quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:03 schreef Mystikvm het volgende:
Ja, en onzekerheid is precies waar de mensen hier last van hebben. Die zijn echt niet gebaat bij een 'nee' en die gaan dan ook echt niet vasthoudend zijn. Zoek een ander publiek voor dat geneuzel.
Onbewust zegt ze nee. En later, nadat er allerlei factoren zijn verandert, zegt ze misschien ja...quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:05 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het woordje "test" is maar om het simpel te zeggen. Natuurlijk is het geen voorbereide test, maar gewoon onbewust zegt ze nee en kijkt ze naar je reactie. Dat noemen we dan even een "test". Het is gewoon een interactie tussen twee personen waarbij ze zich nog niet helemaal opensteld.
Joh meen je dat nou? Ik zeg toch ook 'ik', simpele, uiteraard heb ik het dan over mezelf.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:04 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Misschien voor jou wel, maar er zijn een hoop vrouwen die wel testen. Je betrekt het weer teveel op jezelf of je vriendenclubje terwijl er miljoenen vrouwen zijn.
Omdat ik daadwerkelijk het getest heb en verder gegaan inplaats van afhaken als bepaalde dames nee zei. Ik ben erachter gekomen dat er best wel veel neppe "nee's" ertussen zaten. Vanwege de grote aantallen is dit meer representatief dan een individuele mening van een vrouw hier dat vast ook niet de gemiddelde vrouw is wat er buiten rondloopt.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:05 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Waarom kan jij wel voor die miljoenen spreken?
Dat heeft hij bij deze dan ook gecorrigeerdquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:07 schreef Catbert het volgende:
Ik denk niet dat 'ie dat zo letterlijk bedoelde.
Doet er niet toe. Claimen dat mensen hier onzeker zijn omdat ze het niet met je eens zijn is te triest voor woorden. Da's een beetje basisschool niveau kwa discussieren.quote:
Ik noem mijzelf geen volleerd versierder. Dat was een steek naar de boekjes-mannen. Ik ben gewoon een kerel van 33 jaar, zonder problemen met versierenquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:06 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Dit klinkt al heel anders dan hoog van de toren blazen dat je een volleerd versierder bent. Wat een non-discussie ook eigenlijk.
Dat oordeel heb je over je zelf afgeroepen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:55 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Omdat axel mij wel een relaxt persoon lijkt die niet oordeelt zoals jij nu doet over mij.
Jammer dat je niet bekend bent met testjes en dat je daadwerkelijk geen verschil ziet tussen een echte en neppe nee. Hierdoor mis je veel kansen.
En met een leuke vriendin. Lucky you!quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:08 schreef stbabylon het volgende:
Ik noem mijzelf geen volleerd versierder. Dat was een steek naar de boekjes-mannen. Ik ben gewoon een kerel van 33 jaar, zonder problemen met versieren
Sommige vrouwen "testen" wel en sommigen niet. Het is zonde om af te haken bij de vrouw die je leuk vind als ze een keer nee zegt. Jij zette door en je hebt succes gehad.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Onbewust zegt ze nee. En later, nadat er allerlei factoren zijn verandert, zegt ze misschien ja...
Ik zie nog steeds niet waarom dit een wet van Meden en Perzen is. Ik zie gewoon iets wat heet: leven.
Oh ja, nu is het nog "sommige"quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:09 schreef firefly3 het volgende:
Sommige vrouwen "testen" wel en sommigen niet.
stbabylon heeft die test doorstaan en is het hem wel gelukt om haar te krijgen. Hou deze kennis bij je, het is echt handig.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:09 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dat oordeel heb je over je zelf afgeroepen.
En testjes, man houd toch op. Je moet je zelf echt geen gekke dingen wijs maken.
Hoop moeilijke discussie over woordgebruik; waar het om gaat is dat jij hier zit als iemand die er weinig problemen mee heeft inderdaad; en daardoor wellicht relevante informatie kan verstrekken over versieren. Maargoed, dit was iedereen wel al duidelijk... non-issue dus.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:08 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik noem mijzelf geen volleerd versierder. Dat was een steek naar de boekjes-mannen. Ik ben gewoon een kerel van 33 jaar, zonder problemen met versieren
zolang je maar niet opgeeft en gezellig hier blijftquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:10 schreef formerjellybean het volgende:
het topic ontspoort wel een beetje hoor , de versierders willen niet horen wat de vrouwen zeggen als je een relatie hebt word je weer aangevallen omdat je een relatie hebt
Ja, hoe meer vrouwen je benaderd hoe meer vrouwen dat zijn uiteraard. Exacte nummers weet ik niet, maar het is iets waar je rekening mee moet gaan houden.quote:
Ze maakten kwetsende opmerkingen waarna ze in de weken erop gingen escaleren.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:01 schreef Catbert het volgende:
[..]
Dat was een reactie op het aanspreken van VREEMDE vrouwen. En dat een vriendin van je een kwetsende opmerking maakt geloof ik niet, dat zal dan wel gewoon een geintje zijn geweest (zoals een meid die een opmerking maakt dat ik dikker ben geworden ofzo). Ik reageerde op het aanspreken van vreemde vrouwen die je nog NIET kent, wat een vriendin van je tegen je zegt is compleet iets anders.
