Niet elke kut is goed.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:41 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Hey! Kut is goed hoor!
Of ben je spontaan homo geworden?
Bij de MGD hielden we altijd eerst een gesprek waarna we ons 'meest beangstigende' wapen inzetten, namelijk de Tandartsquote:Op maandag 17 oktober 2011 20:24 schreef Pumatje het volgende:
Hoi lui
Ik ben Teun, stem groen links , haat tanks en ik snap in godsnaam niet hoe jullie dit achterlijke tijd rovende slapjanus beroep hebben gekozen, wil je echt resutlaat is een gesprek altijd toch veel handiger in plaats van te moeten grijpen naar wapens...
Even over dat SBK, ik heb me er verder nog niet in verdiept, hoe ziet het er in grote lijnen uit?quote:
Ik heb een poging gedaan om het te lezen. Nog niet alles gehad maar weet wel dat collegae met 10-21 dienstjaren het meest de sjaak zijn mbt compensaties e.d.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Even over dat SBK, ik heb me er verder nog niet in verdiept, hoe ziet het er in grote lijnen uit?
Ben nu veel te druk met bier drinken met de Duitse collega's.
Maar ook lang niet elke kut is slecht! Niet alle kutten over een kam scheren aub...quote:
Correct. Een geschoren kut kun je niet kammen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:53 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Maar ook lang niet elke kut is slecht! Niet alle kutten over een kam scheren aub...
True. Maar die zijn ook gewoon goed (mits meerderjarig).quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:54 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Correct. Een geschoren kut kun je niet kammen.
Ja! Het is dat Lotusss er over begon.quote:
Hmm, waar ik dus weer net in val...quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:52 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik heb een poging gedaan om het te lezen. Nog niet alles gehad maar weet wel dat collegae met 10-21 dienstjaren het meest de sjaak zijn mbt compensaties e.d.
Gaat helemaal goed, allemaal bekenden.quote:Enne, proost.
Klopt. Ik geef jou ook niet de schuldquote:Op maandag 17 oktober 2011 20:56 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja! Het is dat Lotusss er over begon.
Idem.quote:
Dat zeg ik toch ook niet?quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:57 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Klopt. Ik geef jou ook niet de schuld.
Omdat ik een kut heb zekerquote:
quote:
Ja, vies mens!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:01 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, vies mens!
Je praat trouwens alsof je er zelf nog nooit een hebt gezien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
Je weet wel dat ik maar een beetje aan 't kloten benquote:Op maandag 17 oktober 2011 21:02 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Je praat trouwens alsof je er zelf nog nooit een hebt gezien.
Nee, aangezien ik in een jaar tijd al 70 euro (per maand) genaaid ben met reiskosten.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:57 schreef Pumatje het volgende:
oke..antwoorden maar
Het nieuwe sociaal beleidskader defensie (SBK ) is in werking getreden
1. Onder andere is in het nieuwe SBK terug te vinden dat er per maart 2012 een loonsverhoging plaatsvind van 1%. Is dit naar uw mening reëel gezien genoeg?
Acties helpen niet.quote:2. Had vakbond in de onderhandelingen met Minister Hillen ( defensie ) naar jou mening er meer uit moeten halen met meer actie?
Secundaire arbeidsvoorwaarden? Paresto, ziektekosten etc.quote:3. Over het algemeen is er in deze tijden van zware bezuinigingen op ieder ministerie wel wat behaald waardoor de militair op punten als reisvergoeding, de genoemde loonsverhoging, uitgebreide herplaatsingstrajecten ...mist u iets in die rij?
Weet ik niet.quote:4. Welke groep Militairen worden het meest ontzien volgens u?
Weet ik ook niet.quote:5. Welke groep Militairen worden het meest “getroffen” volgens u?
Dit is vraag 6 toch?quote:6. ( refereer naar vraag 5&6 )Onderbouw dat eens?
Ja.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:03 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Je weet wel dat ik maar een beetje aan 't kloten ben?
Ik heb hier natuurlijk niets meer mee van doen, maar op punt 2 is het toch logisch dat de vakbond er wel meer uit had kunnen halen voor de loonsverhoging maar dit aan de andere kant ook weer deels doorwerkt in het aantal ontslagen dat gaat vallen?quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:02 schreef Pumatje het volgende:
en again... for who missed it jack asses![]()
Het nieuwe sociaal beleidskader defensie (SBK ) is in werking getreden
1. Onder andere is in het nieuwe SBK terug te vinden dat er per maart 2012 een loonsverhoging plaatsvind van 1%. Is dit naar uw mening reëel gezien genoeg?
2. Had vakbond in de onderhandelingen met Minister Hillen ( defensie ) naar jou mening er meer uit moeten halen met meer actie?
3. Over het algemeen is er in deze tijden van zware bezuinigingen op ieder ministerie wel wat behaald waardoor de militair op punten als reisvergoeding, de genoemde loonsverhoging, uitgebreide herplaatsingstrajecten ...mist u iets in die rij?
4. Welke groep Militairen worden het meest ontzien volgens u?
5. Welke groep Militairen worden het meest “getroffen” volgens u?
6. ( refereer naar vraag 5&6 )Onderbouw dat eens?
quote:
quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar het is nog geen 2200 uur. Dus eigenlijk verdien je een ban voor het te vroeg plaatsen van yt muziek filmpjes.
Held!quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:40 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Hahaha. Nee, ik wil 'm stiekem op de deur van de arts op EHV plakken.
Hoe die Kolonel ook kijkt als ''Miller'' door die column heenrentquote:Op maandag 17 oktober 2011 21:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar het is nog geen 2200 uur. Dus eigenlijk verdien je een ban voor het te vroeg plaatsen van yt muziek filmpjes.
Ik ga straks gewoon meer ziektekosten betalen en minder toeslag terug krijgen, plus die 70 euro die al door mijn neus geboord is en Paresto die gewoon weer duurder wordt en de vergoeding hetzelfde blijft. Derhalve levert AchJa gewoon munten in. Daar helpt die schamele rotprocent niet aan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:12 schreef Pumatje het volgende:
@ Achja
secundaire arbeidsvoorwaarden blijven naar wat ik weet ongewijzigd, evenals ziektekosten..wat mis je hierin dan.,,, ?
denk dat het aantal ontslagen vrij weinig te maken heeft gehad met tot standkoming van het nieuwe SBK.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:05 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb hier natuurlijk niets meer mee van doen, maar op punt 2 is het toch logisch dat de vakbond er wel meer uit had kunnen halen voor de loonsverhoging maar dit aan de andere kant ook weer deels doorwerkt in het aantal ontslagen dat gaat vallen?
Zou je dit wat dieper uit kunnen zetten, denk dat het een perfecte weergave geeft van het feit dat Militairen er eigelijk nog steeds niet mee opschieten...gezien het feit dat andere kostenposten stijgen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:16 schreef Pumatje het volgende:
[..]
denk dat het aantal ontslagen vrij weinig te maken heeft gehad met tot standkoming van het nieuwe SBK.
sterker nog, de inflatie is 2,71% op dit moment. bronquote:Op maandag 17 oktober 2011 21:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iedereen die denkt dat 1 procent "mats" is...
Je hebt door dat je die vraag nu aan je zelf stelt?quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:18 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Zou je dit wat dieper uit kunnen zetten, denk dat het een perfecte weergave geeft van het feit dat Militairen er eigelijk nog steeds niet mee opschieten...gezien het feit dat andere kostenposten stijgen.
En gelukkig stond defensie niet al een tijdje stil. Ik weet niet wat voor handjeklap de bonden gespeeld hebben, maar ik vind het maar een mager (understatement) resultaat.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:19 schreef gerco94 het volgende:
[..]
sterker nog, de inflatie is 2,71% op dit moment. bron
De bonden zullen wel blij zijn met 1% na al die "harde" acties.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
En gelukkig stond defensie niet al een tijdje stil. Ik weet niet wat voor handjeklap de bonden gespeeld hebben, maar ik vind het maar een mager (understatement) resultaat.
En de jaren daarvoor moet je ook niet vergeten. Voor de salarisverhoging van Kamp hebben we ook jarenlang stil gestaan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:21 schreef Pumatje het volgende:
en er is al jaren geen inflatie correctie meer geweest..
sinds 2009 als ik me niet vergis?
Succes ermee, ik ben alleen bang dat het H&I aan hun anus zal oxideren.quote:Dit kan nog een heel interesting artikel worden..wat ik na de beoordeling ga opsturen naar de krant!
Steek hem maar ergens waar de zon niet schijnt. Ik zit aan de Mythos.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:26 schreef m.k het volgende:
Proost op de loonsverhoging!
[ afbeelding ]
Je zit de loonsverhoging in 1x weer op te drinken geloof ikquote:Op maandag 17 oktober 2011 21:26 schreef m.k het volgende:
Proost op de loonsverhoging!
[ afbeelding ]
Nieuwe voorraad ontvangen?quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Steek hem maar ergens waar de zon niet schijnt. Ik zit aan de Mythos.
Zit sinds vandaag in een hotel.quote:
Sowieso de afgelopen twee jaar. Daarvoor hebben we ook iets van twee jaar zonder cao gezeten, ergens rond 2002 uit mijn hoofd en hebben daarna de inflatie ook niet ingehaald.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:31 schreef Pumatje het volgende:
hoelang is er al geen inflatie correctie geweest precies? en de Loonsverhoging is hoe lang uitgelbeven.
Paresto is niet terug te vinden, maar de ziektekosten en zorgtoeslag wel. Zijn nogal wat nieuwsberichten over geweest.quote:Daarnaast Achja, je noemde net dat je ziektekosten stijgen en paresto ook..waar weet je dat terug te vinden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |