Het is toch wat hè?!quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Net als een kopie van een krantenartikel over een ongeluk...
Ik denk dat een akte van overlijden toch meer waarde heeft dan een advertentie in de krant of een bericht over een eventueel ongeluk.quote:
Dat helaas.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:11 schreef flappy het volgende:
Je bent de dupe van het feit dat er zieke geesten zijn die de verzekering proberen te misbruiken om een extra centje te verdienen.
Het geeft niet dat er 'onderzoek' wordt gedaan (al vind ik het ernstig laat) maar wat heeft die advertentie er nou mee te maken???quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:11 schreef flappy het volgende:
Je bent de dupe van het feit dat er zieke geesten zijn die de verzekering proberen te misbruiken om een extra centje te verdienen.
En een kopie (!) van een overlijdensadvertentie uit de krant kunnen we allemaal niet net zo maken als we willen? Lijkt me niet echt een waterdicht controledingetje wel?quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:13 schreef bug_me_not2 het volgende:
Is een manier om fraude te ontdekken. Als jij stelt dat hij is overleden door een ongeluk, en in de advertentie wordt er ineens gesproken over een langdurig ziekbed dan zullen er wel wat alarmbellen afgaan...
Dat lijkt me ook.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik denk dat een akte van overlijden toch meer waarde heeft dan een advertentie in de krant of een bericht over een eventueel ongeluk.
Lijkt mij ook, doe lekker navraag bij de huisarts (als dat mag dat weet ik niet).quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik denk dat een akte van overlijden toch meer waarde heeft dan een advertentie in de krant of een bericht over een eventueel ongeluk.
Waar beweer ik dat dan?quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:15 schreef bianca en michael het volgende:
Lijkt me niet echt een waterdicht controledingetje wel?
Yep, ik verzin het niet!quote:
Wat een onzin! Het tegenwoordig helemaal niet meer zo heel gebruikelijk dat er een advertentie geplaatst wordt, dus om dat als graadmeter aan te houden lijkt me echt heel ver gezocht.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:18 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat dan?
Het punt is dat het hun wel meer aanknopingspuntje geeft in het onderzoek. Ze kunnen dan bijv. zien in welke krant en wanneer dat gepubliceerd is. Als dan blijkt dat er op die dag helemaal geen, of een advertentie met een andere tekst stond dan geeft dat natuurlijk al weer een extra signaal dat naar fraude wijst...
(niet dat ik het nu met de handelswijze van deze verzekeraar eens bent, maar ik snap wel wat het achterliggende idee is)
Neequote:Op maandag 17 oktober 2011 13:18 schreef bianca en michael het volgende:
Ik stel me toch niet aan hè, dat ik hier even principieel over doe?
Laat ze het je maar goed uitleggen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:18 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Yep, ik verzin het niet!
Nee welnee, totaal niet!quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:18 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Yep, ik verzin het niet!
Ik denk dat ze nog wel veel meer onderzoeken zonder dat jij en ik dat weten. Who knows, misschien achterhalen ze de digitale versie van de krant wel en controleren ze dat.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:15 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
En een kopie (!) van een overlijdensadvertentie uit de krant kunnen we allemaal niet net zo maken als we willen? Lijkt me niet echt een waterdicht controledingetje wel?
Als ik een kopietje maak van enkel de advertenties kun je echt niet zien in welke krant dat stond!quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:18 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat dan?
Het punt is dat het hun wel meer aanknopingspuntje geeft in het onderzoek. Ze kunnen dan bijv. zien in welke krant en wanneer dat gepubliceerd is. Als dan blijkt dat er op die dag helemaal geen, of een advertentie met een andere tekst stond dan geeft dat natuurlijk al weer een extra signaal dat naar fraude wijst...
(niet dat ik het nu met de handelswijze van deze verzekeraar eens bent, maar ik snap wel wat het achterliggende idee is)
Ja, maar dan nog... Ze heeft de akte van overlijden al opgestuurd.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nog wel veel meer onderzoeken zonder dat jij en ik dat weten. Who knows, misschien achterhalen ze de digitale versie van de krant wel en controleren ze dat.
Het is dan ook geen graadmeter. Het is een extra manier om controle uit te voeren. Kijk svp hier naar zonder emotionele bril, ook al is het een beladen onderwerp.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat een onzin! Het tegenwoordig helemaal niet meer zo heel gebruikelijk dat er een advertentie geplaatst wordt, dus om dat als graadmeter aan te houden lijkt me echt heel ver gezocht.
Nee hoor. Wel eens een politeverhoor mee gemaakt? Je laat iemand zo veel mogelijk vertellen en zo veel mogelijk beweren en dat ga je allemaal vastleggen en laten bevestigen door de verdachte. Als iemand liegt dan zal die persoon steeds meer moeten liegen om zijn betoog geloofwaardig te houden en meer moeten liegen om andere leugens verborgen te houden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een onzin! Het tegenwoordig helemaal niet meer zo heel gebruikelijk dat er een advertentie geplaatst wordt, dus om dat als graadmeter aan te houden lijkt me echt heel ver gezocht.
LARIEquote:Op maandag 17 oktober 2011 13:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is dan ook geen graadmeter. Het is een extra manier om controle uit te voeren. Kijk svp hier naar zonder emotionele bril, ook al is het een beladen onderwerp.
Een arts kan in het 'complot' zitten, sorry om het zo te zeggen. Daarnaast is een onderzoek als deze, zeker in het geval van vroegtijdig overlijden (dat wil zeggen voor de uitgerekende sterftedatum in de tabel), altijd zeer grondig en gebaseerd op verschillende bronnen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog... Ze heeft de akte van overlijden al opgestuurd.
Het enige echt rechtsgeldige document dat het overlijden van iemand documenteert.
Het enige document dat door de arts die de dood geconstateert heeft afgegeven is.
Waarom dan idd die arts niet bellen ter verficatie als er twijfels zijn.
Ik kijk hierna zonder de emotionele bril, maar met de bril van iemand die de uitvaartopleiding gedaan heeftquote:Op maandag 17 oktober 2011 13:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is dan ook geen graadmeter. Het is een extra manier om controle uit te voeren. Kijk svp hier naar zonder emotionele bril, ook al is het een beladen onderwerp.
Een akte van overlijden is en blijft slechts 1 document waar een onderzoek weinig tot geen houvast aan bied, ook al is het een 'rechtsgeldig' doch fraudegevoelig document.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:23 schreef gargamel het volgende:
[..]
LARIE
e akte van overlijden is immers al opgestuurd. Een advertentie voegt niet toe.
Het gaat dus ws. niet om het verifiëren of iemand inderdaad dood is, maar om vaststellen/verifiëren van de doodsoorzaak.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik kijk hierna zonder de emotionele bril, maar met de bril van iemand die de uitvaartopleiding gedaan heeften die het echt kolder vind omdat er zoveel andere manieren zijn om het overlijden te verifiëren. De arts die de dood constateerde, de gemeentelijke basisadminsitratie etc. etc.
Ik ben dan ook echt oprecht nieuwsgierig naar het antwoord van Delta Lloyd!
quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een arts kan in het 'complot' zitten, sorry om het zo te zeggen. Daarnaast is een onderzoek als deze, zeker in het geval van vroegtijdig overlijden (dat wil zeggen voor de uitgerekende sterftedatum in de tabel), altijd zeer grondig en gebaseerd op verschillende bronnen.
Delta Lloyd zal hier weinig tot geen inhoudelijk commentaar op geven. Ze zullen sowieso hun proces niet prijs gaan geven.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik kijk hierna zonder de emotionele bril, maar met de bril van iemand die de uitvaartopleiding gedaan heeften die het echt kolder vind omdat er zoveel andere manieren zijn om het overlijden te verifiëren. De arts die de dood constateerde, de gemeentelijke basisadminsitratie etc. etc.
Ik ben dan ook echt oprecht nieuwsgierig naar het antwoord van Delta Lloyd!
Wie zegt dat de rouwadvertentie doorslaggevend is? Het is een stukje van de puzzel. Lezen BE, lezen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:24 schreef Brighteyes het volgende:
Maar dat staat ook op de akte en niet in een advertentie over het algemeen.
[..]De verklaring van een arts is niet doorslaggevend, maar een eventuele rouwadvertentie wel?
En als die er nou niet is? Het lichaam opgraven? (Sorry Bianca.)
BE geeft nietquote:Op maandag 17 oktober 2011 13:24 schreef Brighteyes het volgende:
Maar dat staat ook op de akte en niet in een advertentie over het algemeen.
[..]De verklaring van een arts is niet doorslaggevend, maar een eventuele rouwadvertentie wel?
En als die er nou niet is? Het lichaam opgraven? (Sorry Bianca.)
Ja ok, maar dan nog...quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:22 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Nee hoor. Wel eens een politeverhoor mee gemaakt? Je laat iemand zo veel mogelijk vertellen en zo veel mogelijk beweren en dat ga je allemaal vastleggen en laten bevestigen door de verdachte. Als iemand liegt dan zal die persoon steeds meer moeten liegen om zijn betoog geloofwaardig te houden en meer moeten liegen om andere leugens verborgen te houden.
Grote kans dat je in z'n verhaal fouten gaat ontdekken, plus dat je veel meer materiaal hebt om te controleren. Je verstrikt iemand als het ware in zijn eigen web aan leugens...
Zou je nou niet gewoon het telefoontje van Delta Lloyd afwachten?quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:25 schreef bianca en michael het volgende:
Ik MOET nu even weg, maar als ik weer thuis ben zal ik ook een paar van de rouwadvertenties plaatsen, kijken wat daar nou voor info (voor jullie) uit te halen valt.
Omdat dat niet mag. Medisch beroepsgeheim blijft bestaan na overlijden en een echtgenoot kan niet na overlijden inzage krijgen in medisch dossier of derden toestemming geven dat in te zien.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Waarom dan idd die arts niet bellen ter verficatie als er twijfels zijn.
Ik wil niet grof overkomen, maar geloof me als ik zeg dat Delta Lloyd ook de mogelijkheid onderzoekt of het hier gaat om een moordscenario.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:26 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
BE geeft niet, maar de urn staat hier thuis (maar as zou ook al lang verstrooid kunnen zijn).
Ook dat en dat antwoord zal ik hier uiteraard ook meteen met jullie delen. Maar behalve dat het mij -uiteraard- emotioneel raakt vind ik het ook een interessante casus en vind ik ook dat dit best wel in de openheid mag. Ik heb niets te verbergen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zou je nou niet gewoon het telefoontje van Delta Lloyd afwachten?
Dalijk word ik nog gearresteerd!quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik wil niet grof overkomen, maar geloof me als ik zeg dat Delta Lloyd ook de mogelijkheid onderzoekt of het hier gaat om een moordscenario.
Een overlijdensadvertentie is dan idd wel een prima bewijsstuk om aan te tonen dat het hier geen moord betrof! Of een ongeluk,, of een blikseminslag of een langdurig ziekbed.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik wil niet grof overkomen, maar geloof me als ik zeg dat Delta Lloyd ook de mogelijkheid onderzoekt of het hier gaat om een moordscenario.
Volgens mij is de overlijdensakte wel het enige officiële document dat je nodig hebt om aan te tonen dat iemand overleden is.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een akte van overlijden is en blijft slechts 1 document waar een onderzoek weinig tot geen houvast aan bied, ook al is het een 'rechtsgeldig' doch fraudegevoelig document.
Dit onderzoek is redelijk standaard. Een verzekeraar hoort natuurlijk met een kritisch oog naar elke claim te kijken.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:35 schreef lezzer het volgende:
[..]
Volgens mij is de overlijdensakte wel het enige officiële document dat je nodig hebt om aan te tonen dat iemand overleden is.
Helaas komt het veel voor dat dit mis gaat bij verzekeringsmaatschappijen.
Ik kreeg ooit (destijds werkzaam bij één van de grote 3) een pakket met nota's en een briefje er op "ik stuur u nu voor de 4e keer een kopie van de overlijdensakte van mijn vader...".
Ik begrijp eigenlijk helemaal niet waarom er een onderzoek moet plaats vinden. Wat is de aanleiding daarvoor?
Als er onderzoek gedaan moet worden hoef jij toch niet zelf het materiaal aan te leveren?
Eén keer de naam van je man op google in tikken levert waarschijnlijk wel dergelijk "bewijs" van overlijden op.
Heeft er niet iemand een stomme verspreking gedaan? Advertentie ipv akte?
Het punt is niet dát hij overleden is, maar hoe. Als dit bijvoorbeeld aan een chronische aandoening is, die hij heeft verzwegen in de acceptatieprocedure, is dat een goede reden om niet uit te keren.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:35 schreef lezzer het volgende:
Ik begrijp eigenlijk helemaal niet waarom er een onderzoek moet plaats vinden. Wat is de aanleiding daarvoor?
Als er onderzoek gedaan moet worden hoef jij toch niet zelf het materiaal aan te leveren?
Eén keer de naam van je man op google in tikken levert waarschijnlijk wel dergelijk "bewijs" van overlijden op.
Nee, want meneer vrijdag zei letterlijk: 'Hebben er wel advertenties in de krant gestaan?'quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:35 schreef lezzer het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan? Nee. Beetje jammer dat je dit niet kan lezen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Een overlijdensadvertentie is dan idd wel een prima bewijsstuk om aan te tonen dat het hier geen moord betrof! Of een ongeluk,, of een blikseminslag of een langdurig ziekbed.
een overlijdensadvertentie zegt NIETS. Alleen dat je wellicht dood bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |