abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103186443
Mijn man ik hebben onze hypotheek en daaraan gekoppelde levensverzekering bij Delta Lloyd lopen afgesloten in 2007.

In maart 2010 wordt mijn man ziek (toen 36 jaar oud) blijkt darmkanker te zijn en afgelopen juli is hij overleden.

Een week na de uitvaart heb ik telefonisch contact gezocht met Delta Lloyd om het overlijden te melden, dit hadden ze toen ook al doorgekregen van de gemeente maar of ik toch even de akte van overlijden wilde mailen, dus gedaan. Na 6 weken nog niks gehoord dus maar eens gebeld, ze waren ermee bezig maar of ik de akte toch ook nog maar even op wilde sturen. Dus ook gedaan. En toen hoorde ik steeds maar niks en elke maand bleef (blijft) het 'oude' rentebedrag + de levensverzekering maar afgeschreven worden (bij elkaar zo'n 1000 euro teveel per maand) maar dat zou ik als alles verwerkt is netjes weer terug gestort krijgen. Ik kan het gelukkig nog betalen/voorschieten.

Kriig ik vrijdag een brief waarin ze condoleren met het overlijden van mijn man met bijgevoegde vragenlijst:

Nu vind ik het rijkelijk laat voor zo'n vragenlijst maar oké, ik begrijp dat als er een jong iemand overlijdt en aan de partner/hypotheekschuld een bergje geld moet worden uitgekeerd ze even een onderzoek gaan instellen of diegene niet al ziek was ten tijde van afsluiten verzekering etc. Dat begrijp ik wel maar wat heeft de vraag 'Is er (een kopie van) een overlijdensadvertentie aanwezig' en in HEMELSNAAM mee te maken?

Dus ik heb meteen gebeld en kreeg daar iemand aan de lijn die hoorbaar het schaamrood naar de kaken steeg maar die me geen antwoord kon geven op mijn vraag en de afdeling die er over gaat kon hij niet bereiken. Ik zou maandagochtend terug gebeld worden. En dus ben ik niet gebeld en heb ik om 12.15 uur zelf maar even gebeld maar nee helaas de afdeling is wegens hoge werkdruk alleen tussen 10 en 12 bereikbaar, of ik het morgen weer even wilde proberen als ik nog niet terug gebeld was want ook deze meneer kon geen antwoord geven op mijn vraag.

Enig idee wat er aan deze vraag ten grondslag kan liggen? Het irriteert me in ieder geval mateloos.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  PR/Manusje van alles maandag 17 oktober 2011 @ 13:09:59 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103186863
Net als een kopie van een krantenartikel over een ongeluk... :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_103186933
Je bent de dupe van het feit dat er zieke geesten zijn die de verzekering proberen te misbruiken om een extra centje te verdienen.
pi_103186946
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Net als een kopie van een krantenartikel over een ongeluk... :')
Het is toch wat hè?!
  PR/Manusje van alles maandag 17 oktober 2011 @ 13:13:13 #5
Toezicht is gezond!
pi_103187008
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:11 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Het is toch wat hè?!
Ik denk dat een akte van overlijden toch meer waarde heeft dan een advertentie in de krant of een bericht over een eventueel ongeluk. :{
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_103187016
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:11 schreef flappy het volgende:
Je bent de dupe van het feit dat er zieke geesten zijn die de verzekering proberen te misbruiken om een extra centje te verdienen.
Dat helaas.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:13:34 #7
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_103187021
Is een manier om fraude te ontdekken. Als jij stelt dat hij is overleden door een ongeluk, en in de advertentie wordt er ineens gesproken over een langdurig ziekbed dan zullen er wel wat alarmbellen afgaan...

Mensen zullen waarschijnlijk eerder 'creatief zijn met de waarheid' in een verklaring naar een verzekeraar dan in een overlijdensadvertentie van hun geliefde...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_103187058
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:11 schreef flappy het volgende:
Het geeft niet dat er 'onderzoek' wordt gedaan (al vind ik het ernstig laat) maar wat heeft die advertentie er nou mee te maken???

Vraagt die dodo vrijdag ook nog of er wel een advertentie was dus ik heb gezegd dat mijn man 38 was en een goede functie bij een groot bedrijf had en dat dus de krant half vol stond met advertenties maar dat ik toch echt niet begrijp wat zij daarmee te maken hebben!

half vol was lichtelijk overdreven
pi_103187101
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:13 schreef bug_me_not2 het volgende:
Is een manier om fraude te ontdekken. Als jij stelt dat hij is overleden door een ongeluk, en in de advertentie wordt er ineens gesproken over een langdurig ziekbed dan zullen er wel wat alarmbellen afgaan...
En een kopie (!) van een overlijdensadvertentie uit de krant kunnen we allemaal niet net zo maken als we willen? Lijkt me niet echt een waterdicht controledingetje wel?
pi_103187123
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ik denk dat een akte van overlijden toch meer waarde heeft dan een advertentie in de krant of een bericht over een eventueel ongeluk. :{
Dat lijkt me ook.

Ik bedoel die kerel is dood en dat weten zij ook. Daar doet een krantenknipsel niets aan af.

:{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103187127
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Lijkt mij ook, doe lekker navraag bij de huisarts (als dat mag dat weet ik niet).
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:17:21 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103187152
Srsly!? Wat een idiote vraag! :D :?
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:18:16 #13
175669 bug_me_not2
pi_103187182
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:15 schreef bianca en michael het volgende:
Lijkt me niet echt een waterdicht controledingetje wel?
Waar beweer ik dat dan?

Het punt is dat het hun wel meer aanknopingspuntje geeft in het onderzoek. Ze kunnen dan bijv. zien in welke krant en wanneer dat gepubliceerd is. Als dan blijkt dat er op die dag helemaal geen, of een advertentie met een andere tekst stond dan geeft dat natuurlijk al weer een extra signaal dat naar fraude wijst...

(niet dat ik het nu met de handelswijze van deze verzekeraar eens bent, maar ik snap wel wat het achterliggende idee is)
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_103187202
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:17 schreef Brighteyes het volgende:
Srsly!? Wat een idiote vraag! :D :?
Yep, ik verzin het niet!

Ik stel me toch niet aan hè, dat ik hier even principieel over doe?
pi_103187224
Schandalig dit.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:19:07 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103187225
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:18 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Waar beweer ik dat dan?

Het punt is dat het hun wel meer aanknopingspuntje geeft in het onderzoek. Ze kunnen dan bijv. zien in welke krant en wanneer dat gepubliceerd is. Als dan blijkt dat er op die dag helemaal geen, of een advertentie met een andere tekst stond dan geeft dat natuurlijk al weer een extra signaal dat naar fraude wijst...

(niet dat ik het nu met de handelswijze van deze verzekeraar eens bent, maar ik snap wel wat het achterliggende idee is)
Wat een onzin! Het tegenwoordig helemaal niet meer zo heel gebruikelijk dat er een advertentie geplaatst wordt, dus om dat als graadmeter aan te houden lijkt me echt heel ver gezocht.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:19:24 #17
175669 bug_me_not2
pi_103187235
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:18 schreef bianca en michael het volgende:
Nee
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:19:32 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103187240
quote:

[..]

Yep, ik verzin het niet!

Laat ze het je maar goed uitleggen.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:19:37 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103187246
quote:

[..]

Yep, ik verzin het niet!

Nee welnee, totaal niet! :N
Ik vind het echt heel idioot en zou daar idd ook over bellen. Uit pure nieuwsgierigheid! :Y
pi_103187277
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:15 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

En een kopie (!) van een overlijdensadvertentie uit de krant kunnen we allemaal niet net zo maken als we willen? Lijkt me niet echt een waterdicht controledingetje wel?
Ik denk dat ze nog wel veel meer onderzoeken zonder dat jij en ik dat weten. Who knows, misschien achterhalen ze de digitale versie van de krant wel en controleren ze dat.
pi_103187327
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:18 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Waar beweer ik dat dan?

Als ik een kopietje maak van enkel de advertenties kun je echt niet zien in welke krant dat stond!

(En ik val je niet aan ik zeg alleen dat het MIJ geen waterdichtcontrolesysteem lijkt, maar idd als je ermee rommelt (en dan moeten zij dus de originele al hebben ofzo) is dat alweer een extra rood lampje wat gaat branden)
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:22:08 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103187338
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik denk dat ze nog wel veel meer onderzoeken zonder dat jij en ik dat weten. Who knows, misschien achterhalen ze de digitale versie van de krant wel en controleren ze dat.
Ja, maar dan nog... Ze heeft de akte van overlijden al opgestuurd.
Het enige echt rechtsgeldige document dat het overlijden van iemand documenteert.
Het enige document dat door de arts die de dood geconstateert heeft afgegeven is.

Waarom dan idd die arts niet bellen ter verficatie als er twijfels zijn. :?
pi_103187344
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wat een onzin! Het tegenwoordig helemaal niet meer zo heel gebruikelijk dat er een advertentie geplaatst wordt, dus om dat als graadmeter aan te houden lijkt me echt heel ver gezocht.
Het is dan ook geen graadmeter. Het is een extra manier om controle uit te voeren. Kijk svp hier naar zonder emotionele bril, ook al is het een beladen onderwerp.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:22:52 #24
175669 bug_me_not2
pi_103187366
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
Nee hoor. Wel eens een politeverhoor mee gemaakt? Je laat iemand zo veel mogelijk vertellen en zo veel mogelijk beweren en dat ga je allemaal vastleggen en laten bevestigen door de verdachte. Als iemand liegt dan zal die persoon steeds meer moeten liegen om zijn betoog geloofwaardig te houden en meer moeten liegen om andere leugens verborgen te houden.

Grote kans dat je in z'n verhaal fouten gaat ontdekken, plus dat je veel meer materiaal hebt om te controleren. Je verstrikt iemand als het ware in zijn eigen web aan leugens...
pi_103187377
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is dan ook geen graadmeter. Het is een extra manier om controle uit te voeren. Kijk svp hier naar zonder emotionele bril, ook al is het een beladen onderwerp.
LARIE
De akte van overlijden is immers al opgestuurd. Een advertentie voegt niets toe.
pi_103187393
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, maar dan nog... Ze heeft de akte van overlijden al opgestuurd.
Het enige echt rechtsgeldige document dat het overlijden van iemand documenteert.
Het enige document dat door de arts die de dood geconstateert heeft afgegeven is.

Een arts kan in het 'complot' zitten, sorry om het zo te zeggen. Daarnaast is een onderzoek als deze, zeker in het geval van vroegtijdig overlijden (dat wil zeggen voor de uitgerekende sterftedatum in de tabel), altijd zeer grondig en gebaseerd op verschillende bronnen.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:23:41 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103187403
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik kijk hierna zonder de emotionele bril, maar met de bril van iemand die de uitvaartopleiding gedaan heeft ;) en die het echt kolder vind omdat er zoveel andere manieren zijn om het overlijden te verifiëren. De arts die de dood constateerde, de gemeentelijke basisadminsitratie etc. etc.

Ik ben dan ook echt oprecht nieuwsgierig naar het antwoord van Delta Lloyd! :Y
pi_103187431
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:23 schreef gargamel het volgende:

[..]

LARIE
e akte van overlijden is immers al opgestuurd. Een advertentie voegt niet toe.
Een akte van overlijden is en blijft slechts 1 document waar een onderzoek weinig tot geen houvast aan bied, ook al is het een 'rechtsgeldig' doch fraudegevoelig document.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:24:49 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103187445
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik kijk hierna zonder de emotionele bril, maar met de bril van iemand die de uitvaartopleiding gedaan heeft ;) en die het echt kolder vind omdat er zoveel andere manieren zijn om het overlijden te verifiëren. De arts die de dood constateerde, de gemeentelijke basisadminsitratie etc. etc.

Het gaat dus ws. niet om het verifiëren of iemand inderdaad dood is, maar om vaststellen/verifiëren van de doodsoorzaak.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:24:57 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103187451
Maar dat staat ook op de akte en niet in een advertentie over het algemeen.

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een arts kan in het 'complot' zitten, sorry om het zo te zeggen. Daarnaast is een onderzoek als deze, zeker in het geval van vroegtijdig overlijden (dat wil zeggen voor de uitgerekende sterftedatum in de tabel), altijd zeer grondig en gebaseerd op verschillende bronnen.
:D De verklaring van een arts is niet doorslaggevend, maar een eventuele rouwadvertentie wel?
En als die er nou niet is? Het lichaam opgraven? (Sorry Bianca. :* )
pi_103187460
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Delta Lloyd zal hier weinig tot geen inhoudelijk commentaar op geven. Ze zullen sowieso hun proces niet prijs gaan geven.
pi_103187477
Ik MOET nu even weg, maar als ik weer thuis ben zal ik ook een paar van de rouwadvertenties plaatsen, kijken wat daar nou voor info (voor jullie) uit te halen valt.
pi_103187494
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:24 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:D De verklaring van een arts is niet doorslaggevend, maar een eventuele rouwadvertentie wel?
Wie zegt dat de rouwadvertentie doorslaggevend is? Het is een stukje van de puzzel. Lezen BE, lezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2011 13:26:16 ]
pi_103187531
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:24 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

BE geeft niet :), maar de urn staat hier thuis (maar as zou ook al lang verstrooid kunnen zijn).
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:27:04 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103187542
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:22 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Nee hoor. Wel eens een politeverhoor mee gemaakt? Je laat iemand zo veel mogelijk vertellen en zo veel mogelijk beweren en dat ga je allemaal vastleggen en laten bevestigen door de verdachte. Als iemand liegt dan zal die persoon steeds meer moeten liegen om zijn betoog geloofwaardig te houden en meer moeten liegen om andere leugens verborgen te houden.

Grote kans dat je in z'n verhaal fouten gaat ontdekken, plus dat je veel meer materiaal hebt om te controleren. Je verstrikt iemand als het ware in zijn eigen web aan leugens...
Ja ok, maar dan nog...
Ik vind het echt heel ver gezocht en dan ook nog als eerste, of tweede vraag op het formulier. Net alsof iemand dat last minute nog even bedacht. 'Oh ja, laten we ook nog even vragen...'

Sorry voor mijn felheid, maar ik vind het echt een idiote vraag. :@
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:27:48 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103187573
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:25 schreef bianca en michael het volgende:
Ik MOET nu even weg, maar als ik weer thuis ben zal ik ook een paar van de rouwadvertenties plaatsen, kijken wat daar nou voor info (voor jullie) uit te halen valt.
Zou je nou niet gewoon het telefoontje van Delta Lloyd afwachten?
pi_103187590
Wat ook leuk is is dat er voor de antwoorden één regeltje is vrijgemaakt op het formulier en mijn man door zeker 10 artsen is behandeld. Ik zal zorgen dat ze er allemaal opkomen.
pi_103187621
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]
Omdat dat niet mag. Medisch beroepsgeheim blijft bestaan na overlijden en een echtgenoot kan niet na overlijden inzage krijgen in medisch dossier of derden toestemming geven dat in te zien.
pi_103187630
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:26 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

BE geeft niet :), maar de urn staat hier thuis (maar as zou ook al lang verstrooid kunnen zijn).
Ik wil niet grof overkomen, maar geloof me als ik zeg dat Delta Lloyd ook de mogelijkheid onderzoekt of het hier gaat om een moordscenario.
pi_103187658
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zou je nou niet gewoon het telefoontje van Delta Lloyd afwachten?
Ook dat en dat antwoord zal ik hier uiteraard ook meteen met jullie delen. Maar behalve dat het mij -uiteraard- emotioneel raakt vind ik het ook een interessante casus en vind ik ook dat dit best wel in de openheid mag. Ik heb niets te verbergen.
pi_103187691
quote:
15s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik wil niet grof overkomen, maar geloof me als ik zeg dat Delta Lloyd ook de mogelijkheid onderzoekt of het hier gaat om een moordscenario.
Dalijk word ik nog gearresteerd!
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:31:06 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103187707
Nou ja ok, dan zal ik er wel naast zitten, want idd, een arts kan ook in het complot zitten (hoewel ik daar echt heeeeeeeeel erg mijn twijfels over heb) maar het is aan een arts om te beoordelen of er sprake is van een natuurlijke danwel onnatuurlijke doodsoorzaak. En pas als dat vast staat krijgt men een verlof tot begraven/cremeren.
  PR/Manusje van alles maandag 17 oktober 2011 @ 13:32:30 #43
Toezicht is gezond!
pi_103187772
quote:

[..]

Een overlijdensadvertentie is dan idd wel een prima bewijsstuk om aan te tonen dat het hier geen moord betrof! Of een ongeluk,, of een blikseminslag of een langdurig ziekbed.

een overlijdensadvertentie zegt NIETS. Alleen dat je wellicht dood bent.
pi_103187844
Het grote probleem is dat verzekeraars terecht niet in het medisch dossier mogen kijken. Ze moeten dus andere info verzamelen voor een afweging of ze deze casus verder gaan onderzoeken (dat kan met een speciale toetsingscommissie waar een onafhankelijk arts wél toegang krijgt tot het dossier). Ze proberen dus een pluis/niet-pluis-afweging te maken.
pi_103187875
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een akte van overlijden is en blijft slechts 1 document waar een onderzoek weinig tot geen houvast aan bied, ook al is het een 'rechtsgeldig' doch fraudegevoelig document.
Volgens mij is de overlijdensakte wel het enige officiële document dat je nodig hebt om aan te tonen dat iemand overleden is.
Helaas komt het veel voor dat dit mis gaat bij verzekeringsmaatschappijen.
Ik kreeg ooit (destijds werkzaam bij één van de grote 3) een pakket met nota's en een briefje er op "ik stuur u nu voor de 4e keer een kopie van de overlijdensakte van mijn vader...".

Ik begrijp eigenlijk helemaal niet waarom er een onderzoek moet plaats vinden. Wat is de aanleiding daarvoor?
Als er onderzoek gedaan moet worden hoef jij toch niet zelf het materiaal aan te leveren?
Eén keer de naam van je man op google in tikken levert waarschijnlijk wel dergelijk "bewijs" van overlijden op.
Heeft er niet iemand een stomme verspreking gedaan? Advertentie ipv akte?
pi_103187918
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:35 schreef lezzer het volgende:

[..]

Volgens mij is de overlijdensakte wel het enige officiële document dat je nodig hebt om aan te tonen dat iemand overleden is.
Helaas komt het veel voor dat dit mis gaat bij verzekeringsmaatschappijen.
Ik kreeg ooit (destijds werkzaam bij één van de grote 3) een pakket met nota's en een briefje er op "ik stuur u nu voor de 4e keer een kopie van de overlijdensakte van mijn vader...".

Ik begrijp eigenlijk helemaal niet waarom er een onderzoek moet plaats vinden. Wat is de aanleiding daarvoor?
Als er onderzoek gedaan moet worden hoef jij toch niet zelf het materiaal aan te leveren?
Eén keer de naam van je man op google in tikken levert waarschijnlijk wel dergelijk "bewijs" van overlijden op.
Dit onderzoek is redelijk standaard. Een verzekeraar hoort natuurlijk met een kritisch oog naar elke claim te kijken.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:36:11 #47
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_103187927
quote:
Het punt is niet dát hij overleden is, maar hoe. Als dit bijvoorbeeld aan een chronische aandoening is, die hij heeft verzwegen in de acceptatieprocedure, is dat een goede reden om niet uit te keren.

En ik ben er wel vrij zeker van dat ze in hun voorwaarden hebben gesteld dat ze zo'n onderzoek mogen uitvoeren.

Al blijft het natuurlijk erg naar om dat nu mee te maken.

Gecondoleerd overigens.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_103187961
quote:

[..]
Nee, want meneer vrijdag zei letterlijk: 'Hebben er wel advertenties in de krant gestaan?'

Enfin, ik ben over anderhalf uur weer terug!
pi_103187963
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Een overlijdensadvertentie is dan idd wel een prima bewijsstuk om aan te tonen dat het hier geen moord betrof! Of een ongeluk,, of een blikseminslag of een langdurig ziekbed.

een overlijdensadvertentie zegt NIETS. Alleen dat je wellicht dood bent.
Zeg ik dat dan? Nee. Beetje jammer dat je dit niet kan lezen.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:37:50 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103187995
Overigens staat er volgens mij op een akte van overlijden geen doodsoorzaak.
pi_103188001
Nou ja, iedere tikgeit bij een verzekeraar kan vast stellen wat iemand heeft bij het lezen van een nota van een arts die ingediend is.
Dat staat gewoon in hun systeem hoor...
  PR/Manusje van alles maandag 17 oktober 2011 @ 13:38:03 #52
Toezicht is gezond!
pi_103188009
quote:
13s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan? Nee. Beetje jammer dat je dit niet kan lezen.
Wat heb je er nou feitelijk aan? Wat kan je nou uit een krantenartikeltje halen? Nou?
pi_103188038
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:36 schreef eleusis het volgende:

[..]

Het punt is niet dát hij overleden is, maar hoe. Als dit bijvoorbeeld aan een chronische aandoening is, die hij heeft verzwegen in de acceptatieprocedure, is dat een goede reden om niet uit te keren.

En ik ben er wel vrij zeker van dat ze in hun voorwaarden hebben gesteld dat ze zo'n onderzoek mogen uitvoeren.

Gecondoleerd overigens.
Als ik TS haar verhaal goed begrijp is haar man idd overleden na een ziektebed.
pi_103188057
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:36 schreef eleusis het volgende:

[..]

Gecondoleerd overigens.
Dankjewel en voor mijn part gaan ze wel zijn hele medische dossier doorpluizen ik zal daar aan alle kanten medewerking aan verlenen zo nodig en binnen mijn macht want niets te verbergen.
pi_103188098
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als ik TS haar verhaal goed begrijp is haar man idd overleden na een ziektebed.
Yep darmkanker, geconstateerd in maart 2010. Nergens in de familie dus gewoon domme pech. (Dikke darmpech zoals Michael zelf zei).
pi_103188103
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:38 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Dankjewel en voor mijn part gaan ze wel zijn hele medische dossier doorpluizen ik zal daar aan alle kanten medewerking aan verlenen zo nodig en binnen mijn macht want niets te verbergen.
Ja, dat mogen ze sowieso niet. Jij mag namelijk ook niet het dossier van je man inzien.
pi_103188104
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Wat heb je er nou feitelijk aan? Wat kan je nou uit een krantenartikeltje halen? Nou?
Zoals al eerder gesteld; het is een stukje van de puzzel die een verzekeraar zo compleet mogelijk wil hebben voordat men overgaat op de uitkering van een fors geldbedrag. Waarom je mij daarop overigens aanvalt is mij een raadsel, aangezien je net mijn opmerking ook al totaal verkeerd plaatste.
pi_103188159
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:40 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Yep darmkanker, geconstateerd in maart 2010. Nergens in de familie dus gewoon domme pech. (Dikke darmpech zoals Michael zelf zei).
Gecondoleerd en ik vind het knap hoe je hiermee omgaat, en je boosheid jegens de vragen uit het onderzoek is begrijpelijk. Sterke en ik hoop dat je spoedig geholpen wordt om verder te kunnen.
pi_103188185
TS, waar heb je je zorgverzekering lopen?
pi_103188193
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:40 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ja, dat mogen ze sowieso niet. Jij mag namelijk ook niet het dossier van je man inzien.
Nee maar dat heb ik zowat compleet thuis, bij leven nog geregeld.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:41:59 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103188198
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:37 schreef Lienekien het volgende:
Overigens staat er volgens mij op een akte van overlijden geen doodsoorzaak.
Dat klopt idd vlgs mij wel. :Y Je krijgt een uittreksel van de akte van overlijden mee.
pi_103188224
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:41 schreef lezzer het volgende:
TS, waar heb je je zorgverzekering lopen?
CZ

En nu ga ik echt even weg! Tot zo.
pi_103188237
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:41 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Nee maar dat heb ik zowat compleet thuis, bij leven nog geregeld.
Dan zou het idd wel kunnen. Maar waarom niet gewoon voldoen aan hun verzoeken in plaats van het veel persoonlijkere dossier opsturen?
pi_103188253
Goede functie bij een groot bedrijf zeg je?

Laat die oelewappers dan maar even zijn naam in Google intypen, dat lijkt me nog doorslaggevender dan een kopie van een advertentie :{
Maarja, apart, ik had er ook nog nooit van gehoord.

Sterkte er mee.

Misschien gewoon gehoorzamen en een kopie sturen, als zij dat willen: best. Het is apart en voor jou voegt het misschien niks toe om te sturen, maar als zij dat willen. Gewoon doen, scheelt je ook weer wat stress en dergelijke.
Oh, zie nu de brief pas. Als je er echt bezwaar tegen hebt, zet dan gewoon ''nee''?
pi_103188479
Ik ben het met je eens dat het voor je gevoel een late vragenlijst is. Alhoewel 3 maanden toch niet zo heel gek lang is, misschien is het een bewuste keuze van de maatschappij om je even de tijd te geven om te rouwen?

Ik vind echter de vraag niet zo heel gek, sowieso omdat het niet de moeite is om te doen. Als er geen advertentie is vul je nee in, was die er wel dan maak je even een kopietje en voeg je hem bij. Het is een relevante vraag bij overlijden in mijn ogen, als ze zouden vragen om je BH maat dan is het een heel ander verhaal. Mocht je de advertentie niet meer hebben (al kan ik me dat niet voorstellen) dan kan je dat toch gewoon noteren?

Het gevoel bekruipt me dat je reageert vanuit je emotie. Dat is natuurlijk geheel terecht, want het verliezen van een dierbare op een zo jonge leeftijd is verschrikkelijk. Ik begrijp volkomen dat je vol met emotie zit, maar je moet het voor dit soort zakelijke dingen misschien iets meer van een afstandje bekijken. Dat is niet gemakkelijk, maar laten we ook reëel blijven, je hoeft over zulks een formulier geen 2 weken te doen. Het is even doorbijten, maar na een uur of 2 ben je klaar lijkt me. Als je het nu in 1x goed afrond zonder allemaal telefoontjes, topics, etc. dan ben je er het snelste af van dit vervelende deel.
  PR/Manusje van alles maandag 17 oktober 2011 @ 13:49:30 #66
Toezicht is gezond!
pi_103188557
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zoals al eerder gesteld; het is een stukje van de puzzel die een verzekeraar zo compleet mogelijk wil hebben voordat men overgaat op de uitkering van een fors geldbedrag. Waarom je mij daarop overigens aanvalt is mij een raadsel, aangezien je net mijn opmerking ook al totaal verkeerd plaatste.
Een nutteloos stukje van een puzzel... Er valt niets uit op te maken.. :')
pi_103188625
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Een nutteloos stukje van een puzzel... Er valt niets uit op te maken.. :')
Dat zeg jij, en dat mag je vinden. Enig geroep hierover is speculatie, van beide kanten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2011 13:50:59 ]
pi_103188660
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:40 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ook niet als iemand overleden is?
pi_103188786
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:51 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ook niet als iemand overleden is?
In principe niet, tenzij de arts concrete aanwijzingen heeft dat de patiënt bij leven toestemming zou hebben gegeven. Als er een expliciete toestemming bij leven is gegeven (zoals in geval van TS), is er geen probleem.

Andere reden zijn zwaarwegende belangen, maar daar moet je eigenlijk alleen denken aan erfelijke ziekten. Rouwverwerking is geen zwaarwegend belang.
  PR/Manusje van alles maandag 17 oktober 2011 @ 13:55:47 #70
Toezicht is gezond!
pi_103188840
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zeg jij, en dat mag je vinden. Enig geroep hierover is speculatie, van beide kanten.
En jij zegt dus van wel? Maar een voorbeeld kan je niet geven.. Dan is het toch een nutteloos stukje papier en dus ook een nutteloze vraag die niets met het totaalplaatje te maken heeft dan.
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:57:35 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103188898
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

En jij zegt dus van wel? Maar een voorbeeld kan je niet geven.. Dan is het toch een nutteloos stukje papier en dus ook een nutteloze vraag die niets met het totaalplaatje te maken heeft dan.
Er is toch een voorbeeld gegeven?

Stel er wordt beweerd dat iemand door een ongeluk is omgekomen, maar in een rouwadvertentie staat 'na een lang ziekbed is ons ontvallen'.
pi_103188924
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ik zeg dat ik begrijp dat het stukje van het totaalplaatje geeft, en ik me voor kan stellen dat de advertentie gecontroleerd wordt op tegenstrijdigheden met het formulier dat ingevuld is. Dat jij daar een 'voorbeeld' van wilt hebben, vind ik nogal raar, want waar moet ik preceis een voorbeeld van geven? Het bedrijfsproces van de recherche-afdeling van Delta Lloyd? Ja, dat kan ik inderdaad niet geven. Als jij dan de conclusie trekt dat het dus een nutteloos stukje papier is, is jouw goed recht, maar ik deel die mening niet. Zullen we nu weer ontopic gaan? Deze discussie kunnen we ook in PM verder voeren.
  Admin maandag 17 oktober 2011 @ 14:00:41 #73
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_103189016
Gecondoleerd trouwens.
Wat jong nog :{
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:02:01 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103189073
quote:

[..]

Ja, want dat zou je vast wel uit de advertentie halen...

De man is overleden (gecondoleerd TS) en ze hadden al van de gemeente bericht gehad voor TS ze zelf geïnformeerd had.
Ik snap best dat er bij een dubieus overlijden onderzoek verricht wordt, maar zo te zien is er niets dubieus aan het overlijden van de man van TS, behalve dat hij veel te jong was, en men neemt nou juist zo'n verzekering om zo'n risico af te dekken.
Dat geeft de verzekeraar geen recht hun standaard vragenlijst om te bouwen tot een KGB-verhoor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  PR/Manusje van alles maandag 17 oktober 2011 @ 14:03:11 #75
Toezicht is gezond!
pi_103189108
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Er is toch een voorbeeld gegeven?

Stel er wordt beweerd dat iemand door een ongeluk is omgekomen, maar in een rouwadvertentie staat 'na een lang ziekbed is ons ontvallen'.
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zeg dat ik begrijp dat het stukje van het totaalplaatje geeft, en ik me voor kan stellen dat de advertentie gecontroleerd wordt op tegenstrijdigheden met het formulier dat ingevuld is. Dat jij daar een 'voorbeeld' van wilt hebben, vind ik nogal raar, want waar moet ik preceis een voorbeeld van geven? Het bedrijfsproces van de recherche-afdeling van Delta Lloyd? Ja, dat kan ik inderdaad niet geven. Als jij dan de conclusie trekt dat het dus een nutteloos stukje papier is, is jouw goed recht, maar ik deel die mening niet. Zullen we nu weer ontopic gaan? Deze discussie kunnen we ook in PM verder voeren.
Er is toch niemand die zo dom is om op die wijze de boel proberen op te lichten... Als je het zo probeert dan komt het sowieso wel uit. Ongeacht of je een kopie opstuurt.
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:05:13 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103189185
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

[..]

Er is toch niemand die zo dom is om op die wijze de boel proberen op te lichten... Als je het zo probeert dan komt het sowieso wel uit. Ongeacht of je een kopie opstuurt.
Onderschat de domheid van mensen niet. En dan is dit toch een simpele manier om erachter te komen?

Ik vermoed dat advertenties in 99,9 % van de gevallen geen argwaan wekken en na één keer terzijde gaan. Maar kennelijk loont het de moeite voor die resterende 0,1%.
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:13:48 #77
335452 cricket
cricket from space
pi_103189545
quote:
8s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:02 schreef Leandra het volgende:
Dat geeft de verzekeraar geen recht hun standaard vragenlijst om te bouwen tot een KGB-verhoor.
Het vragen om een advertentie lijkt me nou juist geen kgb-verhoor. Als er een advertentie was hebben mensen die over het algemeen nog wel liggen, daarvan een kopie maken is een stuk minder ingrijpend (aangezien die advertentie toch al publiek is) dan andere vragen/bewijsstukken waar ze mee kunnen komen.
pi_103189737
quote:
8s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:02 schreef Leandra het volgende:
Dat recht hebben ze uiteraard wel, daar heb je namelijk voor getekend.
pi_103189795
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:00 schreef bianca en michael het volgende:
Mijn man ik hebben onze hypotheek en daaraan gekoppelde levensverzekering bij Delta Lloyd lopen afgesloten in 2007.

In maart 2010 wordt mijn man ziek (toen 36 jaar oud) blijkt darmkanker te zijn en afgelopen juli is hij overleden.

Een week na de uitvaart heb ik telefonisch contact gezocht met Delta Lloyd om het overlijden te melden, dit hadden ze toen ook al doorgekregen van de gemeente maar of ik toch even de akte van overlijden wilde mailen, dus gedaan. Na 6 weken nog niks gehoord dus maar eens gebeld, ze waren ermee bezig maar of ik de akte toch ook nog maar even op wilde sturen. Dus ook gedaan. En toen hoorde ik steeds maar niks en elke maand bleef (blijft) het 'oude' rentebedrag + de levensverzekering maar afgeschreven worden (bij elkaar zo'n 1000 euro teveel per maand) maar dat zou ik als alles verwerkt is netjes weer terug gestort krijgen. Ik kan het gelukkig nog betalen/voorschieten.

Kriig ik vrijdag een brief waarin ze condoleren met het overlijden van mijn man met bijgevoegde vragenlijst:

[ afbeelding ]

Nu vind ik het rijkelijk laat voor zo'n vragenlijst maar oké, ik begrijp dat als er een jong iemand overlijdt en aan de partner/hypotheekschuld een bergje geld moet worden uitgekeerd ze even een onderzoek gaan instellen of diegene niet al ziek was ten tijde van afsluiten verzekering etc. Dat begrijp ik wel maar wat heeft de vraag 'Is er (een kopie van) een overlijdensadvertentie aanwezig' en in HEMELSNAAM mee te maken?

Dus ik heb meteen gebeld en kreeg daar iemand aan de lijn die hoorbaar het schaamrood naar de kaken steeg maar die me geen antwoord kon geven op mijn vraag en de afdeling die er over gaat kon hij niet bereiken. Ik zou maandagochtend terug gebeld worden. En dus ben ik niet gebeld en heb ik om 12.15 uur zelf maar even gebeld maar nee helaas de afdeling is wegens hoge werkdruk alleen tussen 10 en 12 bereikbaar, of ik het morgen weer even wilde proberen als ik nog niet terug gebeld was want ook deze meneer kon geen antwoord geven op mijn vraag.

Enig idee wat er aan deze vraag ten grondslag kan liggen? Het irriteert me in ieder geval mateloos.
Goedemiddag Bianca en Micheal,

Als medewerker van Delta Lloyd lees ik uw bericht. Graag zouden wij contact met u willen opnemen over bovenstaande. Zou u uw contactgegevens willen sturen naar het volgende emailadres: webcare@deltalloyd.nl

Met vriendelijke groet,

Webcare Team Delta Lloyd
pi_103190325
Kunnen de admins niet even een IP check doen? Dit is een serieus topic en als het een grap is vind ik hem nogal misselijk persoonlijk. Normaal zijn dat soort reacties wel grappig, maar je kan te ver gaan.
  Admin maandag 17 oktober 2011 @ 14:37:08 #81
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_103190549
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:32 schreef Tha_Duck het volgende:
Kunnen de admins niet even een IP check doen? Dit is een serieus topic en als het een grap is vind ik hem nogal misselijk persoonlijk. Normaal zijn dat soort reacties wel grappig, maar je kan te ver gaan.
Verified account.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Licht Ontvlambaar maandag 17 oktober 2011 @ 14:37:34 #82
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103190572
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:19 schreef DeltaLloyd het volgende:

[..]

Goedemiddag Bianca en Micheal,

Als medewerker van Delta Lloyd lees ik uw bericht. Graag zouden wij contact met u willen opnemen over bovenstaande. Zou u uw contactgegevens willen sturen naar het volgende emailadres: webcare@deltalloyd.nl

Met vriendelijke groet,

Webcare Team Delta Lloyd
Uitleg mag gewoon hier in het topic gepost worden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:39:26 #83
62913 Blik
The one and Only!
pi_103190674
Waarom is mijn :D reactie weggehaald?

Zat absoluut geen slechte bedoeling bij...
  Admin maandag 17 oktober 2011 @ 14:41:28 #84
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_103190774
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:39 schreef Blik het volgende:
Waarom is mijn :D reactie weggehaald?

Zat absoluut geen slechte bedoeling bij...
Staat enorm lullig.
Serieus topic, serieus forum.

maandag 17 oktober 2011 @ 14:41:52 #85
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_103190789
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:37 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Uitleg mag gewoon hier in het topic gepost worden.
Mwah. Dat is aan bianca denk ik :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Licht Ontvlambaar maandag 17 oktober 2011 @ 14:42:52 #86
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103190833
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:41 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat is aan bianca denk ik :)
Nou nee... webcare van delta lloyd kan gewoon hier aangeven waarom ze naar een advertentie vragen, lijkt me zo.
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:45:07 #87
62913 Blik
The one and Only!
pi_103190921
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:41 schreef yvonne het volgende:

[..]

Staat enorm lullig.
Serieus topic, serieus forum.
ok, graag dan ook uitleg via pm of dm als er een post wordt weggehaald. Is wel net zo netjes op een serieus forum

Maar goed, ben erg benieuwd naar hoe Delta Lloyd dit goedpraat. Zeker aangezien ik zelf ook een dergelijke verzekering bij ze heb lopen
pi_103191023
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:42 schreef Sjeen het volgende:
Nou nee... webcare van delta lloyd kan gewoon hier aangeven waarom ze naar een advertentie vragen, lijkt me zo.
Onderzoeksprocedures zijn vertrouwelijk.
Ja, ik generaliseer.
pi_103191053
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:45 schreef Blik het volgende:
Maar goed, ben erg benieuwd naar hoe Delta Lloyd dit goedpraat. Zeker aangezien ik zelf ook een dergelijke verzekering bij ze heb lopen
Wat moet er precies goedgepraat worden dan?
Ja, ik generaliseer.
  Licht Ontvlambaar maandag 17 oktober 2011 @ 14:49:38 #90
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103191121
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:47 schreef Northside het volgende:

[..]

Onderzoeksprocedures zijn vertrouwelijk.
Ze kunnen toch uitleggen waar de vraag vandaan komt of wat ze ermee willen bereiken? Of is dat nou zo dom gedacht...
pi_103191339
quote:
5s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:49 schreef Sjeen het volgende:
Ze kunnen toch uitleggen waar de vraag vandaan komt of wat ze ermee willen bereiken? Of is dat nou zo dom gedacht...
'vertrouwelijke procedure' en 'uitleggen' gaan niet echt samen he?
Ja, ik generaliseer.
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:58:31 #92
62913 Blik
The one and Only!
pi_103191513
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:48 schreef Northside het volgende:

[..]

Wat moet er precies goedgepraat worden dan?
Waarom ze van die rare dingen vragen. Met de huidige staat van internet, social media etc. moet een Delta Lloyd toch makkelijk zelf kunnen vaststellen wat er gebeurt is. En als Delta Lloyd er echt serieus werk van maakte dan lieten ze gewoon iemand persoonlijk langskomen om een paar vragen te stellen i.p.v. een dergelijk knullig kansloos briefje.
  Licht Ontvlambaar maandag 17 oktober 2011 @ 15:00:20 #93
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103191590
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:54 schreef Northside het volgende:

[..]

'vertrouwelijke procedure' en 'uitleggen' gaan niet echt samen he?
ik zou het persoonlijk te gemakkelijk vinden om alleen maar te schermen met 'vertrouwelijke procedure'.
pi_103191660
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:00 schreef Sjeen het volgende:
ik zou het persoonlijk te gemakkelijk vinden om alleen maar te schermen met 'vertrouwelijke procedure'.
Tsja, dat is de realiteit.
Ja, ik generaliseer.
  Licht Ontvlambaar maandag 17 oktober 2011 @ 15:03:28 #95
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103191715
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:02 schreef Northside het volgende:

[..]

Tsja, dat is de realiteit.
In plaats van die vraag te stellen, hadden ze natuurlijk ook gewoon op mensenlinq de naam en overlijdensdatum kunnen invullen. Dan heb je meteen alle advertenties die geplaatst zijn te pakken... hoef je een nabestaande niet mee lastig te vallen.
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:05:07 #96
335452 cricket
cricket from space
pi_103191791
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:58 schreef Blik het volgende:
Met de huidige staat van internet, social media etc. moet een Delta Lloyd toch makkelijk zelf kunnen vaststellen wat er gebeurt is.
Dan krijg je een topic 'ze zitten buiten mij om internet af te zoeken' waar dan weer iedereen overheen gaat vallen, dus daar schiet je ook niets mee op.
pi_103191804
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:58 schreef Blik het volgende:
Waarom ze van die rare dingen vragen. Met de huidige staat van internet, social media etc. moet een Delta Lloyd toch makkelijk zelf kunnen vaststellen wat er gebeurt is. En als Delta Lloyd er echt serieus werk van maakte dan lieten ze gewoon iemand persoonlijk langskomen om een paar vragen te stellen i.p.v. een dergelijk knullig kansloos briefje.
De doel van een onderzoek is om zoveel mogelijk informatie te verzamelen. Dat houdt waarschijnlijk in dat ze EN rare dingen vragen EN internet checken EN nog veel meer stappen ondernemen. Logisch toch?
Ja, ik generaliseer.
pi_103191864
Ja, en daarnaast zijn er bedrijven die heel internet 24/7 (volautomatisch) scannen op hun naam. Als er aanleiding toe is gaat het webcare team actie ondernemen.
Dat heet klantvriendelijkheid. :)
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:12:38 #99
175669 bug_me_not2
pi_103192105
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:03 schreef Sjeen het volgende:

[..]

In plaats van die vraag te stellen, hadden ze natuurlijk ook gewoon op mensenlinq de naam en overlijdensdatum kunnen invullen. Dan heb je meteen alle advertenties die geplaatst zijn te pakken... hoef je een nabestaande niet mee lastig te vallen.
Hoe moeilijk is het nu: In dit geval zal de nabestaande ergens moeten tekenen dat de gegevens naar waarheid zijn aangeleverd en kan je deze dus ook verantwoordelijk houden als dat niet gebeurd. Als je willekeurig info van internet gaat plukken dan staat niemand in voor de juistheid van deze informatie en daarom kan je hier dus ook helemaal niets mee...
  Licht Ontvlambaar maandag 17 oktober 2011 @ 15:19:48 #100
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103192463
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:12 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het nu: In dit geval zal de nabestaande ergens moeten tekenen dat de gegevens naar waarheid zijn aangeleverd en kan je deze dus ook verantwoordelijk houden als dat niet gebeurd. Als je willekeurig info van internet gaat plukken dan staat niemand in voor de juistheid van deze informatie en daarom kan je hier dus ook helemaal niets mee...
Dat je moet tekenen voor de info die je geeft, begrijp ik prima... wat de kopie van een overlijdensadvertentie of een artikel in de krant verder te doen heeft met die info, snap ik niet. En al helemaal niet waarom er getekend zou moeten worden voor die info.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')