abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:05:45 #1
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_103230891
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)27-Palestijnen.dhtml

Israël en de militante Palestijnse beweging Hamas hebben een akkoord bereikt over de vrijlating van de Israëlische militair Gilad Shalit, die ruim 5 jaar geleden gevangen werd genomen. De Israëlische premier Benjamin Netanyahu zei vanavond dat beide partijen hun handtekening onder de overeenkomst hebben gezet. Volgens Netanyahu komt Shalit 'komt binnen enkele dagen naar huis'.

Gilad Shalit op videobeeld in 2009.

Hamasleider Khaled Meshaal zei in Syrië dat Israël 1027 gevangenen vrijlaat, onder wie 27 vrouwen, in ruil voor Shalit. Meshaal dankte Egypte voor zijn bemiddelende rol. Hij zei dat eerste 450 Palestijnse gedetineerden binnen een week vrijkomen en de anderen binnen twee maanden.

Volgens Palestijnse bronnen is Marwan Barghouti onder de gedetineerden die vrijkomen. Barghouti leidt de Fatah-beweging op de Westelijke Jordaanoever. Hij zit sinds april 2002 in een Israëlische cel wegens betrokkenheid bij de moord op vijf Israëliërs. In 2004 werd hij veroordeeld tot vijfmaal levenslang.

De Palestijnse president Mahmoud Abbas noemde de gevangenenruil met Israël 'een nationale prestatie'. Abbas sprak de hoop uit dat de gevangen Palestijnen snel met hun familie worden herenigd.
Palestijnse extremisten overmeesterden Shalit in juni 2006 bij de grens van de Gazastrook met Israël. Sinds oktober 2009 is niets meer van hem vernomen. Shalit is nu 25.

Onderhandelingen over de vrijlating van Shalit liepen eerder steeds vast. In oktober 2009 gaf Hamas een beeldopname vrij van de Israëlische militair die Netanyahu opriep al het mogelijke te doen om hem vrij te krijgen. In juni dit jaar riep minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken Hamas op Shalit direct en zonder voorwaarden vrij te laten.

In Israël is de afgelopen jaren grote druk uitgeoefend op Netanyahu om Shalit vrij te krijgen. Critici van de premier stellen dat Netanyahu door zijn harde opstelling geen vrede met de Palestijnen zal kunnen bereiken. De Israëlische krant Haaretz meldde dinsdag nog dat Netanyahu illegaal gebouwde nederzettingen in Palestijns gebied wil legaliseren. Het besluit is volgens de krant onder druk van kolonisten en rechtse coalitiegenoten genomen.
============================
Dus 1 Israelier is 1027 Palestijnen waard :')_____!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:06:08 #2
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_103230906
Sp3c met je door-slotje-heenpost skills :(
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:06:25 #3
137949 Disana
pi_103230914
quote:
Waarom betaalt Israël zo'n hoge prijs voor één soldaat?

Een 'bitter sweet victory'. Zo noemen ze in Israël de langverwachte vrijlating van hun 'held', soldaat Gilad Shalit. De prijs is hoog - met honderden criminele Palestijnen op vrije voeten - maar principes gaan in Israël blijkbaar nog altijd voor de angst. Vijf vragen over een historische deal.

Eerst even, wordt Shalit nu inderdaad onthaald als een held?

Held, held..., niet echt. Natuurlijk zijn de Israëliërs blij dat hun 'verloren zoon' terugkeert. Er was een ware hype ontstaan rond de vijf jaar geleden gevangengenomen Shalit. Iedereen loopt met polsbandjes met daarop Free Shalit - mede dankzij de professionele inzet van een pr-bureau, ingeschakeld door de familie van de soldaat. Maar Shalit is eigenlijk meer een 'nerd-achtig'-figuur, die feitelijk gezien, op strategisch gebied, natuurlijk een sukkel is. Hij werd destijds door de Palestijnen ingerekend na een compleet mislukte militaire operatie.

Ok, na vijf jaar is er dan een deal over zijn vrijlating. Waarom zo ontzettend veel gevangenen vrij in ruil voor één soldaat?
De huidige Israëlische onderhandelaars betaalden in zekere zin de prijs voor het afschieten van een eerder bod. Vlak na de gevangenneming van Shalit, vijf jaar geleden, bood Hamas aan hem vrij te laten in ruil voor het vrijlaten van 'slechts' 250 gevangenen. Toenmalig premier Olmert wees de deal af, waardoor Hamas jarenlang de hakken in het zand zette. 1000 gevangenen, of anders niets, klonk het. Er zat voor Netanyahu niets anders op dan uiteindelijk in te stemmen. Want in Israël gaan ze door het vuur voor hun soldaten. Het leger is veel meer verweven in de maatschappij dan bijvoorbeeld in Nederland of Engeland. De prijs die men wil betalen voor een ontvoerde soldaat ligt veel hoger. Netanyahu liet families van terreurslachtoffers weten hun gevoelens over de ruil te begrijpen. Zijn broer Yonatan kwam in 1976 om bij de bevrijding van gijzelaars in Entebe, Oeganda. 'Maar ik ben verplicht een militair terug te brengen die eropuit is gestuurd om Israël te beschermen'.

En waarom nu?
Israël liet in het conflict een bemiddelende rol aan Egypte. Maar met de grillige politieke ontwikkelingen in dat land, is het nog maar de vraag met welke machthebbers Israël straks te maken krijgt. Er was Netanyahu veel aan gelegen om snel zaken te doen met de huidige gematigde politici in Egypte.

Maar Hamas viert de overwinning én ruikt nu natuurlijk bloed. Nog een soldaat kidnappen en er komen wéér honderden gevangenen vrij. Toch?
Die kans is inderdaad best groot. Maar het Israëlische parlement hoopt daar een stokje voor te steken. Het bereidt een wet voor waarbij het in de toekomst alleen nog maar mogelijk is om één ontvoerde soldaat te ruilen met één Palestijnse gevangene. Een dergelijke megaruil is dan niet meer mogelijk. Of Hamas hier ook maar één nacht wakker van ligt, is de vraag.

Is deze historische vrijlating nu een overwinning voor zittend premier Netanyahu?
Als blijkt dat straks één van de vrijgelaten Palestijnse gevangenen zich opblaast in een Israëlische pizzeria natuurlijk niet. Dan zijn we weer verder van huis. Tot die tijd krijgt hij het voordeel van de twijfel. Het volk staat achter de beslissing om zo'n ongelooflijk aantal gevangenen vrij te laten. Uit een peiling bleek onlangs dat 79 procent de beslissing steunt. Het maakt de extremistische Hamas sterker en dat biedt Netanyahu de mogelijkheid om in zijn retoriek harder uit de halen en er zodoende politiek voordeel uit te halen. Daarbij zou het voor hetzelfde geld het begin van een nieuw begin kunnen zijn. Met andere woorden, Israël wilde nooit praten met de extremistische Hamas. Want in haar manifest zegt de partij de vernietiging van Israël en in plaats daarvan een islamitische staat na te streven. Reden voor Israël om niet met Hamas te willen praten. Dat is nu - weliswaar dankzij onderhandelaars - gelukt. En dat schept mogelijkheden voor nieuwe onderhandelingen over Gaza, dat van de buitenwereld werd afgesloten na de kidnapping van Shalit. Mogelijk komt er dus nog iets goeds uit.
http://www.volkskrant.nl/(...)or-een-soldaat.dhtml
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:06:54 #4
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_103230939
Lapo's:
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja omdat de Engelsen de baas waren

[..]

Egypte accepteerde wel en die kregen land terug
  Moderator dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:10:10 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_103231042
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:06 schreef Nibb-it het volgende:
Sp3c met je door-slotje-heenpost skills :(
ik moet daar altijd om giechelen _O-

awesome skills
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:28:04 #6
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_103231657
Die knul ziet er wel vreselijk slecht uit, broodmager en kringen om zijn ogen. :X Die is echt niet best behandeld hoor, mja dat had ik ook niet verwacht.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:33:28 #7
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_103231850
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:28 schreef deedeetee het volgende:
Die knul ziet er wel vreselijk slecht uit, broodmager en kringen om zijn ogen. :X Die is echt niet best behandeld hoor, mja dat had ik ook niet verwacht.
Zelf zegt hij wat anders.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_103231886
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:33 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Ik zou het ook zeggen in een propaganda interview in Egypte.
¯ _(ツ)_/¯
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:36:31 #9
78780 deedeetee
pi_103231965
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:33 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Tsss welke sukkel trapt daar nu in ? Hij mag echt niet vrijuit spreken hoor.Die jongen zegt braaf zijn voorgeschreven lesje op :D
pi_103232682
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Tsss welke sukkel trapt daar nu in ? Hij mag echt niet vrijuit spreken hoor.Die jongen zegt braaf zijn voorgeschreven lesje op :D
Heb je wel beelden gezien voordat hij gevangen was? Hij is altijd mager geweest.
And remember, respect is everything!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:10:07 #11
78780 deedeetee
pi_103233078
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:57 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Heb je wel beelden gezien voordat hij gevangen was? Hij is altijd mager geweest.
:')
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:12:52 #12
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_103233174
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:57 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

;(
pi_103240090
Aan de niet-Joden die juichen dat "een Jood meer waard is dan 1.000 Palestijnen"... je kunt beter het woord Palestijn vervangen met niet-Jood. Niet-Joden (inclusief de Israël-fanboys) zijn 1.000 keer minder waard dan een Jood.

Als Gilad Schalit een moslim/christen-soldaat was, dan zou Israël hem nooit hebben geruild voor 1.000 gevangenen, niet-Joden zijn namelijk inferieure beesten, hun enige taak op aarde is om de Joden te dienen.

De religieuze zionisten laten niet alleen 1.000 Palestijnen vrij om 1 Joodse soldaat vrij te krijgen, maar ze keuren het ook goed dat ze duizenden inferieure niet-Joden doden als het moet om 1 superieure Jood vrij te krijgen: to save one Jewish life, killing any number of Gentiles is acceptable. Not only can one exchange 1,000 Gentile prisoners for 1 Jewish prisoner, but one can also kill 1,000 Gentiles to save 1 Jewish prisoner (or as revenge and deterrence in the case of a Jewish soldier who was killed).

Mordechai Eliyahu: Even when we seek revenge, it is important to make one thing clear - the life of one yeshiva boy is worth more than the lives of 1,000 Arabs.

Rabbi Yaakov Perin famously state that "one million Arabs are not worth a Jewish fingernail."

Ted Belman of Israpundit.com writes:
As a numbers game, is it moral to cause one of your own to be killed to avoid killing ten of them? What about one hundred of them. In the last few days we killed 100 of them and lost 2 of ours. To my mind that is moral.

Rabbi Michael J. Broyde:
If the government can rescue a soldier only by killing a dozen innocent infants in the enemy camp, may it do that? Broyde argues in the affirmative, noting that "enemy civilians" are "less sacred than one's own soldiers."
pi_103241212
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:07 schreef Toon_Jacobs het volgende:
Hoop onzin
Ga terug naar Stormfront :') Een paar doorgedraaide gekken quoten, en dan je gelijk halen. Zo ken ik er ook nog een paar.

lekker neutraal interview was dat trouwens:
¯ _(ツ)_/¯
pi_103241251
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:10 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dacht ik al.
pi_103241623
Stiekeme Hamas met altijd die smoelen verbergen , achterbaks tuig.
pi_103242007
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:38 schreef Type-R het volgende:
Ga terug naar Stormfront :')
Erg typisch weer :')

quote:
Een paar doorgedraaide gekken
Doorgedraaide gekken?

"Mordechai Eliyahu was a prominent rabbi, posek and spiritual leader. He served as the Sephardi Chief Rabbi of Israel from 1983 to 1993."

Nu jij weer :')
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:19:27 #18
78780 deedeetee
pi_103242765
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:39 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Dacht ik al.
O dus je kunt idg wel denken, da's goed nieuws. Nu nog proberen wat de zaak van meer dan één kant te bekijken. :)
pi_103244375
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]

O dus je kunt idg wel denken, da's goed nieuws. Nu nog proberen wat de zaak van meer dan één kant te bekijken. :)
Doe ik. Namelijk: voor de kidnap en erna, van de Israelische en de Palestijnse kant, neutraal en partijdig.
pi_103244447
Ik weet niet of iemand het gezien had, maar mijn maag draaide om toen ik zag dat het mevrouw niets deed dat 8 kinderen zijn gedood door haar toedoen. En dat dan zo iemand vrij komt.
Life is Music
pi_103244921
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:07 schreef Toon_Jacobs het volgende:
Aan de niet-Joden die juichen dat "een Jood meer waard is dan 1.000 Palestijnen"... je kunt beter het woord Palestijn vervangen met niet-Jood. Niet-Joden (inclusief de Israël-fanboys) zijn 1.000 keer minder waard dan een Jood.

Als Gilad Schalit een moslim/christen-soldaat was, dan zou Israël hem nooit hebben geruild voor 1.000 gevangenen, niet-Joden zijn namelijk inferieure beesten, hun enige taak op aarde is om de Joden te dienen.

De religieuze zionisten laten niet alleen 1.000 Palestijnen vrij om 1 Joodse soldaat vrij te krijgen, maar ze keuren het ook goed dat ze duizenden inferieure niet-Joden doden als het moet om 1 superieure Jood vrij te krijgen: to save one Jewish life, killing any number of Gentiles is acceptable. Not only can one exchange 1,000 Gentile prisoners for 1 Jewish prisoner, but one can also kill 1,000 Gentiles to save 1 Jewish prisoner (or as revenge and deterrence in the case of a Jewish soldier who was killed).

Mordechai Eliyahu: Even when we seek revenge, it is important to make one thing clear - the life of one yeshiva boy is worth more than the lives of 1,000 Arabs.

Rabbi Yaakov Perin famously state that "one million Arabs are not worth a Jewish fingernail."

Ted Belman of Israpundit.com writes:
As a numbers game, is it moral to cause one of your own to be killed to avoid killing ten of them? What about one hundred of them. In the last few days we killed 100 of them and lost 2 of ours. To my mind that is moral.

Rabbi Michael J. Broyde:
If the government can rescue a soldier only by killing a dozen innocent infants in the enemy camp, may it do that? Broyde argues in the affirmative, noting that "enemy civilians" are "less sacred than one's own soldiers."
Het is toch echt Hamas die met minder geen genoegen nam, voor klachten over de oneerlijke aantallen moet je bij hen zijn.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_103244951
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:57 schreef Toon_Jacobs het volgende:

[..]

Erg typisch weer :')

[..]

Vind ik ook. Quotes als "niet-Joden zijn namelijk inferieure beesten, hun enige taak op aarde is om de Joden te dienen." zijn dagelijkse kost op Stormfront.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:57 schreef Toon_Jacobs het volgende:
Doorgedraaide gekken?

"Mordechai Eliyahu was a prominent rabbi, posek and spiritual leader. He served as the Sephardi Chief Rabbi of Israel from 1983 to 1993."

Nu jij weer :')
Die quote is uit 2008. 15 jaar na die functie.
Hij zegt het op persoonlijke titel, en is in mijn ogen daarmee een gekkie. Hell, al was hij nog in functie - is het nog steeds een gek.

Merendeel van Israel is niet eens religieus :') , Israëliërs lachen om dit soort quotes.
¯ _(ツ)_/¯
  Moderator dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:51:41 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_103247253
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:10 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Het is toch echt Hamas die met minder geen genoegen nam, voor klachten over de oneerlijke aantallen moet je bij hen zijn.
gelijk hadden ze blijkbaar
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:19:25 #24
78780 deedeetee
pi_103249167
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:00 schreef Fredo55 het volgende:
Ik weet niet of iemand het gezien had, maar mijn maag draaide om toen ik zag dat het mevrouw niets deed dat 8 kinderen zijn gedood door haar toedoen. En dat dan zo iemand vrij komt.
En met haar vele anderen.. De Palestijnen vieren feest omdat een hele verzameling moordenaars gezellig naar huis mag komen.
Maar die mensen daar verlangen echt heel errug naar vrede hoor...... :s)
  Moderator dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:47:39 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_103250953
tuurlijk verlangen ze naar vrede, twijfel ik niet eens aan

de vrede die ze voor ogen hebben is alleen geen mogelijkheid en voor minder doen ze het niet

dan krijg je dit soort dingen
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:07:04 #26
137949 Disana
pi_103256160
Zometeen Dries van Agt over de gevangenenruil in Nieuwsuur op Ned 2.
pi_103258311
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:00 schreef Fredo55 het volgende:

http://www.dumpert.nl/med(...)_zich_de_tiefus.html
¯ _(ツ)_/¯
pi_103259787
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:07 schreef Disana het volgende:
Zometeen Dries van Agt over de gevangenenruil in Nieuwsuur op Ned 2.
En een debat bij P&W nu/straks.

Wel tussen 2 onbekende vrouwen, ik denk, ik zeg het er even bij.
pi_103259874
quote:
Wat is dat nou weer voor zionistische propaganda van onze belastingcenten! :')

Ik eis dat ze een bloeddorstige IDF-generaal aan het woord laten die uitlegt hoe hij toestemming heeft gekregen van zijn rabbi om Palestijnse kinderen met fosfor te bestoken.
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:04:11 #30
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_103260007
quote:
-O-

Het blijven enge mensen...
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  Moderator dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:06:52 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_103260167
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:01 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor zionistische propaganda van onze belastingcenten! :')

Ik eis dat ze een bloeddorstige IDF-generaal aan het woord laten die uitlegt hoe hij toestemming heeft gekregen van zijn rabbi om Palestijnse kinderen met fosfor te bestoken.
das het mooie nu juist, de IDF heeft geen boodschap aan toestemming van de rabbi

leuk als het er is maar als de Rabbi het er niet mee eens is heeft hij gewoon pech gehad
pi_103260265
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:06 schreef sp3c het volgende:

das het mooie nu juist, de IDF heeft geen boodschap aan toestemming van de rabbi

leuk als het er is maar als de Rabbi het er niet mee eens is heeft hij gewoon pech gehad
Ik vraag me af wat die atheïsten doen in het heilige land als ze toch niet in God geloven.

Dan kunnen ze net zo goed Madagascar gaan koloniseren.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:14:23 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_103260623
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:08 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat die atheïsten doen in het heilige land als ze toch niet in God geloven.

Dan kunnen ze net zo goed Madagascar gaan koloniseren.
leven
pi_103263513
wel kut de palestijnen hebben gewonnen
pi_103263748
weer gewonnen
met de barbaars competition .

quote:
No doubt, the Arabs won
Op-ed: Shalit deal proves that Israel not even close to matching Arab barbarity, heartlessness
Yigal Walt
Published: 10.18.11, 17:55 / Israel Opinion

The Arab side is the clear winner of the Gilad Shalit swap. If anyone around here thought Israel could challenge the Arab standards of cruelty and primitivism, Tuesday’s events sat the record straight. We lost the sadism contest by knock-out.

It started in the West Bank, where Hamas fans marked the joyous occasion of their countrymen’s release from jail with some trademark Arab civility: Urging renewed terror attacks and the butchering of Jews. Indeed, when it comes to pure lust for Jewish blood, the Palestinians outshine virtually any competitors.

Watch Gilad's interview with Egyptian TV (Hebrew narration)

Egyptian TV

Later, Palestinians in Bitunia continued their celebration with another highly sophisticated tradition: Hurling stones at Israeli security forces (deployed in the area in order to ensure the safety of released Arab detainees.) Here too, our Arab neighbors won the much-coveted “We live in the Stone Age” award hands down.

Yet the true highlight of the day came later, when Egypt delayed Shalit’s return for the sake of a forced interview on Egyptian national television. In what must have been one of the most embarrassing, disgraceful moments in the history of global journalism, a callous so-called newswoman bombarded the just-released, barely breathing Shalit with a series of brainless questions ranging from awkward to outright idiotic (“So why were more videos of you not released?” “What lessons did you learn from your captivity?”)

The Egyptian dimwit also did not miss the chance to serve up some good old propaganda, asking Shalit whether he will be joining a campaign to free the remaining 4,000 Arab prisoners upon his return to Israel. Shalit’s ability to handle this merciless, moronic ambush under such incredibly difficult conditions speaks volumes about his mental strength and noble character, which starkly contradicted his interviewer’s stunning senselessness.

Israel an island of civility
The Egyptian anchorwoman, Shahira Amin, later took pride in her great “scoop” in an interview with Israeli TV, highlighting how clueless she is in respect to enlightened journalistic standards. With her shameful performance she joined a long list of fellow Arabs who had proved time and again in the past that speaking fluent English and wearing modern clothes does not make one intelligent, civilized or humane.

Notably, while all this was going on, Israel went about its side of the deal with customary dignity, avoiding any disparagement of the freed Palestinian prisoners.

The above statements should be qualified with two notes: Firstly, not all Arabs are like this. It is not the Arab “race” that is flawed, but rather, Arab culture and society which are mired in a cesspool of primitivism and barbarity. One can only pity the honorable, intelligent citizens of these societies for being surrounded by such spectacular mediocrity.

Secondly, despite our neighbors’ unsavory character, these are our “partners for coexistence” in our home region, the Middle East. As such, we must do everything in our power to maintain our peace treaty with Egypt, a priceless asset for Israel, and attempt to secure some kind of understandings (rather than “peace”) with our Palestinian foes.

Yet while doing this, we should always keep in mind the kind of people we are dealing with, as was made clear during Tuesday’s events. Israel is indeed a villa in the jungle, an island of civility surrounded by mean-spirited, wicked barbarians
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4136659,00.html.
echt ongelofelijk.zit er nu echt geen grammetje menselijkheid in deze mensen .
de prijs was hoog, maar ik weet zeker dat deze prijs niet zijn waarde blijf houden .
next time komen ze niet meer in Israel in een gevangenis .
zeker niet na gezien te hebben hoe ze reageren in hun redenvoeringen in de strook en palestijnse plaatsen in judea en samaria .
pi_103264232
Wat een belachelijk artikel weer :')
De zionistische propaganda richting het Westen blijft maar komen :')
Ze doen er alles aan om de westerlingen te hersenspoelen met hun zielige geleuter :')

De schrijver heeft alleen gelijk wat betreft "these are our “partners for coexistence". En ik kan je zeggen dat hun partners for coexistence woedend zijn op de zionistische bezetters en kolonisten en hun onzin niet langer pikken.

Ze kunnen zoveel westerlingen hersenspoelen als ze willen, maar uiteindelijk moeten ze toch echt hun buren overtuigen door te stoppen met liegen en een einde te maken aan hun barbaarse politiek.
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 00:40:13 #37
341203 3-voud
pi_103264312
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 00:22 schreef C_N het volgende:

echt ongelofelijk.zit er nu echt geen grammetje menselijkheid in deze mensen .

Het lijkt steeds meer op "nee".
pi_103265221
quote:
Egyptian newswoman defends Shalit interview
Shahira Amin says she was unaware Israeli soldier was forced to submit to interview
Ynet
Latest Update: 10.18.11, 22:16 / Israel News

Egyptian anchorwoman Shahira Amin, who came under for her insensitive interview with Gilad Shalit moments after he was released from Hamas captivity, told BBC network that she was unaware that Shalit was forced to submit to an interview.

Responding to harsh criticism of what was described by many media outlets as a "cruel" interview, Amin said she asked to conduct the interview, and was simply told it would be arranged. However, it was not confirmed until the last moment, she said, adding she did not realize it was a forced interview.

Related stories:
Op-ed: Egyptian interview highlights Arab barbarity
Gilad Shalit: I Thought I'd stay in captivity for years

Officials in Israel said Tuesday evening they were surprised by the Egyptian interview and were unaware of Cairo's plans. Defense officials stressed that the TV interview was not undertaken with Israel's consent, coordination or knowledge.

As Israeli officials did not imagine that the Egyptians would seek to interview Shalit, the issue was not discussed in the meetings ahead of the swap and no request to avoid such interview was submitted by Jerusalem.

Amin became one of the heroes of Egypt's uprising in February of this year after quitting the Nile TV network to join anti-government protestors.

Shalit interviewed on Egyptian TV

At the time she said she was not allowed to cover what was happening at Cairo's Tahrir Square, adding that she did not wish to be part of a "propaganda machine."

For full coverage of Shalit's homecoming, click here

However, Amin's crude interview with Shalit Tuesday morning featured heavy pro-Egyptian and pro-Palestinian propaganda. Through the interview, the anchorwoman attempted to prompt Shalit to praise Egypt for its role in arranging the prisoner exchange.

Waiting for prisoners in Gaza Strip (Photo: EPA)

At one point she also asked the Israeli soldier whether he would be joining a campaign to free Arab prisoners held by Israel upon his return to the Jewish State.

During Tuesday's interview, which was aired by Egypt's national television station, it appeared that Amin was virtually abusing Shalit, moments after he was brought to Egypt from Gaza.

Shalit was having trouble breathing during the interview and looked exhausted and confused, yet Amin kept on presenting him with questions, many of them absurd and ridiculous.

Responding to the anchorwoman's question regarding remaining Palestinian prisoners, Shalit said he would be happy to see them released, as long as they no longer attack Israel.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4136728,00.html
pi_103266955
Iets in mij zegt dat er nogal wat surgical strikes gaan plaatsvinden in Gaza de komende tijd.

[ Bericht 7% gewijzigd door Karrs op 19-10-2011 07:27:58 ]
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  woensdag 19 oktober 2011 @ 07:20:41 #40
8372 Bastard
Persona non grata
pi_103266987
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 07:10 schreef Karrs het volgende:
Iets in mij zegt dat er de komende tijd nogal wat surgical strikes gaan plaatsvinden in Gaza de komende tijd.
Dat.
The truth was in here.
pi_103267042
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:04 schreef 3-voud het volgende:

[..]

-O-

Het blijven enge mensen...
Zo lang jij selectief op zoek gaat naar gekleurd nieuws zal je angstbeeld inderdaad bevestigd worden.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_103267053
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 07:30 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Zo lang jij selectief op zoek gaat naar gekleurd nieuws zal je angstbeeld inderdaad bevestigd worden.
Wat vind je van die vrouw? En van haar glimlachende reactie?
pi_103267063
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 07:31 schreef Karrs het volgende:

[..]

Wat vind je van die vrouw? En van haar glimlachende reactie?
Wat denk je zelf ?
pi_103267068
Hetzelfde wat ik vind als ik hier fokkers zie juichen om de dood van Palestijnse kinderen die ze dan 'ratten' noemen. Ziek dus.
pi_103267086
quote:
5s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 07:33 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Wat denk je zelf ?
Al wat ik zie is een ad-hominem:
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 07:30 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

in plaats van een instemmende reactie (plus de nodige nuancering).
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 07:34 schreef De_Nuance het volgende:
Hetzelfde wat ik vind als ik hier fokkers zie juichen om de dood van Palestijnse kinderen die ze dan 'ratten' noemen. Ziek dus.
"Maar hunnie doen het oook! :'( "

Je doet voorkomen of de verhouding haters aan 'beide kanten' gelijk ligt, maar zo is het niet. Haar reactie staat model voor zo'n 80% van de Palestijnse bevolking; die juichende 'fokkers' voor slechts 20% (en dat lijkt me al veel).
pi_103267110
Leuke generalisatie van de Palestijnen wederom , nu ben ik ervan overtuigd dat hun woonwijken toch mogen worden gebombardeerd hun huizen mogen worden afgepakt en hun olijfbomen mogen worden doorgezaagd :')

Verder is dit geen fok!ers VS. Palestijnen conflict. En krijgt een fokker of een GS reaguurder die Palestijnen doodwenst geen voorpagina terwijl deze reactie van de vrouw enorm wordt uitgemolken opdat wij Palestijnen vreselijk moeten vinden. Dikke doei zeg ik dan .
pi_103267621
-edit- huil

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 19-10-2011 14:33:29 ]
pi_103271256
quote:
Prisoners arrive in Turkey after captive swap
Amna Muna who refused to be moved to Gaza Tuesday lands in Ankara together with 10 other prisoners
Reuters
Published: 10.19.11, 08:18 / Israel News

Eleven Palestinians made V-for-victory signs as they arrived in Turkey early on Wednesday as part of the thousand-for-one prisoner exchange, television pictures showed.

Israeli soldier Gilad Shalit and hundreds of Palestinians crossed Israel's borders in opposite directions on Tuesday under the swap, one of the biggest ever such exchanges between the two sides.

Related stories:
Gaza: Masses celebrate prisoners' release
Mashaal to prisoners: You will return to Palestine

A private plane flew the ten men and one woman from Cairo to the Turkish capital Ankara, where they were met at Esenboga Airport by the Palestinian ambassador to Ankara Nabil Maarouf and Turkish foreign ministry officials.

Amna Muna gestures V in Ankara (Photo: Reuters)
Among the Palestinians was Amna Muna, who on Tuesday caused a brief delay in the implementation of the deal after refusing to be moved to the Gaza Strip.

Muna lured teenager Ofir Rahum to his death in 2001. She is considered the leader of the female Palestinian prisoners held in Israel and previous reports suggested she terrorized inmates. It was feared that families of the prisoners will seek revenge over her abuse of the other inmates.

For full coverage of Shalit's homecoming, click here

"We are grateful to the Turkish government for its support in the process of releasing the Palestinians and bringing them to Turkey," state-run Anatolian news agency quoted Maarouf as telling reporters at the airport.

"God willing we will continue to seek Turkey's support until Palestine attains freedom," he added.
Media reports said the 11 were spending the night in Ankara but it was not disclosed where for security reasons.

Turkish Foreign Minister Ahmet Davutoglu had announced on Tuesday that about 10 Palestinians would come to Turkey. Some 40 of the Palestinians were sent to Turkey, Syria and Qatar.

Davutoglu said Turkey was willing to assist the prisoner exchange as it believes it will support the peace process. He described the prisoner swap as having a humanitarian element.

Meanwhile, Turkey's Hurriyet newspaper quoted an official source as saying Ankara will keep the prisoners away from the public eye for the time being for their own personal safety. Israel, the report said, did not demand any special conditions from Ankara in handling the prisoners.

Turkey's once-close ties with fellow regional power Israel have deteriorated sharply since Israeli naval commandos killed nine Turks in May 2010 in a raid on a ship carrying aid to the Gaza Strip.

Turkey downgraded diplomatic ties with Israel and halted defense trade after the Jewish state confirmed last month it would not apologize for the raid.

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4136803,00.html
mvr mona was bang dat ze vermoord zou worden in de strook, van al de shit wat ze in de gevangenis heb uitgehaald ,ik zal ze geen hond noemen,wand die hebben meer menselijkheid in hun dan mvr mona

[ Bericht 2% gewijzigd door C_N op 19-10-2011 11:10:15 ]
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 11:23:43 #49
341203 3-voud
pi_103271901
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 07:38 schreef Karrs het volgende:

"Maar hunnie doen het oook! :'( "

Je doet voorkomen of de verhouding haters aan 'beide kanten' gelijk ligt, maar zo is het niet. Haar reactie staat model voor zo'n 80% van de Palestijnse bevolking; die juichende 'fokkers' voor slechts 20% (en dat lijkt me al veel).
Lijkt me evident. Maar men heeft al genoeg aan 1 tegenwoordig om de troefkaart "hunnie ook!" te trekken.
pi_103275063
Opvallend dat de Palestijnse gevangenen er gezond uit zien en de Israëlische soldaat niet.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:05:27 #51
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_103275924
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:41 schreef Mylene het volgende:
Opvallend dat de Palestijnse gevangenen er gezond uit zien en de Israëlische soldaat niet.
Maar Shalit was al mager hoor
pi_103276269
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:05 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Nee, het ligt aan (eh) aan (eh) ... aan de blokkade! :(
pi_103279090
op weg naar telnov Gilat viel flauw in de helikopter .
hij was voor een half uur aan het infuse .
er was even spraken van hem door te stuuren naar een leger ziekenhuis . maar na vertraging van een uur ging de trip toch door naar telnov.

waar bibi hem opwachten en zijn vader .

zijn linker arm/hand daar heb hij problemen mee,door een wond die niet behandeld is in zijn 5 jaar en hij heb scherfwonden in de rug en bovenbeen en borst kas ,

info eigen interne bron reuters
pi_103279227
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:05 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

:').

Ja, dat was hij. Daarnaast lijkt het me logisch dat je in een Israelische gevangenis beter KAN worden behandeld dan in een gevangenis van Hamas. Daarnaast zal angst vast een rol spelen. Hij heeft namelijk wel gewoon eten gekregen.
pi_103279349
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:23 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

:').

Ja, dat was hij. Daarnaast lijkt het me logisch dat je in een Israelische gevangenis beter KAN worden behandeld dan in een gevangenis van Hamas. Daarnaast zal angst vast een rol spelen. Hij heeft namelijk wel gewoon eten gekregen.
vast geen dagelijkse hele kip ........
en een Israelishe gavangennis te vergelijken met de shit hol waar hij in heeft gezeten ? vind ik iets te ver gaan .
en eeten net genoeg om er niet aan ten onder te gaan
pi_103279409
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:26 schreef C_N het volgende:

[..]

vast geen dagelijkse hele kip ........
en een Israelishe gavangennis te vergelijken met de shit hol waar hij in heeft gezeten ? vind ik iets te ver gaan .
en eeten net genoeg om er niet aan ten onder te gaan
Ja, dat vind ik ook geen goede vergelijking. We weten niet wat hij te eten heeft gekregen dus daar kunnen we niks over zeggen lijkt me, maar uit zijn interview in Israel en Egypte bleek hij wel goed behandeld te zijn.
pi_103279606
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:27 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook geen goede vergelijking. We weten niet wat hij te eten heeft gekregen dus daar kunnen we niks over zeggen lijkt me, maar uit zijn interview in Israel en Egypte bleek hij wel goed behandeld te zijn.
a jij neem dat interview nog serieus ??meen ja dat nu .

op vraagen waarom hebben we niet meer videos gezien .wat heb je geleerd van de 5 jaar gevangen schap.
om nu te zeggen dat hij zij dat hij een goede behandeling had gehad kan ik zelfs nu niet terug vinden .
dit interview was een schande van de hedendaagse journalistiek .
en hier bij voel je je wel veilig na 5 jaar om zo een interview te ondergaan.

foto colly,, from AP

[ Bericht 3% gewijzigd door C_N op 19-10-2011 14:43:07 ]
pi_103280470
Waarom zou ik dat niet serieus nemen? Omdat er iemand met een camera op mensen richt? :').
En wat van de korte interview in Israel dan?

:)
pi_103281207
Dat er mensen zijn die denken dat Shalit goed behandeld is. Natuurlijk mocht het Rode Kruis langs komen en werden de regels van de derde Geneefse conventie gehandhaafd, ooow wacht. :')
http://www.icrc.org/eng/r(...)tine-news-180609.htm
pi_103281465
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:51 schreef killfrenzy het volgende:
Waarom zou ik dat niet serieus nemen? Omdat er iemand met een camera op mensen richt? :').
En wat van de korte interview in Israel dan?

:)
the camera (man) is a terrorist van de hammas er waren 4 anderen terroristen met wapens van de hamas in deze kamer probeer je in te denken na 5 jaar .................... heb je hem ?
welk interview van Israel ?je bedoel dat interview wat nog moet komen ?

[ Bericht 1% gewijzigd door C_N op 19-10-2011 15:22:00 ]
pi_103281506
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:07 schreef Doler12 het volgende:
Dat er mensen zijn die denken dat Shalit goed behandeld is.
alleen daar sta ik al van te kijken ;)
quote:
Natuurlijk mocht het Rode Kruis langs komen en werden de regels van de derde Geneefse conventie gehandhaafd, ooow wacht. :')
http://www.icrc.org/eng/r(...)tine-news-180609.htm
  woensdag 19 oktober 2011 @ 15:20:04 #62
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_103281699
Samir Kuntar: Kidnap more soldiers
Lebanese terrorist released three years ago in exchange for bodies of Goldwasser, Regev says 'resistance is the only way to free prisoners'

The Shalit deal proves that resistance and resistance alone is the only way to free prisoners, Lebanese terrorist Samir Kuntar said Wednesday. Kuntar was released in 2008 together with four Hezbollah men in exchange for the bodies of abducted soldiers Ehud Goldwasser and Eldad Regev.

Kuntar called on Palestinian organizations to kidnap more soldiers in order to bring about the release of the remaining prisoners held in Israel. (artikel)
pi_103281732
ik wilden het net plaatsen . je ben mij voor :(
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 16:58:46 #64
341203 3-voud
pi_103286240
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:20 schreef Nibb-it het volgende:
Samir Kuntar: Kidnap more soldiers
Lebanese terrorist released three years ago in exchange for bodies of Goldwasser, Regev says 'resistance is the only way to free prisoners'

The Shalit deal proves that resistance and resistance alone is the only way to free prisoners, Lebanese terrorist Samir Kuntar said Wednesday. Kuntar was released in 2008 together with four Hezbollah men in exchange for the bodies of abducted soldiers Ehud Goldwasser and Eldad Regev.

Kuntar called on Palestinian organizations to kidnap more soldiers in order to bring about the release of the remaining prisoners held in Israel. (artikel)
Daar gaan we weer.
Ik hoop dat Israel eens goed doorpakt als het weer uit de hand loopt met die Palestijnen.
pi_103287831
Heb in het cafe gehoord dat de reden dat Israel hem niet heeft kunnen bevrijden lag aan de omstandigheid. Shalit zou door twee zelfmoordcommando's bewaakt worden die opdracht hadden zichzelf op te blazen als er een reddingsactie zou zijn ondernomen ...

Ik vind hier echt niks van terug op internet..

Zal wel een hoax zijn maar wat ik me afvraag na deze deal .. waarom kon de mossad/ shin bet/ idf hem 5 jaar niet vinden op zo'n klein strip grond.. de GAZA strook?
pi_103288957
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:38 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Heb in het cafe gehoord dat de reden dat Israel hem niet heeft kunnen bevrijden lag aan de omstandigheid. Shalit zou door twee zelfmoordcommando's bewaakt worden die opdracht hadden zichzelf op te blazen als er een reddingsactie zou zijn ondernomen ...

Zal wel een hoax zijn
Dat denk ik dus niet. Het moet zoiets zijn geweest. Plus het constant verplaatsen.
quote:
Maar wat ik me afvraag na deze deal .. waarom kon de mossad/ shin bet/ idf hem 5 jaar niet vinden op zo'n klein strip grond.. de GAZA strook?
Als je iemand wil verbergen lukt je dat echt wel; zie OBL. En hierboven opperde je al een reële mogelijkheid. Een heel reële.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:12:18 #67
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_103289120
Van wat ik begreep werd Shalit 24/7 geschaduwd cq geobserveerd? Misschien weet C_N meer :)
pi_103289355
Je kan best wel iemand goed verstoppen in dat Gaza strookje. Sowieso stikt het er van de kilometers lange tunnels natuurlijk. Diep in de grond. Daarnaast is hij niet voor niets lijkwit. Heel lang geen zonlicht gezien waarschijnlijk.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:26:28 #69
78780 deedeetee
pi_103289590
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:13 schreef C_N het volgende:

[..]

the camera (man) is a terrorist van de hammas er waren 4 anderen terroristen met wapens van de hamas in deze kamer probeer je in te denken na 5 jaar .................... heb je hem ?
welk interview van Israel ?je bedoel dat interview wat nog moet komen ?
Hij zal wrs nooit vrijuit mogen spreken over wat er echt gebeurd is, vanwege het risico dat men dan het volgende slachtoffer nóg slechter behandeld.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 23:03:48 #70
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_103304850
http://xandernieuws.punt.nl/?id=643004&r=1

Arabische journalist: Gevangenenruil Israël - Hamas enorm vernederend voor alle Arabieren

Faisal Al Qasim, een Syrische journalist die werkzaam is voor het pan-Arabische Gulfnews, schrijft dat de gisteren tot stand gekomen gevangenenruil tussen Israël en de Palestijnse terreurbeweging Hamas, waarbij één Israëlische soldaat werd geruild voor 1070 Palestijnen, 'zowel politiek als moreel enorm vernederend is voor alle Arabieren.' Al Qasim ziet de ongelijke ruil als exemplarisch voor het grote verschil tussen hoe Israël zijn burgers behandelt en hoe Arabische regimes dat doen.

Door de grootscheepse media aandacht die er de afgelopen weken en maanden voor was zullen nu miljoenen mensen over de hele wereld weten wie Gilad Schalit is - de Israëlische soldaat die in 2006 werd gekidnapt door Hamas en sindsdien gevangen werd gehouden. Zelfs de Arabische media leken volgens Al Qasim meer aandacht voor Schalit te hebben dan voor de 'beproevingen van duizenden Arabische 'Shalloots', zowel in binnen- als in buitenland. Geen wonder dat Hamasleiders onlangs sarcastisch opmerkten dat overal waar ze kwamen Arabische leiders met groot enthousiasme over Schalit begonnen te praten.'

Met het woord 'Shalloots' wil Al Qasim naar eigen zeggen het enorme verschil aanduiden tussen de Israëliër Schalit en de zogenaamde Arabische 'Shalloot', wat in het Arabisch zoveel betekent als 'afgetrapte of verlopen schoenen'. In de Arabische spreektaal is het woord een metafoor voor vervallen, waardeloze dingen.

'Waarom is de hele wereld, inclusief veel Arabische leiders, zo druk geweest met het proberen te bevrijden van Schalit, terwijl er tienduizenden Arabische 'Shalloots' zijn die wegkwijnen in Israëlische en andere gevangenissen? Waarom zijn zij zo waardeloos en onbelangrijk?' vraagt de Syrische journalist zich af.

Al Qasim schrijft dan dat het geen geheim is dat de waarde van een Arabier in op de 'ruilmarkt' van de Arabische regimes gelijk staat aan ongeveer nul. 'Hij is net zo weinig waard als een uienschil,' constateert hij. 'Men moet niet verwachten dat regimes die hun eigen vertrapte mensen als vuil behandelen en hen in hun eigen landen martelen en uithongeren ook maar iets geven om een Arabische gevangene in een Israëlische of andere buitenlandse gevangenis.' Over de hele wereld worden duizenden Arabieren al tientallen jaren lang vastgehouden. Sommigen van hen zijn ondertussen gestorven zonder dat er ook maar een haan naar kraaide.

'Honderden Arabieren kunnen op ieder moment in hun landen verdwijnen zonder dat iemand daar ook maar iets om geeft,' aldus Al Qasim, die in dit verband wijst op de vele honderden Arabieren die reeds stierven terwijl ze hun landen met inmiddels 'doodsboten' genoemde vaartuigjes probeerden te ontvluchten.

'Het is geweldig te zien dat meer dan 1000 Palestijnen werden vrijgelaten uit Israëlische gevangenissen, maar het is intriest dat dit enorme aantal gevangenen wordt geruild voor één enkele Israëlische soldaat. Is dat niet enorm vernederend voor alle Arabieren, zowel in politiek als moreel opzicht?'

De Syrische journalist concludeert vervolgens dat het in het geheel geen wonder is dat Israël zoveel Arabieren vrijlaat voor slechts één persoon. Tenslotte ziet ook de Israëlische regering dat de Arabische regimes en hun veiligheidstroepen willekeurig -alsof het om een zwerm vliegen of een kudde dieren gaat- het vuur openen op demonstranten die enkel opkomen voor hun basisrechten.

'Heeft u ooit een Israëlische macht op Israëlische demonstranten zien schieten? Natuurlijk niet. Jaren geleden zond Israël zelfs vliegtuigen naar Oeganda om daar door Palestijnen gekidknapte Israëlische burgers te bevrijden. Daarom zullen wij Arabieren, zolang wij onszelf niet respecteren, nooit door anderen worden gerespecteerd, en zullen wij altijd duizenden Arabieren blijven ruilen voor één enkele Israëliër.'
==============================
Xandernieuws is pro Israel maar tegelijkertijd zit er wel een kern van waarheid in dit bericht
pi_103308706
Een beetje een conclusie die vooral nog voor de revolutie in aardig wat Arabische landen getrokken kan worden. Toen waren burgers niets waard en kon je afgemaakt worden omdat je een pain in the ass was van het regime terwijl geen haan ernaar kraaide. Denk aan Said in Egypte die afgemaakt werd door Mubarak's mobs en symbool werd voor het onrecht wat Arabische "leiders" hun mensen aandoen. Mubarak is vrij snel afgezet. Tunesie was het begonnen, Libie volgde. Syrie zijn de mensen al circa 10 maanden bezig om hun grote terrorist te laten doen vluchten ondanks de duizenden burgerdoden. Jemen hetzelfde.

De conclusie klopt van deze Syrier. Maar er wordt aan gewerkt en gezien de revolutie is de ban en geest van slaafs gedrag naar de heerser weldegelijk gebroken.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_103315436
pi_103315518
quote:
Gisteren al die zeug die er prat op ging acht kinderen gemold te hebben, en nu deze. Geweldig inderdaad! *O*
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_103317611
quote:
Heb liever haar dan jouw terreurstaatverheerlijkende soort. :')
pi_103318062
"Jouw soort"...

Juist ja. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_103318072
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:17 schreef fokker2012 het volgende:

[..]

Dit meen je niet echt, of wel?
  donderdag 20 oktober 2011 @ 11:34:42 #77
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_103318182
IAF krijgt het ws druk de komende tijd.
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2011 @ 11:36:18 #78
341203 3-voud
pi_103318240
quote:

[..]

Gekken zoals Wafa al-Bass heb je hier ook al zitten blijkbaar.
pi_103322206
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:38 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Israel was twee closed maar heeft nooit door gezet en de twee bewakers / zelfmordcommando's ware 24/7 in de twee kamers die voor shalit waren gereserveerd.
hij werd in isolation gehouden buiten hij soms contackt had met zijn bewakers .een bewaker is na 2 jaar omgekomen op weg naar de ruimte van gilat shalit .daarna is er een anderen bewaker gekomen waar hij geen contack mee had maar alleen met de bewaker van het begin .
licht heb hij in de 5 jaar niet gezien buiten een lamp in de kamer
na zijn kiopnapping door de terror groep is hij uitgeleverd aan een anderen terror groep . omdat zij een beteren behuizing voor hem hadden . zodat buitenlandse inlichtingen diensten hem niet op het spoor kwamen ,in het begin van zijn kipnapping, de omgeving wist Israel .het was ook geen normaal huis .de omgeving werd door Israel 14/7 ingegaten gehouden en in de oorlog tegen de hamas werd in dit gebied in raffah niet gebombardeerd
quote:
wait for this .
quote:
Zal wel een hoax zijn maar wat ik me afvraag na deze deal .. waarom kon de mossad/ shin bet/ idf hem 5 jaar niet vinden op zo'n klein strip grond.. de GAZA strook?
dat vroeg ik mij af al voor deze deal .er was een totaal black out omtrend gilat een paar mensen werden op de hoogte gehouden waar onder noam, soms press ,veel dingen werden niet toegestaan voor plubikatie inverband de gevoeligheid van de zaak . zelfs de verwisseling van de terroristen en gilat shalit was zo breekbaar, dat een persoon dit alles teniet kon doen .
je deal namelijk niet met mensen waar een recht geld zoals een woord een man .
quote:
pi_103324535
quote:

[..]

Lachen omdat er kinderen zijn opgeblazen, wat een lieve vrouw O+
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')