abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:21:22 #201
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103380258
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:14 schreef mlg het volgende:

[..]

Bij een normale verzekering ga je ook meer premie en eigen bijdrage betalen naarmate je er vaker aanspraak op doet.

Nu is het precies omgekeerd. Rijken, veelal long-life werkenden betalen meer, en krijgen minder in tegenstelling tot onrendabele armen die nihil bijdragen, en veel aanspraak maken.
Wat is vaker? Ik denk dat niemand graag aanspraak maakt op zijn verzekering gezien de ellende die er mee is gemoeid. Je laat je huis toch niet elk jaar afbranden?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:21:34 #202
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_103380268
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:18 schreef betyar het volgende:

[..]

WW premie wordt door de werkgever betaald.
Ja, van voorgaande jaren. Wat bedoel je met je andere post dan dat de werknemer er zelf voor betaalt?
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:24:44 #203
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103380427
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:21 schreef mlg het volgende:

[..]

Ja, van voorgaande jaren. Wat bedoel je met je andere post dan dat de werknemer er zelf voor betaalt?
Hoezo van voorgaande jaren?

Als de werkgever die premie niet hoeft te betalen heeft de werknemer een hoger loon, om zich vervolgens te verzekeren voor de WW.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:29:50 #204
294269 mlg
pi_103380658
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:24 schreef betyar het volgende:

[..]

Hoezo van voorgaande jaren?

Als de werkgever die premie niet hoeft te betalen heeft de werknemer een hoger loon, om zich vervolgens te verzekeren voor de WW.
Ah, je gaat het even creatief interpreteren?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:31:26 #205
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103380735
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:29 schreef mlg het volgende:

[..]

Ah, je gaat het even creatief interpreteren?
Lijkt me niks meer dan fair.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:33:57 #206
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103380830
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 14:08 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

"Vind ook wel" een baan? Je bent er veel te positief over, anders zou er geen werkloosheid heersen.

Face it, werknemers beconcurreren elkaar om het beperkte banenaanbod.
Kom nu maar eens met cijfers over die hoge structurele werkloosheid onder hoger opgeleiden. Je beweert het iederen keer maar toont het nooit aan. De meeste werklozen zijn conjuncturele werklozen. En een groep lager opgeleiden waar je weinig mee aankan en een groep ouderen (waar wat aan gedaan moet worden trouwens).

Werken is goed voor de economie en zorgt voor meer banen. Tenminste als je goed werk levert. Dan groeit het bedrijf en maak je meer werk. Jouw idee dat het aantal banen statisch is is echt bizar.

Het zou graaien zijn wanneer ik ergens een of andere baan waar ik niet voor gekwalificeerd ben regel via wat vriendjes. Vervolgend gooi ik de hele zaak overhoop en bezuinig ik op alle investeringen om maximaal winst te kunnen pakken en daar dito bonussen uit te krijgen. En als ik dan echt niet meer te handhaven ben pik ik nog even een dikke oprotpremie mee en laat ik het bedrijf verder achter als puinhoop.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:35:20 #207
294269 mlg
pi_103380886
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:31 schreef betyar het volgende:

[..]

Lijkt me niks meer dan fair.
Nee, want het is onzin. Je gaf zelf al aan dat de werkgever de premies afdraagt, en dat dit wordt gekort op salarissen is slechts een fictieve gedachte, maar niet berust op de theorie.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:36:18 #208
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103380908
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 14:11 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Behalve als het snelle ballenjongens zijn met BVOs, dan kunnen we ze ook niet laten vallen?
Kom op, je zegt nu wel stoer dat we flutbedrijfjes kunnen laten vallen, maar in de praktijk kies jij ook de kant van de bedrijven.
Noem een internetbedrijfje van 10 man dat de overheid gered heeft dan?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:38:44 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103380981
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 14:18 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

:')
Je weet weer eens een keer niet waarover je praat.

Toen de dotcom bubble instortte, belandden we in een recessie. Wat de overheid dan vaak doet is de rentetarieven verlagen, zodat mensen geprikkeld worden om te lenen om zo de economie nieuw leven in te blazen. Komt dit je herkent voor: lage rentetarieven om het lenen te prikkelen? Eén van de oorzaken die de kredietzeepbel oppompte, en die in 2007/2008 los is gebarsten: de crisis.
Een andere oorzaak is dat doordat de aandelenmarkten na de dotcom bubble ineenstortten (sinds 2000), mensen geen vertrouwen meer in de aandelenmarkten hadden en hun geld in vastgoed investeerden: de huizenprijzen werden kunstmatig opgedreven waardoor het aantrekkelijk was om hypotheken aan de lagere klassen te verstrekken, dit in combinatie met de lage rentarieven, in de gedachte dat de huizenprijzen zouden blijven stijgen.
Dit is gewoon algemene basiskennis hoor, als je het nieuws van de afgelopen jaren hebt gevolgd.

Kort gezegd: dotcom bubble ineenstorting --> lage rentetarieven --> werd veel geld geleend --> kredietbubble.

Maar nee, die paar internetbedrijfjes die failliet zijn gegaan hebben echt geen grote gevolgen gehad, juist ja :')
Die dotcomcrisis was maar een zuchtje wind vergeleken met dit.

Overigens is het doel van renteverlagingen niet om fluthypotheken te verkopen. Al dachten een paar idiote neocons daar anders over. Dat klopt.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:39:24 #210
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103381000
Natuurlijk zijn we allemaal graaiers. Als er ook maar ergens een financieel voordeeltje te halen valt duiken we er allemaal zonder pardon op.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:44:20 #211
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103381113
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:35 schreef mlg het volgende:

[..]

Nee, want het is onzin. Je gaf zelf al aan dat de werkgever de premies afdraagt, en dat dit wordt gekort op salarissen is slechts een fictieve gedachte, maar niet berust op de theorie.
als ze de premie afschaffen dan moet de werknemer zichzelf verzekeren, werkgever hoeft dat niet meer te doen en dan is het niks meer dan logisch werkgeverslast wordt omgezet in een loonsverhoging van de WW premie, ik geloof iets van 4%. Dat jij er niet mee eens bent en dat geld liever in werkgever zijn zakken ziet verdwijnen is nogal een absurde gedachte.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:46:59 #212
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103381189
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 14:13 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Er is een jacht op de beperkte hoeveelheid grondstoffen op aarde. De mijnbouwbedrijven exploiteren deze grondstoffen in hun hebzucht naar kortetermijnwinst (groeiende winsten van het bedrijf), zodat deze grondstoffen in consumentenproducten kunnen worden verwerkt die jij zo graag wilt kopen. Dat is toch hetzelfde principe? Jij wilt een iPhone, een auto, de nieuwste flatscreen: dat heeft allemaal grondstoffen nodig, en die zijn beperkt. De grote mijnbouwbedrijven als BHP Billiton, Rio Tinto en Anglo American exploiteren in rap tempo de grondstoffen, waarbij we over een x aantal jaar een mogelijk tekort kunnen zien.

Jij ontneemt hierbij je eigen verantwoordelijkheid in je hebzucht naar consumentenproducten en de hierbij geleverde drang naar kortetermijnwinst van de grote mijnbouwbedrijven?
Ik heb geen Auto en geen IPhone maargoed.

En verder ben ik natuurlijk voor duurzaamheidsmaatregelen en recycling van grondstoffen. Want de grondstoffen moeten natuurlijk beschikbaar blijven.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:55:50 #213
294269 mlg
pi_103381473
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die dotcomcrisis was maar een zuchtje wind vergeleken met dit.

Overigens is het doel van renteverlagingen niet om fluthypotheken te verkopen. Al dachten een paar idiote neocons daar anders over. Dat klopt.
Ik denk dat die dotcomcrisis het begin was van een crisis. Zienswijze heeft natuurlijk gelijk dat de (langdurige) renteverlagingen ertoe geleid heeft, dat er simpel gezegd dusdanig veel geld in het vastgoed in omloop was, dat bij het knappen van een bubbel de consequentie (veel) hoger zijn, dan dat er weinig geld in het vastgoed in omloop was.

Kort gezegd zijn er beslissingen genomen tijdens de dotcomcrisis die de huidige crisis groter gemaakt heeft, dan het in werkelijkheid hoefde te zijn. Bad luck, een kwestie van verkeerde beslissingen en menselijke fouten.
pi_103408329
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:39 schreef Fir3fly het volgende:
Natuurlijk zijn we allemaal graaiers. Als er ook maar ergens een financieel voordeeltje te halen valt duiken we er allemaal zonder pardon op.
Bij de Bijenkorf zie je de duurder geklede mensen met leren tassen aan hun schouder hangend graaien tijdens de "dolle dwaze dagen en nadagen" en op de markten de mensen met de plastic tassen. :Y
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:04:44 #215
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_103408631
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Noem een internetbedrijfje van 10 man dat de overheid gered heeft dan?
KPN, daar ging de overheid anno 2001 als grootaandeelhouder vrij coulant mee om.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:59:16 #216
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103409111
Werkten daar maar 10 man?
pi_103448644
Nee nou is hij helemaal mooi. De TS gaat de slachtoffers van de crisis beschuldigen om de reten van de met geld stuntende banktypes nog verder te likken.

De graaiers hebben de economie kapot gemaakt met hun gespeculeer. De burger niet.
pi_103448740
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:08 schreef TweeGrolsch het volgende:
Het is allemaal de schuld van de onderklasse.
Zij eisen geld van de overheid waardoor deze zich in de schulden werkt.
Zij hebben hypotheken die ze niet meer betalen.
Zij vreten bio-industrie vlees.
Zij hebben geen hybride auto's.
Zij willen goedkoop spul uit China.

De armen veroorzaken alle problemen in de wereld. Zij zijn ook degenen die er het meeste last van hebben. Dus ik zie het probleem eigenlijk niet. Het enige wat we moeten doen is: zorgen dat de armen het milieu niet meer verpesten, zorgen dat de armen niet al onze belastingcenten opeisen.
Je moet wel een absolute psychopaat zijn om jezelf dit soort smerige leugens aan te praten. Je predikt haat over de zwakken met als doel draagvlak maken voor het totaal kapot maken van hen.
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:10:14 #219
294269 mlg
pi_103448870
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:07 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Je moet wel een absolute psychopaat zijn om jezelf dit soort smerige leugens aan te praten. Je predikt haat over de zwakken met als doel draagvlak maken voor het totaal kapot maken van hen.
Zwakken? Houd toch op, het zijn lastpakken.

Hij heeft gelijk, een wereld dat alleen uit de elite bestaat, is een veel betere wereld.
pi_103449003
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:04 schreef Arolsen het volgende:
De graaiers hebben de economie kapot gemaakt met hun gespeculeer. De burger niet.
Uhhh, burger speculeren zeker nooit? :D

Ik herinner met 2008 nog toen Icesave 5,5% rente aanbod. De Nederlandse en Engelse spaarders (zelfs Nederlandse provinciebesturen deden eraan mee :') ) plaatsten hun geld bij deze bank in Ijsland, op zoek naar hun kortetermijnwinst, zonder erbij na te denken of die bank het wel aan kan.

Nou je weet wat er gebeurd is: Ijsland belandde in een crisis.
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:15:47 #221
294269 mlg
pi_103449130
Bankiers zijn ook burgers. Het enige verschil met een 'gewone' burger' is, dat de keuzes van een bankier een grotere impact hebben, die zowel goed als slecht kan zijn.
pi_103449132
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:10 schreef mlg het volgende:

[..]

Zwakken? Houd toch op, het zijn lastpakken.

Hij heeft gelijk, een wereld dat alleen uit de elite bestaat, is een veel betere wereld.
Soms zou dat wel zo zijn, helaas heb je dan geen afzetmarkt.

Het lijkt me heerlijk om een pauper zo'n hypotheek te geven die hij niet kan betalen. Dat zou dan niet meer kunnen ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2011 13:17:36 ]
pi_103449142
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:13 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Uhhh, burger speculeren zeker nooit? :D

Ik herinner met 2008 nog toen Icesave 5,5% rente aanbod. De Nederlandse en Engelse spaarders (zelfs Nederlandse provinciebesturen deden eraan mee :') ) plaatsten hun geld bij deze bank in Ijsland, op zoek naar hun kortetermijnwinst, zonder erbij na te denken of die bank het wel aan kan.

Nou je weet wat er gebeurd is: Ijsland belandde in een crisis.
Het waren die bankdirecteurs die de leugens en hebzuchtpropagande verspreidden. En het waren die bankdirecteurs die wisten hoe het werkelijk zat. Ze hadden de macht en de kennis. Ze zijn dus 100% verantwoordelijk.
pi_103449186
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Soms zou dat wel zo zijn, helaas heb je dan geen afzetmarkt.

Het lijkt me zo heerlijk om een pauper zo'n hypotheek te geven die hij niet kan betalen. Dat zou dan niet meer kunnen ;(
Mooi dat je toegeeft dat jij graag zou gaan graaien ten koste van anderen. Heel duidelijk ook waarom je als een krolse kat tegen de benen van graaiers aanschurkt.
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:18:30 #225
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_103449259
Graaien is inherent aan het kapitalisme, het gaat pas fout als de overheid door lobby groepen het graaien van sommigen gaat honoreren als zijnde legaal, zoals het zorgkartel en overige verzekeraars, waar de overheid een oproep doet om de verzekeringspremies van auto's te verhogen of dat de marges van banken wel wat hoger mogen ,

Zulke dingen hoor je ze niet zeggen over de visserij of de landbouw

De overheid die miljarden ter beschikking stelt aan banken en verzekeraars tegen 1% en het vervolgens van hen leent tegen 4,2 % en dat de banken vervolgens weer miljoenenbonussen aande bankbazen geeft die weer vrienden zijn met de politiek en vervolgens een baantje krijgen bij een bank of verzekeraar zodat die ook bonussen krijgen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')