als ze de premie afschaffen dan moet de werknemer zichzelf verzekeren, werkgever hoeft dat niet meer te doen en dan is het niks meer dan logisch werkgeverslast wordt omgezet in een loonsverhoging van de WW premie, ik geloof iets van 4%. Dat jij er niet mee eens bent en dat geld liever in werkgever zijn zakken ziet verdwijnen is nogal een absurde gedachte.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:35 schreef mlg het volgende:
[..]
Nee, want het is onzin. Je gaf zelf al aan dat de werkgever de premies afdraagt, en dat dit wordt gekort op salarissen is slechts een fictieve gedachte, maar niet berust op de theorie.
Ik heb geen Auto en geen IPhone maargoed.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er is een jacht op de beperkte hoeveelheid grondstoffen op aarde. De mijnbouwbedrijven exploiteren deze grondstoffen in hun hebzucht naar kortetermijnwinst (groeiende winsten van het bedrijf), zodat deze grondstoffen in consumentenproducten kunnen worden verwerkt die jij zo graag wilt kopen. Dat is toch hetzelfde principe? Jij wilt een iPhone, een auto, de nieuwste flatscreen: dat heeft allemaal grondstoffen nodig, en die zijn beperkt. De grote mijnbouwbedrijven als BHP Billiton, Rio Tinto en Anglo American exploiteren in rap tempo de grondstoffen, waarbij we over een x aantal jaar een mogelijk tekort kunnen zien.
Jij ontneemt hierbij je eigen verantwoordelijkheid in je hebzucht naar consumentenproducten en de hierbij geleverde drang naar kortetermijnwinst van de grote mijnbouwbedrijven?
Ik denk dat die dotcomcrisis het begin was van een crisis. Zienswijze heeft natuurlijk gelijk dat de (langdurige) renteverlagingen ertoe geleid heeft, dat er simpel gezegd dusdanig veel geld in het vastgoed in omloop was, dat bij het knappen van een bubbel de consequentie (veel) hoger zijn, dan dat er weinig geld in het vastgoed in omloop was.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die dotcomcrisis was maar een zuchtje wind vergeleken met dit.
Overigens is het doel van renteverlagingen niet om fluthypotheken te verkopen. Al dachten een paar idiote neocons daar anders over. Dat klopt.
Bij de Bijenkorf zie je de duurder geklede mensen met leren tassen aan hun schouder hangend graaien tijdens de "dolle dwaze dagen en nadagen" en op de markten de mensen met de plastic tassen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:39 schreef Fir3fly het volgende:
Natuurlijk zijn we allemaal graaiers. Als er ook maar ergens een financieel voordeeltje te halen valt duiken we er allemaal zonder pardon op.
KPN, daar ging de overheid anno 2001 als grootaandeelhouder vrij coulant mee om.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Noem een internetbedrijfje van 10 man dat de overheid gered heeft dan?
Je moet wel een absolute psychopaat zijn om jezelf dit soort smerige leugens aan te praten. Je predikt haat over de zwakken met als doel draagvlak maken voor het totaal kapot maken van hen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:08 schreef TweeGrolsch het volgende:
Het is allemaal de schuld van de onderklasse.
Zij eisen geld van de overheid waardoor deze zich in de schulden werkt.
Zij hebben hypotheken die ze niet meer betalen.
Zij vreten bio-industrie vlees.
Zij hebben geen hybride auto's.
Zij willen goedkoop spul uit China.
De armen veroorzaken alle problemen in de wereld. Zij zijn ook degenen die er het meeste last van hebben. Dus ik zie het probleem eigenlijk niet. Het enige wat we moeten doen is: zorgen dat de armen het milieu niet meer verpesten, zorgen dat de armen niet al onze belastingcenten opeisen.
Zwakken? Houd toch op, het zijn lastpakken.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:07 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Je moet wel een absolute psychopaat zijn om jezelf dit soort smerige leugens aan te praten. Je predikt haat over de zwakken met als doel draagvlak maken voor het totaal kapot maken van hen.
Uhhh, burger speculeren zeker nooit?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:04 schreef Arolsen het volgende:
De graaiers hebben de economie kapot gemaakt met hun gespeculeer. De burger niet.
Soms zou dat wel zo zijn, helaas heb je dan geen afzetmarkt.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:10 schreef mlg het volgende:
[..]
Zwakken? Houd toch op, het zijn lastpakken.
Hij heeft gelijk, een wereld dat alleen uit de elite bestaat, is een veel betere wereld.
Het waren die bankdirecteurs die de leugens en hebzuchtpropagande verspreidden. En het waren die bankdirecteurs die wisten hoe het werkelijk zat. Ze hadden de macht en de kennis. Ze zijn dus 100% verantwoordelijk.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Uhhh, burger speculeren zeker nooit?
Ik herinner met 2008 nog toen Icesave 5,5% rente aanbod. De Nederlandse en Engelse spaarders (zelfs Nederlandse provinciebesturen deden eraan mee) plaatsten hun geld bij deze bank in Ijsland, op zoek naar hun kortetermijnwinst, zonder erbij na te denken of die bank het wel aan kan.
Nou je weet wat er gebeurd is: Ijsland belandde in een crisis.
Mooi dat je toegeeft dat jij graag zou gaan graaien ten koste van anderen. Heel duidelijk ook waarom je als een krolse kat tegen de benen van graaiers aanschurkt.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Soms zou dat wel zo zijn, helaas heb je dan geen afzetmarkt.
Het lijkt me zo heerlijk om een pauper zo'n hypotheek te geven die hij niet kan betalen. Dat zou dan niet meer kunnen
Mensen die te dom zijn het te zien verdienen het toch gewoon?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:17 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Mooi dat je toegeeft dat jij graag zou gaan graaien ten koste van anderen. Heel duidelijk ook waarom je als een krolse kat tegen de benen van graaiers aanschurkt.
Weet je wat hij verschilt met jou?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:17 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Mooi dat je toegeeft dat jij graag zou gaan graaien ten koste van anderen. Heel duidelijk ook waarom je als een krolse kat tegen de benen van graaiers aanschurkt.
Nee dit topic gaat erover om jullie idolen die hun zakken volproppen ten koste van anderen te kunnen vrijspreken.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mensen die te dom zijn het te zien verdienen het toch gewoon?
Eigenlijk zijn (waar dit topic over gaat) zij ook graaiers, omdat ze persé een groter huis willen hebben, dan hun collega's van de sociale werkplaats.
Ja, mensen hebben natuurlijk geen enkele verantwoordelijkheidquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:16 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Het waren die bankdirecteurs die de leugens en hebzuchtpropagande verspreidden. En het waren die bankdirecteurs die wisten hoe het werkelijk zat. Ze hadden de macht en de kennis. Ze zijn dus 100% verantwoordelijk.
Ik neem het op voor eerlijke mensen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:21 schreef mlg het volgende:
[..]
Weet je wat hij verschilt met jou?
Hij haat slechte mensen, jij haat goede mensen.
Goh, ik hoop maar dat je de boel een beetje ligt op te naaien. Dan zie ik er de humor wel van in.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:10 schreef mlg het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk, een wereld dat alleen uit de elite bestaat, is een veel betere wereld.
Haha, noem je die onderklasse nou echt eerlijke mensen? Leef je gewoon in een waan, of ken je überhaupt deze klasse niet? In de onderklasse kun je je eigen familie nog geen eens vertrouwen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:24 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Ik neem het op voor eerlijke mensen.
Niet voor mensen die schijt hebben aan de samenleving en voor snel geld deze samenleving slopen.
Burgers hebben niet het overzicht op de financiele wereld. Die is te complex.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, mensen hebben natuurlijk geen enkele verantwoordelijkheidZe zijn natuurlijk gedwongen om hun spaargeld bij een Nederlandse bank weg te halen en ergens bij een bank neer te plempen in een land dat 2000 km verderop ligt
![]()
Jij bent typisch het voorbeeld waarom bankiers, burgers en overheden de komende jaren niet tot een constructief akkoord zullen komen. Wel constant de ene partij (de bankiers) de schuld geven, maar zélf, als burger, weigeren je eigen verantwoordelijkheid onder je ogen te zien. Ga zo door zou ik zeggen.
Lekker doorgaan met demoniseren van hele groepen mensen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:25 schreef mlg het volgende:
[..]
Haha, noem je die onderklasse nou echt eerlijke mensen? Leef je gewoon in een waan, of ken je überhaupt deze klasse niet? In de onderklasse kun je je eigen familie nog geen eens vertrouwen.
Je wijst maar naar wie je wil, maar als jij 'alleen' bankiers aanwijst, dan wijs ik de onderklasse met twee vingers aan.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:27 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Lekker doorgaan met demoniseren van hele groepen mensen.
Maar een vinger naar de bankers wijzen mag niet.
quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:10 schreef mlg het volgende:
[..]
Waarom zet je je spaargeld dan bij een bank als je er geen verstand van hebt?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:26 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Burgers hebben niet het overzicht op de financiele wereld. Die is te complex.
De bankiers wisten alles en hadden alle macht in handen. Die zijn 100% schuldig dus.
Het enige dat jij doet is anderen erbij halen omdat jouw idolen worden aangevallen.
Waar anders? De tijd dat je het loon in de loonhal ging ophalen is voorbij. Banken hebben teveel macht helaas.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom zet je je spaargeld dan bij een bank als je er geen verstand van hebt?
Oh, dus ondanks dat je er geen kennis van hebt, plaats je je spaargeld tóch bij een bank? Waarom eigenlijk, om je kortetermijnwinst (= rente) binnen te tikken?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:42 schreef Cherna het volgende:
[..]
Waar anders? De tijd dat je het loon in de loonhal ging ophalen is voorbij. Banken hebben teveel macht helaas.
Nee hoor. Mijn loon wordt automatisch afgedragen bij de bank(daar heb ik geen keus in). En van de rente bij de Rabo over je spaargeld word je echt niet rijk. Vooral al niet als het geen gigantische spaargelden zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oh, dus ondanks dat je er geen kennis van hebt, plaats je je spaargeld tóch bij een bank? Waarom eigenlijk, om je kortetermijnwinst (= rente) binnen te tikken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |