/ijzel
-Je rijdt er niet veiliger mee
-Je kan er niet harder mee rijden omdat deze "goed" zouden werken.

Dit soort snufjes zijn hulpmiddelen...die bieden assistentie aan wanneer het fout dreigt te gaan en niet om je standaard rijgedrag te ondersteunen.

Zelf heb ik dus 2 maanden in de winter van 2009/2010 letterlijk op slicks gereden omdat ik nergens voor een normale prijs banden kon halen(275/30/19 en dan een chinees merk vanaf 300 euro ging voor mij iets te ver). Tja het sneeuwde nooit zo erg. Dit keer ben ik wel voorbereid :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:02 schreef T42 het volgende:

[..]

dan heb je een auto met een afkeurpunt en zal er ook een lampje beanden in je dashbord ;)
ABS werkt goed niet daarvan. Heb zelf nog laatst alles gecontroleerd en uitgelezen. Het is nou zo dat als het glad is en je spontaan op de rem springt dat je wielen hoe dan ook zullen blokkeren ;)

Nogmaals...ABS is geen oplossing maar een hulpmiddel.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:08:40 #118
53151 T42
Pinball Wizard
pi_103362720
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 18:32 schreef daNpy het volgende:

[..]

Want?
Banden zijn je belangrijkste contact met de weg.
De allernieuwste elektronische snufjes niet :)
jah ik rij alleen oud en JAH ik weet dat die 40x onveiliger zijn dan een moderne auto.
jij kennelijk niet?

nieuwste snufjes voor mij zijn oa gordels voor, gordels achter, kreukelzone, radiaalbanden, 2 schijfremmen, 4 schijfremmen, gedeelde remcircuit, stuurkreukelzone, veiligheids glas, hoofdsteunen enz

zie hierin al geen electrische snufjes staan :') en dit zit in meeste van mijn auto's er niet in.

en jah ik durf daar dagelijks mee rond te rijden zelfs in de winter en laaste 10 ongelukken zijn nog altijd andere geweest die tegen mijn geparkeerde auto moetten rijden.
pi_103362820
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 09:12 schreef mstx het volgende:

[..]

En nog een extragratis tip: in de zomer mag je ook rustig rijden, ver vooruit kijken en afstand houden.
En nog een extraextragratis tip: in de winter mag je met winterbanden ook rustig rijden, ver vooruit kijken en afstand houden. Winterbanden helpen wel, maar zijn geen wondermiddel. Als je gaat, dan ga je.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:12:28 #120
53151 T42
Pinball Wizard
pi_103362825
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:05 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

ABS werkt goed niet daarvan. Heb zelf nog laatst alles gecontroleerd en uitgelezen. Het is nou zo dat als het glad is en je spontaan op de rem springt dat je wielen hoe dan ook zullen blokkeren ;)Nogmaals...ABS is geen oplossing maar een hulpmiddel.
dat zei je eerst nie ;) dus ging ervan uit dat je altijd blokerende wielen had bij hard trappen
pi_103362930
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:12 schreef T42 het volgende:

[..]

dat zei je eerst nie ;) dus ging ervan uit dat je altijd blokerende wielen had bij hard trappen
Heb je gelijk in. Ik wordt alleen misselijk van de mensen die aankomen met jaa ABS werkt goed op ijs en dan gebeurt er niets.

Vorig jaar vertelde een collega mij dat hij achterste voren stond op de weg toen hij ging schakelen. Was een man van 66 in een Nissan Micra. Een ander collega reageerde hierop en zei dat hij ABS en nog iets had waarmee zijn auto niet zijwaards zou glijden :')
pi_103363082
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:12 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

En nog een extraextragratis tip: in de winter mag je met winterbanden ook rustig rijden, ver vooruit kijken en afstand houden. Winterbanden helpen wel, maar zijn geen wondermiddel. Als je gaat, dan ga je.
Nog een tip dan maar... Je hebt met winterbanden meer marge tot het fout gaat dan met zomerbanden... :')

En met winterbanden kun je dan minder afstand houden dan met zomerbanden, omdat je marge groter is... Jammer dat die zomerbandjosti's nog steeds denken dat je op winterbanden niet harder kunt rijden. Je marges tot het fout gaat op sneeuw worden gewoon veel groter...

Dat je niet zo hard kunt rijden als wanneer er geen sneeuw ligt, is een feit. Maar als die er wel ligt kun je met winterbanden zeer zeker harder rijden dan met zomerbanden... Misschien 70 km/h op de snelweg in plaats van 120 km/h, terwijl zomerbandrijders misschien maar 40/50 km/h kunnen rijden om dezelfde remafstand te houden, en dat zorgt dan gewoon voor onzettend oponthoud. Om maar te zwijgen over het maken van bochten waar zomerbandrijders bijna stil moeten gaan staan terwijl de winterbandrijder dit niet hoeft.
pi_103363303
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:21 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat je niet zo hard kunt rijden als wanneer er geen sneeuw ligt, is een feit. Maar als die er wel ligt kun je met winterbanden zeer zeker harder rijden dan met zomerbanden... Misschien 70 km/h op de snelweg in plaats van 120 km/h, terwijl zomerbandrijders misschien maar 40/50 km/h kunnen rijden om dezelfde remafstand te houden, en dat zorgt dan gewoon voor onzettend oponthoud. Om maar te zwijgen over het maken van bochten waar zomerbandrijders bijna stil moeten gaan staan terwijl de winterbandrijder dit niet hoeft.
Dit bestrijdt helemaal niemand.
De discussie begon met dat mensen met zomerbanden helemaal van de weg moeten blijven. Moeten ze lekker zelf weten. Direct dat vingerwijzende gedoe met 'Oh, jij hebt zomerbanden, jij hoort helemaal niet meer op de weg. Blijf thuis!!!'. Dat is kansloos, kan er niets anders van maken.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:32:03 #124
9859 crew  Karina
Woman
pi_103363436
quote:
8s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 23:08 schreef Biogarde het volgende:
En ik rij automaten en ik kan niet eens afremmen op de motor :')
Nooit gezeik, gewoon rijden en opletten.
Ik rijd ook automaat en kreeg van een collega de tip om als er heel veel sneeuw ligt in zijn 2 te rijden (wat normaal bedoeld is om in de bergen te rijden), helpt wel iets heb ik gemerkt. De technische uitleg over het WAAROM heb ik niet :P
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_103363622
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:58 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Deze mag wel in het topic met faal-comments... :')

Een band is pas 'illegaal' als deze minder dan 1,6 MM profiel heeft. Het maakt niet uit of dit zomer/winter/all-season/blabla type is...
Dus ik mag toch rijden op mijn gewone banden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')