Mensen die te dom zijn het te zien verdienen het toch gewoon?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:17 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Mooi dat je toegeeft dat jij graag zou gaan graaien ten koste van anderen. Heel duidelijk ook waarom je als een krolse kat tegen de benen van graaiers aanschurkt.
Weet je wat hij verschilt met jou?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:17 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Mooi dat je toegeeft dat jij graag zou gaan graaien ten koste van anderen. Heel duidelijk ook waarom je als een krolse kat tegen de benen van graaiers aanschurkt.
Nee dit topic gaat erover om jullie idolen die hun zakken volproppen ten koste van anderen te kunnen vrijspreken.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mensen die te dom zijn het te zien verdienen het toch gewoon?
Eigenlijk zijn (waar dit topic over gaat) zij ook graaiers, omdat ze persé een groter huis willen hebben, dan hun collega's van de sociale werkplaats.
Ja, mensen hebben natuurlijk geen enkele verantwoordelijkheidquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:16 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Het waren die bankdirecteurs die de leugens en hebzuchtpropagande verspreidden. En het waren die bankdirecteurs die wisten hoe het werkelijk zat. Ze hadden de macht en de kennis. Ze zijn dus 100% verantwoordelijk.
Ik neem het op voor eerlijke mensen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:21 schreef mlg het volgende:
[..]
Weet je wat hij verschilt met jou?
Hij haat slechte mensen, jij haat goede mensen.
Goh, ik hoop maar dat je de boel een beetje ligt op te naaien. Dan zie ik er de humor wel van in.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:10 schreef mlg het volgende:
[..]
Zwakken? Houd toch op, het zijn lastpakken.
Hij heeft gelijk, een wereld dat alleen uit de elite bestaat, is een veel betere wereld.
Haha, noem je die onderklasse nou echt eerlijke mensen? Leef je gewoon in een waan, of ken je überhaupt deze klasse niet? In de onderklasse kun je je eigen familie nog geen eens vertrouwen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:24 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Ik neem het op voor eerlijke mensen.
Niet voor mensen die schijt hebben aan de samenleving en voor snel geld deze samenleving slopen.
Burgers hebben niet het overzicht op de financiele wereld. Die is te complex.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, mensen hebben natuurlijk geen enkele verantwoordelijkheidZe zijn natuurlijk gedwongen om hun spaargeld bij een Nederlandse bank weg te halen en ergens bij een bank neer te plempen in een land dat 2000 km verderop ligt
![]()
Jij bent typisch het voorbeeld waarom bankiers, burgers en overheden de komende jaren niet tot een constructief akkoord zullen komen. Wel constant de ene partij (de bankiers) de schuld geven, maar zélf, als burger, weigeren je eigen verantwoordelijkheid onder je ogen te zien. Ga zo door zou ik zeggen.
Lekker doorgaan met demoniseren van hele groepen mensen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:25 schreef mlg het volgende:
[..]
Haha, noem je die onderklasse nou echt eerlijke mensen? Leef je gewoon in een waan, of ken je überhaupt deze klasse niet? In de onderklasse kun je je eigen familie nog geen eens vertrouwen.
Je wijst maar naar wie je wil, maar als jij 'alleen' bankiers aanwijst, dan wijs ik de onderklasse met twee vingers aan.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:27 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Lekker doorgaan met demoniseren van hele groepen mensen.
Maar een vinger naar de bankers wijzen mag niet.
quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:10 schreef mlg het volgende:
[..]
Zwakken? Houd toch op, het zijn lastpakken.
Hij heeft gelijk, een wereld dat alleen uit de elite bestaat, is een veel betere wereld.
Waarom zet je je spaargeld dan bij een bank als je er geen verstand van hebt?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:26 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Burgers hebben niet het overzicht op de financiele wereld. Die is te complex.
De bankiers wisten alles en hadden alle macht in handen. Die zijn 100% schuldig dus.
Het enige dat jij doet is anderen erbij halen omdat jouw idolen worden aangevallen.
Waar anders? De tijd dat je het loon in de loonhal ging ophalen is voorbij. Banken hebben teveel macht helaas.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom zet je je spaargeld dan bij een bank als je er geen verstand van hebt?
Oh, dus ondanks dat je er geen kennis van hebt, plaats je je spaargeld tóch bij een bank? Waarom eigenlijk, om je kortetermijnwinst (= rente) binnen te tikken?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:42 schreef Cherna het volgende:
[..]
Waar anders? De tijd dat je het loon in de loonhal ging ophalen is voorbij. Banken hebben teveel macht helaas.
Nee hoor. Mijn loon wordt automatisch afgedragen bij de bank(daar heb ik geen keus in). En van de rente bij de Rabo over je spaargeld word je echt niet rijk. Vooral al niet als het geen gigantische spaargelden zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oh, dus ondanks dat je er geen kennis van hebt, plaats je je spaargeld tóch bij een bank? Waarom eigenlijk, om je kortetermijnwinst (= rente) binnen te tikken?
Omdat er niet echt een alternatief is. Ik heb het btw bij de Triodos bank staan. Daar heb ik nog relatief het meeste vertrouwen in.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oh, dus ondanks dat je er geen kennis van hebt, plaats je je spaargeld tóch bij een bank? Waarom eigenlijk, om je kortetermijnwinst (= rente) binnen te tikken?
Waarom haal je je geld dan niet meteen weg als je loon gestort is?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:53 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nee hoor. Mijn loon wordt automatisch afgedragen bij de bank(daar heb ik geen keus in). En van de rente bij de Rabo over je spaargeld word je echt niet rijk. Vooral al niet als het geen gigantische spaargelden zijn.
Sterker nog, je graait zelf ook mee in de drang naar je bonus. Je stalt je geld toch bij een bank, waarbij je rente krijgt?quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:54 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Omdat er niet echt een alternatief is. Ik heb het btw bij de Triodos bank staan. Daar heb ik nog relatief het meeste vertrouwen in.
Maar ook al had ik mijn geld in een ouwe sok bewaard. Aan de aanzienlijke schade van het gegraai ontkomt niemand.
Nou over het algemeen is het wel op naar een maand. Dat is met de huidige kosten geen enkel probleem.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom haal je je geld dan niet meteen weg als je loon gestort is?
Stop je je geld in een brandbestendige kluisquote:Op zondag 23 oktober 2011 13:59 schreef Arolsen het volgende:
Het gaat me niet om de rente. Het gaat me om het feit dat leven zonder giraal te kunnen betalen behoorlijk vervelend is. Verder is je geld in een ouwe sok bewaren ook niet heel verstandig.
Ja, dat is zo, maar in het geval van een hypotheek doe jij wel bewust zaken met de bankquote:Op zondag 23 oktober 2011 14:02 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nou over het algemeen is het wel op naar een maand. Dat is met de huidige kosten geen enkel probleem.
Daar komt nog eens bij dat je alles automatisch moet overmaken(hypotheek,ziektekosten belastingen etc. mijn hypotheek verstrekker zal het niet accepteren als ik hem maandelijks contant mijn hypotheek bedrag kom geven. Tja dan kom je er bijna niet onderuit. Het is een noodzakelijk kwaad waar je helaas niet zonder kunt.
Natuurlijk. Daarom dat ik ook al zei dat banken de macht hebben. Je komt er helaas niet onderuit. Zolang kopen goedkoper dan huren blijkt is kopen in mijn geval gunstiger. Als Brussel ons met een huurgrens opzadelt dat ik verplicht ben 850 euro huur te betalen en mij het huren onmogelijk maakt maar met kopen op 650 zit, dan is de keuze snel gemaaktquote:Op zondag 23 oktober 2011 14:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, dat is zo, maar in het geval van een hypotheek doe jij wel bewust zaken met de bank
Echter, doe jij nu ook weer aan graaien. Je hebt geen geld om een huis te kopen, vandaar dat je een hypotheek neemt, net als de meeste mensen. Met alle risico's van dien, omdat onze nationale hypotheekschuld nu al meer dan 100% van ons BBP bedraagt, wat een bedreiging voor onze economie kan zijn of worden. Zie je, iedereen doet aan graaien, speculeren, waarbij risico's worden genomen
In Nederland heeft de overheid het kopen van een huis zwaar gesubsidieerd en daarmee de prijzen opgedreven, wat je kunt zien aan de grondprijs voor bouwgrond.quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, dat is zo, maar in het geval van een hypotheek doe jij wel bewust zaken met de bank
Echter, doe jij nu ook weer aan graaien. Je hebt geen geld om een huis te kopen, vandaar dat je een hypotheek neemt, net als de meeste mensen. Met alle risico's van dien, omdat onze nationale hypotheekschuld nu al meer dan 100% van ons BBP bedraagt, wat een bedreiging voor onze economie kan zijn of worden. Zie je, iedereen doet aan graaien, speculeren, waarbij risico's worden genomen
Daarom moet er ook minstens een nutspaarbank zijn, dus een volledige staatsbank, voor mensen die risicomijdend willen zijn, zeg maar als de oude Giroquote:Op zondag 23 oktober 2011 16:18 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb een ING rekening, eigenlijk nog steeds dezelfde rekening die mijn ouders bij mijn geboorte geopend hebben.
Met mensen die bij Icesave gingen zitten heb ik wat minder medelijden. Maar als het om de systeembanken gaat vind ik dat je er als samenleving op moet kunnen vertrouwen. Gaat dat mis dan heeft immers iedereen daar last van.
Dat kan je nu toch ook bij de Rabobank of Triodos?quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarom moet er ook minstens een nutspaarbank zijn, dus een volledige staatsbank, voor mensen die risicomijdend willen zijn, zeg maar als de oude Giro
Waar je gewoon veilig kunt sparen
Die RABO is ook commercieel en de Triodos is ook geen staatsbank, mensen willen een bank kunnen vertrouwenquote:Op zondag 23 oktober 2011 18:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat kan je nu toch ook bij de Rabobank of Triodos?
Ze zijn over het algemeen wel risicomijdend. Vooral de Triodos.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die RABO is ook commercieel en de Triodos is ook geen staatsbank, mensen willen een bank kunnen vertrouwen
Die wel kostendekkend moet werken
maar ze werken allemaal met een winstleveradge dus met 100.000 euro spaargeld in 10 miljoen hypotheken beleggen, en dat wil ik nietquote:Op zondag 23 oktober 2011 19:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ze zijn over het algemeen wel risicomijdend. Vooral de Triodos.
En waar moet die overheidsbank dan in investeren?quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar ze werken allemaal met een winstleveradge dus met 100.000 euro spaargeld in 10 miljoen hypotheken beleggen, en dat wil ik niet
Dus alle systeembanken staatsbanken maken?quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:06 schreef Hexagon het volgende:
Ach bovendien is het zo dat systeembanken als ze omvallen een dominoeffect veroorzaken. Daarom alleen al moet het gewoon niet gebeuren.
Voor de globalisering?quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:16 schreef Hexagon het volgende:
Nee, gewoon de regels en toezicht herstellen zoals die tientallen jaren is geweest.
Ik wacht op een nieuwe era, overeenkomstig met de Dark Agesquote:Op zondag 23 oktober 2011 21:46 schreef Hexagon het volgende:
Och we verbranden in ieder geval geen Groenlinks vrouwtjes meer omdat we denken dat het heksen zijn.
Dus ik heb wel wat vertrouwen in de mens dat het met horten en stoten vooruit gaat.
Ze zijn inderdaad vervangen door PvdA vrouwtjes, dus er is vooruitgang.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:46 schreef Hexagon het volgende:
Och we verbranden in ieder geval geen Groenlinks vrouwtjes meer omdat we denken dat het heksen zijn.
Dus ik heb wel wat vertrouwen in de mens dat het met horten en stoten vooruit gaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |