Als je voetbalt ga je het niet ineens over jezus hebben.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je daar andere aanwijzingen voor dan je onderbuik?
Het valt me wel op dat jij steeds allemaal positieve aannames doet die op geen enkele manier te staven zijn. Kennelijk vind jij het een prima gedachte dat wildvreemde kerels je kinderen op hun eigen speelveldje aanspreken en van alles vertellen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:52 schreef sthomass het volgende:
Het lijkt me sterk dat ze het daarover hebben,
Op de voetballers die regelmatig de naam van de Heer aanroepen na denk ik dat niet nee. Ik kan me echter wel zo voorstellen dat er voor en na het voetballen gepraat wordt.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:11 schreef MouzurX het volgende:
Als je voetbalt ga je het niet ineens over jezus hebben.
Onzin.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op de voetballers die regelmatig de naam van de Heer aanroepen na denk ik dat niet nee. Ik kan me echter wel zo voorstellen dat er voor en na het voetballen gepraat wordt.
In ieder geval maak ik nergens uit op dat het primaire doel van die mannen is om Jezus te verkopen in plaats van dat het bijzaak is.
Dat zie je echt niet?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
In ieder geval maak ik nergens uit op dat het primaire doel van die mannen is om Jezus te verkopen in plaats van dat het bijzaak is.
Volgens mij zijn het gewoon een paar gelovigen die kinderen een lekker potje laten voetballen, en nog eens wat goeds doen voor de jeugd, i.p.v alleen maar klagen over hangjongeren. Als ze daarna wat vertellen over de Bijbel etc. hebben de kinderen zelf de keus om weg te gaan of te luisteren als ze het leuk vinden. Ik heb daarom ook geen reden om te denken dat het slechte vieze oude pedofielen zijn nee.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Het valt me wel op dat jij steeds allemaal positieve aannames doet die op geen enkele manier te staven zijn. Kennelijk vind jij het een prima gedachte dat wildvreemde kerels je kinderen op hun eigen speelveldje aanspreken en van alles vertellen.
Ik zou toch de linkjes maar eens opzoeken die in de OP staan.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:19 schreef Alicey het volgende:
Ja daar ga je weer: volgens jou.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:22 schreef sthomass het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het gewoon een paar gelovigen die kinderen een lekker potje laten voetballen, en nog eens wat goeds doen voor de jeugd, i.p.v alleen maar klagen over hangjongeren. Als ze daarna wat vertellen over de Bijbel etc. hebben de kinderen zelf de keus om weg te gaan of te luisteren als ze het leuk vinden. Ik heb daarom ook geen reden om te denken dat het slechte vieze oude pedofielen zijn nee.
Op basis van informatie in het krantenartikel niet. Echter, een kort rondje Google naar de organisatie waar het hier over gaat brengt toch hele andere inzichten.quote:
Exact.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:23 schreef MouzurX het volgende:
Om maar wat te noemen: ik woon nu meer dan een jaar bij een streng gelovige in huis, nog nooit heb ik hem ook maar iets er over zeggen.
Die kinderen hebben niet de keus om weg te gaan, aangezien ze nog in de brainwash-categorie vallen.
Voetbaltrainingen zijn ook goed te combineren met andere pro-drugs propaganda.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:21 schreef Casos het volgende:
Ik zie het probleem niet echt, wees blij dat ze iets positiefs doen voor de lokale jeugd. Blijkbaar vinden de kinderen het fantastisch.
Spreekt het "vertellen over Jezus" je niet aan, regel dan zelf voetbaltraining zonder het geloofspraatje.
Paar dexadrientjes erbij.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voetbaltrainingen zijn ook goed te combineren met andere pro-drugs propaganda.
Het aanbidden van Satan met allerlei duivelse rituelen en martelingen is nogal wat anders dan de boodschap van Jezus overbrengen. Dus dat is niet best wel hetzelfde.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:01 schreef GI het volgende:
Ik vraag me af in wat voor ophef het land zou uitbreken als het het andere uiterste zou zijn.
Stel ik ga met dezelfde voorwendselen in mooie zwarte sportkleding met een stel kinderen lopen voetballen en ga tussen de regels door vertellen hoe ik over de voordelen van een satanische cult denk. Dat naar mijn mening de enige weg naar echt geluk het aanbidden van satan zelf is.
Ik denk dat er naast een landelijke ophef ook meerdere aangiftes tegen me zouden liggen bij de politie.
En voor mij, is dat nog best wel hetzelfde als wat er nu gebeurd is.
Zo zo, inherent goede zaken, en nog wel een hoop ook.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:07 schreef LXIV het volgende:
Op zich is er niks mis mee, maar ik vind wel dat die ouders geïnformeerd moeten worden, dan kunnen ze zelf besluiten of ze die kinderen naar deze voetbal met jezus-training sturen.
Verder zijn de religie-bashers altijd wel extreem negatief over dit soort zaken. Net alsof deze mannen kinderen opstoken om met bomgordels de moskee binnen te lopen. In het Christendom zitten een hoop inherent goede zaken, die deze kinderen vaak mislopen omdat hun ouders geen moeite meer doen.
Dat weet ik niet, maar ik zeg toch nergens dat daar niks goeds te vinden zou zijn?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:30 schreef OllieA het volgende:
[..]
Zo zo, inherent goede zaken, en nog wel een hoop ook.
Noem er eens een paar die we niet bij seculiere humanisten vinden.
Sturen naar wat?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:43 schreef Pinterman het volgende:
Ik vind het prima, maar het is natuurlijk te verwachten dat de huidige generatie ouders met hun 'moderne opvoedingstechnieken' (kind is de baas, belonen ipv. straffen, dialoog aangaan in plaats van bevelen geven... dat soort nonsens) dit verschrikkelijk vindt.
Immers, een kind moet alles zelf maar kunnen kiezenDan vergeten we voor het gemak even dat een kind het overzicht op het eigen leven en dat van anderen mist om zo'n keuze echt te kunnen maken, waardoor het uiteindelijk toch maar gewoon kiest wat het beste uitkomt of helemaal niets kiest. Uiterst interessante, inhoudsvolle mensen worden dat op hun 18e
Kom op zeg. Ik ben blij dat er mensen zijn die, als de ouders het niet doen, kinderen nog een beetje proberen te sturen.
Want alle gelovigen zijn idioten?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:45 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Sturen naar wat?
Naar een gelovige idioot?
Nou nou, waarom nou weer zo afgeven op iets wat veel mensen hoop en ondersteuning geeft? Dat het jou persoonlijk niks kan brengen, wil niet zeggen dat geloof dan maar absoluut iets slechts is.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:45 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Sturen naar wat?
Naar een gelovige idioot?
Het geeft ze alleen hoop en ondersteuning omdat dat ze is aangeleerd.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:57 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Nou nou, waarom nou weer zo afgeven op iets wat veel mensen hoop en ondersteuning geeft? Dat het jou persoonlijk niks kan brengen, wil niet zeggen dat geloof dan maar absoluut iets slechts is.
En met sturen kan je denken aan een stukje normen en waarden zoals die oa in de bijbel, maar ook in de koran of thora terug te vinden zijn. Haal de geloofcomponent daar even van af, en je houdt nog steeds een aantal dingen over die vaak genoemd worden in het zeer actuele normen en waarden debat.
Nou, verschrikkelijk zeg. Hoop en ondersteuning omdat het je is aangeleerd. Dan maar liever geen hoop en ondersteuning, zolang me maar niets wordt aangeleerd.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:00 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Het geeft ze alleen hoop en ondersteuning omdat dat ze is aangeleerd.
Hetzelfde als dat een sigaret lekker is wanneer je al 20 jaar er aan verslaafd bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |