Dat was vroeger van de Artillerie, ik weet niet wat er tegenwoordig zit, áls de kazerne tenminste nog bestaat.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Yep, de Cort Heijligerskazerne
Geen idee.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:58 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat was vroeger van de Artillerie, ik weet niet wat er tegenwoordig zit, áls de kazerne tenminste nog bestaat.
http://jeoudekazernenu.nl/cortheyligers/cortheyligersindex.htmlquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:58 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat was vroeger van de Artillerie, ik weet niet wat er tegenwoordig zit, áls de kazerne tenminste nog bestaat.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
http://jeoudekazernenu.nl/cortheyligers/cortheyligersindex.html
Dit klopt niet helemaal. De straatnaam 'Prins Frederik' heb ik nog in 1962 op de rechterschouder gedragen, in 1963 werd dit afgeschaft.quote:Dit werd op zijn beurt vervangen in 1953 door het Regiment Veldartillerie “Prins Frederik”, dat opleidingen voor 155 mm houwitsers en voor chauffeurs verzorgde.
In 1961 werd het RVA “Prins Frederik” opgeheven maar de chauffeursopleidingen bleven op de Cort Heyligers-kazerne.
Pas maar op dat je geen stoere LMB'er aan de haak gaat slaanquote:Op maandag 17 oktober 2011 17:08 schreef Maitje het volgende:
@cobra
Als antwoord op je vraag: ik ga samen met mijn ouders en broertje shoppen in Arnhem. Nog nooit geweest dus ben benieuwd.
Arnhem is leuk!quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:08 schreef Maitje het volgende:
@cobra
Als antwoord op je vraag: ik ga samen met mijn ouders en broertje shoppen in Arnhem. Nog nooit geweest dus ben benieuwd.
De LMB'ers daar ook... Maitje: daar zitten errug leuke jongens tussen hoorquote:
Leuke stad.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:08 schreef Maitje het volgende:
@cobra
Vrij van alle dienstenquote:Op maandag 17 oktober 2011 19:02 schreef Cobra4 het volgende:
@Clan
Ben jij toevallig nog in het bezit van de prijslijst die meestal bij de arts op de deur of muur hing?
SMEV = fl 100,- etc.
Lulijzer alweer gevonden?quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:02 schreef Cobra4 het volgende:
@Clan
Ben jij toevallig nog in het bezit van de prijslijst die meestal bij de arts op de deur of muur hing?
SMEV = fl 100,- etc.
Nee.quote:
Jij ook al...quote:
Ik kreeg vandaag al een "beterschap" naar mijn hoofd geslingerd door een klant aan de telefoonquote:Op maandag 17 oktober 2011 19:46 schreef Erasmo het volgende:
[..]
M'n neus zit zo dicht dat ik echt raar praat nu
Whut?quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:57 schreef hoogvlieger het volgende:
Op Utreg CS was dr geloof ik een ondersteboven van de roltrap naar bene gekomen. Beneden stond brankard met wit laken dr over.
Wit laken over iemand die op een brankaard ligt is meestal nie zo heul goed toch?quote:
Als zijn/haar gezicht bedekt is niet nee.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:03 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Wit laken over iemand die op een brankaard ligt is meestal nie zo heul goed toch?
Nee inderdaad, maar 'k was gewoon verbaasd dat dat op Utrecht Centraal gebeurd is. Mooi kut.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:03 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Wit laken over iemand die op een brankaard ligt is meestal nie zo heul goed toch?
Vooral voor 's nachts: neusspray ftw!quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:57 schreef Erasmo het volgende:
Ik kan er meer leven alleen het is wel irritant als je wilt slapen.
Proost!quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:08 schreef Cobra4 het volgende:
Maar vast trainen voor zaterdag. Tijd voor een biertje.
Dacht ik. Zat ook een oud vrouwtje op de roltrap bij wat ziekenwagenmennekes. Dat vrouwtje had ook bebloede handen etc.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:06 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee inderdaad, maar 'k was gewoon verbaasd dat dat op Utrecht Centraal gebeurd is. Mooi kut.
Maar was er iemand van de trap af geflikkerd, of dacht je dat?
He!? Een nieuwe.quote:
Nou jongen, vertel maar over het hardlopen. Wat wil je kwijtquote:Op maandag 17 oktober 2011 20:26 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Goed!!!
Ik vond iets tijdens het hardlopen ^^
quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:28 schreef EllaN het volgende:
[..]
Nou jongen, vertel maar over het hardlopen. Wat wil je kwijt?
Tja. Elke gek zijn gebrek.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:24 schreef Pumatje het volgende:
Hoi lui
Ik ben Teun, stem groen links , haat tanks en ik snap in godsnaam niet hoe jullie dit achterlijke tijd rovende slapjanus beroep hebben gekozen, wil je echt resutlaat is een gesprek altijd toch veel handiger in plaats van te moeten grijpen naar wapens...
We gaan woensdag samen zwemmenquote:Op maandag 17 oktober 2011 20:28 schreef EllaN het volgende:
Nou jongen, vertel maar over het hardlopen. Wat wil je kwijt?
Ik zou Teun graag eens willen zien als er minder beschaafde mensen naar hem toe komen met een minder beschaafde manier van denken. Kijken wat hij behalve tanks nog meer haat die laatst paar seconden voor hij beseft dat woorden het dit keer niet gaan fixenquote:Op maandag 17 oktober 2011 20:24 schreef Pumatje het volgende:
Hoi lui
Ik ben Teun, stem groen links , haat tanks en ik snap in godsnaam niet hoe jullie dit achterlijke tijd rovende slapjanus beroep hebben gekozen, wil je echt resutlaat is een gesprek altijd toch veel handiger in plaats van te moeten grijpen naar wapens...
Antwoord 1 t/m 10: 't is kut.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:31 schreef Pumatje het volgende:
Ik ben een nieuwsartikel aan het schrijven over het Nieuwe sociaal beleidskader Defensie 2012. ( Omdat geen enkele krant dit interresant genoeg blijkt te vinden ).
zijn er lui die toevallig wat willen antwoorden op vragen, ( stuk of 10 )...om mij te helpen bij het nieuwsverslag.
In dat geval zou je Teun al kunnen ruiken op 10 km afstand.. en dan bedoel ik een afval product van Teunquote:Op maandag 17 oktober 2011 20:34 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Ik zou Teun graag eens willen zien als er minder beschaafde mensen naar hem toe komen met een minder beschaafde manier van denken. Kijken wat hij behalve tanks nog meer haat die laatst paar seconden voor hij beseft dat woorden het dit keer niet gaan fixen
Ik heb veel meegenomen, maar geen prijslijst.quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:02 schreef Cobra4 het volgende:
@Clan
SMEV = fl 100,- etc.
Hahaha. Nee, ik wil 'm stiekem op de deur van de arts op EHV plakken.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:39 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb veel meegenomen, maar geen prijslijst.
SMEV 100 FL? Ik kan me 50 gulden herinneren.
Bij de Oudheusden in Hilversum hebben ze misschien nog de nostalgie van de Dipli's.
Wat ga je ermee doen, geld terugvragen?
Hey! Kut is goed hoor!quote:
Niet elke kut is goed.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:41 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Hey! Kut is goed hoor!
Of ben je spontaan homo geworden?
Bij de MGD hielden we altijd eerst een gesprek waarna we ons 'meest beangstigende' wapen inzetten, namelijk de Tandartsquote:Op maandag 17 oktober 2011 20:24 schreef Pumatje het volgende:
Hoi lui
Even over dat SBK, ik heb me er verder nog niet in verdiept, hoe ziet het er in grote lijnen uit?quote:
Ik heb een poging gedaan om het te lezen. Nog niet alles gehad maar weet wel dat collegae met 10-21 dienstjaren het meest de sjaak zijn mbt compensaties e.d.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Even over dat SBK, ik heb me er verder nog niet in verdiept, hoe ziet het er in grote lijnen uit?
Ben nu veel te druk met bier drinken met de Duitse collega's.
Maar ook lang niet elke kut is slecht! Niet alle kutten over een kam scheren aub...quote:
Correct. Een geschoren kut kun je niet kammen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:53 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Maar ook lang niet elke kut is slecht! Niet alle kutten over een kam scheren aub...
True. Maar die zijn ook gewoon goed (mits meerderjarig).quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:54 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Correct. Een geschoren kut kun je niet kammen.
Ja! Het is dat Lotusss er over begon.quote:
Hmm, waar ik dus weer net in val...quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:52 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik heb een poging gedaan om het te lezen. Nog niet alles gehad maar weet wel dat collegae met 10-21 dienstjaren het meest de sjaak zijn mbt compensaties e.d.
Gaat helemaal goed, allemaal bekenden.quote:Enne, proost.
Klopt. Ik geef jou ook niet de schuldquote:Op maandag 17 oktober 2011 20:56 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja! Het is dat Lotusss er over begon.
Idem.quote:
Dat zeg ik toch ook niet?quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:57 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Klopt. Ik geef jou ook niet de schuld.
Omdat ik een kut heb zekerquote:
quote:
Ja, vies mens!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:01 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, vies mens!
Je praat trouwens alsof je er zelf nog nooit een hebt gezien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
Je weet wel dat ik maar een beetje aan 't kloten benquote:Op maandag 17 oktober 2011 21:02 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Je praat trouwens alsof je er zelf nog nooit een hebt gezien.
Nee, aangezien ik in een jaar tijd al 70 euro (per maand) genaaid ben met reiskosten.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:57 schreef Pumatje het volgende:
oke..antwoorden maar
Het nieuwe sociaal beleidskader defensie (SBK ) is in werking getreden
1. Onder andere is in het nieuwe SBK terug te vinden dat er per maart 2012 een loonsverhoging plaatsvind van 1%. Is dit naar uw mening reëel gezien genoeg?
Acties helpen niet.quote:2. Had vakbond in de onderhandelingen met Minister Hillen ( defensie ) naar jou mening er meer uit moeten halen met meer actie?
Secundaire arbeidsvoorwaarden? Paresto, ziektekosten etc.quote:3. Over het algemeen is er in deze tijden van zware bezuinigingen op ieder ministerie wel wat behaald waardoor de militair op punten als reisvergoeding, de genoemde loonsverhoging, uitgebreide herplaatsingstrajecten ...mist u iets in die rij?
Weet ik niet.quote:4. Welke groep Militairen worden het meest ontzien volgens u?
Weet ik ook niet.quote:5. Welke groep Militairen worden het meest “getroffen” volgens u?
Dit is vraag 6 toch?quote:6. ( refereer naar vraag 5&6 )Onderbouw dat eens?
Ja.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:03 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Je weet wel dat ik maar een beetje aan 't kloten ben?
Ik heb hier natuurlijk niets meer mee van doen, maar op punt 2 is het toch logisch dat de vakbond er wel meer uit had kunnen halen voor de loonsverhoging maar dit aan de andere kant ook weer deels doorwerkt in het aantal ontslagen dat gaat vallen?quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:02 schreef Pumatje het volgende:
en again... for who missed it jack asses![]()
Het nieuwe sociaal beleidskader defensie (SBK ) is in werking getreden
1. Onder andere is in het nieuwe SBK terug te vinden dat er per maart 2012 een loonsverhoging plaatsvind van 1%. Is dit naar uw mening reëel gezien genoeg?
2. Had vakbond in de onderhandelingen met Minister Hillen ( defensie ) naar jou mening er meer uit moeten halen met meer actie?
3. Over het algemeen is er in deze tijden van zware bezuinigingen op ieder ministerie wel wat behaald waardoor de militair op punten als reisvergoeding, de genoemde loonsverhoging, uitgebreide herplaatsingstrajecten ...mist u iets in die rij?
4. Welke groep Militairen worden het meest ontzien volgens u?
5. Welke groep Militairen worden het meest “getroffen” volgens u?
6. ( refereer naar vraag 5&6 )Onderbouw dat eens?
quote:
quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar het is nog geen 2200 uur. Dus eigenlijk verdien je een ban voor het te vroeg plaatsen van yt muziek filmpjes.
Held!quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:40 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Hahaha. Nee, ik wil 'm stiekem op de deur van de arts op EHV plakken.
Hoe die Kolonel ook kijkt als ''Miller'' door die column heenrentquote:Op maandag 17 oktober 2011 21:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar het is nog geen 2200 uur. Dus eigenlijk verdien je een ban voor het te vroeg plaatsen van yt muziek filmpjes.
Ik ga straks gewoon meer ziektekosten betalen en minder toeslag terug krijgen, plus die 70 euro die al door mijn neus geboord is en Paresto die gewoon weer duurder wordt en de vergoeding hetzelfde blijft. Derhalve levert AchJa gewoon munten in. Daar helpt die schamele rotprocent niet aan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:12 schreef Pumatje het volgende:
@ Achja
secundaire arbeidsvoorwaarden blijven naar wat ik weet ongewijzigd, evenals ziektekosten..wat mis je hierin dan.,,, ?
denk dat het aantal ontslagen vrij weinig te maken heeft gehad met tot standkoming van het nieuwe SBK.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:05 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb hier natuurlijk niets meer mee van doen, maar op punt 2 is het toch logisch dat de vakbond er wel meer uit had kunnen halen voor de loonsverhoging maar dit aan de andere kant ook weer deels doorwerkt in het aantal ontslagen dat gaat vallen?
Zou je dit wat dieper uit kunnen zetten, denk dat het een perfecte weergave geeft van het feit dat Militairen er eigelijk nog steeds niet mee opschieten...gezien het feit dat andere kostenposten stijgen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:16 schreef Pumatje het volgende:
[..]
denk dat het aantal ontslagen vrij weinig te maken heeft gehad met tot standkoming van het nieuwe SBK.
sterker nog, de inflatie is 2,71% op dit moment. bronquote:Op maandag 17 oktober 2011 21:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iedereen die denkt dat 1 procent "mats" is...
Je hebt door dat je die vraag nu aan je zelf stelt?quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:18 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Zou je dit wat dieper uit kunnen zetten, denk dat het een perfecte weergave geeft van het feit dat Militairen er eigelijk nog steeds niet mee opschieten...gezien het feit dat andere kostenposten stijgen.
En gelukkig stond defensie niet al een tijdje stil. Ik weet niet wat voor handjeklap de bonden gespeeld hebben, maar ik vind het maar een mager (understatement) resultaat.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:19 schreef gerco94 het volgende:
[..]
sterker nog, de inflatie is 2,71% op dit moment. bron
De bonden zullen wel blij zijn met 1% na al die "harde" acties.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
En gelukkig stond defensie niet al een tijdje stil. Ik weet niet wat voor handjeklap de bonden gespeeld hebben, maar ik vind het maar een mager (understatement) resultaat.
En de jaren daarvoor moet je ook niet vergeten. Voor de salarisverhoging van Kamp hebben we ook jarenlang stil gestaan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:21 schreef Pumatje het volgende:
en er is al jaren geen inflatie correctie meer geweest..
sinds 2009 als ik me niet vergis?
Succes ermee, ik ben alleen bang dat het H&I aan hun anus zal oxideren.quote:Dit kan nog een heel interesting artikel worden..wat ik na de beoordeling ga opsturen naar de krant!
Steek hem maar ergens waar de zon niet schijnt. Ik zit aan de Mythos.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:26 schreef m.k het volgende:
Proost op de loonsverhoging!
[ afbeelding ]
Je zit de loonsverhoging in 1x weer op te drinken geloof ikquote:Op maandag 17 oktober 2011 21:26 schreef m.k het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe voorraad ontvangen?quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Steek hem maar ergens waar de zon niet schijnt. Ik zit aan de Mythos.
Zit sinds vandaag in een hotel.quote:
Sowieso de afgelopen twee jaar. Daarvoor hebben we ook iets van twee jaar zonder cao gezeten, ergens rond 2002 uit mijn hoofd en hebben daarna de inflatie ook niet ingehaald.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:31 schreef Pumatje het volgende:
hoelang is er al geen inflatie correctie geweest precies? en de Loonsverhoging is hoe lang uitgelbeven.
Paresto is niet terug te vinden, maar de ziektekosten en zorgtoeslag wel. Zijn nogal wat nieuwsberichten over geweest.quote:Daarnaast Achja, je noemde net dat je ziektekosten stijgen en paresto ook..waar weet je dat terug te vinden?
Misschien handiger om een bond aan te pingen, die hebben die cijfers wsl op een presenteerblaadje.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:35 schreef Pumatje het volgende:
ping ping ping
ik heb een overzicht nodig van salaris en financiele compensaties defensie afgelopen jaren..
ook de inflatie correctie is een speld in een hooiberg.
Maak er maar een knap verhaal van, misschien gaat het volk eens nadenken.quote:En achja natuurlijk roest het aan hun reet, maar de teachers @ school will love it
ik moet mijn P halen, thats it
Ohhh, die. En? Betekenen ze wat voor je?quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
VBM/NOV, Acom, AFMP, die club van Hunnego, ODB, etc.
Nou, na die schamele procent niet al teveel meer...quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohhh, die. En? Betekenen ze wat voor je?
Dat bedoelde ik dus te zeggenquote:Op maandag 17 oktober 2011 21:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou, na die schamele procent niet al teveel meer...
Maar ik mag er gemakshalve toch vanuit gaan dat ze "onze" salaris/ arbeidsvoowaarden toch op een briefje hebben staan? Zeker het geknijp van de afgelopen jaren, of ben ik nu naief?quote:
Nee. De bonden weten donders goed hoe en wat.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar ik mag er gemakshalve toch vanuit gaan dat ze "onze" salaris/ arbeidsvoowaarden toch op een briefje hebben staan? Zeker het geknijp van de afgelopen jaren, of ben ik nu naief?
Stel je gerust, enige die naïef zijn zijn de vakbondslieden, en de politici welke 100 megaton aan boter op hun kop hebben zitten.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar ik mag er gemakshalve toch vanuit gaan dat ze "onze" salaris/ arbeidsvoowaarden toch op een briefje hebben staan? Zeker het geknijp van de afgelopen jaren, of ben ik nu naief?
We are the 1%quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De bonden zullen wel blij zijn met 1% na al die "harde" acties.
Nou, ik ga nog iedere dag naar mijn werk op vrijdag na..quote:
Mooi. Mogen we straks die hippies op het Beursplein aanpakken.quote:
bonden zullen het echt wel op een rijtje hebben, precies de data van de ontbrekende jaren van salarisverhogingen en uitgebleven inflatiecorrecties.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:56 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee. De bonden weten donders goed hoe en wat.
Zat net nog met wat Duitsers aan tafel, ook die moeten fors inkrimpen. De Duitse landmacht heeft totaal geen luchtverdediging meer, Ozelot is ook afgelopen en uit.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:01 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nou, ik ga nog iedere dag naar mijn werk op vrijdag na..
Wat ik er doe vraag ik mij ook af soms.....
Ik ben wel wat thuisgeweest maar dat voelt verkeerd....heel leeg.
vooral de lege loodsen doen zelfs meer pijn dan eerst, en elke keer bij het zien van de Leo1 voor het gebouw hoor ik mijzelf nog denken, whaha die Belgen rijden met iets wat bij ons een museum stuk is. En dan bedenk ik mij dat wij helemaal niets meer rijden....
Alle 10 tentjes?quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:01 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Mooi. Mogen we straks die hippies op het Beursplein aanpakken.
Dat meen je niet!quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zat net nog met wat Duitsers aan tafel, ook die moeten fors inkrimpen. De Duitse landmacht heeft totaal geen luchtverdediging meer, Ozelot is ook afgelopen en uit.
Mk-82 moet voldoende zijn.quote:
Jawel, na het inleveren van de Gepard is ook de Ozelot bedankt voor de bewezen diensten. De Stingers zijn nog bij de luftwaffe in bedrijf, de landmacht heeft niets meer, ook geen manpad. Afgelopen en uit.quote:
godda be kidding me...quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zat net nog met wat Duitsers aan tafel, ook die moeten fors inkrimpen. De Duitse landmacht heeft totaal geen luchtverdediging meer, Ozelot is ook afgelopen en uit.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jawel, na het inleveren van de Gepard is ook de Ozelot bedankt voor de bewezen diensten. De Stingers zijn nog bij de luftwaffe in bedrijf, de landmacht heeft niets meer, ook geen manpad. Afgelopen en uit.
Ze flikkerden ook nog net niet van hun stoel af toen ik vertelde dat wij de Leo2 opgedoekt hadden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:07 schreef Pumatje het volgende:
[..]
godda be kidding me...
Het is te gek voor woorden.
Ik vermoed inmiddels dat we op een punt gaan uitkomen dat we wel 1 Europeesch leger krijgen omdat we simpelweg niet meer beschikken per krijgsmacht over bepaalde vitale onderdelen..
Nope, Stinger is sowieso een aflopende zaak. 2014 of 15 is het elot (end life of type). Dat wij hem nog hebben is wisselgeld voor Cram, tenminste dat denk ik.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:11 schreef Pumatje het volgende:
komt er voor de Duitsers ook niet een wapenplatform als de Fennek AA voor in de plaats ?
Ik sprak vorige week een Amerikaanse collega die het ook niet wilde geloven. Hij gaf zelfs toe dat dat ding beter is dan de Abrams.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze flikkerden ook nog net niet van hun stoel af toen ik vertelde dat wij de Leo2 opgedoekt hadden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
Daar hoef je dan ook geen rakettechniek voor gestudeerd te hebben.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:18 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik sprak vorige week een Amerikaanse collega die het ook niet wilde geloven. Hij gaf zelfs toe dat dat ding beter is dan de Abrams.
Vertel dat de gemiddelde Amerikaan eens.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar hoef je dan ook geen rakettechniek voor gestudeerd te hebben.
Sine, melden!!!quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:22 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Vertel dat de gemiddelde Amerikaan eens.
Er worden er altijd een aantal in het depot opgeslagen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:01 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nou, ik ga nog iedere dag naar mijn werk op vrijdag na..
Wat ik er doe vraag ik mij ook af soms.....
Ik ben wel wat thuisgeweest maar dat voelt verkeerd....heel leeg.
vooral de lege loodsen doen zelfs meer pijn dan eerst, en elke keer bij het zien van de Leo1 voor het gebouw hoor ik mijzelf nog denken, whaha die Belgen rijden met iets wat bij ons een museum stuk is. En dan bedenk ik mij dat wij helemaal niets meer rijden....
Hoe zit het met dat raketsysteem van de Amerikanen welke deels in Europa zou komen?quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weet ik het... ligt ver boven mijn niveau.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:29 schreef Clan het volgende:
[..]
Hoe zit het met dat raketsysteem van de Amerikanen welke deels in Europa zou komen?
Truste.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:32 schreef AchJa het volgende:
Anyway, ik ga snurken. We leven hier een uurtje later, 4 uur jullie tijd gaat mijn wekker.
[..]
Weet ik het... ligt ver boven mijn niveau.
Welterustenquote:Op maandag 17 oktober 2011 22:32 schreef AchJa het volgende:
Anyway, ik ga snurken. We leven hier een uurtje later, 4 uur jullie tijd gaat mijn wekker.
[..]
Weet ik het... ligt ver boven mijn niveau.
In Grave staat ook nog deze...quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Truste, morgen 0400Z inbrief, Cobra weet wel wat dat inhoudt.
Wie wil je mobiliseren, burgers?quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:36 schreef revolutionarymen het volgende:
die MOB complexen, die worden hier in Brabant allemaal gesloopt of krijgt een nieuwe herbestemming. Wat hebben we nog als we moeten mobiliseren? blijft de grote bij busloo open?
Burgers ja, je weet maar nooit wat op mars gaande isquote:
Hoe is ze dan ontsnapt?quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:45 schreef Lotusss het volgende:
Pfffff. Beiden hier weer net een hartverzakking gehad. Leena was nergens te vinden in huis... hele appartement uitgekamd 30 minuten lang, in alle kasten gekeken enzovoort.
Daarna nog eens beneden 20 minuten lang rondgelopen en geroepen naar d'r.... en GELUKKIG hoorden we toen een heel zacht gemauw en vonden we Leena heel zielig verstopt in een hoekje bij de volgende portiek.
Meteen meegenomen en naar boven genomen en wonder boven wonder is ze lichamelijk helemaal oké. Weer een leven minder voor d'r en ER en ik zijn in een uur tijd 25 jaar ouder geworden qua stress....
Van het balkon gevallen of gejaagd door onze pleegpoes.... denken we.quote:
jullie hebben pleegpoes?quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:50 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Van het balkon gevallen of gejaagd door onze pleegpoes.... denken we.
Ja, van de moeder van een collega van mij. Die moeder kan een paar maanden niet voor de poes Sissi zorgen, dus we hebben haar tijdelijk in huis genomen.quote:
Endex pleegpoes dus.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:50 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Van het balkon gevallen of gejaagd door onze pleegpoes.... denken we.
oke hoeveel katten hebben jullie?quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:51 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ja, van de moeder van een collega van mij. Die moeder kan een paar maanden niet voor de poes Sissi zorgen, dus we hebben haar tijdelijk in huis genomen.
Nee hoor. We houden gewoon de balkondeuren dicht.quote:
Onze kater en poes heten Stalin en Leena, en zijn nu zo'n 1,5 jaar oud.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:55 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
oke hoeveel katten hebben jullie?
en ik ben blij voor sissi dat ze geen pleegpoes heet
Edit: mensen geven katten de raarste namen tegenwoordig (mijne heet zippo)
Mocht er geen plek meer zijn voor pleegpoes dan weet de lokale chinees wel raadquote:Op maandag 17 oktober 2011 22:56 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Nee hoor. We houden gewoon de balkondeuren dicht.
Dat is waar de schoen wringt, de gemiddelde Rus die naar Stalingrad werd gejaagd was nog beter uitgerust dan hier als we grootschalig zouden gaan mobiliseren.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:43 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
Burgers ja, je weet maar nooit wat op mars gaande isÉn ja ik ben een realist.
Maar hebben wij nog überhaupt iets (en dan bedoel ik geen hooivorken)
Ho, we zijn wel kattenliefhebbers hè. Van levende katten welteverstaanquote:Op maandag 17 oktober 2011 22:58 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
Mocht er geen plek meer zijn voor pleegpoes dan weet de lokale chinees wel raad
De eigenaar van de chinees hier heeft 11 zwerfkatten (still counting)quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:01 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ho, we zijn wel kattenliefhebbers hè. Van levende katten welteverstaan
We hebben de belofte gemaakt dat we voor haar zullen zorgen die 3-4 maanden dus dat blijven we ook doen. Sissi is wat meer gewend, ze heeft een zwak voor ER... voor mij wat minder, maar ja, ik ben de boeman en ER komt altijd d'r eten en water brengenquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:02 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
De eigenaar van de chinees hier heeft 11 zwerfkatten (still counting)
Edit: Voor de duidelijkheid: levende.
Is dat zo?quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:08 schreef m.k het volgende:
Er mag weer muziek gepost worden
ER en Thaboel zijn hun rechten echter sinds gister kwijt
Correcte constatering!quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:08 schreef m.k het volgende:
Kijk. je faalt alquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Is dat zo?
Bekijk deze YouTube-video
Wacht maar tot zaterdag.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:07 schreef Lotusss het volgende:
[..]
We hebben de belofte gemaakt dat we voor haar zullen zorgen die 3-4 maanden dus dat blijven we ook doen. Sissi is wat meer gewend, ze heeft een zwak voor ER... voor mij wat minder, maar ja, ik ben de boeman en ER komt altijd d'r eten en water brengen
Gedane acties nemen geen keerquote:
Cobra4, the Pussylover!!!quote:
Dankzij de edit van je PA....quote:
Wel hoor.quote:
quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:08 schreef m.k het volgende:
Slap excuse!quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:08 schreef m.k het volgende:
Kaal of baal?quote:
Denied.quote:
Asjeblieft zeg de mensen die hier iedere avond hun muziek spammen kun je het best vergelijken met de mensen in OUD die het over hun kinderen hebben.quote:
Eensch.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:14 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Asjeblieft zeg de mensen die hier iedere avond hun muziek spammen kun je het best vergelijken met de mensen in OUD die het over hun kinderen hebben.
+1quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:14 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Asjeblieft zeg de mensen die hier iedere avond hun muziek spammen kun je het best vergelijken met de mensen in OUD die het over hun kinderen hebben.
Ik stop al!quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:14 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nu jij nog.quote:
Je kunt beter zijn agenda wat beter beheren.quote:
quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:14 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nog nooit gehad, is die lekker?quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:26 schreef m.k het volgende:
[ afbeelding ]
Leg aan de jonkies even uit wat een LP is.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:29 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb hier een LP op, ik ga toch niet klikken
Als hij afspraken gaat maken zonder mij te verwittigen dan is dat zijn probleem... ik had de afspraak van jou allang in mijn/onze agenda staan!quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:20 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Je kunt beter zijn agenda wat beter beheren.
Ja! En je wordt er vrij snel kachel vanquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:30 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Nog nooit gehad, is die lekker?
Langspeelplaat, grote zwarte schijf van vinylquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:30 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Leg aan de jonkies even uit wat een LP is.
Je moet hem gewoon verbieden zelf afspraken te plannen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:31 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Als hij afspraken gaat maken zonder mij te verwittigen dan is dat zijn probleem... ik had de afspraak van jou allang in mijn/onze agenda staan!
Over je nek gegaan?quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:31 schreef EllaN het volgende:
Ik heb iets verkeerds gegeten. Nu ben ik leeg en op.
De voorloper van de 8-trackquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:30 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Leg aan de jonkies even uit wat een LP is.
Tsja, als ik werken ben, dan kan ik hem moeilijk in de gaten houden helaas....quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Je moet hem gewoon verbieden zelf afspraken te plannen.
Ah. Ook sproei poep dus.quote:
Even groot als de 12inch.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:31 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Langspeelplaat, grote zwarte schijf van vinyl
True, maar ben nu zo slap en heb het enorm koud. Maar het zal vast morgenochtend beter zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:35 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ah. Ook sproei poep dus.
Ach, better out then in.
Ik zag zojuist een fragment in Pauw en Witteman, van het programma The voice of Holland, waar iemand voor aanvang van het zingen ook iets verkeerds had gegeten, dat had ik ook nog nooit op de tv gezien.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:31 schreef EllaN het volgende:
Ik heb iets verkeerds gegeten. Nu ben ik leeg en op.
Gooi een glas cognac of whisky naar binnen en kruip onder de wol. Dan ben je om 0600 weer fris en fruitig.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:37 schreef EllaN het volgende:
[..]
True, maar ben nu zo slap en heb het enorm koud. Maar het zal vast morgenochtend beter zijn.
Stond wel iets van op het fokquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:37 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik zag zojuist een fragment in Pauw en Witteman, van het programma The voice of Holland, waar iemand voor aanvang van het zingen ook iets verkeerds had gegeten, dat had ik ook nog nooit op de tv gezien.
Bakkeliet hadden wij die vroeger, 1 keer van een meter omlaag laten vallen en je kon de stukken weggooien.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:31 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Langspeelplaat, grote zwarte schijf van vinyl
Was die niet gewoon aan het kotsen door de spanning?quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:37 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik zag zojuist een fragment in Pauw en Witteman, van het programma The voice of Holland, waar iemand voor aanvang van het zingen ook iets verkeerds had gegeten, dat had ik ook nog nooit op de tv gezien.
Hij at iig achteruitquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:39 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Was die niet gewoon aan het kotsen door de spanning?
Nummer uit '85 en het zit nu ongeveer standaard in hun setlistquote:
Toch vind ik het geweldig spul, bakeliet.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:38 schreef Clan het volgende:
[..]
Bakkeliet hadden wij die vroeger, 1 keer van een meter omlaag laten vallen en je kon de stukken weggooien.
De schakelaars aan de muren en waar je de lampen in moest draaien waren ook allemaal van Bakkeliet, in de electrotechniek werd heel veel met bakkeliet gewerkt, maar het was zo breekbaar als wat.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Toch vind ik het geweldig spul, bakeliet.
In mijn huis zijn nog wat originele lichtschakelaars en contactdozen van bakeliet. Zoek ook al een tijdje een mooie art deco bakelieten radio.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:48 schreef Clan het volgende:
[..]
De schakelaars aan de muren en waar je de lampen in moest draaien waren ook allemaal van Bakkeliet, in de electrotechniek werd heel veel met bakkeliet gewerkt, maar het was zo breekbaar als wat.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Toch vind ik het geweldig spul, bakeliet.
Die Tesla heb ik al heel lang, hij doet het nog;quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:54 schreef Erasmo het volgende:
[..]
In mijn huis zijn nog wat originele lichtschakelaars en contactdozen van bakeliet. Zoek ook al een tijdje een mooie art deco bakelieten radio.
Mooiquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:58 schreef Clan het volgende:
[..]
Die Tesla heb ik al heel lang, hij doet het nog;
http://www.landzichthoutsberg.nl/index.php?categoryID=96
quote:
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:35 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Legt een nat washandje op jou voorhoofd en drukt een glaasje sinassappelsap in je hand.
Nog 3 kwartier en het is droog hierquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:00 schreef Lotusss het volgende:
Vanmorgen onverwachts een ontruimings oefening gehad. In de regen![]()
Wel gezellig buiten
Al. (sinds 3 weken.)quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:22 schreef Thaboel het volgende:
Klaar met werken: Operatie niks doen gaat van start
Bij het hardlopen vond ik iemand ^^ Die liep ook...quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 11:41 schreef EllaN het volgende:
.