Je zegt nogmaals niks meer dan: vrouwen veranderen wel eens van mening. Dat is niet een test, dat is niet iets wat duidelijk aantoonbaar is, dat is gewoon mens zijn. Ik heb, zoals ik zei, ook wel meegemaakt dat met doordrammen (want dat is het) ze toch van gedachte veranderden, maar dat is niet omdat ik haar test heb doorstaan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:08 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Omdat ik daadwerkelijk het getest heb en verder gegaan inplaats van afhaken als bepaalde dames nee zei. Ik ben erachter gekomen dat er best wel veel neppe "nee's" ertussen zaten. Vanwege de grote aantallen is dit meer representatief dan een individuele mening van een vrouw hier dat vast ook niet de gemiddelde vrouw is wat er buiten rondloopt.
Aangevallen omdat iemand een relatie heeft? Waar?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:10 schreef formerjellybean het volgende:
het topic ontspoort wel een beetje hoor , de versierders willen niet horen wat de vrouwen zeggen als je een relatie hebt word je weer aangevallen omdat je een relatie hebt
Precies. Soms heeft een meid haar hoofd niet staan naar mannelijke aandacht. Als je dan toch erg leuk blijkt te zijn kan ze toch interesse krijgen. Maar dat verhaal van bewuste testjes is zo'n enorme onzin. Dat heeft een of andere amateur-psycholoog lopen te verkondingen ope en PUA site en meteen heb je hordes nerds die dat als zoete koek slikken.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:11 schreef stbabylon het volgende:
Je zegt nogmaals niks meer dan: vrouwen veranderen wel eens van mening. Dat is niet een test, dat is niet iets wat duidelijk aantoonbaar is, dat is gewoon mens zijn. Ik heb, zoals ik zei, ook wel meegemaakt dat met doordrammen (want dat is het) ze toch van gedachte veranderden, maar dat is niet omdat ik haar test heb doorstaan.
Precies! En ook nog eens de mogelijkheid om gewoon door te blijven versierenquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:09 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
En met een leuke vriendin. Lucky you!
Link?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:13 schreef formerjellybean het volgende:
pagina eerder , en kan door de chaos even niet alles meer volgen![]()
Ho nee wacht, jij trekt me nou niet stiekem naar jouw kant. Ik zeg je al tig keer: er is geen test. Ik ben gewoon gaan doordrammen bij sommige meiden. En heb later, veel later, toch een kans gekregen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:10 schreef firefly3 het volgende:
[..]
stbabylon heeft die test doorstaan en is het hem wel gelukt om haar te krijgen. Hou deze kennis bij je, het is echt handig.
Ze veranderd van mening omdat ze ontdekt dat je congruent bent met wie je bent. Ze probeerd te kijken of je wel echt diegene bent waarvan ze denkt die je bent. Vandaar dat dit een test genoemt kan worden. Haar mening is niet veranderd, maar ze had een vermoeden waar ze nog niet zeker over was.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:11 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je zegt nogmaals niks meer dan: vrouwen veranderen wel eens van mening. Dat is niet een test, dat is niet iets wat duidelijk aantoonbaar is, dat is gewoon mens zijn. Ik heb, zoals ik zei, ook wel meegemaakt dat met doordrammen (want dat is het) ze toch van gedachte veranderden, maar dat is niet omdat ik haar test heb doorstaan.
En jij spreekt dus ook alleen maar uit eigen ervaring. Jij hebt dus ook niet de waarheid in pacht. Toch doe je dat je dat wel hebt, en volgens je eigen woorden, maakt je dat een onzeker mannetje
Jij denkt dat je geen test hebt doorstaan ... maar ondertussen! Zo zijn we! Alle, sommige, enkele vrouwen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:14 schreef stbabylon het volgende:
Ho nee wacht, jij trekt me nou niet stiekem naar jouw kant. Ik zeg je al tig keer: er is geen test. Ik ben gewoon gaan doordrammen bij sommige meiden. En heb later, veel later, toch een kans gekregen.
Lees bovenstaande waarom het een "test" te noemen is. Van mening veranderen is het niet, aantrekkings kracht is er of is er niet. Dat wek je niet ineens op uit het niets.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:14 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ho nee wacht, jij trekt me nou niet stiekem naar jouw kant. Ik zeg je al tig keer: er is geen test. Ik ben gewoon gaan doordrammen bij sommige meiden. En heb later, veel later, toch een kans gekregen.
Lol!quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:15 schreef firefly3 het volgende:
Ze veranderd van mening omdat ze ontdekt dat je congruent bent met wie je bent.
Oh, dus onaantrekkelijke mensen hoeven het dus ook gewoon niet te proberen?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:16 schreef firefly3 het volgende:
Lees bovenstaande waarom het een "test" te noemen is. Van mening veranderen is het niet, aantrekkings kracht is er of is er niet. Dat wek je niet ineens op uit het niets.
Veel vrouwen hebben ooit weleens iemand getest. Sommige doen het altijd, en er zijn er een hoop die het vaak doen <--- Grow up, een interactie tussen een man en vrouw is een moments opname. Maar dit begrip is wel iets waar je rekening mee moet houden als je een vrouw ontmoet en haar wilt hebben. Je moet haar niet meteen afschrijven vanwege je eigen ego en dergelijke.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jij denkt dat je geen test hebt doorstaan ... maar ondertussen! Zo zijn we! Alle, sommige, enkele vrouwen.
Dit was dus tegen babylon, niet echt een aanval maar wel een sneer omdat die wel ervaring heeft . Conclusie is soms zitten mensen hier heel leuk tips te geven voor de kat zijn kont ..............quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:56 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Dus omdat je nu voor de 3e keer gaat samenwonen ben je beter in versieren en lig je beter in de markt dan iemand die dat nog nooit heeft gedaan? Sommige mensen settelen voor less (jij dus duidelijk) en anderen wachten tot dat ze een echte geschikte partner tegen komen.
In principe worden ze flink de grond in geboort bij het begin ja. Ze worden pas aantrekkelijk als ze meer relaxt zijn en niet zo wanhopig zijn naar een vrouw en leuk met ze om kunnen gaan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:16 schreef Catbert het volgende:
[..]
Lol!
[..]
Oh, dus onaantrekkelijke mensen hoeven het dus ook gewoon niet te proberen?
Goh, het verhaal wordt steeds genuanceerder. Van vrouwen die allemaal eerst "nee" zeggen als test naar "veel vrouwen hebben ooit wel eens iemand getest".quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:17 schreef firefly3 het volgende:
Veel vrouwen hebben ooit weleens iemand getest. Sommige doen het altijd, en er zijn er een hoop die het vaak doen <--- Grow up, een interactie tussen een man en vrouw is een moments opname. Maar dit begrip is wel iets waar je rekening mee moet houden als je een vrouw ontmoet en haar wilt hebben. Je moet haar niet meteen afschrijven vanwege je eigen ego en dergelijke.
Ze interpreteerde z'n reactie verkeerd en dat was later al rechtgezet. Het had sowieso niks met het hebben van een relatie te maken.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:18 schreef formerjellybean het volgende:
Dit was dus tegen babylon, niet echt een aanval maar wel een sneer omdat die wel ervaring heeft . Conclusie is soms zitten mensen hier heel leuk tips te geven voor de kat zijn kont ..............
Dat is dus het hele probleem, dat ze "nee" op het rekest krijgen. Niet omdat het een test is, maar omdat die dame hem niet aantrekkelijk vindt. Dat lijdt tot onzekerheid. Je verhaal over dat die nee een test is, is gewoon gelul. Het is gewoon een gebrek aan interesse. Dat betekent niet dat ze het perse maar op moeten geven, maar of het een test is is een heel andere insteek dan dat ze moeten zorgen dat ze interessanter overkomen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:18 schreef firefly3 het volgende:
In principe worden ze flink de grond in geboort bij het begin ja. Ze worden pas aantrekkelijk als ze meer relaxt zijn en niet zo wanhopig zijn naar een vrouw en leuk met ze om kunnen gaan.
congruent, ervaring, real social dynamicsquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ze veranderd van mening omdat ze ontdekt dat je congruent bent met wie je bent. Ze probeerd te kijken of je wel echt diegene bent waarvan ze denkt die je bent. Vandaar dat dit een test genoemt kan worden. Haar mening is niet veranderd, maar ze had een vermoeden waar ze nog niet zeker over was.
Het is een combinatie van eigen ervaring en real social dynamics. Die hebben het op duizenden vrouwen getest. Vandaar.
Nee, ik heb helemaal niet gezegt dat elke nee een test is.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:19 schreef Catbert het volgende:
[..]
Goh, het verhaal wordt steeds genuanceerder. Van vrouwen die allemaal eerst "nee" zeggen als test naar "veel vrouwen hebben ooit wel eens iemand getest".
Juist omdat het een momentopname is, lijkt me van een test geen sprake. Maar gewoon van een wrong time, wrong place, wrong approach, wrong whatever.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:17 schreef firefly3 het volgende:
Veel vrouwen hebben ooit weleens iemand getest. Sommige doen het altijd, en er zijn er een hoop die het vaak doen <--- Grow up, een interactie tussen een man en vrouw is een moments opname. Maar dit begrip is wel iets waar je rekening mee moet houden als je een vrouw ontmoet en haar wilt hebben. Je moet haar niet meteen afschrijven vanwege je eigen ego en dergelijke.
Het is geen techniek. Als je een beetje ervaring hebt en dingen hebt uitgeprobeerd dan ontdek je dat dit waar is. Je begint dan eindelijk de subcommunicatie te herkennen waardoor je minder snel afgewezen wordt.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:20 schreef stbabylon het volgende:
[..]
congruent, ervaring, real social dynamics
Ik haak af.
Los van dit alles: je techniek is niet geschikt voor dit topic.
Rot eens op met alles zwart wit zien en dan mensen er op aan te vallenquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:19 schreef Catbert het volgende:
[..]
Goh, het verhaal wordt steeds genuanceerder. Van vrouwen die allemaal eerst "nee" zeggen als test naar "veel vrouwen hebben ooit wel eens iemand getest".
Het is meestal onbewust, vrouwen denken vaak met de emotie van het moment. Ze voelen daadwerkelijk dat ze nee moeten zeggen terwijl ze soms diep van binnen wel gek zijn op diegene. (hiermee heb ik het dus over de vrouwen die testen voordat mensen het als iedereen/elke vrouw bestempelen)quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Juist omdat het een momentopname is, lijkt me van een test geen sprake. Maar gewoon van een wrong time, wrong place, wrong approach, wrong whatever.
Ik herken het iig totaal niet. Niet in mijn omgeving, niet bij mezelf en ik heb best wat stap/versier/relatie-ervaring.
En daarom maakte ik net deze post:quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Juist omdat het een momentopname is, lijkt me van een test geen sprake. Maar gewoon van een wrong time, wrong place, wrong approach, wrong whatever.
Ik herken het iig totaal niet. Niet in mijn omgeving, niet bij mezelf en ik heb best wat stap/versier/relatie-ervaring.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:11 schreef Flepke het volgende:
[..]
Ze maakten kwetsende opmerkingen waarna ze in de weken erop gingen escaleren.
Juist omdat ik ze allemaal goed kenden wist ik dat ze normaal niet dit soort opmerkingen maakten.
Als ik ze niet had gekend dan had ik ze af kunnen met doen met "wat heeft die bitch voor een probleem" juist doordat het zo plotseling kwam en iedere keer na mijn antwoord kwam met "uhm oke" (goedkeurend zegmaar) had ik door welke kant het op ging.
Dat ik dit voorbeeld aan haal wil niet zeggen dat ik het niet vaak meemaak in het uitgaansleven, alleen dan zijn er 3249823723924 andere potentiele oorzaken aan te wijzen. Bovenstaande ervaring kan je omschrijven als een "lab test" zegmaar, geen alcohol in het spel, geen groepsgedrag etcetcetc.
Prima, de ene vrouw test wel de ander niet. De ene man vindt dit een leuk spelletje, de ander niet. Daarnaast heb je ook nog vrouwen die testen, maar als er niet op in wordt gegaan, ondernemen ze zelf wel actie. Conclusie lekker belangrijk allemaal. We zijn niet allemaal hetzelfde, versieren niet allemaal hetzelfde en willen ook niet allemaal op dezelfde manier versierd worden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:20 schreef firefly3 het volgende:
Nee, ik heb helemaal niet gezegt dat elke nee een test is.
Ik zeg dat er veel vrouwen zijn die testen, dat is iets heel anders.
Dat is een mindfuck inderdaad dat erg gevaarlijk kan zijn. De gevolgen daarvan zijn pijnlijk en ook dat heb ik ervarenquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:21 schreef formerjellybean het volgende:
ik denk eerder dat je hoopt dat het een test is dan dat het ook echt een test is .
Firefly verkoopt onzin, daar val ik hem op aan. Net zoals dat jij hier niks inbrengt waar mensen die hier komen om tips wat aan hebben. Dus het antwoord op je verzoek is een 'nee', bij deze.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:22 schreef Flepke het volgende:
Rot eens op met alles zwart wit zien en dan mensen er op aan te vallen
Dus jij weet meer van hoe die vrouwen werken dan die vrouwen zelf?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:22 schreef firefly3 het volgende:
Het is meestal onbewust, vrouwen denken vaak met de emotie van het moment. Ze voelen daadwerkelijk dat ze nee moeten zeggen terwijl ze soms diep van binnen wel gek zijn op diegene.
Ja precies! Maar het is zonde om heel die reeks vrouwen die wel testen af te schrijven, vooral als diegene die meid zo leuk vind.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:23 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Prima, de ene vrouw test wel de ander niet. De ene man vindt dit een leuk spelletje, de ander niet. Daarnaast heb je ook nog vrouwen die testen, maar als er niet op in wordt gegaan, ondernemen ze zelf wel actie. Conclusie lekker belangrijk allemaal. We zijn niet allemaal hetzelfde, versieren niet allemaal hetzelfde en willen ook niet allemaal op dezelfde manier versierd worden.
Jij hebt niet DE waarheid. DE waarheid bestaat niet. En nu ben ik er echt klaar mee.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:21 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het is geen techniek. Als je een beetje ervaring hebt en dingen hebt uitgeprobeerd dan ontdek je dat dit waar is. Je begint dan eindelijk de subcommunicatie te herkennen waardoor je minder snel afgewezen wordt.
ja dat doe ik constant ben gek op een jongen dus constant roep ik nee ik moet je niet maar eigenlijk diep van binnen ben ik gek op hem.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:22 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het is meestal onbewust, vrouwen denken vaak met de emotie van het moment. Ze voelen daadwerkelijk dat ze nee moeten zeggen terwijl ze soms diep van binnen wel gek zijn op diegene.
Hard to get spelen valt ook onder testen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:25 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
ja dat doe ik constant ben gek op een jongen dus constant roep ik nee ik moet je niet maar eigenlijk diep van binnen ben ik gek op hem.
Dit was trouwens sarcastisch
Goed dat je dat er ff bij zegt.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:25 schreef formerjellybean het volgende:
ja dat doe ik constant ben gek op een jongen dus constant roep ik nee ik moet je niet maar eigenlijk diep van binnen ben ik gek op hem.
Dit was trouwens sarcastisch
Dus je gaat dan eigenlijk voor de labielo's?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:22 schreef firefly3 het volgende:
Het is meestal onbewust, vrouwen denken vaak met de emotie van het moment. Ze voelen daadwerkelijk dat ze nee moeten zeggen terwijl ze soms diep van binnen wel gek zijn op diegene. (hiermee heb ik het dus over de vrouwen die testen voordat mensen het als iedereen/elke vrouw bestempelen)
Mee eens, als ik later wel ja zeg kan het zijn omdat hij toch leuker ofzo is dan de eerste indruk, niet omdat ik vanaf de eerste seconde stiekem al gek op hem was maar vond dat ik eerst nee moest zeggen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Misschien om de discussie wat vruchtbaarder te maken... geef eens een gedetailleerde (dus ook omschreven in welke context het gebeurde etc.) beschrijving van zo'n test?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja precies! Maar het is zonde om heel die reeks vrouwen die wel testen af te schrijven, vooral als diegene die meid zo leuk vind.
Test zelf maar uit als je het niet gelooft. Het is de waarheid dat er vrouwen zijn die testen. En zoals ik net zei, hard to get valt ook onder testen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Jij hebt niet DE waarheid. DE waarheid bestaat niet. En nu ben ik er echt klaar mee.
Dat de enigste manier om aan te tonen dat het wel zo is is door het te zien bij vrouwen in je vriendenkring, echter gaan figuren zoals Catbert het dan afdoen als "telt niet want je kent ze al".quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:24 schreef Copycat het volgende:
Van die post snapte ik totaal het punt niet.
Dat moet weer van mijn persoonlijke leven komen, ik heb al teveel gezegt imho en dat wordt van alle kanten aangevallen en als nep beschouwt.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:26 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Misschien om de discussie wat vruchtbaarder te maken... geef eens een gedetailleerde (dus ook omschreven in welke context het gebeurde etc.) beschrijving van zo'n test?
Ja, hard to get spelen is kennelijk ook al een "test"quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:26 schreef Axel1988 het volgende:
Misschien om de discussie wat vruchtbaarder te maken... geef eens een gedetailleerde (dus ook omschreven in welke context het gebeurde etc.) beschrijving van zo'n test?
Dat je geen werkwoorden kunt vervoegen helpt je case ook niet echtquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:27 schreef firefly3 het volgende:
Dat moet weer van mijn persoonlijke leven komen, ik heb al teveel gezegt imho en dat wordt van alle kanten aangevallen en als nep beschouwt.
Ben je homo?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:26 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Jij brengt het op zo'n manier dat vrouwen totaal geen eigen initiatief kunnen nemen en als poppetjes braaf wachten tot ze versierd worden. Ook vrouwen houden van versieren. Dit werkt twee kanten op. Dus als de interesse er bij de vrouw is, kan zij ook actie ondernemen. Maar om mensen nou het advies te gaan geven gewoon door te blijven zeiken bij een 'nee' omdat het mogelijk een test kan zijn, is imo het allerslechtste advies. Daarmee creeer je dus hatelijke opmerkingen met als gevolg dat vrouwen weer kuthoeren zijn ed.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:24 schreef firefly3 het volgende:
Ja precies! Maar het is zonde om heel die reeks vrouwen die wel testen af te schrijven, vooral als diegene die meid zo leuk vind.
Sommige vrouwen testen je inderdaad of je voor haar een drankje gaat halen of niet.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:27 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, hard to get spelen is kennelijk ook al een "test"![]()
Alles is een test! Om maar aan te sluiten bij z'n theorie is zelfs het bestellen van een biertje een test.
En degene reageert nog met dat ik dan hard to get speelquote:
De vraag: "Haal eens een biertje voor me?" kan je best als een test omschrijvenquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:27 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, hard to get spelen is kennelijk ook al een "test"![]()
Alles is een test! Om maar aan te sluiten bij z'n theorie is zelfs het bestellen van een biertje een test.
Dat hele relaas raakte in mijn ogen kant noch wal. Ze deed bitchy en toen bleek dat ze dat deed omdat ze je opeens wel erg leuk vond. Of zo?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:27 schreef Flepke het volgende:
Dat de enigste manier om aan te tonen dat het wel zo is is door het te zien bij vrouwen in je vriendenkring,
quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:28 schreef firefly3 het volgende:
Sommige vrouwen testen je inderdaad of je voor haar een drankje gaat halen of niet.
Dan krijgt ze van mij een "doe het lekker zelf" terugquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:28 schreef Flepke het volgende:
De vraag: "Haal eens een biertje voor me?" kan je best als een test omschrijven
Een filmpje oid dan?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:27 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat moet weer van mijn persoonlijke leven komen, ik heb al teveel gezegt imho en dat wordt van alle kanten aangevallen en als nep beschouwt.
Het is geen onzin, maar het is alleen maar van toepassing als je heel veel cold-approach doet. Dan pas begin je deze patronen te herkennen en is het erg behulpzaam om je er bewust van te zijn. De meeste mensen in dit topic willen denk ik liever meiden versieren uit hun sociale cirkel/werk/school/vereniging en dan zijn de "PUA"-tips een stuk minder toepasbaar.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:24 schreef Catbert het volgende:
[..]
Firefly verkoopt onzin, daar val ik hem op aan. Net zoals dat jij hier niks inbrengt waar mensen die hier komen om tips wat aan hebben. Dus het antwoord op je verzoek is een 'nee', bij deze.
Ik denk zelf dat het 3 oorzaken heeft:quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat hele relaas raakte in mijn ogen kant noch wal. Ze deed bitchy en toen bleek dat ze dat deed omdat ze je opeens wel erg leuk vond. Of zo?
Ze moeten het toch leren door ervaring op te doen en niets persoonlijk te nemen en te accepteren dat ze gewoon creepy waren en stom als een vrouw soms zo reageerd. Vrede mee hebben met je fouten en ervan leren is de juiste weg.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:28 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Jij brengt het op zo'n manier dat vrouwen totaal geen eigen initiatief kunnen nemen en als poppetjes braaf wachten tot ze versierd worden. Ook vrouwen houden van versieren. Dit werkt twee kanten op. Dus als de interesse er bij de vrouw is, kan zij ook actie ondernemen. Maar om mensen nou het advies te gaan geven gewoon door te blijven zeiken bij een 'nee' omdat het mogelijk een test kan zijn, is imo het allerslechtste advies. Daarmee creeer je dus hatelijke opmerkingen met als gevolg dat vrouwen weer kuthoeren zijn ed.
Oh geef toe, jullie zitten samen op een of andere site en verwijzen elkaar hier naar toe, dat kan niet anders!quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:30 schreef TheGame het volgende:
Het is geen onzin, maar het is alleen maar van toepassing als je heel veel cold-approach doet.
En nummer 4quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Vrouwen testen zeker en het is ook logisch.
quote:
Dat is het dus. Een excuus om een afwijzing goed te praten.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:21 schreef formerjellybean het volgende:
ik denk eerder dat je hoopt dat het een test is dan dat het ook echt een test is .
Kans is groter denk ik dat we elkaar ooit eens in een rij / in een club/bar whatever hebben gezien (nederland is niet zo groot).quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:31 schreef Catbert het volgende:
[..]
Oh geef toe, jullie zitten samen op een of andere site en verwijzen elkaar hier naar toe, dat kan niet anders!
Hoe oud zijn de meisjes die je date gemiddeld?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:31 schreef Flepke het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was dus zo'n shittest. Als jij dan meteen defensief/ontwijkend antwoord dan komt het vreemd over. Als jij gewoon chill & zeker van jezelf bent dan antwoord je niet met "hoezo?"
Dus gewoon zeggen: "ja ik ben homo; maar als ik dat niet was geweest dan had ik je allang op de bek gepakt"?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:31 schreef Flepke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat was dus zo'n shittest. Als jij dan meteen defensief/ontwijkend antwoord dan komt het vreemd over. Als jij gewoon chill & zeker van jezelf bent dan antwoord je niet met "hoezo?"
Het ging om onvriendelijk gedrag. Dat is heel wat anders dan dat vrouwen iemand willen leren kennen, dat is nogal "sociale omgang 101".quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:59 schreef firefly3 het volgende:
Vrouwen testen mannen door onvriendelijk gedrag dat buiten proporties is. Is het binnen proporties dan is het meestal geen test. Maar een overdreven reactie van een vrouw is meestal een test.
Man:'Hoi, ga je een keer mee wat drinken?'quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Vrouwen testen zeker en het is ook logisch. Ze moet zeker weten dat je echt bent zoals je je voor doet. Bovendien kan ze niet te gewillig zijn, dat is slecht voor haar reputatie en eigenwaarde. Wat je het beste kunt doen bij een nee is niet van je stuk raken, eventjes wachten en niet pushen, en dan opnieuw proberen. Wat belangrijk is is dat ze altijd de keuze moet houden en niet het gevoel moet krijgen dat je pusht. Er is een groot verschil tussen nog een keer proberen en dwingen/pushen. Het moet altijd vrijblijvend zijn. Gaat ze erin mee dan wordt het leuk en spannend, zegt ze nee dan is er niks aan de hand. Dat gevoel moet ze hebben.
Het is heel logisch hoe je reageerde. Als een meid dat als een soort geintje zou vragen zou ze met nonverbale communicatie wel duidelijk maken dat het een geintje was, Van Fapke kwam het gewoon over als een trollpoging.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:34 schreef Axel1988 het volgende:
Dus gewoon zeggen: "ja ik ben homo; maar als ik dat niet was geweest dan had ik je allang op de bek gepakt"?
Bijvoorbeeld. Zolang je jezelf maar onderscheid & als het even kan grappig bent.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:34 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Dus gewoon zeggen: "ja ik ben homo; maar als ik dat niet was geweest dan had ik je allang op de bek gepakt"?
En dit is dus de test. Onbewust vond ze je dus wel aantrekkelijk. Haar mening is niet veranderd, het was alleen nog onduidelijk voor haar op het begin of ze je wel of niet leuk vind. Over tijd ziet ze dat je wel relaxt bent.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:32 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dat is het dus. Een excuus om een afwijzing goed te praten.
Soms krijg je een nee en dat kan 100 redenen hebben. Maar respecteerd en accepteer dat ipv door drammen voor een ja. Als iets vervelends is, dan is dat het wel.
Stel ze vind je leuker dan gedacht kom je er toch wel weer van zelf mee in gesprek.
Don't push it!
Hij reageerde niet verkeerd. Op een troll als jij is het logisch dat iemand reageert met een "rot op". Dat is heel wat anders dan als een leuke meid dat met een glimlach vraagt.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:37 schreef Flepke het volgende:
Bijvoorbeeld. Zolang je jezelf maar onderscheid & als het even kan grappig bent.
En dus is een "nee" als ze je niet aantrekkelijk vindt gewoon geen test maar gewoon een "nee".quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:37 schreef firefly3 het volgende:
Aantrekkingskracht heb je of heb je niet en is geen 180 graden draai van haar mening.
Nouja, een groot deel van de mensen was waarschijnlijk in de aanval gegaan; en had een opmerking terug gemaakt; maar dat zit sowieso niet in mijn aard.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:36 schreef Catbert het volgende:
[..]
Het is heel logisch hoe je reageerde. Als een meid dat als een soort geintje zou vragen zou ze met nonverbale communicatie wel duidelijk maken dat het een geintje was, Van Fapke kwam het gewoon over als een trollpoging.
Ze verpakken de basics in rare en vage woorden en verdraaien het hier en daar, trekken het ook regelmatig naar het ene of andere uiterste en dumpen het resultaat hier als een zogenaamde 'tip'.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:35 schreef Catbert het volgende:
Dit is de claim van Firefly:
[..]
Het ging om onvriendelijk gedrag. Dat is heel wat anders dan dat vrouwen iemand willen leren kennen, dat is nogal "sociale omgang 101".
Dat kan wel veranderen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En dit is dus de test. Onbewust vond ze je dus wel aantrekkelijk. Haar mening is niet veranderd, het was alleen nog onduidelijk voor haar op het begin of ze je wel of niet leuk vind. Over tijd ziet ze dat je wel relaxt bent.
Aantrekkingskracht heb je of heb je niet en is geen 180 graden draai van haar mening.
De reden dat ze het doen is omdat ze je inderdaad beter willen leren kennen. En ten tweede is het een snelle manier om gasten van haar af te weren, want aantrekkelijke vrouwen worden heel vaak benaderd. Dit gebeurd vaak ook onbewust bij vrouwen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:33 schreef Catbert het volgende:
Het is complete bullshit dat dit nu opeens verdraaid wordt naar "alle vrouwen testen". Wat firefly claimde is dat vrouwen vaak mannen testen door in eerste instantie lomp te reageren, en dat is gewoon onzin. Alleen wordt dat nu afgezwakt naar dat vrouwen willen weten wat voor'n vlees ze in de kuip hebben. Ja hallo, da's logisch.
Ik vind ook van een lachende meid die ik niet goed ken een "ben je homo?" vraag nogal onfatsoenlijk. Gaat m.i. te ver bij iemand die je net kent.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:38 schreef Axel1988 het volgende:
Nouja, een groot deel van de mensen was waarschijnlijk in de aanval gegaan; en had een opmerking terug gemaakt; maar dat zit sowieso niet in mijn aard.
Nee, vrouwen maken niet hele lompe opmerkingen naar kerels die ze niet kennen en hen aanspreken. Dat is mij en de andere mensen hier nog nooit gebeurd. En daar vallen mensen hier over, want wat jij daar zei (in de post die ik linkte) is gewoon klinkklare onzin. Je kunt roepen en springen en met je armpjes zwaaien wat je wil, maar al zet je er als bonus een pruillipje bij op, het doet niks af aan het feit dat je er naast zit.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:39 schreef firefly3 het volgende:
De reden dat ze het doen is omdat ze je inderdaad beter willen leren kennen. En ten tweede is het een snelle manier om gasten van haar af te weren, want aantrekkelijke vrouwen worden heel vaak benaderd. Dit gebeurd vaak ook onbewust bij vrouwen.
Dan ben je best wel sad.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:36 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Man:'Hoi, ga je een keer mee wat drinken?'
Vrouw: 'Nee, ik heb geen interesse'
Man: 'Ok'
Volgende dag
Man: 'Hoi, misschien moest je er nog even over nadenken, maar weet je zeker dat je niet een keer mee wil wat drinken?'
Vrouw: 'Wat was er niet duidelijk aan mijn antwoord gister? Nee, is nee.'
Resultaat: man is 2x afgewezen, dubbele deuk in zijn ego, opent een topic op FOK! dat alle vrouwen kuthoeren zijn.
Bijna nooit, en over die enkele uitzondering gaan we het niet hebben. Deze uitzonderingen komen ook voor, maar het bericht is duidelijk: Probeer relaxt te blijven als een vrouw nee zegt, het kan een "test" zijn. Als je niet eens bent met heet naampje van het beestje tja, daar gaat het helemaal niet om.quote:
Tuurlijkquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:40 schreef Flepke het volgende:
Dan ben je best wel sad.
Meer zoiets:
Man:*wurmt zich los van haar lippen*Morgen gaan we even wat drinken bij x, geef je nummer even dan laat ik morgen weten hoelaat"
Vrouw: nee, *glimlach, speelse tik op schouder + puppie ogen*
Wat zou jij doen in zo'n situatie dan? Omdraaien en weglopen? Niet weglopen en uit de hoogte doen? Gewoon dat soort dingen niet zo persoonlijk aantrekken en mee gaan in die onserieuze vibe door wat meer over haar te weten te komen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:40 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik vind ook van een lachende meid die ik niet goed ken een "ben je homo?" vraag nogal onfatsoenlijk. Gaat m.i. te ver bij iemand die je net kent.
We hebben het over diezelfde avond nog hè? Dus een man en een vrouw zijn in gesprek en de man zegt op een gegeven moment; laten we wat gaan drinken, en ze zegt nee. Hij zegt okquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:36 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Man:'Hoi, ga je een keer mee wat drinken?'
Vrouw: 'Nee, ik heb geen interesse'
Volgende dag
Man: 'Hoi, misschien moest je er nog even over nadenken, maar weet je zeker dat je niet een keer mee wil wat drinken?'
Vrouw: 'Wat was er niet duidelijk aan mijn antwoord gister? Nee, is nee.'
Dat komt omdat je op safe mode speelt en via de vriendschap erin probeerd te komen. Probeer maar eens hard te escaleren, dan gaat ze je harder testen omdat ze er nog niet klaar voor is.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:40 schreef Catbert het volgende:
Nee, vrouwen maken niet hele lompe opmerkingen naar kerels die ze niet kennen en hen aanspreken. Dat is mij en de andere mensen hier nog nooit gebeurd. En daar vallen mensen hier over, want wat jij daar zei (in de post die ik linkte) is gewoon klinkklare onzin. Je kunt roepen en springen en met je armpjes zwaaien wat je wil, maar al zet je er als bonus een pruillipje bij op, het doet niks af aan het feit dat je er naast zit.
Je had het over "onvriendelijk gedrag dat buiten proporties is", een gewone "nee" is onvriendelijk buiten proporties?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:42 schreef firefly3 het volgende:
Bijna nooit, en over die enkele uitzondering gaan we het niet hebben. Deze uitzonderingen komen ook voor, maar het bericht is duidelijk: Probeer relaxt te blijven als een vrouw nee zegt, het kan een "test" zijn. Als je niet eens bent met heet naampje van het beestje tja, daar gaat het helemaal niet om.
En daar komen de PUA termen weerquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:43 schreef firefly3 het volgende:
Dat komt omdat je op safe mode speelt en via de vriendschap erin probeerd te komen. Probeer maar eens hard te escaleren, dan gaat ze je harder testen omdat ze er nog niet klaar voor is.
Het is onzin dat er enkel een paar uitzonderingen zijn alleen omdat jij het zegt, dat je relaxt moet blijven als iemand nee zegt is een prima tip op zich maar doordrammen is fout. En het is gewoon niet waar dat het bijna nooit gebeurt dat mensen dan wel vrouwen hun mening aanpassen en iemand alleen maar wel of niet aantrekkelijk kunnen vinden zonder dat dit verandert.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:42 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Bijna nooit, en over die enkele uitzondering gaan we het niet hebben. Deze uitzonderingen komen ook voor, maar het bericht is duidelijk: Probeer relaxt te blijven als een vrouw nee zegt, het kan een "test" zijn. Als je niet eens bent met heet naampje van het beestje tja, daar gaat het helemaal niet om.
Ik heb de aanleiding tot de zoen niet eens beschreven?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:42 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tuurlijk![]()
Je krijgt dan over het algemeen gewoon een klap op je bek als je zo probeert iemand te zoenen.
Zonder zoen vind ik het (in de meeste gevallen) de moeite niet eens waard om achter een nummer/date aan te gaan. Mocht de situatie zich niet lenen voor een zoen dan ga ik niet bedelen voor een nummer, hooguit als tegenreactie iets als "lig je aan de ketting van je vriend" ofzo. Maar "mag ik je nummer echt niet?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
We hebben het over diezelfde avond nog hè? Dus een man en een vrouw zijn in gesprek en de man zegt op een gegeven moment; laten we wat gaan drinken, en ze zegt nee. Hij zegt oken vervolgens praten ze nog wat door, beetje lachen en plezier hebben, misschien een aanraking op haar arm of schouder, en dan nog een keer vragen
wedden dat de kans dan groter is?
Dit is toch geen realistisch voorbeeld? Het gaat in dit topic om het versieren van een vrouw. En denk niet dat de meeste mensen hier dan al iemand aan het zoenen zijn. Daarom slaan die tips van jullie nergens op, omdat ze niet realistisch zijn voor de mensen in dit topic.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:40 schreef Flepke het volgende:
Dan ben je best wel sad.
Meer zoiets:
Man:*wurmt zich los van haar lippen*Morgen gaan we even wat drinken bij x, geef je nummer even dan laat ik morgen weten hoelaat"
Vrouw: nee, *glimlach, speelse tik op schouder + puppie ogen*
Nee het is een inschatting fout. En geen test.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En dit is dus de test. Onbewust vond ze je dus wel aantrekkelijk. Haar mening is niet veranderd, het was alleen nog onduidelijk voor haar op het begin of ze je wel of niet leuk vind. Over tijd ziet ze dat je wel relaxt bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |