abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:20:32 #101
62913 Blik
The one and Only!
pi_103192488
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:05 schreef Northside het volgende:

[..]

De doel van een onderzoek is om zoveel mogelijk informatie te verzamelen. Dat houdt waarschijnlijk in dat ze EN rare dingen vragen EN internet checken EN nog veel meer stappen ondernemen. Logisch toch?
Ofwel je pakt een dergelijk gevoelig onderzoek op een professionele manier aan. Dat betekent dat je niet een vage vragenlijst naar een weduwe gaat sturen, maar dat je persoonlijk op bezoek gaat om dergelijke dingen uit te zoeken. Dit is gewoon knullig en onnodig.

Hoe zou jij dit vinden als jouw partner dood ging door een dergelijke ziekte, en dat je dan allemaal van dergelijke prut-vragen zou krijgen die ze ook makkelijk zelf kunnen uitzoeken.
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:21:02 #102
62913 Blik
The one and Only!
pi_103192516
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:06 schreef lezzer het volgende:
Ja, en daarnaast zijn er bedrijven die heel internet 24/7 (volautomatisch) scannen op hun naam. Als er aanleiding toe is gaat het webcare team actie ondernemen.
Dat heet klantvriendelijkheid. :)
Nee, dat heet damage control
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:22:43 #103
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_103192597
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:06 schreef lezzer het volgende:
Dat heet klantvriendelijkheid. :)
Volgens mij is het klantvriendelijker als de helpdesk niet enkel van 10:00 tot 12:00 open is, en is dit idd meer damage control. :)
We zullen zien, zei de blinde.
pi_103192755
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:06 schreef lezzer het volgende:
Ja, en daarnaast zijn er bedrijven die heel internet 24/7 (volautomatisch) scannen op hun naam. Als er aanleiding toe is gaat het webcare team actie ondernemen.
Dat heet klantvriendelijkheid. :)
Dat heet compleet gestoord.

Hypothetisch gezien zou ik dan als ik weet dat jouw partner gaat en ik weet dat hij een goede levensverzekering heeft even een paar posts of Fok! etc. kunnen doen dat hij al zolang ziek is omdat hij/zij rookt vanaf zijn 12e en coke snuift en voila.. Je hebt pas echte problemen.
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:27:10 #105
335452 cricket
cricket from space
pi_103192802
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:20 schreef Blik het volgende:
Ofwel je pakt een dergelijk gevoelig onderzoek op een professionele manier aan. Dat betekent dat je niet een vage vragenlijst naar een weduwe gaat sturen, maar dat je persoonlijk op bezoek gaat om dergelijke dingen uit te zoeken. Dit is gewoon knullig en onnodig.

Hoe zou jij dit vinden als jouw partner dood ging door een dergelijke ziekte, en dat je dan allemaal van dergelijke prut-vragen zou krijgen die ze ook makkelijk zelf kunnen uitzoeken.
Ik zou liever de prutvragen hebben (al valt het hier met de prutvraag wel mee - zeker omdat het een standaardvragenlijst is), iemand persoonlijk op bezoek krijgen lijkt me veel ingrijpender. Dit soort vragen lijken me vooral een eerste filter om te kijken of het nodig is om er meer onderzoek naar te doen of dat de tot dan toe verkregen informatie genoeg is. Wat het in de meeste gevallen zal zijn.
pi_103192810
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:20 schreef Blik het volgende:
Ofwel je pakt een dergelijk gevoelig onderzoek op een professionele manier aan. Dat betekent dat je niet een vage vragenlijst naar een weduwe gaat sturen, maar dat je persoonlijk op bezoek gaat om dergelijke dingen uit te zoeken. Dit is gewoon knullig en onnodig.
Ja, dat zou kunnen. Niet bijzonder efficient, niet bijzonder goedkoop, maar het zou kunnen ja.

quote:
Hoe zou jij dit vinden als jouw partner dood ging door een dergelijke ziekte, en dat je dan allemaal van dergelijke prut-vragen zou krijgen die ze ook makkelijk zelf kunnen uitzoeken.
Ik zou de 'prutvragen' beantwoorden. Meewerken gaat het snelst.
Ja, ik generaliseer.
pi_103192813
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Ofwel je pakt een dergelijk gevoelig onderzoek op een professionele manier aan. Dat betekent dat je niet een vage vragenlijst naar een weduwe gaat sturen, maar dat je persoonlijk op bezoek gaat om dergelijke dingen uit te zoeken. Dit is gewoon knullig en onnodig.

Hoe zou jij dit vinden als jouw partner dood ging door een dergelijke ziekte, en dat je dan allemaal van dergelijke prut-vragen zou krijgen die ze ook makkelijk zelf kunnen uitzoeken.
Moet je eerst maar eens beginnen met meer betalen. Alles moet tegenwoordig goedkoper, besparen op elk dubbeltje. Dan moet je niet verwachten dat er ook nog mensen bij je langs gaan komen.
pi_103192847
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Ofwel je pakt een dergelijk gevoelig onderzoek op een professionele manier aan. Dat betekent dat je niet een vage vragenlijst naar een weduwe gaat sturen, maar dat je persoonlijk op bezoek gaat om dergelijke dingen uit te zoeken. Dit is gewoon knullig en onnodig.

Hoe zou jij dit vinden als jouw partner dood ging door een dergelijke ziekte, en dat je dan allemaal van dergelijke prut-vragen zou krijgen die ze ook makkelijk zelf kunnen uitzoeken.
Dan had je geen levensverzekering moeten afsluiten. Heel simpel.
pi_103192904


[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 17-10-2011 15:52:51 (flikker op) ]
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:30:35 #110
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_103192951
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:26 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat heet compleet gestoord.
En al helemaal als ze dan hun post inzetten met "Goedemiddag Bianca en Micheal"!!
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_103192975
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:30 schreef Hanoying het volgende:

[..]

En al helemaal als ze dan hun post inzetten met "Goedemiddag Bianca en Micheal"!!
Tsja, dat is nu eenmaal de username van TS, niet het probleem van Delta Lloyd.
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:33:21 #112
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_103193057
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:31 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Tsja, dat is nu eenmaal de username van TS, niet het probleem van Delta Lloyd.
Delta Lloyd zou een minuutje kunnen nemen om het topic te lezen voordat ze hun automatische reply erin sneltoetsen.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_103193133
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:33 schreef Hanoying het volgende:
Delta Lloyd zou een minuutje kunnen nemen om het topic te lezen voordat ze hun automatische reply erin sneltoetsen.
Ja, ze hadden ook de pm/dm functie kunnen gebruiken. Helaas is niet iedereen fok-expert.
Ja, ik generaliseer.
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:36:08 #114
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103193173
Ten eerste, gecondoleerd. Godsamme, 36 :{ Pfff.

Ten tweede, wat de rest ook al zegt, wat een debiele vraag. Dit wil ik volgen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:37:10 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103193209
quote:
11s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:29 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Slecht gekozen username ook, TS.
Je zit lang genoeg op FOK! om in twee tellen de kunnen zien dat die account al 11 jaar bestaat.
Een username met spaties is sowieso een oldbie account.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:39:33 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103193333
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:33 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Delta Lloyd zou een minuutje kunnen nemen om het topic te lezen voordat ze hun automatische reply erin sneltoetsen.
Sterker nog, ik denk dat ze op basis van de gegevens in de OP en de username op de juiste afdeling de zaak al zouden hebben kunnen vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103193349
Een verzekeraar kan toch niet kritiekloos aan iedereen die een claim indient uitkeren? Ook voor de andere verzekerden is het goed dat er even wordt nagegaan of het allemaal wel klopt. Bij levensverzekeringen heeft een verzekeraar daar maar weinig middelen voor, vandaar dat ze deze vragen stellen. Ze proberen daarmee natuurlijk dingen die elkaar tegenspreken te vinden, zodat ze in zo'n geval wel diepgaand onderzoek kunnen verrichten.
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2011 @ 15:41:56 #118
43556 miss_dynastie
pi_103193443
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zeg jij, en dat mag je vinden. Enig geroep hierover is speculatie, van beide kanten.
Bij een vriend van mij, door zelfdoding om het leven gekomen, stond er:
"Toch nog onverwacht is van ons heengegaan"
Knappe kop die daar zelfdoding uit haalt. Om maar een voorbeeld te noemen. Het zegt echt letterlijk niks, het is gewoon een tekst die nabestaanden plaatsen vanuit hun eigen beleving. Waar ook onwaarheden in kunnen staan doordat men in een tijd van emotie snel snel een tekst moet verzinnen. Nee, ik snap het echt niet.

Bovendien zijn die advertenties toch online na te zien, mocht men écht interesse hebben. Binnen 2 minuten heb je ze gevonden zonder nabestaanden lastig te vallen!
Ik neem tenminste aan dat een verzekeraar van dat kaliber de wegen wel kent!
pi_103193450
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je zit lang genoeg op FOK! om in twee tellen de kunnen zien dat die account al 11 jaar bestaat.
Een username met spaties is sowieso een oldbie account.
Oh, ik had nog de illusie dat die username na het voorval pas geregistreerd was. :|W Niet zo happen.
pi_103193626
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Bij een vriend van mij, door zelfdoding om het leven gekomen, stond er:
"Toch nog onverwacht is van ons heengegaan"
Knappe kop die daar zelfdoding uit haalt. Om maar een voorbeeld te noemen. Het zegt echt letterlijk niks, het is gewoon een tekst die nabestaanden plaatsen vanuit hun eigen beleving. Waar ook onwaarheden in kunnen staan doordat men in een tijd van emotie snel snel een tekst moet verzinnen. Nee, ik snap het echt niet.

Bovendien zijn die advertenties toch online na te zien, mocht men écht interesse hebben. Binnen 2 minuten heb je ze gevonden zonder nabestaanden lastig te vallen!
Ik neem tenminste aan dat een verzekeraar van dat kaliber de wegen wel kent!
Ja, maar soms kun je er wél iets uithalen. Dat is het hele punt. En je kunt niet alle advertenties online terugvinden (als je geen abonnement hebt op de betreffende krant), gisteren nog geprobeerd.

Kortom: wil je geen extra administratieve zaken afhandelen na overlijden van je partner, sluit dan geen levensverzekering af. Men zou het bijna zelf kunnen verzinnen.
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:45:34 #121
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_103193654
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:39 schreef dotKoen het volgende:
Een verzekeraar kan toch niet kritiekloos aan iedereen die een claim indient uitkeren?
Het liefst keren ze inderdaad niet uit...

Als jij nietsvermoedend bij de vraag "wanneer had hij voor het eerst klachten "zet dat hij bij nader inzien in de zomer van 2006 al klachten had maar dat ze ze toen niet verder hebben onderzocht omdatz e dachten dat hij gewoon een ontsteking had dan hebben ze grond gevonden om helemaal niets uit te keren omdat de levensverzekering pas in 2007 is afgesloten.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_103193743
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:45 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Het liefst keren ze inderdaad niet uit...
Uiteraard, Delta Lloyd moet namelijk ook winst maken. Het hele idee van verzekeren is natuurlijk dat je minder geld uitkeert dan dat je binnenkrijgt aan premies.
pi_103194045
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:30 schreef Hanoying het volgende:

[..]

En al helemaal als ze dan hun post inzetten met "Goedemiddag Bianca en Micheal"!!
Dat is niet zo boeiend, dat heeft TS in het verleden zelf gedaan die username.
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:57:12 #124
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_103194260
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:47 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Uiteraard, Delta Lloyd moet namelijk ook winst maken. Het hele idee van verzekeren is natuurlijk dat je minder geld uitkeert dan dat je binnenkrijgt aan premies.
Het idee van een levensverzekering is dat mensen als TS in ieder geval geen financiele problemen krijgen in een tijd die toch al ontzettend zwaar is.

Zoals het nu ligt behandelt DL één en ander ontzettend traag, worden zelfs de premies nog geind en moet TS zelf meermaals achter de afhandeling aanbellen. Ik denk dat TS wel andere dingen aan haar hoofd heeft, Delta Lloyd zou zich moeten schamen.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2011 @ 16:10:37 #125
43556 miss_dynastie
pi_103194926
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:45 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ja, maar soms kun je er wél iets uithalen. Dat is het hele punt. En je kunt niet alle advertenties online terugvinden (als je geen abonnement hebt op de betreffende krant), gisteren nog geprobeerd.

Kortom: wil je geen extra administratieve zaken afhandelen na overlijden van je partner, sluit dan geen levensverzekering af. Men zou het bijna zelf kunnen verzinnen.
Probeer maar eens bij mensenlinq. Hoef je geen abonnee voor te zijn hoor :)
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:17:16 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103195240
Mensenlinq laat lang niet alle kranten zien.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:17:38 #127
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_103195254
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:52 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat is niet zo boeiend, dat heeft TS in het verleden zelf gedaan die username.
Dat is in dit geval wel boeiend, want TS voelt zich nogal klinisch behandeld door de verzekeraar na het veel te vroeg overlijden van haar man. Als je dáár dan als DL op wil reageren op een forum, is de aanhef het eerste waar je over nadenkt. Dit is gewoon dom.

Maar los daarvan, ik kan wel begrijpen dat een verzekeraar bepaalde zekerheden wil inbouwen alvorens over te gaan tot het uitkeren van grote bedragen. In dit geval, vroeg overlijden na ziekte, behoort fraude (liegen tijdens aangaan verzekering) wel tot de mogelijkheden. Ook al is dat hier niet het geval, ook TS zal zich kunnen voorstellen dat dat wel gebeurt. Hoewel de aanpak van DL niet bepaald de subtiliteitsprijs verdient, kan ik me we wel iets bij voorstellen. Het is niet meer dan een filter om eventueel verdachte gevallen daarna verder te onderzoeken.
Invullen, even slikken en weer doorgaan.

I.i.g. sterkte aan TS.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_103195278
Hier dan alvast mijn eigen advertentie:

En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_103195624
Nog gecondoleerd, Bianca.

Mooie advertentie :)

en geen flauw idee wat ze daarmee zouden willen, behalve lezen dat persoon is overleden :?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_103195628
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:30 schreef Hanoying het volgende:

[..]

En al helemaal als ze dan hun post inzetten met "Goedemiddag Bianca en Micheal"!!
Daar word ik dus ook nog een beetje extra kribbig van. Ik ga ze overigens wel mijn gegevens mailen (adres en dan dus mailadres) maar het is dat Yvonne zegt dat het betrouwbaar is anders had ik het niet gedaan.

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:36 schreef Qwea het volgende:
Ten eerste, gecondoleerd. Godsamme, 36 :{ Pfff.

Ten tweede, wat de rest ook al zegt, wat een debiele vraag. Dit wil ik volgen.
Dankjewel!

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is in dit geval wel boeiend, want TS voelt zich nogal klinisch behandeld door de verzekeraar na het veel te vroeg overlijden van haar man. Als je dáár dan als DL op wil reageren op een forum, is de aanhef het eerste waar je over nadenkt. Dit is gewoon dom.

I.i.g. sterkte aan TS.
Mee eens en dankjewel.

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gecondoleerd en ik vind het knap hoe je hiermee omgaat, en je boosheid jegens de vragen uit het onderzoek is begrijpelijk. Sterke en ik hoop dat je spoedig geholpen wordt om verder te kunnen.
Dankjewel!

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:42 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Dan zou het idd wel kunnen. Maar waarom niet gewoon voldoen aan hun verzoeken in plaats van het veel persoonlijkere dossier opsturen?
Ik wil aan elk verzoek voldoen (en zal dat ook doen anders snij ik mezelf waarschijnlijk in de vingers) maar ik wil gewoon weten wat de achterliggende gedachte achter die vraag is! Nogmaals, ik heb nul komma niks te verbergen.

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:00 schreef yvonne het volgende:
Gecondoleerd trouwens.
Wat jong nog :{
Dankjewel en ja, onbegrijpelijk oneerlijk en k*t voor hem en voor mij. We hebben 16 topjaren samen gehad en de wereld en mijn leven is een stuk minder leuk zonder hem.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_103195834
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:43 schreef RacerDKB het volgende:
Goede functie bij een groot bedrijf zeg je?

Laat die oelewappers dan maar even zijn naam in Google intypen, dat lijkt me nog doorslaggevender dan een kopie van een advertentie :{
Maarja, apart, ik had er ook nog nooit van gehoord.

Sterkte er mee.

Misschien gewoon gehoorzamen en een kopie sturen, als zij dat willen: best. Het is apart en voor jou voegt het misschien niks toe om te sturen, maar als zij dat willen. Gewoon doen, scheelt je ook weer wat stress en dergelijke.
Oh, zie nu de brief pas. Als je er echt bezwaar tegen hebt, zet dan gewoon ''nee''?
Dankjewel en ik ben nu even de advertentie aan het inscannen van 'het bedrijf'
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:36:00 #132
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_103196049
Gecondoleerd Bianca met het verlies van je man. Heftig hoor.

Wat een knullige vragenlijst van Delta Lloyd zeg, het lijkt wel een stenciltje van 30 jaar geleden. Met een gortdroge tekst, die ook wat minder pats-boem had gemogen.
pi_103196072
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:57 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Het idee van een levensverzekering is dat mensen als TS in ieder geval geen financiele problemen krijgen in een tijd die toch al ontzettend zwaar is.

Zoals het nu ligt behandelt DL één en ander ontzettend traag, worden zelfs de premies nog geind en moet TS zelf meermaals achter de afhandeling aanbellen. Ik denk dat TS wel andere dingen aan haar hoofd heeft, Delta Lloyd zou zich moeten schamen.
Ik ben inderdaad blij dat ik ik het kan betalen (we zitten nu op bijna 3000 euro in 3 maanden tijd, over een week waarschijnlijk op de 4000 euro). Werkelijk alles wat geregeld moest worden was ook gefixt in de eerste 4 weken na Michael zijn overlijden, en zo wil ik het ook. Patsboem, alles regelen, het kan maar klaar zijn en dan kan ik weer verder. Dat dit iets langer in beslag neemt begrijp ik ook want het gaat om veel geld. Maar ik heb zelf al ettelijke malen contact opgenomen en dat deze vragenlijst nu (pas) komt is niet uit piëteit maar omdat het allemaal gewoon zeer traag verloopt bij DL.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_103196114
Die advertentie is makkelijk te vinden trouwens, www.deweekkrant.nl.. Dus als je liever anoniem blijft..
pi_103196117
Allereerst nog gecondoleerd.. Het is nooit fijn als er iemand uit je leven wordt weggerukt, zeker niet op zo'n jonge leeftijd al ;(

Ik vind het ook vreemd dat ze om een advertentie vragen.. Een overlijdensakte lijkt me wel genoeg dacht ik zo.

Sowieso is het ontzettend vervelend als instanties door blijven gaan met het versturen van post en telefoontjes plegen zoekende naar de overledene.. Nadat mijn moeder is overleden in december 2010 heeft mijn vader tot op de dag van vandaag nog steeds bedrijven die voor de 10e keer bellen met de vraag of ze mijn moeder mogen spreken, ondanks dat mijn vader al meerdere malen de overlijdensakte heeft opgestuurd, het telefonisch gemeld heeft en verzocht niet meer te bellen. Hij heeft uiteindelijk maar een keer de telefoon naast haar urn neergelegd :{
pi_103196127
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:36 schreef Boca_Raton het volgende:
Gecondoleerd Bianca met het verlies van je man. Heftig hoor.

Wat een knullige vragenlijst van Delta Lloyd zeg, het lijkt wel een stenciltje van 30 jaar geleden. Met een gortdroge tekst, die ook wat minder pats-boem had gemogen.
Dankjewel en eens.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_103196155
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:18 schreef bianca en michael het volgende:
Hier dan alvast mijn eigen advertentie:

[ afbeelding ]
Offtopic, maar die kernwoorden als kader is erg mooi gedaan.
pi_103196168
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:37 schreef brulaap112 het volgende:
Die advertentie is makkelijk te vinden trouwens, www.deweekkrant.nl.. Dus als je liever anoniem blijft..
Nee hoor. Dat kan in deze tijd toch niet meer toch?
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_103196309
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:37 schreef Hitomi het volgende:
Allereerst nog gecondoleerd.. Het is nooit fijn als er iemand uit je leven wordt weggerukt, zeker niet op zo'n jonge leeftijd al ;(

Ik vind het ook vreemd dat ze om een advertentie vragen.. Een overlijdensakte lijkt me wel genoeg dacht ik zo.

Sowieso is het ontzettend vervelend als instanties door blijven gaan met het versturen van post en telefoontjes plegen zoekende naar de overledene.. Nadat mijn moeder is overleden in december 2010 heeft mijn vader tot op de dag van vandaag nog steeds bedrijven die voor de 10e keer bellen met de vraag of ze mijn moeder mogen spreken, ondanks dat mijn vader al meerdere malen de overlijdensakte heeft opgestuurd, het telefonisch gemeld heeft en verzocht niet meer te bellen. Hij heeft uiteindelijk maar een keer de telefoon naast haar urn neergelegd :{
Daar heb ik -gelukkig- nog geen ervaring mee maar ik las ook pas dat er een mevrouw met de urn van haar man naar een dokterspraktijk is gegaan omdat die hem maar bleven oproepen voor allerlei prikken die hij nog moest krijgen.

Hoe verdrietig ook ik moest daar erg om lachen en mensen in mijn omgeving zien mij daar ook voor aan :)
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_103196317
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:38 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat kan in deze tijd toch niet meer toch?
Als eerste gecondoleerd en sterkte.
En je advertentie kan inderdaad gevonden worden.
I reject the truth and substitute it with my own.
pi_103196360
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:38 schreef Specularium het volgende:

[..]

Offtopic, maar die kernwoorden als kader is erg mooi gedaan.
Dankjewel, heb ik 'gepikt' van meneer Blokker hemzelf die kort voor Michael is overleden en zijn advertentie stond zo in de kranten (uiteraard met zijn eigen kernwoorden).
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_103196395
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:41 schreef Semoi het volgende:

[..]

Als eerste gecondoleerd en sterkte.
En je advertentie kan inderdaad gevonden worden.
Dankjewel en dat geeft niet toch, zoveel spannends staat er verder niet dan mijn achternaam en data die ik heb weg gegumd hier.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2011 @ 16:44:09 #143
43556 miss_dynastie
pi_103196420
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:17 schreef Lienekien het volgende:
Mensenlinq laat lang niet alle kranten zien.
Als ze het daar hadden geprobeerd, hadden ze de advertentie van TS wel degelijk gevonden.
Beetje inzet kan best hoor.
  maandag 17 oktober 2011 @ 16:46:09 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103196490
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:44 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Als ze het daar hadden geprobeerd, hadden ze de advertentie van TS wel degelijk gevonden.
Beetje inzet kan best hoor.
Het gaat toch niet alleen om dit geval?
The love you take is equal to the love you make.
pi_103196533
Om te beginnen gecondoleerd met je verlies.

Ik vind het tamelijk grof om te vragen naar een overlijdensadvertentie nadat ze je al een tijdje aan het lijntje hebben gehouden,in het begin van je topic stond ook dat je toen je aan Delta Loyd doorgaf dat dit ook was doorgegeven (en dat men er dus al vanaf wist) verder heb je al een paar keer een acte van overlijden moeten opsturen.

Dit wijst erop dat men mogelijk stukken is kwijtgeraakt en in mijn ogen dus erg onzorgvuldig bezig is.

Verder las ik nog iets over een crematie,voordat iemand gecremeerd word zal een 2e arts nogmaals een onderzoek doen,gerommel met de doodsoorzaak zal dus eerder aan het licht komen.

Nogmaals gecondoleerd en ik hoop dat dit snel voor je voorbij mag zijn.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2011 @ 16:48:10 #146
43556 miss_dynastie
pi_103196588
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het gaat toch niet alleen om dit geval?
Voor TS toch wel? En het gaat toch ook om het inrichten van je bedrijfsproces? Als de advertentie dan zo van belang is, zet je de tussenstap van 'even zoeken' voor je nabestaanden met deze vraag op gaat zadelen. Of is dat een kwestie van: klantenservice niet van belang, er valt toch geen winst meer te halen?
pi_103196634
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:43 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Dankjewel en dat geeft niet toch, zoveel spannends staat er verder niet dan mijn achternaam en data die ik heb weg gegumd hier.
Ik zei het alleen ter bevestiging omdat je je afvroeg of je advertentie inderdaad wel te vinden was. Uiteindelijk is het maar net waar je je wel/niet prettig bij voelt.
I reject the truth and substitute it with my own.
pi_103196654
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:47 schreef geevee het volgende:
Om te beginnen gecondoleerd met je verlies.

Ik vind het tamelijk grof om te vragen naar een overlijdensadvertentie nadat ze je al een tijdje aan het lijntje hebben gehouden,in het begin van je topic stond ook dat je toen je aan Delta Loyd doorgaf dat dit ook was doorgegeven (en dat men er dus al vanaf wist) verder heb je al een paar keer een acte van overlijden moeten opsturen.

Dit wijst erop dat men mogelijk stukken is kwijtgeraakt en in mijn ogen dus erg onzorgvuldig bezig is.

Verder las ik nog iets over een crematie,voordat iemand gecremeerd word zal een 2e arts nogmaals een onderzoek doen,gerommel met de doodsoorzaak zal dus eerder aan het licht komen.

Nogmaals gecondoleerd en ik hoop dat dit snel voor je voorbij mag zijn.
Dankjewel en ik weet even niet waar je het over hebt met die 2e arts voor een crematie? Dat is volgens mij alleen van toepassing bij euthanasie.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_103196661
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:26 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat heet compleet gestoord.

Hypothetisch gezien zou ik dan als ik weet dat jouw partner gaat en ik weet dat hij een goede levensverzekering heeft even een paar posts of Fok! etc. kunnen doen dat hij al zolang ziek is omdat hij/zij rookt vanaf zijn 12e en coke snuift en voila.. Je hebt pas echte problemen.
volgens mij snap je mijn opmerking niet, en ook niet waar ik op reageer.
pi_103196679
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:49 schreef Semoi het volgende:

[..]

Ik zei het alleen ter bevestiging omdat je je afvroeg of je advertentie inderdaad wel te vinden was. Uiteindelijk is het maar net waar je je wel/niet prettig bij voelt.
Dankjewel :*
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_103196923
En daar is de volgende advertentie (AD)

En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_103199017
Maar ik mag dus concluderen dat je wel de moeite neemt om hier de advertenties te plaatsen, maar je stuurt ze niet even mee? Ik begrijp het niet.
pi_103199123
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:52 schreef Tha_Duck het volgende:
Maar ik mag dus concluderen dat je wel de moeite neemt om hier de advertenties te plaatsen, maar je stuurt ze niet even mee? Ik begrijp het niet.
Ik stuur ze wel hoor; nadat ik antwoord op mijn vraag heb gekregen waarom ze die willen hebben en wat ze er dan mee gaan doen (maar aangezien ik blijkbaar al gevonden ben door Delta Lloyd hier 'hebben' ze ze nu dan toch al maar verwacht ik nog steeds antwoord op mijn vraag). En ze hadden ze inderdaad zo op internet kunnen vinden, daar hoef ik ze niet voor hier neer te zetten.

Heb ik ergens gezegd dat ze ze niet mochten hebben?
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 oktober 2011 @ 18:32:12 #154
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_103200318
Bianca, gecondoleerd, wat een verlies is dat, zo jong... :'(

Ik vind het een hele vreemde vraag en ik ben ook erg benieuwd waarom ze ernaar vragen.

Wat nu als er geen advertentie is geplaatst? Wat hebben ze aan die vraag? Ze zouden op zijn minst een toelichting bij zo'n formulier kunnen stoppen waarin ze uitleggen waarom ze dergelijke vragen stellen. Ik denk dat ze daarmee een heleboel akelige gevoelens bij nabestaanden wegnemen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_103200991
Wat raar. Toen mijn moeder overleed, heeft mijn vader er heel bewust voor gekozen om geen advertentie te plaatsen (waarom weet ik niet). Zo'n advertentie is dus blijkbaar niet verplicht. Wat zou er in zo'n geval gebeuren?
pi_103201711
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 18:53 schreef _Arual_ het volgende:
Wat raar. Toen mijn moeder overleed, heeft mijn vader er heel bewust voor gekozen om geen advertentie te plaatsen (waarom weet ik niet). Zo'n advertentie is dus blijkbaar niet verplicht. Wat zou er in zo'n geval gebeuren?
Dan vul je het vakje nee in en hebben ze een lege regel in hun onderzoeksrapport. Is dat nou zo moeilijk? :')
Ja, ik generaliseer.
pi_103201781
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:56 schreef bianca en michael het volgende:
Ik stuur ze wel hoor; nadat ik antwoord op mijn vraag heb gekregen waarom ze die willen hebben en wat ze er dan mee gaan doen
Ik ben benieuwd wat ze je gaan vertellen. Ik denk dat je niet verder komt dan dingen als 'standaard procedure mevrouw' en 'ik maak de regels ook niet mevrouw'.
Ja, ik generaliseer.
  maandag 17 oktober 2011 @ 20:20:50 #158
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_103205258
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:52 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat is niet zo boeiend, dat heeft TS in het verleden zelf gedaan die username.
Nee hoor. Zij heeft de e en a wel in de goede volgorde staan.
Typfoutje, maar slordig.
Ook kun je als je 1 en 1 bij elkaar op kunt tellen wel deduceren wie Michael is en de aanhef aanpassen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 17 oktober 2011 @ 20:23:51 #159
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_103205457
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:20 schreef Dromer het volgende:

[..]

Nee hoor. Zij heeft de e en a wel in de goede volgorde staan.
Typfoutje, maar slordig.
het ging er meer om dat haar bericht enkel aan Bianca gericht hoefde te zijn, als je 'n nog niet door had...

edit; je had m wel door dus
We zullen zien, zei de blinde.
pi_103211415
Inmiddels heb ik dit mailtje ontvangen:

Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij betreuren het dat u onze service als onvoldoende heeft ervaren.
Uw gegevens zijn doorgestuurd naar de betreffende afdeling en deze zijn nu in behandeling.

Deze afdeling zal morgen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Webcare Team Delta Lloyd

To be continued.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 17 oktober 2011 @ 23:25:36 #161
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_103217449
ze spreken je in elk geval aan met mevrouw en niet met meneer en mevrouw ;)

Sorry (kon het even niet laten)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_103224783
Goh, en dat slechts na 2 dagen stress en woede op een forum.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:36:12 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103225076
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:21 schreef Tha_Duck het volgende:
Goh, en dat slechts na 2 dagen stress en woede op een forum.
Binnen 9 uur na de OP, als andere afdelingen ook zo snel waren in het beantwoorden van de vraag waarom ze zulke absurde eisen/vragen op hun standaardformulier hebben staan was het topic waarschijnlijk niet eens geopend.

Leuk dat Delta Loyd een afdeling webcare heeft die wel snel damage control probeert te doen zodra DL negatief op internet komt, maar misschien moeten ze eens zorgen dat dit soort vragen gewoon beantwoord worden.
Het is een standaard vragenlijst en TS zal niet de enige of eerste zijn die de vraag stelt.

Daarbij snappen ze bij DL kennelijk zo goed hoe internet werkt dat ze zelfs een afdeling webcare hebben, misschien moet de afdeling webcare hun collega's eens gaan leren hoe je eea vindt op t net, rouwadvertenties bijvoorbeeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103225279
Nee, TS had gewoon direct die 2 kopietjes op moeten sturen. Had het geen 9 uur gekost. Dan had het 1 minuut geduurd en was de afhandeling verder in gang gezet.

Dit toont juist de zwakte van internet, iedereen kwatst overal maar wat negatieve rommel neer en bedrijven moeten hier wel op reageren met dit soort afdelingen. De mankracht van deze afdeling had ook op de 'normale afdeling' kunnen zitten waardoor dat sneller afgehandeld zou worden. Kip en ei verhaal.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:46:15 #165
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103225306
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:44 schreef Tha_Duck het volgende:
Nee, TS had gewoon direct die 2 kopietjes op moeten sturen. Had het geen 9 uur gekost. Dan had het 1 minuut geduurd en was de afhandeling verder in gang gezet.

Dit toont juist de zwakte van internet, iedereen kwatst overal maar wat negatieve rommel neer en bedrijven moeten hier wel op reageren met dit soort afdelingen. De mankracht van deze afdeling had ook op de 'normale afdeling' kunnen zitten waardoor dat sneller afgehandeld zou worden. Kip en ei verhaal.
Duckie, ze heeft het gewoon opgestuurd (of is dat in elk geval van plan) hoor... ze vraagt zich alleen af waarom dat nou nodig is. Ik vind die vraag helemaal niet gek...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:49:21 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103225383
Het gaat niet om de bereidheid van TS dat op te sturen (want die is er) het gaat om het waarom van zulke absurde vragen, en ja, men mag bij een overlijden best wat strengere fatsoensregels hanteren.

Nog even afgezien van het feit dat TS al 2,5 maand geleden de boel wilde afwikkelen maar DL toen niets ondernam, zelfs het stopzetten van de premie is kennelijk te moeilijk als de verzekerde overleden is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103225427
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:49 schreef Leandra het volgende:
Het gaat niet om de bereidheid van TS dat op te sturen (want die is er) het gaat om het waarom van zulke absurde vragen, en ja, men mag bij een overlijden best wat strengere fatsoensregels hanteren.

Nog even afgezien van het feit dat TS al 2,5 maand geleden de boel wilde afwikkelen maar DL toen niets ondernam, zelfs het stopzetten van de premie is kennelijk te moeilijk als de verzekerde overleden is.
En is DL hier uniek in? Wat is normaal? Weet jij dat?

Ik vind een formulier met aanvullende vragen, die ook nog eens 100% relevant zijn, echt niet gek. Dat het niet leuk is ala, dat begrijpen we allemaal. En ja, misschien had de vraag wat subtieler gekund. Maar het is niet dat er staat: U MOET NU BINNEN 1 DAG DE OVERLIJDENSADVERTENTIE STUREN WANT WE GELOVEN HET NIET. Het is een normale, nette vraag die volgens mij gewoon relevant is.

En vergeet niet dat dit waarschijnlijk om veel geld gaat, het gaat niet om 30 of 300 euro maar over premie bedragen van een kleine 1000 euro per maand en een totaalbedrag wat jij en ik niet op de bank hebben naar ik vermoed. Het is, zover ik er bekend mee ben, zeer normaal dat de afhandeling van een overlijden enkele maanden tot een jaar in beslag neemt. Ook de belastingdienst zal zich gaan melden bijvoorbeeld, ook niet leuk maar moet ook gaan gebeuren.

Het is allemaal heel zakelijk na een overlijden, voor je gevoel lijkt me dat afschuwelijk. Maar het is nu eenmaal een zakelijk gedoe met wat cijfertjes en een hoop centen waar het om gaat.

[ Bericht 21% gewijzigd door Tha_Duck op 18-10-2011 09:58:06 ]
pi_103225466
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:46 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Duckie, ze heeft het gewoon opgestuurd (of is dat in elk geval van plan) hoor... ze vraagt zich alleen af waarom dat nou nodig is. Ik vind die vraag helemaal niet gek...
Ik vind de vraag of het een rare vraag is ook niet raar hoor (begrijpen we hem nog? :D). Maar zoals altijd wordt 1 bedrijf op internet (DL in dit geval) afgebrand zonder dat er eigenlijk enige kennis van zaken aanwezig lijkt te zijn. Ik heb nog niemand gezien die eenzelfde situatie heeft gehad die bevestigd of ontkend dat dit normaal is bijvoorbeeld, bij DL of een andere partij.

En TS is ook erg goed in het alleen maar reageren op mensen die het met haar eens zijn is me opgevallen, anderen worden straal genegeerd. Een beetje jezelf de put in posten zal ik maar zeggen.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:55:54 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103225543
Het is net zo relevant als het moeten opsturen van het geboortekaartje naar het UWV als je zwangerschapsverlof binnen je WW-periode valt.
Met het verschil dat dat een vrolijke aangelegenheid is, en mensen dus niet met een leed geconfronteerd worden bij een vreemde vraag.

De feiten zijn al aangeleverd door de burgerlijke stand.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:05:00 #170
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_103225736
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:55 schreef Leandra het volgende:
De feiten zijn al aangeleverd door de burgerlijke stand.
Fout, lees anders even terug.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_103225880
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:55 schreef Leandra het volgende:
Het is net zo relevant als het moeten opsturen van het geboortekaartje naar het UWV als je zwangerschapsverlof binnen je WW-periode valt.
Met het verschil dat dat een vrolijke aangelegenheid is, en mensen dus niet met een leed geconfronteerd worden bij een vreemde vraag.

De feiten zijn al aangeleverd door de burgerlijke stand.
Ik zou het ook vreemd vinden als je bij een overlijden een verzoek kreeg om een geboortekaartje. Dan zou het echt gek zijn.

Je legt de vinger op de (spreekwoordelijk) zere plek. Bij leed komt alles zoveel harder aan. Begrijpelijk overigens.
pi_103226159
Inmiddels ben ik gebeld door de jongeman die ik vrijdag ook aan de lijn kreeg:

'U had mij gebeld met de vraag over de overlijdensadvertentie, ik heb het nagevraagd bij de afdeling medische dienst en die zeggen dat extra bewijs van overlijden is.'

'Ik zou toch denken dat de akte van overlijden HET bewijs van overlijden is'

'Ja, dat zei ik ook al tegen ze maar dit is extra bewijs'

Ik heb gezegd dat ik het maar een vreemd verhaal vind maar dat hij me vast op dit moment ook niet meer kan vertellen. Toen wenste hij me nog een fijne dag en succes met de afhandeling en dat was het dan.

En het vergelijk met het geboortekaartje (dat dit hetzelfde is maar dit de zwarte variant er van) is natuurlijk niet zo, ze vragen niet om de rouwkaart maar om de advertentie(s).

En Tha_Duck ik reageer over het algemeen op mensen die me condoleren, is wel zo netjes en ook prettig als mensen met je meeleven.

En over 'eens' of 'oneens' zijn, ik ben gewoon op zoek naar de reden van de vraagstelling! Dat ik vind dat het traag gaat en dat ik blij ben dat ik de teveel geïnde bedragen nog kan betalen staat op de tweede plek al denk ik dat het helemaal niet verkeerd is dat mensen nog eens wat extra nadenken wat er allemaal bij komt kijken als iemand (je partner/kostwinner) overlijdt.

En wat 'normaal' is? Geen idee, ik kan alleen uit mijn eigen ervaring en belevenis spreken en die is over het algemeen wat DL nu betreft niet zo heel positief nee.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:29:31 #173
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_103226201
Sowieso gecondoleerd Bianca.

Even voor mijn idee: is het normaal dat er bij overlijden een rouwadvertentie wordt geplaatst? Ik zou dat zelf niet willen namelijk. Hoe zou daar dan mee omgegaan worden?

[edit]
Wat ik bedoel is, nemen ze dan wel genoegen met een overlijdensakte?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:30:30 #174
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_103226220
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:29 schreef Worteltjestaart het volgende:
Sowieso gecondoleerd Bianca.

Even voor mijn idee: is het normaal dat er bij overlijden een rouwadvertentie wordt geplaatst? Ik zou dat zelf niet willen namelijk. Hoe zou daar dan mee omgegaan worden?
Dan kruis je 'nee' aan en is het ook goed.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_103226232
offtopic/

En om nog even over op de belastingdienst terug te komen: daar kreeg ik een paar weken na overlijden al een persoonlijke brief van (een medewerker) om me te condoleren, en waarin ze me uit legde wat er allemaal stond te gebeuren en waar ik rekening mee moest houden en dat ik op die en die dagen en tijdstippen bij hem terecht kon voor hulp en vragen.

PLUIM voor de belastingdienst in deze.

/offtopic
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_103226282
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:29 schreef Worteltjestaart het volgende:
Sowieso gecondoleerd Bianca.

Even voor mijn idee: is het normaal dat er bij overlijden een rouwadvertentie wordt geplaatst? Ik zou dat zelf niet willen namelijk. Hoe zou daar dan mee omgegaan worden?

[edit]
Wat ik bedoel is, nemen ze dan wel genoegen met een overlijdensakte?
Dankjewel en dat zal toch wel? Maar blijkbaar is het belangrijk genoeg om te vragen in de vragenlijst van 6 (!) vragen.

En nee hoor, heel veel mensen plaatsen geen advertentie, ik heb daar lokaal voor gekozen omdat mijn man is opgegroeid in Vlaardingen en daar gewerkt heeft en in Schiedam omdat we daar ook gewoond hebben en zijn hobby zich daar afspeelde.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_103229587
Vragenlijst ingevuld en verstuurd met kopietjes advertenties: er nog bij vermeld dat ik nog steeds graag wil weten waar de advertenties goed voor zijn.

Ik verwacht ook nog wel een reactie behalve dan het 'jongetje' wat me vanmorgen heeft gebeld n.a.v. het telefoontje vrijdag. Wanneer er nog iets volgt zal ik niet nalaten dat hier te posten.

Ik denk dat ik wel kan concluderen dat het bedoelt is om mensen die aanspraak maken op hun verzekering te kunnen 'pakken' op hiaten in hun verhaal maar eerlijk gezegd word ik daar toch een beetje misselijk van (ook omdat het me persoonlijk raakt natuurlijk). Het bevreemd me ook dat er om de advertentie(s) wordt gevraagd en niet om de rouwkaart. Hadden ze maar een briefje bijgevoegd WAAROM dit soort vragen worden gesteld en niet alleen ... 'Voor een correcte afhandeling van de claim van de levensverzekering met nr. zusenzo hebben wij aanvullende informatie nodig daarom treft u een vragenlijst aan. Wilt u het formulier invullen en ondertekenen'.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:32:19 #178
43556 miss_dynastie
pi_103229755
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:27 schreef bianca en michael het volgende:
'Ja, dat zei ik ook al tegen ze maar dit is extra bewijs'
En dat is en blijft flauwekul. Iedereen kan een advertentie zetten in de krant.....
Maar helemaal bizar vind ik dat je nog steeds moet betalen. Na ontvangst van de overlijdensakte hadden ze direct de AI moeten stopzetten!
  Admin dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:34:29 #179
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_103229834
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:27 schreef bianca en michael het volgende:
Inmiddels ben ik gebeld door de jongeman die ik vrijdag ook aan de lijn kreeg:

'U had mij gebeld met de vraag over de overlijdensadvertentie, ik heb het nagevraagd bij de afdeling medische dienst en die zeggen dat extra bewijs van overlijden is.'

'Ik zou toch denken dat de akte van overlijden HET bewijs van overlijden is'

'Ja, dat zei ik ook al tegen ze maar dit is extra bewijs'

Ik heb gezegd dat ik het maar een vreemd verhaal vind maar dat hij me vast op dit moment ook niet meer kan vertellen. Toen wenste hij me nog een fijne dag en succes met de afhandeling en dat was het dan.

En het vergelijk met het geboortekaartje (dat dit hetzelfde is maar dit de zwarte variant er van) is natuurlijk niet zo, ze vragen niet om de rouwkaart maar om de advertentie(s).

En Tha_Duck ik reageer over het algemeen op mensen die me condoleren, is wel zo netjes en ook prettig als mensen met je meeleven.

En over 'eens' of 'oneens' zijn, ik ben gewoon op zoek naar de reden van de vraagstelling! Dat ik vind dat het traag gaat en dat ik blij ben dat ik de teveel geïnde bedragen nog kan betalen staat op de tweede plek al denk ik dat het helemaal niet verkeerd is dat mensen nog eens wat extra nadenken wat er allemaal bij komt kijken als iemand (je partner/kostwinner) overlijdt.

En wat 'normaal' is? Geen idee, ik kan alleen uit mijn eigen ervaring en belevenis spreken en die is over het algemeen wat DL nu betreft niet zo heel positief nee.
Webcare werkt nog niet optimaal dus...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_103229901
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:34 schreef yvonne het volgende:

[..]

Webcare werkt nog niet optimaal dus...
het is sowieso aardig knullig dat hun reactie bestaat uit een copy/paste van een standaard verhaaltje met daarin het verzoek hun te mailen voor de verdere afhandeling. (als in: buiten het forum om). Dat vind ik sowieso een beetje schimmig bij iets dergelijks.
pi_103230007
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:34 schreef yvonne het volgende:

[..]

Webcare werkt nog niet optimaal dus...
Ik zit eigenlijk ook te wachten tot ze zich hier komen melden..
  Admin dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:41:36 #182
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_103230065
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:39 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik zit eigenlijk ook te wachten tot ze zich hier komen melden..
Heeft zich al gemeld, maar de afhandeling zuigt, wederom hetzelfde van niets wetende knulletje aan de foon.
Dát is niet wat webcare is en hoort te doen.
Webcare is iig geen stagiar een hele dag op je bedrijfsnaam laten checken..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:43:43 #183
43556 miss_dynastie
pi_103230147
Soms heb ik de indruk dat bedrijven met 'webcare' 'damage control' bedoelen, maar zelfs daar zijn ze vrij slecht in, als ze het zo doen.
pi_103230255
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:41 schreef yvonne het volgende:
Webcare is iig geen stagiar een hele dag op je bedrijfsnaam laten checken..
Dat zou ook uiterst dom zijn als je dat zo zou laten doen ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:43 schreef miss_dynastie het volgende:
Soms heb ik de indruk dat bedrijven met 'webcare' 'damage control' bedoelen, maar zelfs daar zijn ze vrij slecht in, als ze het zo doen.
Dat is het gewoon ook hoor. Damage control.
pi_103230291
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is dan ook geen graadmeter. Het is een extra manier om controle uit te voeren. Kijk svp hier naar zonder emotionele bril, ook al is het een beladen onderwerp.
JIj werkt zeker bij een verzekeraar dat je dit een normale manier van zaken doen vindt. Die verzekeraar gaat zelf maar dingen uitzoeken ipv de nabestaanden op zulke manieren te confronteren hiermee.
pi_103230472
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:41 schreef yvonne het volgende:

[..]

Heeft zich al gemeld, maar de afhandeling zuigt, wederom hetzelfde van niets wetende knulletje aan de foon.
Dát is niet wat webcare is en hoort te doen.
Webcare is iig geen stagiar een hele dag op je bedrijfsnaam laten checken..
Oh, sorry, dat heb ik gemist.

Maar inderdaad, zo heeft webcare weinig tot geen nut.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:48:58 #187
62913 Blik
The one and Only!
pi_103234408
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:34 schreef yvonne het volgende:

[..]

Webcare werkt nog niet optimaal dus...
damage control dus, niks klantvriendelijk handelen

gemiste kans
pi_103241010
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:12 schreef Northside het volgende:
Ik ben benieuwd wat ze je gaan vertellen. Ik denk dat je niet verder komt dan dingen als 'standaard procedure mevrouw' en 'ik maak de regels ook niet mevrouw'.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:27 schreef bianca en michael het volgende:
'U had mij gebeld met de vraag over de overlijdensadvertentie, ik heb het nagevraagd bij de afdeling medische dienst en die zeggen dat extra bewijs van overlijden is.'

'Ik zou toch denken dat de akte van overlijden HET bewijs van overlijden is'

'Ja, dat zei ik ook al tegen ze maar dit is extra bewijs'
Ja, ik generaliseer.
pi_103241041
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:48 schreef Basp1 het volgende:
JIj werkt zeker bij een verzekeraar dat je dit een normale manier van zaken doen vindt. Die verzekeraar gaat zelf maar dingen uitzoeken ipv de nabestaanden op zulke manieren te confronteren hiermee.
Kan, als je wil dat de procedure nog een paar maanden langer duurt...
Ja, ik generaliseer.
pi_103241249
Bianca, allereerst mijn medeleven met het overlijden van je man en de hoop dat jij zijn overlijden mag kunnen verwerken op jouw manier :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
On topic, en dat een beetje naar én totaal niet van toepassing op jouw Michael maar in antwoord op de vraag: Sommige verzekeringsmaatschappijen vragen naar een advertentie omdat in sommige advertenties in tegenstelling tot rapportage van huisartsen een duidelijke vermelding staat mbt zelfdoding. Iedereen kent de adv. in kranten van betrokkenen en vrienden waarbij duidelijk wordt aangegeven dat het om zelfdoding gaat. Aangezien sommige verzekeringsmaatschappijen zelfdoding uitsluiten voor uitkering is dat de reden waarom ze vragen om zulks.
Het is echt te erg voor woorden maar die maatschappijen dienen enkel hun eigen doel (en dan ga ik lelijke dingen zeggen |:( )

Dus wellicht spreek ik voor mijn beurt maar ik herken de vraag vd verz.mij. en heb daar deze uitleg voor gekregen.
Het ga je goed Bianca, hou je sterk en je hebt alle recht je af te vragen waarom iemand ook maar iets vraagt wat krom is/lijkt.
:*
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:09:31 #191
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_103242419
Gecondoleer Bianca. Ik vind ook dat ze traag zijn met het afhandelen. Ja, die vragenlijst schiet ook niet echt op. Maar ik kan wel begrijpen dat als er een advertentie in de krant stond, ze daar een kopie van willen hebben.
Veel sterkte.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:13:40 #192
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_103242566
Bianca. Bij overlijden van M. MOest ik ook kopie rouwadvertentie en rouwkaart etc. Opsturen mits aanwezig dat was niet bij DL trouwens.
Ik moet zeggen dat ik er nooit zo bij stil gestaan heb dat het raar is ..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_103243571
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:09 schreef jcdragon het volgende:
Maar ik kan wel begrijpen dat als er een advertentie in de krant stond, ze daar een kopie van willen hebben.

Ik niet. Ik snap dat absoluut niet. Dus leg uit ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:59:16 #194
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_103244377
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:40 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik niet. Ik snap dat absoluut niet. Dus leg uit ;)
Ze willen alle mogelijke relevante informatie verzamelen voor hun dossier/onderzoek.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_103244648
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:59 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Ze willen alle mogelijke relevante informatie verzamelen voor hun dossier/onderzoek.
En wat is er relevant aan een advertentie? Iedereen kan die plaatsen hoor. Heb je geen bewijs van overlijden voor hoeven overhandigen.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_103245488
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:04 schreef Messina het volgende:

[..]

En wat is er relevant aan een advertentie? Iedereen kan die plaatsen hoor. Heb je geen bewijs van overlijden voor hoeven overhandigen.
Het idee zal wel zijn dat je naasten ook zo'n advertentie lezen en er vast een ophef ontstaat als er een rouwadvertentie in de krant staat waarin een ongeluk vermeld staat terwijl het zelfmoord was oid (ik kan me even geen ander voorbeeld voorstellen waarin je gaat frauderen, doen alsof je dood bent om zo verzekeringsgeld in handen te krijgen lijkt me wel heel bizar en dom..)
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:35:11 #197
335452 cricket
cricket from space
pi_103246286
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:04 schreef Messina het volgende:

[..]

En wat is er relevant aan een advertentie? Iedereen kan die plaatsen hoor. Heb je geen bewijs van overlijden voor hoeven overhandigen.
Je kunt het ook andersom zien. Advertentie bestaat en gegevens in de advertentie komen overeen met de verklaring: in de meeste gevallen zal dan gelden; prima, dossier is klaar.
Er is geen advertentie: dan moet er wat nauwkeuriger naar het dossier gekeken worden. Als alternatief voor de advertentie kunnen ze ook een heleboel andere dingen gaan vragen, dingen die wel persoonlijk zijn.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:37:23 #198
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_103246404
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:04 schreef Messina het volgende:

[..]

En wat is er relevant aan een advertentie? Iedereen kan die plaatsen hoor. Heb je geen bewijs van overlijden voor hoeven overhandigen.
Meestal wordt er een advertentie geplaatst als iemand overlijdt. Voor hun dossier zou het dan compleet zijn. Het zou me niet verbazen als ze een checklist hebben. Ben het verder eens met de bovenstaande posts.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_103257363
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:27 schreef bianca en michael het volgende:
Inmiddels ben ik gebeld door de jongeman die ik vrijdag ook aan de lijn kreeg:

'U had mij gebeld met de vraag over de overlijdensadvertentie, ik heb het nagevraagd bij de afdeling medische dienst en die zeggen dat extra bewijs van overlijden is.'

'Ik zou toch denken dat de akte van overlijden HET bewijs van overlijden is'

'Ja, dat zei ik ook al tegen ze maar dit is extra bewijs'
Wat een bizar standpunt van DL. Wat is de toegevoegde waarde van 'extra' bewijs? Iets is bewezen of het is het niet. Dat is een vrij binair verhaal. En de akte lijkt me inderdaad afdoende bewijs (en dat vindt DL dus ook).

Ik vind dat je dan, zeker gezien de situatie, behoorlijk schandalig wordt behandeld met zon stompzinnig antwoord als "het is extra bewijs". Willen ze soms ook nog een kopie van het condoleanceregister? Een verklaring van de uitvaartverzorger die bevestigt dat de uitvaart heeft plaatsgevonden?

Hallo mensen van DL Webcare: dood is dood en een akte is sluitend bewijs. Geef dat ns even door aan die autistische afdeling van jullie.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_103257725
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:25 schreef Argento het volgende:
Hallo mensen van DL Webcare: dood is dood en een akte is sluitend bewijs. Geef dat ns even door aan die autistische afdeling van jullie.
Dat is dan ook niet het punt, daar twijfelt niemand aan. De vraag is of er aan de gestelde voorwaarden voor uitkering is voldaan, daar richt het onderzoek zich op.
Ja, ik generaliseer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')