Wat was er nou met hardlopen en zwemmen?
Oooh zoquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:05 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Bij het hardlopen vond ik iemand ^^ Die liep ook...
Het was zo gezellig dat we samen gaan zwemmen morgen
Bad op de kazerne of in eindhoven?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:05 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Bij het hardlopen vond ik iemand ^^ Die liep ook...
Het was zo gezellig dat we samen gaan zwemmen morgen
Mooie tijden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:15 schreef AchJa het volgende:
Godver wat was het vanmorgen vroeg... en morgen en overmorgen weer om 04:30 opstaan.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ellende... maar onder mijn bewind is de eerste full hit alweer geregistreerd.
Gewoon lekker oldskool manpad.quote:
Kun je er eentje, zo een manpad, voor me ritselen? Mooi voor in de vitrine-kastquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon lekker oldskool manpad.![]()
Morgen nog een zooi Patriots de lucht in en een paar Stingers. En donderdag weer.
Afwijzen. Die gaan toch sluiten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:32 schreef m.k het volgende:
Kreeg vandaag een baan aangeboden bij de Apple store
Ik wacht wel op de yt filmpjes.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon lekker oldskool manpad.![]()
Morgen nog een zooi Patriots de lucht in en een paar Stingers. En donderdag weer.
Wat schuift dat?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kun je er eentje, zo een manpad, voor me ritselen? Mooi voor in de vitrine-kast
Allicht dat ze nu idd kapot gaan. maar ik hou een troef achter de handquote:
Ik zal eens overleggen met die duitse feuerwerker, ik ben bang dat het niet gaat lukken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kratje bier. Mythos! Goede deal toch?
Tja, hij heeft wel gelijk. Maar het op deze manier in een medium laten komen is inderdaad niet erg taktisch ..quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:32 schreef AchJa het volgende:
Tsja, je kunt het ergens niet mee eens zijn, maar dit is gewoon te dom voor woorden.
http://www.geenstijl.nl/m(...)duz_deze_missie.html
Of hij nou gelijk heeft of niet dat is het punt niet, dat je in functie dusdanige uitspraken doet is te dom voor woorden. Je ziet hoe eea uitvergroot in de media komt. Die lulhannes heeft niet opgelet bij de les omgang met de media.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 21:57 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Tja, hij heeft wel gelijk. Maar het op deze manier in een medium laten komen is inderdaad niet erg taktisch ..
Nee, dat zei ik ook al. Niet erg handig.. of zoals jij het al noemde: ''te dom voor woorden''.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of hij nou gelijk heeft of niet dat is het punt niet, dat je in functie dusdanige uitspraken doet is te dom voor woorden. Je ziet hoe eea uitvergroot in de media komt. Die lulhannes heeft niet opgelet bij de les omgang met de media.
Snurk ze en schiet ze.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:21 schreef AchJa het volgende:
Ben pitten, morgen weer vroeg dag. Truste lui!
Damm... dat is echt te vroeg voor mijquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:15 schreef AchJa het volgende:
Godver wat was het vanmorgen vroeg... en morgen en overmorgen weer om 04:30 opstaan.
Truste !quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:21 schreef AchJa het volgende:
Ben pitten, morgen weer vroeg dag. Truste lui!
Was het leuk ?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:23 schreef Lotusss het volgende:
Thuis van de EHBO les... ik kan weer verbandjes leggen!
Cutequote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:34 schreef Thaboel het volgende:
Aaah wat schattig! Eerste stelletje in me klas in een feit
Is altijd gezellig! En heb mijn nieuwe diploma (verlenging) ook weer binnenquote:
Ga je verse spulletjes halen zeker?quote:
Wat dacht je van een loempia als ontbijt?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:52 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ga je verse spulletjes halen zeker?
Wel eens brandnetelsoep gegeten?quote:
Prive toegang vereistquote:
Oh ja, sorry. Da's alleen voor de elite.quote:
Gebruik maken van de omgeving, slimquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:58 schreef Cobra4 het volgende:
Die soep is lekker.
In het veld maken we ook wel eens brandnetelthee. Ook goed te doen.
Zekers.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:59 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Gebruik maken van de omgeving, slimEen beetje kennis over eetbare planten kan een oefening heel wat plezanter maken
Alleen toegankelijk voor abbo-houders iddquote:
Oeh lekker! Jij moet ook een keer hier langskomen... we wonen naast een winkelcentrum met een goede slager, visboer, kaasboer en groentewinkel... naast 2 supermarkten natuurlijkquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:53 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat dacht je van een loempia als ontbijt?
En wat groenten, en wat kaas als ze goed spul hebben
Oh! Een abo!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:03 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Blijkbaar krijg je als mod je eerste ster kado.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |