Daarom moet er ook minstens een nutspaarbank zijn, dus een volledige staatsbank, voor mensen die risicomijdend willen zijn, zeg maar als de oude Giroquote:Op zondag 23 oktober 2011 16:18 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb een ING rekening, eigenlijk nog steeds dezelfde rekening die mijn ouders bij mijn geboorte geopend hebben.
Met mensen die bij Icesave gingen zitten heb ik wat minder medelijden. Maar als het om de systeembanken gaat vind ik dat je er als samenleving op moet kunnen vertrouwen. Gaat dat mis dan heeft immers iedereen daar last van.
Dat kan je nu toch ook bij de Rabobank of Triodos?quote:Op zondag 23 oktober 2011 18:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daarom moet er ook minstens een nutspaarbank zijn, dus een volledige staatsbank, voor mensen die risicomijdend willen zijn, zeg maar als de oude Giro
Waar je gewoon veilig kunt sparen
Die RABO is ook commercieel en de Triodos is ook geen staatsbank, mensen willen een bank kunnen vertrouwenquote:Op zondag 23 oktober 2011 18:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat kan je nu toch ook bij de Rabobank of Triodos?
Ze zijn over het algemeen wel risicomijdend. Vooral de Triodos.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die RABO is ook commercieel en de Triodos is ook geen staatsbank, mensen willen een bank kunnen vertrouwen
Die wel kostendekkend moet werken
maar ze werken allemaal met een winstleveradge dus met 100.000 euro spaargeld in 10 miljoen hypotheken beleggen, en dat wil ik nietquote:Op zondag 23 oktober 2011 19:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ze zijn over het algemeen wel risicomijdend. Vooral de Triodos.
En waar moet die overheidsbank dan in investeren?quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar ze werken allemaal met een winstleveradge dus met 100.000 euro spaargeld in 10 miljoen hypotheken beleggen, en dat wil ik niet
Dus alle systeembanken staatsbanken maken?quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:06 schreef Hexagon het volgende:
Ach bovendien is het zo dat systeembanken als ze omvallen een dominoeffect veroorzaken. Daarom alleen al moet het gewoon niet gebeuren.
Voor de globalisering?quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:16 schreef Hexagon het volgende:
Nee, gewoon de regels en toezicht herstellen zoals die tientallen jaren is geweest.
Ik wacht op een nieuwe era, overeenkomstig met de Dark Agesquote:Op zondag 23 oktober 2011 21:46 schreef Hexagon het volgende:
Och we verbranden in ieder geval geen Groenlinks vrouwtjes meer omdat we denken dat het heksen zijn.
Dus ik heb wel wat vertrouwen in de mens dat het met horten en stoten vooruit gaat.
Ze zijn inderdaad vervangen door PvdA vrouwtjes, dus er is vooruitgang.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:46 schreef Hexagon het volgende:
Och we verbranden in ieder geval geen Groenlinks vrouwtjes meer omdat we denken dat het heksen zijn.
Dus ik heb wel wat vertrouwen in de mens dat het met horten en stoten vooruit gaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |