abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:05:27 #51
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_103275924
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:41 schreef Mylene het volgende:
Opvallend dat de Palestijnse gevangenen er gezond uit zien en de Israëlische soldaat niet.
Maar Shalit was al mager hoor
:')
pi_103276269
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:05 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Nee, het ligt aan (eh) aan (eh) ... aan de blokkade! :(
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_103279090
op weg naar telnov Gilat viel flauw in de helikopter .
hij was voor een half uur aan het infuse .
er was even spraken van hem door te stuuren naar een leger ziekenhuis . maar na vertraging van een uur ging de trip toch door naar telnov.

waar bibi hem opwachten en zijn vader .

zijn linker arm/hand daar heb hij problemen mee,door een wond die niet behandeld is in zijn 5 jaar en hij heb scherfwonden in de rug en bovenbeen en borst kas ,

info eigen interne bron reuters
pi_103279227
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:05 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

:').

Ja, dat was hij. Daarnaast lijkt het me logisch dat je in een Israelische gevangenis beter KAN worden behandeld dan in een gevangenis van Hamas. Daarnaast zal angst vast een rol spelen. Hij heeft namelijk wel gewoon eten gekregen.
And remember, respect is everything!
pi_103279349
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:23 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

:').

Ja, dat was hij. Daarnaast lijkt het me logisch dat je in een Israelische gevangenis beter KAN worden behandeld dan in een gevangenis van Hamas. Daarnaast zal angst vast een rol spelen. Hij heeft namelijk wel gewoon eten gekregen.
vast geen dagelijkse hele kip ........
en een Israelishe gavangennis te vergelijken met de shit hol waar hij in heeft gezeten ? vind ik iets te ver gaan .
en eeten net genoeg om er niet aan ten onder te gaan
pi_103279409
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:26 schreef C_N het volgende:

[..]

vast geen dagelijkse hele kip ........
en een Israelishe gavangennis te vergelijken met de shit hol waar hij in heeft gezeten ? vind ik iets te ver gaan .
en eeten net genoeg om er niet aan ten onder te gaan
Ja, dat vind ik ook geen goede vergelijking. We weten niet wat hij te eten heeft gekregen dus daar kunnen we niks over zeggen lijkt me, maar uit zijn interview in Israel en Egypte bleek hij wel goed behandeld te zijn.
pi_103279606
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:27 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook geen goede vergelijking. We weten niet wat hij te eten heeft gekregen dus daar kunnen we niks over zeggen lijkt me, maar uit zijn interview in Israel en Egypte bleek hij wel goed behandeld te zijn.
a jij neem dat interview nog serieus ??meen ja dat nu .

op vraagen waarom hebben we niet meer videos gezien .wat heb je geleerd van de 5 jaar gevangen schap.
om nu te zeggen dat hij zij dat hij een goede behandeling had gehad kan ik zelfs nu niet terug vinden .
dit interview was een schande van de hedendaagse journalistiek .
en hier bij voel je je wel veilig na 5 jaar om zo een interview te ondergaan.

foto colly,, from AP

[ Bericht 3% gewijzigd door C_N op 19-10-2011 14:43:07 ]
pi_103280470
Waarom zou ik dat niet serieus nemen? Omdat er iemand met een camera op mensen richt? :').
En wat van de korte interview in Israel dan?

:)
pi_103281207
Dat er mensen zijn die denken dat Shalit goed behandeld is. Natuurlijk mocht het Rode Kruis langs komen en werden de regels van de derde Geneefse conventie gehandhaafd, ooow wacht. :')
http://www.icrc.org/eng/r(...)tine-news-180609.htm
pi_103281465
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:51 schreef killfrenzy het volgende:
Waarom zou ik dat niet serieus nemen? Omdat er iemand met een camera op mensen richt? :').
En wat van de korte interview in Israel dan?

:)
the camera (man) is a terrorist van de hammas er waren 4 anderen terroristen met wapens van de hamas in deze kamer probeer je in te denken na 5 jaar .................... heb je hem ?
welk interview van Israel ?je bedoel dat interview wat nog moet komen ?

[ Bericht 1% gewijzigd door C_N op 19-10-2011 15:22:00 ]
pi_103281506
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:07 schreef Doler12 het volgende:
Dat er mensen zijn die denken dat Shalit goed behandeld is.
alleen daar sta ik al van te kijken ;)
quote:
Natuurlijk mocht het Rode Kruis langs komen en werden de regels van de derde Geneefse conventie gehandhaafd, ooow wacht. :')
http://www.icrc.org/eng/r(...)tine-news-180609.htm
  woensdag 19 oktober 2011 @ 15:20:04 #62
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_103281699
Samir Kuntar: Kidnap more soldiers
Lebanese terrorist released three years ago in exchange for bodies of Goldwasser, Regev says 'resistance is the only way to free prisoners'

The Shalit deal proves that resistance and resistance alone is the only way to free prisoners, Lebanese terrorist Samir Kuntar said Wednesday. Kuntar was released in 2008 together with four Hezbollah men in exchange for the bodies of abducted soldiers Ehud Goldwasser and Eldad Regev.

Kuntar called on Palestinian organizations to kidnap more soldiers in order to bring about the release of the remaining prisoners held in Israel. (artikel)
pi_103281732
ik wilden het net plaatsen . je ben mij voor :(
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 16:58:46 #64
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_103286240
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:20 schreef Nibb-it het volgende:
Samir Kuntar: Kidnap more soldiers
Lebanese terrorist released three years ago in exchange for bodies of Goldwasser, Regev says 'resistance is the only way to free prisoners'

The Shalit deal proves that resistance and resistance alone is the only way to free prisoners, Lebanese terrorist Samir Kuntar said Wednesday. Kuntar was released in 2008 together with four Hezbollah men in exchange for the bodies of abducted soldiers Ehud Goldwasser and Eldad Regev.

Kuntar called on Palestinian organizations to kidnap more soldiers in order to bring about the release of the remaining prisoners held in Israel. (artikel)
Daar gaan we weer.
Ik hoop dat Israel eens goed doorpakt als het weer uit de hand loopt met die Palestijnen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_103287831
Heb in het cafe gehoord dat de reden dat Israel hem niet heeft kunnen bevrijden lag aan de omstandigheid. Shalit zou door twee zelfmoordcommando's bewaakt worden die opdracht hadden zichzelf op te blazen als er een reddingsactie zou zijn ondernomen ...

Ik vind hier echt niks van terug op internet..

Zal wel een hoax zijn maar wat ik me afvraag na deze deal .. waarom kon de mossad/ shin bet/ idf hem 5 jaar niet vinden op zo'n klein strip grond.. de GAZA strook?
pi_103288957
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:38 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Heb in het cafe gehoord dat de reden dat Israel hem niet heeft kunnen bevrijden lag aan de omstandigheid. Shalit zou door twee zelfmoordcommando's bewaakt worden die opdracht hadden zichzelf op te blazen als er een reddingsactie zou zijn ondernomen ...

Ik vind hier echt niks van terug op internet..

Zal wel een hoax zijn
Dat denk ik dus niet. Het moet zoiets zijn geweest. Plus het constant verplaatsen.
quote:
Maar wat ik me afvraag na deze deal .. waarom kon de mossad/ shin bet/ idf hem 5 jaar niet vinden op zo'n klein strip grond.. de GAZA strook?
Als je iemand wil verbergen lukt je dat echt wel; zie OBL. En hierboven opperde je al een reële mogelijkheid. Een heel reële.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:12:18 #67
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_103289120
Van wat ik begreep werd Shalit 24/7 geschaduwd cq geobserveerd? Misschien weet C_N meer :)
pi_103289355
Je kan best wel iemand goed verstoppen in dat Gaza strookje. Sowieso stikt het er van de kilometers lange tunnels natuurlijk. Diep in de grond. Daarnaast is hij niet voor niets lijkwit. Heel lang geen zonlicht gezien waarschijnlijk.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:26:28 #69
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_103289590
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:13 schreef C_N het volgende:

[..]

the camera (man) is a terrorist van de hammas er waren 4 anderen terroristen met wapens van de hamas in deze kamer probeer je in te denken na 5 jaar .................... heb je hem ?
welk interview van Israel ?je bedoel dat interview wat nog moet komen ?
Hij zal wrs nooit vrijuit mogen spreken over wat er echt gebeurd is, vanwege het risico dat men dan het volgende slachtoffer nóg slechter behandeld.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 19 oktober 2011 @ 23:03:48 #70
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_103304850
http://xandernieuws.punt.nl/?id=643004&r=1

Arabische journalist: Gevangenenruil Israël - Hamas enorm vernederend voor alle Arabieren

Faisal Al Qasim, een Syrische journalist die werkzaam is voor het pan-Arabische Gulfnews, schrijft dat de gisteren tot stand gekomen gevangenenruil tussen Israël en de Palestijnse terreurbeweging Hamas, waarbij één Israëlische soldaat werd geruild voor 1070 Palestijnen, 'zowel politiek als moreel enorm vernederend is voor alle Arabieren.' Al Qasim ziet de ongelijke ruil als exemplarisch voor het grote verschil tussen hoe Israël zijn burgers behandelt en hoe Arabische regimes dat doen.

Door de grootscheepse media aandacht die er de afgelopen weken en maanden voor was zullen nu miljoenen mensen over de hele wereld weten wie Gilad Schalit is - de Israëlische soldaat die in 2006 werd gekidnapt door Hamas en sindsdien gevangen werd gehouden. Zelfs de Arabische media leken volgens Al Qasim meer aandacht voor Schalit te hebben dan voor de 'beproevingen van duizenden Arabische 'Shalloots', zowel in binnen- als in buitenland. Geen wonder dat Hamasleiders onlangs sarcastisch opmerkten dat overal waar ze kwamen Arabische leiders met groot enthousiasme over Schalit begonnen te praten.'

Met het woord 'Shalloots' wil Al Qasim naar eigen zeggen het enorme verschil aanduiden tussen de Israëliër Schalit en de zogenaamde Arabische 'Shalloot', wat in het Arabisch zoveel betekent als 'afgetrapte of verlopen schoenen'. In de Arabische spreektaal is het woord een metafoor voor vervallen, waardeloze dingen.

'Waarom is de hele wereld, inclusief veel Arabische leiders, zo druk geweest met het proberen te bevrijden van Schalit, terwijl er tienduizenden Arabische 'Shalloots' zijn die wegkwijnen in Israëlische en andere gevangenissen? Waarom zijn zij zo waardeloos en onbelangrijk?' vraagt de Syrische journalist zich af.

Al Qasim schrijft dan dat het geen geheim is dat de waarde van een Arabier in op de 'ruilmarkt' van de Arabische regimes gelijk staat aan ongeveer nul. 'Hij is net zo weinig waard als een uienschil,' constateert hij. 'Men moet niet verwachten dat regimes die hun eigen vertrapte mensen als vuil behandelen en hen in hun eigen landen martelen en uithongeren ook maar iets geven om een Arabische gevangene in een Israëlische of andere buitenlandse gevangenis.' Over de hele wereld worden duizenden Arabieren al tientallen jaren lang vastgehouden. Sommigen van hen zijn ondertussen gestorven zonder dat er ook maar een haan naar kraaide.

'Honderden Arabieren kunnen op ieder moment in hun landen verdwijnen zonder dat iemand daar ook maar iets om geeft,' aldus Al Qasim, die in dit verband wijst op de vele honderden Arabieren die reeds stierven terwijl ze hun landen met inmiddels 'doodsboten' genoemde vaartuigjes probeerden te ontvluchten.

'Het is geweldig te zien dat meer dan 1000 Palestijnen werden vrijgelaten uit Israëlische gevangenissen, maar het is intriest dat dit enorme aantal gevangenen wordt geruild voor één enkele Israëlische soldaat. Is dat niet enorm vernederend voor alle Arabieren, zowel in politiek als moreel opzicht?'

De Syrische journalist concludeert vervolgens dat het in het geheel geen wonder is dat Israël zoveel Arabieren vrijlaat voor slechts één persoon. Tenslotte ziet ook de Israëlische regering dat de Arabische regimes en hun veiligheidstroepen willekeurig -alsof het om een zwerm vliegen of een kudde dieren gaat- het vuur openen op demonstranten die enkel opkomen voor hun basisrechten.

'Heeft u ooit een Israëlische macht op Israëlische demonstranten zien schieten? Natuurlijk niet. Jaren geleden zond Israël zelfs vliegtuigen naar Oeganda om daar door Palestijnen gekidknapte Israëlische burgers te bevrijden. Daarom zullen wij Arabieren, zolang wij onszelf niet respecteren, nooit door anderen worden gerespecteerd, en zullen wij altijd duizenden Arabieren blijven ruilen voor één enkele Israëliër.'
==============================
Xandernieuws is pro Israel maar tegelijkertijd zit er wel een kern van waarheid in dit bericht
pi_103308706
Een beetje een conclusie die vooral nog voor de revolutie in aardig wat Arabische landen getrokken kan worden. Toen waren burgers niets waard en kon je afgemaakt worden omdat je een pain in the ass was van het regime terwijl geen haan ernaar kraaide. Denk aan Said in Egypte die afgemaakt werd door Mubarak's mobs en symbool werd voor het onrecht wat Arabische "leiders" hun mensen aandoen. Mubarak is vrij snel afgezet. Tunesie was het begonnen, Libie volgde. Syrie zijn de mensen al circa 10 maanden bezig om hun grote terrorist te laten doen vluchten ondanks de duizenden burgerdoden. Jemen hetzelfde.

De conclusie klopt van deze Syrier. Maar er wordt aan gewerkt en gezien de revolutie is de ban en geest van slaafs gedrag naar de heerser weldegelijk gebroken.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_103315436
pi_103315518
quote:
Gisteren al die zeug die er prat op ging acht kinderen gemold te hebben, en nu deze. Geweldig inderdaad! *O*
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_103317611
quote:
Heb liever haar dan jouw terreurstaatverheerlijkende soort. :')
pi_103318062
"Jouw soort"...

Juist ja. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')